Kan man få ett expertutlåtande ( pacman eller någon ? ) på denna video, ser ju inte allat för bra ut !?!
https://www.youtube.com/watch?v=fh5OZ_jFNZc
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
38 relaterade trådar
Postad 29 June 2017 - 18:24 Kan man få ett expertutlåtande ( pacman eller någon ? ) på denna video, ser ju inte allat för bra ut !?!
https://www.youtube.com/watch?v=fh5OZ_jFNZc Postad 29 June 2017 - 21:22 Någon som har testat Viasats TV modul i B6:an? Såg på deras hemsida att den gick att beställa men då var det endast apparater från 2017 som var aktuella och då B7 på OLED skärm.. Tänker att det borde väl funka med b6:an oxå??? Redigerat av jonatannn, 29 June 2017 - 21:23. Postad 29 June 2017 - 21:38 sugen på en 55" men läser om att man ska sitta så nära för att göra det rättvisa, typ 2 meter ifrån... så måste möblera om halva lägenheten
65" känns inte prisvärt, tusen kr extra per tum. Postad 29 June 2017 - 22:35
Bra bild på netflix filmen Okja på DV. Smooth bild utan banding och posterisering. Kör på användare mörkt rum all bildbehandlings tricks avstängt.
Postad 29 June 2017 - 23:37
Beror hur sugen du är, jag har 50" nu så vill inte ha mindre än 65" när jag byter. Det är väl typ 40% mer bildyta också så priset är inte så tokigt. Kanske mer tom?
kring 20k för 65" tycker jag är juste pris iaf Postad 30 June 2017 - 08:38 Jag helt ärligt kan det faktiskt bli så, den FW sägs vara förinställerad i nyare tv om man ska tro div forum. Varför den inte är släppt via ota är märkligt. Det kanske finns en granskningsperiod för ota? Nu i efterhand så är det fortfarande vissa saker som inte är helt hundra avseende rörelse. På K8500 med Uhd skivor så kan jag inte ha TM på alls. Det kommer micro stuttering då och då. där funkar det bäst med TM off. På mediafiler så funkar TM 2/10 helt ok för mina preferenser. 60hz buggen(bollarna tex) är fixat men å andrasidan så kan vissa barnprogram på SVT play ha riktig Stutter varannan sekund. Någon som har äldre version och kan testa Tigers kvarter på SVT play? Edit: Tigers kvarter hackar även på min iPhone så det är naturligtvis fel på källan. Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 30 June 2017 - 08:41. Postad 30 June 2017 - 08:54
Jo, igår!
Edit: Ah, såg din andra kommentar efteråt. Redigerat av Xhit, 30 June 2017 - 08:56. Postad 30 June 2017 - 09:06 Kontrast och låg svärta är fortfarande prio 1 så ja B6an kommer att visa en mer levande bild med högre 3d djup än Pannan. Lågljusscener i ett mörkt rum har nu kontrast i sig mot dassig utvattnad bild innan. Med en OLED så kan du kolla på filmer i ett helt mörkt rum och bilden har ändå max kontrast. (Det är enbart modifierade 9G Kuros som kan matcha OLEDs i ett mörkt rum vad gäller svärta och kontrast) Prio2 som jag ser det är rörelsehanteringen och där är din Plasma något bättre Framtidssäker: nja Köper man tv idag så borde man fokusera på en som visar UHD HDR som det är tänkt. UHD när den är som bäst skåpar ut Blu Ray rejält OLED har en bit kvar där. men för 13k som B6an kostar nu så får man väl säga att man får en del för pengarna.(om man inte är för kräsen Redigerat av sune bejas, 30 June 2017 - 09:35. Postad 30 June 2017 - 09:06
Jag menar alltså själva ljusstyrkan/kontrasten i tvn. Postad 30 June 2017 - 09:13 Störst skillnad är ljusa scener.(hög APL) Där dimmar OLEDen ner bilden med sin ABL (automatic brightness control) vilket LCD inte gör. Varför du inte såg nån skillnad på MM beror nog på dom demos som rullar på OLED. Mycket svart där ABL inte slår till. Problemet är att när ABL slår till så ändras Gamman. Den ljusa scenen dimmmar inte bara ner den tappar även kontrasten och ser mer utvattnad ut än vad den ska göra. B6an har samma typ av ABL dimming som en standard 9G Kuro. Så har du sett en sån så vet du vad du får på ett ungefär. B7an däremot har inte samma höga ABL som B6an. För SDR material så är det nog värt att kika på B7an istället. Mer korrekt bild och en överlag ljusare bild för SDR Redigerat av sune bejas, 30 June 2017 - 09:36. Postad 30 June 2017 - 12:10
Jo jag förstår det, håller fortfarande fast vid mitt påstående. Det är inte så lätt att filma två stycken källor sådär och få det att framstå som att bägge har samma ljusstyrka och kontrast.
Jag är för dålig på kamerateknik, kan säkert någon annan förklara, men se det som att kameran kommer "fokusera" på den som är snäppet ljusare och framhäva den mycket mer. Man ser säkert ingen skillnad när man står framför dom men på film kan det se otroligt olikt ut.
