Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 April 2010 - 23:49

lurane
  • lurane
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Har du höjt kbs raten i Spotify? Är som default inställd på minsta för att minska mängden datatrafik.

jepp, såg det! ;) den möjligheten fanns inte i symbian så det var en välkommen överraskning! blev lite bättre i alla fall. har även en fysisk hörlursförstärkare (!) som har basknapp på sig - hjälper till en del den med. ;)

Postad 02 April 2010 - 23:50

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0

om du har leénde igenkänning på kan det bli så här

Går väl inte att ta bilden alls då? om ingen ler alltså.

Exempelbilderna är tagna enligt följande:

Bildläge: normal
Upplösning: 6 MP 16:9
Motiv: Normal
Fokusläge: Enkelt autofokus

Har mailat "[email protected]", väntar på svar.

Postad 02 April 2010 - 23:56

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om röstuppringning fungerar med X10 ?

Redigerat av twintin, 02 April 2010 - 23:56.

Postad 03 April 2010 - 00:03

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Går väl inte att ta bilden alls då? om ingen ler alltså.

Exempelbilderna är tagna enligt följande:

Bildläge: normal
Upplösning: 6 MP 16:9
Motiv: Normal
Fokusläge: Enkelt autofokus

Har mailat "[email protected]", väntar på svar.

stäng av luren å plocka ut batteriet, funkar inte det gör en total återställning funkar inte de, ny lur om det e innom 10 dagar

Postad 03 April 2010 - 00:11

ananda
  • ananda
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Angående dåligt ljud när man lyssnar på musik kan jag väl hålla med om, men bas finns det gott om, jag pluggade in några gamla sony ericsson snäckor som är gjorda för musik i det nya headsetet och tyckte det dundrade på ordentligt, men ljudet hade väl kunnat vara lite renare, och detk anske man kan fixa med ev. EQ i framtida versioner.

Fråga:
En sak angående SMS, går det bara skicka till en person åt gången? Får inte till att lägga till flera st.

Sen tycker jag att man borde kunna skapa egna grupper i kontaktboken.

En annan sak jag saknar är att det bara verkar vara standard "E-mail" appen som är integrerad i Timescape, men den stödjer inte Push-mail som Google Mail appen / K-9... Hoppas de fixar det för det är ett ganska stort hål om man använder push e-mail istället för SMS. Det är teleföretagens fel att vi fortfarande kör stenåldersteknik i vårt land när push email har funnits hur länge som helst. ;)

Undrar hur Docomo har löst det med X10 och Timescape i Japan då folk där kör E-mail som standard. Lär finnas en hel del klagomål ifall det inte är integrerat i Timescape.

Gillar UX, all integration med Evighetsfunktionen, och timescape grejen starkt ;) Om bara SE förvaltar det här på ett bra sätt med uppdateringar och funktioner så kommer det bli revolutionerande / standard.

Redigerat av ananda, 03 April 2010 - 00:19.

Postad 03 April 2010 - 00:12

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Nu blir jag lite... ur balans.. Jag hittar verkligen inte hur jag ska kunna kopiera en text ur ett mail! Jag vill alltså ta ut en lång sifferkod ur ett mail.. men det finns ju inget val för att markera texten! Inte ens om jag svarar med citerad text kan jag editera texten. Hur kan man lösa det här? Tredjeparts mailklient? Känns ogenomtänkt!

Postad 03 April 2010 - 00:26

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
2st enkla frågor..

1. kör i dagsläget en samsung jet (s8000)

- hur kan jag behålla mottagna mess, och sedan få in dem i en X10?

2. X10 har ju photocall.. men visas bild på personen även om man mottar ett mess från densamme?

Postad 03 April 2010 - 00:31

thestaar
  • thestaar
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
nån mer än jag som har problem med att den inte laddas upp ordentligt när man har den ikopplad till datorn, även fast telefonen "idlar" så att säga

Postad 03 April 2010 - 00:32

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Nu blir jag lite... ur balans.. Jag hittar verkligen inte hur jag ska kunna kopiera en text ur ett mail! Jag vill alltså ta ut en lång sifferkod ur ett mail.. men det finns ju inget val för att markera texten! Inte ens om jag svarar med citerad text kan jag editera texten. Hur kan man lösa det här? Tredjeparts mailklient? Känns ogenomtänkt!

