* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34728 svar till detta ämne
Postad 01 maj 2009 - 21:27
burnis
-
burnis
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Tycker telias digitalTv är bra.
Undrar om det hänt något med 5.1 ljudet.
Har 1910 boxen med Hdmi till TV:n
Ljudet har jag via toslink till min denonförstärkare.
har alltid haft 5.1 på ettan och vissa C+ filmer.
Man ser på att det står dolbydigital i fönstret på stärkaren.
men inte nu längre,,
måste jag ha Hdmi via stärkaren och sen till TV:n?(vilket betyder att jag alltid måste ha stärkaren igång)
tyckte det var bra innan,,,då jag kunde ha den stärkaren avstängd och ha bara 2.0 ljudet i TV:n, o sen om jag vill ha 5.1 bara o stänga på den.
(och ändra till digitalt ljud på boxen)
alltså; funkar 5.1 med toslink efter senaste uppgradering,,,eller måste det kopplas med Hdmi?
mvh
Redigerat av burnis, 01 maj 2009 - 21:36.
Postad 01 maj 2009 - 21:40
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Jag kopplade bort min S/PDIF-kabel nu på morgonen och använder nu bara HDMI och precis som du skrev så funkar Dolby Digital 5.1 nu via HDMI 
Provade själv detta precis. Tog bort sladden och ändrade till att ljudet skall gå via HDMI på förstärkaren. Men får fortfarande bara ut PCM ljud. Har provat allt möjligt nu så jag har gått tillbaka till optiskt kabel igen då jag inte fått Dolby Digital att fungera med HDMI.
Postad 01 maj 2009 - 21:43
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
alltså; funkar 5.1 med toslink efter senaste uppgradering,,,eller måste det kopplas med Hdmi?
mvh
Jag har just nu 2.0 DD från mottagaren på SVT 1 och 2 via toslink
Postad 01 maj 2009 - 22:05
modeselect
-
modeselect
-
Användare
-
-
122 inlägg
Efter den senaste uppdateringen av Telias MOTOROLA-Digtal-TV-box (den nya svarta modellen med HDMI-utgång) den 29 maj förlorade jag möjligheten att spela in TV-program på min SONY DVD-Recorder RDR-HX920 med hårddisk. Teliaboxen har försetts med någon form av kopieringsskydd vilket gör att jag inte kan spela in vanliga TV-program.
Detta är ju förstås inte acceptabelt. Ännu värre är att denna ändring gjorts utan någon information i förväg. Jag har fått två olika förklaringar från Teliasupporten, först via telefon sedan via chat. Förklaring 1 att Motorola gjort ett programmeringsfel i den nya uppdateringen, förklaring 2 att leverantörerna av TV-kanalerna kräver av Telia att Telias TV-kunder inte skall kunna spela in från TV.
VAD SÄGER NI?
Hade du kopplat med hdmi till din DVD-recorder? Om så är fallet är det precis som du säger, det är nog hdcp som nu förhindrar sådan inspelning och det var mest flax att det funkade förut (ja Telia har aktiverat det obligatoriska hdcp via hdmi först nu). Om det är kopplat via scart så är det nog något annat som är problemet, kan inte komma på vad som skulle kunna strula där dock (Macrovision kopieringsskydd är inte aktiverat hos Telia så vitt jag vet)
Postad 01 maj 2009 - 22:05
burnis
-
burnis
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Jag har just nu 2.0 DD från mottagaren på SVT 1 och 2 via toslink
Ja, precis,,,jag har det åxå. Matrix borde vara 5.1 ljud. mvh
Redigerat av burnis, 01 maj 2009 - 22:06.
Postad 01 maj 2009 - 22:27
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Ja, precis,,,jag har det åxå. Matrix borde vara 5.1 ljud.
mvh
SVT har inte 5.1 rättigheter till Matrix Går också på SVT HD och där är det också DD 2.0 ljud
Postad 01 maj 2009 - 22:54
burnis
-
burnis
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
SVT har inte 5.1 rättigheter till Matrix Går också på SVT HD och där är det också DD 2.0 ljud
ok...då är det nog som det ska såg att jag har 5.1 på C+ nu
Postad 01 maj 2009 - 23:00
hd-fan
-
hd-fan
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Provade själv detta precis. Tog bort sladden och ändrade till att ljudet skall gå via HDMI på förstärkaren. Men får fortfarande bara ut PCM ljud. Har provat allt möjligt nu så jag har gått tillbaka till optiskt kabel igen då jag inte fått Dolby Digital att fungera med HDMI.
Det stämmer med boxens hårdvaruspecifikation ! Det var väl för väl Trodde ett tag att Telia trollat med knäna när någon tidigare påstod att det kom DD 5.1 (3/2.1) genom HDMI-kabeln. Det vore ju önskvärt, men jag tror inte de fixar det med programvara. Om någon skall fixa DD via HDMI lär det bli Motorola ...
Postad 01 maj 2009 - 23:40
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
Nån som har koll på hur länge Viasats sportkanaler kommer vara gratis? Tänkte kika på STCC-premiären imorn och det vore lite tråkigt om de bröt innan dess.
De visas hela helgen, så du kan nog vara lugn
Postad 02 maj 2009 - 00:00
kentrj
-
kentrj
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Angående 4:3 och 16:9 igen. Idag provade jag att byta till en kanal som sänder 4:3 och när jag sedan bytte tillbaka till en 16:9-kanal så så blev även bilden 16:9. Jag har testat detta tidigare och då är jag rätt säker på att det inte fungerade men nu gör det som sagt det. Det bästa vore naturligtvis om det blev rätt från början som det var innan uppgraderingen och som det är på alla andra boxar och tv-apparater. /Anders
Spelar ingen roll vilken kanal jag väljer, förblir 4:3 - såvida jag inte pillar i TVns eller boxens meny varje gång boxen stängts av, lite omständigt ...
