Kommande Nokia W8 (2012) med Windows OP såklart. Kanske gammal nyhet men länkar ändå.
https://www.prisjakt..._wp7_fran_nokia
Tänkte att det passa in då den enligt rykten har likhet med N8.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
4 relaterade trådar
Postad 15 April 2011 - 16:03
Rykten:
Kommande Nokia W8 (2012) med Windows OP såklart. Kanske gammal nyhet men länkar ändå. https://www.prisjakt..._wp7_fran_nokia Tänkte att det passa in då den enligt rykten har likhet med N8. Postad 15 April 2011 - 23:06
Den låter ju helt klart fin, men det är inte utan att jag undrar vad Nokia håller på med. De har ju tidigare pratat om hur stort misstag det var att presentera N8an så långt innan den faktiskt kom ut på marknaden, hur många månaders spekulationer och "leaks" helt hade tagit vinden ur seglet på lanseringen och att när den faktiskt kom ut så var folk sura på att den var för senad istället för glada för nyheten.
De sa då något i stil med att de lärde sig mycket av misstaget och skulle aldrig diskutera nya mobiler så långt i förväg utan hålla tätt i infon tills det var helt klart vad som gällde och endast nån månad innan lansering som mest. Tydligen lärde de sig inte mycket utan nu verkar de ju göra samma sak igen, de har redan sagt att det inte blir några WP7 lurar under 2011, och sist jag kollade så var det rätt lång tid kvar till 2012. Känns som ett desperat sätt att försöka visa att de fortfarande ligger i framkanten genom att släppa specs på en lur som W8, något som helt klart vore i topp om den kom nu då hela vågen med Android lurar med liknande spec kommer. Problemet är väl lite då att Android lurarna med dual-core och nya 2.3 kommer redan nu, medan när W8an faktiskt kommer ut så har den specs som är ett år gamla... och med ett OS utan ett starkt "ekosystem". Med andra ord stort sett EXAKT som misstaget med N8 lanseringen såg ut. Visst verkar den trevlig, och N8a sensor + WP7 + specs ser faktiskt riktigt bra ut, men de fixar bara inte att lansera saker i tid. Nytt OS, samma misstag... hoppas verkligen de sköter det bättre denna gången. Redigerat av Grizzok, 15 April 2011 - 23:09. Postad 16 April 2011 - 08:00
Ovi Maps Beta for mobile 3.07 Video Overview
http://thenokiablog....-maps-beta-307/ Portrait SWYPE on Symbian^3 http://mynokiablog.c...-nokia-astound/ Redigerat av MerBlues, 16 April 2011 - 08:11. Postad 16 April 2011 - 11:01 Vad har Nokia med saken att göra? Postad 16 April 2011 - 20:48
Min social app har slutat funka för ett bra tag sedan(innan pr 1.2).
"Skriptvarning: Sorry, please uninstall and reinstall communities" Å jag får inte skiten att fungera. Jag använde den mycket för att skicka bilder till facebook när den funkade. Jag har ju kört bubbels å lite annat beta. Att ominstallera 1,2 via OVI ger inget. Att ominstallera social funkar inte heller. Så vad gör man? Postad 17 April 2011 - 00:43
Återställning? Först utan att ta bort data, sen om det inte fungerar, testa återställning med borttagning av data också. Postad 17 April 2011 - 09:15
Ett av mina absoluta favoritspel till Amigan var Speedball 2. Detta spel förstörde många nätters sömn då man var Amiga-freak! Nu har spelet kommit till mobilen...nostalgi på hög nivå
http://www.youtube.c...h?v=d6pEZaXRO-E Postad 17 April 2011 - 20:16
Argh!
