Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 April 2010 - 19:01

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Tror inte den här har videon har postas här innan. En väldigt bra demonstation av Timescape och det verkar grymt snabbt.

http://www.youtube.c...h?v=JIebc3gQuX0

Postad 04 April 2010 - 19:15

Unregistered31768
  • Unregistered31768
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0
Jag var nere i stan och inhandlade den vita versionen och herregud vad snygg den är. Jag var väldigt nojjig angående laggning m.m. men har inga problem alls so far.

Den jag fick hem har redan ett skydd för skärmen så kolla noga så ni inte lägger på dubbelt, kan nog bli trögt med två.

Jag har igentligen bara en fråga och det handlar om huruvida det går att koppla rss-feeds till timescape, går det?

Postad 04 April 2010 - 19:30

AZAD
  • AZAD
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Jaa! Tanka FacebookSync från market!

Och man länkar kontakter till Facebook i redigera kontakter. ;)

Supernice! <_< Tack!!

Postad 04 April 2010 - 19:32

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Jag var nere i stan och inhandlade den vita versionen och herregud vad snygg den är. Jag var väldigt nojjig angående laggning m.m. men har inga problem alls so far.

Den jag fick hem har redan ett skydd för skärmen så kolla noga så ni inte lägger på dubbelt, kan nog bli trögt med två.

Jag har igentligen bara en fråga och det handlar om huruvida det går att koppla rss-feeds till timescape, går det?

Jag kör två men tycker inte det är okänsligt. Den märker ju a-trycket men inget a kommer i fältet, bara ovanför knappen. Konstigt känns att det måste vara fw då man ser att den ser trycket.

Postad 04 April 2010 - 20:21

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Har en fråga angående MW600. Går det att spara radiokanaler på den? Väldigt jobbigt att vara tvungen att bläddra förbi alla brus.

Nej det går tyvärr inte.

Damn, det lät ju inte så bra. Var in och klämde lite på en X10:a på MM i Valbo tidigare i veckan, tyckte den verkade bra. Är sugen på en men aningen fördyr för mig ännu bara. Men fan detta lät ju lite "fail". Brukar lyssna på radion genom mobilen på jobbet och det här är tusan en sämre sak än att det inte finns MT/DT.

Zoom-funktionen tyckte jag funkade fint det lilla jag provade.

Redigerat av HenkeEdge, 04 April 2010 - 20:23.

Postad 04 April 2010 - 20:27

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Jag var nere i stan och inhandlade den vita versionen och herregud vad snygg den är.

Hos 3? eller har någon annan lyckats prångla ut en vit telefon?

Postad 04 April 2010 - 20:32

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Damn, det lät ju inte så bra.

Kan hålla med, men det kan vara ett lite delikat problem hur man på ett enkelt sett sparar undan radiostationer på en enhet med enbart 4 knappar (möjligtvis via en extra meny).

Redigerat av twintin, 04 April 2010 - 20:37.

Postad 04 April 2010 - 20:34

Unregistered31768
  • Unregistered31768
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0

Hos 3? eller har någon annan lyckats prångla ut en vit telefon?

Jag fick ut en vit från elgiganten, no problemo.

Postad 04 April 2010 - 20:38

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Jo, fast hur exakt hade du tänkt dig spara radiostationer på en liten enhet som MW600 som bara har 4 knappar varav alla redan är dedikerade för 1 eller flera funktioner ?

Inte vet jag har aldrig sett ett MW600 mer än på bild och jag är inte någon utvecklare på SE. Dock hade jag nog tusan löst det om jag hade haft det som jobb. (svårt det hade varit att fått plats med någon mer liten knapp?)

För mig så blev detta något som gör X10 mindre intressant för min del iaf. =(

EDIT: Kommer den i alla fall ihåg den senaste frekvensen man lyssnade på? Eller kan man klassa det som epic f...

Redigerat av HenkeEdge, 04 April 2010 - 20:47.

Postad 04 April 2010 - 21:09

W0lfie_91
  • W0lfie_91
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
det fanns en länk långt bak i tråden till en sida där man kunde jämföra bilder tagna med mobil med andra mobiler. kommer nån ihåg vad den sidan hette? har letat men kan inte hitta länken igen =(

Postad 04 April 2010 - 21:13

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
happ då har jagkonstaterat att pga att Telenor har lagt in Navigation (Navigon) med Telenor icon så är den INTE uppdaterbar.