Postad 02 maj 2009 - 06:09
kentrj
-
kentrj
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Notera dock att INGEN TV stöder IPTV och inget säger att den dag en TV gör det att den även stöder identifieringen utan kort. eller att Telias teknik ger att det i TVn fungerar med kort. Den dagen...en fördel att vara kortlös är ju även att man i ett hushåll kan ha flera boxar (om fiber) och bara betala ett abb eftersom det abbet är knutet till ens fiber och inte till boxen i sig, ivartfall har vi det erbjudande om vi gruppansluter oss till Telia.
Nej det påstod inte jag heller (DVB-T = marksänd digital TV) men en mycket stor del av vår befolkning kan med enkla medel (innomhusanten tom) ta emot Boxers sändningar, och slippa box och då bara ha en fjärr och även kan använda inspeningasbar box etc ... allt en unik box erbjuder borde istället förpassas till HTPC ... jag skulle oxå vilja slippa kort men då med en lösninga där man isf betalat ett lägre pris om inte tittar på fler betalkanaler samtidigt i ett hushåll och inte låsa den möjligheten till en specefik box ... detta är bara teknik, dvs kan generera rätt spännande lösningar - där begränsningarna mer ligger i debiteringsmodellen
Redigerat av kentrj, 02 maj 2009 - 06:11.
Postad 02 maj 2009 - 12:51
Unregisteredaaf71883
-
Unregisteredaaf71883
-
Rookie
-
3 inlägg
Hade du kopplat med hdmi till din DVD-recorder? Om så är fallet är det precis som du säger, det är nog hdcp som nu förhindrar sådan inspelning och det var mest flax att det funkade förut (ja Telia har aktiverat det obligatoriska hdcp via hdmi först nu). Om det är kopplat via scart så är det nog något annat som är problemet, kan inte komma på vad som skulle kunna strula där dock (Macrovision kopieringsskydd är inte aktiverat hos Telia så vitt jag vet)
Hej och tack för ditt svar. Jag har scart mellan Telia-boxen och min Sony DVD-Recorder. Hur kan det vara möjligt att Telia blockerar inspelning av vanlig TV-program, inspelning som vi gjort sedan första videon kom, inspelning som BOXER, VIASAT mfl bygger in med smarta funktioner i sina boxar. Viasat baserar ju tom sin reklam på enkelheten att spela in. Telia måste ju tappa många kunder på detta tilltag samt förlora många potentiella nya kunder med denna vansinniga blockering. Går det att påverka Telia? Fler som retat upp sig? Undrar Anders
Postad 02 maj 2009 - 13:12
apanoladotcom
-
apanoladotcom
-
Användare
-
-
165 inlägg
Nya finesser ang text-tv har jag inte hittat men en funktion har dom tagit bort. Det är att man inte längre kan bläddra framåt eller bakåt med dom små piltangenterna p+ p-. För mig är det synd som läser mycket text-tv. Tycker det är lättare att bläddra med dom.
Du kan fortfarande bläddra framåt och bakåt med piltangenterna vid OK-knappen.
Postad 02 maj 2009 - 14:31
mrymry
-
mrymry
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Nån som har koll på hur länge Viasats sportkanaler kommer vara gratis? Tänkte kika på STCC-premiären imorn och det vore lite tråkigt om de bröt innan dess.
Det kommer att sändas hela helgen. Men med tanke på att man fick kanalen några dagar innan tar det nog några dagar till kanalen försvinner dessutom.
Redigerat av mrymry, 02 maj 2009 - 14:50.
Postad 02 maj 2009 - 14:44
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Jag har scart mellan Telia-boxen och min Sony DVD-Recorder. Hur kan det vara möjligt att Telia blockerar inspelning av vanlig TV-program, inspelning som vi gjort sedan första videon kom, inspelning som BOXER, VIASAT mfl bygger in med smarta funktioner i sina boxar. Viasat baserar ju tom sin reklam på enkelheten att spela in. Telia måste ju tappa många kunder på detta tilltag samt förlora många potentiella nya kunder med denna vansinniga blockering.
Har du scart används inte HDCP för det är bara på HDMI man använder det. Använder du HDMI till TV samtidigt som du har scart till din DVD-Recorder så ligger problemet i att du använder olika utgångar samtidigt. Om det inte är kopplat så kan du berätta hur du kopplat in utrustningen? Markus Johansson Telia Kundservice Spelar ingen roll vilken kanal jag väljer, förblir 4:3 - såvida jag inte pillar i TVns eller boxens meny varje gång boxen stängts av, lite omständigt ...
Jag har framfört detta till utvecklarna och de ska genomföra flera tester nästa vecka. Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 02 maj 2009 - 14:43.
Postad 02 maj 2009 - 17:57
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
Har du scart används inte HDCP för det är bara på HDMI man använder det. Använder du HDMI till TV samtidigt som du har scart till din DVD-Recorder så ligger problemet i att du använder olika utgångar samtidigt. Om det inte är kopplat så kan du berätta hur du kopplat in utrustningen?
Markus Johansson Telia Kundservice
Jag tänkte skaffa mig en ny platt-TV ganska snart och ansluta boxen med HDMI till TVn, men min DVD-Recorder har bara scart (tror jag...) Innebär det att det inte kommer att fungera? Måste jag antingen koppla boxen med scart eller skaffa en DVD-recorder som har HDMI? Dvs. att man använder samma anslutning till båda?
Redigerat av Bopper, 02 maj 2009 - 17:59.
Postad 02 maj 2009 - 19:15
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Jag tycker det är dåligt att inte krypteringsavgiften är antingen en fast kostnad per kanal eller procent på abonnemangskostnaden och inte som det är nu.
Just nu betalar vi mer i krypteringsavgift än vad abonnemanget kostar, eller utslaget per kanal så blir det 26,83 per kanal per månad, det anser jag är hutlöst dyrt om man dessutom bara sitter med den gamla 1510-boxen utan Hdmi-möjlighet och vill man då kosta på sig 1695:- för en box som bara kanske innebär bättre bild, nä, skulle inte tro det.
Enda sättet är väl att säga upp det helt och hållet och sedan binda upp sig på nytt ?
