Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 03 January 2013 - 12:19

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Det där var mycket bra, fortsätt så!

Tackar! Tippade lite framåt när jag skulle trycka upp men reparerade det väl tyckte jag. Ska sikta på att komma upp i minst 110-115kg i frontböj innan jag börja deffa.

Postad 03 January 2013 - 15:01

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Ska lägga om min träning lite, eftersom jag tränar så ofta.

Bröst
Triceps och mage
Rygg och biceps
Vila
Axlar och mage
Ben
Vila

På så sätt så kan jag lägga fullfokus på det jag ligger efter i, alltså bröst ligger för sig och triceps ligger nästan för sig (magpasset är ganska kort och lugnt). Rygg och biceps kör jag samma, för jag anser att jag ligger rätt bra till där redan. Även axlar får bra fokus här. Ben ligger ensamt för det är ett så långt och jobbigt pass.

Postad 03 January 2013 - 18:24

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Håll er borta från EAA FX naturell från gymvaruhuset, det smakar döden. Helt odrickbart och måste blandas med en deciliter saftkoncentrat för att man ska kunna få ner det.

Annars så hade jag ett bra bröstpass på gymmet idag. Börjar med en halvtimmes pre-exhaustion. Olika bröstövningar med väldigt lite vikt, långa set och nästan ingen vila mellan. Träffa bröst från alla möjliga vinklar och verkligen känna att man får maximal kontakt. Vill fokusera mycket på övre bröst nu, ligger så långt efter där. Sedan 70 minuter träning med maximal volym och minimal vila. Full ROM och maximal stretch i botten av varje repetition. Körde med riktigt mesiga vikter men varje set var typ 2-3 minuter långt och fick gudomlig pump.

Postad 03 January 2013 - 19:16

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Håll er borta från EAA FX naturell från gymvaruhuset, det smakar döden. Helt odrickbart och måste blandas med en deciliter saftkoncentrat för att man ska kunna få ner det.

Mes. Kört två burkar sån. Man vänjer sig.

Fick dock hem en med raspberrysmak nu senast och det var ju lite lättare att vänja sig vid ;)

Redigerat av Birkanoff, 03 January 2013 - 19:22.

Postad 03 January 2013 - 20:12

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Mes. Kört två burkar sån. Man vänjer sig.

Fick dock hem en med raspberrysmak nu senast och det var ju lite lättare att vänja sig vid ;)

Förstår inte hur du klarar det, det smakar ju allvarligt döden!

Postad 03 January 2013 - 22:19

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
För att citera mig själv när jag började köra EAA naturell.

Men varför berättade ingen att EAA smakade fans mormors gamla kallingar :wacko:

Fick kämpa för att hålla masken i omklädningsrummet :lol:

Men som sagt man vänjer sig. Hemligheten är att inte dricka det direkt efter att man blandat utan låta skummet sjunka ned.

Postad 04 January 2013 - 09:02

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Alla naturella EAA smakar skit, även dom med smak smakar illa, så det är inte märket Gymvaruhusets EAA FX som ska nedvärderas.

Postad 06 January 2013 - 10:56

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Nu är alla nyårsgymmare igång igen...

Postad bild

Postad 06 January 2013 - 12:44

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
... dafuq!?

Postad 06 January 2013 - 12:45

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
cablecrossfit?

Postad 06 January 2013 - 15:00

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0
Snart bär det av mot gymmet för ett triceps/bröst/axlar-pass. Dock har jag ett litet "problem" med triceps träningen, jag brukar aldrig få träningsvärk där, vilket stör mig. Är det någon som har tips på övning och sätt att träna för att få träningsvärk? :)

Postad 06 January 2013 - 15:47

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Snart bär det av mot gymmet för ett triceps/bröst/axlar-pass. Dock har jag ett litet "problem" med triceps träningen, jag brukar aldrig få träningsvärk där, vilket stör mig. Är det någon som har tips på övning och sätt att träna för att få träningsvärk? :)

French press, smal bänk, pushdowns.

Dock behöver man inte träningsvärk som kvitto för att träningen ger resultat.

Postad 06 January 2013 - 16:14

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Sänk vikten, kör striktare och lugnare. Känn efter när du kör så du har 100% kontroll under hela rörelsen.

Postad 06 January 2013 - 17:43

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

French press, smal bänk, pushdowns.

Dock behöver man inte träningsvärk som kvitto för att träningen ger resultat.

Tack för tipsen! Men det är bara triceps som jag inte får träningsvärk, det är därför jag tycker det är lite skumt...

Postad 06 January 2013 - 17:48

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Tack för tipsen! Men det är bara triceps som jag inte får träningsvärk, det är därför jag tycker det är lite skumt...

Testa då som Lacto föreslog att gå ner i vikt och utför övningarna lugnare och kontrollerat. Belastning genom hela utförandet och full ROM.