Precis som 3 ... Jusste den har SVTPlay oxo en egen icon... Tack Telenor era snikna ######r,

Så fort det GÅR att roota den så är det bye bye. Har PMat vissa chefs i XDA om att min e upp för experiment ...

Postad 04 April 2010 - 21:25

Unregistered31768
  • Unregistered31768
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0
Hur får man igång SVT Play? Funkar ej via standardwebbläsaren.
Har en icke-operatörs-bunden Xperia.

Postad 04 April 2010 - 21:27

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

happ då har jagkonstaterat att pga att Telenor har lagt in Navigation (Navigon) med Telenor icon så är den INTE uppdaterbar.

Precis som 3 ... Jusste den har SVTPlay oxo en egen icon... Tack Telenor era snikna ######r,

Så fort det GÅR att roota den så är det bye bye. Har PMat vissa chefs i XDA om att min e upp för experiment ...

Bara hoppas dom inte gör något liknande med Desire. Visserligen redan rootad och det finns generic rom ute som är uppdaterbar, så är det på det viset så finns det lösning.

Postad 04 April 2010 - 21:30

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Hur får man igång SVT Play? Funkar ej via standardwebbläsaren.
Har en icke-operatörs-bunden Xperia.

http://svtplay.se/mobil

Allt finns där också.. i bra kvalité!

//J

Postad 04 April 2010 - 21:51

Unregistered31768
  • Unregistered31768
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0

http://svtplay.se/mobil

Allt finns där också.. i bra kvalité!

//J

Tackar, funkar bra men kvalitén är lite så där.

Finns det någon app som spelar .avi filer?

Postad 04 April 2010 - 21:58

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

avi är bara en container som kan innehålla film som är kodad på olika sätt (vanligtvis divx/xvid, men andra förekommer). Och nja, yxflash spelar upp vissa, men resultatet lämnar mycket att önskas. Bästa sättet är att hitta filer som är mp4 och h.264 encodade för mobil. Provade att koda om en episod av nya V i Handbreak (program) och använde iphone/ipod touch som mall för inställningarna och den funkade bra, även i SE's spelare. Tog ca 5 minuter.

Postad 04 April 2010 - 22:08

Mayanyi
  • Mayanyi
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Hur har du hittat beautiful widgeten, är inte det en köp-widget? Hittar iaf inte den på android-market...

Det stämmer.. hittade den inte på Android market.. ;)

Postad 04 April 2010 - 22:39

fahlin
  • fahlin
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Installerad =)

Postad 04 April 2010 - 22:45

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Jag fick ut en vit från elgiganten, no problemo.

Såg nu att man kunde se på butiksstatusen på EG att två butiker i Göteborg har den vita...knepigt när inga andra har den på lager... Jag lär ju inte åka 50 mil för att köpa en vit några veckor tidigare iaf.

Tipsa gärna om ni vet nån som säljer vita olåsta X10 i Gävleområdet...tack.

Postad 04 April 2010 - 22:54

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Edit: Onödigt inlägg, frågan besvarad.

Redigerat av Pjuklarven, 04 April 2010 - 23:34.

Postad 04 April 2010 - 23:12

Mayanyi
  • Mayanyi
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Installerad =)

Visst är den bra? ;) Jag kör widgeten "Beatiful Home" på mellan homeskärmen högst upp och med skinnet "Blueneon". Riktigt läckert, men det finns många snygga o välja mellan. Det kombinerat med en snygg bakgrund är super. Jag tog bakgrund från appen "Abstract Wallpapers".

Postad 04 April 2010 - 23:13

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Ni får ursäkta om jag e trög men finns den på market eller inte? hittar den inte, och ni råkar inte ha screenshots på den.

Postad 04 April 2010 - 23:26

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Inte vet jag har aldrig sett ett MW600 mer än på bild och jag är inte någon utvecklare på SE. Dock hade jag nog tusan löst det om jag hade haft det som jobb. (svårt det hade varit att fått plats med någon mer liten knapp?)

Den är väldigt liten och i princip hela ytan är redan full med kontroller. På en telefon med radio kan du ju spara undan en station under varje knapp för snab åtkomst och det är lite svårt att åstadkomma på en sådan här liten enhet. Att göra listor som man skall skrolla igenom är inte heller speciellt praktiskt.

Kort och gott, en extremt liten radio och med det kommer en del begränsningar som man antigen kan leva med eller inte.

