Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 23 September 2017 - 01:25
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Ja om man vill titta på massa lagg och andra problem.
Vet också en del som testat och det är väl inget jag kan rekommendera till nån om man tycker det är viktigt att det är stabilt.
Då det är nån större match så laggar skiten ihop totalt.
Man får som sagt vad man betalar för.
Redigerat av Leatherface, 23 September 2017 - 01:27.
Postad 24 September 2017 - 11:32
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Kan inte längre bläddra bland kanaler på CD appen på atv4 sen jag uppdaterade till nya tvos. Nån mer?
Postad 24 September 2017 - 11:37
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Håller mig nog till parabol mest och har appen som alternativ. Men förstår dom som bara har webben som alternativ.
Postad 24 September 2017 - 11:45
bigfoss
-
bigfoss
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Kan inte längre bläddra bland kanaler på CD appen på atv4 sen jag uppdaterade till nya tvos. Nån mer?
Ja, svepgesterna (när man tittar på en kanal) funkar inte alls. Oerhört irriterande att behöva backa ur till menyn för att välja en ny kanal 
Postad 24 September 2017 - 15:01
Iceman666
-
Iceman666
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Hej Iceman666,
Vi är medvetna om att den senaste uppdateringen av vår Apple TV-app (iOS11) har gjort att appen inte fungerar riktigt som den ska. Vi jobbar just nu med att få ut en ny uppdatering så snabbt som möjligt.
Vänligen Tobias
Hej igen!
Jag pratar INTE om någon Apple TV app utan er app som styr er digitalbox!
Den appen är INTE uppdaterad sedan 5 år tillbaka!!
Borde det inte vara av intresse att ha en fungerande app för sin egen hårdvara innan man börjar med tredjeparts tillverkare?
Jag förstår inte hur ni tänker hör.
Med vänlig hälsning, M
Postad 25 September 2017 - 21:27
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Canal Digital har valt Android TV som nästa plattform på sina satellitmottagare. Mottagaren kommer från LG Electronics/Technicolor
Hittar inte någon teknisk data om den har 4K eller inte
Postad 26 September 2017 - 09:34
Laurentiuz
-
Laurentiuz
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej igen!
Borde det inte vara av intresse att ha en fungerande app för sin egen hårdvara innan man börjar med tredjeparts tillverkare?
Med vänlig hälsning, M
Tack det är precis det jag också funderat över. Hur kan man med dagens teknik ha så svårt med en app till sin egen mottagare?,
Postad 26 September 2017 - 17:53
Svansen
-
Svansen
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
Har den vita boxen och 5720 fått ny mjukvara i dag? Allt ser ju helt annorlunda ut i menyer osv. Spontant så ser det inte så överskådligt ut. Alla färger är ju borta :-/
Postad 26 September 2017 - 18:29
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Ser inte alls brq ut och inga inställningar för det heller
Postad 26 September 2017 - 18:59
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Jag trodde först att boxen gått in i något "Felsäkert läge" när jag startade den och så det nya gränssnittet.
Nu kan jag inte heller se vilka serieinspelningar som ligger och väntar där nästa avsnitt inte finns med i EPG:n ännu, dvs där jag har raderat alla tidigare avsnitt så mappen är tom. Dessa låg ju förut alltid i toppen och det var lätt att plocka borta dom om tex det inte kommer några fler avsnitt.
Jag den nya Smart Boxen.
Postad 26 September 2017 - 19:13
martiin82
-
martiin82
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Nä den här uppdateringen var ingen höjdare, tycker också det var bättre igår
Postad 26 September 2017 - 19:20
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Att de inte uppdaterade till DD 5.1 är dåligt.
Postad 26 September 2017 - 20:09
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Lite nytt i alla fall.
