* Officiell Tråd - Nokia N8 *
9135 svar till detta ämne
Postad 05 April 2011 - 23:37
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
innan 1,2 löste jag det med en omstart.
Det fungerade igen när jag ominstallerade 1.2, men nyss när telefonen dog pga batteriet, så slutade det fungera igen. Har aldrig haft problemet förut så är ganska irriterande. Funderade först på om det hade med något Beta Labs program att göra, men eftersom det är folk som haft det tidigare så är det nog inte därför..
Postad 06 April 2011 - 01:03
KniveN
-
KniveN
-
Användare
-
-
135 inlägg
Det fungerade igen när jag ominstallerade 1.2, men nyss när telefonen dog pga batteriet, så slutade det fungera igen. Har aldrig haft problemet förut så är ganska irriterande.
Funderade först på om det hade med något Beta Labs program att göra, men eftersom det är folk som haft det tidigare så är det nog inte därför..
Det som förstörde för mig var när jag skickade eller tog emot MMS.
Postad 06 April 2011 - 01:11
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Det som förstörde för mig var när jag skickade eller tog emot MMS.
Ah, jag har inte fått något MMS på länge, så beror nog inte på det. Kan det ha med profiler att göra? Jag byter till Möte på natten, och byter tillbaka till Allmän när jag går upp. Kanske blir något skumt då när man byter tillbaka?
Postad 06 April 2011 - 04:59
ILikeIke
-
ILikeIke
-
Användare
-
-
209 inlägg
Det fungerade igen när jag ominstallerade 1.2, men nyss när telefonen dog pga batteriet, så slutade det fungera igen. Har aldrig haft problemet förut så är ganska irriterande.
Funderade först på om det hade med något Beta Labs program att göra, men eftersom det är folk som haft det tidigare så är det nog inte därför..
Det började strula för mig när jag la in uppdateringen till Bubbles, efter avinstallation så kom det tillbaka men senare försvann det igen av oklar anledning. Jag misstänker också nån beta labs app.
Postad 06 April 2011 - 11:13
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
kan bero på betalabs men jag tror att det är något annat eftersom jag haft detta problemet från att jag köpte min lur.
Postad 06 April 2011 - 18:55
kafferast
-
kafferast
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
jag vet att det står tidigarei tråden men det finns 2 olika bud. Ställer frågan och hoppas nån pedagogiskt kan ge mig ett svar=)
Lämnat in luren till netonnet för service av lila skärmproblemet. Kom tillbaka från service och man hade flashat telefonen. Problemet kvarstod. Lämnade då in luren direkt igen för samma problem.
Om min n8 nu kommer tillbaka med samma problem igen, efter 2 serviceförsök, kan jag häva köpet? (jag tolkar konsumentköpslagen så, men det är ju lite luddigt).
Netonnet kommer ju garanterat kräva att den ska iväg en tredje gång till Nokia denna gång för godkännande av reklamation. Men tolkar man lagen så är ju köpet mellan mig och netonnet så det ska jag inte behöva gå med på. eller?
Postad 06 April 2011 - 19:32
Scrappy
-
Scrappy
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Funderar på att skaffa en N8 men undrar över mappar och hur bilder organiseras.
Om jag kopplar telefonen till datorn och skapar en mapp tex "Sommar2010" och lägger bilder däri, ligger bilderna där då när jag kopplar från telefonen och använder bildgalleriet i telefonen? Hade tidigare en Xpress 5800 och där funkade det inte utan alla bilder hamnade i en mapp och man var sedan tvungen att skapa mappar i telefonen. Dessa mappar syntes inte när man kopplade telefonen till datorn. Hoppas bara det är bättre löst på N8.
Postad 06 April 2011 - 19:35
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Om min n8 nu kommer tillbaka med samma problem igen, efter 2 serviceförsök, kan jag häva köpet? (jag tolkar konsumentköpslagen så, men det är ju lite luddigt).
Ja. Så säger konsumentköplagen. Netonnet kommer ju garanterat kräva att den ska iväg en tredje gång till Nokia denna gång för godkännande av reklamation. Men tolkar man lagen så är ju köpet mellan mig och netonnet så det ska jag inte behöva gå med på. eller?
Vet faktiskt inte hur det är. Men hur som helst kan du nog tjata dig hes på att du ska kunna häva det utan att de skickar in telefonen utan att de går med på det (prova gärna!).
