Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 februari 2009 - 12:43

vasjpett
  • vasjpett
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Finns det några som uppdaterat till R2AA006 och märkt några nackdelar ?
-eller är det bara fördelar som att det blir något rappare tex.

/Johan

Postad 22 februari 2009 - 14:54

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Varför är detta en killer ROM till X1an enligt dig? Orkade inte läsa igenom hela den där tråden som i gunden gäller en ROM till Touch HD.

Räcker att läsa igenom punkterna i hans introduktion till romen:

* New calendar tab which makes life so much easier now which is so awesome also when activated when manila is in landscape mode.
* New Contact card and Email setup also contributed by the new manila
* Just tapping the time in the Home screen will bring you to a new world of setting up your Alarms and also check other time frequency in other parts of the world.
* New Calculator which also expands with more features when activate in landscape mode, just brilliant.
* New Phone Dialler which is just fxxking awesome in every aspect including conferencing call support and every calls with contact you can do so much more during a call etc.
* There is also a lot of update applications which acquaints to around 90% of the ROM.
* One of the main features which I like most is the new interface which will dazzled you with the daily operation of the phone which will be seen when you flashed and see.
* New Notification process which now replaces large Title Bar which manages all your current notifications, alarm, appointments etc.
* And of course this ROM support landscape mode which makes life for some much easier now, I have made a cab which you will just need to install and soft reset which will activate landscape for most apps in my ROM, including Manila, Phone , Programs and Settings etc.

Sen kan det då tilläggas att dutty är en mycket erfaren rom-cooker vilket borgar för kvalitet och stabilitet, något som jag värdesätter högt. Detta är också den första romen som stödjer äkta landscape-mode i TF3D :)

Postad 22 februari 2009 - 20:47

pdais97
  • pdais97
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

* New calendar tab which makes life so much easier now which is so awesome also when activated when manila is in landscape mode.
* Just tapping the time in the Home screen will bring you to a new world of setting up your Alarms and also check other time frequency in other parts of the world.
* New Calculator which also expands with more features when activate in landscape mode, just brilliant.
* New Phone Dialler which is just fxxking awesome in every aspect including conferencing call support and every calls with contact you can do so much more during a call etc.
* There is also a lot of update applications which acquaints to around 90% of the ROM.
* One of the main features which I like most is the new interface which will dazzled you with the daily operation of the phone which will be seen when you flashed and see.
* New Notification process which now replaces large Title Bar which manages all your current notifications, alarm, appointments etc.
* And of course this ROM support landscape mode which makes life for some much easier now, I have made a cab which you will just need to install and soft reset which will activate landscape for most apps in my ROM, including Manila, Phone , Programs and Settings etc.

Sen kan det då tilläggas att dutty är en mycket erfaren rom-cooker vilket borgar för kvalitet och stabilitet, något som jag värdesätter högt. Detta är också den första romen som stödjer äkta landscape-mode i TF3D :)

Kör ett annat TF3D utan att behöva ändra rom men med den här så lär man ju lätt ändra... Bara att hoppas att den kommer inom kort...

Postad 22 februari 2009 - 21:34

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Ja den skall jag ha helt klart! Det är det som grämer mig just nu, jag får en massa raster när jag switchar till landscape. Den nya ROMen verkar ju vara helt otroligt bra :) Som gjord för Xperia.
Om någon orkar göra en "for dummies" på svenska sen skulle det hjälpa massor :)

Jag kör Touch-IT_v3.5_SWE_RC1 nu, men som sagt, den är inte alls optimerad för att klara landscape. Allt annat funkar kanon iof.

Jag har fått lite problem med I/O när jag använder USB kontakten, vad det beror på vet jag inte. Det verkar ha kommit i samband med när jag flashade till Touch-IT_v3.5_SWE_RC1, så kanske även det problemet försvinner.

Någon förutom jag som har problem med Coreplayer? Ibland låser sig telefonen när jag använder det programmet.

Redigerat av King Cobra, 22 februari 2009 - 21:35.