/ J
Postad 02 maj 2009 - 21:56
mrymry
-
mrymry
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag tycker det är dåligt att inte krypteringsavgiften är antingen en fast kostnad per kanal eller procent på abonnemangskostnaden och inte som det är nu.
Just nu betalar vi mer i krypteringsavgift än vad abonnemanget kostar, eller utslaget per kanal så blir det 26,83 per kanal per månad, det anser jag är hutlöst dyrt om man dessutom bara sitter med den gamla 1510-boxen utan Hdmi-möjlighet och vill man då kosta på sig 1695:- för en box som bara kanske innebär bättre bild, nä, skulle inte tro det.
Enda sättet är väl att säga upp det helt och hållet och sedan binda upp sig på nytt ?
/ J
Har du bara 1.54 kanaler? Totala kostnaden för krypteringsavgiften är 41,50 kr per månad enligt Telias hemsida
Postad 02 maj 2009 - 22:07
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1 838 inlägg
Jag har ett gammalt abb fpån Telia som inte finns kvara att välja längre, Multi heter det, upptäckte idag (efter att grabbarna från Telias kundservice här upplyst mig om att det bytts ut mot "Telia Stor") att det verkar vara riktigt billigt, ca 90:- billiager per månad jämfört med "Stor"
Jag ahr lite svårt att hitta motivation att byta upp mig till Stor abonnemanget då det skiljer så pass mycket pegnar och så pass lite kanaler
Kanaler i Multi
SVT1, SVT2, TV4, Kanal 5, TV4 Plus, TV400, TV4 Film, TV4 Sport, Kanal 9, Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Civilisation, Discovery Science, Discovery Travel & Living, MTV, VH1, The Voice, Star, Showtime, Eurosport, Eurosport 2, DiTV, TV7, 24, Barnkanalen, Kunskapskanalen och Nickelodeon.
Redigerat av InSane, 02 maj 2009 - 22:14.
Postad 02 maj 2009 - 22:47
mrymry
-
mrymry
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag har ett gammalt abb fpån Telia som inte finns kvara att välja längre, Multi heter det, upptäckte idag (efter att grabbarna från Telias kundservice här upplyst mig om att det bytts ut mot "Telia Stor") att det verkar vara riktigt billigt, ca 90:- billiager per månad jämfört med "Stor"
Jag ahr lite svårt att hitta motivation att byta upp mig till Stor abonnemanget då det skiljer så pass mycket pegnar och så pass lite kanaler
Kanaler i Multi SVT1, SVT2, TV4, Kanal 5, TV4 Plus, TV400, TV4 Film, TV4 Sport, Kanal 9, Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Civilisation, Discovery Science, Discovery Travel & Living, MTV, VH1, The Voice, Star, Showtime, Eurosport, Eurosport 2, DiTV, TV7, 24, Barnkanalen, Kunskapskanalen och Nickelodeon.
Kanalpaket Multi. Pris: 129 kr/månad. Kanaler: SVT 1, SVT 2, SVT24, Kunskapskanalen,Barnkanalen, TV4, TV4 Plus, TV4 Film, TV400, Kanal 5, Showtime, Animal Planet, Discovery Channel, Discovery Civilisation, Discovery Science, Discovery Travel & Living, Eurosport, Eurosport 2, The Voice, Nickelodeon, MTV, VH1 , Star, Di TV, SPORTExpressen, Aftonbladet TV7 och Kanal 9. och stor kostar 159 kr/månad, det får jag till en skillnad på 30 kr /månad SVT1, SVT2, TV4, SVT24, Kunskapskanalen, Barnkanalen, TV3, Kanal 5, TV6, TV8, Kanal 9, TV4 Plus, TV400, TV4 Film TV4 Sport, TV4 Fakta, Eurosport, Eurosport 2, ESPN, ESPN America, Nickelodeon, Cartoon Network, BBC Entertainment, BBC World, CNN, Discovery Channel, Animal Planet, National Geographic Channel, History Channel, Showtime, TCM, Silver, MTV, ZTV, VH1, Star, Disney channel, Comedy Central
Postad 02 maj 2009 - 23:01
ice_man
-
ice_man
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Du kan fortfarande bläddra framåt och bakåt med piltangenterna vid OK-knappen.
Ja, det vet jag. Men jag skrev att det var lättare att bläddra fram o tillbaka med dom små. Det har funkat innan.
Postad 03 maj 2009 - 00:47
JsGim
-
JsGim
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
 Vad händer...boxen (1910) startar som blixten (har aldrig gjort tidigare) dock tar kanalbyte 2-5 sek !?! Kan inte längre skriva in tex 77, utan måste trycka på ok knappen för att "rulla" fram önskad kanal...hmmm
Redigerat av JsGim, 03 maj 2009 - 00:47.
Postad 03 maj 2009 - 01:34
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
Vad händer...boxen (1910) startar som blixten (har aldrig gjort tidigare) dock tar kanalbyte 2-5 sek !?! Kan inte längre skriva in tex 77, utan måste trycka på ok knappen för att "rulla" fram önskad kanal...hmmm
Det händer ibland att man bara kan skriva in 1 siffra innan boxen byter kanal, hände mig senast idag (igår). Tidigare var det bara att starta om boxen med on/off-kanppen. Men efter den nya snabba uppstarten funkar inte detta, utan man får dra ur strömmen och göra en "riktig" uppstart, så funkar det bra sedan.
Postad 03 maj 2009 - 06:43
lbl
-
lbl
-
Forumräv
-
-
828 inlägg
Kanalpaket Multi. Pris: 129 kr/månad. Kanaler: SVT 1, SVT 2, SVT24, Kunskapskanalen,Barnkanalen, TV4, TV4 Plus, TV4 Film, TV400, Kanal 5, Showtime, Animal Planet, Discovery Channel, Discovery Civilisation, Discovery Science, Discovery Travel & Living, Eurosport, Eurosport 2, The Voice, Nickelodeon, MTV, VH1 , Star, Di TV, SPORTExpressen, Aftonbladet TV7 och Kanal 9. och stor kostar 159 kr/månad, det får jag till en skillnad på 30 kr /månad SVT1, SVT2, TV4, SVT24, Kunskapskanalen, Barnkanalen, TV3, Kanal 5, TV6, TV8, Kanal 9, TV4 Plus, TV400, TV4 Film, TV4 Sport, TV4 Fakta, Eurosport, Eurosport 2, ESPN, ESPN America, Nickelodeon, Cartoon Network, BBC Entertainment, BBC World, CNN, Discovery Channel, Animal Planet, National Geographic Channel, History Channel, Showtime, TCM, Silver, MTV, ZTV, VH1, Star, Disney channel, Comedy Central
Men vilken jäphla RÖRA! Jag vill t ex ha både Tv3, Tv6, Nat. Geo. och Disco Science och Disco World (som Civi heter numera, dina uppgifter tyx gamla ?!), ska jag då behöva betala för TVÅ paket ?? Sicket s k i t ! /LbL!
Postad 03 maj 2009 - 07:24
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1 838 inlägg
Men vilken jäphla RÖRA!
Jag vill t ex ha både Tv3, Tv6, Nat. Geo. och Disco Science och Disco World (som Civi heter numera, dina uppgifter tyx gamla ?!), ska jag då behöva betala för TVÅ paket ??
Sicket s k i t !
/LbL!
Multi kan du inte längre välja, utan du får nog köpa in dem utöver Stor paketet, så funkar det hos mer eller mindre alla tv-bolag.
Postad 03 maj 2009 - 08:17
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Det händer ibland att man bara kan skriva in 1 siffra innan boxen byter kanal, hände mig senast idag (igår). Tidigare var det bara att starta om boxen med on/off-kanppen. Men efter den nya snabba uppstarten funkar inte detta, utan man får dra ur strömmen och göra en "riktig" uppstart, så funkar det bra sedan.
Det här är ett bekant fenomen. Emellanåt så får boxen "frispel" och alla funktioner som är bereoende av timeout:er slutar att fungera, t ex inmatningen av kanalnummer med två siffror, visa info-rutan vid kanalbyte, visa volymindikeringen på skärmen. Detta problem har funnits länge med boxen (och har ingenting med senaste uppdateringen att göra). Jag misstänker att det har att göra med den tidssignal som boxen kontinuerligt får skickad till sig (via en multicastström med systeminformation). Jag gissar att om tiden på denna multicastström ändras (av någon anledning) så hamnar boxen i detta tillstånd där alla timeout:er får frispel. Jag har själv två boxar och båda boxarna hamnar alltid i detta tillstånd samtidigt vilket indikerar att det inte är en "lokal" bugg som uppträder per box, utan det gäller för alla boxar samtidigt. Jag misstänker att alla upplever det här problemet just nu (såtillvida man inte redan har gjort en kallstart vill säga). Några av symptomen är att inmatning av två kanalsiffror inte funkar (man hinner bara mata in en siffra innan boxen byter kanal), info-rutan då man byter kanal med P+ och P- dyker inte upp, volymindikatorn visas på skärmen en väldigt kort stund (flimrar bara till då man ändrar volym). Precis som Bopper skriver så måste man i och med den senaste uppdateringen och ändringen av uppstarten numera göra en kallstart för att få tillbaka boxen i det normala läget (tidigare räckte det med att gå ned i standby). /Peter Cigéhn
Postad 03 maj 2009 - 08:25
Wille09
-
Wille09
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Det stämmer med boxens hårdvaruspecifikation ! Det var väl för väl Trodde ett tag att Telia trollat med knäna när någon tidigare påstod att det kom DD 5.1 (3/2.1) genom HDMI-kabeln. Det vore ju önskvärt, men jag tror inte de fixar det med programvara. Om någon skall fixa DD via HDMI lär det bli Motorola ...
Hos mig funkar DD 5.1 via HDMI.
Postad 03 maj 2009 - 09:42
kentrj
-
kentrj
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Jag har vid flera tillfällen när jag nu sätter på boxen bara en svart bild ... efter att jag bytt kanal kommer bilden ... trodde först att det va kanal utan sändning ... men byter jag tillbaka kommer det nu bild där oxå ...
Postad 03 maj 2009 - 09:54
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Jag har vid flera tillfällen när jag nu sätter på boxen bara en svart bild ... efter att jag bytt kanal kommer bilden ... trodde först att det va kanal utan sändning ... men byter jag tillbaka kommer det nu bild där oxå ...
Inte helt osannolikt att detta också har med "timeout"-buggen att göra. Beter sig de andra timeout-beroende sakerna konstigt också (t ex info rutan inte dyker upp vid kanalbyte, inmatning av siffror för kanalbyte, volymindikatorna flimrar bara snabbt fram och stannar inte kvar)? Dra ur sladden och sätt tillbaka för att kallstarta boxen så ska du se att det nog fixar till sig. Jag misstänker att det finns mycket konstiga beteenden i boxen då den har hamnat i läget där "timeout"-buggen är aktivt... /Peter Cigéhn
Postad 03 maj 2009 - 09:59
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Har du bara 1.54 kanaler?
Totala kostnaden för krypteringsavgiften är 41,50 kr per månad enligt Telias hemsida
Nä, men det blir 26,83 per kanal inkl. abonnemang och krypteringsavgiften, eller 80,50 totalt för de 3 kanaler vi har. / J
Postad 03 maj 2009 - 10:08
Cambo
-
Cambo
-
Användare
-
-
159 inlägg
Jag upptäckte nyligen en trevlig "funktion" efter uppgraderingen av mjukvaran i digitalboxen.
Jag har både en 1910 och 1510 box. Jag har 6-8 Mbit/s och använder en Ruckus Mediaflex för att få ut TV till vardagsrummet. Jag använder även Telia Smart (tror inte att det påverkar detta, men ändå). Jag har inget extraabonnemang eller tvillingabonnemang för att jag bor lite för långt bort från station för att kunna få den tjänsten.