Ja det verkar ogenomtänkt i hela Android och inte enbart i X10. Speciellt när man vill markera godtycklig text att kopiera till/från en godtycklig applikation. Det enda jag hittat är följande video som kanske löser ditt problem (verkar dock skräddarsytt för vanliga inmatningsfält).

http://www.youtube.c...h?v=ofQqhJ_fa2M

Redigerat av twintin, 03 April 2010 - 01:21.

Postad 03 April 2010 - 00:53

W0lfie_91
  • W0lfie_91
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
någon som vet om nån butik i Skövde, eller närheten har nån X10a inne som man kan få klämma lite på? är grymt sugen på att skaffa mig en men vill gärna känna lite på den först eftersom det blir min första smartphone. tackar för svar

Postad 03 April 2010 - 07:08

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Har fortfarande problem med hårdvaru-reset när jag använder Goggles och Layar. Har 1.0.14 och kan inte uppdatera eftersom det är en Tre-telefon. Ingen annan som upplevt detta?

Postad 03 April 2010 - 07:28

the-guvnor
  • the-guvnor
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande inte dått igång mobil tv. Tre har lagt in version 1.01 på telefon när man får den, men i butik finns 1.08.
Men jag kan inte uppdatera, det står "Paketfilen signerades inte korrekt"
Kan inte avinstallera heller, finns det något sätt att avinstallera på så man kan ta bort vad man vill?

Annan fråga: Går det att få större text och ikoner i statusraden? alltså där batteri och tid finns?

Postad 03 April 2010 - 08:04

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
hmmm... tydligen så brukade android 1.6 köra med kernel 2.6.27 eller 2.6.29.

Men på x10 vet vi att kernel versionen är 2.6.29. Detta är dock den kernel som kommer med 2.1 Eclair oxo ...

Så egentligen borde det redan finnas implementerat att man ska kunna köra över en "generic" version av Eclair utan några större problem egentligen...

Redigerat av Gucci, 03 April 2010 - 08:08.

Postad 03 April 2010 - 08:09

magnumhex
  • magnumhex
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har fortfarande problem att uppdatera firmwaren på X10, installerade Pc companion i datorn ifrån telefonen, allt funkar fram tills där man skall stoppa i usb sladden och samtidigt hålla inne bakåt knappen, då verkar det som att Pc companion hänger sej, är det fler som har samma problem? Jag har Halebop vänner och Frisurf +.

Har även problem med MW600 får inget ljud när jag väljer telefon i headset menyn, dock fungerar radion, är det någon speciell inställning som behöver göras på mobilen?

Har slutligen testa Xscope webb browser, denna kan jag rekommendera, man kan bla zooma med ett finger.

Postad 03 April 2010 - 08:31

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Har fortfarande problem att uppdatera firmwaren på X10, installerade Pc companion i datorn ifrån telefonen, allt funkar fram tills där man skall stoppa i usb sladden och samtidigt hålla inne bakåt knappen, då verkar det som att Pc companion hänger sej, är det fler som har samma problem? Jag har Halebop vänner och Frisurf +.

Har även problem med MW600 får inget ljud när jag väljer telefon i headset menyn, dock fungerar radion, är det någon speciell inställning som behöver göras på mobilen?

Har slutligen testa Xscope webb browser, denna kan jag rekommendera, man kan bla zooma med ett finger.

Prova att ladda ner Update Service från SE då, jag körde med den eftersom jag redan hade den installerad.

Postad 03 April 2010 - 08:41

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Ja det verkar ogenomtänkt i hela Android och inte enbart i X10. Speciellt när man vill markera godtycklig text att kopiera till/från en godtycklig applikation. Det enda jag hittat är följande video som kanske löser ditt problem (verkar dock skräddarsytt för vanliga inmatningsfält).

http://www.youtube.c...h?v=ofQqhJ_fa2M

Men du, detta funkar alldeles utmärkt i HTC Legend

Postad 03 April 2010 - 08:54

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Men du, detta funkar alldeles utmärkt i HTC Legend

Får man ett mail som man öppnar i gmailappen så går det inte att markera någon text, i webbläsaren går det däremot.
Själv funderar jag på att göra mig av med min Legend som jag köpet för 6 dagar sedan då jag blivit jävligt sugen på x10an

Postad 03 April 2010 - 09:22

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Har du lagt till MW600 i telefonen?
Så det inte är en sådan enkel sak som spökar? ;)

Postad 03 April 2010 - 09:35

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
God Damn, har haft X10 ett dygn nu efter en jäkla massa flum... kunde haft den i onsdags men min egen flummighet satte stopp för det.