Beror säkert på hur bra kamera man har också, men inte första gången jag ser det fenomenet. Därav jag aldrig förstår dom som filmar två stycken tv-apparater och sedan jämför folk dom utifrån vad dom ser på filmen, otroligt missvisande. Postad 30 June 2017 - 12:53 blev en OLED55B6V.
webblager gick från 100+ till 5+ på något dygn och då vågade jag inte vänta och vela längre Postad 30 June 2017 - 13:13 Hmm kommer in sent i den hör tråden men ... Känns lite som snacket Plasma VS LCD/LED gällande OLEDs barnsjukdomar !
Men jag var på Elgiganten för att kolla B6an. Där var en ung tjej från LG som tyvärr inte hade så bra koll, hon pratade mest om den unika fjärren och smart-TV samt hur bra ljudet var med Dolby Vision !!! inte hennes utan snarare den som ställt dit henne !
Nog om detta, som vanligt är dåliga demo förhållanden där men bilden var helt otrolig med den 4K demo-slingan dom körde. Sen frågade jag om dom hade någon TV-signal inkopplad, svaret var: vad menar du ! B6 i butiken hade FW 04.30.xx Lyckades få igång SVT Play med Morden i midsummer ( eng TV har normalt bra bild även om play är komprimerat ) men bilden var riktig dålig ( smearing/gosting ) nu kan det ifs delvis beror på dålig wifi.
Så frågan till er som har en hemma: Hur upplever ni TV-sändning från Boxer/Satellit ? Tacksam om någon kunde testa SVT Play med Morden i midsummer, och gör ett utlåtande om bilden.
Troligen blir det så att jag tar hem en B6 på öppetköp iaf ! Postad 30 June 2017 - 18:59
Någon fler som har problem med senaste firmware filen från LG (B6 65") funkar att ladda hem men går ej att zippa upp,har provat både via mac o win 10 men icke : ( Postad 30 June 2017 - 19:19 Hej!
Äger en LG OLED 65B6V, väldigt nöjd!
Dock har den börjat bete sig dåligt... Någon som varit med om liknande?
https://www.minhembi...c_id=501458.jpg
https://www.minhembi...film_501459.flv Postad 30 June 2017 - 20:02
Jag hade problem men det löste sig genom något av nedan. Jag gjorde alla tre samtidigt så vet inte vilket som löste det. 1. byt namn när du laddar ned så att zipfilen typ heter lg.zip (fungerade inte att byta namn efter nedladdning) 2. ladda ned den direkt till usb-mappen 3. ladda hem från uk-sidan http://www.lg.com/uk...ct/lg-OLED65B6V Postad 30 June 2017 - 21:00 Så frågan till er som har en hemma: Hur upplever ni TV-sändning från Boxer/Satellit ? Tacksam om någon kunde testa SVT Play med Morden i midsummer, och gör ett utlåtande om bilden.
Tack ! Postad 30 June 2017 - 21:09
Undrar vad du menar med modifierade 9g Kuros då jag har två stycken hemma??? Postad 30 June 2017 - 23:20
Det står inget om 60 Hz judder fix i infon om den senaste fw, har inte fått den ota än.
1. Improvement 1) Improved the problem that HEVC Channel Reset Issue 2) Radio Equipment Directive Standard applied Så här står det i lg usa[04.31.15] 1. Improve the Judder issue in 60hz motion. Vi får ju 04.31.25 också dom är på 04.31.20 Redigerat av axion84, 30 June 2017 - 23:26. Postad 01 July 2017 - 05:07
Tackar för tipsen men det funkade inte heller för mig,får ta den via ota när den nu dyker upp. Postad 01 July 2017 - 08:54 Om pengar inte skulle var en begränsning( inom rimliga gränser ), skulle ni fortfarande köpa en B6 ? Redigerat av ljudnisse, 01 July 2017 - 08:55. Postad 01 July 2017 - 08:59
Om det är 55 tummaren för drygt 13000:- du tänker på så är svaret ja. Postad 01 July 2017 - 09:07
60 Hz judder är fixat, kan bekräfta. Har en Apple TV gen 4 och den är inställd på 60 Hz och nu flyter allt bättre. Postad 01 July 2017 - 11:50 Velat en del men nu står det en B6 55" i hallen, lider den av de problem som skrivs om på div forum åker den tillbaks på öppetköp. Isf blir den en Sony/Panasonic istället senare i år Postad 01 July 2017 - 14:15 Bör man göra en systemåterställning efter den senaste firmware-uppdateringen, tro? Postad 01 July 2017 - 14:19
Jag tyckte att vissa bildinställningar inte sparades eller att de återgick så jag körde en återställning. Postad 01 July 2017 - 14:26
Tummen UPP!!! Postad 01 July 2017 - 14:33
LG Support har rekommenderat återställning efter firmware-uppdatering vid fler än ett tillfällen när jag varit i kontakt med dem. En pina, och ska egentligen inte behövas kan tyckas, men har iallafall gjort det för att undvika att nåt ligger och skräpar, vilket faktiskt varit fallet med min panel. OPPO (till exempel) rekommenderar ju alltid att man gör återställning efter uppdateringar så detta är inte helt ovanligt. Postad 01 July 2017 - 14:39
Kollade den ryska 04.31.25 som du och kanske andra laddade ned mot den som ligger på UK som inte är ett trasigt zip arkiv som det på den svenska lg länken och det ger samma crc resultat mellan ryska/uk.