Köpte mig en N8 idag och jag kan inte ladda ner nånting alls från Ovi Store, jag har gjort ett ovi konto men när jag försöker logga in från telefonen så får jag konstant "Nätverksfel, försök igen senare"... Hilfe bitte! Postad 18 April 2011 - 07:08
Som nybliven ägare till en N8 så har jag lite nybörjarfrågor:
Det inbyggda minnet är helt fullt o av 254 mb ledigt står det i enhetshanteraren, brukar det alltid göra det eftersom man inte ska spara ner saker där, försöker installera allt på det stor massminnet på 16GB. Sen upptäckte jag idag att musiken hackade till då och då i samband när jag använde Sportstracker. Har någon annan råkat ut för det eller ska man leta rätt på en alternativ spelare istället för den inbyggda? Råkade aldrig ut för det med min gamla N85. Postad 18 April 2011 - 09:25
Någon som lyckats installera in Qt 4.7.2 som behövs för att kunna installera programmet Coverup?
Verkar ju va ett grymt prg som tar ner covers till alla album som ligger i mobilen. Problemet är att jag får inte in Qt 4.7.2 i mobilen. Halvvägs i installationen avbryts den och mobilen säger att "den inte kan radera filen". Någon som har en lösning på hur man löser detta? Märkte nu också att nu funkar inte OVI-store längre heller som flera andra också fått problem med om installationen av 4.7.2 misslyckas så hjälp mottages gärna.. Länk till CoverUp EDIT: Lösningen på detta var att jag hade Nokia sleeping screen i mobilen och efter ha avinstallerat den först och startat om mobilen så gick det att installera QT 4.7.2 och sedan CoverUp. Även OVI.store fungerar nu igen.. Även Nokia sleeping Screen fungerar efter nyinstallation. Redigerat av big_swede70, 18 April 2011 - 10:04. Postad 18 April 2011 - 16:18
Idag hemkommen från Netonnet efter att min N8 varit innte på service en andra gång för "lila display-felet". Första gågnen flashade man telefonen. Problemet kvarstod givetvis. Nu andra gången så tog det exakt 14 dagar och man hade gjort: INGENTING.
Dom skrev bara på servicestället att enligt nokias direktiv och färgskalor är det inget fel på min display. Försökte häva köpet direkt i kundtjänst på netonnet men hon hävdade att Nokia först var tvugna att godkänna reklamationen. Gör dom inte det blir jag betalningskyldig för sista servicen... Visst, telefonen går ju att använda, men display-fenometet som uppstår i mörka partier är ju sjukt störande. Inte direkt vad jag väntar mig av en sådan dyr telefon. Så nu har hon skickad den till en nokia care center som ska ge sin bedömning och hon skrev också att kunden (jag) ville häva köpet om dom tycker mitt fel räknas som ett fel...? Får väl se hur detta slutar. Postad 18 April 2011 - 17:31
kafferast, har du jämfört din mot andra AMOLED skärmar ?Den skall kanske vara så. AMOLED brukar gärna dra åt det lila hållet. En del stör sig på det, medan andra inte ser det alls.
Om jag sitter och tittar efter lila på min, så visst är det lila uppe vid och i en del mörka partier. Men jag tycker bara det skall vara så. Nu är jag iofs. van vid AMOLED sen tidigare. Nu är det kanske nåt helt annat på din. Men lie konstigt när man jämfört med färgskalor och sånt. Redigerat av ffodil, 18 April 2011 - 17:32. Postad 18 April 2011 - 20:50
nja visst kan det vara en vanesak men inte korrekt. Se liknande hur min skärm är på bilden.
7bd5b_21088207.jpg 192.4K
0 Antal nerladdningar
Postad 19 April 2011 - 06:49
Tjena! Jag kör sports-tracker ihop med musikspelaren minst 2ggr i veckan (ca 1 mil varje gång) och har aldrig upplevt några problem faktiskt. Har du provat att bara starta om luren? Jag tycker för övrigt att musikspelaren är jättebra! Sports-tracker är grymt nice att köra med på sina löprundor Postad 19 April 2011 - 09:45
Upptäckte av en slump när jag var inne på Katshing att N8 tydligen kommer i rosa också, inte för att det är något för mig, men kanske något för damerna.