Boksen har også DiSEqC support, det er muligt at benytte boksen til flere satelitter som f.eks. gratis kanaler fra 19,2 grader øst. Konkret er det udover 1 vest, positionerne 5 øst, 13 øst, 19,2 øst og 28,2 øst, der kan vælges fra listen under manuelle indstillinger.
http://digitalt.tv/c...rugeroverflade/
Postad 26 September 2017 - 20:22
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Tummen ner canal digital, tyvärr. svart och vitt och olika nyanser i grått gör att överskådligheten försvinner. Tex, när man spelar upp inspelat material är tidslinjen grå mot grå bakgrund!?
I inspelningslistan är ikonerna till vänster nu nästan likadana pga avsaknaden av färg.
Postad 26 September 2017 - 23:02
Vispen74
-
Vispen74
-
Användare
-
-
230 inlägg
Yes, plötsligt händer det!
http://digitalt.tv/c...paa-android-tv/
Glädjande för alla oss med en TV från Sony, Philips eller Sharp samt de med box från Xiaomi eller Nvidia.
Förklarar även CDs val med box utrustad med Android-TV i tidigare inlägg.
Postad 27 September 2017 - 16:23
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Var set nåt mer än gränssnittet som uppdaterades? Jag tycker hd-kanalerna fick bättre bild,iallafall svt.
Postad 27 September 2017 - 18:03
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
SVT Play finns nu för de som har mottagaren "HD-box Smart"
Postad 27 September 2017 - 18:25
martiin82
-
martiin82
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
SVT Play finns nu för de som har mottagaren "HD-box Smart"
Hur kommer jag åt detta?
(Har boxen men ser inte hur jag ska komma åt svt play)
..ah sorry, ser nu
Redigerat av martiin82, 27 September 2017 - 18:26.
Postad 27 September 2017 - 18:29
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Hur kommer jag åt detta?
(Har boxen men ser inte hur jag ska komma åt svt play)
..ah sorry, ser nu
Berätta hur du hittade det, jag ser inget i min box.
edit. nu hittade jag också det.
letade givetvis bland dom övriga play-kanalerna.
SVT har en egen icon redan i menyn.
Redigerat av R-R, 27 September 2017 - 18:32.
Postad 27 September 2017 - 18:43
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Stort plus för det. Hoppas det går fort från betan till skarp version.
Postad 28 September 2017 - 12:56
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Har haft problem ett tag med fladdrig bild i underkanten av TVn på Canal Digital, dettta försvann med nya uppdateringen iaf. Upplever också en förbättrad bild i överlag, mycket lugnare på något sätt och HD känns skarpare.
Bra jobbat med nya uppdatering tycker jag, jag gillar den minimalistiska känslan och mörka färgerna.
Postad 28 September 2017 - 18:04
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Tycker också att bilden blivit bättre.
Däremot upptäckte jag en liten bugg (?):
Om jag sätter igång allting och den startar på t.ex. SVT2. Så byter jag kanal genom att trycka direkt på sifferknapparna till t.ex. TV4 och sen Discovery. Trycker jag då på "<- / back" knappen så går den tillbaka till TV4, trycker igen så växlar den till Discovery. Så har det varit även tidigare.
Om jag istället väljer "Guide" för att byta kanal går den inte till föregående kanal utan alltid tillbaka till utgångskanalen.
Det blir nått konstigt med kanallistorna när man använder "back" knappen. Den hoppar tillbaka till en kanal som ligger på listan "Alla Kanaler" trots att jag ställt in den på min egen lista.
Ex.
Står på "Min lista" på SVT2. trycker 5, hoppar till Kanal 5 på "Min lista". Trycker "back" och den hoppar tillbaka till SVT2 men till "Alla Kanaler"
Vad säger ni på Canal Digital?
Redigerat av Melmac, 28 September 2017 - 19:52.
Postad 28 September 2017 - 21:26
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Upptäckte en "Bugg" jag med nu.
Om man raderar avsnitt i en serieinspelnings-mapp så den blir tom så försvinner även den inprogrammerade serieinspelningen, dvs inga nya avsnitt kommer att spelas in utan man måste programmera in serieinspelningen igen när nästa avsnitt dyker upp i EPG:n.