Dips och enarms pushdowns är riktigt bra med.

Redigerat av Birkanoff, 06 January 2013 - 17:48.

Postad 06 January 2013 - 18:33

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Dips med vikt... kör själv med 32,5 kg. Övningen där man har ena knäet på en bänk, och drar underarmen bakåt, håll en stund och sänk sakta. Skönt... imorgon börjar jag med 2013 års träningen.

EDIT:
Kickbacks
http://www.youtube.c...h?v=O5wU7_FPpHw

Redigerat av Zerox_no1, 06 January 2013 - 18:42.

Postad 06 January 2013 - 19:37

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Finns vissa muskelgrupper jag aldrig får träningsvärk i. Vader har jag inte haft träningsvärk i nu på flera månader. Framsida lår också. Triceps och biceps brukar jag inte heller få speciellt mycket värk i. Bröst, traps, mage, baksida lår och lats brukar det kännas mest i.

Postad 06 January 2013 - 20:55

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Dips med vikt... kör själv med 32,5 kg. Övningen där man har ena knäet på en bänk, och drar underarmen bakåt, håll en stund och sänk sakta. Skönt... imorgon börjar jag med 2013 års träningen.

EDIT:
Kickbacks
http://www.youtube.com/watch?v=O5wU7_FPpHw

Kickback är ingen bra volym-byggare, ungefär som benspark. Sen är det ganska korkat att köra med kettlebell, det är ytters få övningar där kettlebell har fördel annars ofta endast nackdel men det verkar inte hindra folk på gymmen allt från noobs till PTs att använda dom till nästan allt.

Redigerat av Lactoferrin, 06 January 2013 - 20:55.

Postad 06 January 2013 - 21:04

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Kettlebell, uscha.

För triceps så kör jag det där Arne Persson passet som vi pratade om för någon månad sedan typ. Funkar bra för mig och har byggt lite volym sen jag började med det (ligger fortfarande rätt efter dock).

Axlar och mage idag. Hann inte med så mycket mage men axlar gick bra. 5x5 50kg pushpressar, körde så strikt jag orkade. Sedan strika pressar med hantlar, stående rodd i kabel, sidolyft med hantlar samt lite varierade övningar för rotatorcuff och baksida axlar.

Postad 06 January 2013 - 21:19

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Nä. kickback med kettlebell som i filmen kör man inte. Han svingar lite väl mycket med armen samt den går inte helt bakåt. Brukar köra den sist bara för att få ut det sista.

Postad 07 January 2013 - 13:38

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=G8x-Te2J8Ao

Postad 08 January 2013 - 14:38

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0
Jag har en fråga angående knäböj...

Det är så att jag har gymmat med en polare på lovet (jag brukar träna själv i vanliga fall) och varje benpass har han klagat på mitt "knäböjande". Det han säger är att jag inte går ner tillräckligt långt, han säger att jag fuskar, han själv går ner lite lägre.

Men jag har hört att hur långt ner man kan gå är individuellt, typ hur långt lårbenet är i förhållande till något annat, eller något...

Jag går lite längre ner än denna bilden, är det fusk? Eller kan jag klassa det som ett "godkänt" knäböj, skulle det vara godkänt i träningssammanhang?

Kan tillägga att vi båda har ungefär lika mycket erfarenhet av böj, han har lärt sig via videor på youtube, och jag har lärt mig från en tränare på skolan...

Bifogad fil(er)

Postad 08 January 2013 - 15:04

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Blev ett grymt ryggpass idag :)
Var några 130 kilos hunkar där så kändes rät omotiverande först, men körde mitt egna race och jävlar va gott passet blev :D

Postad 08 January 2013 - 15:29

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Det är så att jag har gymmat med en polare på lovet (jag brukar träna själv i vanliga fall) och varje benpass har han klagat på mitt "knäböjande". Det han säger är att jag inte går ner tillräckligt långt, han säger att jag fuskar, han själv går ner lite lägre.

Men jag har hört att hur långt ner man kan gå är individuellt, typ hur långt lårbenet är i förhållande till något annat, eller något...

Jag går lite längre ner än denna bilden, är det fusk? Eller kan jag klassa det som ett "godkänt" knäböj, skulle det vara godkänt i träningssammanhang?

Kan tillägga att vi båda har ungefär lika mycket erfarenhet av böj, han har lärt sig via videor på youtube, och jag har lärt mig från en tränare på skolan...

Det har med hur bra rörlighet man har hur långt man kan gå ner och ja, du ska gå ner djupare. Du får stretcha och öva på att kunna hantera övningen korrekt med full ROM (range of moment).

http://youtu.be/Yx5xZJwpkCs

Postad 08 January 2013 - 15:32

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Det har med hur bra rörlighet man har hur långt man kan gå ner och ja, du ska gå ner djupare. Du får stretcha och öva på att kunna hantera övningen korrekt med full ROM (range of moment).

http://youtu.be/Yx5xZJwpkCs

Okej, jag får helt enkelt träna på det då. Hur tränar man på det? :ph34r:

Postad 08 January 2013 - 16:28

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Stretcha anklar och höfter. Kör lättare vikt och koncentrera dig på utförandet.

Frontsquats är en bra övning för att fixa till form och hållning.

Postad 08 January 2013 - 17:06

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Okej, jag får helt enkelt träna på det då. Hur tränar man på det? :ph34r:

Kolla vinkel på fot-smalben på killen som böjer, det är oftast dålig vinkel som hindrar, stretcha soleus så du kan få sån vinkel.

Postad 08 January 2013 - 17:08

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Det bilden visar är en böj till ungefär parallellt. Jag brukar gå något djupare än parallellt när jag kör bakböj men på frontböj som jag kör numera så går jag så djupt som går. Kör med lättare vikt och öva på att gå djupt och kontrollerat. Stretcha höftböjare och vader. Det kanske inte märks någon skillnad första två veckorna men stretcha varje dag i några veckor så ska du se att det blir bättre. Kör du inte full ROM så blir du stel.

Blev ett grymt ryggpass idag :)
Var några 130 kilos hunkar där så kändes rät omotiverande först, men körde mitt egna race och jävlar va gott passet blev :D

Äh, då man blir motiverad ju! ;)
Bröstpass för min del idag. Lite svag och trött efter första skoldagen men fick bra kontakt med övre bröst till slut.

Postad 08 January 2013 - 22:08

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Äh, då man blir motiverad ju! ;)
Bröstpass för min del idag. Lite svag och trött efter första skoldagen men fick bra kontakt med övre bröst till slut.

Motiverande är det ja, men man känner sig så vek sammtidigt :P
Bröstpass är aldrig fel :D

Postad 09 January 2013 - 15:19

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Tydligen så har någon redig vattenledning precis utanför entrén till gymmet gått sönder i morse. Översvämning på hela torget i byn och gymmet stängt för att dom måste gräva alldeles utanför. Hade inte kommit in nå vatten i lokalen (tacka fan för det för det är i en källare) men det kommer vara stängt så länge dom ska gräva.

Får ta vilodag idag då. Hörde att några polare skulle till stan imorgon och bland annat träna så kanske hänger på dom, trots att det är 10 mil enkel väg att åka.

Postad 11 January 2013 - 20:02

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0
Har nu fått in snitsen lite bättre i knäböj, men har en fråga. Hur tittar ni när ni böjer?

När jag har läst på internet så skriver många att man ska titta snett uppåt. Men jag pratade med skolans "träningslärare" och han säger att man snarare ska titta neråt, jag kommer inte riktigt ihåg varför, men det lät väldigt logiskt... Jag testade det innan, och det kändes riktigt bra.

Med neråt menade han såhär...

Bifogad fil(er)

Postad 11 January 2013 - 20:20

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Blicken högt.

http://youtu.be/EkF9QD7oCIA

http://youtu.be/c6cgnxY8ld4

Postad 11 January 2013 - 20:25

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Blicken högt.

http://youtu.be/EkF9QD7oCIA

http://youtu.be/c6cgnxY8ld4

Jag såg dom där filmerna för ett tag sedan, men jag kommer inte ihåg, vad var det för anledning till att man ska hålla blicken högt?

Han på den bilden jag la upp verkar inte direkt vara någon svagis heller, och han kollar "ner"...

Postad 11 January 2013 - 20:31

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Jag såg dom där filmerna för ett tag sedan, men jag kommer inte ihåg, vad var det för anledning till att man ska hålla blicken högt?

Han på den bilden jag la upp verkar inte direkt vara någon svagis heller, och han kollar "ner"...

För att få den mest optimala hållningen. Visst kan man som snubben på bilden kolla ner men risken för skada ökar.

Form är din vän.

Postad 11 January 2013 - 20:33

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

För att få den mest optimala hållningen. Visst kan man som snubben på bilden kolla ner men risken för skada ökar.

Form är din vän.

Jag förstår inte varför risken för skada skulle öka bara för att man tittar lite neråt...?

En av anledningarna enligt "träningsläraren" var för att om man kollar uppåt så är det lättare att rumpan åker utåt och att hela ryggen då vinklas framåt, och då blir ju formen också dålig.......

Postad 11 January 2013 - 20:50

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Jag förstår inte varför risken för skada skulle öka bara för att man tittar lite neråt...?

En av anledningarna enligt "träningsläraren" var för att om man kollar uppåt så är det lättare att rumpan åker utåt och att hela ryggen då vinklas framåt, och då blir ju formen också dålig.......

För att hela ryggradens kurvatur påverkas när du sänker eller höjer ditt huvud. Din ryggrad är inte rak utan innehåller 3 kurvaturer som i rätt läge är optimalt samspelta.

Att ryggen skulle vinkla framåt för att man skjuter ut rumpan låter konstigt.

Testa att köra lite mer frontsquats. De kommer att hjälpa dig med jäkligt mycket (form, svaga områden etc.).

Redigerat av Birkanoff, 11 January 2013 - 20:54.

Postad 11 January 2013 - 20:53

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

För att hela ryggradens kurvatur påverkas när du sänker eller höjer ditt huvud. Din ryggrad är inte rak utan innehåller 3 kurvaturer som i rätt läge är optimalt samspelta.

Att ryggen skulle vinkla framåt för att man skjuter ut rumpan låter konstigt.

Jag är inte säker på att det var det som var anledningen enligt honom, det kan varit att när rumpan skjuter ut så, så blir det mer tryck i ländryggen.

Postad 11 January 2013 - 21:09

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Front squats... Hjälper mycket för back squats faktiskt.
Har brukar titta rakt framåt, alltså in i mina egna ögon genom spegeln. På så sätt så får jag det enklare att hålla upp överkroppen i tunga böjar. Tittar jag neråt känns det som att hela övre ryggen ska rundas.

Nu har jag förvisso bara filmat när jag kör front men såhär ser det ut då
http://www.youtube.c...h?v=1MCyhxZ3jfI

Polare som kör bakböj här också, vi kör samma teknik
http://www.youtube.c...h?v=tH40qhRiCsQ

Postad 11 January 2013 - 23:40

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

"Perfect form ATG squat"... varför kallar dom det för så det fattas minst 2 dm till golvet.
Riktigt ATG är att toucha golvet och upp igen.

Har aldrig sett någon toucha golvet.

Detta är väl ATG om något
http://www.youtube.c...h?v=tDVNM9Yto7E
Sådär djupt gör jag också mina frontböj, och likadant grepp.

Postad 11 January 2013 - 23:54

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Han rörde ju inte ens golvet med häcken.
En riktigt ATG är ju slå häcken golvet, inte nära

Kan du göra det?

Postad 11 January 2013 - 23:54

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

En riktigt ATG är ju slå häcken golvet, inte nära

Då har jag aldrig sett någon göra en riktig ATG-böj... :huh:

Postad 12 January 2013 - 00:03

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Ja så klart, kan du?

Det vill jag gärna se en video på ty då är du den första som jag sett göra det.

Jag är fysiskt inkapabel att nudda golvet med röven vid squat.

Postad 12 January 2013 - 00:03

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Ja så klart, kan du?

Filma det och lägg upp på youtube. Jag har ALDRIG sett någon banka arlset i golvet.

Postad 12 January 2013 - 00:04

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 1

Det vill jag gärna se en video på ty då är du den första som jag sett göra det.

Jag är fysiskt inkapabel att nudda golvet med röven vid squat.

+1

Filma det och lägg upp på youtube. Jag har ALDRIG sett någon banka arlset i golvet.

+1

Postad 12 January 2013 - 00:09

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Provade nyss och kan inte nudda arslet i golvet hur jag än gör. Satt på ett ben, höll i mig i dörrkarmen och tippade bakåt så långt jag kunde utan att ligga ner och kunde inte få ner arslet i golvet.

Postad 12 January 2013 - 00:14

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Jag behöver inte banka häcken i golvet, kan stanna nere och gå upp när jag vill.

M

Skitsamma, stanna där nere om du vill. Men filma och lägg upp på youtube. Vi som är födda normala människor med normala proportioner kan inte nudda backen med arslet när vi sätter oss på huk.

Postad 12 January 2013 - 00:28

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Hade inte varit kaxig om jag inte hade kunnat det såklart, ge mig en vecka så jag fixa det så att min dotter filmar mig när jag gör det.

En vecka... Fixa det imorgon istället. Bara att ta telefonen, luta den mot lämpligt föremål eller hitta någon som kan hålla den sedan huka sig ner och sätta arslet mot golvet. Du behöver inte göra det på gymmet med skivstång.

Postad 12 January 2013 - 00:35

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Man eller mus?

Jag fixar det och du registrerar av dig från forumet, eller vice versa?

Och om du inte fixat något klipp så avregistrerar du dig också.

Postad 12 January 2013 - 12:19

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

En riktigt ATG är ju slå häcken i golvet, inte nära

G står för grass, inte golv. ATF får du införa.

Postad 12 January 2013 - 12:40

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

G står för grass, inte golv. ATF får du införa.

Står du på greenen på en golfbana så är det samma sak ;)
Men står man ute på en åker, ja då blir ATG bara halva böjar :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.