Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 April 2010 - 14:50

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Hej,

Vet inte om det har med dagens uppgradering till 1.0.16 att göra, men nu autoroterar inte filmer/bilder när jag roterar telefonen längre! ;) Det gjorde de igår!

Har testat bägge inställningsalternativen under "Ljud och skärm/riktning".

Vet någon hur jag får till det igen?

Tack på förhand!

/M

Det löste sig när jag gjorde en totalåterställning. Dock försvann alla mina inställningar och kontakter ;)

/M

Postad 03 April 2010 - 14:59

AZAD
  • AZAD
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Får inte igång Skype i appen Fringe.. Är det någon annan som har testat? Jag lyckas inte logga in. Med ICQ funkar det fint.. Fast då använder jag nog hellre meboo till ICQ och MSN.

Annars kan du köra Nimbuzz.

Postad 03 April 2010 - 15:39

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Annars kan du köra Nimbuzz.

AH.. ja det funkade ju. Fast det blev eco hos den jag ringde till.. Allt jag sa kom 2 gånger med nån sekunds fördröjning.. hehe.

Synd att skype inte fått tummen ur och gjort en riktig skype-app till Android än. Men det bör väl komma?

Postad 03 April 2010 - 15:58

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Installerade WaveSecures trial för skojs skulll.

Då kom även lookout med som är antivirus och som scannar igenom alla apps om man så vill det vid installation. Verkar fungera ganska smidigt. Någon som har mer erfarenhet av de två programmen, eller om det är ett :/.

Här har du mera om Lookout http://www.swedroid....gar-bovar-notis

Postad 03 April 2010 - 16:21

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Har spenderat nån timme med MediaMarkts utställningsex här i Uppsala.

Känner mig inte så övertygad. Vill inte säga att bläddringen är seg eller laggig, dock så tycker jag att den är långsammare än på t.ex. iPhonen eller HTC Hero. Min största fruktan var att A-knappen inte skulle fungera så bra när man skrev sms och den tyckte jag blev besannad när jag testade att skriva. I "stående" läge fungerar den hur bra som helst, men jag skulle alltid skriva i "liggande" läge, och där kunde det hända att man fick trycka både 2 och 3 gånger för att den skulle reagera, sen kunde den fungera 20ggr i rad för att sedan inte svara när man tryckte nästföljande två ggr. Q-knappen var lite likadan. Verkar vara rätt okänslig högst upp, fungerade dock bättre om man tryckte lite hårdare, fast det tycker jag inte att man ska behöva göra.

Jag tror att jag skippar X10an och väntar på att få testa HTC Desire istället.

Tjillevippen.

Att tillägga är väl att jag hade köpt en iPhone 3GS vilken dag som helst om Tele2 hade haft den i sitt sortiment.

Redigerat av ShaManIX, 03 April 2010 - 16:22.

Postad 03 April 2010 - 16:58

Unregistered31768
  • Unregistered31768
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0
Några frågor:

1. Måste man ha Windows för att uppdatera mobilen? Hur funkar det med dom som kör Mac eller Ubuntu, går det inte att uppdatera mobilen då?
På de äldre mobilerna brukar ju mjukvaran gå att uppdatera direkt från mobilen, t.ex. w960i, w715

2. Hur lång musiktid klarar headsetet av, klarar man att lyssna i 4-5h på jobbet utan att behöva ladda?

3. Vart kan man få tag på justa tillbehör, väskor, fodral o.s.v

Postad 03 April 2010 - 17:26

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Några frågor:

1. Måste man ha Windows för att uppdatera mobilen? Hur funkar det med dom som kör Mac eller Ubuntu, går det inte att uppdatera mobilen då?
På de äldre mobilerna brukar ju mjukvaran gå att uppdatera direkt från mobilen, t.ex. w960i, w715

2. Hur lång musiktid klarar headsetet av, klarar man att lyssna i 4-5h på jobbet utan att behöva ladda?

3. Vart kan man få tag på justa tillbehör, väskor, fodral o.s.v

X10 supportar uppdatering både "over the air" samt genom Windows, men inte genom MAC och Linux. Senaste uppdateringen tycks dock ha fungerat endast via Windows av någon okänd anledning.

Headsetet klarar att spela ca 8-9h musik.