Postad 06 April 2011 - 19:48
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
jag vet att det står tidigarei tråden men det finns 2 olika bud. Ställer frågan och hoppas nån pedagogiskt kan ge mig ett svar=)
Lämnat in luren till netonnet för service av lila skärmproblemet. Kom tillbaka från service och man hade flashat telefonen. Problemet kvarstod. Lämnade då in luren direkt igen för samma problem.
Netonnet kommer ju garanterat kräva att den ska iväg en tredje gång till Nokia denna gång för godkännande av reklamation. Men tolkar man lagen så är ju köpet mellan mig och netonnet så det ska jag inte behöva gå med på. eller?
Måste fråga här, är det ett fel på telefonen, el. ska det vara så? Har nu inte gått tillbaka och läst om detta, har bara sett det i föbifarten. Ser själv inga lila färgproblem i min, men kanske för att jag är van vid Desiren med AMOLED. När Desiren kom ut och jag fick min, tror det var den 4 apr. för ett år sen, då var där många som klaga på lila skärm. Men efter ett litet tag blev det helt tyst om lila skärmar. Samma sak var det på Nexus one. Kanske inte samma sak på denna, men undrar bara.
Redigerat av ffodil, 06 April 2011 - 19:50.
Postad 06 April 2011 - 20:47
kafferast
-
kafferast
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Måste fråga här, är det ett fel på telefonen, el. ska det vara så? Har nu inte gått tillbaka och läst om detta, har bara sett det i föbifarten. Ser själv inga lila färgproblem i min, men kanske för att jag är van vid Desiren med AMOLED.
När Desiren kom ut och jag fick min, tror det var den 4 apr. för ett år sen, då var där många som klaga på lila skärm. Men efter ett litet tag blev det helt tyst om lila skärmar. Samma sak var det på Nexus one.
Kanske inte samma sak på denna, men undrar bara.
Vad det gäller N8 och även c7:ans skärmar så verkar detta problem vara väldigt utbrett. Man ser det inte jämnt utan det skiftar i vissa färger. Ett sätt att kolla det är att ha den analoga stora klockan som syns på där man låser upp skärmen efter viloläge. Där brukar problemet synas i övre delen av klockan.
Postad 06 April 2011 - 20:59
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Vad det gäller N8 och även c7:ans skärmar så verkar detta problem vara väldigt utbrett. Man ser det inte jämnt utan det skiftar i vissa färger. Ett sätt att kolla det är att ha den analoga stora klockan som syns på där man låser upp skärmen efter viloläge. Där brukar problemet synas i övre delen av klockan.
Möjligen för lite för att jag skall se det då. Är det så mycket så det är störande då, vid normal användning?
Postad 06 April 2011 - 22:13
K_arlstrom
-
K_arlstrom
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Någon som provat Nokia Drop? Det verkar grymt!
installerar just nu
Postad 07 April 2011 - 05:38
kafferast
-
kafferast
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Möjligen för lite för att jag skall se det då. Är det så mycket så det är störande då, vid normal användning?
Jag använder telefonen otroligt mycket till filmtittande och även foto och där är det ett irritationsmoment som heter duga. har man lagt ut 4,5 tusen för en telefon så ska det inte vara så.
Postad 07 April 2011 - 07:49
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Jag använder telefonen otroligt mycket till filmtittande och även foto och där är det ett irritationsmoment som heter duga. har man lagt ut 4,5 tusen för en telefon så ska det inte vara så.
Jaha, syns det även på sådant, då måste det vara något displayfel, el. nåt. Bara att stå på sig då, men så klart lite jobbigt.
Postad 07 April 2011 - 11:03
Unregisteredbcaff4b5
-
Unregisteredbcaff4b5
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag har ett litet problem med min C7. När jag går in på foton och öppnar en bild. För att byta bild kan jag inte längre dra åt sidan utan jag måste hålla ett finger på skärmen och sedan dra med ett annat finger. Likadant om jag ska stänga ner fotot så måste jag hålla ner ett finger och sen trycka nerevid och på "tillbaka".
Några förslag?
Tror det blev såhär efter senaste uppdateringen.