1910 boxen har jag i vardagsrummet kopplat till den trådlösa Ruckusmottagaren. 1510 boxen har jag kopplad i en av de fyra LAN-portarna som finns på Ruckussändaren.
Tidigare så kunde bara en box vara inloggad i taget och det kunde ta allt ifrån 20 minuter till några timmar innan inloggningen släppte och man kunde starta den andra boxen. Nu när den nya uppdateringen kom så uppdaterades boxarna olika dagar. Nu när jag startar den ena boxen så är den inloggad på en gång, sedan kan jag gå till den andra och starta den och det fungerar på en gång även där. Jag kan t.o.m ha båda igång samtidigt, men bara om det är samma kanal, annars hänger sig bilden.
Så detta har löst ett stort problem för mig då jag inte behöver kolla på flera TV samtidigt, men vill kunna alternera mellan vardagsrum och sovrum. Så det är bara hoppas på att det kommer att fortsätta vara såhär! 
Blev glad när jag såg att detta var löst i senaste uppdateringen då jag har likande problem med att få igång box nummer två efter att jag stängt den ena boxen i ett rum och startat den andra i ett annat rum. Tyvärr så fick uppdateringen en negativ effekt på mina boxar i detta fall. Idag cirka 12 timmar efter att jag stängt ner den ena boxen kan jag fortfarande inte startar den andra( får upp var god försök om 15 minuter). Kan någon vänlig skäl, tex Teliamannen här inne svara på detta och en gång för alla reda ut detta problem. Skall väl också tillägga att jag inte är intresserad av att skaffa ett tvillingabbonemang då jag redan idag har närmare en tusenlapp i månadskostnad för kanalerna utan enbart vill ha möjlighet att kunna se mitt abonnemang i olika rum.
Redigerat av Cambo, 03 maj 2009 - 10:25.
Postad 03 maj 2009 - 10:13
Unregistereddddca627
-
Unregistereddddca627
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hej! De gånger jag skriver här så gäller det textning av program via text-tv. (ex 199 för SVT1 osv). Den nya uppdateringen som skett har åtgärdat några av mina önskemål, ex att få hel 16:9-bild trots textning samt att inte textraderna blinkar. Vet att det nu finns officiellt teliafolk - TeliaKundservice - här och hoppas ni fångar upp ytterligare ett önskemål samt ett STORT problem: 1) Då man valt textning av svenska program via text-tv och följer en dialog i ett program så stannar sista textraderna kvar i bild trots att långt uppehåll skett i dialog/handling eller t o m över reklam. 2) Då man valt textning av svenska program via text-tv och sedan avbryter detta med "TV/EXIT" och därpå byter kanal så krackelerar text och bild på de kanaler man byter till, men INTE den ursprungliga kanalen. Säg att du kollat på SVT1 och sedan byter till Kanal 5 så är det alltså 5:an som ej går att se men 1:an fortfarande är ok. Åtgärdas via kallstart. MEN.... Då man valt textning av svenska program via text-tv och INNAN man avbryter detta med "TV/EXIT" väljer en annat text-tv-sida som ex 100. Då uppstår inte ovanstående beskrivna problem. Har fler upplevt detta problem då ni "textat"? Tack på förhand!
Postad 03 maj 2009 - 10:32
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
2) Då man valt textning av svenska program via text-tv och sedan avbryter detta med "TV/EXIT" och därpå byter kanal så krackelerar text och bild på de kanaler man byter till, men INTE den ursprungliga kanalen. Säg att du kollat på SVT1 och sedan byter till Kanal 5 så är det alltså 5:an som ej går att se men 1:an fortfarande är ok. Åtgärdas via kallstart.
MEN....
Då man valt textning av svenska program via text-tv och INNAN man avbryter detta med "TV/EXIT" väljer en annat text-tv-sida som ex 100. Då uppstår inte ovanstående beskrivna problem.
Det här låter som nånting liknande den buggen som var i Text-TV för väldigt länge sedan (kommer inte ihåg riktigt hur länge sedan, men det måste 1-2 år sedan) där boxen "glömde bort" att gå ur multicastgruppen för den kanal man bytte ifrån så att den istället låg och tog emot två kanaler samtidigt, båda gamla och nya kanalen (vilket för ADSL-anslutningar då åstadkommer störningar i med att båda kanalerna inte får plats). Precis som då så undvek man detta genom att först byta till en annan sida, t ex 100, innan man gick ur med TV/EXIT. Jag får bara känslan av att samma gamla bugg har återuppkommit i och med införandet av den nya Text-TV komponenten. Nu har jag inte grävt i några detaljer (som att kolla med Wireshark vad boxen egentligen gör) så mina spekulationer kan vara helt fel. Det är bara en déjà vu-känsla jag får då jag läser din beskrivning... /Peter Cigéhn
Redigerat av Unregistered2c1997ae, 03 maj 2009 - 10:32.
Postad 03 maj 2009 - 11:04
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Tyvärr så fick uppdateringen en negativ effekt på mina boxar i detta fall. Idag cirka 12 timmar efter att jag stängt ner den ena boxen kan jag fortfarande inte startar den andra( får upp var god försök om 15 minuter).
Får man fråga hur du gjorde då du "stängde ned" boxen? Gick du in i Inställningar, Systeminställningar och Ta bort användarkoder? Då du hade valt detta, startade då boxen verkligen om? Det dyker ju upp en text som säger "Din box startas om...". Det har funnits en bugg väldigt länge som gör att boxen inte startar om. Man har varit tvungen att själva ta ned boxen i standby och upp igen för att starta om boxen själv. Efter uppdateringen så hjälper ju inte det heller. Tar man ned den i standby så ligger ju sidan kvar med texten "Din box startas om..." efter man har startat om den. Man måste själv dra ur och sätta i sladden. Det som skall hända precis innan texten om "Din box startas om..." är att boxen tar kontakt med Telias server för att tala om att boxen är på väg att "logga ut" den aktuella användaren (identifikationskod och kontrollkod) så att dessa kan "återanvändas" på en en annan box. Tyvärr så får man ingen visuell indikering om denna utloggning på serversidan verkligen har fungerat eller inte. Sedan det faktum att boxen inte startar om indikerar ju att det är nånting som inte funkar som det ska... Så min fundering är om din box startade om då du "loggade ut", eller om du tvingades göra detta själv genom att dra ur sladden? /Peter Cigéhn
Postad 03 maj 2009 - 11:14
kentrj
-
kentrj
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Jag misstänker att det finns mycket konstiga beteenden i boxen då den har hamnat i läget där "timeout"-buggen är aktivt...