Redigerat av twintin, 03 April 2010 - 17:26.

Postad 03 April 2010 - 18:01

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
snälla kan ngn posta länken till siten där man jämför mobiler/mobilskärmarnas storlek, har sökt men finner ej...
tack!

Postad 03 April 2010 - 18:06

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
I går fungerade det alldeles utmärkt att ansluta MW600:an till både telefon och medialjudet, men nu
när jag försöker, så lyckas den inte ansluta till medialjudet. Någon klipsk forumist får hemskt gärna
komma med förslag på vad som är tokigt ;)

edit: givetvis har jag testat att starta om X10/MW600:an, samt tagit bort parkopplingen och kopplat ifrån.
Alla tänkbara sätt jag kan komma på.

Redigerat av McAn_, 03 April 2010 - 18:10.

Postad 03 April 2010 - 18:29

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

snälla kan ngn posta länken till siten där man jämför mobiler/mobilskärmarnas storlek, har sökt men finner ej...
tack!

Denna: http://www.swedroid....one-hero-iphone ?

Postad 03 April 2010 - 19:43

mazoxas
  • mazoxas
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Är det någon som provat att ladda X10 med någon annan laddare än den som följer med??? För jag har provat med en Nokia orginal micro-USB laddare men då laddar inte X10......(men mw600 laddar utan problem med den laddaren)
Ska inte alla laddare funka med alla Mobiler??? var det inte det som var grejen med att ha samma uttag??? ;) ;)

Jag köpte en siggladdare till bilen med usb ut, kopplade på kabeln som följde med min X10 men den laddade inte, vet inte varför??

Jag har provat med två olika siggladdare ingen av dom funkade, den ena hade 600 ma ut den andra 1000 ma ut.
Någon som vet varför? Ladda via datorns USB är inga problem tar lite längre tid bara-
Kan passa på att säga att min lur är helt underbar, flyter på fin fint, använder bara FB till TS.

Redigerat av mazoxas, 03 April 2010 - 20:04.

Postad 03 April 2010 - 20:54

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

I går fungerade det alldeles utmärkt att ansluta MW600:an till både telefon och medialjudet, men nu
när jag försöker, så lyckas den inte ansluta till medialjudet. Någon klipsk forumist får hemskt gärna
komma med förslag på vad som är tokigt ;)

edit: givetvis har jag testat att starta om X10/MW600:an, samt tagit bort parkopplingen och kopplat ifrån.
Alla tänkbara sätt jag kan komma på.

Sätt på ljudet först,sen slår du på MW600

Postad 03 April 2010 - 21:17

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Ni som ev. har problem att få in era kontakter i luren. Nån på swedroid tyckte precis som vi att frågan dykt upp många gånger och har slängt upp en tutorial ^^ http://www.swedroid....read.php?t=8534

Postad 03 April 2010 - 22:33

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

X10 supportar uppdatering både "over the air" samt genom Windows, men inte genom MAC och Linux. Senaste uppdateringen tycks dock ha fungerat endast via Windows av någon okänd anledning.

Vägrar funka för mig asså har testat typ allt... kör win 7 64bit --- kan det va problemet?

Postad 03 April 2010 - 23:04

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Vägrar funka för mig asså har testat typ allt... kör win 7 64bit --- kan det va problemet?

Du råkar inte ha 3 som operatör?
Jag har det och vet att andra X10 ägare som har det har problem att uppdatera.

Postad 03 April 2010 - 23:08

Klazzon
  • Klazzon
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Någon av er som har telefonen som testat detta programmet som visar hur skärmen fungerar?
http://androidandme....-the-nexus-one/

Inte för DT nu då utan endast för att se om hela skärmen är lika känslig.. var en del inlägg om att den är segare i kanterna...

Redigerat av Klazzon, 03 April 2010 - 23:12.

Postad 04 April 2010 - 00:12

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Någon av er som har telefonen som testat detta programmet som visar hur skärmen fungerar?
http://androidandme....-the-nexus-one/

Inte för DT nu då utan endast för att se om hela skärmen är lika känslig.. var en del inlägg om att den är segare i kanterna...

Tyvärr inte, QR-länken hittar inte appen på market. Hittas inte heller om man söker på de som gjort den. Letade efter en annan som nämndes i kommentarerna, den hittades inte heller.

