Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 April 2011 - 14:06

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
njae känns som att N8 kommer vara högst i näringskedjan ett tag till. större skärm ser jag inte som någon fördel, särskilt om inte upplösningen ökas. sen ser ju specen inte särskilt imponerande i övrigt heller.

Postad 12 April 2011 - 14:35

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Specifikationen finns på Nokias sida:
http://europe.nokia..../specifications

Ja där stod ju lite mer, men inget om CPU och RAM. Men det kanske är precis som N8 och övriga Symbian^3 mobiler. Inget om batteristorlek heller, de uppger längre batteritid trots större skärm. Nu ska tilläggas att jag läst tidigare att PR2.0 ska ge längre batteritid så N8 kanske får ännu längre än X7 senare. Jo det står ju 1300 mAh ser jag.

Redigerat av Unregistered31511, 12 April 2011 - 14:43.

Postad 12 April 2011 - 14:41

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Kan ändå inte hitta vad man använder för processor. Är det hemligt.
Märkligt också att man stoppar i C7ans kamera och inte N8ans, om man nu tänkt konkurera med dom andra stora lurarna.
Nokia själva hävdar att det är lättare att ta bra bilder med fullfokus kameran, men låter inte så på resensionerna.

Du hann före Sötbegär.

Läste nånstans att det var 1200 mAh batteri, samma som N8, C7.

Jaha, var det 1300 mAh, då läste jag, el mindes fel.

Redigerat av ffodil, 12 April 2011 - 14:53.

Postad 12 April 2011 - 15:08

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Samma processor: http://www.forum.nok...ications/X7-00/

Postad 12 April 2011 - 15:18

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Samma processor: http://www.forum.nok...ications/X7-00/

Märkligt för här står 1200mAh batteri, presis som jag läst tidigare.

Postad 12 April 2011 - 19:13

Scrappy
  • Scrappy
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en N8. Vet någon var man kan hitta bilder i full upplösning tagna i dåligt ljus, utan blixt? Är intresserad av hur den presterar på höga ISO-tal.

Postad 12 April 2011 - 20:12

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
utan blixt i dåligt ljus fungerar den sådär. det är ingen systemkamera...

Postad 12 April 2011 - 22:25

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Angry Birds i påskversion...

Postad 13 April 2011 - 01:05

Unregistered444d4ee2
  • Unregistered444d4ee2
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Kan ändå inte hitta vad man använder för processor. Är det hemligt.
Märkligt också att man stoppar i C7ans kamera och inte N8ans, om man nu tänkt konkurera med dom andra stora lurarna.
Nokia själva hävdar att det är lättare att ta bra bilder med fullfokus kameran, men låter inte så på resensionerna.

Du hann före Sötbegär.

Läste nånstans att det var 1200 mAh batteri, samma som N8, C7.

Jaha, var det 1300 mAh, då läste jag, el mindes fel.

Jo men de ska ju inte konkurrera ut sina egna modeller heller då det inte är ersättare de lanserar. X7, eller hela X-serien för den delen har ju handlat om mediauppspelning/underhållning och spel. Vill du ha en telefon med bra kamera så tittar du åt N8 i alla fall.

Redigerat av Unregistered444d4ee2, 13 April 2011 - 01:06.

Postad 13 April 2011 - 02:52

Lazaroth
  • Lazaroth
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Jag orkar inte läsa igenom alla 171 sidor. Men kan någon här vara snäll och snabbt förklara varför jag skulle vilja köpa Nokia? Jag kan spontant inte se något som är bättre med Nokia - varken pris, kvalitet eller funktioner.

Postad 13 April 2011 - 05:46

BigR
  • BigR
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Jag orkar inte läsa igenom alla 171 sidor. Men kan någon här vara snäll och snabbt förklara varför jag skulle vilja köpa Nokia? Jag kan spontant inte se något som är bättre med Nokia - varken pris, kvalitet eller funktioner.

Om du inte ids läsa igenom trådarna i konsumentforumet så kan du ju gå in på Telia/Phonehouse/Elgiganten etc. och fråga.

Det bästa med Nokia N8 är väl beskrivet på flera ställen i denna och de andra relaterade trådarna.

Postad 13 April 2011 - 08:13

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Jo men de ska ju inte konkurrera ut sina egna modeller heller då det inte är ersättare de lanserar. X7, eller hela X-serien för den delen har ju handlat om mediauppspelning/underhållning och spel. Vill du ha en telefon med bra kamera så tittar du åt N8 i alla fall.

Det har du rätt i, men det är ändå så man gör. Framförallt försöker konkurrera ut andra tillverkare, men samtidigt sina egna tidigare modeller, oundvkligt.

Tänkte mer på att Nokia säger sig vilja komma in bland smartphones stora skärmar och då lite konstigt att man inte använder sig av ett av sina starka vapen, som N8ans kamera. Att man inte stoppar i kraftigare processor och sådant kan jag förstå lite, med tanke på längre batteritid. Det finns ju helt klart andra sätt att snabba upp telefonen.
Fast för många är själva specen tydligen väldigt viktig.

Men som du säger kommer väl en ersättare till just N8 senare.

Postad 13 April 2011 - 08:34

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Det har du rätt i, men det är ändå så man gör. Framförallt försöker konkurrera ut andra tillverkare, men samtidigt sina egna tidigare modeller, oundvkligt.

Tänkte mer på att Nokia säger sig vilja komma in bland smartphones stora skärmar och då lite konstigt att man inte använder sig av ett av sina starka vapen, som N8ans kamera. Att man inte stoppar i kraftigare processor och sådant kan jag förstå lite, med tanke på längre batteritid. Det finns ju helt klart andra sätt att snabba upp telefonen.
Fast för många är själva specen tydligen väldigt viktig.

Men som du säger kommer väl en ersättare till just N8 senare.

Ja många kollar bara på specen och dömmer efter det. Konkurrerande OS skulle antagligen gå väldigt segt på en N8 medans Symbian inte är så krävande. Att inte tex E7 har N8 kamera beror nog på platsbrist, sen skulle väl mobilen bli dyrare också. Handlar om avvägningar. Man fick väl inte heller plats med lysdioder till filmning på N8, eller en sådan sak som att man valde bort linsskydd för att få N8 tunnare.

Postad 13 April 2011 - 09:12

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Vet inte vad du ser men jag ser då en mobil som har marknadens bästa byggkvalitet, Apple har fin sådan också. Det är unibody alumniniumchassie, gorillaglas och fin kvalitetskänsla.

Sen all teknik du får då som HDMI, Pentabands 3G, FM-sändare, USB On-The-Go , AMOLED display, Bluetooth 3.0, 16GB minne, GPU med hårdvaruavkodning av flera format, den har ett väldigt bra navigeringsprogram från Navteq inbyggt som du navigerar offline med, bra batteritid för att vara en smartphone, sen att den har mobilvärldens bästa kamera med riktig Xenonblixt vet väl de flesta.

Att den har något så unikt som “HD voice” känner dock inte många till, men det är inte ovanligt för Nokia är inte så lyckosamma med att marknadsföra sin teknik. Nokia är den tillverkare som lägger mest pengar på forskning och utvecklig av alla mobiltillverkare, så de har lite teknik i sin portofolio.

Redigerat av Unregistered31511, 13 April 2011 - 20:39.

Postad 13 April 2011 - 09:51

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Tack för info.
Kände inte till "HD voice" men kände till det bra ljudet. Faktiskt en av dom viktigaste sakerna för mitt köp.
Intressant läsning om "HD voise".

Postad 13 April 2011 - 10:59

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

pris? vad jämför du med? jag tycker lätt att det är prisvärt iallafall N8:an.
kvalitén är den bästa jag har upplevt än så länge.
vad saknar du funktionsmässigt? den har ju i princip allt.
sen förstår jag om en del tycker att mjukvaran är lite tråkig på sitt sätt men jag lovar att du skulle upptäcka massa godbitar och åtgärder för att anpassa sin telefon så man får den att bli så som man vill, om du orkade läsa igenom tråden. för jag orkar inte göra ännu en sammanställning.

senaste tipset måste vara spelet Moto X Mayhem. värt 10:-

Redigerat av bag, 13 April 2011 - 11:00.

Postad 13 April 2011 - 12:44

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Intressant litet exempel på vad "HD Voice" funktionen faktiskt gör

Har för mig att det beror lite på operatören också, inte helt hundra på det, men har för mig det iaf. Vet inte hur svenska operatörer står på det.

Redigerat av Grizzok, 13 April 2011 - 12:47.

Postad 13 April 2011 - 12:54

Scrappy
  • Scrappy
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Är jag osynlig?

Har postat två inlägg i denna tråd i hopp om att få svar och kunna köpa mig en N8. Har inte fått svar någon gång. :D Jag försöker en sista gång innan jag ger upp.

1. Om jag kopplar telefonen till datorn och skapar en mapp tex "Sommar2010" och lägger bilder däri, ligger bilderna där då när jag kopplar från telefonen och använder bildgalleriet i telefonen? Hade tidigare en Xpress 5800 och där funkade det inte utan alla bilder hamnade i en mapp och man var sedan tvungen att skapa mappar i telefonen. Dessa mappar syntes inte när man kopplade telefonen till datorn. Hoppas bara det är bättre löst på N8.

2. Vet någon var man kan hitta bilder i full upplösning tagna i dåligt ljus, utan blixt? Är intresserad av hur den presterar på höga ISO-tal.

Vill gärna bli en N8 ägare, främst för kamerans skull. ;) Sälj in den nu!

Redigerat av Scrappy, 13 April 2011 - 12:55.

Postad 13 April 2011 - 13:01

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
1) Mapparna bör ligga kvar. Detta är i alla fall min erfarenhet eftersom bilder ligger i olika kataloger men syns i galleriet.
2) Du kanske kan kolla här: http://conversations...ages-untouched/
Vet ej om det hjälper.

Postad 13 April 2011 - 13:59

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Scrappy: Här kan du läsa om kameran: http://www.allabouts...era_and_cam.php

Kolla in youtubefilmen: http://www.youtube.c...56drLjEk#at=107
Bilden ser ganska mörk ut, ända tills de byter till en annan mobil och man inser hur bra N8 faktiskt är.

Postad 13 April 2011 - 14:41

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Är jag osynlig?

Har postat två inlägg i denna tråd i hopp om att få svar och kunna köpa mig en N8. Har inte fått svar någon gång. :D Jag försöker en sista gång innan jag ger upp.

1. Om jag kopplar telefonen till datorn och skapar en mapp tex "Sommar2010" och lägger bilder däri, ligger bilderna där då när jag kopplar från telefonen och använder bildgalleriet i telefonen? Hade tidigare en Xpress 5800 och där funkade det inte utan alla bilder hamnade i en mapp och man var sedan tvungen att skapa mappar i telefonen. Dessa mappar syntes inte när man kopplade telefonen till datorn. Hoppas bara det är bättre löst på N8.

2. Vet någon var man kan hitta bilder i full upplösning tagna i dåligt ljus, utan blixt? Är intresserad av hur den presterar på höga ISO-tal.

Vill gärna bli en N8 ägare, främst för kamerans skull. ;) Sälj in den nu!

Allt ligger tillsammans i galleriet, som på Xpress 5800 . Riktigt dåligt faktiskt, vet inte varför dom envisas om att ha det på det viset.

Postad 13 April 2011 - 14:42

Scrappy
  • Scrappy
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Scrappy: Här kan du läsa om kameran: http://www.allabouts...era_and_cam.php

Kolla in youtubefilmen: http://www.youtube.c...56drLjEk#at=107
Bilden ser ganska mörk ut, ända tills de byter till en annan mobil och man inser hur bra N8 faktiskt är.

Perfekt. Tack!

Allt ligger tillsammans i galleriet, som på Xpress 5800 . Riktigt dåligt faktiskt, vet inte varför dom envisas om att ha det på det viset.

Ok, tråkigt att höra. Får fundera på om det går att leva med. Stort tack för info!

Postad 13 April 2011 - 16:21

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Ok, tråkigt att höra. Får fundera på om det går att leva med. Stort tack för info!

Jag tror du ska använda Ovi suite när du lägger till bilder. Det är lockande att använda Utforskaren bara för att det går överhuvudtaget, men jag tycker att man får bättre resultat med Ovi, oavsett filtyp, även om det är meckigare.

Postad 13 April 2011 - 16:30

Rallarn
  • Rallarn
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Nu har mazelock kommit i ny version till N8.
Förhoppningsvis funkar den bättre än förra.

Mazelock på Ovi store

Postad 13 April 2011 - 18:48

vcbc
  • vcbc
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
gokväll !!!

en sak som jag grunnat på senaste tiden.visst finns det något/några sätt att fjärrlåsa mobilen ifall den tex blir
stulen eller bara kommer bort.via sms eller ringa från annan telefon.
finns det hopp för en tekniskt okunnig man som mig att fixa detta lilla problemet på egen hand att ordna detta.
tror o hoppas på ett fint svar som så ofta i denna tråden.

///V

Postad 13 April 2011 - 18:59

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
f-secure...

Postad 13 April 2011 - 19:18

vcbc
  • vcbc
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
jag satt o kladdade med den en kväll men fick inte det att funka...
har du testat det o fått den funktionen att fungera ??

Postad 13 April 2011 - 19:51

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

gokväll !!!

en sak som jag grunnat på senaste tiden.visst finns det något/några sätt att fjärrlåsa mobilen ifall den tex blir
stulen eller bara kommer bort.via sms eller ringa från annan telefon.
finns det hopp för en tekniskt okunnig man som mig att fixa detta lilla problemet på egen hand att ordna detta.
tror o hoppas på ett fint svar som så ofta i denna tråden.

///V

Finns integrerat i mobilens säkerhet redan. Om du skickar ett sms till din mobil med ett lösenord som du ställt in så låser sig mobilen och du måste ha säkerhetskoden för låsa upp. Viktigt ändra originalkoden bara för den e ju allmänt känd. (12345)

Bifogad fil(er)

Redigerat av big_swede70, 13 April 2011 - 19:54.

Postad 13 April 2011 - 19:57

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Har för mig att det beror lite på operatören också, inte helt hundra på det, men har för mig det iaf. Vet inte hur svenska operatörer står på det.

Vet inte om det har med operatören att göra, men ett helt fantasiskt fint och klart ljud blir det iallafall.
Speciellt om båda har samma telefon, som min sambo och jag, men får även höra från andra att jag låter ovanligt klart.

Har alltid retat mig på dåligt ljud på mobilerna, men är äntligen nöjd med det nu. Ändå bättre hade det förstås blivit om andra skaffat samma.

Faktiskt värt att skaffa Nokia bara för ljudets skull. :D

Postad 13 April 2011 - 20:02

vcbc
  • vcbc
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
kanondunder detta ju :D
nu har jag fixat fjärrlåset.lite snårigt att hitta dit men jag lyckades med uppdraget.
skönt o veta om den rackaren försvinner att man kan låsa n8;an med ett vanligt sms,
tack för hjälpen ännu en gång !!!!

Postad 13 April 2011 - 20:38

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Faktiskt värt att skaffa Nokia bara för ljudets skull. :D

Det där blev ju förvirrande..

- Att ha en Nokia är ingen garanti för att den har funktionen.
- Andra märken har det också.
- Finns det nån operatör i Sverige som använder det?

Postad 13 April 2011 - 20:48

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

"It is relatively easy for an operator to introduce - it's just a software upgrade… in a base station," said William Webb, head of research and development at the UK regulator Ofcom.

Orange rolls out high-definition voice for mobiles

Postad 13 April 2011 - 20:59

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Det där blev ju förvirrande..

- Att ha en Nokia är ingen garanti för att den har funktionen.
- Andra märken har det också.
- Finns det nån operatör i Sverige som använder det?

Trodde alla nya Nokia hade den tekniken, sen typ 5230, som även stod nämnd nånstans, men har kanske inte läst på tillräkligt noggrant.

Vet att andra märken också har filtrering av bakgrundsljud och sådant, men visste inte att andra hade just den tekniken ännu.

T.ex. Desiren hade nån form av filtrering, men inte så bra som Nokia.
Hur som helst är ljudet helt kalas i C7an.

Skall kanske då tillägga att vi har tele2, så också de flesta vänner vi brukar prata med.

Redigerat av ffodil, 13 April 2011 - 21:05.

Postad 13 April 2011 - 21:27

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Så du vet att Tele2 har den här funktionen? Hur tar man reda på det? Jag har ingen aning.

Nokia nämner att de har 15 modeller med HD voice (i januari), men det verkar inte helt lätt att lista ut vilka det är.

Jag hatar när allmänhetens nyfikenhet kommer ikapp företagens dokumentation, man har ingen aning om hur man ska ta reda på mer info..
Fast det kan ju lika gärna vara jag som inte har kollat på rätt ställe. :D

Postad 13 April 2011 - 22:13

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Så typiskt Nokia på något sätt, att lägga till nån fin funktion sådär och sen helt glömma bort att marknadsföra det.
Vore det Apple så vore det stor presskonferens för att meddela världen att en ny revolution i mobilt ljud har kommit!

Det är väl inte helt nytt som sagt, men jag tycker det är konstigt att det inte går att hitta särskilt mycket info om det. Känns ju som nått både Nokia och operatörerna borde skryta med.
Även jag har Tele2 och har letat lite på deras hemsida för att hitta något om det, inte hittat ett smack.

Jag har haft N8an sen oktober har jag för mig och ingen har klagat än iaf. Eller jo, EN person, min syster har klagat på dålig mottagning när hon snackar med mig, lite skumt då ingen annan har krånglat för mig och det funkar visst annars för hennes iphone4.
Lite random krångel sådär, men i det stora hela så verkar det funka bra.

Ingen aning om det är "HD voice" funktion på tele2 eller bara bra mikrofon i n8an, men det låter helt klart bra hittills.
Lite roligt när man är ute på stan och snackar med nån, och de frågar "sitter du hemma eller?" för att det inte brusar och har sig, det är väl det enda jag märkt. :D

Redigerat av Grizzok, 13 April 2011 - 22:26.

Postad 13 April 2011 - 23:23

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

AMR-WB eller Adaptive Multi Rate Wideband är en utveckling av talöverföringen i GSM-systemet. En vanlig mobiltelefon använder en bandbredd på maximalt 12,2 kbit/s (för det mesta lägre) för att överföra talet. För att lyckas med det klipps det överförda frekvensomfånget ned. Det är det som gör att man ofta hör fel på "s" och "f" i en mobiletelefon. Tar man bort de övre frekvenserna tar man också bort skillnaderna mellan bokstäverna. Till exempel. AMR-WB utnyttjar större bandbredd, upp till 24 kbit/s, med ett större frekvensomfång. Med dagens kodning motsvarar det ungefär 64 kbit/s i AMR-mått mätt, vilket är betydligt bättre. Jämför en mp3-fil på 12,2 kbit/s med en på 64 bkt/s. Skillnaden är enorm.
Tekniken finns redan. Mobilnäten är förberedda och telefonerna är förberedda, men ingen vill trycka på startknappen eftersom det egentligen inte ligger några pengar i det.

-- Granlunds Teknik

Postad 14 April 2011 - 07:53

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Jag brukar få klagomål från min sambo om att hon hör mig dåligt. Jag har Telia och hon har Tele2, om det nu spelar någon roll.

En annan sak jag irriterar mig på är att jag ofta får sms om att någon har försökt ringa mig, men telefonen har aldrig ringt. Det har varit på ställen med utmärkt täckning.

Postad 14 April 2011 - 07:58

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Så du vet att Tele2 har den här funktionen? Hur tar man reda på det? Jag har ingen aning.

Nokia nämner att de har 15 modeller med HD voice (i januari), men det verkar inte helt lätt att lista ut vilka det är.

Jag hatar när allmänhetens nyfikenhet kommer ikapp företagens dokumentation, man har ingen aning om hur man ska ta reda på mer info..
Fast det kan ju lika gärna vara jag som inte har kollat på rätt ställe. :D

Nej, har ingen aning om Tele2 har den funktionen. Bara nämde det ändå när det blev tal om operatörer.
Vet bara vad jag hör och det är en markant skillnad på ljudet när jag pratar med min sambo el. min dotter, som båda har C7. Det kan vara massor av oväsen i bakgrunden som inte alls stör längre, som det gjort tidigare i samma miljö. Även andra som inte har Nokia påpekar att dom hör så tydligt från den ändan nu.

Postad 14 April 2011 - 10:34

sturebyking
  • sturebyking
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Tror att högtalaren på baksida på en C7 används som mic när man talar i telefonens ordinarie mic. "Bakside mickens" ljud fasvänds och man tar på de sättet bort bakgrunds brus/störande ljud.
Detta gör att den man talar med upplever en bättre samtals kvalitet.

/O

Postad 14 April 2011 - 14:15

Huskys
  • Huskys
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Finns det något sätt att få heltkärms navigering i ovimaps?

Postad 14 April 2011 - 14:47

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Finns det något sätt att få heltkärms navigering i ovimaps?

Vet inte riktigt hur du menar, brukar inte använda det så mycket själv då man mest åker buss inne i stan utan blir att jag använder det mer som vanlig karta så att säga.

Hur som helst, det lilla jag vet är att om man knappar in en rutt i "Drive" t.ex. så kan man skifta mellan olika visningslägen genom att bara swipa fingret över skärmen. Finns typ fyra olika iallafall, två olika "top-down" views, en för hela rutten och en som är lite mer det som är i närheten, "3d" view och en "checkpoint" view eller vad man ska kalla det, ingen karta utan bara symbol för nästa sväng. Finns även en "Dashboard" du når igenom Options där du ser sammanfattning och ett "Night Mode" läge.

Redigerat av Grizzok, 14 April 2011 - 14:49.

Postad 14 April 2011 - 14:48

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Det kan vara massor av oväsen i bakgrunden som inte alls stör längre, som det gjort tidigare i samma miljö. Även andra som inte har Nokia påpekar att dom hör så tydligt från den ändan nu.

Det är nog brusreduceringen du märker av, den är väldigt effektiv, även på äldre modeller.

Postad 14 April 2011 - 18:53

JTL
  • JTL
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Någon som vet något bättre PDF-program än det katastrofalt dåliga som följer med?
Mobile documents fungerar okej men går tyvärr bara att öppna bifogade filer från mail.

Redigerat av JTL, 14 April 2011 - 19:12.

Postad 14 April 2011 - 20:20

rastamanne
  • rastamanne
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Någon som vet något bättre PDF-program än det katastrofalt dåliga som följer med?
Mobile documents fungerar okej men går tyvärr bara att öppna bifogade filer från mail.

testa smartoffice.....det bästa till symbian 3 just nu. Redigera, läsa skriva word excel o pdf filer.

www.n8fanclub.com/2011/03/picsel-smart-office-v127-symbian3-free.html

/Rastamanne

Postad 14 April 2011 - 21:11

JTL
  • JTL
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

testa smartoffice.....det bästa till symbian 3 just nu. Redigera, läsa skriva word excel o pdf filer.

www.n8fanclub.com/2011/03/picsel-smart-office-v127-symbian3-free.html

/Rastamanne

Tack! Var riktigt nice ju, tog lite tid innan jag fatta hur man zoomade bara..

Kan verkligen rekommenderas istället för den medföljande PDF-läsaren

Postad 14 April 2011 - 21:38

vcbc
  • vcbc
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
gej igen...

ska en sväng till nordtyskland imorgon via danmark...
behöver man vara skraj för konstiga räkningar efter resan ,ska ej ringa.tänkte mest om mobilen bör stängas av eller stänga av något i den så man är"safe"
har mobilen med mig för att ta lite bilder och lyssna på ljudboken i bussen.

// V

Postad 14 April 2011 - 23:30

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

gej igen...

ska en sväng till nordtyskland imorgon via danmark...
behöver man vara skraj för konstiga räkningar efter resan ,ska ej ringa.tänkte mest om mobilen bör stängas av eller stänga av något i den så man är"safe"
har mobilen med mig för att ta lite bilder och lyssna på ljudboken i bussen.

// V

då kan du ju köra i offline-läge.

lite udda stavning på gay dock... :)

Redigerat av bag, 14 April 2011 - 23:30.

Postad 15 April 2011 - 07:47

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Ovi Maps 3.07 Beta

Postad 15 April 2011 - 11:38

Huskys
  • Huskys
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Vet inte riktigt hur du menar, brukar inte använda det så mycket själv då man mest åker buss inne i stan utan blir att jag använder det mer som vanlig karta så att säga.

Hur som helst, det lilla jag vet är att om man knappar in en rutt i "Drive" t.ex. så kan man skifta mellan olika visningslägen genom att bara swipa fingret över skärmen. Finns typ fyra olika iallafall, två olika "top-down" views, en för hela rutten och en som är lite mer det som är i närheten, "3d" view och en "checkpoint" view eller vad man ska kalla det, ingen karta utan bara symbol för nästa sväng. Finns även en "Dashboard" du når igenom Options där du ser sammanfattning och ett "Night Mode" läge.

Jag vill bli av med den lilla kanten som är till höger, med information. Vill bara ha kartan och rösten som vägledning.
Som det är nu oavsett hur jag sveper mellan de olika vyerna så blir jag inte av med den där raden som är till höger.
så själva kartbilden blir ju mindre än vad det borde kunna vara eller är på en vanlig hederlig gammal GPS.

Postad 15 April 2011 - 13:49

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Lite mer om den nya webbläsaren i "Symbian Anna", Nokia Conversations

Redigerat av Dunbar, 15 April 2011 - 13:50.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.