Har en HD2 & X10 nu som jag ska välja mellan och det blir fan inte lätt det inte, HD2 har bättre skärm och att surfa på HD2 slår X10 med ganska bred marginal. Byggkvalitén är också ett snäpp högre.

Finns tre stora problem med HD2 och det var därför jag tänkte jag skulle testa X10 och det är:
* Storleken (bredden)
* Windows Mobile
* Laggar i Sense oavsett vad du gör (in med SPB Mobile Shell 3.5 och den är blixtsnabb)

X10 ligger mkt bättre i handen så storleksmatchen vinner den enkelt.

Android verkar "bättre" än WM (1a gången jag kör Android) även om jag inte hittat så många användbara program än förutom Spotify.

Dom gånger HD2 inte laggar när man kör Sense så är den mkt rappare än X10 som verkar ligga på en mer jämn nivå.

Timescape sög det må jag ju säga.

När jag funderar ett tag så känner jag att en EVO 4G eller vad den heter hade varit den perfekta mobilen om man hade krymt den med 10%, typ så den blev 6-7mm mindre bred och en skärm på 3.9" :-)

Postad 03 April 2010 - 09:52

martin636
  • martin636
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

nån mer än jag som har problem med att den inte laddas upp ordentligt när man har den ikopplad till datorn, även fast telefonen "idlar" så att säga

När jag laddar telefonen så laddar den fullt, sen slutar den & ladda trots att kabeln är i telefonen. Det är markerat med en blixt på batteriet som att den laddar, men den gör inte det. Får ta bort kabel & sätta i den igen?

Någon som vet om det går att ladda telefonen helt avstängd? Min telefon slår på sig när jag ansluter ladd kabeln? Kanske fel på min lur...

Redigerat av martin636, 03 April 2010 - 09:54.

Postad 03 April 2010 - 10:02

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

När jag laddar telefonen så laddar den fullt, sen slutar den & ladda trots att kabeln är i telefonen. Det är markerat med en blixt på batteriet som att den laddar, men den gör inte det. Får ta bort kabel & sätta i den igen?

Någon som vet om det går att ladda telefonen helt avstängd? Min telefon slår på sig när jag ansluter ladd kabeln? Kanske fel på min lur...

Har ingen x10 själv, men tidigare i denna tråd så togs detta upp, och jag vill minnas att man kom fram till att det är så på x10 och om jag inte minns fel, även äldre Sony Ericsson telefoner?

Postad 03 April 2010 - 10:12

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Har ingen x10 själv, men tidigare i denna tråd så togs detta upp, och jag vill minnas att man kom fram till att det är så på x10 och om jag inte minns fel, även äldre Sony Ericsson telefoner?

Min X10 gör det samma, min X1 går att ladda avstängd. Mina äldre har jag för mig går att ladda avstängda också.

Postad 03 April 2010 - 10:13

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Min X10 gör det samma, min X1 går att ladda avstängd. Mina äldre har jag för mig går att ladda avstängda också.

Samma här, ska väl mest troligt göra så.

Postad 03 April 2010 - 10:28

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
är det bara jag som kör tid automatiskt?
Men roligt, sortera bokstavsordning på tidszoner. Venezuela kommer först, ja, före ALLA. Och det är A-Z som jag kör för under venezuela är det alla på A ;)

Postad 03 April 2010 - 10:35

Unregistered490b750e
  • Unregistered490b750e
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Är det någon som provat att ladda X10 med någon annan laddare än den som följer med??? För jag har provat med en Nokia orginal micro-USB laddare men då laddar inte X10......(men mw600 laddar utan problem med den laddaren)
Ska inte alla laddare funka med alla Mobiler??? var det inte det som var grejen med att ha samma uttag??? ;) ;)

Postad 03 April 2010 - 10:38

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Installerade WaveSecures trial för skojs skulll.

Då kom även lookout med som är antivirus och som scannar igenom alla apps om man så vill det vid installation. Verkar fungera ganska smidigt. Någon som har mer erfarenhet av de två programmen, eller om det är ett :/.

Postad 03 April 2010 - 10:40

tnilss24
  • tnilss24
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Är det någon som provat att ladda X10 med någon annan laddare än den som följer med??? För jag har provat med en Nokia orginal micro-USB laddare men då laddar inte X10......(men mw600 laddar utan problem med den laddaren)
Ska inte alla laddare funka med alla Mobiler??? var det inte det som var grejen med att ha samma uttag??? ;) ;)

Jag ladda med min Samsung jet laddare och det funkar fint.

Jag uppdaterade min igår till 1,0,16 och efter det får jag inte igång svt/play,
Någon annan som har samma problem med den senaste FW?

Postad 03 April 2010 - 10:47

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Då har visst Daniel Hessel på M3 vaknat och äntligen gjort en film... hihi. Vad tycker ni själva? Har han rätt, eller fel?

http://tv.idg.se/2.8...y-ericssons-x10

och så en favorit i repris, mobils version med motsatt ingresstext... har de rätt?
http://www.mobil.se/...g-1.339456.html

Ni som har mobilen nu sedan några dagar... Är det en flipp, eller en flopp? Är så sugen på en själv...

Redigerat av dragontrumpetare, 03 April 2010 - 10:49.

Postad 03 April 2010 - 10:55

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Då har visst Daniel Hessel på M3 vaknat och äntligen gjort en film... hihi. Vad tycker ni själva? Har han rätt, eller fel?

och så en favorit i repris, mobils version med motsatt ingresstext... har de rätt?

Ni som har mobilen nu sedan några dagar... Är det en flipp, eller en flopp? Är så sugen på en själv...

Några gånger sker det att den inte startar programmet när jag trycker på skärmen på ikoner. Den verkar registrera att jag har tryckt men inte att det är ett program där som ska starta ungefär. Men 2-3 gånger vettefan. Brukar alltid gå på det andra knapptrycket.
När det gäller SMS är det mest a-et för mig. Den visar att jag har tryckt på A (bokstaven kommer upp ovanför tangenten) men den lägger inte in bokstaven i input-fältet. Utöver det har jag problem med e och r att de verkar byta lite men jag tror bestämt att det är jag som är klantig och trycker fel.
Byggkvalitén tycker jag är bra för den här prisklassen, inga knarr eller något. Sedan är den så galet fin och ligger väldigt bra i handen.

Min polare som har beställt en Desire och läst om X10ans lagg och den plastiga byggkvalitén fick testa min mobil igår och han blev förvånad över hur bra kvalitén var och att deras recensioner inte stämde.

Postad 03 April 2010 - 10:59

Dalthor-san
  • Dalthor-san
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Jag ska försöka komma iväg å klämma på en idag. Är övertygad om att den telefonen M3 har är måndagsexemplar eller taskig FW. Jag har sett en hel del filmer som visar det ena och det andra och det kan inte va en slump att det gett så blandade intryck. Klart man blir förvirrad då när två till synes exakt likadana telefoner beter sig som Dr. Jekyl and Mr. Hyde.

Tror ingen här som köpt den har upplevt det som M3 har.

Thats my 2 cents ;)

Postad 03 April 2010 - 11:02

mick_j
  • mick_j
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Är sugen på en X10, men är den så där dålig som idg.se säger så skulle jag aldrig stå ut med den i 5 minuter. Skulle nog kasta den i väggen i vredesmod på en gång. ;) . Antingen så har dom ett kasst ex. eller så är X10 en riktig flopp. Man kan ju inte säga att man måste vänja sig, för de är ju professionella testare som testat hundratals mobiler och kan sätta ett ganska rätt betyg på X10*an ändå.

Postad 03 April 2010 - 11:11

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Har ni förresten sett vilken uppsjö av olika uuuuusb-kontakter det finns? Helt sjukt ;)

Postad 03 April 2010 - 11:12

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
mm.... Men de satt en femma, då många andra satt som t ex Swedroid en 4/5, aftonbladet5/5 (visst aftonbladet kanske inte är det bästa att ta upp), om man skulle översätta M3's till 5gradig skala så fick mobilen alltså runt 3/5. Finns nog inga tester mer än febers och M3 som givit så dåliga recensioner av mobilen.

Mornn,får hoppas att dina småproblem fixar sig också genom buggfixar eller något. :-)

Postad 03 April 2010 - 11:20

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Alltså jag vet inte, jag upplever den som snabb personligen men en såndär fråga är inte så lätt att svara på iom att min upplevelse kan skilja sig från din beroende på tycke och smak.
Grundtipset skulle jag säga är att uppsöka en affär och testa själv irl ;)

Några gånger sker det att den inte startar programmet när jag trycker på skärmen på ikoner. Den verkar registrera att jag har tryckt men inte att det är ett program där som ska starta ungefär. Men 2-3 gånger vettefan. Brukar alltid gå på det andra knapptrycket.

Det skulle jag inte riktigt se som ett fel, den måste ju få hinna avgöra om du klickar eller precis ska till att scrolla?
Tycker den fungerar utmärkt i allt jag testat ;)

Postad 03 April 2010 - 12:02

Quist08
  • Quist08
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Och igen måste jag säga att jag tycker det är hårdvarufel som ligger bakom dessa olika recensioner och våra egna olika upplevelser. Att avfärda det med att det är upp till användarna är lite blåögd tyvärr.

Men det är klart att det inte är alla enheter som berörs. Det verkar vara problem med kvalitetssäkring alt. produktionsprocessen. Om man säger så här (dessa siffror är bara påhitt menade att visa hur det KAN ligga till): typ 5 av 10 har inga problem med sina telefoner då det inte finns något produktionsfel, 2 av 10 har produktionsfel men dessa är så små eller dolda att man (kanske aldrig) upplever de som fel, och 3 av 10 har riktiga fel med sina skärmar varav bara 1 av dessa 3 verkligen störs av problemet medan de andra 2 tycker de kan leva med det eller skyller problemen på sitt eget sätt att hantera telefonen. Sedan utav de 3 av 10 som har påtagliga problem är det en del som har ordentliga problem tom mitt i skärmen men övervägande del bara upplever problemet kring skärmskanten.

Det här liknar ett problem vi har med våra Samsung Omnia HD i8910 fast begränsat till döda områden vid skärmskanten. Tangentborden i S60v5 har sådana stora knappar att man aldrig ens märkte något av problemet, dvs. vi upptäckte aldrig felen tills man började installera andra tangentbord som krävde att skärmen skulle registrera beröring vid kanterna. Visst kan man jobba runt det men är det verkligen rimligt att man betalar 6000,- och riskerar att få en telefon med fel? Om man inte mejlar/messar så mycket kanske inte är sådana fel ett problem men om man gör det så borde man fundera en extra gång innan man köper.

Postad 03 April 2010 - 12:07

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Hittade en bugg tror jag.

Jag hade en kontakt med 467-nummer som jag smsade med och hade en tråd. Gick in i telefonboken och ändrade dennes nummer till 07- istället. Då hette tråden 467- fortfarande vilket är självklart. Tar bort tråden och skickar ett nytt sms och skapar en ny tråd. Då har jag två trådar, en med mitt skickade sms till personen adresserat med namn och svaret från personen vars titel i tråden är 467 men namnet i meddelandet är ändå rätt kontaktnamn. Lite knasigt, fult som fan om inte annat.

Postad 03 April 2010 - 12:20

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Intressant att se puckot på idg försöka "visa" hur segt timescape är samtidigt som han uppdaterar från (nu antar jag eftersom det är två pilar som indikerar syncning) från både facebook och twitter. JA det KAN gå segt just när den uppdaterar flödena, men för min del ser det inte alls ut så där illa (jag kör förvisso bara fejjan och inte twitter, kanske har med det att göra). Låter man den synca färdigt så flyter det på fint.

Postad 03 April 2010 - 12:37

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Jag har inte kunnat kolla på nån av filmerna här på jobbet, men tycker inte att jag känner igen min X10 i vare sig Febers eller M3's tester.

Postad 03 April 2010 - 12:43

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Intressant att se puckot på idg försöka "visa" hur segt timescape är samtidigt som han uppdaterar från (nu antar jag eftersom det är två pilar som indikerar syncning) från både facebook och twitter. JA det KAN gå segt just när den uppdaterar flödena, men för min del ser det inte alls ut så där illa (jag kör förvisso bara fejjan och inte twitter, kanske har med det att göra). Låter man den synca färdigt så flyter det på fint.

Ja, förstår inte varför man inte kan låta den synca ifred. Det gör jag de få gångerna jag scrollar i TS. Kör också bara fejjan jag med.

Postad 03 April 2010 - 12:46

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Tog min mobil från laddaren imorse vid 04.00 och hade då 100%, gick till jobb och hade frukost vid 08. Då hade batteriet sjunkit ner till 35%. "Killa" då alla apps, och när jag slutade kl 12 så var mobilen död. Skall det vara såhär? Mobilen var bara i standbyläge när jag jobbade?

Postad 03 April 2010 - 12:47

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Försöker igen..

nån som kan säga om det går att föra över befintliga sms från en mobil - till X10?

Postad 03 April 2010 - 13:04

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Försöker igen..

nån som kan säga om det går att föra över befintliga sms från en mobil - till X10?

Det har väl nämnts minst en tre fyra ggr hur man kan gå tillväga? Om man har WM/symbian/nokia/blackberry så http://www.spritesof...ow/Select-Phone Tänk på å ta backup på kontakter osv om du ändrat saker (länkat fejjan odyl.) jag blev av med mina ändringar fast jag bara sa åt den att ´lägga in calllog och sms.

Tog min mobil från laddaren imorse vid 04.00 och hade då 100%, gick till jobb och hade frukost vid 08. Då hade batteriet sjunkit ner till 35%. "Killa" då alla apps, och när jag slutade kl 12 så var mobilen död. Skall det vara såhär? Mobilen var bara i standbyläge när jag jobbade?

Min X10 betedde sig så tills jag bootade om den. Hade inte bootat om den sen jag installerade 1.0.16 i tisdags. Nu drar den inte i närheten av lika mycket. Nu har den varit loss från laddarn i 4,5h och jag har 80% batteri kvar.

Redigerat av deezel, 03 April 2010 - 13:09.

Postad 03 April 2010 - 13:16

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Det har väl nämnts minst en tre fyra ggr hur man kan gå tillväga? Om man har WM/symbian/nokia/blackberry så http://www.spritesof...ow/Select-Phone Tänk på å ta backup på kontakter osv om du ändrat saker (länkat fejjan odyl.) jag blev av med mina ändringar fast jag bara sa åt den att ´lägga in calllog och sms.

Min X10 betedde sig så tills jag bootade om den. Hade inte bootat om den sen jag installerade 1.0.16 i tisdags. Nu drar den inte i närheten av lika mycket. Nu har den varit loss från laddarn i 4,5h och jag har 80% batteri kvar.

Och om det är en samsung, som dock kör symbian S60 ?

är inte i behov av telefonboken.. men runt 50st mess hade jag gärna sett till att spara om det går?
testade ta hem mobile master -progget, men det verkade inte riktigt vilja installera sig ens, hm..

Postad 03 April 2010 - 13:59

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Kolla så att inte killapps-appen (eller vafan man ska kalla den ;)) kör i bakgrunden. Verkar vara nåt program som körs iaf om den tar slut så snabbt

Postad 03 April 2010 - 14:06

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Kolla så att inte killapps-appen (eller vafan man ska kalla den ;)) kör i bakgrunden. Verkar vara nåt program som körs iaf om den tar slut så snabbt

Tror det var en systemprocess som var mitt problem, jag hade nämligen slagit ihjäl alla andra och den fortsatte iaf. Nån som vet någon process viewer som visar cpu-usage (process explorer för android hade ju varit fett om de fanns...)

Redigerat av deezel, 03 April 2010 - 14:06.

Postad 03 April 2010 - 14:09

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Hej,

Vet inte om det har med dagens uppgradering till 1.0.16 att göra, men nu autoroterar inte filmer/bilder när jag roterar telefonen längre! ;) Det gjorde de igår!

Har testat bägge inställningsalternativen under "Ljud och skärm/riktning".

Vet någon hur jag får till det igen?

Tack på förhand!

/M

Postad 03 April 2010 - 14:35

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0
Är det sant att man inte kan ladda telefonen genom att koppla den till datorn med usb?

Postad 03 April 2010 - 14:36

fahlin
  • fahlin
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Är det sant att man inte kan ladda telefonen genom att koppla den till datorn med usb?

Nej, min laddar via USB om än inte lika effektivt som när du har den i nätadaptern.

Postad 03 April 2010 - 14:37

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Får inte igång Skype i appen Fringe.. Är det någon annan som har testat? Jag lyckas inte logga in. Med ICQ funkar det fint.. Fast då använder jag nog hellre meboo till ICQ och MSN.

Postad 03 April 2010 - 14:39

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Min laddar OM det är en strömstark USB-port - det finns ju olika. (Strömstark är vanligtvis baksidan på en desktop alternativt en laptop port). Har dock märkt att det kan ha att göra med drivrrutiner också. Min X1 (ja, X1 har inte provat med X10 där ännu dock funkar det på X10 både laptop och desktop här hemma) kan jag inte ladda via datorn hos kunden jag sitter hos, har en likadan laptop hos en annan kund där jag har mer kontroll och där kan jag ladda den.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.