Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 februari 2009 - 17:53

godissugen
  • godissugen
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
någon som kan förklara hur jag får bort bejeweled 2 orginal från mobilen? provat att skriva över den men en annan bejeweled 2 version utan det lyckas. trams ax SE att de inte har fullinstallerat det spelet.

Postad 17 februari 2009 - 18:30

stevieee
  • stevieee
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
[quote name='kewe' date='Feb 17 2009, 11:20 ' post='2319763']
Black Magic: http://forum.xda-dev...ad.php?t=468662 Ladda hem .cab filen (den med 15 tabbar eller den vanliga) Koppla ihop telefonen med datorn via active sync o flytta över cab filen till telefonen o installera. Glöm ej att göra en softreset!
Slide ikonerna längst ner: http://forum.xda-dev...ad.php?t=427503 välj den länken som bara innehåller v5 och cab (inte theme) Ladda hem denna o gör på samma sätt som ovan. (det är denna jag använder nu men det finns många att välja mellan http://forum.xda-dev...134#post2784134 under meny TF3D menu (icons) )
Glöm ej att göra en softreset!
Voila! Nya fräscha ikoner!

EDIT: Kör själv med Manilla Full HD o det funkar kanon

TACK SOM FAN!

känner mig som en ###### noob asså haha men hur gör man en soft reset ? och vad menas med det försvinner allt eller ?
menar du att man ska göra det innan man installerar alla prgram :) ?

Redigerat av stevieee, 17 februari 2009 - 18:30.

Postad 17 februari 2009 - 19:47

soer
  • soer
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

känner mig som en ###### noob asså haha men hur gör man en soft reset ? och vad menas med det försvinner allt eller ?
menar du att man ska göra det innan man installerar alla prgram :P ?

Hard reset = total ominstallation av telefonen, allt som inte ligger på minneskortet försvinner
Soft reset = starta om telefonen, endast det som inte har sparats (ex öppna dokument) försvinner

Postad 17 februari 2009 - 20:10

robsic
  • robsic
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Är det någon som lyckats synka X1:an med flera datakällor samtidigt?
Exempelvis mail via Exchange, samtidigt som kontakter/kalender synkas via dator/USB.
Det är verkligen värdelöst att man inte kan synka in information från flera datorer/konton samtidigt, det fungerade t o m på min gamla P910.
Det allra bästa hade varit att kunna göra som ovanstående, detta går dock inte, så jag försökte med exemplet mail via exchange och kalender/kontakter via usb. Trodde ett tag att det fungerade, men jag bedrog mig.

Nån som har tips/erfarenheter?

Postad 17 februari 2009 - 22:23

Pimpen
  • Pimpen
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Är det någon som lyckats synka X1:an med flera datakällor samtidigt?
Exempelvis mail via Exchange, samtidigt som kontakter/kalender synkas via dator/USB.
Det är verkligen värdelöst att man inte kan synka in information från flera datorer/konton samtidigt, det fungerade t o m på min gamla P910.
Det allra bästa hade varit att kunna göra som ovanstående, detta går dock inte, så jag försökte med exemplet mail via exchange och kalender/kontakter via usb. Trodde ett tag att det fungerade, men jag bedrog mig.

Nån som har tips/erfarenheter?

Jag kör så idag, Vad är problemet?

/Mike

Postad 17 februari 2009 - 22:59

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Suck.. hittar ingen release utav enlargestartmenu som fungerar för det är väl som jag sade innan.
Installera på telefonminne, starta om, gå in i inställningar "enlarge" och aktivera?
F.ö. den ansluter väl inte på "3g internet" automatiskt va för att uppdatera väder odyl?
Samma fråga med agps, den ansluter väl inte automatiskt dit om man kör med tomtom?

Har du även koperiat in MUI-filen i Windowskatalogen? Som det står om här.

någon som kan förklara hur jag får bort bejeweled 2 orginal från mobilen? provat att skriva över den men en annan bejeweled 2 version utan det lyckas. trams ax SE att de inte har fullinstallerat det spelet.