För mig så blev detta något som gör X10 mindre intressant för min del iaf. =(

Android lurar med inbyggd radio är dessvärre rätt ovanligt så vitt jag vet. Den enda telefon jag kommer på just nu är X10 Mini, fast den kanske har för liten skärm för dig. Tror det var snack om att Desire skulle ha inbygd radio också, men jag vet inte om det stämmer. Kanske värt att kolla upp.

EDIT: Kommer den i alla fall ihåg den senaste frekvensen man lyssnade på? Eller kan man klassa det som epic f...

Så länge man är i radio mod kan man slå på och stänga av radion utan att den glömmer (du behöver inte byta mod för att t.ex. ringa). Men så fort du byter mod t.ex. för att strömma musik från telefonen eller om du stänger av headsetet så glömmer den bort. Det borde man kunnat fixa. Likaledes kan man inte använda den medans man laddar den vilket
är en liten brist också enligt mig.

Men som BT headset är dock MW600 fortfarande svårslaget när man ser till pris, batteriprestanda, ljudkvalite och funktion enligt min åsikt.

Redigerat av twintin, 04 April 2010 - 23:28.

Postad 04 April 2010 - 23:29

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Ni får ursäkta om jag e trög men finns den på market eller inte? hittar den inte, och ni råkar inte ha screenshots på den.

Vet inte om det är samma, men är det det så lär den inte finnas på Market då HTC skickade en C&D till utvecklarna (lite väl "likt" weather i sense ;) )

Postad 04 April 2010 - 23:35

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Installerad =)

Hur tusan gjorde ni det, berätta??
Va in på deras hemsida och testade den där "fyrkant-koden" men den kom ju bara till android market ;)

Postad 05 April 2010 - 00:00

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Hur tusan gjorde ni det, berätta??
Va in på deras hemsida och testade den där "fyrkant-koden" men den kom ju bara till android market ;)

Tja... en ökänd sida med svenskt ursprung faller mig i tankarna <_<

Postad 05 April 2010 - 00:31

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Verkar bero lite på vad man har för uppkoppling för tillfället.. Hade bara 0,3mbit när jag körde idag och då märkte jag viss kvalitéts-minskning.. men där jag har min vanliga turbo-3g-täckning med fina 2,5-3,5mbit så tycker jag kvalitén på SVT-plays mobilsajt är super!

//Joel

Postad 05 April 2010 - 01:30

Dalthor-san
  • Dalthor-san
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Var och klämde på en X10a idag på elgiganten. testade text i landscape mode och direkt på a knappen. funkade hur fint som helst. Jag nästan nintendo tryckte på a knappen och den reggade varje gång i stortsett ;) så ni som haft problem med a knappen tycker jag nästan ska lämna in för ny telefon. Annars kändes den snabb. Aldrig pillat på en pekmobbe förut. Va la sådär med att byta homescreens men det va nog mest för att jag hade ett slappt handlag. Mobilen va helt tom som om den vore plockad ur kartong och tagit ur minneskortet. så någon timescape kunde jag tyvärr inte testa men överlag kunde man ju inte låta bli att flina när man pilla på den <_<

SEs kvalitetskontroll har ifrågasatts förut här och betalar man 6 papp för den så ska man kräva en vara som funkar som det är tänkt. Det är vad jag tycker iaf.

Postad 05 April 2010 - 02:30

RichardA
  • RichardA
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hmm får inte igång mw600!

Telefonen hittar min dator men inte mw600.

Har såklart startat om både mobben o mw600.

Vad har jag missat?

Det fungerar dock bra med kompisens Nokia så det måste ju vara någon med x10:an.

Går in på Bluetooth-inställningar och aktiverar bluetooth.
söker efter andra enheter.

mobben hittar min dator men ej mw600??

Redigerat av RichardA, 05 April 2010 - 02:33.

Postad 05 April 2010 - 08:04

magnumhex
  • magnumhex
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om man kan installera jad/jar filer på X10? Isåfall hur gör man, hittade ett program på SE-sidan som hette capuchin radio som verkar bra.

Postad 05 April 2010 - 08:46

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Funderar på en X10, kör just nu HTC legend med 2.1.
Så undrar om någon som nu köpt X10 som tidigare använt 2.1 och vilken skillnad tycker ni det är?

Hade en Acer L innan som även den kör 1.6 och den var jag inte så impad av.

Postad 05 April 2010 - 08:50

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0

Hmm får inte igång mw600!

Telefonen hittar min dator men inte mw600.