![]() Bilden ovan är från en Finsk webshop då bilden hos Katshing var mycket dålig. http://www.katshing...._n8-12796_22503 Postad 19 April 2011 - 12:54
Ovi maps i 3D: http://maps.ovi.com/3d/
Postad 19 April 2011 - 15:32
tja har samma problem finns överallt på nätet folk som har samma problem typ här http://forum.dailymo...p?topic=39665.0 har kontaktat Nokia ang. detta dem låtsas om att dem inte vet vad jag pratar om gah.! 1 sak till råkade tappa mobilen den låg i 1 läderpåse plasten i nedre delen av mobilen sprack!!! inget som går på garanti säger NOKIA! såg reklam hur N8 snurrar i 1 torktumlare GJ NOkia tappat andra mobiler flera gånger och aldrig haft nå som gick sönder katastrof! Postad 19 April 2011 - 16:23
Hej Igen blev lite lustigt med stavningen..hehe.... men tysklandresan gick bra,stängde av widgets o lät bli o surfa o ringa.men en sak hände,tog av silikonskyddet innan jag åkte och givetvis åkte den i marken från skjortfickan när jag böjde mig efter maltdryck från kylbagen....den kanade snyggt på asfalten o folket(jag med) såg skräckslagna ut eftersom vi trodde att den var krossad. men det enda var smårepor i chassit.glaset var helt intakt,inte en repa..otrolig att man kan ha sån tur Postad 19 April 2011 - 18:01
tråkigt när skärmen ser ut som din,min e helt svart i klockan..klart dom får byta ut den..egentligen e det Samsung som levererat dåliga skärmar till Nokia..tråkigt Postad 19 April 2011 - 18:04
Såg i ett annat internationellt forum att nokia tydligen fått in en ny leverans av skärmar för att kunna åtgärda detta problem. Får se hur det är här, det är tredje gången den är inne så nu hoppas jag nästan att dom inte kan lösa problemet så jag får häva köpet...
Postad 19 April 2011 - 18:29
Jaha, läste nu att det tydligen inte varit så på C7an som kommit ut senare än N8 och bara första leveranserna av N8. Inte konstigt att jag inte ser nåt fel då. Som jag läst nu, så borde det inte vara nåt snack om att få byta el. få ny lur. Postad 19 April 2011 - 20:42
den är tålig som få N8:an! visst kan plastdelarna få lite repor men det är inte så konstigt. nåt måste ju dämpa upp smällen också så att displayen inte ryker! Postad 19 April 2011 - 23:12
På min så har plasten runt headset jacket lossnat, riktigt dåligt tycker jag, efter bara drygt 4 månaders användande (använt jacket kanske 3-4 timmar i veckan). Aldrig tappat den eller nått utan det lossnade bara när jag hade den i byxfickan.
Ser ut som det är dåligt designat och bara sitter fast i resten av plasten med två små plast piggar som givetvis gått av. Som tur är så hittade jag biten som lossnade och den sitter för nuvarande fast med en liten bit tejp, inte världens snyggaste lagning men det funkar. Ingen aning om såna småsaker går på garantin eller nått, de kallar det säkert bara självförvållat av att ha den i fickan så orkar inte bry mig att klaga. Borde väl vara rätt lätt fixat att bara köpa ny top-plast-del och byta ut med en Torx mejsel själv iofs, men då rycker väl garantin istället. Hela plast delen på toppen har börjat knarra lite om man trycker på det också, sitter väl lite löst eller nått kanske, ingen aning men så lät den inte när den var ny, dock inget jag stör mig på. För övrigt så är den byggd som en tank, inte en skråma på skärmen eller skalet än, även efter att man råkat ha nycklar/tändare i samma ficka som telefonen etc, klart imponerande men att sen har lite problem med små plastdelar är väl lite trist kanske, att satsa så mycket på grym aluminium och gorillaglas och allt, och sen bara ha en liten plastpigg för att hålla fast plastdelarna... jaja, så är det väl med det mesta iofs. Redigerat av Grizzok, 19 April 2011 - 23:14. Postad 19 April 2011 - 23:26
http://www.n8fanclub...-wifi-file.html
Gör nästan vad jag vill, fast från telefonen, fungerar som det ska även om det är lite omständigt Rekommenderar er att prova ! Lätt att installera program direkt från datorn och flytta filer till och från mobilen via wifi ! Postad 20 April 2011 - 04:53
Gah!!! Tur att jag läste om detta så jag kan ångra mig inom 14 dagar. Postad 20 April 2011 - 09:02
Jag kör Dukto som verkar göra ungefär samma sak http://www.n8fanclub...bian-os-95.html Postad 20 April 2011 - 09:08
Finns det någon App till Symbian/N8 där man kan mäta 3G-mottagningen i tex dBM ellerASU?
Postad 20 April 2011 - 09:26
Vet inte om det finns. Men lite nyfiken på i vilket syfte, till vilken nytta man skulle ha det till ? Postad 20 April 2011 - 09:31
Tänkte jämföra Nokia N8 mot min Arc i 3G-täckning, tycker jag har lite dålig täckning på Arc:en. Postad 20 April 2011 - 11:36 Denna kanske? http://store.ovi.com/content/73969 Den mäter lite allt möjligt, även 2g/3g signal nivåer i dBm har jag för mig. Lite svårt att förstå sig på det dock, det är väl nått gammalt s60 dev tool som förväntar sig att man vet vad man tittar på, vilket jag inte gör. edit: Vart lite nyfiken och satt och pillade lite, fanns bra guide på Nokia Forum för vad som gör vad. Testade att ringa mig själv för att testa både TX (skickat?) och RX (mottaget?). Del 1: http://img151.images...s/i/testtv.png/ Där är rosa linjen (RX?) Och gröna linjen (TX?), vet inte om nått är fel med rosa linjen, men gröna linjen vaknar till liv då jag lyfter telefonen iallafall, det ser man tydligt. Styrkan som trackas är den gröna där med -76dBm. Del 2: http://img685.images.../i/test2ac.png/ Där ser man när jag lägger på luren runt 2:00 i loggen, blir ett litet avbrott i gröna linjen sen åker den till till 0, varför rosa linjen stendör vette fan. Kan tilläggas att jag bor i Stockholm, typ vid Lidingöbron. Borde vara bra mottagning här, hoppas grafen håller med mig även om jag inte riktigt förstår mig på den "RX levels are typically between -30 and -120 dBm (a lower value means a poorer signal), whereas TX levels are positive dBm (a higher value means more power)" Redigerat av Grizzok, 20 April 2011 - 12:37. Postad 20 April 2011 - 12:39
Skit också! Var och hämtade min nya N8 idag och det första jag testar är gråskalorna på denna sida http://www.lagom.nl/lcd-test/black.php och tyvärr är många lila. Telefonen åker tillbaka med vändande post. Postad 20 April 2011 - 15:48
Hmm, tänkte testa signal styrkan med Nokias Energy Profiler en lite längre stund och smet ut en runda på stan. Vart lite orolig när jag kollade resultatet när jag kom hem!
Resultat Vet inte om jag gör nått fel eller om programmet buggar eller om jag verkligen tappar kontakten när styrkan åker upp till noll sådär? Det är ett s60 program, men 1.25 ska visst vara kompatibelt med N8an iaf. Jag var ute drygt 2:30h, ligger runt -90 till -100dBm i början men redan vid 35min så åker den gröna linjen (RX) upp till noll, och stannar där tills jag stannar loggen (zoomade inte ut hela vägen på screenshotten då det var samma raka linje bara). Det var väl ungefär då jag satte mig i tunnelbanan, kanske därför den åkte upp till noll, men att den sen inte åkte ner igen verkar ju väldigt konstigt. Rosa linjen (TX) låg på noll hela resan men det kanske är normalt då jag inte ringde några samtal och den då inte skickar nått. Tog inte emot några samtal heller, men om det beror på att ingen ringde eller för att de inte kunde komma fram börjar man ju undra nu... Nån med mer kunskap i ämnet som kanske vet mer? Eller kanske nån annan vill dela med sig av liknande loggar så man har något att jämföra med? Postad 20 April 2011 - 16:01
- Det var skit då! Var på god väg att inhandla en själv men.....tja, vad ska man göra nu då? Vänta på nya batcher av mobilen (eller välja C7 kanske ?!)? Är det bara Nokia och då just N8 som drabbats? Postad 20 April 2011 - 16:22
Inhandla 2 st. C7 för ett litet tag sen. Inget fel på någon av dom. Man säger att det felet inte har varit på C7an, men kan tycka det låter märkligt. Det måste väl vara samma display på båda. Är för övrigt ricktigt nöjd med C7an, så också min sambo. Hade så klart varit samma med N8, men gillade designen, formatet bättre på C7. Postad 20 April 2011 - 16:47
Har försökt med den, men fattar inte hur man ska använda den Postad 20 April 2011 - 17:43
Börjar bli lite undrande över en sak och tänkte höra om någon här kan svara.
Min C7a kopplar aldrig ner WLAN inte ens om jag ställer den manuellt, då kopplar den bara upp direkt igen. Däremot ser jag på min sambos att den kopplar ifrån WLAN. Lite konstigt att dom beter sig olika, med samma inställningar. Vet heller inte hur det egentligen skall vara, men tycker min sambos batteri verkar hålla uppåt dubbla tiden. Min tidigare Desire fick man koppla bort WiFi. manuellt, annars tog det en del batteri. Postad 20 April 2011 - 18:51
Kan du inte ha wifi avstängt och bara knäppa på de då du vill ?
Stänga av automatisk söking ? Postad 20 April 2011 - 19:23
Hjälper inte. Går inte att stänga av, hur jag än har inst. Provat att ha inst. manuellt och stänger ner manuellt, men den envisas med att koppla upp direkt igen. Trodde först att det kanske skulle va så på dessa. Men min sambos stänger ner automatiskt när man inte använder det. Postad 20 April 2011 - 19:38
Du kanske har nån bugg ?
Orkar du så ta en backup å blås ut telefonen och se om de går till sig.. Om du inte missat nån inställning ? Verkar ju som att den ligger och scannar efter trådlösa nät hela tiden edit Läs den här tråden.. De har exakt ditt problem.. Finns även olika förslag på lösningar du kan testa http://discussions.e...ifi/td-p/773434 Redigerat av moparman, 20 April 2011 - 19:44. Postad 20 April 2011 - 19:47
Tack! Får nog göra som du säger. Inte för det har nån betydelse, mer än så klart att den tar onödigt med batteri. Missat nån inställning tror jag inte, fast det händer inte alltför sällan att man kan vara blind ibland. Postad 20 April 2011 - 19:48
Så här ser min N8 ut när jag surfar upp denna bild: http://www.lagom.nl/...g/blacktest.png Rutorna skall inte ha några färger utan bara vara variationer från vitt -> svart.
![]() Pinsamt Nokia! Postad 20 April 2011 - 19:48
Har du och din sambo oilka Widgets kanske?
Det skrevs en del om det tidigare i tråden, var ett tag sen men jag har för mig att "lösningen" var att sätta Widgets i Offline läge. Typ nått i stil med att även om du stänger av wlan så "ber" widgets telefonen att söka efter det då de känner för att uppdatera sig. Var som sagt ett tag sen så det är mycket möjligt att jag minns fel, men letar du lite så kan du säkert hitta lite mer om folk som klagat över samma problem längre bak i denna tråden. Postad 20 April 2011 - 19:58
Jag måste ju säga att jag i princip skulle kunna satsa pengar på att det beror på en inställning, det är många som har haft problem med att den (N8 iofs) kopplar upp Wlan och vad jag har läst här och där så har det i regel löst sig efter att rätt inställningar gjorts. Min N8 fungerar kanon vad gäller detta efter lite trix med inställningarna, dock verkar OVI store numera ha en bugg som gör att Wlan inte kopplas ned den första gången man använder den efter att ha startat telefonen utan man får då koppla ned manuellt. Det är dock inte så lätt eftersom det finns inställningar på flera ställen och prioriteringsinställningar och diverse widgets som man kan ha satt till att de ska vara online. Postad 20 April 2011 - 20:36
Nu lyckas jag stänga WiFi med att ställa widgets i offlineläge, men sen ändå konstigare är att slår jag ifrån telefonen och startar den igen då slår WiFi igång igen, då kan jag ändra Widgets till motsatt, onlineläge så kopplas WiFi ner.
Helsnurrigt. Får fortsätta och kolla, kanske hittar nåt som fungerar till slut. Tack alla för hjälpen. moparman ! Såg ditt pm nu. Tack för hjälpen. Har provat en massa lösningar som du länka till, men ännu inte funnit nåt ricktigt fungerande. Redigerat av ffodil, 20 April 2011 - 20:39. Postad 20 April 2011 - 21:14
på min ser jag inte minsta tecken till lila på den bilden. min är köpt i den första leveransen till halebop i oktober. det är väl en "telia-n8:a" konstigt att felet kommit senare. kan det bero på att det inte är ClearBlackDisplay? eller har det att göra med om den är tillverkad i finland? görs alla som vi får till sverige fortfarande där? Postad 20 April 2011 - 21:30 Inte på min heller, 11-13 har ganska mycket rött i sig istället. Men det är inget jag stör mig på. Jag har också en "telia n8a", köpt i november har jag för mig Postad 20 April 2011 - 21:58
Ja det där ser ju verkligen inte bra ut om bilden är en bra representation av verkligheten, väldigt lila. Min ser inte alls ut så, har precis testat, har också en tidig Telia N8 (Grön) som en del tidigare i tråden haft, den beställde jag direkt från halebop och fick leverans på i oktober. Sedan kan jag nog i och för sig tycka att kalibreringen är åt det "varmare" hållet på min, men inget som jag upplever som ett fel eller att det ser lila ut eller så. Det är dock långt ifrån säkert att det är ett egentligt fel på själva displayen utan det kan mycket väl vara en kalibreringsfråga, men det kan hända att de byter ut displayen ändå. Läste på Nokias forum att det hade gått ut service bulletin till verkstäderna angående felet, så förhoppningsvis kan de åtgärda problemet numera. Postad 20 April 2011 - 22:09
- Angående vad som orsakar "färgfelet" i displayen - i följande tråd finns en kille i UK som skickat sin N8 för displaybyte ( garanti?!) precis i dagarna via NCP. Nokia verkar mycket riktigt släppt en bulletin med direktiv angående detta..... "felaktiga displayer" ska bytas ut, om det innebär ett "erkännande" i frågan om felaktiga displayer från fabrik vet jag icke. Här är länken ( bläddra långt ner #836); http://www.nokiauser...aybe-c7-17.html Redigerat av Nightelf, 20 April 2011 - 22:13. Postad 21 April 2011 - 00:04
Min har lite lätt lila på de ljusare rutorna, det ser värre ut på bilden, sen övergår det till rostrött eller brunt.
Jag fick min i mitten av januari. Har aldrig reflekterat över färgen, och gör det inte direkt nu heller. En gråskala är bra att använda om man misstänker att färgerna inte är som de ska, men eftersom den tanken slagit mig så är jag väl nöjd ändå. Jag testade bara för att jämföra med andra här. Bifogad fil(er)2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |