Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 februari 2009 - 14:13

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Jag installerade Touch HD Dialer. Dialern ser helskum ut på skärmen nu efter installationen. Ihoptyckt text och huller om buller. Det går inte att avinstallera programmet heller. Den hänger sig bara. Några knep?

Jag fick samma problem när jag installerade dialern på kollegans Xperia. Mycket mystiskt.. här gick det dock att avinstallera den.. det tog en jäkla tid bara.. så låt den stå. .. skall undersöka och återkommer.

Vet du om "T9 t-bord för SMS" funkar med SPB Keyboard?

Tyvärr inte . Har inte testat SPB keyboard. Använder endast HTC T9 som softkeyboard. I övriga situationer åker det inbyggda tangentbordet ut.

Redigerat av Whopper, 11 februari 2009 - 14:14.

Postad 11 februari 2009 - 15:10

Avarell_Dalton
  • Avarell_Dalton
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag måste säga att varje gång jag fått en ny telefon har jag tyckt att jag fått sämre och sämre mottagning. Xperian är inget undantag. Tror att det är ett medvetet drag hos tillverkarna. Man vill få ner strålningen samtidigt som man hoppas att nätens täckning byggs ut.

Men som sagt bara spekulationer från min sida.

jag vet att när jag jobbade med mobiltelefoni på nittiotalet sänkte man uteffekten på radiodelen för att förlänga driftstiden. En normal uteffekt då låg på 0,7 watt trots att specen sa 1 watt i högeffektläge (NMT900 1/0,1 watt och GSM 2/0,2 watt om jag minns rätt). Det var bara Spectronic som gick emot strömmen och mosade på 1,1 watt (NMT) och den var outstanding. Jag tror att driftstiden är mer avgörande än strålningsvärdet

Postad 11 februari 2009 - 16:45

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Tackar jag med! Nu är snart telefonen precis som jag vill ha den

Så här ser det ut idag!
Väldigt snabb och precis det funktioner som jag vill ha

Vet du om "T9 t-bord för SMS" funkar med SPB Keyboard?

Hur får du dom "flashiga" ikonerna längst upp?

Postad 11 februari 2009 - 17:43

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Ser mycket stiligt ut!
Vilket program är det som fixar flikarna längst ner på "skärmen"?

Får man lägga upp cab filer här
Annars är länken här: http://www.xs4all.nl/~mengelsm/HTC/
Ta hem den som heter TFL3DIconsV3.cab

Hur får du dom "flashiga" ikonerna längst upp?

Redigerat av kewe, 11 februari 2009 - 17:47.

Postad 11 februari 2009 - 18:03

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Edit: hittade lösningen :)

Redigerat av Tallani, 11 februari 2009 - 18:29.

Postad 11 februari 2009 - 18:19

Bucht
  • Bucht
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Jag har en liten fundering, det är nämligen så att jag för ett par dagar sedan tappade min xperia i snön(!). Som tur är så var jag just utanför mitt hus och hann springa in och torka av den, jag blev givetvis ganska nervös i och med att den klunde ha förstörts av detta. Jag har nu kört telefonen ett par dagar och inte märkt något problem, frågan är då följade; hur tålig är egentligen xperian mot fukt tror ni, samt kan ens telefon bli "segare" av fuktskador?

Sen undrar jag också ifall någon har ett bra tips på ett röststyrningsprogram, jag kör nämligen alltid med ett PV740 bluetooth headset och undrar ifall det finns program där man kan säga namnet på kontakten och telefonen automatiskt ringer upp?

Tack!

Postad 11 februari 2009 - 18:36

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0

Jag har en liten fundering, det är nämligen så att jag för ett par dagar sedan tappade min xperia i snön(!). Som tur är så var jag just utanför mitt hus och hann springa in och torka av den, jag blev givetvis ganska nervös i och med att den klunde ha förstörts av detta. Jag har nu kört telefonen ett par dagar och inte märkt något problem, frågan är då följade; hur tålig är egentligen xperian mot fukt tror ni, samt kan ens telefon bli "segare" av fuktskador?

Sen undrar jag också ifall någon har ett bra tips på ett röststyrningsprogram, jag kör nämligen alltid med ett PV740 bluetooth headset och undrar ifall det finns program där man kan säga namnet på kontakten och telefonen automatiskt ringer upp?

