/Mats
Vad lyssnar du på just nu?
Postad 19 June 2011 - 18:49
/Mats
Postad 20 June 2011 - 11:40
Har lyssnat (genomlidit) In Flames nya "Sound of a playground fading".
I mina öron en riktigt...tråkig skiva. Usch.
Lyssnar på den i detta nu...vi får väl se.
Men jag är lite skeptisk, tycker inte av något av deras nyare alster är någon höjdare.
Postad 20 June 2011 - 14:43
Har lyssnat en hel del på den nu och måste tyvärr hålla med ingen av deras bästa , tyckte vid första lyssningen att det lovade gott men nej. Jag var nog lite färgad utav att jag känner två som har jobbat en del med platta Örjan Örnkloo & Daniel Bergstrand.Lyssnar på den i detta nu...vi får väl se.
Men jag är lite skeptisk, tycker inte av något av deras nyare alster är någon höjdare.
/Mats
Postad 20 June 2011 - 17:09
Postad 20 June 2011 - 20:57
Skummade tillbaka lite i skivtråden och fann denna skiva, verkar bra som fan.
Ser onekligen intressant ut
Postad 20 June 2011 - 21:07
Inte varje dag man får sätta tänderna i ett flång nytt Symphony Kryss-album så nu ska det njutas och analyseras.
Postad 21 June 2011 - 01:25
Det är en nyinspelad EP med endast två låtar. Låter mycket bra. Originalversionen av låtarna finns även med på skivan.Hur är ljudet på Alcest - Le Secret? Hoppas på bra då blir det till att beställa!
/Mats
Kan även rekommendera deras två fullängdsskivor Ecailles de lune och Souvernirs d'un autre monde ifall du inte har dem redan. Vackrare musik är svår att hitta.
Edit: Just nu snurrar Devin Townsend Project - Ghost.
Riktigt chill skiva än så länge (är bara på tredje låten).
Redigerat av kei009, 21 June 2011 - 01:34.
Postad 21 June 2011 - 07:00
Postad 21 June 2011 - 09:08
Postad 21 June 2011 - 10:45
Symphony X- " Iconoclast " (2011). Brutalt bra.
Tyckte tyvärr att Iconoclast var ganska ljummen, iaf efter ett par genomlyssningar. When All Is Lost stod ut som överlägset bästa låt resten kräver nog lite mer lyssning.
Lyssnar just nu på: Symphony X - Live on the edge of forever
Postad 21 June 2011 - 15:27
Tack, la en beställning på Ecailles De Lune & Le Secret Digibook.Det är en nyinspelad EP med endast två låtar. Låter mycket bra. Originalversionen av låtarna finns även med på skivan.
Kan även rekommendera deras två fullängdsskivor Ecailles de lune och Souvernirs d'un autre monde ifall du inte har dem redan. Vackrare musik är svår att hitta.
/Mats
Postad 24 June 2011 - 12:12
Postad 25 June 2011 - 19:47

Förmodligen årets största rockhype, rockens nästa fanbärare efter Wolfmother.
Bokade skivan på CDON och fick då även deras själbetitlade EP, riktigt bra val, då även den höll riktigt hög klass.
Detta är en av årets bästa skivor enligt mig, ett måste om man gillar bluesbaserad hårdrock.
Omslaget är gjort av snubben som gjorde omslaget till "Dark side of the moon", bara en sån sak!
Pressure and time
Postad 26 June 2011 - 11:22
Oj!Rival Sons - Pressure and time
Förmodligen årets största rockhype, rockens nästa fanbärare efter Wolfmother.
Bokade skivan på CDON och fick då även deras själbetitlade EP, riktigt bra val, då även den höll riktigt hög klass.
Detta är en av årets bästa skivor enligt mig, ett måste om man gillar bluesbaserad hårdrock.
Omslaget är gjort av snubben som gjorde omslaget till "Dark side of the moon", bara en sån sak!
Pressure and time
Såg att detta fanns på spotify. Efter en kort lyssning med mobilen kan jag bara instämma i "hypen"!
Tokbra tips.
Postad 26 June 2011 - 20:14
Postad 27 June 2011 - 11:25
Kan bara hålla med Tokbra tipsOj!
Såg att detta fanns på spotify. Efter en kort lyssning med mobilen kan jag bara instämma i "hypen"!
Tokbra tips.
/Mats
Postad 27 June 2011 - 19:28

Såg konserten de gjorde tillsammans med BBC Orchestra igår på BBC Knowledge. Tusan vad bra de är! Guy Garvey är snart min nya husgud.
Postad 28 June 2011 - 10:59
Han levererar som vanligt, en bra skiva
/Mats
Postad 30 June 2011 - 14:07
Bob_Marley_3CD_Originaux_418835.jpg 34.84K
0 Antal nerladdningarOoh.. jag älskar mellanregistret i mina högtalare
Postad 02 July 2011 - 22:12
Keb Mo-Suitcase
Mmmmmm
/Mats
Fruktansvärt bra platta!
Här spelas det: Townes Van Zandt - Flyin' Shoes!
Postad 02 July 2011 - 22:26
Chris Cornell-Scream snurrar nu
Tror han skäms för den nu i efterhand, först Timbaland, sedan återförening med Soundgarden. Jag fattar ingenting. Låten scream är bra om man inte tänker på att det är Cornell.
Jag skäms i alla fall Chris!
/Fredrik
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning

67 bilder
99 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?