Provat Inställningar -> Ta bort program ?

Postad 17 februari 2009 - 23:02

robsic
  • robsic
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jag kör så idag, Vad är problemet?

/Mike

Problemet är tvådelat, jag har två olika datorer, anslutna till olika Exchangeservrar. Man kan inte, som jag uppfattar det, synka samma datakällor mellan dessa datorer och telefonen, t ex. kalendern.
Försöker man sätta upp den andra datakällan av samma typ säger den bara att den tänker ta bort informationen i den första. Detta gäller oberoende av om jag försöker använda Exchange eller usb.
Då gav jag upp tanken på att ha kalendern synkad på båda ställena och tänkte istället synka mail via exchange på ena stället, samt kalender och kontakter via usb på det andra. Fick igång kopplingen mot Exchange utan problem, men när jag är tillbaks på jobbet och ansluter med usb för att synka kontakter/kalender vägrar den att synka, säger att "Servern inte hittades".

Vad göra?

Postad 17 februari 2009 - 23:25

Hilja
  • Hilja
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Nu kommer jag här efter typ 170 sidor med en dum fråga. Men hur installerar man program på bästa vis?

Tex Coreplayer, G-alarm etc. Går man in på nätet på telefonen och laddar hem dem eller laddar man till datorn för att därefter föra över till mobilen? Ska man lägga dem på interna eller externa minnet?

Tack!

Postad 18 februari 2009 - 01:53

winkelhock
  • winkelhock
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Är det nån annan än jag som märkt att det inte går att lägga till vissa bilder i Iconsoft Phone Extender 1,2
vissa namn funkar inte att ha då ser man inte bilderna fast dom finns i mappen men går man in via fil eplorern kan man se dom gjorde ett test och tog en bild och gjorde 28 kopior av den som jag kallade a - ö och då var det endast å, ä, och ö som man kunde se dom andra 25 bilderna var osynliga.

men dom ska se över det till nästa version som kommer som förhoppningsvis också drar mindre stöm i xperia

samt att den kommer i Svensk version med som jag översatt åt dom samt att jag gett dom några fler ideer till den
som att integrera sms/mail funktionen så det blir ett trevligare utseende på den med med färgad bakgrund och lite större text kanske

Postad 18 februari 2009 - 08:32

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Nu kommer jag här efter typ 170 sidor med en dum fråga. Men hur installerar man program på bästa vis?

Tex Coreplayer, G-alarm etc. Går man in på nätet på telefonen och laddar hem dem eller laddar man till datorn för att därefter föra över till mobilen? Ska man lägga dem på interna eller externa minnet?

Tack!

Det spelar ingen roll hur du laddar ner filerna för installation! Gör det som passar dig bäst. Jag använder oftast datorn och kör sen över filerna till minneskortet via Active Sync. Har en speciell program-katalog på minneskortet där jag spar alla program jag installerat. Så att jag kan återinstallera allt igen efter uppdateringen/hard reset.

Sen när det kommer till installation så använder jag följande regel för om jag installerar det på minneskortet eller internt i telefonen. Om det är ett systemrelaterat program, dvs ett program som hela tiden är igång eller möjligen kan startas själv från systemet så åker det in i telefonminnet (så som dialers, moddningar, skal, teman, paneler).
Om det istället är ett program som du vet inte krashar bara för att du drar ut minneskortet så som musik/filmspelare, GPS-program, spel, utilityprogram eller dyligt så kan du installera dem på kortet.

Sen finns det alltid program (kanske speciellt de från XDA-forumet) som bara funkar om de installeras på telefonminnet.

Postad 18 februari 2009 - 09:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Cabfiler förs över till telefonen å körs där med en utforskare..Packa ej upp filerna
Sen finns de ens sort man körs från datorn med mobilen kopplad med usb till datorn.

Bara ifall du inte vet...Jag höll på bli galen första gången ja skulle installera ett program..
Öppnade rar filen å kopierade över alla filer till en mapp på telefonen :)

Postad 18 februari 2009 - 10:03

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
TACK SOM FAN!