Tack!

När jag köpte min P1a gjorde jag en dunder tabbe. Jag skulle torka av skärmen för att sätta på en screen protector. Men det hjälpte inte riktigt så jag tog en fuktig trasa och den var nog lite för fuktig. För skärmen la av :-( Jag stängde av telefonen, tog ut batteriet och tänkte på annat. Dagen efter satte jag igång telefonen, den var helt ok men jag hade en stor fuktfläck på ca halva skärmen på nedre delen. Jag frågade på massa forum om mitt problem och de flesta svar var inte positiva. Bland annat att det finns fuktavkännare inne i telefonen och garantin kunde jag glöma. Problemen skulle visa sig i framtiden om de inte gjorde det nu. Ca 1½ år senare sålde jag telefonen och den fungerade perfekt. Fuktfläcken torkade fast om jag hade en vit bakgrund så kunde man urskilja det ändå och det försvann aldrig.

Med andra ord, jag tror inte det är någon fara, men man vet aldrig :-)

Postad 11 februari 2009 - 19:32

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Jag har testat att installera den filen men inget resultat. Har förstått att man behöver döpa om shellres192-0409 till korrekt språkkod. Problemet är bara att en sådan fil inte finns i Windows-mappen när jag söker med Total Commander. Jag hittar bara originalet.

Jag har inte installerat TF3D utan kör med original-ROm R2 svensk version.

Postad 11 februari 2009 - 19:45

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Jag har testat att installera den filen men inget resultat. Har förstått att man behöver döpa om shellres192-0409 till korrekt språkkod. Problemet är bara att en sådan fil inte finns i Windows-mappen när jag söker med Total Commander. Jag hittar bara originalet.

Jag har inte installerat TF3D utan kör med original-ROm R2 svensk version.

Vet inte riktigt om jag förstår vad du menar. Dessa ikoner är väl endast till för slide funktionen i just TF3D. Så har du inte det installerat förstår jag inte riktigt vad du ska med ikonerna till.

Postad 11 februari 2009 - 19:46

Trascher
  • Trascher
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Ville bara säga att min xperia har funkat med en spräckt display i 2 månader och att allt fungerar men man ser inte vad det står för text längst ned till vänster för sprickorna
jag har haft Displayfilm sedan den va ny, det är nog det som håller ihop den.
Kolla på mitt galler för att se bild på den

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  X1.JPG   893,71K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Trascher, 11 februari 2009 - 20:02.

Postad 11 februari 2009 - 19:55

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Vet inte riktigt om jag förstår vad du menar. Dessa ikoner är väl endast till för slide funktionen i just TF3D. Så har du inte det installerat förstår jag inte riktigt vad du ska med ikonerna till.

Aha. Jag syftade på ikonerna för task bar längst upp (signalstyrka, batteri m.m). Men fungerar de enbart om TF3D är installerat förstår jag läget.

Kanske det kommer ikonmodifiering för standard-ROM också, d.v.s att det förvalda utseendet kan ändras.

Postad 11 februari 2009 - 20:04

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Aha. Jag syftade på ikonerna för task bar längst upp (signalstyrka, batteri m.m). Men fungerar de enbart om TF3D är installerat förstår jag läget.

Kanske det kommer ikonmodifiering för standard-ROM också, d.v.s att det förvalda utseendet kan ändras.

hahaha det verkar som om vi missförstår varann....... jag trodde du menade de ikoner längst ner vid slide funktionen i TF3D. Taskbar ikonerna ska fungera (vad jag har hört iallafall). Får man lägga upp .cab fil här eller om du lägger ett PM med din mailadress så fixar jag den version jag kör till dig.

Här är en annan version som jag hittade som slide version för TF3D

Bifogad fil(er)

Postad 11 februari 2009 - 20:49

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Håller på och försöker lista ut varför Touch HD dialern funkar med vissa Xperia och inte med andra. Skillanden mellan min som funkar och den andra jag testade som det inte gick på är att:

1. Min är uppdaterad med senaste firmware
2. Min hade HTC Enlarge StartMenu installerad innan.

Så tänkte höra med er som fick Touch HD Dialern att funka - har även ni gjort någon eller båda av ovan två bitar?
Samma fråga till Cetnor (och eventuellt andra som fått problemet).

Redigerat av Whopper, 11 februari 2009 - 21:31.

Postad 11 februari 2009 - 21:11

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Håller på och försöker lista ut varför Touch HD dialern funkar med vissa Xperia och inte med andra. Skillanden mellan min som funkar och den andra jag testade som det inte gick på är att:

Så tänkte höra med er som fick Touch HD Dialern att funka - har även ni gjort någon eller båda av ovan två bitar?
Samma fråga till Citera (och eventuellt andra som fått problemet).

Jag har haft den dialern och har precis som du alternativ 1 o 2 installerade och den fungerade för mig. Sen tyckte jag inte om den utav olika anledningar så att jag har inte kört den en längre period.

Postad 11 februari 2009 - 21:18

cetnor
  • cetnor
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Problemet med att få Touch HD Dialer att fungera måste i så fall ha med firmwareversion att göra. Jag har nämligen också HTC Enlarge StartMenu installerad när jag försökte installera "dialer:en", men jag har inte uppdaterat firmware ännu.

Samma fråga till Citera (och eventuellt andra som fått problemet).

Postad 11 februari 2009 - 21:25

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Den är fin ja. Det enda som stör mig är att det står "slide to answer/ignore" på engelska när allt annat är på svenska.

Fick du iordning på ditt problem med den filen som jag skickade?

Postad 11 februari 2009 - 22:46

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Hej!
Efter jag uppgraderade till senaste firmware så kan jag inte synka musik längre.
Windows Media Player 11 hittar inte min mobil som någon enhet.
Någon som vet vad som kan vara fel? Jag gillade verkligen den funktionen.

Postad 12 februari 2009 - 06:30

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Har du provat att avbocka "Aktivera avancerade...." under "USB till PC"-inställningarna?

Postad 12 februari 2009 - 08:03

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Är det någon som har hittat OCH testkört något program som kan visa batteristatus i exakta % och inte bara som 10-tals %?

Postad 12 februari 2009 - 08:34

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Räcker det att jag kör den filen eller jag måste ha ytterligare progam för att ikoner längst ner och slide funktionen ?
Frågan kom när jag har läst andra inlägg på denna tråd.

Postad 12 februari 2009 - 12:42

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Räcker det att jag kör den filen eller jag måste ha ytterligare progam för att ikoner längst ner och slide funktionen ?
Frågan kom när jag har läst andra inlägg på denna tråd.

Det räcker att du kör cab filen o gör en softreset så ska det funka

Postad 12 februari 2009 - 13:59

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Är det någon som har hittat OCH testkört något program som kan visa batteristatus i exakta % och inte bara som 10-tals %?

Prova Homescreen++, då kan du inte bara se batteristatus utan även momentan strömförbrukning/laddtröm, temperatur mm. Se även tidigare i tråden.

http://www.chi-tai.i...5_ext_im_cs.htm

EDIT: observera att man baraq ser informationen från Today-skärman (vad jag vet). Läs gärna informationen i länken innan ni installerar.

Redigerat av Veritas, 12 februari 2009 - 14:57.

Postad 12 februari 2009 - 14:19

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Samma fråga till Cetnor (och eventuellt andra som fått problemet).

Citerar mig själv. Tror mig hittat en annan bit som skiljer de olika installationerna åt i mitt fall. På min egen telefon så var jag lite modigare och installerade i det inbyggda minnet. På kollegans telefon så var jag försiktigare och la installation på minneskortet (för att kunna boota om utan kortet ifall det strulade). Nu är kollegan på resande fot så jag kan inte testa. Centor, kommer du ihåg vad du installerade det?

Postad 12 februari 2009 - 14:56

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Citerar mig själv. Tror mig hittat en annan bit som skiljer de olika installationerna åt i mitt fall. På min egen telefon så var jag lite modigare och installerade i det inbyggda minnet. På kollegans telefon så var jag försiktigare och la installation på minneskortet (för att kunna boota om utan kortet ifall det strulade). Nu är kollegan på resande fot så jag kan inte testa. Centor, kommer du ihåg vad du installerade det?