Har såklart startat om både mobben o mw600.

Vad har jag missat?

Det fungerar dock bra med kompisens Nokia så det måste ju vara någon med x10:an.

Går in på Bluetooth-inställningar och aktiverar bluetooth.
söker efter andra enheter.

mobben hittar min dator men ej mw600??

Först måste du parkoppla MW600:an med telefonen.

Ha headsetet avstängt, sätt på bluetooth och aktivera synlighet, sätt sedan på headsetet och håll in påknappen tills
något syns på displayen. MW600:an dyker då upp i luren, välj att parkoppla.

Enjoy!

Postad 05 April 2010 - 08:56

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Funderar på en X10, kör just nu HTC legend med 2.1.
Så undrar om någon som nu köpt X10 som tidigare använt 2.1 och vilken skillnad tycker ni det är?

Hade en Acer L innan som även den kör 1.6 och den var jag inte så impad av.

Sitter i samma sits, har en HTC Legend, men är jäävligt sugen på just x10, det jag fullkomligt älskar med htcn är väl webläsaren, frågan är ju om x10s webläsare kan sätta sig upp mot legends. Funkar det att dubbelklicka för att zoome på x10?

De jag saknar i legend är väl stor skärm och bra kamera, funderar på att byta till x10 eller HTC Desire, men de känns som att desire inet är så extremt stor skillnad mot legenden.

Postad 05 April 2010 - 09:07

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Ja det är den stora skärmen jag saknar också. Hade tänkt att köpa en Desire men orkar inte vänta på den, många butiker "tror" att den kommer 7-8 April men tror det kommer bli förseningar, sedan så förbokade jag min ganska sent så lär få vänta till runda 2.

Sedan har vi N1 som jag nog helst vill men tänker inte betala ca 5500kr för den.

Så X10 skulle jag valt direkt om den hade 2.1, 1.6 känns så 2009 =(
Sedan tar det nogl runt 8 månader innan SE släpper en update.

Så drygt att X10 inte kan utnyttja alla färger i skärmen med 1.6

Redigerat av nixxz, 05 April 2010 - 09:09.

Postad 05 April 2010 - 09:11

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Efter skriverier om att folk inte har problem med aknappen är jag lite sugen på en sammanställning över hur många som har eller inte har problem. Fwt kan också vara intressant. Undra om att man ska kräva byte...

Postad 05 April 2010 - 09:14

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Ja det är den stora skärmen jag saknar också. Hade tänkt att köpa en Desire men orkar inte vänta på den, många butiker "tror" att den kommer 7-8 April men tror det kommer bli förseningar, sedan så förbokade jag min ganska sent så lär få vänta till runda 2.

Sedan har vi N1 som jag nog helst vill men tänker inte betala ca 5500kr för den.

De enda sakerna jag sett där man ser att färgerna är få är markets logomeny och forumets meny om man tittar väldigt noggrant.

Postad 05 April 2010 - 09:38

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Hehe, att 1.6 känns 2009 skiter jag fullkomligt i faktiskt ;) ###### i-lands problem <_< E mest webläsaren jag är rädd för att den inte lever upp till Legends webläsare ;)

Men som sagt, någon som kan berätta ifall dubbeltap to zoom funkar, eller om man måste använda zoom knapparna?

Isåfall blir de åka in å köpa den hos tre, eller ja.. Teckna tre abb.

Postad 05 April 2010 - 10:01

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Det första som sitter på (under skyddsplasten som ska rivas av) är nåt annat än ett vanligt displayskydd, har jag flr för mig jag läst.

Jepps, spelade du P3 när du slog av den så börjar den med P3 nästa ggn du slår på. ;)

Postad 05 April 2010 - 10:13

Unregisteredcc22fea5
  • Unregisteredcc22fea5
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag kan tycka att "a-knappsproblemmet" är en droppe i havet. Tycker att batteritiden är ett större problem, som jag tror har drabbat alla. Ska luren hålla sig vaken från 07.30 - 22.30 så MÅSTE man ladda den en gång under dagen. Det är ju vaginalt dåligt i så fall!!

Postad 05 April 2010 - 10:18

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Jag kan tycka att "a-knappsproblemmet" är en droppe i havet. Tycker att batteritiden är ett större problem, som jag tror har drabbat alla. Ska luren hålla sig vaken från 07.30 - 22.30 så MÅSTE man ladda den en gång under dagen. Det är ju vaginalt dåligt i så fall!!

Man får ju även ta i beaktande att ett nytt batteri inte presterar fullt ut innan man använt det ett par ggr. Mitt har efter en veckas användning blivit bättre, inga siffror dock men jag klarar mig lugnt en dags normalt användade nu.

Postad 05 April 2010 - 10:22

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Jepps, spelade du P3 när du slog av den så börjar den med P3 nästa ggn du slår på. ;)

Aha, inte riktigt så illa som man först befarade då. Finns ju bara två lyssningsbara radiostationer ändå, Rock Klassiker och Radiosporten <_<

Postad 05 April 2010 - 10:34

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Man får ju även ta i beaktande att ett nytt batteri inte presterar fullt ut innan man använt det ett par ggr. Mitt har efter en veckas användning blivit bättre, inga siffror dock men jag klarar mig lugnt en dags normalt användade nu.

10-20 omladdningar så ska det börja närma sig full kapacitet. Sen kommer det nog inte vara ngt problem att få den å klara sig en dag iaf.

Postad 05 April 2010 - 11:06

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Funkar det att dubbelklicka för att zoome på x10?

Tyvärr inte.. men zoom-knapparna är i allafall lätt-tillgängliga.. och på de flesta sidor behöver man inte zooma.. upplösningen räcker gott åt att se hela sidan om man roterar telefonen och webbläsaren har ju också en anpassningsfunktion man kan använda som anpassar sidan så den får plats bättre.

Surfupplevensen är skitbra.. trots att man inte kan dubbelklicka för zoom.

Postad 05 April 2010 - 11:08

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Tyvärr inte.. men zoom-knapparna är i allafall lätt-tillgängliga.. och på de flesta sidor behöver man inte zooma.. upplösningen räcker gott åt att se hela sidan om man roterar telefonen och webbläsaren har ju också en anpassningsfunktion man kan använda som anpassar sidan så den får plats bättre.

Surfupplevensen är skitbra.. trots att man inte kan dubbelklicka för zoom.

Okej! Så är min desire också, ju mer jag zoomar ju mer anpassar den sig så att man inte ska behöva scrolla i sidled för att kunna läsa texten.

Får nog ta å teckna ett nytt 3 abb å ta x10an då.

Postad 05 April 2010 - 11:12

CustOM_20
  • CustOM_20
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Hehe, att 1.6 känns 2009 skiter jag fullkomligt i faktiskt ;) ###### i-lands problem <_< E mest webläsaren jag är rädd för att den inte lever upp till Legends webläsare ;)

Men som sagt, någon som kan berätta ifall dubbeltap to zoom funkar, eller om man måste använda zoom knapparna?

Isåfall blir de åka in å köpa den hos tre, eller ja.. Teckna tre abb.

Om du använder webläsaren Opera Mini så är det dubbeltap to zoom som gäller, och den tycker jag personligen funkar bättre än standard webläsaren.

Postad 05 April 2010 - 11:16

lestander
  • lestander
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Okej! Så är min desire också, ju mer jag zoomar ju mer anpassar den sig så att man inte ska behöva scrolla i sidled för att kunna läsa texten.

Får nog ta å teckna ett nytt 3 abb å ta x10an då.

Din Desire ???
Sitter nu och velar mellan x10 och Desire, sitter jus nu och skriver på en Iphone 3gs som jag verkligen är nöjd med, både att surfa och skriva.
Men hur funkar de att markera text på x10 copiera/klistra in? Jämfört med iphone? Så att Desire hade en liknande funktion som Iphone.
De ja e mest rädd för är att man ska bli missnöjd att byta Iphonen mot x10. Sitter lite å väntar på Desire just nu tror jag, om ingen kan övertala mig att ta x10:an. Den har lite vill ha begär tack vare den stor skärmen och kameran!!

Redigerat av lestander, 05 April 2010 - 11:18.

Postad 05 April 2010 - 11:20

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Din Desire ???
Sitter nu och velar mellan x10 och Desire, sitter jus nu och skriver på en Iphone 3gs som jag verkligen är nöjd med, både att surfa och skriva.
Men hur funkar de att markera text på x10 copiera/klistra in? Jämfört med iphone? Så att Desire hade en liknande funktion som Iphone.
De ja e mest rädd för är att man ska bli missnöjd att byta Iphonen mot x10. Sitter lite å väntar på Desire just nu tror jag, om ingen kan övertala mig att ta x10:an. Den har lite vill ha begär tack vare den stor skärmen och kameran!!

Självklart skrev jag fel, har såklart inegn Desire, utan en HTC Legend. Jag velar fram och tillbaka mellan om jag ska ta en x10 eller Desire. Desire blir ju som min legend fast större skämr, snabbare prolle osv. Så jag tror faktiskt de blir den. x10an har ju bara lite större skärm, dock kameran som lockar i den. Vill ha en mobil med bra kamera, men samtidigt så vill jag åt smidigheten i htcs telefoner.. Så svårt detta ;)

Postad 05 April 2010 - 11:29

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Självklart skrev jag fel, har såklart inegn Desire, utan en HTC Legend. Jag velar fram och tillbaka mellan om jag ska ta en x10 eller Desire. Desire blir ju som min legend fast större skämr, snabbare prolle osv. Så jag tror faktiskt de blir den. x10an har ju bara lite större skärm, dock kameran som lockar i den. Vill ha en mobil med bra kamera, men samtidigt så vill jag åt smidigheten i htcs telefoner.. Så svårt detta ;)

Vill du ha något liknande Sense som HTC har (det du "ser" i menyer osv.) så kan du ju alltid dra hem något annat än det som levereras till X10:an. I övrigt är ju X10:an HÄSTLÄNGDER mycket snyggare som telefon än Desire. Jag har velat lite också under flera månader och jag kan bara säga att HADE nu Desire inte varit ful som stryk, när nu X10:an är så brutalt snygg som den är så hade jag lika gärna kunnat ta en Desire, men som det ser ut nu så blir det inte en Desire. Att köpa en Desire - för mig - helt subjektivt såklart - är som att jag skulle köpa en Skoda istället för en Audi, även om det hade suttit nästan samma motorer osv. i de båda bilarna. ;) Sen har ju X10:an en betydligt bättre kamera, längre standby- och taltid, en skärm som slår Desire på fingrarna på olika sätt, framför allt i solljus. Har Desire sedan samma flaw som Legend, att den delar på antennen så att man inte kan ha WLAN och använda Bluetooth samtidigt, som jag gör riktigt ofta så är det kokta fläsket stekt för Desire.

I övrigt är jag riktigt sugen på en Legend också, för den är också ruskigt snygg, men som sagt, den där WLAN och Bluetoothgrejen stör mig på Legend.

Gå och känn på en X10:a i en butik nu istället för att sitta här på forumet. <_<

Postad 05 April 2010 - 11:41

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Vill du ha något liknande Sense som HTC har (det du "ser" i menyer osv.) så kan du ju alltid dra hem något annat än det som levereras till X10:an. I övrigt är ju X10:an HÄSTLÄNGDER mycket snyggare som telefon än Desire. Jag har velat lite också under flera månader och jag kan bara säga att HADE nu Desire inte varit ful som stryk, när nu X10:an är så brutalt snygg som den är så hade jag lika gärna kunnat ta en Desire, men som det ser ut nu så blir det inte en Desire. Att köpa en Desire - för mig - helt subjektivt såklart - är som att jag skulle köpa en Skoda istället för en Audi, även om det hade suttit nästan samma motorer osv. i de båda bilarna. ;) Sen har ju X10:an en betydligt bättre kamera, längre standby- och taltid, en skärm som slår Desire på fingrarna på olika sätt, framför allt i solljus. Har Desire sedan samma flaw som Legend, att den delar på antennen så att man inte kan ha WLAN och använda Bluetooth samtidigt, som jag gör riktigt ofta så är det kokta fläsket stekt för Desire.

I övrigt är jag riktigt sugen på en Legend också, för den är också ruskigt snygg, men som sagt, den där WLAN och Bluetoothgrejen stör mig på Legend.

Gå och känn på en X10:a i en butik nu istället för att sitta här på forumet. ;)

Hehe jo, det är ju de att Legenden är snyggare å de är i princip samma telefon. Vissa funktioner i den jag gillar, men som du säger så är x10an snyggare å bättre kamera. Finns inga ställen i närheten som har en x10, orkar inte åka 5 mil för att känna på den ;) Någon i närheten av Lysekil här på forumet som sitter på en x10a?<_<

Postad 05 April 2010 - 12:19

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Jag blir så ******** förbannad när jag skriver och a:et inte fungerar. det är klart att man helst skriver i landscape mode. Men att det inte fungerar bra tycker jag är förjävligt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.