Postad 07 April 2011 - 12:56
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Angående felet med sms-signal som försvinner. Om någon har det för tillfället, gör en återställning av telefonen så löser det sig, förhoppningsvis på heltid
Postad 07 April 2011 - 16:56
konsum
-
konsum
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Okej, nu har jag fått ett riktigt irriterande problem....jag kan inte ändra mina genvägar! När jag ska lägga in en ny genväg så Blir det följande = Genväg 1: Foton, Genväg 2: Videor, Genväg 3: YouTube, Genväg 4: Viasat. Problemet är som sagt att jag inte kan ändra någon av dessa genvägar. Ifall jag väljer någon av genvägarna till något annat så är det fortfarande samma genvägar när jag kommer tillbaka till startskärmen. Det intressanat är dock att ifall jag ändrar Genväg 4: Viasat till exempelvis Opera Mobile, så blir Opera Mobile Genväg 1 när jag kommer tillbaka till startskärmen, med Viasat fortfarande som Genväg 4. Jag har testat att starta om mobilen utan framgång. VAD SKA JAG GÖRA!? Kan någon hjälpa mig?
Postad 07 April 2011 - 17:22
konsum
-
konsum
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Puh, har hittat en lösning. Blev lite nedstämd när jag läste att andra har haft samma problem och blivit tvungen att skicka in telefonen. Jag gjorde dock så att jag ändrade i en annan genväg som jag redan hade på startskärmen. Alla andra genvägar som jag därefter lade ut var ju "samma" som den, och då gick det att ändra =)
Postad 07 April 2011 - 17:27
kafferast
-
kafferast
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Okej, nu har jag fått ett riktigt irriterande problem....jag kan inte ändra mina genvägar! När jag ska lägga in en ny genväg så Blir det följande = Genväg 1: Foton, Genväg 2: Videor, Genväg 3: YouTube, Genväg 4: Viasat. Problemet är som sagt att jag inte kan ändra någon av dessa genvägar. Ifall jag väljer någon av genvägarna till något annat så är det fortfarande samma genvägar när jag kommer tillbaka till startskärmen. Det intressanat är dock att ifall jag ändrar Genväg 4: Viasat till exempelvis Opera Mobile, så blir Opera Mobile Genväg 1 när jag kommer tillbaka till startskärmen, med Viasat fortfarande som Genväg 4. Jag har testat att starta om mobilen utan framgång. VAD SKA JAG GÖRA!? Kan någon hjälpa mig?
radera alla genvägar på alla startskärmar och sen börja från början. tror det fungerar.
Postad 07 April 2011 - 17:53
Unregistered37648ae6
-
Unregistered37648ae6
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hur får man den analoga stora klockan som skärmsläckare, jag får bara den med siffror...
Postad 07 April 2011 - 18:52
kafferast
-
kafferast
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Hur får man den analoga stora klockan som skärmsläckare, jag får bara den med siffror...
Välj att du vill ha analog klocka på klockan som syns på första startskärmen (klicka på klockan, så får du välja).
Postad 08 April 2011 - 15:16
Unregistered0e530dee
-
Unregistered0e530dee
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Tja
Har fått ett litet problem, Fick göra en hard reset då jag inte fick igång mobilen, Den stannade upp vid den vita startskärmen innan nokialoggan kommer
Ovi store osv gick att installera ok, Men nu när jag har laddat ner program på Ovi, typ Opera mobile, Nokia chat osv så går de inte att installera
Antar att det BEROR på att jag inte har QT installerat på telefonen, kan det vara så eller?
Jag hittar alla fall inte någon qt i telefonen vad jag kan se.
Hur installerar men det på smidigaste sätt, jag har googlat runt, men det är en djungel av guider och versioner.
Någon som har ett tips
Mvh Andreas
Postad 08 April 2011 - 16:18
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Tja
Har fått ett litet problem, Fick göra en hard reset då jag inte fick igång mobilen, Den stannade upp vid den vita startskärmen innan nokialoggan kommer
Ovi store osv gick att installera ok, Men nu när jag har laddat ner program på Ovi, typ Opera mobile, Nokia chat osv så går de inte att installera
Antar att det BEROR på att jag inte har QT installerat på telefonen, kan det vara så eller? Jag hittar alla fall inte någon qt i telefonen vad jag kan se.
Hur installerar men det på smidigaste sätt, jag har googlat runt, men det är en djungel av guider och versioner.
Någon som har ett tips
Mvh Andreas
Använd Ovi Suite eller Software Updater och installera om firmware. Då kommer allt tillbaka.
Postad 08 April 2011 - 16:50
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Postad 09 April 2011 - 07:27
CEdlund
-
CEdlund
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Kan man synka N8 med Googles kalender på nåtet? Funkar det bra isf?
