Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 October 2017 - 12:49

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Nu har jag provat att byta kanal på 4 olika sätt och sedan använda back-knappen och samtliga gånger så är jag kvar i min favoritlista.

De 4 sätten jag använt är med: +/-., via "OK", via EPG:n samt med siffrorna.

Finns det ytterligare sätt att byta kanal på?

I vilket fall så har jag inte lyckats återskapa felet i Smart-boxen.

Postad 25 October 2017 - 12:56

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0

Jag har märkt problem när TV4 visar vissa stillbilder, grafer, statistik etc. i nyheterna så börjar bilden pixla sig, hoppa och flimra. Men jag vet inte om det är TV4 som har problem med att synka bilden på nått sätt i studion?

Det är samma för mig med!

Canal Digital via Parabol, har deras smartbox med inspelning. Kan det ha något att göra med hårddisken ??

Postad 25 October 2017 - 13:01

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0

Det är samma för mig med!

Canal Digital via Parabol, har deras smartbox med inspelning. Kan det ha något att göra med hårddisken ??

Jag kan intyga detta med. Har ADB-boxen. Har sett det främst på Kanal5. Var väldigt irriterande igår på Breaking News.

Postad 25 October 2017 - 13:53

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
Hade en så flimrig bild på alla kanaler som sände SHL igårkväll den 24/10. Det var så kraftig flimring speciellt i nederkanten på bilden så jag trodde projektorlampan höll på att ge upp! Har den senaste inpelningsbara boxen från CD( lilla simkortet) provade att kolla signalstyrka och kvalitet och dom är på ca 80-90%. På andra kanaler var det inga problem samma sak med Blu Rayspelare,ChromeCast,Nvidia Shield och Apple TV mao inget flimmer! Var det så att någon MUX strulade för er och ligger inte Kanal5 o CMore hockeykanalerna på samma mux/sattelit!?

Postad 25 October 2017 - 14:04

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0

Hade inga problem på hockeyn igår Malmö-HV71 iaf, men på Breaking news och TV4 nyterna verkar vara värst drabbat.

Dock har jag även haft fenomenet tidigare på hockey matcher, en gång var tex rödlinjen helt felplacerad.

Jag trodde då att min TV återigen höll på att braka ihop, men nej det var helt klart vara något med digitalboxen eftersom när jag bytte kanal till en annan match så var det inga problem med linjerna. Efter periodpausen var detta fenomen borta helt.

Men vore bra att få ett svar från Canal Digital. Det är ju minst 4st som har detta problem nu iaf.

Postad 25 October 2017 - 20:35

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Det är nått strul med tablån på Kanal 5 HD.

Hade Arga snickaren (kl 20:00) på serieinspelning men den blev inte inspelad. Kollar i CD's app och där står det att Arga snickaren sänds nu kl 21:00 men när jag klickar på den så visas då Grey's Anatomy (vilket är det rätta som sänds kl 21:00).

Kollat även på TV.nu och det är fel även där.

EPG:n i boxen visar rätt men det verkar som om viss info ligger en hel timme fel som ställer till problem med serieinspelningarna.

Tror jag läste i Telia-tråden att det är fel där också.

Kan det vara den annalkande tidsomställning nu på söndag som redan har börjat spöka? 

Postad 25 October 2017 - 22:32

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Hej R-R,

Vi har inte upplevt de tekniska problem du upplever under den här perioden och vill därför felsöka tillsammans med dig för att hitta en lösning. Vi rekommenderar därför att du kontaktar vår kundservice på 0770 33 22 11 när du befinner dig vid boxen. Kundservice har öppet måndag-lördag 8-21 och söndag 10-19.

Vänligen Tobias

Precis nu så kom det en uppdatering av appen och nu så fungerar fjärrinspelningar igen (har ej ringt kundservice).

Postad 27 October 2017 - 16:49

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Fotbollsvm kommer ju filmas och sändas i 4k och hdr ( förmodligen hgl)’kommer det en ny box tills dess? Om nu svt och tv4 kommer sända i det formatet förstås.

Postad 28 October 2017 - 19:09

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Wifi app för Android? Dåligt att det inte finns. Finns det någon 3e parts?