[/quote]
Installera först detta program då det inte finns någon självklart softreset funktion på telefonen http://forum.xda-dev...ht=actionscreen ett fantastiskt bra program med det mest vanliga genvägarna. Sedan ska du göra en softreset EFTER installationen.

Postad 18 februari 2009 - 10:08

TheSaurus
  • TheSaurus
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0
Ok folk, har lagt in windows live appen med hotmailfeed på "today" skärmen som kommer upp som "skrivbordsbakgrund".
Finns det någon möjlighet att med pop el. dyl. få in även gmailfeed (alltså så att man ser senaste mailen och inte bara "du har ett nytt") där? Vore toppen om man fick en hint om det går att ställa in/skaffa en sådan app, har googlat men ej funnit.

EDIT: Undrar även om det finns någon java/c++ kompilator med IDE till WM :)

Redigerat av TheSaurus, 18 februari 2009 - 14:18.

Postad 18 februari 2009 - 11:53

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Cabfiler förs över till telefonen å körs där med en utforskare..Packa ej upp filerna
Sen finns de ens sort man körs från datorn med mobilen kopplad med usb till datorn.

Bara ifall du inte vet...Jag höll på bli galen första gången ja skulle installera ett program..
Öppnade rar filen å kopierade över alla filer till en mapp på telefonen :)

Programinstallation i WM fungerar ju på samma sätt som i Symbian. Skillnaden är att filerna heter .cab istället för .sis.:D

När man kan ladda ner filer med "desktop installer" respektive "cab installer" tar jag alltid caben. Smidigare att göra rubbet i nallen. Enda saken att tänka på är att radera alla .cab-filer från telefonminnet (eller flytta till minneskortet) när man installerat. Utrymmet drar snabbt iväg.

En sak är i.a.f bra med .cab-uppackning. Det går ju teoretiskt sätt att modifiera filer i .caben.

Postad 18 februari 2009 - 12:59

Atropine
  • Atropine
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Installera först detta program då det inte finns någon självklart softreset funktion på telefonen http://forum.xda-dev...ht=actionscreen ett fantastiskt bra program med det mest vanliga genvägarna. Sedan ska du göra en softreset EFTER installationen.

Funkar inte era powerknappar? Själv softresettar jag genom att hålla inne av/på-knappen i ett par sekunder, trycker OK i dialogen som dyker upp och sen stängs telefonen av helt. Ett kort tryck på knappen igen drar igång telefonen. Mycket enklare än det låter och snabbare än att gå in i menyer och klabba. :)

Sen finns det ju ytterligare en metod om man tar ut stylusen och petar i det lilla hålet under batteriluckan.

Postad 18 februari 2009 - 14:35

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Funkar inte era powerknappar? Själv softresettar jag genom att hålla inne av/på-knappen i ett par sekunder, trycker OK i dialogen som dyker upp och sen stängs telefonen av helt. Ett kort tryck på knappen igen drar igång telefonen. Mycket enklare än det låter och snabbare än att gå in i menyer och klabba. :)

Sen finns det ju ytterligare en metod om man tar ut stylusen och petar i det lilla hålet under batteriluckan.

Jovisst funkar powerknappen och håller med dig om det är så om man ska in i menyer och röra, men genom det program som jag föreslog via powerknappen tycker jag är bättre samt att det ger mer förslag.

Redigerat av kewe, 18 februari 2009 - 14:36.

Postad 18 februari 2009 - 17:36

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

TACK SOM FAN!

Softreset finns i flera program. Jag använder WkTask som ger funktionen och som är mycket behändigt. Däremot tycker jag att Smabergs Actionscreen är lovande med tanke på genvägarna som nås. Men jag har inte hittat något om skins till det än. Jag gillar nämligen inte standardutseendet utan väntar lite. Men helt klart mycket funktionellt.