Jag har precis installerat Touch HD Dialer i det inbyggda minnet på en uppdaterad X1:a. Inga problem.

Postad 12 februari 2009 - 15:03

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Det räcker att du kör cab filen o gör en softreset så ska det funka

Jag har kört cab filen och startat om telefonen men jag ser inte ett spår av något nytt program eller några nya möjligheter att gör några inställningar.
Vad har jag gjort fel eller vad saknar jag? :P
Använder Spb Mobile Shell Version 2,1,1 annars (nästan) orginal.

Postad 12 februari 2009 - 15:06

Atropine
  • Atropine
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Jag letade själ efter ett sådan tweak, men hittade något jag gillade ännu mer: http://www.freewarep...uge-v1-1-1.html

Fördelen med denna är att den syns bättre och lämnar plats för tidvisning i toolbaren. Det är bara att kasta in den lilla exe-filen i telefonens autostart-mapp under windows och boota om.

Postad 12 februari 2009 - 15:14

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Jag letade själ efter ett sådan tweak, men hittade något jag gillade ännu mer: http://www.freewarep...uge-v1-1-1.html

Fördelen med denna är att den syns bättre och lämnar plats för tidvisning i toolbaren. Det är bara att kasta in den lilla exe-filen i telefonens autostart-mapp under windows och boota om.

Problemet är väl bara att den får samma info som alla andra...har redan en liknande via SPB Plus

Postad 12 februari 2009 - 15:31

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Fennec for Windows Mobile har nu släppts i en pre-alpha. Den är gjord för HTC Touch Pro och fungerar därför allt annat än bra på andra telefoner. Lovade dock att den är på gång i alla fall.

Nyfiken som man är så installerade jag den på min X1. Uppstarten tog närmare en minut och alla funktioner var extremt sega, precis som man kan vänta sig från en pre-alpha. Webbsidorna renderas aldrig utan ett schackmönster är allt jag får upp. Den laddar dock sidorna och sidtiteln visas.

I loggfilerna på webbservern dyker nedanstående footprint upp:

Mozilla/5.0+(Windows;+U;+Windows+CE+5.2;+en-US;+rv:1.9.2a1pre)+Gecko/20090210+Fennec/0.11

Nu inväntar vi bara alpha-versionen med spänning.

http://blog.mozilla....windows-mobile/

Postad 12 februari 2009 - 15:33

Atropine
  • Atropine
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Problemet är väl bara att den får samma info som alla andra...har redan en liknande via SPB Plus

Samma å samma, den verkar vara på tio segment dvs 10%-steg. Mer exakt batteriinfo än så behöver i alla fall inte jag. Det finns en gigantisk tråd på XDA som avhandlar dessa ikoner m fl. Det är bara att börja läsa om du inte har gjort det redan! :P
http://forum.xda-dev...ad.php?t=437307

Postad 12 februari 2009 - 15:36

Atropine
  • Atropine
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Fennec seg...

Jag såg att den fanns att hämta från XDA, men att flera hade problem med både hastighet och stabilitet. Meckade man lite med cache blev den lite snabbare men fortfarande seg i jmf med andra browsers. Skippar nog denna pre-release tills det kommer något som faktiskt går att använda! :P

Postad 12 februari 2009 - 16:31

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Jag har kört cab filen och startat om telefonen men jag ser inte ett spår av något nytt program eller några nya möjligheter att gör några inställningar.
Vad har jag gjort fel eller vad saknar jag? :P
Använder Spb Mobile Shell Version 2,1,1 annars (nästan) orginal.

Om jag har fattat det hela rätt så är du ute efter ikonerna längst nere som en slide funktion. Förutsättning för dessa är att man kör TF3D där sliden är standard (fast med tråkigare ikoner) Med spb finns inte denna funktion vad jag vet iallafall.
Är det tasbarikonerna du är ute efter (högst upp, batteri etc) så lägg ett pm till mig med din mailadress så fixar jag det till dig

Bifogad fil(er)

Redigerat av kewe, 12 februari 2009 - 16:33.

