Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 18 November 2011 - 07:45

jarre008
  • jarre008
  • Beroende

• 1166 inlägg
  • 0
Någon annan som har problem eller har en lösning till mitt problem med luren?
När jag ska uppdatera programmet i luren så låser sig den när den ska installera nya programvaran. Vilket betyder att jag får koppla ur den från iTunes och sen plugga in den igen och sen återställa. Detta har hänt dom senaste 3-4 gångerna.
Annars funkar den bra.

Redigerat av jarre008, 18 November 2011 - 07:45.

Postad 20 November 2011 - 12:43

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Kan börja med att säga att jag stinker på detta med itunes. Jag har gjort en mapp med alla min favvisar med musik men när jag lägger in en i telefonen så blir det massor av mappar. har fattat att alla låtar måste ha samma "taggar". Har fått hem progget MP3Tagg. Men jag fattar inte hur o vad som ska ändras. Nån som bara kan ge lite råd så blir jag mycket tacksam :D

Postad 26 November 2011 - 19:55

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0
Idag mitt under ett samtal, klickade till, och jag hade mycket svårt att höra på vad personen på andra sidan sa.
Först trodde jag att det vara något fel på nätet eller så, men nu har jag testad att ringa till olika personer som har olika telefoner och olika
operatörer och det verkar som att högtalaren på min Iphone är sprucken eller sönder.

Ljudet är mycket konstigt och väldigt, väldigt låg. Det ekar och skramlar på ett konstigt sätt.

Några av er som har förslag på vad detta fel kan vara:

Postad 27 November 2011 - 11:19

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Har ett problem jag undrar om nån annan har en lösning på..

När jag ringer ett samtal så fungerar allt bra, men så fort jag kopplar in mitt apple handsfree så fortsätter micen på iphonen att vara igång. Den ska ju stänga av sig å gå över till micen på handsfreen. Det betyder att jag aldrig kan lägga telefonen i fickan å bara snacka i handsfree. Har provat massor med olika handsfrees för att se att det inte va dom som spökade.

Fattar inte vad felet kan vara..

Postad 28 November 2011 - 18:54

Unregistered80e98494
  • Unregistered80e98494
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Kan börja med att säga att jag stinker på detta med itunes. Jag har gjort en mapp med alla min favvisar med musik men när jag lägger in en i telefonen så blir det massor av mappar. har fattat att alla låtar måste ha samma "taggar". Har fått hem progget MP3Tagg. Men jag fattar inte hur o vad som ska ändras. Nån som bara kan ge lite råd så blir jag mycket tacksam :D

Enklaste sättet är att sätta "albumets artist" till Diverse eller V/A eller liknande och sen "Artist" som vanligt

Postad 28 November 2011 - 19:04

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Ett tips, använd iTunes som det är tänkt. Skippa allt detta med superduperMP3taggerdelux etc.

iTunes fungerar som en central för all din media, den bryr sig inte om var du har lagrat den men samlar ihop allt på ett snyggt sätt när du drar filerna till iTunes. Om du vill skapa olika mappar på din hårddisk för olika media, fine, gör så men iTunes bryr sig inte då det inte är viktigt.

Dra in allt du vill ha i iTunes och se sedan till att du i iTunes sätter rätt taggar på ditt material, därefter kan du skapa separata spellistor för din telefon...om du önskar det, vill säga. Du kan även skapa s k Smarta spellistor där du ställer in villkor på vilken musik som ska synas i den spellistan du skapar, dvs att iTunes själv lägger dit den musiken som stämmer överens med de regler du sätter för just den spellistan. T ex så kan du skapa en smart spellista som endast innehåller musik taggad som "Hårdrock" eller endast musik som du har spelat max fem gånger etc etc. Du styr det själv och allt är kanon :)

Postad 28 November 2011 - 19:52

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0

Startat om telefonen?

eh, haha ja? trodde du annat?

Postad 29 November 2011 - 08:54

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Är det bara jag som inte får min hotmail till någon utav mina I-Prylar att fungerar, den säger bara server fel kontakta serveradministratören.
Går det att lösa?

Postad 29 November 2011 - 09:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ja. Då har du fel inställningar. Min hotmail funkar perfekt. Använde du guiden i telefonen för att lägga till hotmail?

Postad 29 November 2011 - 09:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Skapa en spellista istället sen använder du spellistan i telefonen.

Postad 29 November 2011 - 09:36

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Skapa en spellista istället sen använder du spellistan i telefonen.

...vilket jag skrev ovan :)

Postad 29 November 2011 - 10:03

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Ja. Då har du fel inställningar. Min hotmail funkar perfekt. Använde du guiden i telefonen för att lägga till hotmail?

Har haft hotmail i iphonen i över 2 år så det vore konstigt. Vad använder du för inställningar? Exchange eller hotmail...

Postad 06 December 2011 - 19:22

holetaker
  • holetaker
  • Lärjunge

• 342 inlägg
  • 0
Börjar lacka ur här nu. Har försökt i TRE dagar att uppdatera telefonen till 5.0.1 med det går bara inte.
Den misslyckas vid hämtningen av programvaran.
Har startat om routern, provat att stänga av firewallen i windows. Startat om telefonen och sen köra direkt. Nu har jag även provat att uppdatera direkt i telefonen, utan dator. Samma fel där!!!
Någon som har en clue på vad jag gör fel, för helt klart är att det är handhavandefel ;)
Vore sjukt tacksam för ett snabbt svar

Postad 08 December 2011 - 19:49

holetaker
  • holetaker
  • Lärjunge

• 342 inlägg
  • 0
Felmeddelandet löd varje gång att den misslyckas hämta mjukvaran pga timeout eller något sådant.
Kom senare på att man ju faktiskt kan uppdatera utan att ansluta till datorn, och se på fan att jag fick samma fel där. Testade igen och då funkade det.. Men frågan är ju vad som är fel egentligen

Postad 08 December 2011 - 20:48

jarre008
  • jarre008
  • Beroende

• 1166 inlägg
  • 0

Felmeddelandet löd varje gång att den misslyckas hämta mjukvaran pga timeout eller något sådant.
Kom senare på att man ju faktiskt kan uppdatera utan att ansluta till datorn, och se på fan att jag fick samma fel där. Testade igen och då funkade det.. Men frågan är ju vad som är fel egentligen

Brukade hända mig också. Provade hämta och installera efter jag stängt av antiviruset vilket fungerade bättre. Min Nod32 verkade inte gilla apple uppdateringar :)

Redigerat av jarre008, 08 December 2011 - 20:50.

Postad 09 December 2011 - 16:12

Unregistered80e98494
  • Unregistered80e98494
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Efter att jag uppdaterade till senaste programvaran så försvinner bilderna i Ipod-läget, eller vad fan man nu kallar det.
Någon som har samma "problem"?

Postad 09 December 2011 - 16:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ipod-läge?

Postad 09 December 2011 - 17:59

Horizons
  • Horizons
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Lyckades inte hitta en tråd för Iphone 4s, antar att det faller inom denna, om inte så ursäkta mig.

Är helt ny med Iphone men har nu en 4s, förstår att Siri inte kan svenska kommandon ännu men fastnade ändå för att det i användarhandboken står att man kan diktera ett meddelande. Hur gör man detta? I Siri så förstår jag hur, man startar genom att hålla in hemknappen så att Siri kommer fram och så säger man det man vill på engelska. Men jag vill kunna diktera när jag är inne i ett meddelande, eller i anteckningar utan att behöva gå via Siri, för som jag förstår det så ska det kunna gå.

Detta står det i användarhandboken:

Så här dikterar du text: Tryck på (här är det en ikon för mikrofon) på skärmtangentbordet och börja diktera. När du är klar trycker du på Klar.

Men jag ser ingen sådan ikon...

Någon som har lust att förklara för mig hur det funkar?

Och som sagt, sorry om jag valt fel tråd.

Postad 09 December 2011 - 18:02

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Det gör du enkelt. Byt till det engelska tangentbordet och då kommer du se denna mikrofonikonen :)

Postad 09 December 2011 - 18:05

Horizons
  • Horizons
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Det gör du enkelt. Byt till det engelska tangentbordet och då kommer du se denna mikrofonikonen :)

Tack för hjälpen! :)

Postad 13 December 2011 - 16:25

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Efter gårdagens träning så la jag min Iphone 4 i en påse, och fick efter träningen se att min vattenflaska läckt vatten tidigare. Telefonen hade dock hunnit blivit blöt på skärm och baksida, och sten dog senare. Den startade upp sig igår kväll, men blinkade bara till då och då för att sedan dö helt.
Fick efter en kontakt med Anovo veta att en utbyteslur gick på 2738kr, och efter ett samtal till försäkringsbolaget fick jag 1200kr insatt (efter självrisken på 1500kr) på mitt konto.

Försäkringsbolaget krävde heller inga kvitton eller något liknande utan sa bara att allt var klart från deras sida.
Kändes ju oroväckande enkelt att få pengar för telefonen, även om det inte var mycket. Många måste ju utnyttja detta?

Hur som helst så känns det bästa alternativet som att skicka in den och få den lagad för ca: 1200kr?

Postad 13 January 2012 - 11:53

mico01
  • mico01
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Udda fråga...Har en av-kabel som följde med när jag köpte en Nokia 5800 Xpressmusic. Någon som vet om den funkar på min iphone?, känns dumt att chansa.
Vill gärna kolla vissa program på SVT-play via telefonen, vet att kvaliten inte blir någon höjdare men i väntan på inköp av ny tv+boxee får det duga.

Postad 16 January 2012 - 12:17

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0
Någon som vet ställe i sthlm som reparerar sprucket skärmglas på Iphone 4?

Postad 19 January 2012 - 08:38

Unregisteredd7cc3d93
  • Unregisteredd7cc3d93
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
iphonen tappar täckning i bland och ligger och söker efter täckning hur länge som helst,stänger man av och sätter på den igen så har den täckning direkt,kan man uppdatera den själv via nån hemsida eller måste den lämmnas in för lagning

Postad 14 February 2012 - 13:30

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Min låsknapp har fastnat nedtryckt, så det går knappt att låsa telefonen. Köpt från Telia augusti 2010 samt betald och klar.
Hur är det med garanti? Jag har läst mig till att Telia erbjuder 1 års garanti, men att man får 3 års fabriksgaranti, så vart ska jag vända mig för hjälp?

Postad 14 February 2012 - 13:55

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0
svarar på min egen fråga och länkar till: www.ifon.se

Postad 14 February 2012 - 17:30

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Min låsknapp har fastnat nedtryckt, så det går knappt att låsa telefonen. Köpt från Telia augusti 2010 samt betald och klar.
Hur är det med garanti? Jag har läst mig till att Telia erbjuder 1 års garanti, men att man får 3 års fabriksgaranti, så vart ska jag vända mig för hjälp?

Bor du i STHLM eller Göteborg så har Telia express service på iPhone hos Lanmaster. Annars är det bara att besöka någon telia butik. Tror fabriksgarantin gäller i 2 år och då gäller som sagt inte yttre påverkan.

Postad 15 February 2012 - 11:01

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

Bor du i STHLM eller Göteborg så har Telia express service på iPhone hos Lanmaster. Annars är det bara att besöka någon telia butik. Tror fabriksgarantin gäller i 2 år och då gäller som sagt inte yttre påverkan.

Kalas och tack för svaret!
Jag bor i sthlm så det blir till att knalla dit.

Någon som har Telia och varit dit med samma problem? Jag har mig veterligen ingen yttre påverkan.

Postad 06 March 2012 - 15:22

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Jag har lite problem med telefonen, efter senaste uppdateringen så startar spolar och låtarna hoppar på musikspelaren utöver det så startar och stoppar röstyrningen på random. Inte brytt mig tidigare eftersom jag sällan använder musikspelare men nu vill jag lyssna på ljudbok och det är helt omöjligt.
Detta händer endast när jag kopplar in en handsfree.

Någon som har några tips? har stäng av skaka funktionen med det hjälper inte.

Postad 30 March 2012 - 17:02

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som inte lyckas fixa in sina custom-ringsignaler i telefonen sedan iOS5?
Funkade ju utmärkt och smidigt innan men nu villd et sig inte längre... inte ens med hjälp av guiderna som finns...

Någon som har en ide?

EDIT: Lyckades lösa det :)

Redigerat av MartinAberg, 30 March 2012 - 18:16.

Postad 09 April 2012 - 15:09

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
En knepig grej har hänt mig. Min fru fick ärva min gamla iPhone. Innan hon ärvde den blåste vi telefonen och laddade på hennes iTunes etc. I hennes mail har hon tre st mailkonton och när hon ska skicka ett nytt mail och skriver in en bokstav t.ex. P så kommer alla hennes kontakter på P MEN även alla mina gamla. De ligger nästan som i nåt cacheminne i telefonens mail.

Tittar man i hennes kontaktlista så ligger inte de där. Hon har bara sina kontakter där.

Kollar hon i sin Gmail så dyker de inte upp.

Hlfe...hur blir hon av med dem?

Hon vill inte att de förs över till nästa iPhone hon köper.

Postad 09 April 2012 - 15:25

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

En knepig grej har hänt mig. Min fru fick ärva min gamla iPhone. Innan hon ärvde den blåste vi telefonen och laddade på hennes iTunes etc. I hennes mail har hon tre st mailkonton och när hon ska skicka ett nytt mail och skriver in en bokstav t.ex. P så kommer alla hennes kontakter på P MEN även alla mina gamla. De ligger nästan som i nåt cacheminne i telefonens mail.

Tittar man i hennes kontaktlista så ligger inte de där. Hon har bara sina kontakter där.

Kollar hon i sin Gmail så dyker de inte upp.

Hlfe...hur blir hon av med dem?

Hon vill inte att de förs över till nästa iPhone hon köper.

Kanske ligger i iCloud?

Postad 09 April 2012 - 16:01

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0

Kanske ligger i iCloud?

Nix kollat där.

Postad 12 April 2012 - 16:37

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Verkar inte gå: http://apple.stackex...ne-e-mail-cache

Postad 12 April 2012 - 19:34

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
herregud...skulle bli avskräckt att köpa en Iphone 4 om man läser alla dessa problem hit och dit.

Postad 18 April 2012 - 19:20

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0
Har en fråga ang. Iphone 4 och Itunes som jag inte kan lösa.

Jag har en Iphone 4, låt oss kalla det telefon A.
Denna synkar jag med Itunes och allting fungerar bra.

Nu har jag skaffat en Iphone 4 till och låt oss kalla denna för telefon B.

Jag har kopplat båda till samma Itunes och har olika konton i App-Store på dessa.
Problemet är att ibland när uppdateringar på appar kommer så visar telefon B ibland kontot som telefon A har och ibland på telefon B.

Alltså en del appar kräver lösenordet från telefon A och ibland från telefon B.

Jag antar att apparna på telefon B är installerade från två olika app-konton och därför uppstår detta.

Hur ska jag göra för att få alla appar på telefon B att gå till det egna app-kontor.

Postad 21 April 2012 - 16:54

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Först skall du bocka av att installera appar automatiskt när du synkar med iTunes. Sen får du helt enkelt avinstallera de felaktiga apparna och installera de igen från Appstore i telefonen.

Postad 04 May 2012 - 20:31

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0
Den senaste veckan har jag lagt märke till att batteriet dräneras ovanligt fort. Den var fullt laddad över natten, och redan klockan 21:00 vart den nere på 17 %. Jag har stängt av funktioner som "platser" mm.

Kan jag ha kommit åt någon annan funktion eller är det hårdavarurelaterat? Jag köpte denna precis när den släpptes. Hösten 2010 tror jag?

Vad är garantitider för Apples iPhone 4? Köpte min kontant via tele2.

Postad 04 May 2012 - 20:35

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Den senaste veckan har jag lagt märke till att batteriet dräneras ovanligt fort. Den var fullt laddad över natten, och redan klockan 21:00 vart den nere på 17 %. Jag har stängt av funktioner som "platser" mm.

Kan jag ha kommit åt någon annan funktion eller är det hårdavarurelaterat? Jag köpte denna precis när den släpptes. Hösten 2010 tror jag?

Vad är garantitider för Apples iPhone 4? Köpte min kontant via tele2.

Vad lustigt, fjällan har EXAKT samma problem med sin som hon fick ärva från mig när jag skaffade 4S. Verkligen EXAKT samma problem och det har varit nu i veckan också samt en gång förra veckan. Hon använder också Tele2 i sin, kan det inte vara operatörsrelaterat?

Postad 05 May 2012 - 07:02

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Vad lustigt, fjällan har EXAKT samma problem med sin som hon fick ärva från mig när jag skaffade 4S. Verkligen EXAKT samma problem och det har varit nu i veckan också samt en gång förra veckan. Hon använder också Tele2 i sin, kan det inte vara operatörsrelaterat?

Jag har också börjat märka att mitt batteri är dränerat på kvällen, anvädner inte telefonen så värst att den skulle göra så. Visserligen har jag inte stängt av platser, men batteritiden har försämrats markant de senaste veckorna. Jag har också Tele2.
Luktar nästan som det är ett operatörsrelaterat problem?

Postad 05 May 2012 - 19:37

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Har 4S och Telia, märkte samma grej natten mellan torsdag och fredag. Hade 50% på batteriet, när jag vaknade låg den på 27%. Min 4S är bara några månader gammal så det måste ha varit något med operatören. Telia och Tele2 kör väl samma 3g nät..

Men natten mellan fredag och lördag.. så fungerar det som vanligt.

Redigerat av Unregistered1232, 05 May 2012 - 19:39.

Postad 06 May 2012 - 12:53

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0
Har kollat runt endel forum, förvånadssvärt många som anger att deras iphone 4 sluktat batteri senaste veckan. Ingen som har hört något mer ?

Postad 06 May 2012 - 20:44

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Jag hittade en tråd om att batteriet dräneras. En del saker som man kan göra har löst problemen för de flesta.
1 ta bort mailkonton, ( särskilt exchange o gmail) starta om telefonen och lägg tillbaka mailkontona. Detta verkar ha räckt, men för att vara säker kan man göra 2 saker till

2 hårdresetta telefonen genom att hålla in poser och hemknappen samtidigt till telefonen startar om.
3 hjälper inget annat. Återställ telefonen UTAN att återställa från en säkerhetskopia.

Jag gjorde först steg 2 och sen ett. Jag får återkomma med resultat, dock har jag faktiskt använt telefonen väldigt mycket senaste timmen utan att batteriet minskar nämnvärt. Verkar som det hjälper

Postad 06 May 2012 - 20:47

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Jag hittade en tråd om att batteriet dräneras. En del saker som man kan göra har löst problemen för de flesta.
1 ta bort mailkonton, ( särskilt exchange o gmail) starta om telefonen och lägg tillbaka mailkontona. Detta verkar ha räckt, men för att vara säker kan man göra 2 saker till

2 hårdresetta telefonen genom att hålla in poser och hemknappen samtidigt till telefonen startar om.
3 hjälper inget annat. Återställ telefonen UTAN att återställa från en säkerhetskopia.

Jag gjorde först steg 2 och sen ett. Jag får återkomma med resultat, dock har jag faktiskt använt telefonen väldigt mycket senaste timmen utan att batteriet minskar nämnvärt. Verkar som det hjälper

Det är ju ingen lösning, inte ens ett logiskt svar på problemet.

Batteriet har fungerat hur bra som helst fram tills för en vecka sedan, alltså har det fungerat hur bra som helst i över ett år. Aldrig har detta problemet uppenbarat sig förrän nu i veckan. Av de som upplever det verkar majoriteten ha Tele2 som operatör, då bör det ju vara operatörsknutet.

Postad 06 May 2012 - 21:09

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Jo , men i den tråden jag hottade detta så var det så att det var många som fungerat bra o plötsligt så dräneras batteriet. Berott på att exchange hakat upp sig. Inte säkert att det löser vårt problem, men man kan ju hoppas på det.

Ps nån som annars hört med Operatören?

Redigerat av Bulldog76, 06 May 2012 - 21:09.

Postad 07 May 2012 - 09:58

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Fråga till er som har Halebop som operatör:

Är deras täckning fullständigt värdelös?

Min fru och jag har varsin iPhone 4 (jag den svarta, hon den vita), jag kör via Telenor och hon via Halebop.
Enligt egen utsago går de via Telias nät och borde ju då vara bra men oftast är täckningen mer eller mindre obefintlig.

Vi kan sitta bredvid varandra och jag har full täckning och frun har "ingen service". Jag menar wtf?
När hon väl får service blir det ofta Edge.

Har provat återställa hennes lur och kör senast iOS, ingen skillnad.

Vi bor och rör oss i Malmöregionen och jag vägrar tro att det ska vara så ENORM skillnad i Telenors favör.

Kan det vara telefonen som är kass?

Postad 07 May 2012 - 17:39

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Det är ju ingen lösning, inte ens ett logiskt svar på problemet.

Batteriet har fungerat hur bra som helst fram tills för en vecka sedan, alltså har det fungerat hur bra som helst i över ett år. Aldrig har detta problemet uppenbarat sig förrän nu i veckan. Av de som upplever det verkar majoriteten ha Tele2 som operatör, då bör det ju vara operatörsknutet.

Ja tyvärr hjälpte det inte. :(
Men man kunde ju hoppas, nån som kontaktat sin operatör?

Postad 12 May 2012 - 14:47

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0
Kan bekräfta att mina batteriproblem avseende tele2 nu har löst sig. De bekymmer jag hade häromveckan finns inte idag! :)

Postad 13 May 2012 - 07:43

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Kan bekräfta att mina batteriproblem avseende tele2 nu har löst sig. De bekymmer jag hade häromveckan finns inte idag! :)

Har du gjort nåt speciellt?

Postad 13 May 2012 - 14:16

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0
Nej, inga förändringar! Antar att det måste varit ett nätbundet temporärt problem.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.