Har fått lov att göra detta nu på bla. Top of the Lake (SVT 1 HD) och Navy CIS (TV 3 HD)
Postad 29 September 2017 - 06:20
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Har testa att radera som du beskriver men mina inspelningar är kvar.
Märkligt.
Postad 29 September 2017 - 07:10
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Får hoppas att det bara var ett tillfälligt fel då.
Jag har testat med att radera de inspelade avsnitten av "Tunnelbanan" (Kanal5 HD) i går kväll, får se nu i kväll om nästa avsnitt är markerat som serieinspelning när den dyker upp i EPG:n.
Postad 29 September 2017 - 07:47
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Kan bekräfta att något hände med programmerade serieinspelningar i samband med uppdatering, jag hade några "tomma" serieinspelningar som försvann, bl a försvann Navy CIS för mig också.
Redan innan uppdatering hade den i sällsynta fall såna hyss för sig att den raderade serieinspelningar när man tog bort sista inspelade avsnitt och det inte fanns ett nytt i EPGn.
Sen är det ju tyvärr så att många serier saknar seriemarkering i EPGn eller att seriemarkeringen läggs till långt efter att programmet dykt upp i tablån, verkar som om SVT är hårt drabbat av detta.
Postad 29 September 2017 - 08:35
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
Jag tror att problemet bara är för de serieinspelningar som var "tomma" när uppdateringen gjordes.
De serieinspelningar jag "tömt" efter uppdateringen har hittat sina nya avsnitt när de kommit upp i epg:n...
Postad 29 September 2017 - 08:40
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Tycker också att bilden blivit bättre.
Däremot upptäckte jag en liten bugg (?):
Om jag sätter igång allting och den startar på t.ex. SVT2. Så byter jag kanal genom att trycka direkt på sifferknapparna till t.ex. TV4 och sen Discovery. Trycker jag då på "<- / back" knappen så går den tillbaka till TV4, trycker igen så växlar den till Discovery. Så har det varit även tidigare.
Om jag istället väljer "Guide" för att byta kanal går den inte till föregående kanal utan alltid tillbaka till utgångskanalen.
Det blir nått konstigt med kanallistorna när man använder "back" knappen. Den hoppar tillbaka till en kanal som ligger på listan "Alla Kanaler" trots att jag ställt in den på min egen lista.
Ex.
Står på "Min lista" på SVT2. trycker 5, hoppar till Kanal 5 på "Min lista". Trycker "back" och den hoppar tillbaka till SVT2 men till "Alla Kanaler"
Vad säger ni på Canal Digital?
Hej Melmac,
När man är inne i en favoritlista och trycker på Back-knappen så går man inte tillbaka till förra kanalen utan istället så hoppar den ur favoritlistan och går tillbaka till ”alla kanaler”. Om man är i favoritlistan och bara bläddrar med +/- knapparna så märker man inte av något av detta. Vi jobbar på att hitta en lösning på det problemet som uppstod vid senaste mjukvaruuppdateringen.
Vänligen Tobias
Postad 29 September 2017 - 09:27
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Jag tror att problemet bara är för de serieinspelningar som var "tomma" när uppdateringen gjordes.
De serieinspelningar jag "tömt" efter uppdateringen har hittat sina nya avsnitt när de kommit upp i epg:n...
Får hoppas att det är så, får se om "Tunnelbanan" dyker upp igen.
Men det finns begränsningar på hur många olika serieinspelningar boxen klarar av att hantera, jag har vid flera tillfällen varit tvungen att rensa bort "tomma" mappar för det gick inte att programmera in nya inspelningar. Nu kommer man ju inte åt dessa "tomma" längre utan dom verkar ligga i bakgrunden och bevaka.
Hur blir det när tex en serie är nedlagd för alltid, kommer boxen fortfarande att bevaka ev nya avsnitt?
Postad 29 September 2017 - 09:46
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
Visste inte att den begränsningen finns.
Jag avbryter alltid serieinspelning när sista avsnittet av säsongen sänts.
Det lättaste blir väl att radera hela mappen när man sett allt istället för att radera enskilda avsnitt.
Men det är en bra fråga om hur många serieinspelningar man kan ha...
Postad 29 September 2017 - 09:57
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Visste inte att den begränsningen finns.
Jag avbryter alltid serieinspelning när sista avsnittet av säsongen sänts.
Det lättaste blir väl att radera hela mappen när man sett allt istället för att radera enskilda avsnitt.
Men det är en bra fråga om hur många serieinspelningar man kan ha...
Jag brukar också försöka avbryta serieinspelningen när sista avsnittet är kollat på, men nu måste man göra detta innan man raderar avsnittet.
Vintertid så brukar jag lägga allt som visas i Vinterstudion på SVT som serieinspelningar eller enskilda inspelningar och det är då det kan bli för mycket för boxen så man måste rensa lite.
Postad 29 September 2017 - 19:54
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Jag tycker också att bilden ser bättre ut efter uppdateringen, undrar om de gjort något?
Redigerat av junkan, 29 September 2017 - 19:54.
Postad 29 September 2017 - 20:55
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Såg nu att nästa avsnitt av "Tunnelbanan" var satt som serieinspelning, så det verkar funka.
Postad 30 September 2017 - 06:45
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Jag tycker också att bilden ser bättre ut efter uppdateringen, undrar om de gjort något?
Troligen placebo men CD får gärna svara och bevisa mig fel😉
För övrigt är eländet med back-knappen i guiden och dvr-listan minst sagt besvärande, en lösning på det kan inte komma fort nog!!
Postad 30 September 2017 - 06:46
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Lite halvofftopic kanske, men kllockan 10 idag så går ”cars that made america” avs.1.
Klockan 19 går avs.2 och på tors avs.3. History channel.
Postad 30 September 2017 - 08:47
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Lite halvofftopic kanske, men kllockan 10 idag så går ”cars that made america” avs.1.
Klockan 19 går avs.2 och på tors avs.3. History channel.
Mycket bra serie, längtar till sista avsnittet!
Postad 30 September 2017 - 11:46
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
CD. Varför sänder ni inte i DD 5.1 i on demandappen?
Det är faktiskt rätt dåligt av er. Det är trots allt snart 2018 så tekniken finns.
Och en annan fråga,jag tänker avsluta tvillingabbet,120 spänn imånaden är ocker tycker jag men går ondemandtjänsten att använda?
Redigerat av Askungen, 30 September 2017 - 11:53.
Postad 30 September 2017 - 21:23
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Hände en konstig grej med min serieinspelning av nya säsongen av "Gåsmamman". Den sänds med dubbelavsnitt och nu när jag tittat på avsnitt 1 klart så kommer det upp en ruta med lite alternativ, jag valde att radera avsnittet för att sen se avsnitt nr 2 men då var avsnitt 2 raderat och avsnitt 1 fanns kvar.
Nu går det ju visserligen i repris i morgon så jag spelar in det i stället men det är inte kul när fel avsnitt blir raderat.
Kan även tillägga att jag hade valt att lista endast osedda program och det är nog det som ställde till det, avsnittet jag precis hade sett försvann ju från den listan och då valde boxen att ta bort nästa avsnitt i stället.
Postad 01 October 2017 - 10:42
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Skulle inte paramount+ lanseras 1/10?
Postad 01 October 2017 - 13:01
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Skulle inte paramount+ lanseras 1/10?
I foldern "Gott om TV" som jag fick av Canal Digital nu i September så står det bara att den kommer nu under hösten, dvs inget datum där i alla fall.
Postad 01 October 2017 - 13:30
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Ok. Läste nånstans där d stod 1/10.
Postad 01 October 2017 - 13:54
martiin82
-
martiin82
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Vad är det för nytt man får mad paramount+?
Postad 01 October 2017 - 13:59
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Paramount har ju utgått ur Canal Digital's ordinarie tjänst och kommer nu tillbaka som en playtjänst i stället.
Där brukar det väl vara en hel del filmer mm.
Postad 02 October 2017 - 10:20
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Vad är det för nytt man får mad paramount+?
Hej, under hösten utökas playtjänsten för våra kunder med minst Familjepaketet. Vi har inget exakt lanseringsdatum.
Utökningen består av Paramount+ där filmer från Paramount Pictures samt TV-program från MTV och Comedy Central kommer ingå.
I playtjänsten under kategorin 'Kanalhus' kommer man kunna välja 'Paramount+'
Exempel på filmer som tillkommer:
Jack Reacher: Never Go Back
Allied
Fences
Monster Trucks
Rings
Brother Nature
Goat
xXx: Return of Xander Cage
Gudfadern-trilogin
Shutter Island
Star Trek: Into Darkness
Exempel på serier som tillkommer:
Inside Amy Schumer
Geordie Shore
Broad City
Teen Mom
South Park
Vänligen
Micke
Postad 02 October 2017 - 13:03
flovv
-
flovv
-
Användare
-
-
231 inlägg
Yes, plötsligt händer det! http://digitalt.tv/c...paa-android-tv/
Glädjande för alla oss med en TV från Sony, Philips eller Sharp samt de med box från Xiaomi eller Nvidia.
Förklarar även CDs val med box utrustad med Android-TV i tidigare inlägg.
Canal Digital Sverige,
Betyder det att även vi som har Android TV på en annan apparat (i mitt fall Philips TV från 2016) kan få denna app nu, som Vispen74 skriver?
Såg inget konkret om just andra apparater på länken ovan, men kan ju missat nått.
Postad 02 October 2017 - 13:33
Iceman666
-
Iceman666
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Canal Digital!
När skall ni svara ang uppdatering av appmjukvaran till er EGEN hårdvara?
Har sett att ni inte är allt för snabba att svara på kontreta problem ni har så visa mig att jag har fel ;-)
Hej igen!
Med vänlig hälsning, M
Postad 02 October 2017 - 14:22
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Canal Digital Sverige,
Betyder det att även vi som har Android TV på en annan apparat (i mitt fall Philips TV från 2016) kan få denna app nu, som Vispen74 skriver?
Såg inget konkret om just andra apparater på länken ovan, men kan ju missat nått.
Hej flovv,
Vi håller på att jobba med en helt ny TV-plattform som är väldigt spännande! Du kommer hitta mer information på det här arbetet längre fram när vi närmar oss lanseringsdatum.
Vänligen Tobias
Postad 02 October 2017 - 14:30
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Canal Digital!
När skall ni svara ang uppdatering av appmjukvaran till er EGEN hårdvara?
Har sett att ni inte är allt för snabba att svara på kontreta problem ni har så visa mig att jag har fel ;-)
Hej Iceman666,
Vi ber om ursäkt att du fick fel svar senast. Senaste uppdateringen till iOS 11 har gjort att vår Remote App inte fungerar som den ska. Vi jobbar på en lösning och hoppas kunna presentera den inom kort.
Vänligen Tobias
Postad 02 October 2017 - 15:06
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
@Canal Digital Sverige
För ca 1 år sedan så felanmälde jag att fjärrinspelningen inte fungerade längre i min Smart Box. Tjejen i kundtjänst försökte få i gång detta men misslyckades och sa att jag kommer att bli uppringd av en tekniker så får vi lösa detta.
Väntar fortfarande på samtalet från teknikern och fjärrinspelningen fungerar fortfarande inte.
Under "Fjärrinpelning" i boxen så stå bara att den försöker ansluta hela tiden (play funkar så boxern är ju ansluten till internet).
Det fungerade i början när funktionen kom i eran app.
Postad 02 October 2017 - 15:23
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
@CD. Textningen på svt hoppar och strular,är det sändningarna från svt eller en bugg i boxen/programvaran?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|