Postad 12 februari 2009 - 20:27

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Yea!
Skyfire för WM6 och med vår upplösning är släppt.. Håller på att installera nu. :D

http://get.skyfire.com

//Joel

Postad 12 februari 2009 - 20:30

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Efter att ha testat mig blå idag har jag konstaterat att min musik (eAAC+ 64 kbit/s) måste rippas om för X1. Detta beror på dess höga kvalitet på musikåtergivningen som den ger ihop med Grado SR80 och Pocket Player. Efter att ha jämfört WMA Pro 192 kbit/s, AAC 192 kbit/s, MP3 192-320 kbit/s och OggVorbis 192-320 kbit/s har valet fallit på OggVorbis 320 kbit/s. Det känns smärtsamt att säga adjö till en del utrymme på minneskortet eftersom eAAC+ är en mycket effektiv codec men X1 samt lurarna är helt enkelt för högupplöst. Instrumentljud etc blir lätt otydliga.

Efter ytterligare experimenterande mellan OggVorbis 256 och 320 kbit/s föll valet på den senare. Skillnaden är mycket liten men jag uppfattar 320-varianten som en anings aning mer sorterad i ljudbilden. D.v.s det är lättare att följa med instrumenten när man tune-demar m.m.

Jag har dock lärt mig att val av codec alltid är en funktion av musikspelare kontra hörlurar. I mitt fall ligger OggVorbis bäst till och helt klart låter det bäst i det formatet. Men med andra lurar och musikspelare kan resultatet bli ett annat.

eAAC+ är däremot mycket bra för A2DP. Min E90 hade en del problem med hög bitrate i samband med A2DP-lyssning (musiken kodas om en extra gång för BT-överföringen) och därför föll valet på den effektiva codecen. Däremot avslöjar mina Grado bristerna ganska skoningslöst.:D

Jag kan utan tvekan rekommendera alla att prova eAAC+ för sin höga effektivitet. Har inte hört någon annan codec som låter så bra vid 64 kbit/s. Men har man högupplösta lurar m.m är OggVorbis att föredra om man kan stå ut med att offra mer utrymme.

Postad 12 februari 2009 - 21:01

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Har du provat att avbocka "Aktivera avancerade...." under "USB till PC"-inställningarna?

Jodå, visst har jag provat att avbocka den rutan.

Har testat att helt stänga av brandväggen.

Varken telefon eller minneskort (16gb) hittas av MediaSpelaren.
Däremot fick jag felmeddelande om att minnet på enheten var fullt och att jag skulle stoppa i ett minneskort som var större än 32MB.

Jag har även "reparerat" active sync installationen. Vill nog helst slippa testa att avinstallera MediaSpelaren, men är det enda utvägen kvar så.

Postad 13 februari 2009 - 02:00

magi
  • magi
  • Forumräv

• 681 inlägg
  • 0
Hej

är de någon som kan tippsa om en bra musikspelare (gärna gratis) om de finns nån

Redigerat av magi, 13 februari 2009 - 02:01.

Postad 13 februari 2009 - 09:29

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
Jag har nu testat Touch Flo 3D Manila och visst är det snyggt, men i övrigt så vet jag inte om det tillför något. Telefonen blir lite segare, TF3D tar ett tag att starta och en del saker fungerar inte, särskilt "Foto och Video" som är supersegt och jag kan inte se mina foton som jag lagrar på minneskortet. När jag väljer "Album" så somnar telefonen in.

TF3D:s startsida innehåller väldigt lite information jämfört med övriga alternativ, SE:s egna alternativ är bättre, jag brukar använda SPB-panelens startsida. Jag har fortfarande kvar TF3D, men med stor sannolikhet så kommer jag att avinstallera TF3D.

Postad 13 februari 2009 - 09:40

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Yea!
Skyfire för WM6 och med vår upplösning är släppt.. Håller på att installera nu. :D

http://get.skyfire.com

//Joel

funkar det bra?

Postad 13 februari 2009 - 10:04

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Jag har nu testat Touch Flo 3D Manila och visst är det snyggt, men i övrigt så vet jag inte om det tillför något. Telefonen blir lite segare, TF3D tar ett tag att starta och en del saker fungerar inte, särskilt "Foto och Video" som är supersegt och jag kan inte se mina foton som jag lagrar på minneskortet. När jag väljer "Album" så somnar telefonen in.

