Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 October 2017 - 15:26

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

@CD. Textningen på svt hoppar och strular,är det sändningarna från svt eller en bugg i boxen/programvaran?

Detta har jag också sett, väldigt irriterande.

Postad 02 October 2017 - 16:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

@Canal Digital Sverige

För ca 1 år sedan så felanmälde jag att fjärrinspelningen inte fungerade längre i min Smart Box. Tjejen i kundtjänst försökte få i gång detta men misslyckades och sa att jag kommer att bli uppringd av en tekniker så får vi lösa detta.

Väntar fortfarande på samtalet från teknikern och fjärrinspelningen fungerar fortfarande inte. 

Under "Fjärrinpelning" i boxen så stå bara att den försöker ansluta hela tiden (play funkar så boxern är ju ansluten till internet).

Det fungerade i början när funktionen kom i eran app.

Hej R-R,

Vi har inte upplevt de tekniska problem du upplever under den här perioden och vill därför felsöka tillsammans med dig för att hitta en lösning. Vi rekommenderar därför att du kontaktar vår kundservice på 0770 33 22 11 när du befinner dig vid boxen. Kundservice har öppet måndag-lördag 8-21 och söndag 10-19.

Vänligen Tobias

Detta har jag också sett, väldigt irriterande.

@CD. Textningen på svt hoppar och strular,är det sändningarna från svt eller en bugg i boxen/programvaran?

Hej R-R och Askungen,

På vilken plattform upplever ni det här problemet? Är det via våra Playtjänster eller är det via satellit? Återkoppla gänra med svar så ska vi undersöka och försöka återskapa de tekniska problem ni upplever.

Vänligen Tobias

Postad 02 October 2017 - 17:04

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Hej R-R,

Vi har inte upplevt de tekniska problem du upplever under den här perioden och vill därför felsöka tillsammans med dig för att hitta en lösning. Vi rekommenderar därför att du kontaktar vår kundservice på 0770 33 22 11 när du befinner dig vid boxen. Kundservice har öppet måndag-lördag 8-21 och söndag 10-19.

Vänligen Tobias

Hej R-R och Askungen,

På vilken plattform upplever ni det här problemet? Är det via våra Playtjänster eller är det via satellit? Återkoppla gänra med svar så ska vi undersöka och försöka återskapa de tekniska problem ni upplever.

Vänligen Tobias

Som jag skrev så ringde jag er kundtjänst för ca 1 år sedan och felanmälde men jag ska göra ett försök till.

Ang textningen så är det på SVT1 HD via satellit som jag har märkt att textningen hoppar lite som den vill.

Postad 02 October 2017 - 17:06

flovv
  • flovv
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Hej flovv,

Vi håller på att jobba med en helt ny TV-plattform som är väldigt spännande! Du kommer hitta mer information på det här arbetet längre fram när vi närmar oss lanseringsdatum.

Vänligen Tobias

Tack Tobias, dock var det inte mycket till svar om det kommer att fungera på andra Android TV apparater.

När är det lansering?

Postad 02 October 2017 - 17:24

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Hej R-R,

Vänligen Tobias

Hej R-R och Askungen,

Vänligen Tobias

Hej Tobias,det är via satellit, kaon smartbox för min del. Under sändninga av textade program. Senast var det ”Tobias bakar en tårta” tror jag det hette.

Redigerat av Askungen, 02 October 2017 - 17:26.

Postad 02 October 2017 - 17:38

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Kan tillägga att även jag har smart boxen och har märkt det bla på "American Odyssey", "Stan Lee's Lucky Man" och "Scott and Bailey", dvs de program jag har kollat på med svensk textning.

Postad 02 October 2017 - 22:06

LabanV
  • LabanV
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Kan tillägga att även jag har smart boxen och har märkt det bla på "American Odyssey", "Stan Lee's Lucky Man" och "Scott and Bailey", dvs de program jag har kollat på med svensk textning.

Samma på PVR 101-ST 250GB också.

Postad 03 October 2017 - 06:18

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

SVT använder ju "inbränd" text för programmen i fråga så det kan ju inte CD eller deras boxar påverka.

Postad 05 October 2017 - 15:08

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

H

Hej Tobias,det är via satellit, kaon smartbox för min del. Under sändninga av textade program. Senast var det ”Tobias bakar en tårta” tror jag det hette.

Samma på PVR 101-ST 250GB också.

SVT använder ju "inbränd" text för programmen i fråga så det kan ju inte CD eller deras boxar påverka.

Hej!

De problemen ni upplevde med textningen på SVT:s kanaler i början ska vara åtgärdat och det berodde på ett utsändningsfel från SVT. Upplever ni fortfarande problem med textningen rekommenderar vi att ni kontaktar vår kundservice på 0770 33 22 11 så vi kan felsöka tillsammans.

Vänligen Tobias

Postad 05 October 2017 - 18:37

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Klickar jag på "Sök program" så är allt på engelska. Inte nått problem men nån har glömt att korrekturläsa.

Postad 06 October 2017 - 22:57

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 1
Paramount+ = 33 gamla filmer. Wow!

Postad 07 October 2017 - 19:21

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Såg också det men orkade inte ens räkna hur få filmer det var.

Ännu tråkigare är det att on demand är så segt och nu efter den halvtaskiga uppdateringen som gjordes så är min box (5720) betydligt segare även i tv-guiden👎

Redigerat av Legion, 07 October 2017 - 19:21.

Postad 08 October 2017 - 21:11

marnilss
  • marnilss
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Jag har en serieinspelning på Qi (BBC Brit HD). I tv-tablån visas en serieinspelningssymbol på programmen (två program efter varandra).

MEN programmet spelas inte in!!!! Inga andra inspelningar igång.

Eftersom jag betalar för det här, men ni inte lyckas leverera, kan ni inte skicka programmen som Blu-ray till mig?

Postad 08 October 2017 - 21:16

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Jag har en serieinspelning på Qi (BBC Brit HD). I tv-tablån visas en serieinspelningssymbol på programmen (två program efter varandra).

MEN programmet spelas inte in!!!! Inga andra inspelningar igång.

Eftersom jag betalar för det här, men ni inte lyckas leverera, kan ni inte skicka programmen som Blu-ray till mig?

Har serieinspelningsymbolen blivit vit i stället för röd så har avsnitten blivit "vilande" dvs de spelas inte in. Detta har hänt mig på en 6-7 serinspelningar den senaste tiden. Bla så missade jag ett avsnitt av "American Odyssey".

Postad 09 October 2017 - 08:10

Unregisteredbbf89d48
  • Unregisteredbbf89d48
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Såg att det på någon box gick att komma åt SVT Play. Vilken är det? Har ADB:s 5720. Ser dock inget på den som tyder på att jag kommer åt SVT Play!

Postad 09 October 2017 - 08:17

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Såg att det på någon box gick att komma åt SVT Play. Vilken är det? Har ADB:s 5720. Ser dock inget på den som tyder på att jag kommer åt SVT Play!

Jag har det på min Smart Box, SVT-play ligger inte bland de övriga play-kanalerna utan har en egen icon direkt i menyn.

Postad 09 October 2017 - 08:20

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0

Du måste ha den nya svarta smartboxen. Jag letade som en fåne på min 5720 efter att jag fick mailet från Canal Digital. Läste mailet en gång till och insåg att det bara gällde smartboxen som står i stugan utan internetuppkoppling =)

Postad 09 October 2017 - 11:50

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
SVT play fanns för några år sen i menyn även på 5720-boxen men försvann av oklar anledning.

Redigerat av Legion, 09 October 2017 - 11:51.

Postad 14 October 2017 - 08:56

Thunderbird
  • Thunderbird
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Undrar när ska Canal Digital skaffa nyare box med 4k stöd? HD-box smart har pågått nästan 2 år. 

Postad 14 October 2017 - 09:47

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Undrar när ska Canal Digital skaffa nyare box med 4k stöd? HD-box smart har pågått nästan 2 år.

Set finns ju inga sändningar i 4k så det lär nog dröja.

Postad 14 October 2017 - 10:17

Thunderbird
  • Thunderbird
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Ja, hoppas pressa dom lite :)

Postad 14 October 2017 - 11:10

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 864 inlägg
  • 0
Dom stora aktörerna Premier League o Laliga och Formel 1 producerar 4K sändningar därför kan Viasat visa det. Rättigheterna Cmore har, dom få, gör inte det. Men CD kan ju börja trycka på Cmore att börja med en filmkanal tx.

Postad 18 October 2017 - 12:15

pjnorman
  • pjnorman
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Bor i lägenhet, av äldre modell och hos en tämligen liten aktör i hyresbranschen. Har därför inte fiber in i lägenheten. Bostaden har fortfarande telefonjack, samt att jag har "tre-hål-i-väggen" -  så det enda sättet att få bredband hem är via Com Hem och deras koax-nät. Näthastigheten är på 250/10 och det har väldigt sällan legat nere eller varit några bekymmer med det. 

Har en Apple TV 4 (inte 4K) och den prylen har en Canal Digital-app. För att nyttja den, så måste man ju ha ett abonnemang hos CD. Inget konstigt med detta. Jag har via Canal Digitals sociala mediekanaler, Facebook, twitter osv, försökt få svar ett par frågor, men svaret som kommer är oftast, ring vår kundtjänst. Jag vet att det är säljargument. När jag väl slagit numret är halva segern i hamn. 

Det jag undrar över är:

1. Finns det smidiga abonnemang, att se linje-tv (tablå-tv, SVT1, Kanal 5, 11:an osv) via Apple TV?

2. Måste jag få hem en parabol eller någon annan box?

3. Fungerar det med Comhems nät?

4. Om JA, på ovan frågor, är det samma kanalpaket som det står om på hemsidan?

Kul om det går att få svar på detta? 

Postad 18 October 2017 - 20:09

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0

Hej Vispen och Askungen, appen finns endast till Samsung TV'n och 5.1 fungerar tyvärr inte i dagsläget. Men jag ska föra era önskemål vidare.

Mvh Max

Hej bigfoss, våra tekniker jobbar på att få fram en lösning på detta, men just nu är kanalerna vi delar nordiskt utan text.

Mvh Max

Är det forfarande så att alla nordiska kanaler saknar svensk text och vad är isf anledningen, menar att så tekniskt avancerat kan det ju inte vara att få till...

Postad 18 October 2017 - 23:03

bigfoss
  • bigfoss
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Är det forfarande så att alla nordiska kanaler saknar svensk text och vad är isf anledningen, menar att så tekniskt avancerat kan det ju inte vara att få till...

Ja det är fortfarande så. Än mer störande är det på t.ex. National Geographic Channel där påor inför kommande program och trailers är svensktextade men själva programmen i sig när de visas är otextade :/ 

Postad 19 October 2017 - 17:47

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Det jag undrar över är:

1. Finns det smidiga abonnemang, att se linje-tv (tablå-tv, SVT1, Kanal 5, 11:an osv) via Apple TV?

Ja om du är någon typ av kund hos Telia så kan du skaffa detta som fungerar på ATV

https://www.telia.se...skundkoptvpaket

https://www.telia.se...ay-plus-blandat

Redigerat av lindo, 19 October 2017 - 17:48.

Postad 20 October 2017 - 10:06

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Det jag undrar över är:

Hej pjnorman. Man behöver ett abonnemang för satellit/parabol men det ingår i det en playström (man kan köpa till extra 4 st för 79 kr/mån) så man kan välja att använda exempelvis bara Apple TV4 utrustning. Vi skulle gärna vilja berätta mer om innehållet i vår playtjänst och villkoren vid abonnemang. Antingen kan du kontakta vår kundservice på 0770-33 22 11 eller skicka oss ditt nummer i ett Direktmeddelande så kan vi se till att du blir uppringd. :)
Läs även gärna mera här: https://www.canaldig...r/playtjansten/

Vänligen Micke 

Redigerat av Allente Sverige, 20 October 2017 - 10:08.

Postad 20 October 2017 - 13:05

pjnorman
  • pjnorman
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Ja om du är någon typ av kund hos Telia så kan du skaffa detta som fungerar på ATV

https://www.telia.se...skundkoptvpaket

https://www.telia.se...ay-plus-blandat

Tackar, men nej, jag är inte kund hos Telia. Jag testade att regga mig för deras 0-kronors-abonnemang, men det gick inte. Den kände av att jag inte var kund :-)

Det jag undrar över är:

Hej pjnorman. Man behöver ett abonnemang för satellit/parabol men det ingår i det en playström (man kan köpa till extra 4 st för 79 kr/mån) så man kan välja att använda exempelvis bara Apple TV4 utrustning. Vi skulle gärna vilja berätta mer om innehållet i vår playtjänst och villkoren vid abonnemang. Antingen kan du kontakta vår kundservice på 0770-33 22 11 eller skicka oss ditt nummer i ett Direktmeddelande så kan vi se till att du blir uppringd. :)
Läs även gärna mera här: https://www.canaldig...r/playtjansten/

Vänligen Micke 

Typ, ja, sånt svar man alltid får  :)

Den tvkanals-operatör, som först skapar ett (eller flera) Apple TV-abonnemang vinner ett pris! Kämpa nu.. :)

Det får väl kanske bli så att jag får ta ett abonnemang, där jag får "airplaya" till ATV från iPad eller telefon. 

Postad 23 October 2017 - 12:24

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital,

1.Hur går det med buggen i kanallistan?

2.Hur går det med buggen (engleskt språk) i sökfunktionen?

3. Har fortfarande strul med DD-ljud ut ifrån boxen via HDMI till min förstärkare, är det något som undersökts?

Exempel:

Sätter igång allt och första kanalen som sätts igång är en kanal med DD-ljud (SVT, TV4 etc.). Då får jag ljud på alla kanaler med DD-ljud men inte de som sänder i vanligt stereo ljud. Lösningen är att skifta ingång på förstärkaren (med fjärren) och gå tillbaka till den där CD-boxen är kopplad, medans man står på kanalen utan ljud. Sen fungerar allt.

Sätter igång allt och första kanalen som sätts igång är en kanal utan DD-ljud (Kanal 8, Disney Ch etc.). Då får jag ljud på samtliga kanaler med en gång.

Problemet är inte förstärkarens eftersom det fungerar till en rad andra prylar inkopplade. Det man kan notera är att när det inte är något ljud så blinkar förstärkarens HDMI sync lampa vilket tyder på att boxen inte skickar en ordentlig sync signal. Spelar ingen roll i vilken ordning jag ssätter igång allt, blir samma sak ändå.

Postad 23 October 2017 - 13:27

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 864 inlägg
  • 0
Hade lika problem och bytte HDMI kabeln, funkade sen men föll till föga och kopplade direkt till tvn från boxen och använder optiskt istället, för ibland tappade stärkarn signalen. Men den vetskapen har du kanske om dom alternativen.

Postad 23 October 2017 - 15:12

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0
Back-knappen skiftar inte längre mellan nuvarande och senast tittade kanal. Irriterande. Kan ni inte fixa detta snabbt Canal Digital?

Postad 23 October 2017 - 16:02

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Back-knappen skiftar inte längre mellan nuvarande och senast tittade kanal. Irriterande. Kan ni inte fixa detta snabbt Canal Digital?

På min box (Smart-boxen) så funkar det.

Postad 23 October 2017 - 16:21

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 401 inlägg
  • 0
Här med!
Ett förtydligande: Fungerar alltså!

Redigerat av Crazyberra, 23 October 2017 - 16:22.

Postad 23 October 2017 - 16:41

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital,

1.Hur går det med buggen i kanallistan?

2.Hur går det med buggen (engleskt språk) i sökfunktionen?

3. Har fortfarande strul med DD-ljud ut ifrån boxen via HDMI till min förstärkare, är det något som undersökts?

Exempel:

Sätter igång allt och första kanalen som sätts igång är en kanal med DD-ljud (SVT, TV4 etc.). Då får jag ljud på alla kanaler med DD-ljud men inte de som sänder i vanligt stereo ljud. Lösningen är att skifta ingång på förstärkaren (med fjärren) och gå tillbaka till den där CD-boxen är kopplad, medans man står på kanalen utan ljud. Sen fungerar allt.

Sätter igång allt och första kanalen som sätts igång är en kanal utan DD-ljud (Kanal 8, Disney Ch etc.). Då får jag ljud på samtliga kanaler med en gång.

Problemet är inte förstärkarens eftersom det fungerar till en rad andra prylar inkopplade. Det man kan notera är att när det inte är något ljud så blinkar förstärkarens HDMI sync lampa vilket tyder på att boxen inte skickar en ordentlig sync signal. Spelar ingen roll i vilken ordning jag ssätter igång allt, blir samma sak ändå.

Hej Melmac, Buggen i kanallistan och engelskt språk kommer vi ta med i en mjukvaru-fix som vi jobbar med just nu. Gällande fråga 3 så är det lite knepigare då det är "extern utrustning" utöver vår box. Man kan alltid felsöka tillsammans med vår kundservice på tel. 0770-33 22 11 för att se över alternativen. Vänligen Micke 

Postad 23 October 2017 - 16:48

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Det är väl den här buggen?

Postad 23 October 2017 - 17:09

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Buggarna är ju lättlösta, gå tillbaka till föregående mjukvara som fungerat i flera år.

Postad 23 October 2017 - 17:16

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0

Ja det är fortfarande så. Än mer störande är det på t.ex. National Geographic Channel där påor inför kommande program och trailers är svensktextade men själva programmen i sig när de visas är otextade :/

Canal Digital: När kan man räkna med att textningen fungerar så att man kan skruva ner parabolen utan att få stryk av frugan??

Postad 23 October 2017 - 18:20

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0

Det är väl den här buggen?

Den är det!

På min box (Smart-boxen) så funkar det.

Här med!
Ett förtydligande: Fungerar alltså!

Grattis! Här fungerar det dock inte.

Postad 23 October 2017 - 21:32

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Fungerar med min 500gb-box.

Postad 24 October 2017 - 09:59

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Skulle förvåna mig storligen om samma mjukvara beter sig olika på samma hårdvara. Byter du kanal på "rätt" sätt funkar back-knappen på ADB-boxen, byter du på "fel" sätt funkar den inte.

Har ni inte sett felet lutar det nog mer åt att ni inte använt boxen på samma sätt som de drabbade snarare än att felet inte finns på er box.

Postad 24 October 2017 - 14:57

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

skall ni ta in nya 'sportkanalen' från Cmore?

Postad 24 October 2017 - 19:27

marnilss
  • marnilss
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Återigen strul med serieinspelning. Big bang theory, nya säsongen (11). Satte serieinspelning på avsnitt 1, och avsnitt 2 spelades också in. Men INTE avsnitt 3 och 4.

Hur ofta ska vi behöva påtala de här felen, innan ni löser dem? Eller ni skiter i det, så länge vi betalar månadsavgiften?

Postad 24 October 2017 - 21:06

Boxman81
  • Boxman81
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

skall ni ta in nya 'sportkanalen' från Cmore?

Har själv frågat 

Hej! Vi kommer inte få Sportkanalen i samband med lanseringen och i dagsläget har vi ingen information om när eller om vi ska få kanalen till vårat utbud. Men vi håller tummarna att det ändras inom kort! Vänligen ******

Postad 24 October 2017 - 21:20

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0

Någon annan som har problem med Kanal5 under Fredrik och Philip, vid stillbilder får min bild fnatt och bilden hoppar och flimrar, ser nästan ut som TVn ska balla ur.

Händer inte på något annat program men alltid under Breaking news när dom visar sina text kommentarer.

Fattar ej vad som kan vara fel, har varit så i några månader nu och jag har inga bildstörningar på andra program!!

Postad 25 October 2017 - 05:32

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0

Skulle förvåna mig storligen om samma mjukvara beter sig olika på samma hårdvara. Byter du kanal på "rätt" sätt funkar back-knappen på ADB-boxen, byter du på "fel" sätt funkar den inte.
Har ni inte sett felet lutar det nog mer åt att ni inte använt boxen på samma sätt som de drabbade snarare än att felet inte finns på er box.

Några tryck på back-knappen så har boxen helt plötsligt skiftat från min personliga lista till listan med alla kanaler. Att skifta mellan två kanaler som man valt i guiden går inte längre bra. Skiftar jag däremot med upp/ner-knappen gör sedan back-knappen ett bättre jobb. Men vem behöver back-knappen för att skifta mellan två angränsande kanaler?

Postad 25 October 2017 - 07:14

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

• 592 inlägg
  • 0

Någon annan som har problem med Kanal5 under Fredrik och Philip, vid stillbilder får min bild fnatt och bilden hoppar och flimrar, ser nästan ut som TVn ska balla ur.

Händer inte på något annat program men alltid under Breaking news när dom visar sina text kommentarer.

Fattar ej vad som kan vara fel, har varit så i några månader nu och jag har inga bildstörningar på andra program!!

Har inte märkt av några problem. (Viasat parabol, Jag såg på Kanal5 HD)

Redigerat av 91robe, 25 October 2017 - 07:15.

Postad 25 October 2017 - 08:00

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0

Måste vara någon bildstörning hos mig då, antagligen för dålig mottagning då ändå är mätarna gröna och på över 90%, oftast även vid dåligt väder.

Eller så är det min digitalbox som har dåligt grafikchip.Får som sagt inga störningar när jag kör på andra källor.

Postad 25 October 2017 - 09:14

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Jo,jag hade samma problem med bilden igår kväll,särskilt då de visade twitter kommentarer. Vet inte om d beror på tvn, har LG oled.

Postad 25 October 2017 - 09:53

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0

Jo,jag hade samma problem med bilden igår kväll,särskilt då de visade twitter kommentarer. Vet inte om d beror på tvn, har LG oled.

Ja det var twitter kommentarerna jag också märkte det på, bilden liksom hoppar, fladdrar, flimrar, framförallt det blå partiet, igår värre än någonsin, jag trodde helt ärligt min TV skulle paja.

Om det är flera som har problem kan det ju vara sändningen eller våra digitalboxar det är fel på.

Har tyvärr ingen fler apparat att prova på just nu.

Postad 25 October 2017 - 10:18

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0

Jag har märkt problem när TV4 visar vissa stillbilder, grafer, statistik etc. i nyheterna så börjar bilden pixla sig, hoppa och flimra. Men jag vet inte om det är TV4 som har problem med att synka bilden på nått sätt i studion?

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.