Postad 29 October 2017 - 07:57

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
Hittade en till artikel om CD och Android-TV:
Broadband tv news - Canal-digital chooses Android-tv

Wifi app för Android? Dåligt att det inte finns. Finns det någon 3e parts?

Vad menar du med Wifi app?

Redigerat av Vispen74, 29 October 2017 - 08:01.

Postad 30 October 2017 - 23:32

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Hittade en till artikel om CD och Android-TV:
Broadband tv news - Canal-digital chooses Android-tv

Vad menar du med Wifi app?

Att jag kan styra min parabolbox genom mobilen istället för en vanlig kontroll. Jag har bytt mobil från Iphone till Android. Och Canal Digital har en remote som man använder över wifi:t. Denna app finns inte för Android, och det tycker jag är jävligt märkligt.

Postad 31 October 2017 - 12:26

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0

Att jag kan styra min parabolbox genom mobilen istället för en vanlig kontroll. Jag har bytt mobil från Iphone till Android. Och Canal Digital har en remote som man använder över wifi:t. Denna app finns inte för Android, och det tycker jag är jävligt märkligt.

Funkar inte på iphone längre sen ios11. Verkar vara lite lågprio på detta då de haft någon månad på sig att uppdatera appen.  

Postad 31 October 2017 - 20:43

marnilss
  • marnilss
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Återigen strul med serieinspelning. Big bang theory, nya säsongen (11). Satte serieinspelning på avsnitt 1, och avsnitt 2 spelades också in. Men INTE avsnitt 3 och 4.

Hur ofta ska vi behöva påtala de här felen, innan ni löser dem? Eller ni skiter i det, så länge vi betalar månadsavgiften?

Nya serieinspelningen, som tog avsnitt 3 och 4, tar naturligtvis inte avsnitt 5 ikväll . Däremot en massa repriser av gamla säsonger. Kan inte hitta något mönster i vad ni betraktar som en serie. Kastar ni tärning?

Vi har klagat på detta sen "nya" "superboxen" kom (även innan) men ingen feedback ifrån Canal Digital?

Postad 02 November 2017 - 20:21

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0

Kanal 7 har otroligt låg volym jämför med andra kanaler. Även kanal 8 är bra mycket lägre än andra kanaler. Kan ni på Canal Digital gör nått åt det?

Postad 02 November 2017 - 20:28

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Kanal 7 har otroligt låg volym jämför med andra kanaler. Även kanal 8 är bra mycket lägre än andra kanaler. Kan ni på Canal Digital gör nått åt det?

Såg häromdagen att 7:an eller om det var 8;an som hade fått en ny version och den "gamla" hamnade långt bak i listan.

Jag fick byta ut den i min favoritlista till den nya.

Postad 02 November 2017 - 20:39

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0

Det var några kanaler som ramlat ur listan. Något irriterande att ens favoritlista kan förbli intakt fastän kanalerna byter plats. På min gamla Digialty box funkade det så.

Postad 03 November 2017 - 08:34

icamannen
  • icamannen
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Nya serieinspelningen, som tog avsnitt 3 och 4, tar naturligtvis inte avsnitt 5 ikväll . Däremot en massa repriser av gamla säsonger. Kan inte hitta något mönster i vad ni betraktar som en serie. Kastar ni tärning?

Vi har klagat på detta sen "nya" "superboxen" kom (även innan) men ingen feedback ifrån Canal Digital?

Det är samma här, och jag har den "gamla" inspelningsbara boxen (500 GB svarta, PVR5720) och har samma fel som dig med The big bang theory. Den missade veckans avsnitt och det var ren tur att jag gick in och såg detta så jag kunde spela in avsnittet ändå. När jag skulle göra det kunde jag dock inte välja att sätta serieinspelning utan jag kunde bara sätta en inspelning. Det var samma sak för frugan i veckans Greys anatomy. Det hade hon också satt på serieinspelning, men inte heller det fungerade. Så det missade hon. Det känns som att serieinspelningen är instabil. Det är inget nytt fenomen utan det har funnits till och från, men senaste 2 veckorna upplever jag det som mer instabilt än vanligt med serieinspelningarna.