Postad 19 februari 2009 - 10:53

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Fick precis svar från SE att X1 precis som iPhone 3G kräver spänning på datapinnarna för att kunna ladda. Plockade isär min fungerande billaddare och konstaterade att det fanns två kablar kopplade till usb-kontakten. En röd som jag förväntar mig är +5V, en svart som då antagligen är jord. Datapinnarna är inte anslutna och ändå laddas telefonen. Enda rådet jag fick av SE var att köpa deras egna laddare CLA-70, som inte går att använda i en V70II på grund av den idiotiska spiralkabeln.....verkar som om supporten i gammal vanlig ordning har NOLLKOLL.

Postad 19 februari 2009 - 11:50

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Fick precis svar från SE att X1 precis som iPhone 3G kräver spänning på datapinnarna för att kunna ladda. Plockade isär min fungerande billaddare och konstaterade att det fanns två kablar kopplade till usb-kontakten. En röd som jag förväntar mig är +5V, en svart som då antagligen är jord. Datapinnarna är inte anslutna och ändå laddas telefonen. Enda rådet jag fick av SE var att köpa deras egna laddare CLA-70, som inte går att använda i en V70II på grund av den idiotiska spiralkabeln.....verkar som om supporten i gammal vanlig ordning har NOLLKOLL.

Det är väl så i praktiken att samma saker som gäller för t.ex HTC Touch Pro gäller för X1. D.v.s laddning m.m sker på samma sätt.

Mitt intryck av laddning med X1 är att den går att ladda med vanlig standard USB-kabel. Det behövs ingen speciell. Jag kopplade precis in min X1 med Nokias standard datakabel - och den började ladda snällt.

Billaddare till HTC bör vara ett säkert val till X1.

Postad 19 februari 2009 - 12:16

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Det är väl så i praktiken att samma saker som gäller för t.ex HTC Touch Pro gäller för X1. D.v.s laddning m.m sker på samma sätt.

Mitt intryck av laddning med X1 är att den går att ladda med vanlig standard USB-kabel. Det behövs ingen speciell. Jag kopplade precis in min X1 med Nokias standard datakabel - och den började ladda snällt.

Billaddare till HTC bör vara ett säkert val till X1.

Kopplar du in en USB-kabel i datorn så får du spänning på datapinnarna, det är ju så data överförs.....

Och anågende billaddare...jag måste ha en utan spiralkabel, ca 2 meter lång och nån sådan har jag inte lyckats hitta på marlnaden.

Redigerat av jhenrikj, 19 februari 2009 - 12:18.

Postad 19 februari 2009 - 12:53

TheSaurus
  • TheSaurus
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0
"To best experience nfl.com download adobe flash and turn on javascript."
Använder medföljande opera och flashlite 3.x, måste man ladda ner en annan version utav opera för att kunna använda flash än OEM versionen?

Förresten tror ni att det medföljande skärmskyddet räcker ett tag om man inte knivhugger skärmen?
Det är ju lite repigt men jag tror inte att det direkt går igenom till skärmen om man har det på!?

Tack på förhand.

Redigerat av TheSaurus, 19 februari 2009 - 12:55.

Postad 19 februari 2009 - 12:54

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Och anågende billaddare...jag måste ha en utan spiralkabel, ca 2 meter lång och nån sådan har jag inte lyckats hitta på marlnaden.

Jag har en sådan här laddare och en sådan här kabel. Har fungerat ypperligt i alla bilar jag använt den.

Postad 19 februari 2009 - 13:04

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Jag har en sådan här laddare och en sådan här kabel. Har fungerat ypperligt i alla bilar jag använt den.

Jo men enligt SE så funkar inte den laddaren, trots att jag har provat den själv och vet att den fungerar. men jag gillar inte att den sticker ut ur uttaget så mycket så jag har beställt en sådan här nu och hoppas att den funkar.....Eftersom Brodit laddaren inte lägger nån spänning på datapinnarna (har öppnat min och kollat som sagt var) så borde det inte vara något problem....e mest irriterad på SE support.

Redigerat av jhenrikj, 19 februari 2009 - 13:04.

Postad 19 februari 2009 - 13:09

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Jag med. Har aldrig varit något problem. Använder den oxå till GPS enhet.
Bra när man kan ha samma laddare till flera objekt. Skulle vara en standar så inte varje tillverkare ta fram sin lilla "egenhet".

Postad 19 februari 2009 - 13:15

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Jag med. Har aldrig varit något problem. Använder den oxå till GPS enhet.
Bra när man kan ha samma laddare till flera objekt. Skulle vara en standar så inte varje tillverkare ta fram sin lilla "egenhet".

Som tur är så kom väl världens 6 största tillverkare av mobiltelefoner överens om att alla telefoner i framtiden skall laddas med micro-usb....så i framtiden så slipper man kanske sådana här problem, om inte fler gör som Apple och kräver exakta spänningar på datakabeln för då är det kört ändå

Postad 19 februari 2009 - 13:31

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

"To best experience nfl.com download adobe flash and turn on javascript."
Använder medföljande opera och flashlite 3.x, måste man ladda ner en annan version utav opera för att kunna använda flash än OEM versionen?

Flash Lite 3.x har inte stöd för ActionScript 3. Det är möjligt att nfl.com använder sig av det och då fungerar inte webbsidan.

Postad 19 februari 2009 - 13:44

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Som tur är så kom väl världens 6 största tillverkare av mobiltelefoner överens om att alla telefoner i framtiden skall laddas med micro-usb....så i framtiden så slipper man kanske sådana här problem, om inte fler gör som Apple och kräver exakta spänningar på datakabeln för då är det kört ändå

Tack för den informationen. :)
Det visste jag inte.

Postad 19 februari 2009 - 13:54

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Tack för den informationen. :)
Det visste jag inte.

http://m3.idg.se/2.1...ddstandard-2012

Postad 19 februari 2009 - 14:40

vasjpett
  • vasjpett
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Någon som har problem med att GPS'en tappar kontakten/mottaging ibland trots att den sekunden innan har kanonmottagning?.
Det händer lite random och vissa ggr hittar den inte sateliterna igen, man får lov att slå av och sen på GPS'en i programet och då hittar den nästan omgående alla den hade kontakt med innan.
Det är inte program beroende för det händer på 2 olika prog.

Tips ?

/Johan

Postad 19 februari 2009 - 18:35

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Kopplar du in en USB-kabel i datorn så får du spänning på datapinnarna, det är ju så data överförs.....

Kan du inte bara ansluta en usb-förlängningskabel? Dessa brukar ju inte vara som spiralsladd...

/A

Postad 20 februari 2009 - 08:41

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Kan du inte bara ansluta en usb-förlängningskabel? Dessa brukar ju inte vara som spiralsladd...

/A

Jo det är klart att jag kan...i praktiken. Men enligt SE support så går inte det, det va mest deras inkompetens jag retade mig på. Det är illa när supporten inte vet skillnaden på en X1 och en iPhone 3G ;=).....

Anledningen till att jag ställde frågan till SE var att jag försökte ladda telefonen från mitt USB-uttag i bilen, men tydligen är det nån mjukvarugrej i bilen (Volvo V70II MY09) som gör att telefonen inte laddas. Volvo jobbar på saken och nån gång kanske det fungerar. Ni som har/har åkt i en ny V70 har kanske lagt märke till att 12v uttaget är en ren katastrof rent placeringsmässigt (det mellan sätena), så nu drar jag en sladd från uttaget i baksätet och fram istället. Därav anledningen till att jag vill ha en 12v plugg som inte sticker ut så att man råkar sparka till den om man sitter i baksätet. Men med min lilla plugg och en vinklad USB-kontakt så blir det förhoppningsvis bra.

iPhone3G går inte att ladda från ett USB-uttag som inte har spänning på datakablarna (dvs man måste ha en Apple laddare eller dator), inga billiga 12v usb-pluggar fungerar. Jag frågade supporten hos SE om det var samma sak på X1 och de sa de att det var, trots att jag har plockat isär en laddare som jag vet fungerar och kontrollerat att så inte är fallet. Det tog ju dessutom 2 veckor för supporten att besvara ärendet. Nu tar det väl ytterligare 2 veckor innan de svarar på varför brodits laddare som inte lämnar spänning på datapinnarna fungerar.

Postad 20 februari 2009 - 18:24

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Fick tillbaka min X1 idag som har varit inlämnad pga mottagningsproblem.

Funkar tyvärr lika dåligt att skicka/ta emot MMS samt ringa samtal som innan servicen, lite trist.
Min W810i har inga som helst problem med vare sig samtal eller MMS på platserna där X1an strejkar.

Jaja blir att återvända till butiken på måndag för att se vad som säger, min avsikt är nu att reklamera den.. :(

Postad 20 februari 2009 - 19:29

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Funkar tyvärr lika dåligt att skicka/ta emot MMS samt ringa samtal som innan servicen, lite trist.
Min W810i har inga som helst problem med vare sig samtal eller MMS på platserna där X1an strejkar.

Jaja blir att återvända till butiken på måndag för att se vad som säger, min avsikt är nu att reklamera den.. :(

Tycker det låter mystiskt. Jämför jag X1 med E90 vinner den sistnämnda med bred marginal - vilket beror på den har mycket bra antenn. Däremot får jag säga att X1 presterar bättre än P990i som jag hade tidigare (som i sin tur slog K750i som proklamerade SOS-samtal där P990i hade täckning). Att den är sämre än en W810i tyder helt klart på HW-fel.

Försök få testa ett annat exemplar och se hur det fungerar.

Hade du haft en bättre lur än W810i kunde ett kanalindikeringsprogram vara en bra lösning, du hade då kunnat mäta upp täckningen och se om båda lurarna är uppkopplade mot samma basstation och se vilka värden du får.

En sak jag reflekterat över är om inte X1 har en något felkalibrerad täckningsindikator. D.v.s den indikerar sämre mottagning än det är i praktiken. Detta baserar jag på att den håller samtalet problemfritt trots låg mottagning (indikerat). Jag jämför då med bl.a E90.

Postad 21 februari 2009 - 12:39

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
En liten heads-up:
Det kommer släppas en killer-ROM till X1an inom kort (idag enligt uppgift) från rom cooking-guden Duttythroy på xda-devs.
Spana in denna tråden om hans Touch HD rom:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=483822

X1 romen kommer vara en, mer eller mindre, direkt port av den.

Postad 21 februari 2009 - 14:06

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag såg en intressant sak i den tråden, nämligen USPL. D.v.s möjligheten att flasha nya ROMs utan behov av Hard-SPL. Får väl se hur den saken utvecklas.

Postad 21 februari 2009 - 14:38

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Såfort jag har varit inloggad på MSN i mobilen så läggs alla kontakter till i min telefonbok. Detta vill jag inte.
Vill bara att mina sim-kontakter ska visas i telefonboken.

Hur fixar jag detta?

Postad 21 februari 2009 - 14:46

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Såfort jag har varit inloggad på MSN i mobilen så läggs alla kontakter till i min telefonbok. Detta vill jag inte.
Vill bara att mina sim-kontakter ska visas i telefonboken.

Hur fixar jag detta?

Du får lov att regga om dig i msn klienten som finns i mobilen.
Eftersom du bara kan ha ett konto aktivt så kommer msn-kontakterna som du har i telefonlistan att raderas.

Gör så här:
Regga om ditt konto i din Xperia (Välj nytt konto/byt användare eller vad det nu står...)
Fyll i dina uppgifter igen.
Se till att rutan i slutet av registreringen INTE är i bockad vid frågan om du vill lägga alla dina kontakter i telefonboken.
När registreringen är klar så plockas dina gamla msn kontakter bort från telefonlistan.

Redigerat av crest, 21 februari 2009 - 14:58.

Postad 21 februari 2009 - 16:26

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Shit. Seghet/låsningar i Win Mobile hör ju tillvardagen. Men i morse rann det över. Jag sulade mobil****t i golvet. Nu går slide-luckan bara slidea upp med lite våld. :)

Dock är luckan inte lika glappig och slappig längre eftersom en plastbit lossnade någonstans. Haha.

Har tänkt lämna in den pga att den varit som en marackas sen vecka två eftersom många andras telefoner blivit så (luckan glapp som fan). Men har inte orkat eftersom det ändå funkat. Men nu när jag halvt slagit sönder skiten tänkte jag lämna in den. Är ävl medveten om att de kanske genomskådar mitt våld men tvivlar på det eftersom så många andra fått nya telefoner rakt av när de skickat in dem pga glapp-heten. Om jag mot förmodan inte får en ny säljer jag skiten som renoveringsobjekt och köper en C902 eller liknande. I så fall kommer ja saknar alla möjligheter med Win Mobile men problemen har till slut övervägt fördelarna ändå. Sen att X1 har så oerhört låg kvalitet bidrar också. Och ska jag ha en sånda här mobil ska det vara med qwerty-tangentbord och då finns det inte många alternativ.

Nåja. Känns bra att få ha släppt ut all X1-vrede även om det mest riktar sig mot fucking Windows Mobile. Men alla möjligheter gör att jag kommer sakna det om jag nu väljer bort det.

Peace out!

Postad 21 februari 2009 - 16:59

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Jaja blir att återvända till butiken på måndag för att se vad som säger, min avsikt är nu att reklamera den.. :)

Var in med den idag på Expert på väg till jobbet..
'Bla bla bla bla.. rätt att försöka laga 3ggr..' (fast den är 'lagad' och funktionstestad OK)..så nu är den inlämnad en andra gång.
Enligt Konsumentverket har man 'generellt' sett rätt att neka fler lagningsförsök om felet kvarstår efter 2 lagningar, återstår att se hur Expert resonerar.

Postad 21 februari 2009 - 19:46

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Nästan varje gång jag startar kameran genom att hålla inne avtryckarknappen så blir det bara svart i sökarrutan och jag måste göra om proceduren för att kunna fota. Vanligt förekommande problem eller?

Brukar iaf gå att stänga av smidigt och starta den igen. Men nyss när detta händer låste det hela telefonen. Jag blir så trött. Så ###### trött!

Postad 21 februari 2009 - 21:57

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Någon som vet någon bra sida med massa bakgrunder till X1. Upplösning 800*480.

Postad 21 februari 2009 - 22:06

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Nästan varje gång jag startar kameran genom att hålla inne avtryckarknappen så blir det bara svart i sökarrutan och jag måste göra om proceduren för att kunna fota. Vanligt förekommande problem eller?

Brukar iaf gå att stänga av smidigt och starta den igen. Men nyss när detta händer låste det hela telefonen. Jag blir så trött. Så ###### trött!

Jag hade det av och till tidigare. Men efter uppgraderingen till R2AA006 har det ännu inte hänt.

Postad 21 februari 2009 - 22:10

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

HÄR hittar du ett wvga pack med bakgrunder.

Postad 21 februari 2009 - 22:12

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

googlade WVGA wallpapers och hittade denna: http://wvga-wallpape...ic.com/pocketpc
har laddat ner men inte kollat in dem.

Edit: eftersom Crest han före så får jag toppa med lite bilder jag gjort för eget bruk. :) Mest beskurna vanliga wallpapers.

Edit2: Försöker fixa en annan plats men tills vidare ligger filerna RAR:ade på Rapidshare och kan bara laddas ner 10 ggr. http://rapidshare.co...papers.rar.html

Redigerat av Whopper, 21 februari 2009 - 23:48.

Postad 21 februari 2009 - 23:05

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Kul att du gör egna.
Om du vill känner för att paketera bilderna (zip) och lägga upp dom på nätet så kan jag lägga in ett eller flera paket i "Windows Mobile" tråden under Teman/Bakgrunder.
Märk gärna dom som wvga bakgrunder, eftersom dom även borde passa Touch HD och andra lurar med samma upplösning.
:)

Redigerat av crest, 21 februari 2009 - 23:11.

Postad 21 februari 2009 - 23:54

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Ang mitt tidigare inlägg om att jag sulat min X1 i golvet pga att den segade/hängde sig som vanligt.

Sliden glappar inte alls lika mycket även om det är mostånd sista biten nu istället och att den släpar emot några knappar på vägen ner. Höhö. Får väl se hur länge den håller sig innan man måste lämna in den och ljuga lite. Om det mot förmodan inte skulle funka så får jag väl ta det på drulle-försäkringen (eller allrisk som det heter nuförtiden).

Btw. Tack för länkar och skapande av bakgrunder!

Postad 22 februari 2009 - 00:58

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

googlade WVGA wallpapers och hittade denna: http://wvga-wallpape...ic.com/pocketpc
har laddat ner men inte kollat in dem.

Edit: eftersom Crest han före så får jag toppa med lite bilder jag gjort för eget bruk. ;) Mest beskurna vanliga wallpapers.

Edit2: Försöker fixa en annan plats men tills vidare ligger filerna RAR:ade på Rapidshare och kan bara laddas ner 10 ggr. http://rapidshare.co...papers.rar.html

Tack!
Ditt bidrag med bakgrunderna ligger nu i det första inlägget under "Mer bakgrunder" i Windows Mobile tråden.
Filen kan nu laddas ned av alla medlemmar här på forumet eftersom en ny version av din fil som jag lagt upp nu, inte ligger på Rapidshare.

Återigen: Tack för ditt bidrag. Flera paketeringar tas gärna emot.

Till alla som vill bidra med bakgrunder:
Tänk på att paktera bilderna i .zip och inte i .rar, eftersom jag inte har behörighet att ladda upp rar filer på den här sajten, men zip går bra...
OK... jag kan ju alltid packa om dom innan jag kör upp dom här på Minhembio. :)

Redigerat av crest, 22 februari 2009 - 01:24.

Postad 22 februari 2009 - 05:15

MadeX
  • MadeX
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Det händer för mig ibland också. Även med senaste mjukvaran. Jag brukar "lösa" det genom att byta till Play eller Video läget på kameran och sen tillbaka till själva Kamera läget. Då hoppar den igång.

Postad 22 februari 2009 - 11:57

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

En liten heads-up:
Det kommer släppas en killer-ROM till X1an inom kort (idag enligt uppgift) från rom cooking-guden Duttythroy på xda-devs.
Spana in denna tråden om hans Touch HD rom:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=483822

X1 romen kommer vara en, mer eller mindre, direkt port av den.

Varför är detta en killer ROM till X1an enligt dig? Orkade inte läsa igenom hela den där tråden som i gunden gäller en ROM till Touch HD.

Det händer för mig ibland också. Även med senaste mjukvaran. Jag brukar "lösa" det genom att byta till Play eller Video läget på kameran och sen tillbaka till själva Kamera läget. Då hoppar den igång.

Jo det brukar funka. Men inte varje gång. :rolleyes:

Minns inte vad det var som fick mig att sula telefonen i backen igår. Tror jag var inne i telefonläget och skulle ringa. Men det stod still. Så ###### störande.

Jag brukar använda SPB Mobile Shells kontakthanterare för att ringa och smsa. Men trialperioden hade gått ut och jag hade inte orkat ordna det senate veckan. Så jag har använt vanlgia telefonfunktionen. Har upptäckt att det inte alltid går att ringa en kontant som man har i history för uppringda och mottagna samtal. Helt sjuk bugg. Någo mer som upptäckt den? Har varit tvungen att klicka in på kontakte och välja ring upp när jag nite kunnat trycka på lure bara när kontakten varit markerad. Samtidigt som en kontakt under eller över har gått hur bra som helst att bara trycka luren på. Haha. :) Sånt som får mig att sula luren i backen ;) I kombination med hängningar såklart.

Redigerat av DIFference, 22 februari 2009 - 12:01.

Postad 22 februari 2009 - 12:00

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
ta bort detta tack, blev en onödig dubbelpost

Redigerat av DIFference, 22 februari 2009 - 12:02.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.