TF3D:s startsida innehåller väldigt lite information jämfört med övriga alternativ, SE:s egna alternativ är bättre, jag brukar använda SPB-panelens startsida. Jag har fortfarande kvar TF3D, men med stor sannolikhet så kommer jag att avinstallera TF3D.

Bara nyfiken fråga. Vilken information är det som saknas? Har själv använt SPB samt todayscreen för att nu köra med TF3D. Man blir lätt blind när man hela tiden provar nya saker så jag bara undrar om det kanske är något som jag missat.

Postad 13 februari 2009 - 10:36

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Bara nyfiken fråga. Vilken information är det som saknas? Har själv använt SPB samt todayscreen för att nu köra med TF3D. Man blir lätt blind när man hela tiden provar nya saker så jag bara undrar om det kanske är något som jag missat.

Med PSB panel så ser du allt på samma skärm: klocka, väder, antal olästa mail, antal olästa sms, missade telefonsamtal, snabbknapp till ljudinställningar, de två nästa bokningarna i kalendern, kalender med de två närmaste veckorna.

På TF3D så har du en väldigt snygg klocka, datum och larmtid. Plus länkar till samtalshistorik och kalender. Eller har jag missat något?

Postad 13 februari 2009 - 10:53

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Lite roligt att även Skyfire lyckas med den vitt spridda felstavningen av Xperian :D

Bifogad fil  skyfire.JPG   39,86K   1 Antal nerladdningar

Postad 13 februari 2009 - 10:55

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Med PSB panel så ser du allt på samma skärm: klocka, väder, antal olästa mail, antal olästa sms, missade telefonsamtal, snabbknapp till ljudinställningar, de två nästa bokningarna i kalendern, kalender med de två närmaste veckorna.

På TF3D så har du en väldigt snygg klocka, datum och larmtid. Plus länkar till samtalshistorik och kalender. Eller har jag missat något?

Nä det tror jag inte men dessa funktioner finns ju på TF3D med. På samma sätt som du måste klicka på missade samtal, sms på första screenen på samma sätt klickar du på sliden längst ner för sms tex o kan då läsa det med en gång (se bild). Jag försvara absolut inte TF3D utan var bara nyfiken då det är så lätt att man missar något. Mitt mål med telefonen är så snygg och så lättvindig som möjligt (o givetvis så snabb som möjligt :-)
Väder använder jag inte så det saknar jag inte. Däremot snabbknapp till ljudinställningar var bättre med SPB men en tryck på taskbar och ljudet så får man inställningarna där (se bilder)

Bifogad fil(er)

Redigerat av kewe, 13 februari 2009 - 11:07.

Postad 13 februari 2009 - 10:55

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

funkar det bra?

Jodå... Jag testade att via Skyfire gå in på det här forumet. Går betydligt snabbare än med Opera att ladda sidorna.

aftonbladet.se klarade den dock inte av så bra, den laddade hela sidan rätt fort men byggde allt på höjden. Minhembio.com satte den ihop rätt. :D

www.svt.se funkade bättre, aftonbladet bör man väl ändå undvika... vad som är grymt är att man kan spela videos som ligger på siten. Alltså flash och så.. Det är inte 25fps, men tillräckligt för att vara acceptabelt. :)

svtplay.se funkar. ;)

Vet inte om det funkar med vanlig 3g dock.. jag har turbo3g med fast datakostnad.

//Joel

Postad 13 februari 2009 - 11:02

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Nä det tror jag inte men dessa funktioner finns ju på TF3D med. På samma sätt som du måste klicka på missade samtal, sms på första screenen på samma sätt klickar du på sliden längst ner för sms tex o kan då läsa det med en gång (se bild). Jag försvara absolut inte TF3D utan var bara nyfiken då det är så lätt att man missar något. Mitt mål med telefonen är så snygg och så lättvindig som möjligt (o givetvis så snabb som möjligt :-)

Ok! Jag har den som arbetstelefon och vill ha den så funktionell som möjligt. Eftersom jag inte kan se foton via TF3D (vet ej varför, men det funkar inte om bilderna ligger på minneskortet) och dessutom så har jag upptäckt att om jag kör igång TF3D och sedan växlar till SPB panel så låser sig telefonen ganska snart.

Jag kommer dock att behålla Toush HD volume, dialer och "enlarged start menu" som både fungerar och förbättrar telefonen. Får se hur bra det går att avinstallera TF3D, jag har dock en ganska ren telefonen efter jag uppgraderade mjukvaran så det är inga problem att göra en total reset om det skulle behövas.

Postad 13 februari 2009 - 11:09

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Ok! Jag har den som arbetstelefon och vill ha den så funktionell som möjligt. Eftersom jag inte kan se foton via TF3D (vet ej varför, men det funkar inte om bilderna ligger på minneskortet) och dessutom så har jag upptäckt att om jag kör igång TF3D och sedan växlar till SPB panel så låser sig telefonen ganska snart.

Jag kommer dock att behålla Toush HD volume, dialer och "enlarged start menu" som både fungerar och förbättrar telefonen. Får se hur bra det går att avinstallera TF3D, jag har dock en ganska ren telefonen efter jag uppgraderade mjukvaran så det är inga problem att göra en total reset om det skulle behövas.

SPB och TF3D funkar inte speciellt bra ihop tyvärr

Postad 13 februari 2009 - 11:12

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

SPB och TF3D funkar inte speciellt bra ihop tyvärr

Då jag också använder min som jobbtelefon värdesätter jag också funktionerna. Den enda som jag egentligen ser som en stor nackdel är påminnelsefunktionen där jag inte hittat något bra program då jag tycker originalet inte är att hurra för
Det program jag verkligen rekommenderar till alla framförallt dig Veritas som använder den som arbetstelefon är Actionscreen. Följ länk: (måste vara medlem för att ladda hem)
http://forum.xda-dev...ad.php?t=479206

Redigerat av kewe, 13 februari 2009 - 11:16.

Postad 13 februari 2009 - 13:50

Atropine
  • Atropine
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Jag gillade SBPs panel tills jag fick för mig att ge TF3D en chans. Jag gillade gränssnittet mer och mer, men en avgörande faktor var att Jag noterade att drifttiden ökade markant. Har läst inlägg av andra på XDA som kan rapportera att SBPs panel är en strömslukare av någon lustig anledning. :)

Postad 13 februari 2009 - 13:50

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Då jag också använder min som jobbtelefon värdesätter jag också funktionerna. Den enda som jag egentligen ser som en stor nackdel är påminnelsefunktionen där jag inte hittat något bra program då jag tycker originalet inte är att hurra för
Det program jag verkligen rekommenderar till alla framförallt dig Veritas som använder den som arbetstelefon är Actionscreen. Följ länk: (måste vara medlem för att ladda hem)
http://forum.xda-dev...ad.php?t=479206

Ok, tackar, ska ta en närmare titt på det programmet!

Jag ska bara göra en total reset av telefonen, gissar att det inte är så enkelt att avinstallera TF3D? Jag har hur som helst haft telefonen i "testmode" sedan uppgraderingen och testat diverse applikationer och nu vet jag vad jag vill ha kvar så det är ändå dags för en reset för att bli av med "oönskade" programvaror... :)

Postad 13 februari 2009 - 14:38

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Jag gillade SBPs panel tills jag fick för mig att ge TF3D en chans. Jag gillade gränssnittet mer och mer, men en avgörande faktor var att Jag noterade att drifttiden ökade markant. Har läst inlägg av andra på XDA som kan rapportera att SBPs panel är en strömslukare av någon lustig anledning. :)

Kan inte göra annat än att hålla med. Tyckte faktiskt inte om TF3D till att börja med men var förtjust i utseendet, men faktum är att ju mer tid man ger desto bättre är det och i dagsläget skulle jag inte kunna tänka mig att byta tillbaka till SPB. Och precis som du skriver var det otrolig skillnad på batteritiden.

Postad 13 februari 2009 - 15:07

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Ber om ursäkt för att jag inte orkar leta..
Var hittar jag Inesoft Phone 4?

Tack på förhand..

Postad 13 februari 2009 - 15:17

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Var hittar jag Inesoft Phone 4?

http://www.google.se...nesoft Phone 4"

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.