Postad 09 April 2011 - 09:15
JTL
-
JTL
-
Användare
-
-
105 inlägg
Postad 09 April 2011 - 14:03
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Kan man synka N8 med Googles kalender på nåtet? Funkar det bra isf?
Det bästa sättet jag hittat för de som inte kan använda Exchange är GoogaSync. Kostar en hel del, men det är i princip det enda alternativet som fungerar bra.
Redigerat av Serenity, 12 April 2011 - 15:43.
Postad 10 April 2011 - 12:29
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Gjorde precis en koll med Nokia software updater3 och fick då en liten uppdatering som skulle bättra telefonens prestanda. Installera den och allt gick bra, vet ej om det var en gammal uppdatering då jag ej kolla på ca 1 v men då vet ni andra iaf..
Postad 10 April 2011 - 13:47
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
jag hittade inga uppdateringar.
Postad 10 April 2011 - 21:24
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Video från 3 i England med nya Nokia X7 som visar lite nyheter i operativet. Synd att det var filmat utomhus, solen förstörde lite väl mycket.
Redigerat av Unregistered31511, 10 April 2011 - 21:26.
Postad 11 April 2011 - 11:53
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
nu har det blivit 11:e april. någon som hört mer om PR2.0?
Postad 11 April 2011 - 16:51
Unregistereda00a3ebb
-
Unregistereda00a3ebb
-
Amatör
-
-
72 inlägg
nu har det blivit 11:e april. någon som hört mer om PR2.0? http://symbianblogge...till-midsommar/"Det senaste ryktet om att PR 2.0-uppdateringen skall släppas 12 april kan man alltså ta med en rejäl nypa salt. Det ryktet borde vi kunna avskriva redan här och nu."
Postad 11 April 2011 - 16:54
Nightelf
-
Nightelf
-
Användare
-
-
148 inlägg
Hej på er. En fråga till er som äger denna - söker en mobil(?) till grabben som kan ersätta nuvarande mobil samt iAudio D2..... alltså en mobil som är riktigt bra även som mediaplayer (MP3,video med TV-out,bilder). Är N8'an lösningen på detta? På spec'sen verkar den nära men.... är den en fullfjädrad mediamobil utan större brister? Ska jag kanske köpa honom en Ipod samt annan mobil istället? Ja, jag vet......sökfunktion finns men tråden är ganska stor.
Redigerat av Nightelf, 11 April 2011 - 16:55.
Postad 11 April 2011 - 17:37
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Hej på er. En fråga till er som äger denna - söker en mobil(?) till grabben som kan ersätta nuvarande mobil samt iAudio D2..... alltså en mobil som är riktigt bra även som mediaplayer (MP3,video med TV-out,bilder). Är N8'an lösningen på detta? På spec'sen verkar den nära men.... är den en fullfjädrad mediamobil utan större brister? Ska jag kanske köpa honom en Ipod samt annan mobil istället? Ja, jag vet......sökfunktion finns men tråden är ganska stor.
svar JA. Hdmi utgången tillsammans med prg Big screen från Nokia gör mobilen ju till en riktig mediaspelare. Vilken annan mobil fixar det idag. Kameran.. Gorilla glas på både skärm och kameralins... Bästa kartprg med gratis röstnavigering.. Orkar inte skriva mer. Bara köpa
Redigerat av big_swede70, 11 April 2011 - 17:39.
Postad 11 April 2011 - 18:41
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
http://symbianblogge...till-midsommar/
"Det senaste ryktet om att PR 2.0-uppdateringen skall släppas 12 april kan man alltså ta med en rejäl nypa salt. Det ryktet borde vi kunna avskriva redan här och nu."
om du läser vidare så verkar det som att det blir ett event imorgon ändå... vad som presenteras är lite osäkert dock.
Postad 11 April 2011 - 18:52
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Trevlig info ang kommande uppdateringar Dailymobile.se
Postad 11 April 2011 - 18:56
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
om du läser vidare så verkar det som att det blir ett event imorgon ändå... vad som presenteras är lite osäkert dock.
Något kommer att tillkännages men det verkar bara bli ett litet webbevent, de kanske visar Nokia X7 och E6-00 och nämner något om PR2.0 och PR3.0. Nokias nya policy är att mobiler ska tillkännages först när de är nära lansering, så att inte folk blir besvikna om det blir fördöjningar. I filmen jag lade upp ovan så verkar X7 ha PR2.0, så den uppdateringen kan inte vara så långt borta kan man tycka. Nokia ska lansera tolv smartphones i år, och WP7 blir troligen inte för än nästa år så Symbian kommer få många fler mobiler.
Redigerat av Unregistered31511, 11 April 2011 - 19:23.
Postad 12 April 2011 - 04:58
ILikeIke
-
ILikeIke
-
Användare
-
-
209 inlägg
Gorilla glas på både skärm och kameralins...
Sorry men skyddsglaset på kameralinsen är i själva verket en typ av optisk plast. Det är vad AAS skrev i alla fall när de recenserade N8an.
Postad 12 April 2011 - 09:10
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Postad 12 April 2011 - 09:36
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Nyheter om Symbian:
http://www.engadget....7-c7-and-c6-01/
Låter bra, just sådana förbättringar som behövs. Men inget om när den kan tänkas komma. Hör bara på mig, igår Android, idag Symbian. Som man säger...inte sämre än man kan ändra sig.
Postad 12 April 2011 - 09:49
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Eventsidan med information. Nya mobiler Nokia E6-00 och X7 samt Symbian "Anna", ungefär det jag gissade på. Ska bli intressant att se nu hur lång tid det tar innan Prisjakt lägger upp dem...
Redigerat av Unregistered31511, 12 April 2011 - 09:52.
Postad 12 April 2011 - 10:05
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Låter bra, just sådana förbättringar som behövs. Men inget om när den kan tänkas komma.
“Symbian Anna will also be made available for owners of the Nokia N8, C7, C6-01 and E7 in the coming months” Jojo. Först var det tal om PR2.0 i april och 3.0 i höst. Sedan blev det en "summer update" som möjligen innefattade 2.0 och delar av 3.0. Och nu Anna "in the coming months". Ska vi gissa på hösten, i bästa fall?
Postad 12 April 2011 - 10:08
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
“Symbian Anna will also be made available for owners of the Nokia N8, C7, C6-01 and E7 in the coming months”
Jojo. Först var det tal om PR2.0 i april och 3.0 i höst. Sedan blev det en "summer update" som möjligen innefattade 2.0 och delar av 3.0. Och nu Anna "in the coming months". Ska vi gissa på hösten, i bästa fall?
Är det verkligen Nokia som sagt något om någon "Summer update"? "Anna" är PR2.0
Redigerat av Unregistered31511, 12 April 2011 - 10:28.
Postad 12 April 2011 - 10:12
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Är det verkligen Nokia som sagt något om någon "Summer update"? "Anna" ÄR PR2.0
Har för mig det. Men det har gått så många rykten, så helt säker är jag inte. Lite mer info från All About Symbian
Postad 12 April 2011 - 10:49
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
3 gånger snabbare webläsare i Symbian Anna, låter bra.
Har X7 samma processor som N8? Annars förutom större skärm är ju allt en nedgradering mot N8.
Samma kamera som C7. Ser ut att bli dyr också.
Postad 12 April 2011 - 11:12
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
3 gånger snabbare webläsare i Symbian Anna, låter bra.
Har X7 samma processor som N8? Annars förutom större skärm är ju allt en nedgradering mot N8. Samma kamera som C7. Ser ut att bli dyr också.
CBD har den i alla fall som "uppgradering", fyra högtalare kanske den har? annars verkar det vara svårt att få reda på secifikationer på den.
Postad 12 April 2011 - 11:29
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Läste att OVI store har 40000 applikationer nu och de ger fem miljoner nedladdningar per dag (för ett år sedan var antalet nedladdningar en miljon per dag). Ett tusen nya applikationer per vecka läggs in i OVI store. Här är källan
Redigerat av Unregistered31511, 12 April 2011 - 14:30.
Postad 12 April 2011 - 12:29
jfhallberg
-
jfhallberg
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Läste att OVI store har 40000 applikationer nu och de ger fem miljoner nedladdningar per dag (för ett år sedan var antalet nedladdningar en miljon per dag). Ett tusen nya applikationer per vecka läggs in i OVI store.
Källa?
Postad 12 April 2011 - 13:14
walle30
-
walle30
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Postad 12 April 2011 - 13:52
Unregistereda00a3ebb
-
Unregistereda00a3ebb
-
Amatör
-
-
72 inlägg
CBD har den i alla fall som "uppgradering", fyra högtalare kanske den har? annars verkar det vara svårt att få reda på secifikationer på den.
Specifikationen finns på Nokias sida: http://europe.nokia..../specifications
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|