/Peter Cigéhn
Kul att du e tillbaka! - Jag saknar möjlighet att starta om boxen från menyn! nu när den e så buggig! Himmla massa ryckande i elsladden som de e nu.
Redigerat av kentrj, 03 maj 2009 - 11:15.
Postad 03 maj 2009 - 11:22
Cambo
-
Cambo
-
Användare
-
-
159 inlägg
Får man fråga hur du gjorde då du "stängde ned" boxen? Gick du in i Inställningar, Systeminställningar och Ta bort användarkoder? Då du hade valt detta, startade då boxen verkligen om? Det dyker ju upp en text som säger "Din box startas om...". Det har funnits en bugg väldigt länge som gör att boxen inte startar om. Man har varit tvungen att själva ta ned boxen i standby och upp igen för att starta om boxen själv. Efter uppdateringen så hjälper ju inte det heller. Tar man ned den i standby så ligger ju sidan kvar med texten "Din box startas om..." efter man har startat om den. Man måste själv dra ur och sätta i sladden.
Det som skall hända precis innan texten om "Din box startas om..." är att boxen tar kontakt med Telias server för att tala om att boxen är på väg att "logga ut" den aktuella användaren (identifikationskod och kontrollkod) så att dessa kan "återanvändas" på en en annan box.
Tyvärr så får man ingen visuell indikering om denna utloggning på serversidan verkligen har fungerat eller inte. Sedan det faktum att boxen inte startar om indikerar ju att det är nånting som inte funkar som det ska...
Så min fundering är om din box startade om då du "loggade ut", eller om du tvingades göra detta själv genom att dra ur sladden?
/Peter Cigéhn
Efter uppdateringen ser detta problem ut att vara löst, jag gick in och tog bort användarkoderna, efter några sekunder startades boxen om själv och loggade in på nytt och jag behöver jag ange mina koder. Detta hjälper dock inte mej att starta den andra boxen, den får fortfarande uppgifter om att jag redan är inloggad trots ovanstående. Dessutom har jag tidigare aldrig behövt radera några användarkoder för att kunna logga in på den andra boxen och det anser jag inte skall behövas heller. Jag vill veta utav telia i vilket skede och hur långt tid efter att jag stängt ner en box jag blir utloggad på deras servrar efter uppdateringen?!
Postad 03 maj 2009 - 11:36
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Efter uppdateringen ser detta problem ut att vara löst, jag gick in och tog bort användarkoderna, efter några sekunder startades boxen om själv och loggade in på nytt och jag behöver jag ange mina koder. Detta hjälper dock inte mej att starta den andra boxen, den får fortfarande uppgifter om att jag redan är inloggad trots ovanstående.
Dessutom har jag tidigare aldrig behövt radera några användarkoder för att kunna logga in på den andra boxen och det anser jag inte skall behövas heller. Jag vill veta utav telia i vilket skede och hur långt tid efter att jag stängt ner en box jag blir utloggad på deras servrar efter uppdateringen?!
Intressant! För mig startar aldrig boxen om då jag väljer "Ta bort användarkoder". Jag har alltid varit tvungen att göra detta manuellt (både före och efter uppdateringen). Om jag ska göra min högst personliga tolkning av vad "Ta bort användakoder" är till för är det ju just för att behöva undvika att du ska behöva vänta på "inloggningen släpper". Om "Ta bort användarkoder" funkar som jag tolkar att den ska funka så är ju hela syftet med att du göra en "utloggning", dvs du kommunicerar med den server i Telias nät som håller koll på vilken identikationskod som är inloggad på vilken box och talar om att boxen numera är utloggad. Då skall det (i teorin) gå att logga in på din andra box direkt, utan att du skalll behöva vänta på inloggningen "släpper" på serversidan (inte ens vänta de stipulerade 15 minutrarna som den alltid påpekar). Jag ser det här i analogi med det fysiska programkortet som någon tidigare i tråden tog som exempel där han flyttade det fysiska programkortet från en av sina Boxer-boxar till en annan Boxen-box och direkt kunda börja titta. Motsvarande för Telias kort-lösa system skulle vara att du "loggar ut" den ena boxen (med "Ta bort användarkoder"), dvs analogt med att ta ut ett fysisk programkort, och sedan går till den andra boxen och "loggar in", dvs analogt med att stoppa i ett fysiskt programkort. Om detta funkar som jag tolkar att det är tänkt så skall det inte finnas någons om helst tidsaspekt med i det hela utan du skall direkt kunna flytta över till den andra boxen. Visst, man kan tycka att man inte skall behöva "logga ut", men rent tekniskt så måste ju Telias server i näter få veta att boxen verkligen är "utloggad" så att man inte skall behöva vänta på någon timeout i nätet. Jag gissar att Telias server i nätet tolkar att boxen är utloggad om den inte har pingat servern inom en viss tidsrymd (normalt så ligger boxen och "pingar" server var 10-15 minut så att server vet att boxen fortfarande är inloggad). Observera att ovanstående är min spekulationer på hur det borde funka. Vis av erfarenhet tidigare i tråden så vill jag också påpeka att jag inte har nånting som helst med Telia att göra och att mitt svar är ett högst personligt svaraq. Jag vill inte få någon skit för att jag nu har gett "fel svar" i tron att jag, och ovanstående svara, skulle representera Telia och Telias åsikter i frågan. /Peter Cigéhn
Postad 03 maj 2009 - 11:37
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Efter uppdateringen ser detta problem ut att vara löst, jag gick in och tog bort användarkoderna, efter några sekunder startades boxen om själv och loggade in på nytt och jag behöver jag ange mina koder. Detta hjälper dock inte mej att starta den andra boxen, den får fortfarande uppgifter om att jag redan är inloggad trots ovanstående.
Dessutom har jag tidigare aldrig behövt radera några användarkoder för att kunna logga in på den andra boxen och det anser jag inte skall behövas heller. Jag vill veta utav telia i vilket skede och hur långt tid efter att jag stängt ner en box jag blir utloggad på deras servrar efter uppdateringen?!
Urloggningen kan ta allt ifrån 20 minuter till flera timmar så prova nedan för att vara på säkra sidan: Dag 1: Starta box 1 och logga in med den. Försök inte starta box 2 då den inte kommer att kunna logga in. Dag 2: Starta ej box 1 utan starta istället box 2. Förmodligen så kommer den att logga in då urloggningen har "släppt" på box 1. När du har lyckats att logga in med box 2 stänger du av den på normalt sätt. Prova sedan att starta box 1. Nu borde den logga in och du kan alternera mellan de två boxarna. Edit: Kan även ta och tillägga att jag jobbar på Telia, men inga av mina inlägg är av Telias vägnar utan endast mina personliga som TV-användare. Jag jobbar inte ens på den delen av Telia som utvecklar eller har något med TV-tjänsten att göra.
Redigerat av Bergan, 03 maj 2009 - 11:40.
Postad 03 maj 2009 - 12:15
Unregisteredaaf71883
-
Unregisteredaaf71883
-
Rookie
-
3 inlägg
Har du scart används inte HDCP för det är bara på HDMI man använder det. Använder du HDMI till TV samtidigt som du har scart till din DVD-Recorder så ligger problemet i att du använder olika utgångar samtidigt. Om det inte är kopplat så kan du berätta hur du kopplat in utrustningen?
Hej och tack för värdefullt svar! Nu fungerar inspelning igen. Bakgrund: Efter senaste Telia uppdateringen upphörde möjligheten att spela vanliga TV-program på DVD-inspelaren. Motorolo 1910 Digital-TV-box SONY LCD TV via HDMI SONY DVD Recorder via SCART Lösning: Ändring av TV-format i Firmware Config Menu, Video Output Selection i Motoroloboxen från 576p, 576p, Video till 1080i, 1080i, Video Detta hör kanske ihop med teorin om dubbla utgångar som Markus skriver om ovan. Dessutom får jag antagligen bättre bild via HDMI nu när jag valt upplösning 1080i för utsignalen!
Redigerat av Unregisteredaaf71883, 03 maj 2009 - 12:18.
Postad 03 maj 2009 - 12:58
jeppelarsson
-
jeppelarsson
-
Rookie
-
1 inlägg
Igår fungerade det plötsligt inte att trycka in mer än en siffra när jag skulle byta kanal. Stängde därför av boxen och satte på den igen. Sedan dess har jag bild medan man ser uppstartsbilden, men så fort "Välkommen till Telia. Fortsätter..." kommer upp försvinner bilden, och när en kanal börjar sändas har jag enbart ljud, ingen bild via hdmi. Ibland är det bara svart, ibland grönt. Dock fungerar bilden via scart hela tiden.
Har bilden kopplad med hdmi via förstärkare och ljudet digitalt till samma stärkare. Har testat att dvdn fungerar med bild via stärkaren vilket den gör. Och som sagt, jag har bild vid uppstart.
Har provat att kallstarta, ändra från 576 till 1080 i uppstartsmeny, nollställa till fabriksinställningar, ingenting har hjälpt. Loggat in på nytt med min kod, inte heller det hjälpte.
Tacksam om någon har något förslag!
Har en motorola 1910-9.
Jeppe
Redigerat av jeppelarsson, 03 maj 2009 - 13:12.
Postad 03 maj 2009 - 15:53
mrymry
-
mrymry
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Igår fungerade det plötsligt inte att trycka in mer än en siffra när jag skulle byta kanal. Stängde därför av boxen och satte på den igen. Sedan dess har jag bild medan man ser uppstartsbilden, men så fort "Välkommen till Telia. Fortsätter..." kommer upp försvinner bilden, och när en kanal börjar sändas har jag enbart ljud, ingen bild via hdmi. Ibland är det bara svart, ibland grönt. Dock fungerar bilden via scart hela tiden.
Har bilden kopplad med hdmi via förstärkare och ljudet digitalt till samma stärkare. Har testat att dvdn fungerar med bild via stärkaren vilket den gör. Och som sagt, jag har bild vid uppstart.
Har provat att kallstarta, ändra från 576 till 1080 i uppstartsmeny, nollställa till fabriksinställningar, ingenting har hjälpt. Loggat in på nytt med min kod, inte heller det hjälpte.
Tacksam om någon har något förslag!
Har en motorola 1910-9.
Jeppe
Antar att det fungerar om du kopplar kabeln direkt från boxen till TV:n? /M
Postad 03 maj 2009 - 16:13
Phredreeke
-
Phredreeke
-
Forumräv
-
-
798 inlägg
Men vilken jäphla RÖRA!
Jag vill t ex ha både Tv3, Tv6, Nat. Geo. och Disco Science och Disco World (som Civi heter numera, dina uppgifter tyx gamla ?!), ska jag då behöva betala för TVÅ paket ??
Sicket s k i t !
/LbL!
Du köper Stor för 159 kr/månad och lägger till Discovery-paketet för 39 kr/månad (utan on demand) eller 59 kr/månad (inkl. on demand)
Postad 03 maj 2009 - 17:27
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Ingen fler än jag som fått problem med VOD-tjänsten? Igår var jag in och hyrde en film på Telias Filmbutik och någonstans mitt i blev det först svart sedan kom bilden tillbaks men hackade, frös och var full med blockbildning i ett par minuter. Sedan släppte det och resten av filmen flöt på som vanligt. Idag körde jag Robinson från TV4 Anytime och då hände samma sak igen men nu vid två tillfällen. Modemet indikerade inget konstigt. DSL-lampan lyste hela tiden stadigt. De vanliga TV-kanalerna har fungerat som de ska. har aldrig tidigare varit med om detta. Sitter på ADSL 8Mb.
Postad 03 maj 2009 - 23:26
kentrj
-
kentrj
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Om jag ska göra min högst personliga tolkning av vad "Ta bort användakoder" är till för är det ju just för att behöva undvika att du ska behöva vänta på "inloggningen släpper". Om "Ta bort användarkoder" funkar som jag tolkar att den ska funka så är ju hela syftet med att du göra en "utloggning", dvs du kommunicerar med den server i Telias nät som håller koll på vilken identikationskod som är inloggad på vilken box och talar om att boxen numera är utloggad. Då skall det (i teorin) gå att logga in på din andra box direkt, utan att du skalll behöva vänta på inloggningen "släpper" på serversidan (inte ens vänta de stipulerade 15 minutrarna som den alltid påpekar).
/Peter Cigéhn
Jag har aldrig fått detta att fungera när jag bytt box, utan alltid varit t vungen att köa i Telias telefonsuppport (20-50 i kö) för att logga ur! Synd att det inte går att logga ur utan att ta bort själva koden i boxen, fungerade detta kunde man kanske smidigt logga ur i vardagsrummet och enkelt logga in i sovrummet för att se slutet på långfilmen ... varför inte ett utloggningsförfarande då boxen stängs av? och påloggning när den sedan slås på? Att behöva pilla med pinkoder varje gång e ingen hit.
Postad 04 maj 2009 - 14:15
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Ingen fler än jag som fått problem med VOD-tjänsten? Igår var jag in och hyrde en film på Telias Filmbutik och någonstans mitt i blev det först svart sedan kom bilden tillbaks men hackade, frös och var full med blockbildning i ett par minuter. Sedan släppte det och resten av filmen flöt på som vanligt. Idag körde jag Robinson från TV4 Anytime och då hände samma sak igen men nu vid två tillfällen. Modemet indikerade inget konstigt. DSL-lampan lyste hela tiden stadigt. De vanliga TV-kanalerna har fungerat som de ska. har aldrig tidigare varit med om detta. Sitter på ADSL 8Mb.
Det kan vara problem med mediet på servern eller problem i nätet då detta problem uppkommer. VOD tjänsten använder unicast (bara en motagare) till skillnad från multicast som normalt används när du tittar på tv. Detta innebär att trafiken inte behöver gå exakt samma väg mellan dig och servern om du tittar på en film istället för en tv kanal. Du får gärna kontakta mig via formuläret jag har postat länken till förut om du har problem så kan jag fortsätta felsökning. Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 04 maj 2009 - 14:50.
Postad 04 maj 2009 - 16:13
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Rörande digital-tv så kan jag meddela att det kommer att komma en ny version av GUI:t snart.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 04 maj 2009 - 16:38
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Rörande digital-tv så kan jag meddela att det kommer att komma en ny version av GUI:t snart.
Den nya versionen av GUI:t är släppt. En liten snabb analys av skillnaderna mellan föregående version 5_0_9_033 och den nya 5_0_9_034 ger följande: - Knapparna för att bläddra i Text-TV är ändrad (gissningsvis så fixar detta problemet som upptäckts här i tråden vad gäller detta).
- Det är lagt till en kontroll på om timeout hanteringen fortfarande funkar. Om inte, så bootar boxen om sig själv! Jag gissar att detta skall lösa den förtretliga timeouthanterings-buggen som har diskuterats här på slutet i tråden, så att man själv slipper dra ur och sätta i sladden...

/Peter Cigéhn
Postad 04 maj 2009 - 18:40
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Den nya versionen av GUI:t är släppt.
Det är något grundläggande fel på mina två 1510 boxar. Ingen av boxarna vill starta om för att ladda in den nya versionen av GUI:t. Om jag tar ned boxen i standby och upp igen så får jag bara en svart ruta. Byter jag kanal så kommer bilden tillbaka. Kollar jag i GUI koden så verkar detta beteende också rimligt i och med att själva anropet för att boota om boxen inte verkar funka (dvs anropet Telia.PtvCore.ctrl("restart", "") för den insatte). Detta är ju också vad jag upplevt (och beskrivit tidigare i tråden) då det gäller "Ta bort användarkoden" där inte mina boxar bootar om heller. Jag måste nu kolla om det är fler som upplever samma problem, speciellt ni som har 1510 boxen. Börja med att kolla att ni fortfarande har version 5_0_9_033 via Om tjänsten och Teknisk information. Om ni fortfarande har den versionen och inte redan har den nya versionen 5_0_9_034 så tar ni ned boxen i standby (röda knappen på fjärrkontrollen) och sedan upp igen. Nu skall boxen egentligen starta om i och med att den upptäcker att det finns en ny version av GUI programvaran, men istället så får jag bara svart i rutan. Byter jag kanal så kommer bilden tillbaka. Är det någon fler som upplever detta? /Peter Cigéhn
Redigerat av Unregistered2c1997ae, 04 maj 2009 - 18:41.
Postad 04 maj 2009 - 19:13
Knude
-
Knude
-
Användare
-
-
115 inlägg
Är det någon fler som upplever detta?
/Peter Cigéhn
Samma här, har inte testat med att rycka sladden ännu. Men min 1510 beter sig precis som dina.
Postad 04 maj 2009 - 19:25
zvedberg
-
zvedberg
-
Beroende
-
-
1 469 inlägg
- Det är lagt till en kontroll på om timeout hanteringen fortfarande funkar. Om inte, så bootar boxen om sig själv! Jag gissar att detta skall lösa den förtretliga timeouthanterings-buggen som har diskuterats här på slutet i tråden, så att man själv slipper dra ur och sätta i sladden...
 /Peter Cigéhn
Menar du att boxen helt plötsligt kan boota om medan man tittar på ett program eller sker kontrollen bara vid uppstart?
Redigerat av zvedberg, 04 maj 2009 - 19:26.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|