UK och Svenska var samma vid förra uppdateringen så kommer nu själv använda länken på UK sidan då svenska lg inte var särskilt raska då det sist begav sig.
Lurigt att det inte nämns om stutter fixen i noten, men utelämnandet är kanske för att öka chansen att sälja den nya b7?
-ld99 Redigerat av Unregistered8addaf2c, 01 July 2017 - 14:43. Postad 01 July 2017 - 18:55
Inget personligt mot dig, men det här missbruket att kalla sin tv för panel har eskalerat nått enormt på forumet, så känner att det är dags för en förklaring
Panel: Tex. OLED-panalen i din tv, LCD-panel för en LCD TV: Din apparat, som består av panel, processor, mjukvara osv
Det är definitivt tv'n som helhet som får en ny firmware, har gamla inställningar sparade osv, kan lova att inget av det finns i panelen som endast är en (om än viktig) komponent av alla de som utgör din tv. Postad 01 July 2017 - 23:21 Gött😊 och det är svenska 04.31.25 du fått och du har inte laddat ner den ryska 04.31.15? (var det väl på den) Det mesta man kollar på i chromecast är väl i 60hz som youtube,netflix amerikanska serier på svt play och netflix på ps3 och inbyggda appen? Märker inte av så mycket judder på ps3 netflix men det hackar till då och då på inbyggda tv netflix appen med tru motion av, får se om man märker nån skillnad. Kommer nog inte använda tru motion även om dom fixat ryckigheten, märker knappt av hoppig bild längre och det blir ju renare bild med trumotion av. Redigerat av axion84, 01 July 2017 - 23:43. Postad 01 July 2017 - 23:51
^det är exakt samma mjukvara, finns ingen nordiskt, svensk eller rysk;)
Den 4.31.25 FW som har funnits på en rysk LG sida verkar vara samma som nu ligger på bl.a. svenska LG motsvarigheten. Samma version/build/filstorlek och hash. Postad 01 July 2017 - 23:55 Okej då måste 60hz fixen vara inbakad fast dom inte nämner det i noten. Postad 01 July 2017 - 23:57
Det verkar vara så av någon anledning. Postad 02 July 2017 - 01:24
De flesta nya tv-serier och filmer är i 24hz. Postad 02 July 2017 - 07:01
Men jag tror chromecast visar allt i 60 hz likaså netflix på min ps3. Den har alltså ingen auto hz rate.
Redigerat av axion84, 02 July 2017 - 07:05. Postad 02 July 2017 - 08:33
Laddade ner den från LG UK, inte Sverige. Problem med filen som nån nämnde tidigare på LG Sverige. Funkar som det ska nu med min Apple TV iaf. Postad 02 July 2017 - 09:29 Kommer med en liten udda fråga och handlar om hemförsäkring. Om nu man har sån otur och blir drabbad av permanent IR eller burnin på skärmen. Täcker hemförsäkring vid byte av panel mot kostnad? Av vad jag läst på LG hemsida så täcks IR/burin inte av deras garanti och man får betala vid panelbyte?
Jag vet att chansen är minimalt, att bli drabbad av IR/burnin, men chansen finns ändå om man har otur och får ett dåligt ex.
Nån som varit i en sån situation och testat med hemförsäkring vid byte av panel?
Står och velar mellan 65B6 och 65KS8005. Svårt att bestämma vilken skall välja. Postad 02 July 2017 - 09:52
Citerar mig själv, vet inte om det är okej?
Googlat en del och undrar om någon vet om detta är så kallad "Compensation cycle"? Alltså nåt TV:n gör och ska göra efter X antar timmar? Postad 02 July 2017 - 10:14
Om Image rentention inte försvinner efter antal x minuter/timmar kan man köra det för få bort staistiska bilden och den körs också automatiskt efter antal timmar medan TVn är av. Av vad som jag förstått.
Det som du visar är inte IR problem, utan annat. Redigerat av XFire, 02 July 2017 - 10:15. Postad 02 July 2017 - 10:16
^stor resning görs var 2000h. Man kan göra det manuellt via menyn, tar ca 1h. Enl Lg ska detta inte göras allt gör ofta heller.
Kommer inte ihåg vad men ngt kunde försämras vid upprepade rensningar. Det görs även mindre sådana helt automatiskt var 4e timme och tar vara några minuter. Postad 02 July 2017 - 10:29
Okej, kan det se ut som på bilden samt klippet? Postad 02 July 2017 - 10:47
Oj. Nej tror inte det. Skärmen är släckt under tiden. Ev en grå rand som kn synas(ej sett det själv men står i menyn att det kan synas)
Det det ser antingen som att något är sönder på tvn. Eller störningar på den källan? Är det så oavsett källa? Provat uteslutningsmetoden? Återställning? Osv;) Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 02 July 2017 - 10:47. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |