Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 19 December 2012 - 21:37
Postad 19 December 2012 - 21:41
Jodå, det går ganska bra. Jag stör mig dock på att jag är så förskräckligt svag i knäböj, jag "discotränar" inte, och ändå tar jag mer i bänk än böj
Hur går det själv? Jag tror inte jag har läst någonstans vad du har för "stats"...?
Förresten, vad tror ni. Kan det vara möjligt för mig som nu tar någonstans mellan 70-80kg i bänk, att till sommaren ta 90kg+?
Bra skit.
Jodå det går så sakteliga framåt. Just nu är det fokus på isolation så inte så mycket maxning. Mycket TUT alltså.
Har varit lite kass nu med nattjobb senaste månaden så inspirationen att gymma har svajat men nu är vi på banan igen.
Postad 20 December 2012 - 10:42
Nå, hur gick det?
För min del så var det ben på schemat idag. Hade fått hem mina Koss Porta Pro lurar så körde med dom på hela passet, bra motivation med Alexander Hagman i Raised Fist som skriker åt en
Började med 8 minuter rask takt på trappmaskinen. Sedan 3x20 jefferson squat, alltså tre set åt ena hållet och tre åt andra. Körde med 20kg och det är mer än tillräckligt, tro't eller ej. Det beror på hur man gör övningen och hur djupt man går.
Efter det så supersetade jag sån där sära på benen maskin och benspark. Körde 25kg i båda och 3x20 reps. Långsamma, kontrollerade, full ROM och klämma till i änden av rörelsen. Inte så fasligt jobbigt men vill inte ta ut mig fullt så tidigt i passet. Efter det så blev det 3x20 liggande bencurl, 10kg, samma form som i övriga övningar, alltså långsamma kontrollerade, full ROM och klämma i änden av rörelsen.
Efter det så blev det 3x25 gående utfall a'la Kai Greene style, 20kg stång på axlarna räckte gott och väl. Gick vidare till benpress där jag körde 3x20 med 60kg + ställningens vikt vilket är 35-40kg. Efter det 3x20 full ATG knäböj i smith på 35kg. Sedan 3x20 atg frontböj på 15kg i smith. Sedan 3x20 40kg marklyft. Sedan 3x20 sittande vadpress följt av 3x20 stående vadpress.
Ganska många reps alltså, och jag har varit helt borta i huvudet hela dagen efteråt.
Fail!! En redig besvikelse...
Värmde upp ungefär som du tipsade, 1x15 på 20, 1x4 på 60, sedan körde jag ettor från 70 i femkilossteg.
80 gick riktigt lätt, men 85 var jag tvungen att få lite lite hjälp med. Efter misslyckandet köre jag 3x8 på 60.
Men det är bara att pumpa vidare och göra nya försök.
Idag blir det ben och mage, veckans minst roliga pass.
Postad 20 December 2012 - 11:58
Precis hemkommen från just det passet.
Testade lite frontsquats idag och det märks att det är en suverän övning för hållningen. Speciellt med OL-grepp.
Utöver det så bidde det vanliga squats för att lassa på lite mer vikt, benspark, bencurl, stående vadpress för att sedan avsluta med repcrunches.
Redigerat av Birkanoff, 20 December 2012 - 11:58.
Postad 20 December 2012 - 12:16
Fail!! En redig besvikelse...
Värmde upp ungefär som du tipsade, 1x15 på 20, 1x4 på 60, sedan körde jag ettor från 70 i femkilossteg.
80 gick riktigt lätt, men 85 var jag tvungen att få lite lite hjälp med. Efter misslyckandet köre jag 3x8 på 60.
Men det är bara att pumpa vidare och göra nya försök.
Ah, man presterar olika från dag till dag helt enkelt. Du får försöka igen om en månad eller två.
Precis hemkommen från just det passet.
Testade lite frontsquats idag och det märks att det är en suverän övning för hållningen. Speciellt med OL-grepp.
Utöver det så bidde det vanliga squats för att lassa på lite mer vikt, benspark, bencurl, stående vadpress för att sedan avsluta med repcrunches.
Frontböj är riktigt knepigt tycker jag, kräver mer rörlighet och starkare övre rygg för att hålla upp allt. Men det är nog bra att köra det lite då och då, kanske som uppvärmning för benen?
Vill ni prova ett krävande benpass så kör detta, 3x20 på alla övningar, långsamma kontrollerade, klämma i änden av rörelsen samt full ROM.
Uppvärmning på trappmaskin 8-15 minuter på lagom tempo, tryck med hälarna istället för tårna.
Jefferson squat, tre sets åt varje håll alltså sex sets totalt
Benspark supersettad med sån där sära på benen maskin för rumpan
Liggande lårcurl
Gående utfall
Benpress
Bakböj
Frontböj
Marklyft
Sittande vadpress
Stående vadpress
Det tar ganska lång tid och man blir ganska slut i huvudet men det känns bra efteråt. Kör inte för tungt bara, det är för på knäböjarna och marklyft som du ska närma dig failure. Dom tidigare övningarna kan du se lite som "uppvärmning".
Postad 20 December 2012 - 12:30
Vill ni prova ett krävande benpass så kör detta, 3x20 på alla övningar, långsamma kontrollerade, klämma i änden av rörelsen samt full ROM.
Uppvärmning på trappmaskin 8-15 minuter på lagom tempo, tryck med hälarna istället för tårna.
Jefferson squat, tre sets åt varje håll alltså sex sets totalt
Benspark supersettad med sån där sära på benen maskin för rumpan
Liggande lårcurl
Gående utfall
Benpress
Bakböj
Frontböj
Marklyft
Sittande vadpress
Stående vadpress
Det tar ganska lång tid och man blir ganska slut i huvudet men det känns bra efteråt. Kör inte för tungt bara, det är för på knäböjarna och marklyft som du ska närma dig failure. Dom tidigare övningarna kan du se lite som "uppvärmning".
Spontan tanke. På tok för mycket.
Ett bra pass för att testa hur mycket man pallar men för att bygga massa så hade det antagligen varit effektivare med hälften på allt. Hälften övningar och hälften reps alltså.
Postad 20 December 2012 - 12:39
Spontan tanke. På tok för mycket.
Ett bra pass för att testa hur mycket man pallar men för att bygga massa så hade det antagligen varit effektivare med hälften på allt. Hälften övningar och hälften reps alltså.
http://www.youtube.c...h?v=cDsKn4cGm2w
Kolla dom övriga två klippen också.
Postad 20 December 2012 - 12:44
Och Kai Greene körde nog knappast detta program i början av sin karriär
Postad 20 December 2012 - 14:34
Jo jag har sett dessa videos men det man skall ha i åtanke med dessa är att det är sponsorvideos och dessa är gärna kryddade rätt bra.
Och Kai Greene körde nog knappast detta program i början av sin karriär
Sponsorvideos, ja det är det säkert. Men varför skulle han köra ett helt annat träningspass bara för det?
Kanske bra att träna andra muskelfibrer lite då och då också. Jag cyklar ju en hel del så uthållighet i benen är ganska viktigt för mig.
http://www.muscles.s...v-muskelfibrer/
Postad 20 December 2012 - 15:00
Sponsorvideos, ja det är det säkert. Men varför skulle han köra ett helt annat träningspass bara för det?
Kanske bra att träna andra muskelfibrer lite då och då också. Jag cyklar ju en hel del så uthållighet i benen är ganska viktigt för mig.
http://www.muscles.s...v-muskelfibrer/
För att deras vanliga pass kanske inte är lika attraktiva i säljsammanhang. Varför skulle Kai köra med lätta vikter när han sitter med 100 kiloshantlar på omslaget till Flex magazine?
Ja är man ute efter uthållighet så skall man såklart träna uthållighet. Men varför inte cykla då?
Postad 20 December 2012 - 15:30
För att deras vanliga pass kanske inte är lika attraktiva i säljsammanhang. Varför skulle Kai köra med lätta vikter när han sitter med 100 kiloshantlar på omslaget till Flex magazine?
Ja är man ute efter uthållighet så skall man såklart träna uthållighet. Men varför inte cykla då?
Varför skulle Kai sitta med 100kg hantlar på omslaget till Flex magazine när han egentligen kör mycket lättare och fler reps?
Postad 20 December 2012 - 15:37
Varför skulle Kai sitta med 100kg hantlar på omslaget till Flex magazine när han egentligen kör mycket lättare och fler reps?
Tadaaa, you just made my point!
Som konstaterat innan: Wow-faktorn! Det är det som säljer.
Postad 20 December 2012 - 16:33
Tadaaa, you just made my point!
Som konstaterat innan: Wow-faktorn! Det är det som säljer.
Precis, att köra med enorma vikter i så lite kläder som möjligt och inoljad över hela kroppen.
Att däremot träna i långärmat, långbyxor och pösig tröja, använda "mesiga" vikter och många reps är inte lika häftigt. Men det kanske funkar bättre för att bygga muskler?
Postad 20 December 2012 - 16:48
Kör på hur du vill, jag skulle iaf inte köra ett så stort pass.
Postad 20 December 2012 - 17:23
Ser inte hur klädvalet skulle gynna muskelutveckling men du kanske vet något som jag inte vet.
Kör på hur du vill, jag skulle iaf inte köra ett så stort pass.
Sa jag att det gynnar muskelutveckling? Nej, det gjorde jag aldrig. Men ska man som bodybuilder vara på omslaget till en tidning så ska nog musklerna synas. Kai tränar ju t.ex alltid i långärmad huvtröja. Han säger själv att han bara har linne/ingenting när han ska fotograferas eller liknande.
Postad 20 December 2012 - 17:34
Att däremot träna i långärmat, långbyxor och pösig tröja, använda "mesiga" vikter och många reps är inte lika häftigt. Men det kanske funkar bättre för att bygga muskler?
Okej...
Men det känns inte som att du hänger med angående vad jag syftade på från början så nu släpper jag detta.
Postad 20 December 2012 - 17:40
Okej...
Men det känns inte som att du hänger med angående vad jag syftade på från början så nu släpper jag detta.
Jo, du menar att jag borde köra ett mindre pass, alltså 10-15 set kanske och 8-10 reps. Visst, men det har jag gjort nu i två och ett halvt år och det börjar bli lite tråkigt och enformigt.
Kai tränar 20 reps och långt benpass, min strongman kompis som vunnit junior SM i strongman tränar 20 reps och långa pass lite då och då. Varför skulle inte jag kunna prova på det också?
Postad 20 December 2012 - 17:42
Det var det roligaste jag läst i tråden :-) ..du får ett + för det där inlägget.För er som undrar så har hon tränat styrketräning i två år och crossfit i ett år. Hur vet jag detta? Jo för att jag satt och snackade med henne på facebook igår.
Postad 20 December 2012 - 18:01
Det var det roligaste jag läst i tråden :-) ..du får ett + för det där inlägget.

Om du inte tror mig
Postad 20 December 2012 - 18:04
Postad 20 December 2012 - 18:35
Det är inte att jag misstror dig, det är din glädje och stolthet över det hela som är rolig. Inget illa menat bara så att du vet.
Dags för mig att gå ner till gymmet snart. Rygg och biceps står på schemat, och efter passet så ska jag, två polare och en ur styrelsen försöka montera ihop power racket som föreningen köpte in för ett tag sedan. Imorgon blir det knäböj, i racket
Postad 21 December 2012 - 13:08
Provade lite igår kväll med polarna efter vi hade byggt klart. Backsquat 90kg kändes ganska lätt faktiskt. Frontsquat 90kg gick åt **** kan man väl säga
Men jag fick lite tips av en polare gällande frontböj så ska öva lite på det idag. Kör väl på med bakböj före dock, och sedan frontböj med lättare vikt, typ 50kg kanske.
Postad 21 December 2012 - 13:40
Hur mycket tränar/maxar du i hantelpress?Ben idag, kommer bli ett lite mer traditionellt benpass idag. Vill ju inviga nya squat racket.
Provade lite igår kväll med polarna efter vi hade byggt klart. Backsquat 90kg kändes ganska lätt faktiskt. Frontsquat 90kg gick åt **** kan man väl säga
Men jag fick lite tips av en polare gällande frontböj så ska öva lite på det idag. Kör väl på med bakböj före dock, och sedan frontböj med lättare vikt, typ 50kg kanske.
Postad 21 December 2012 - 13:43
Hur mycket tränar/maxar du i hantelpress?
Flat hantelpress för bröst? Inte kört på länge, men var som mest uppe på 32.5kg ett tag när jag körde 3x6. Men vanligast var nog 27.5kg och 3x8.
Postad 21 December 2012 - 13:45
Precis, det menar jag. Varför kör du inte det längre?Flat hantelpress för bröst? Inte kört på länge, men var som mest uppe på 32.5kg ett tag när jag körde 3x6. Men vanligast var nog 27.5kg och 3x8.
Själv tycker jag att det tillhör en av dom bättre övningarna för bröst!
Postad 21 December 2012 - 16:18
Precis, det menar jag. Varför kör du inte det längre?
Själv tycker jag att det tillhör en av dom bättre övningarna för bröst!
Kör bara flat bänkpress, resten är lutande övningar för övre bröst.
Var alldeles för trött idag för ett benpass egentligen, men körde på ändå. Började med frontböj efter uppvärmningen, jobbade uppåt med vikterna och avslutade med 8 reps på 70kg. Sedan lite bakböj på 70 och 90kg. Resten av passet gick väl sisådär, var trött och allmänt ofokuserad.
Förresten, en polare låg och bänkade 80kg så jag bad att få prova en gång. Gjorde två reps utan problem helt ouppvärmd. Känner att det är dags att försöka maxa 90kg snart.
Redigerat av Ala_95, 21 December 2012 - 16:19.
Postad 21 December 2012 - 22:32
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 21 December 2012 - 22:33.
Postad 22 December 2012 - 12:51
Nu måste jag börja gymma lite mer seriöst.. Ala är snart ikapp mig i bänken
.
Ja du får passa dig, jag tog 95kg idag!
Vetefan vad som var med mig idag. Efter uppvärmningen gjorde jag en lätt fyra på 80kg. Provade 85 där jag gjorde två reps. När jag skulle prova 90kg så bad jag en något äldre tjej som jag känt väldigt länge att passa. 90kg gick hur lätt som helst och hon frågade hur jag orkade och då sa jag att jag hade ingen aning.
Provade 95kg sedan och där var väl gränsen ungefär. Var ganska tungt på uppvägen. Lyfte av stången själv alla gånger och lyfte tillbaka den själv också, alltså noll hjälp.
Postad 22 December 2012 - 16:20
Gött med pb! För det var det va?Ja du får passa dig, jag tog 95kg idag!
Vetefan vad som var med mig idag. Efter uppvärmningen gjorde jag en lätt fyra på 80kg. Provade 85 där jag gjorde två reps. När jag skulle prova 90kg så bad jag en något äldre tjej som jag känt väldigt länge att passa. 90kg gick hur lätt som helst och hon frågade hur jag orkade och då sa jag att jag hade ingen aning.
Provade 95kg sedan och där var väl gränsen ungefär. Var ganska tungt på uppvägen. Lyfte av stången själv alla gånger och lyfte tillbaka den själv också, alltså noll hjälp.
Postad 22 December 2012 - 18:41
Jag var nere idag och körde bröst + triceps och 100 kg på bänken kändes lätt. Samma sak med 110 kg. Vid 120 kg började det ta emot, men jag tog en 5 utan större problem. Känslan är att jag kan gå högre, men vill inte pressa mig för hårt i början. Nästa vecka ökar jag nog lite ytterligare men lär inte ta lång tid att nå tillbaka till där jag var för ett år sedan. Att komma tillbaka till att träna på 150 kg kommer nog ta lite tid dock.. Synd bara att man inte har någon som passar. Känns otryggt att gå över 130 kg utan pass.
Postad 22 December 2012 - 20:27
Jag är där varje dag (nästan) 06.30
Haha ja man kanske skulle prova på nån gång iallafall
Postad 22 December 2012 - 20:56
Postad 23 December 2012 - 17:23
Postad 25 December 2012 - 10:49
Jag tycker det är svårt att gå upp i vikt, är det något som skulle kunna hjälpa till lite? http://www.gymgrossi...nohydrate-500-g
Ja kreatin har en föråga att lagara vätska så du kommer nog gå upp nåt kilo.
Postad 28 December 2012 - 00:24
Körde marklyft också, 2x10 på 90kg och sedan 1x4 på 120kg. Verkligen blivit svag i marklyft, och händerna.
Postad 30 December 2012 - 00:22
Själv tycker jag star nutritions saker smakar ruskigt illa, lite metallsmak över deras produkter. Den här http://www.gymgrossi...lar/mutant-mass är riktigt bra för viktuppgång, och den har rätt bra smak också (Strawberry banana), man behöver dock en hink att blanda i pga av mängden man ska hälla i sigJag tycker det är svårt att gå upp i vikt, är det något som skulle kunna hjälpa till lite? http://www.gymgrossi...nohydrate-500-g
Redigerat av InSane, 30 December 2012 - 00:25.
Postad 30 December 2012 - 17:13
Postad 30 December 2012 - 17:43
Hur långt tänker du fortsätta? 200 bänk, 400 marklyft, 250 knäböj och bara öka så länge det går, eller tänker du ge dig och "bara underhållsträna" vid något tillfälle?
Postad 30 December 2012 - 17:44
Postad 30 December 2012 - 17:47
Har gått 3 veckor nu och äntligen är man frisk
Tyvärr så lär det väll vara rätt välfyllt på gymmen närmaste månaden nu....
Postad 30 December 2012 - 17:50
Ja huvva...
Måste ta och köpa nytt medlemskort jag med, mitt går ju ut i övermorgon och då kommer jag inte in där nere
Var en kille och en tjej på gymmet idag när jag kom, båda rätt vältränade och dom körde marklyft. Sedan när dom gick därifrån så hade dom lämnat en massa vikter överallt och det såg rent sagt förjävligt ut. Fick plocka och sortera vikter i 10 minuter... Nästa gång jag ser dom ska dom tamigfan plocka rätt efter sig.
Postad 30 December 2012 - 17:50
Och det blir en till om du är där
/Fredrik
Postad 30 December 2012 - 18:11
Turligt nog jobbar man skift och kan planera passen så att det är minimalt med folk därOch det blir en till om du är där
/Fredrik
Postad 01 January 2013 - 13:41
Postad 02 January 2013 - 01:34
Du väger alltså 79kg på 180cm. Du tar 150 i marklyften. Hur ser det ut i benböj, bänkpressen (den körde du väl inte pga av axeln?) och militärpressen? Om du inte pysslar med bänkpressen, hur går det för dig i hantelpressen? Vad tänker du kring konditionsträning, har du några mål med det? Kör du alls någon kondition?
(Många frågor som du märker men jag är nyfiken på att höra hur du går och eftersom vi är nästan lika gamla och tränat nästan lika länge så är det kul att följa din progression jämfört med min)
För mig själv så har hösten varit kantad med långvariga förkylningar men jag har lyckats öka från 80kg till 90kg i bänkpressen på 2 månader, just nu kör jag mot 100kg och skulle nå det 24januari, men jag har blivit förkyld i 1 vecka nu så det har blivit lidande. Samtidigt så måste jag dra igång med konditionsträningen nu igen (har tagit paus ifrån den under hösten) så det kommer löpas mycket och sen när snön försvinner tar jag fram landsvägscykeln! Marklyften ligger jag på bittra 125kg och benböjen gillar jag inte att köra tungt i utan jag har fastnat för 20reppare där.
Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 02 January 2013 - 01:39.
Postad 02 January 2013 - 09:14
Dra på trissor, bra gjort Ala_95, det är kul att följa din träning, även fast jag inte är lika aktiv längre med att skriva här i tråden, så går jag ändå in och läser hur det går för dig.
Du väger alltså 79kg på 180cm. Du tar 150 i marklyften. Hur ser det ut i benböj, bänkpressen (den körde du väl inte pga av axeln?) och militärpressen? Om du inte pysslar med bänkpressen, hur går det för dig i hantelpressen? Vad tänker du kring konditionsträning, har du några mål med det? Kör du alls någon kondition?
(Många frågor som du märker men jag är nyfiken på att höra hur du går och eftersom vi är nästan lika gamla och tränat nästan lika länge så är det kul att följa din progression jämfört med min)
För mig själv så har hösten varit kantad med långvariga förkylningar men jag har lyckats öka från 80kg till 90kg i bänkpressen på 2 månader, just nu kör jag mot 100kg och skulle nå det 24januari, men jag har blivit förkyld i 1 vecka nu så det har blivit lidande. Samtidigt så måste jag dra igång med konditionsträningen nu igen (har tagit paus ifrån den under hösten) så det kommer löpas mycket och sen när snön försvinner tar jag fram landsvägscykeln! Marklyften ligger jag på bittra 125kg och benböjen gillar jag inte att köra tungt i utan jag har fastnat för 20reppare där.
Knäböj klarar jag 130kg i, och då går jag till strax under parallellt. Inga knäbindor eller så men bälte använder jag. Bänkpressen tar jag 95kg i, utan handledsbindor eller andra hjälpmedel. Axeln har blivit bättre sen jag fick tips av Anders Graneheim att träna rotatorcuff mer. Problemet nu är symmetrin, att jag har en tendens att dra upp högra axeln och trycka ner den vänstra i framförallt bröstövningar. Försöker stenhårt med att fixa till det.
Postad 03 January 2013 - 00:30
Körde lite frontböj idag. Hade kört 2x10 + 1x7 60kg samt 1x4 70kg innan. Ska börja köra frontböjar istället för bakböjar, har så kass hållning i vardagen så frontböjar kanske kan hjälpa mig att sträcka upp lite. Dessutom är det MYCKET lättare att gå ATG-djupt med frontböjar. Trevligt pass idag med bastu efteråt. Fick höra att en polare kanske ska satsa på att ställa upp på bodybuildingtävling 2014 också, ska bli spännande ifall han bestämmer sig för att köra på det.
Postad 03 January 2013 - 08:41
Det där var mycket bra, fortsätt så!http://youtu.be/1MCyhxZ3jfI
Körde lite frontböj idag. Hade kört 2x10 + 1x7 60kg samt 1x4 70kg innan. Ska börja köra frontböjar istället för bakböjar, har så kass hållning i vardagen så frontböjar kanske kan hjälpa mig att sträcka upp lite. Dessutom är det MYCKET lättare att gå ATG-djupt med frontböjar. Trevligt pass idag med bastu efteråt. Fick höra att en polare kanske ska satsa på att ställa upp på bodybuildingtävling 2014 också, ska bli spännande ifall han bestämmer sig för att köra på det.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
65 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?