Postad 22 februari 2009 - 22:59

Losell
  • Losell
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej alla,

Jag har haft min Xperia i en vecka nu, måste säga att jag gillar det jag ser :)
Men jag har ett litet problem, när jag använder den medföljande handsfreen och får ett inkommande samtal så händer det inget när jag trycker på svaraknappen på handsfreen.
Är det någon som vet om det är en inställning som måste göras eller är det ett fel på min Xperia.
(har redan fått en bytt för att vissa tangenter var lösa på den gamla)
Tacksam för svar

MVH Keneth

Postad 22 februari 2009 - 23:07

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Sen en fråga till, var hittar jag ett riktigt bra program för att göra anteckningar på skärmen med? Alltså, ett program för att skriva med stylusen på frihand.
Jag laddade ner ett program i Windows mobile tråden, men jag hittar inte programmet i telefonen när jag installerat det, letter recognizer heter det. EDIT, hittade det men det var inte riktigt vad jag tänkt mig.
Jag vill inte ha ett program som känner av det jag skriver och omvandlar det till skrift, utan mer ett notis program som man kan använda för att snabbt skriva upp nummer osv med. Det skall gå att spara det man kluddat på skärmen såklart.

Liknande detta programmet (ursäkta den dåliga bildkvaliten)
Postad bild
Tyvärr finns det programmet endast till Ifönen..

Redigerat av King Cobra, 22 februari 2009 - 23:42.

Postad 22 februari 2009 - 23:49

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Sen en fråga till, var hittar jag ett riktigt bra program för att göra anteckningar på skärmen med? Alltså, ett program för att skriva med stylusen på frihand.
Jag laddade ner ett program i Windows mobile tråden, men jag hittar inte programmet i telefonen när jag installerat det, letter recognizer heter det. EDIT, hittade det men det var inte riktigt vad jag tänkt mig.
Jag vill inte ha ett program som känner av det jag skriver och omvandlar det till skrift, utan mer ett notis program som man kan använda för att snabbt skriva upp nummer osv med. Det skall gå att spara det man kluddat på skärmen såklart.

Liknande detta programmet (ursäkta den dåliga bildkvaliten)
Postad bild
Tyvärr finns det programmet endast till Ifönen..

Vad är det för fel på Anteckningar som ingår? Där kan du rita hur du vill.

Postad 22 februari 2009 - 23:58

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Ah, såg det nu :) jag visste inte att anteckningarna sparades automatiskt ;) jag trodde dom försvann så fort man stängde programmet eftersom det inte fanns "spara" i menyn. Glöm den frågan :) Anteckningar funkar fin fint!

Postad 23 februari 2009 - 09:47

Atropine
  • Atropine
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Spännande! Jag kör TF3D redan idag och har väl egentligen bara saknat ett bra landscape mode. Om denna release är stabil så kommer den att få stanna i telefonen länge!

Postad 23 februari 2009 - 10:21

yuion
  • yuion
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Finns det någon möjlighet att bara installera duttys touchflo del, med ett fungerande landscape mode men ändå behålla orginalromen? Har han släppt bara hans modifierade touchflo?

Postad 23 februari 2009 - 13:36

jumbo555
  • jumbo555
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tja

Jag har några frågor ang Xperian och här verkar det finnas kunskap!

Hur är kameran jämfört med P1:an? Är den lika "snabb" och blir det lika "bra" bilder?
Hur är batterilivslängden jämfört med P1:an?
Går den att använda som modem med turbofart dvs över 0.3mBit, isf funkar det bra?

Tack på förhand

/Peter

Postad 23 februari 2009 - 14:33

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0

Tja

Jag har några frågor ang Xperian och här verkar det finnas kunskap!

Hur är kameran jämfört med P1:an? Är den lika "snabb" och blir det lika "bra" bilder?
Hur är batterilivslängden jämfört med P1:an?
Går den att använda som modem med turbofart dvs över 0.3mBit, isf funkar det bra?

Tack på förhand

/Peter

Kameran är inte lika snabb som p1an, men den tar bättre bilder.
Batteri tiden är helt överlägsen på Xperian.
Fungerar hur bra som helst som modem. Man kan till och med göra om den till en trådlös router.

Postad 23 februari 2009 - 15:27

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Är lite försiktigare i mitt svar. Hade en P1:a innan Xperian och tycker kameran på P1an var bättre. Vad gäller batterikapaciteten är det lite som äpplen och päron. Om du skulle använda Xperian på samma sätt som du använder P1:an så är nog batteriet bättre.. men eftersom det är en Windowsmobil så kommer du inte att hålla dig ifrån att installera allsköns applikationer och hela tiden sitta på och pilla på den.. :) vilket gör att batteriet dras ut snabbare (skärmen drar mycket ström).

Sen så har batterifrågan varit uppe för diskussion ett flertal ggr.. och det finns de som tycker det är mycket bra kapacitet och andra som måste ladda telefonen varje dag. Ett knep att spara ström är att inte ha skärmen igång hela tiden och se till att stänga ner applikationer efter sig.

Postad 23 februari 2009 - 16:24

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Hej alla,

Jag har haft min Xperia i en vecka nu, måste säga att jag gillar det jag ser :)
Men jag har ett litet problem, när jag använder den medföljande handsfreen och får ett inkommande samtal så händer det inget när jag trycker på svaraknappen på handsfreen.
Är det någon som vet om det är en inställning som måste göras eller är det ett fel på min Xperia.
(har redan fått en bytt för att vissa tangenter var lösa på den gamla)
Tacksam för svar

MVH Keneth

Det var ju lite knapphändig information, men har du uppgraderat telefonen till den nyaste programvaruversionen?

Postad 23 februari 2009 - 16:36

Hilja
  • Hilja
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Har haft min Xperia sedan i torsdags och jag är överlag mycket nöjd :)
Däremot så har jag lagt märke till en sak som stör mig.

På tangentbordet så lyser inte knappen K och knapparna runt denna lika starkt som de övriga. Börjar fundera på ifall lampan kan vara kass där. Någon som vet om det kan vara så eller hur man ska gå tillväga?

Tack!

Postad 23 februari 2009 - 21:49

FatFred
  • FatFred
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Har haft min Xperia sedan i torsdags och jag är överlag mycket nöjd :)
Däremot så har jag lagt märke till en sak som stör mig.

På tangentbordet så lyser inte knappen K och knapparna runt denna lika starkt som de övriga. Börjar fundera på ifall lampan kan vara kass där. Någon som vet om det kan vara så eller hur man ska gå tillväga?

Tack!

Hallo!! på min lyser E och U mycker starkare än de andra tangenterna J,K,L lyser lite svagare på min!! det är nog inget att oroa sig för!! Men det är klart för en mobil för typ 6000 kr så har man ju vissa krav!! Kolla med butiken där du köpte den, om de kan hjälpa dig, om du stör dig på det! (Bifogar en bild, du kanske inte blir klokare av den, men men.) Bifogad fil  DSC03194.JPG   1,28MB   0 Antal nerladdningar

Postad 23 februari 2009 - 22:07

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Hallo!! på min lyser E och U mycker starkare än de andra tangenterna J,K,L lyser lite svagare på min!! det är nog inget att oroa sig för!! Men det är klart för en mobil för typ 6000 kr så har man ju vissa krav!! Kolla med butiken där du köpte den, om de kan hjälpa dig, om du stör dig på det! (Bifogar en bild, du kanske inte blir klokare av den, men men.) Bifogad fil  DSC03194.JPG   1,28MB   0 Antal nerladdningar

Det måste väl bero på att du har EU-versionen :-)

/A

Postad 23 februari 2009 - 23:50

dogan
  • dogan
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Finns det någon möjlighet att bara installera duttys touchflo del, med ett fungerande landscape mode men ändå behålla orginalromen? Har han släppt bara hans modifierade touchflo?

Kolla här:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=485959

Itje släppte "nya" TF3D'n som cab (den är dock inte helt 100% ännu).
Äsch, läs tråden så fattar du ;)

Förövrigt så kommer smaberg med en svensk/engelsk ROM som inkorporerar det nya landscape-läget till hans tidigare ROM.
Mer om detta här: http://forum.xda-dev...ad.php?t=485998

Itje har redan släppt en WWE (engelsk) rom med nya TF3D. Så för er som vågar testa, här är länken:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=485624

Redigerat av dogan, 23 februari 2009 - 23:57.

Postad 24 februari 2009 - 01:34

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Är det nån som har testat My Phone??? http://sn1-p1.myphone.microsoft.com
Jag vill ha en inbjudningskod! ;)

//Joel

Postad 24 februari 2009 - 06:53

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Är det nån som har testat My Phone??? http://sn1-p1.myphone.microsoft.com
Jag vill ha en inbjudningskod! ;)

//Joel

Det verkar vara ungefär det som Dashwire redan gör idag. Men visst det kan ju vara intressant att se vad Pyttemjuk kan göra på temat :blink:

/A

Redigerat av hallberg, 24 februari 2009 - 06:53.

Postad 24 februari 2009 - 10:40

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Det verkar vara ungefär det som Dashwire redan gör idag. Men visst det kan ju vara intressant att se vad Pyttemjuk kan göra på temat ;)

/A

Jo precis..
Jag har kört dashwire.. men har reagerat lite på att det drar rätt mycket ström i bakgrunden. Och synkningarna har ibland missat att uppdatera vissa saker automatiskt.
Jag skulle i allafall vilja testa pyttemjuks variant! :blink:

Postad 24 februari 2009 - 12:15

Soyish
  • Soyish
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Nu har jag lagt en order på en Xperia, hoppas jag blir nöjd med den. Är ju lite delad betyg på X1an, hur är batteritiden för er?

Postad 24 februari 2009 - 12:48

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man kan få och ta emot riktiga Smiles på en X1:a? Inte bara dom med kolon, punkter och prickar utan sådana här :blink: :D :) ;) mfl ....

Redigerat av Unregistered5d19e759, 24 februari 2009 - 12:49.

Postad 24 februari 2009 - 12:57

Soyish
  • Soyish
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man kan få och ta emot riktiga Smiles på en X1:a? Inte bara dom med kolon, punkter och prickar utan sådana här :blink: :D :) ;) mfl ....

Du har ju http://www.iwindowsm...-messaging.html, men det kostar .
Annars så har du en gratis version : http://forum.xda-dev...ad.php?t=328363

Vet inte hur dom funkar, eftersom jag inte har någon Xperia än.

Redigerat av Soyish, 24 februari 2009 - 12:58.

Postad 24 februari 2009 - 13:36

Chiliwise
  • Chiliwise
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Nu har jag lagt en order på en Xperia, hoppas jag blir nöjd med den. Är ju lite delad betyg på X1an, hur är batteritiden för er?

Efter att jag lekt av mig och använder den mer normalt, lite Opera, Calender och kontakter samt ca 2 timmar samtal / arbetsdag så håller min Xperia i 2 dagar eventuellt nästan 3 om jag inte är ute för länge på internet.

Björn

Postad 24 februari 2009 - 13:50

Soyish
  • Soyish
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Efter att jag lekt av mig och använder den mer normalt, lite Opera, Calender och kontakter samt ca 2 timmar samtal / arbetsdag så håller min Xperia i 2 dagar eventuellt nästan 3 om jag inte är ute för länge på internet.

Björn

Det låter bra det, ungefär som min p990i då , håller cirkus 2.5 dag. Då smsar jag rätt mycket, kommer nog tweaka mobilen så fort jag får den och eventuellt försöka lägga in touchflo3d.

Postad 24 februari 2009 - 14:08

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Du har ju http://www.iwindowsm...-messaging.html, men det kostar .
Annars så har du en gratis version : http://forum.xda-dev...ad.php?t=328363

Vet inte hur dom funkar, eftersom jag inte har någon Xperia än.

Jag har provat gratis versionen nu. Installationen gick som en skulle. Jag la programet på Enheten och gjord instälningar enl manualen.
Men det verkar inte fungera. Jag får inte upp några Smilies varken inkomna eller när jag vill skicka

Postad 24 februari 2009 - 14:11

Soyish
  • Soyish
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Jag har provat gratis versionen nu. Installationen gick som en skulle. Jag la programet på Enheten och gjord instälningar enl manualen.
Men det verkar inte fungera. Jag får inte upp några Smilies varken inkomna eller när jag vill skicka

Testat starta om mobilen? Ta en titt på xda, återkommer ifall jag hittar någon lösning.

Postad 24 februari 2009 - 14:20

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Testat starta om mobilen? Ta en titt på xda, återkommer ifall jag hittar någon lösning.

Vad jag förstått det som finns det ingen chans att kunna få smileys på X1 bortsett från när man skickar mms men då är det ju en bild så det blir lite annorlunda

Har testat detta också med resultat att smileys syns vid inkommande sms men du kan inte göra egna.

Det låter bra det, ungefär som min p990i då , håller cirkus 2.5 dag. Då smsar jag rätt mycket, kommer nog tweaka mobilen så fort jag får den och eventuellt försöka lägga in touchflo3d.

Då rekommenderar jag denna: http://forum.xda-dev...ad.php?t=482356

Postad 24 februari 2009 - 14:24

Soyish
  • Soyish
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Då rekommenderar jag denna: http://forum.xda-dev...ad.php?t=482356

Jupp, har tittat på den. Längtar tills Xperian kommer ;)

Postad 24 februari 2009 - 14:55

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Jag har startat om den 2 ggr men ingen effekt.

Men när jag fick ett nytt SMS så kom Smile programet igång men resten av telefonen funkade inte längre. ;)
tar bort detta igen.

Postad 24 februari 2009 - 15:27

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Jag har noterat att vissa klagat över hög strömförbrukning med Spb Mobile Shell (fullversionen). Själv har jag inte haft problem med det och har alltid varit väldigt nöjd med batteritiden. Nyligen uppdaterade jag dock till version 2.1.5 Build 3774 av Spb Mobile Shell och noterade då att min batteritid blev ännu bättre.

Ett tips till er som kör Spb Mobile Shell är alltså att uppdatera till den senaste versionen, även om ni liksom jag hade bra batteritid sedan tidigare.

Redigerat av apanoladotcom, 24 februari 2009 - 16:25.

Postad 24 februari 2009 - 15:41

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Varför vill man så gärna ha smileys som bilder? Jag tar bort bildfunktioner på smileys så fort jag bara kan i program som använder sånna... Man förstår rätt bra dom smileys med kolon och paranteser ändå!

//Joel

Postad 24 februari 2009 - 18:27

Hilja
  • Hilja
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Har precis slängt på ett Crystal Case på min Xperia och märkte då att det är ett litet glapp när man har telefonen i utfällt läge. Tog av Crystal caset igen och man märker inte alls glappet på samma vis.
Dessutom märkte jag att det är lite glapp på överdelen på samma sida som mini-usb-ingången är, både med och utan Crystal case.

Är det något man ska ta tag i och reklamera eller är det så på alla telefonerna?

Sökte lite i tråden och fann lite intressanta svar men inget direkt up-to-date :)

Redigerat av Hilja, 24 februari 2009 - 19:06.

Postad 24 februari 2009 - 19:14

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Jag har hackat lite register för att till det så att datum och tid syns samtidigt i taskbaren enligt följande:
Bifogad fil  taskbar.jpg   23,4K   0 Antal nerladdningar

Men irriterar mig på att slutet på datumet klipps av. Har googlat runt och hittat lite gamla trådar från 2005 som diskuterat problemet under WM5 men inte hittat någon lösning. Är det någon som känner till om det numera finns en lösning? Det enklaste vore ju om man kunde ta bort festilen på fonten.

Registerhacken:
Visa både datum & klocka:
HKLM\Software\Microsoft\Shell\TBOpt = 3 (DWORD decimal)
Fixa till datum för detta - provat ett antal varianter, t.ex. d/M som visar 24/2 men allt beskärs:
HKLM\nls\overrides\SSDte = ddMMM (REG_SZ string)
(det är några inlägg som föreslår en lösning att lägga till två mellanslag efter sista M:et - men det funkar inte för mig - mellanslagen försvinner när man spar registret)

Postad 24 februari 2009 - 20:16

dogan
  • dogan
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jag har hackat lite register för att till det så att datum och tid syns samtidigt i taskbaren enligt följande:

Men irriterar mig på att slutet på datumet klipps av. Har googlat runt och hittat lite gamla trådar från 2005 som diskuterat problemet under WM5 men inte hittat någon lösning. Är det någon som känner till om det numera finns en lösning? Det enklaste vore ju om man kunde ta bort festilen på fonten.

Registerhacken:
Fixa till datum för detta - provat ett antal varianter, t.ex. d/M som visar 24/2 men allt beskärs:
(det är några inlägg som föreslår en lösning att lägga till två mellanslag efter sista M:et - men det funkar inte för mig - mellanslagen försvinner när man spar registret)

Antar att det är Batti du använder för att visa batterinivån i olika färger där uppe?
Om så, vill jag bara säga att det är en ordentlig batteritjuv (diskuterat av många på xda). S'att du vet!

Postad 24 februari 2009 - 20:29

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Edit:
Efter lite uppfriskande av minnet visade det sig att det INTE är Batti jag använder. Utan VistaHide Battery Gauge.
http://www.smartdevi...windows-mobile/
Kanske är därför jag inte lider av batteriproblem :)

Redigerat av Whopper, 24 februari 2009 - 20:45.

Postad 24 februari 2009 - 22:44

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Registerhacken:

Vad är det för taskbar :)

Postad 25 februari 2009 - 06:30

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Vad är det för taskbar :)

Den heter SEX1cons(SEX1=Sony Ericsson Xperia) och finns på XDA-forumet. Kan lägga till en länk senare men just nu svarar jag från mobilen och orkar inte leta fram länken.

Edit: Här kommer länken: http://forum.xda-dev...ad.php?t=485105
:)

Redigerat av Whopper, 25 februari 2009 - 10:01.

Postad 25 februari 2009 - 10:46

danee
  • danee
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
finns det något torrent program till wm?

Postad 25 februari 2009 - 13:48

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

finns det något torrent program till wm?

Det finns ett torrentprogram!
Det och många andra bra program hittar du i "Windows Mobile" tråden.
Första inlägget innehåller en lång lista med diverse program.

Postad 25 februari 2009 - 13:58

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Jag har noterat att vissa klagat över hög strömförbrukning med Spb Mobile Shell (fullversionen). Själv har jag inte haft problem med det och har alltid varit väldigt nöjd med batteritiden. Nyligen uppdaterade jag dock till version 2.1.5 Build 3774 av Spb Mobile Shell och noterade då att min batteritid blev ännu bättre.

Ett tips till er som kör Spb Mobile Shell är alltså att uppdatera till den senaste versionen, även om ni liksom jag hade bra batteritid sedan tidigare.

Kan man via telefonen söka och uppdatera Spb? Jag har 2,1,1 Build 3507.

Postad 25 februari 2009 - 14:09

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Är lite småsugen på att byta c905:an mot en xperia men man är ju lite skeptisk efter allt man läst. Man blir ju av med en fantastisk kamera m.m men xperian verkar fräck och mer surfvänlig.

Skulle vara skoj att testa.

Hur är den att surfa med egentligen? Tycker att det går ganska segt på de telefoner man testat jämfört med en "riktig" dator.

Postad 25 februari 2009 - 14:43

Malmopag
  • Malmopag
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Hejsan

Är det någon som vet vad som krävs för att kunna använda msn på telefonen? enligt telenor stödjer inte X1:an msn fast det är installerat på telefonen. Är det någon annan som har en annan operatör som lyckas få igång det?

Postad 25 februari 2009 - 15:10

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Hejsan

Är det någon som vet vad som krävs för att kunna använda msn på telefonen? enligt telenor stödjer inte X1:an msn fast det är installerat på telefonen. Är det någon annan som har en annan operatör som lyckas få igång det?

Funkade från första stund med Telia.

Postad 25 februari 2009 - 19:01

dogan
  • dogan
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Hejsan

_Vet_ att det fungerar med Telenor. Tele2Comviq likaså.

Postad 25 februari 2009 - 19:33

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Hejsan

Hahaha! Vilket skämt.. Hur dålig koll får man ha när man jobbar på telenor?
Jag kör dock inte det inbyggda MSN utan kör programmet Palringo http://www.palringo....d?get=winmobcab

Jag kör både MSN och ICQ.. även några andra program funkar via palringo.

//Joel

Postad 25 februari 2009 - 20:52

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0
Trevlig läsning för er med Xperia.
Panelerna ska nu kunna visas i realtid om jag har uppfattat det rätt ;)

Postad 26 februari 2009 - 07:50

Malmopag
  • Malmopag
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

_Vet_ att det fungerar med Telenor. Tele2Comviq likaså.

Hahaha! Vilket skämt.. Hur dålig koll får man ha när man jobbar på telenor?
Jag kör dock inte det inbyggda MSN utan kör programmet Palringo http://www.palringo....d?get=winmobcab

Jag kör både MSN och ICQ.. även några andra program funkar via palringo.

//Joel

Pratade med en annan på telenor sen och han hävdade att jag var tvungen att koppla upp mig vi telenor.internet och att det då skulle kosta 15kr/mb och att maxtaxa inte gällde.
Vet ni hur mycket man tankar under tiden som msn är igång?
är det så det fungerar hos er också eller ni kör det via telenor WAP där det ska vara gratis för mig, om jag hade haft en annan telefon.

//Mattias

Postad 26 februari 2009 - 08:02

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Trevlig läsning för er med Xperia.
Panelerna ska nu kunna visas i realtid om jag har uppfattat det rätt ;)

Någon som har provat detta?
Vad kan man göra som inte gick innan med denna "snurra"?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.