Postad 04 April 2010 - 05:36

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
Det är väldigt lustigt men jag kan inte heller ladda från annat än 230V till USB-laddarna från Sony Ericsson. Har en till min X1 och den funkar också. Men inte iPhone-laddaren. Hemskt märkligt! ;)

Annars tar telefonen så otroligt löjligt bra bilder. Och kameran är gaaaalet snabb! Antiskak är inte helt fel, även om jag känner att det tar ett tag att spara bilder på 6Mpix (16:9 är ett måste för mig!) men vad ska man göra? ;)

Har fortfarande inte förstått riktigt vad alla klagar på med telefonen. Visst, jag kan väl missa knappar också men det funkar när man trycker hårdare. Och det brukar jag göra! Men visst är det ett otroligt uppbyte från min X1. Det går inte ens att jämföra... Nu hoppas jag bara på 2.1 snart! Jag har att leka med tills dess känns det som! Och jag tror att jag lyckats få min bästa kompis att gå från sin iPhone 3GS 32GB till en HTC Desire. :D

Redigerat av Flamso, 04 April 2010 - 05:38.

Postad 04 April 2010 - 06:57

Kurt45
  • Kurt45
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Redan 13st SonyEricsson X10 till försäljning på Blocket.

Postad 04 April 2010 - 07:04

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Jo, härinne är det helt klart olika meningar om denna telefon, jag vet inte hur många gånger denna vecka jag har kastats fram och tillbaka mellan om jag ska skaffa denna eller ej, just nu vet jag faktiskt inte. man blir ju helt klart påverkad av alla som kastar skit på den, sen kommer det folk som fullkomligt älskar den och då blir man ju helt klart sugen igen, å så rullar detta på, sen ser man laggiga videos på YouTube, men dom har väl antagligen gammal FW, men ändå, det finns inget jag avskyr mer än laggiga telefoner. Jag vet fan inte alls hur jag ska göra, visst vill jag ha en mobil med bra kamera, men samtidigt så vet jag inte riktigt hur typ webläsaren funkar i x10an, då jag just nu sitter på en HTC Legend som jag älskar att använda, men vill ha större skärm, därför står valet mellan HTC Desire och SE X10. Älskar webläsarn i Legenden, får väl kollla om jag hittar några schysta YouTube videos på x10an webläsare.

Tänk att man bryr sig så äckligt mycket om andras åsiker ang. Snabbheten i telefonen / känsligheten i touchen, typ dom som klagar på A knappen i liggande lägen. Helt sjukt så styrd man är över andra personers åsikter. Alla har ju som tidigare sagts olika smak, och vissa kanske aldrig haft en touch mobil medans de finns andra som mig, som haft en uppsjö av touchtelefoner.

Får la åka in och kolla om jag kan klämma lite på x10an och kolla menyerna själv. Ingen här inne som bor i Lysekil eller Uddevalla som sitter och ruvar på en X10?

Postad 04 April 2010 - 07:17

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

De fanns ju redan till salu där innan den var släppt så jag vet inte riktigt vad du menar med ditt påstående...?
;)
<edit>
För övrigt var de väl 10st som privatpersoner utannonserar. ;)
Varav ett par nya/oanvända ('presenter' och liknande)

Redigerat av mrNoodles, 04 April 2010 - 08:05.

Postad 04 April 2010 - 07:18

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Webläsarn i X10, och då har jag testat den inbyggda, Dolphin, Opera Mini 5 & XScope är det jag håller som sämst i telefonen än så länge. Jämför jag med min HD2 så är det ljusår bättre surfupplevelse med Opera 10 (har även kört Opera Mini 5 på HD2 och den är också bättre än på Android).

X10an´s skärm har helt enkelt inte något att sätta emot HD2an´s skärm och det är synd.

Sen känner jag att jag ev. drabbas av X1 syndromet igen, den var också hypad när den kom och man förnekade för sig själv i flera månader att den var seg som ett as. Känner att X10 inte är megarapp heller och man kan nog lessna efter ett tag.

Just nu lutar det åt att jag inte behåller någon av dom, måste kolla på Desire i butik och håller den inte måttet så köper jag tammetusan en E72 för den är riktigt skön och man slipper gå runt och vara besviken för köper man den så behöver man inte undra om man har den bästa skärmen osv ;)

Postad 04 April 2010 - 07:24

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Webläsarn i X10, och då har jag testat den inbyggda, Dolphin, Opera Mini 5 & XScope är det jag håller som sämst i telefonen än så länge. Jämför jag med min HD2 så är det ljusår bättre surfupplevelse med Opera 10 (har även kört Opera Mini 5 på HD2 och den är också bättre än på Android).

X10an´s skärm har helt enkelt inte något att sätta emot HD2an´s skärm och det är synd.

Sen känner jag att jag ev. drabbas av X1 syndromet igen, den var också hypad när den kom och man förnekade för sig själv i flera månader att den var seg som ett as. Känner att X10 inte är megarapp heller och man kan nog lessna efter ett tag.

Just nu lutar det åt att jag inte behåller någon av dom, måste kolla på Desire i butik och håller den inte måttet så köper jag tammetusan en E72 för den är riktigt skön och man slipper gå runt och vara besviken för köper man den så behöver man inte undra om man har den bästa skärmen osv ;)

Har testat Opera Mini lite men kör med std. läsaren och tycker det funkar bra.
Vad är du ogillar med den?

Postad 04 April 2010 - 07:28

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Du råkar inte ha 3 som operatör?
Jag har det och vet att andra X10 ägare som har det har problem att uppdatera.

Nej jag har Telenor... Jag tror det har med win 7 64bit o göra...

För jag har testat:

Kompabilty mode Vista
Brandvägg, antivirus av
administrator mode
via PC Copmanion och Update Service... samma problem.

Jag har basbandsversion: 1.0.14 ... det finns 1.0.16 va?

Postad 04 April 2010 - 07:29

martin636
  • martin636
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Har nu haft telefonen ett par dagar och jag var lite oroligt med tanke på allt som skrivits om den. Hade tidigare en HTC Hero som jag var grymt nöjd med. Men jag ångrar mig inte för fem öre.X10 är den bästa telefonen jag ägt, den äger. Har absolut inga problem med segheter, knappar som inte svarar m.m. Kan bara säga till er som funderar att sluta fundera och skaffa en... Kameran är grymt snabb och tar riktigt bra bilder. Den rekommenderar även namn på personer på bilden efter kontakt bilder. TS & MS är ju hur bra som helst, allt på ett ställe med perfekta inställnings möjligheter. Bara batteri tiden som kunde vara bättre, men en stor skärm drar ström: ). Spela in video med telefon kommer jag göra hela tiden, det blir ruskigt bra. Jag lyfter hatten för Sonyericsson, enligt mitt tycke så har de verkligen lyckats med denna telefon. Känslan är fungerande lyx i stor förpackning.

Detta är skrivet med telefonen, gick fort.....

Redigerat av martin636, 04 April 2010 - 07:33.

Postad 04 April 2010 - 07:53

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

För jag har testat:

Kompabilty mode Vista
Brandvägg, antivirus av
administrator mode

Jo, 1.0.16 är senaste.

Postad 04 April 2010 - 07:56

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Dåligt och dåligt... svårt att förklara men har jag båda telefonerna framför mig så surfar jag på HD2, det fungerar inte dåligt på X10 det är bara skönare på HD2 och jag vet inte om det är något jag har missat men doubletap-zoom i Opera 10 (Windows Phone) gillar jag och har inte hittat den funktionen i Android än?
Sen är det mkt krispigare skärm på HD2, känns även som en dimma framför X10´s skärm om man har dom sida vid sida.
Text ser också bättre ut på HD2
Svepa runt på sidor känns en aning slött på X10 och det lär väl bero på skärmens uppdateringsfrekvens antar jag.
Att glida runt med fingret på HD2´s glas är som en dröm och här ska jag väl säga till X10´s försvar att jag har displayskydd på X10 men inte på HD2 då jag inte vet hur reptålig X10 är. Det här kan ju förklara "dimman" iaf. ;)

Finns mkt som är till X10´s fördel också, Android, en Market (typ ej existerande i WP), Spotify

Men ny Androidanvändare som jag är... ska det ligga ca 20st program i bakgrunden hela tiden oavsett om jag dödar dom så kommer dom tillbaka och det är en massa program som jag aldrig startar.
Har ca 130-150MB fritt när jag dödar alla men efter nån minut så är dom tillbaka och jag är nere på 40MB fritt..

Har testat Opera Mini lite men kör med std. läsaren och tycker det funkar bra.
Vad är du ogillar med den?

Postad 04 April 2010 - 08:08

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
har inte testat x10:an så jätte mycket skrivit sms och testat browsern mot annan telefon och i mitt tyck är x10 som en blondin...

Postad 04 April 2010 - 08:14

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

har inte testat x10:an så jätte mycket skrivit sms och testat browsern mot annan telefon och i mitt tyck är x10 som en blondin...

Haha, utveckla gärna ;)

Postad 04 April 2010 - 08:25

magnumhex
  • magnumhex
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har hört att där ska finnas en svtplay app till android, stämmer detta?
Undrar även om där finns en radio app som man kan lyssna på sina lokala radiostationer.

Postad 04 April 2010 - 08:35

Unregistered4858ceb2
  • Unregistered4858ceb2
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Angående dåligt ljud när man lyssnar på musik kan jag väl hålla med om, men bas finns det gott om, jag pluggade in några gamla sony ericsson snäckor som är gjorda för musik i det nya headsetet och tyckte det dundrade på ordentligt, men ljudet hade väl kunnat vara lite renare, och detk anske man kan fixa med ev. EQ i framtida versioner.

Fråga:
En sak angående SMS, går det bara skicka till en person åt gången? Får inte till att lägga till flera st.

Sen tycker jag att man borde kunna skapa egna grupper i kontaktboken.

En annan sak jag saknar är att det bara verkar vara standard "E-mail" appen som är integrerad i Timescape, men den stödjer inte Push-mail som Google Mail appen / K-9... Hoppas de fixar det för det är ett ganska stort hål om man använder push e-mail istället för SMS. Det är teleföretagens fel att vi fortfarande kör stenåldersteknik i vårt land när push email har funnits hur länge som helst. ;)

Undrar hur Docomo har löst det med X10 och Timescape i Japan då folk där kör E-mail som standard. Lär finnas en hel del klagomål ifall det inte är integrerat i Timescape.

Gillar UX, all integration med Evighetsfunktionen, och timescape grejen starkt ;) Om bara SE förvaltar det här på ett bra sätt med uppdateringar och funktioner så kommer det bli revolutionerande / standard.

När du ska skicka till fler mottagare "klickar du i fältet efter den första mottagaren.

Postad 04 April 2010 - 08:56

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Han kanske menar att det finns risk för förutfattade meningar innan man fått känna lite och bekanta sig ;)

Postad 04 April 2010 - 08:57

Mayanyi
  • Mayanyi
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

För jag har testat:

Kompabilty mode Vista
Brandvägg, antivirus av
administrator mode

Jag kör med Win 7 64-bit och Telenor och hade inga problem att installera (iaf efter jag såg att man var tvungen att välja montera i telefonen för att kunna browsa filerna), så tror inte det har med ditt operativ att göra, eller för den delen din operatör. Har oxå svårt o tro att 3 som operatör skulle göra att folk inte kan uppdatera - PC companion körs ju på datorn.

Har du testat köra pc companion från en annan dator? Hur långt kommer du i processen? Går det inte att installera pc companion alls? Eller tar det stopp nånstans i uppdateringsprocessen? Det finns ju en hel del steg man skall följa under uppdatering som presenteras på datorn

Postad 04 April 2010 - 09:01

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Dåligt och dåligt... svårt att förklara men har jag båda telefonerna framför mig så surfar jag på HD2, det fungerar inte dåligt på X10 det är bara skönare på HD2 och jag vet inte om det är något jag har missat men doubletap-zoom i Opera 10 (Windows Phone) gillar jag och har inte hittat den funktionen i Android än?
Sen är det mkt krispigare skärm på HD2, känns även som en dimma framför X10´s skärm om man har dom sida vid sida.
Text ser också bättre ut på HD2
Svepa runt på sidor känns en aning slött på X10 och det lär väl bero på skärmens uppdateringsfrekvens antar jag.

Jag använder Opera mini 5 beta som har tap-zoom och det funkar klockrent. Känns som en mer stabil webbläsare än den vanliga och rekommenderas varmt!

Postad 04 April 2010 - 09:08

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Jo, härinne är det helt klart olika meningar om denna telefon, jag vet inte hur många gånger denna vecka jag har kastats fram och tillbaka mellan om jag ska skaffa denna eller ej, just nu vet jag faktiskt inte. man blir ju helt klart påverkad av alla som kastar skit på den, sen kommer det folk som fullkomligt älskar den och då blir man ju helt klart sugen igen, å så rullar detta på, sen ser man laggiga videos på YouTube, men dom har väl antagligen gammal FW, men ändå, det finns inget jag avskyr mer än laggiga telefoner. Jag vet fan inte alls hur jag ska göra, visst vill jag ha en mobil med bra kamera, men samtidigt så vet jag inte riktigt hur typ webläsaren funkar i x10an, då jag just nu sitter på en HTC Legend som jag älskar att använda, men vill ha större skärm, därför står valet mellan HTC Desire och SE X10. Älskar webläsarn i Legenden, får väl kollla om jag hittar några schysta YouTube videos på x10an webläsare.

Tänk att man bryr sig så äckligt mycket om andras åsiker ang. Snabbheten i telefonen / känsligheten i touchen, typ dom som klagar på A knappen i liggande lägen. Helt sjukt så styrd man är över andra personers åsikter. Alla har ju som tidigare sagts olika smak, och vissa kanske aldrig haft en touch mobil medans de finns andra som mig, som haft en uppsjö av touchtelefoner.

Får la åka in och kolla om jag kan klämma lite på x10an och kolla menyerna själv. Ingen här inne som bor i Lysekil eller Uddevalla som sitter och ruvar på en X10?

Den är löjligt snabb i allt utom just Timescape som är lite småhackigt när man startar det för första gången efter att ha startat telefonen. Efter det så flyter det perfekt! I övrigt så har jag inga som helst problem med att telefonen är slö men å andra sidan har jag bytt från en X1 så jag har inte så snabb telefon att jämför med. Eller jo, det har jag ju med min polares iPhone 3GS 32GB. Och min X10 är snabbare än den plus att den har mycket mer möjligheter. ;)

För jag har testat:

Kompabilty mode Vista
Brandvägg, antivirus av
administrator mode

Jag har också Telenor och Windows 7 64bit och som nämnts innan så funkar det klockrent. Det är nog något problem med din dator alternativt något kladd med OSet. Det har ju hänt innan!

Och jo, Tre har en annan version än de andra operatörerna för att de har två program extra. Känns lite värdelöst och det har sagts att både Tres och alla andras version skulle släppas samtidigt av Sony Ericsson men det verkar inte vara fallet!

Postad 04 April 2010 - 09:14

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
hehe, hade missat det i just Opera Mini 5

hade bara kört mobil.aftonbladet.se & mobil.expressen.se i just Mini 5 och där funkar inte double-tap (eller zooma in är en tap och zooma ut två..)

Flyter fortfarande inte liiika bra som i Opera Mini 5 på HD2 men med 2.1 kanske det blir bra?

Jag använder Opera mini 5 beta som har tap-zoom och det funkar klockrent. Känns som en mer stabil webbläsare än den vanliga och rekommenderas varmt!

Postad 04 April 2010 - 09:17

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

hehe, hade missat det i just Opera Mini 5

hade bara kört mobil.aftonbladet.se & mobil.expressen.se i just Mini 5 och där funkar inte double-tap (eller zooma in är en tap och zooma ut två..)

Flyter fortfarande inte liiika bra som i Opera Mini 5 på HD2 men med 2.1 kanske det blir bra?

Jag tycker att standardwebbläsaren funkar klockrent! Och double tap funkar väl i den på 'fullstora' sidor? Mobilsidor blir ju rätt lätt skalade till storleken på skärmen.

Fast jag tycker det är lite galet att 6Mpix-bilder blir runt 2MB stora. ;)

Postad 04 April 2010 - 09:44

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Testade Opera Mini 5 på båda telefonerna nu och körde lite på swebits.org

Opera Mini 5 visar itne sidorna helt riktigt på nån plattform, lite konstigt i de övre menyerna.
Opera 10 visar helt korrekt så man kan ju hoppas på Opera 10 till Android snart för den är helt klart att föredra på WLAN.

Men som det redan är bevisat så är det nått med skärmen på X10 som gör att det inte känns helt 100, det är ju uppdateringsfrekvensen. Om man drar hyffsat fort med fingret så kommer sidan ikapp lite efteråt och det känns lite gummiaktigt. Och drar man iväg fort som fan och släpper upp fingret så rullar inte sidan på som smör utan det är en låg frekvens bara, jag skulle inte kalla att det hackar men det blir bara uppenbart när jag gör samma sak på HD2 för så är det som smör plus att jag kan köra runt med fingret och sidan följer efter hur bra som helst.

Hoppas det går att trimma upp det här i.o.m. 2.1

Postad 04 April 2010 - 09:47

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Opera Mini 5 visar itne sidorna helt riktigt på nån plattform, lite konstigt i de övre menyerna.
Opera 10 visar helt korrekt så man kan ju hoppas på Opera 10 till Android snart för den är helt klart att föredra på WLAN.

Men som det redan är bevisat så är det nått med skärmen på X10 som gör att det inte känns helt 100, det är ju uppdateringsfrekvensen. Om man drar hyffsat fort med fingret så kommer sidan ikapp lite efteråt och det känns lite gummiaktigt. Och drar man iväg fort som fan och släpper upp fingret så rullar inte sidan på som smör utan det är en låg frekvens bara, jag skulle inte kalla att det hackar men det blir bara uppenbart när jag gör samma sak på HD2 för så är det som smör plus att jag kan köra runt med fingret och sidan följer efter hur bra som helst.

Jag vet precis vad du menar men jag upplever inte det som något problem. iPhonen har ju samma 'effekt' så att säga. Den är inte lika stora men den finns där!

Postad 04 April 2010 - 09:51

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Nu låter det som att jag tycker X10 suger men jag skulle säga att totalt sett är det dött race mellan X10 & HD2... det är bara så att skärmen är bättre på HD2 plus att den har PtZ

Nä det låter överdrivet när jag säger det bara kanske, det är väl inget stort problem egentligen. Det är väl mer att man blir lite besviken på att skärmen ändå är sämre än en skärm som är från en 6mån gammal telefon... dvs det Hade gått göra lite bättre ;)

Postad 04 April 2010 - 10:00

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Nu låter det som att jag tycker X10 suger men jag skulle säga att totalt sett är det dött race mellan X10 & HD2... det är bara så att skärmen är bättre på HD2 plus att den har PtZ

Nä det låter överdrivet när jag säger det bara kanske, det är väl inget stort problem egentligen. Det är väl mer att man blir lite besviken på att skärmen ändå är sämre än en skärm som är från en 6mån gammal telefon... dvs det Hade gått göra lite bättre ;)

Personligen gillar jag skärmen! Har ju bara X1an att jämföra med och den har skitbra skärm. Klart bättre än den självklara telefonen att jämföra med: iPhone. Men det är mycket möjligt att HD2an är bättre! Men X10an är så löjligt bra i direkt solljus så det finns inte! iPhonen har inte en suck i läsbarhet då!

Förresten! Är jag den enda som upptäckt att det verkar sitta ett skärmskydd på den från början? Det syns rätt tydligt om man kollar efter! Läste om EN annan som sett det innan. Men det kan förklara varför skärmen är lite 'trög' att trycka på för vissa (det krävs hårdare tryck än iPhonen om inte annat).

Redigerat av Flamso, 04 April 2010 - 10:02.

Postad 04 April 2010 - 10:19

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
har också en X1 här bredvid ;) gillade alltid den skärmen. Saknar fysiska tangentbordet mest! kan knappt skriva på varken HD2 eller X10 jag hehe.

HD2 är galet känslig och X10 lite tvärtom... tror jag skriver bättre på X10 ändå faktiskt.

Redigerat av zhogun, 04 April 2010 - 10:21.

Postad 04 April 2010 - 10:25

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Ja vettetusan vad som händer angående displayskydden... vaerkar som man i nuläget har 2st kanske... hm..

http://forum.xda-dev...ad.php?t=656717

före:
http://i44.tinypic.com/5017xh.jpg

efter:
http://i42.tinypic.com/14aip35.jpg

Postad 04 April 2010 - 10:26

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

har också en X1 här bredvid ;) gillade alltid den skärmen. Saknar fysiska tangentbordet mest! kan knappt skriva på varken HD2 eller X10 jag hehe.

HD2 är galet känslig och X10 lite tvärtom... tror jag skriver bättre på X10 ändå faktiskt.

Haha, jag som skippade det fysiska tangentbordet till fördel för Fingerkeyboard på X1an. Så för mig är det kalas! ;)

Postad 04 April 2010 - 10:29

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Förresten! Är jag den enda som upptäckt att det verkar sitta ett skärmskydd på den från början? Det syns rätt tydligt om man kollar efter! Läste om EN annan som sett det innan. Men det kan förklara varför skärmen är lite 'trög' att trycka på för vissa (det krävs hårdare tryck än iPhonen om inte annat).

Skulle sätta på det medföljande skärmskyddet igår och gjorde fel, då jag tog bort för mycket av skyddsplasten innan applicering. Fick in två, tre små dammpartiklar emellan som fastnade i klistret. Fan, omöjliga att ta bort! Så, ni som ska sätta på skyddet, tänk på detta...

Ni som redan köpt nya skärmskydd, är ni nöjda? Om ja, varifrån köpte ni?

/M

Postad 04 April 2010 - 10:30

Kurt45
  • Kurt45
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

De fanns ju redan till salu där innan den var släppt så jag vet inte riktigt vad du menar med ditt påstående...?
;)
<edit>
För övrigt var de väl 10st som privatpersoner utannonserar. ;)
Varav ett par nya/oanvända ('presenter' och liknande)

Dom har kommit upp på Blocket från 30/3-4/4 vadå innan dom var till salu?

Postad 04 April 2010 - 10:37

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Dom har kommit upp på Blocket från 30/3-4/4 vadå innan dom var till salu?

han menar sälj den och köp en mini och en mini pro samt att du får 152 kr över som du kan köpa två pizzor för ;)

nu spekulerar jag dock bara ;)

Redigerat av theclone, 04 April 2010 - 10:38.

Postad 04 April 2010 - 10:37

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Skulle sätta på det medföljande skärmskyddet igår och gjorde fel, då jag tog bort för mycket av skyddsplasten innan applicering. Fick in två, tre små dammpartiklar emellan som fastnade i klistret. Fan, omöjliga att ta bort! Så, ni som ska sätta på skyddet, tänk på detta...

Ni som redan köpt nya skärmskydd, är ni nöjda? Om ja, varifrån köpte ni?

/M

Tja, jag kör utan eftersom det verkar sitta ett redan. Efter tre dagar är det några få minimala repor som bara syns om man kollar väldigt noggrant i direkt solljus! Så det syns verkligen inte om man inte letar något extremt. Tror inte det blir bättre med skärmskydd heller om jag ska vara helt ärlig, men det är bara vad jag tror, har inte använt något innan! ;)

Edit: Kan bekräfta att det sitter ett skärmskydd på redan när man får den. Pillade loss en liten bit av det och det verkar vara ett likadant som man får med! Så det är nog en reserv man får med i paketet.

Redigerat av Flamso, 04 April 2010 - 10:42.

Postad 04 April 2010 - 11:11

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Det är ju inte uppdateringsfrekvensen som gör att telefonen är seg när du navigerar runt i webbläsaren utan mjukvaran. 27Hz innebär 27 avläsningar per sekund och att den läser av var 37:e millisekund. Jag tror inte att du inte kan se om bilden släpar efter 37 millisekunder när du drar med fingret om jag ska vara ärlig.

Sitter och väntar på min X10a, den lär komma fram imorgon ;)

Postad 04 April 2010 - 11:21

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Jo jag vågar nog säga att jag gör det, och jag är ganska insatt i hur det fungerar också.

Men visst kan det vara mjukvaran också till en viss del, förmodligen en kombination.

En chansning är väl att när X10 får 2.1 så kanske (om vi tar Opera Mini 5 som exempel) OM5 är lika "snabb" i androidluren som i windowsluren, iaf vad gäller hur det flyter när man släppt displayen så att säga.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.