Då det inte verkar vara bara jag som har problem så kunde det vara trevligt med en kommentar ifrån Canal Digital om detta och om det är något man undersöker eller om det är något som vi måste lära oss att leva med.

Postad 03 November 2017 - 10:43

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1255 inlägg
  • 0

Det känns som att serieinspelningen är instabil.

Nja... 

Jag har sett samma, men bara för kanal 5.

Mina andra serieinspelningar fungerar (hittills iaf}.

Har en adb-5720.

Gör nu mina serieinspelningar av program på kanal 5 på min humax (boxer) istället... 

Postad 05 November 2017 - 11:19

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Hittar inte den nya Sportkanalen i CD tablå, eller är det bara en streamingkanal på C more?

Postad 05 November 2017 - 14:40

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Den finns bara som kanal hos Telia hos andra måste man streama från CMore Play.

Postad 05 November 2017 - 18:22

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Jodå, att streama på C more Play går. Men då kan man inte spela i det som man vill se i efterhand (det är livet för oss med oregelbundna arbetstider).

Postad 07 November 2017 - 10:14

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Det är samma här, och jag har den "gamla" inspelningsbara boxen (500 GB svarta, PVR5720) och har samma fel som dig med The big bang theory. Den missade veckans avsnitt och det var ren tur att jag gick in och såg detta så jag kunde spela in avsnittet ändå. När jag skulle göra det kunde jag dock inte välja att sätta serieinspelning utan jag kunde bara sätta en inspelning. Det var samma sak för frugan i veckans Greys anatomy. Det hade hon också satt på serieinspelning, men inte heller det fungerade. Så det missade hon. Det känns som att serieinspelningen är instabil. Det är inget nytt fenomen utan det har funnits till och från, men senaste 2 veckorna upplever jag det som mer instabilt än vanligt med serieinspelningarna.

Då det inte verkar vara bara jag som har problem så kunde det vara trevligt med en kommentar ifrån Canal Digital om detta och om det är något man undersöker eller om det är något som vi måste lära oss att leva med.

Hej och ursäkta sent svar. Detta är något som vi är medvetna om och undersöker men vi kan tyvärr inte ge något svar på när det kan komma att bli åtgärdat. Vänligen Micke 

Postad 07 November 2017 - 10:23

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0

Inget nytt om bildstörningarna på Kanal 5 med Smart boxen ??

Framförallt tydligt under Fredrik och Philips program.

Postad 07 November 2017 - 11:24

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Inget nytt om bildstörningarna på Kanal 5 med Smart boxen ??

Framförallt tydligt under Fredrik och Philips program.

Hej BioBerra  :) Det är inget känt eller noterat fel som ska förekomma. Kontakta vår support på tel 0770-33 22 11 då felet uppstår så kan vi felsöka det tillsammans. Om sändning sker efter kl 21 då kundservice stänger så har kundservice möjlighet att spela in programmet och kontrollera dagen efter. Vänligen Micke

Postad 11 November 2017 - 13:24

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Lite tråkigt att bilden är så liten när man ser på C More sport via Canal Digital To Go. Vill ha full bild, men bokmärkesfältet synligt när jag inte vill ha helskärmsbild.Det märkliga är att det fungerar på C More när man ser samma match på samma dator.

Postad 12 November 2017 - 08:00

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

• 230 inlägg
  • 1
Här är hur Canal Digitals kommande box med Android-TV ser ut för den som är intresserad:
https://red-dot-21.c...onics/oneplace/

Blir spännande och se om det kommer att släppas någon app i Google play för Android-TV, eller om det endast kommer att komma med en speclaisydd med boxen.

Postad 13 November 2017 - 08:43

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Tackar, men nej, jag är inte kund hos Telia. Jag testade att regga mig för deras 0-kronors-abonnemang, men det gick inte. Den kände av att jag inte var kund :-)

Typ, ja, sånt svar man alltid får  :)

Den tvkanals-operatör, som först skapar ett (eller flera) Apple TV-abonnemang vinner ett pris! Kämpa nu.. :)

Det får väl kanske bli så att jag får ta ett abonnemang, där jag får "airplaya" till ATV från iPad eller telefon. 

Lite sent svar och med risk att annan svarat någonstans i kedjan. Vad CD svarade kanske lite summariskt, men här är läget:

1. Finns det smidiga abonnemang, att se linje-tv (tablå-tv, SVT1, Kanal 5, 11:an osv) via Apple TV?

Ja, tex Canal Digital som med varje abonnemang levererar ett kort för mottag via satellit och en dataström, dvs du väljer om du kör båda sätten eller bara det ena

2. Måste jag få hem en parabol eller någon annan box?

Nä, de har erbjudanden om 24-månaders bindning där de sänder ut parabol/box, strunta i det och välj löpande abonnemang istället. Du är fri och får ingen parabol eller bindning.

3. Fungerar det med Comhems nät?

Om du kan surfa till hemsidor och läsa typ aftonbladet.se eller dn.se så funkar det. 

4. Om JA, på ovan frågor, är det samma kanalpaket som det står om på hemsidan?

Det finns några kanaler som inte finns med, typ några utländska nyhetskanaler och Horse & Country. Jag märker inte av detta. Alla kanaler som borde vara med är med. Detta är definitivt inte någon show stopper.

I grund tecknar man alltså ett abb. och väljer själv hur man vill ta emot detta. Extra dataströmmar (4st) kostar 79 kr/mån för alla fyra i klump.

Du behöver alltså inte "airplaya". Kanalväljaren i appen på ATV är mycket smidig och det är inga lagg alls mellan kanalbyten, bilden toppen. Jag kör fiber 250/100.

Redigerat av kenta2, 13 November 2017 - 08:45.

Postad 13 November 2017 - 09:03

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0

Hej BioBerra  :) Det är inget känt eller noterat fel som ska förekomma. Kontakta vår support på tel 0770-33 22 11 då felet uppstår så kan vi felsöka det tillsammans. Om sändning sker efter kl 21 då kundservice stänger så har kundservice möjlighet att spela in programmet och kontrollera dagen efter. Vänligen Micke

Det är flera i denna tråd som bekräftat detta.

Postad 16 November 2017 - 17:11

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Viasat kanaler på gång in till CD efter årsskiftet

Viasat Sport Premium, Viasat Sport, Viasat Fotboll, Viasat Hockey,Viasat Motor.

Viasat Golf

TV3 Sport och esportsTV.

Postad 16 November 2017 - 17:15

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

Viasat kanaler på gång in till CD efter årsskiftet

Viasat Sport Premium, Viasat Sport, Viasat Fotboll, Viasat Hockey,Viasat Motor.

Viasat Golf

TV3 Sport och esportsTV.

Vilket är ett smart drag då CMores sportkanaler och TV-kanaler går åt andra hållet. Det innebär garanterat att båda alternativen kommer att trycka upp prisnivåerna och ComHem följer såklart efter. Om alla tre har samma utbud så kan de alla hålla upp priserna.

Postad 16 November 2017 - 17:38

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Kan det verkligen bli en succé med även Viasat Sport? Betalar nu 959:-/månad för att kunna se allsvensk fotboll samt ha ett tvillingkort och har slagit i taket. Fast bryr man sig inte om svensk sport kanske det kan vara ett alternativ att enbart välja Viasat Sport.

Postad 16 November 2017 - 17:46

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 864 inlägg
  • 0

En del blir vinnare o en del förlorare på detta. En annan som har bägge operatörerna blir det säkert dyrare. 

Postad 16 November 2017 - 17:48

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1989 inlägg
  • 0

Instämmer Huddingebo! Dessutom har reklamen ökat markant i dessa "betalkanaler" 

nästan 1000-lapp i månaden för att se på SHL, resten av kanalerna används mycket sällan eller inget alls.

Får se hur länge man orkar bli mjölkad. Det blir rätt mycket pengar per månad för CD/Viasat/Viaplay inkl sport/Netflix/Storytel och Spotify :(

tvilling på båda satellittjänsterna med och så bredbandet och telefonin... haha vågar inte ens räkna ut totalen.

Postad 16 November 2017 - 18:21

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Vill inte ha paket, hade man kunnat köpa bara Viasat motor för 200:- per månad hade jag tagit det direkt, all annan sport är för mig totalt ointressant.
Kör just nu en astra-parabol för att se F1 helt gratis istället men RTL har ju förlorat rättigheterna 2018...

Postad 16 November 2017 - 23:24

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Här är hur Canal Digitals kommande box med Android-TV ser ut för den som är intresserad:
https://red-dot-21.c...onics/oneplace/

Blir spännande och se om det kommer att släppas någon app i Google play för Android-TV, eller om det endast kommer att komma med en speclaisydd med boxen.

https://sites.google...igital-oneplace

Postad 17 November 2017 - 06:50

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 1

https://sites.google...igital-oneplace

Är det inte en 4k box är den föga intressant.

Postad 17 November 2017 - 10:25

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 1

Är det Viasat, Canal Digital eller båda som har problem med ekonomin?

Att man nu byter sportpaket tyder på att så är fallet. 

Kanske är det början på en sammanslagning då det knappast kan bära sig med "2 st" satelliter med samma utbud 

Tidigare hade Viasat en fördel med Viaplay men nu när Canal Digital GO också fungerar och det dessutom finns C more är det knappast troligt att det ger så mycket klirr i kassan. Kanske får vi även se en sammanslagning vad gäller sportkanalerna, då det  inte finns sport som intresserar nog till dubbla upplagan av allt. 

Vi får väl se hur det slutar

Hej Canal Digital

Jag använder Camodul i min samsung tv men förstår att ni har samma ljudproblem i era boxar

Utljudet från Tv3 och Tv6 är enormt mycket högre än hos andra kanaler

Tv5 är mycket lägre.

Kan ni inte fixa detta snart är ni snälla. Har påpekat detta under flera år då det är ett ständigt problem med olika volym på era kanaler. 

Redigerat av MalcomX, 17 November 2017 - 10:26.

Postad 17 November 2017 - 19:57

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 1

Är väl snarare själva kanalerna som gör förluster pga dyrare rättigheter och inte distributörerna skulle jag tro.

C More gör en förlust med en halv miljard per år så att nå ut till fler tittare är ett måste som en åtgärd.

Skulle tro att många kommer lämna Viasat och gå över till Canal Digital nu så tror dom är stora vinnarna på det här.

Då det gäller satelliterna kan jag ju tycka att det kan räcka med att ha kanalerna på en av satelliterna istället för dubbelt av det mesta då man kan lägga till flera krypteringar på samma kanal så det funkar i bådas boxar. Då skulle bandbredd finnas för allt i HD och ett par UHD kanaler med utan problem.

Redigerat av Leatherface, 17 November 2017 - 19:59.

Postad 18 November 2017 - 09:31

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Skulle de ha en gemensam box med 4K och två kortläsare samt android tror jag att de skulle ta tillbaka marknadsandelar från de övriga aktörerna på marknaden. Trots allt är satellit än så länge bättre än bredband bildmässigt och alla har inte heller tillgång till höghastighetsbredband.

Redigerat av Huddingebo, 18 November 2017 - 09:32.

Postad 18 November 2017 - 10:35

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Antagligen har sporträttigheterna för Viasat blivit för dyra i förhållande till den nuvarande potentialen i sin kundgrupp.

Det är en brytningstid. Fiberbredband som distributionskanal ökar. Viasat lanserade Viaplay och C More finns som separat tjänst med mer än dussinet live kanaler förutom On-demand. Canal Digital Go är idag utbyggd på tex Apple-TV till i princip en ersätningslösning för satellit. Man kan köpa extra dataströmmar istället för extrakort. Har man Viasat får man sina live-kanaler på liknande vis genom Viaplay.

Det är dyrt att driva separata satellitdistributionsupplägg och därigenom begränsa sin kundgrupp om man som Viasat är både innehållsleverantör och distributör. I grannländerna får man tillgång till Viasport som det heter då på CDs plattform.

Postad 19 November 2017 - 18:21

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Det är väl bara i Norge dom heter Viasport än sålänge då det startades då deras SD kanaler släcktes ner.

Det har inget med CD's plattform att göra.

Kanske samma sak sker i Sverige nu under våren då det släcks ner här med.

Redigerat av Leatherface, 19 November 2017 - 18:22.

Postad 20 November 2017 - 16:33

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Det är väl bara i Norge dom heter Viasport än sålänge då det startades då deras SD kanaler släcktes ner.

Det har inget med CD's plattform att göra.

Kanske samma sak sker i Sverige nu under våren då det släcks ner här med.

Visst har Viasport/Viasat Sport med CD:s utbud och distributionsplattform att göra i våra grannländer.

I grannlandet Norge distribueras Viasats sportkanaler under namnet Viasport på CDs plattform likväl som att de återfinns hos Viasat.

https://satellitt.ca....no/tv-kanaler/

I grannlandet i Finland distribuerar CD Viasats sportkanaler på sin plattform likväl som att de också återfinns hos Viasat.

https://www.canaldigital.fi/tilaa/

Och nu snart alltså på samma vis i Sverige. 

Postad 21 November 2017 - 12:24

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Ja det stämmer att dom finns hos Canal Digital i grannländerna.

Har inte påstått nåt annat men kanalerna heter Viasport där och inget annat oavsett plattform så nej det har inte med plattform att göra.

Redigerat av Leatherface, 21 November 2017 - 12:25.

Postad 22 November 2017 - 10:59

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Ja det stämmer att dom finns hos Canal Digital i grannländerna.

Har inte påstått nåt annat men kanalerna heter Viasport där och inget annat oavsett plattform så nej det har inte med plattform att göra.

Har ju inte avsett att påstå att de heter olika på Viasat respektivt CD. Det är ju samma kanaler. Poängen från min sidan var att om man tittar in på CD i Norge och letar efter Viasat Sport så hittar man istället Viasport. Men naturligtvis finns de under samma namn på Viasat, vilket jag inte nämnde och därmed kan det ju misstolkas.

Dialogen handlade istället om att Viasat släpper sin exklusivitet på kanalerna. Det kan å ena sidan vara hämmande för dem kopplat till att deras eget Viasatdistributionserbjudande står sig mindre bra om viktiga delar av deras utbud finns hos de direkta konkurrenterna, men å andra sidan leda till fler abonnemang på det specifika kanalinnehållet. I slutändan så lär Viasat anta att det ger en bättre avkastning.

I Danmark har inte detta skett än. Dock har Viasat som plattform en relativt stark position där och kalkylen då inte ser lika bra ut för att släppa sina kanaler till direkt konkurrent, men vad vet jag. Det kommer kanske med tiden.

I grund är det en förändring/anpassning till ekonomiska realiteter som i sin tur ger en vink om att framtiden för två separata satellitbaserade konkurrerande distributionsplattformar i Norden är utmätt.

Postad 22 November 2017 - 21:37

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Nåt som också går att se hos dom andra nordiska länderna är grannkanaler och borde väl också vara tidsfråga i Sverige med.

Redigerat av Leatherface, 22 November 2017 - 21:38.

Postad 24 November 2017 - 06:30

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Något BF erbjudande till gamla kunder? Mitt abb (familjepaketet) har precis blivit normalpris igen, dvs alldeles för dyrt. Blir det inget special pris säger jag upp allt, kollar inte mycket linjärt ändå.

Postad 24 November 2017 - 07:39

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

Något BF erbjudande till gamla kunder? Mitt abb (familjepaketet) har precis blivit normalpris igen, dvs alldeles för dyrt. Blir det inget special pris säger jag upp allt, kollar inte mycket linjärt ändå.

Bara att ringa in så får du halva priset i 12 mån. Har själv precis gjort det.

Postad 24 November 2017 - 13:21

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Va har du sagt då?

Postad 24 November 2017 - 18:59

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Bara fråga vad du kan få för deal för att inte byta leverantör, de har färdiga rabatter de ger befintliga kunder men man måste fråga😉

Postad 24 November 2017 - 19:48

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Har haft halva priset ett år och fullpris ett år omväxlande under 6 år nu!

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.