Redigerat av Unregistered31511, 21 April 2011 - 11:37.
Nokia N8 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(124)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Ultimata Androiden? (47 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 21 April 2011 - 11:36
Postad 21 April 2011 - 11:53
tacksam för alla svar
Postad 21 April 2011 - 12:25
hahaha katastrof !!!Så här ser min N8 ut när jag surfar upp denna bild: http://www.lagom.nl/...g/blacktest.png Rutorna skall inte ha några färger utan bara vara variationer från vitt -> svart.
Pinsamt Nokia!
Postad 21 April 2011 - 12:51
Det står ju LCD-test ^^
När jag kollar den på mobilen är det ju något lila-aktigt på en del av dom men det är inget jag reflekterat över innan.
Så om det inte stör vid daglig användning så spelar det väl ingen roll för min del iaf.
Verkar ju dock som att det finns de med större färgskillnad och det kanske ser konstigt ut förstås.
Redigerat av premonitioner, 21 April 2011 - 12:53.
Postad 21 April 2011 - 13:05
Undrar hur set ser ut hos Samsung, det är väl deras AMOLED displayer?hahaha katastrof !!!
Redigerat av Unregistered31511, 21 April 2011 - 13:06.
Postad 21 April 2011 - 13:53
Undrar hur set ser ut hos Samsung, det är väl deras AMOLED displayer?
Har själv en C7 och gråskalan var något åt det lila hållet men inget som stör mej, inte i närheten av N8 bilden.
Kollegan har en Samsung, den var också åt det lila hållet, ungefär som min C7a.
/o
Postad 21 April 2011 - 14:39
Nokia har nyss lämnar rapport, avtalet med Microsoft skulle ju enligt tidigare innebära att man drog ner på Symbian. Men tydligen så ska det ske stora personalnedskärningar först 2013, betyder det då att man kör vidare med Symbian till 2013? Jag menar personalen kan väl inte sitta och rulla tummarna till 2013. Två år är för övrigt långt tid inom mobilbranschen.
Ja, Symbian kommer ju inte tvärdö, utan det kommer ju att leva vidare iaf några år till
Postad 21 April 2011 - 16:27
Har själv en C7 och gråskalan var något åt det lila hållet men inget som stör mej, inte i närheten av N8 bilden.
Kollegan har en Samsung, den var också åt det lila hållet, ungefär som min C7a.
/o
Alla AMOLED-skärmarna går lite åt det lila hållet, men inte så det stör el. har nån betydelse.
Men lite märkligt är att efter allt jag läst verkar inte C7an drabbad av det riktigt störande lila, som N8.
Det måste ju vara samma display i N8 som C7.
Då ser det ju mer ut som det var en inställning/kalibreringsfråga som inte är samma.
Hoppas Nokia löser det. Därför jag nu börjat gilla Symbian3 Nokia och ändå trevligare ser Symbian Anna ut.
Är det förresten bekräftat att Anna kommer till N8, C7 ?
För att gå tillbaka på tidigare inlägg, så har jag löst problemen med WiFi - uppkopplingen.
Redigerat av ffodil, 21 April 2011 - 16:30.
Postad 21 April 2011 - 16:41
Alla AMOLED-skärmarna går lite åt det lila hållet, men inte så det stör el. har nån betydelse.
Men lite märkligt är att efter allt jag läst verkar inte C7an drabbad av det riktigt störande lila, som N8.
Det måste ju vara samma display i N8 som C7.
Då ser det ju mer ut som det var en inställning/kalibreringsfråga som inte är samma.
Hoppas Nokia löser det. Därför jag nu börjat gilla Symbian3 Nokia och ändå trevligare ser Symbian Anna ut.
Är det förresten bekräftat att Anna kommer till N8, C7 ?
För att gå tillbaka på tidigare inlägg, så har jag löst problemen med WiFi - uppkopplingen.
Det e bekräftat att symbian Anna kommer till N8,så här skriver en anställd till Nokias support forum
12-Apr-201109:15 AM - last edited on 12-Apr-201110:51 AM by vandelay
Hi all,
as promised I will keep you up to date on the latest software update developments.
Today, on April 12, Nokia launched the Nokia E6 and the Nokia X7, two new smartphones aimed at business users and entertainment enthusiasts respectively. Both devices run on the newest version of Symbian, which has been nick-named Symbian Anna as part of a newly agreed naming strategy for Symbian (formerly known as PR2.0). Symbian Anna includes fresh, new icons and usability enhancements such as improved text input, a faster browser and refreshed Ovi Maps. In the coming months Symbian Anna will also be available as standard on newly shipping Nokia N8, Nokia E7, Nokia C6-01 and Nokia C7 devices, as well as available to download on previously purchased models of those same smartphones. We will communicate more on this closer to the time.
New software features in Symbian Anna:
•New, fresh icons and usability enhancements
•Improved text input:
* Split screen view while typing; see your message thread, webpage, maps, contacts or email
*Virtual portrait QWERTY for fast, one handed typing
• An easier to use and faster browser (address bar visible, pages load faster, improved opening, closing and navigation between windows)
•Refreshed Ovi Maps with:
*Simpler and quicker search
*New public transportation routes
•For business users:
o Instant messaging and presence with Microsoft Communicator Mobile
o E-mail enhancements including full meeting request support
o True business grade security with HW accelerated encryption
o Easy and secure intranet access (IPSEC and SSL VPN enablers, intranet application –necessary features for all business users who want to access their company intranet)
BR, yvonne
Enligt Nokia Sverige ska dessa 2 modeller släppas i Juni,så någon gång Juni/Juli kommer symbian Anna troligtvis att kunna laddas ner till N8:an om dom inte ändra datum innan dess...först ska dom 2 modellerna ut innan man kan få den till N8:an,sjukt när den redan e färdig och finns på C7 Astound redan..
Redigerat av sammy75, 21 April 2011 - 16:44.
Postad 21 April 2011 - 16:49
Tålamod. Ok. lite ironiskt kanske, eftersom man kanske skaffat nåt nytt innan dess.
Redigerat av ffodil, 21 April 2011 - 16:52.
Postad 21 April 2011 - 16:57
Kan man så klart tycka, men å andra sidan kan man förstå att man vill ha något att locka med till dom nya modellerna först.
Tålamod. Ok. lite ironiskt kanske, eftersom man kanske skaffat nåt nytt innan dess.
Ja inte begriper man sig på vad dom sysslar med,först slå på stora trumman om 50+ uppdateringar 1:a kvartalet 2011,så får vi Pr1.2...Ha Ha..vilket skämt,sen nytt datum i april när dom ska presentera något stort..jo att man döpt om Pr2.0 till "Anna" och att vi får vänta ett par månader till..hoppas dom inte lovar något mer på länge..man kan tro det e 1:a april hela året hos Nokia..Glad Påsk allesammen....
Postad 21 April 2011 - 18:00
http://www.aftonblad...icle12916586.ab
Postad 21 April 2011 - 20:34
Postad 21 April 2011 - 20:59
tycker att bilderna jag lägger upp på facebook är sämre än med gamla mobilen.mycket skumt detta ???
för tt dom kompremeras så hårt vid uppladning. TEsta att ta hem pixelpipe eller liknande så blir bilderna bättre.
Postad 21 April 2011 - 23:51
här är ett exempel på en bild som är uppladad med senaste social beta...
Redigerat av bag, 22 April 2011 - 00:02.
Postad 22 April 2011 - 00:19
har testat pixelpipe nu och tycket bilderna blev bättre.tack gode gud för det.fick kladda ett tag så att jag kom på hur man gör,är inte ett teknikens under precis...tog fram bilden i fotomappen-klickade på sänd och där var ett alternativ som hette sänd via pixelpipe....så lätt det kan vara
för att stilla min nyfikenhet ska jag kolla det andra alternativet imorgon.
tack för svaren !!!
Redigerat av vcbc, 22 April 2011 - 00:21.
Postad 22 April 2011 - 00:47
Postad 22 April 2011 - 08:37
Är det verkligen Nokia som har lovat allt det där, eller kommer det från nån av de löjliga ryktesspridarna till Nokiabloggar?Ja inte begriper man sig på vad dom sysslar med,först slå på stora trumman om 50+ uppdateringar 1:a kvartalet 2011,så får vi Pr1.2...Ha Ha..vilket skämt,sen nytt datum i april när dom ska presentera något stort..jo att man döpt om Pr2.0 till "Anna" och att vi får vänta ett par månader till..hoppas dom inte lovar något mer på länge..man kan tro det e 1:a april hela året hos Nokia..Glad Påsk allesammen....
Jag vet ärligt talat inte, men det är inte första gången Nokia får skit för nånting nån blog eller forummedlem hittar på.
Senast för nån dag sen var det nån här som gnällde på att Nokia alldeles för långt i förväg hade givit info om kommande Windowsmodeller,
när det i själva verket verkade vara nån som hade listat ut att modellnamnen skulle börja på W.
Snacka om svårt att lista ut...
Dessutom är inte Anna samma sak som PR2.0.
Postad 22 April 2011 - 10:41
Vad jag har sett är det de som säger sig vara Nokia-anställda individer som sprider dessa rykten på diverse bloggar och forum, om de sen är det eller ej är inte intressant för mig, jag tror inte på nåt förrän det står på nokia.com. Vilket inte brukar hända. Det är bara att invänta ny firmware. Jag är nöjd med min N8 som det är, dock med ett enda litet "hack", och det är att byta ut installserver.exe mot en som inte bryr sig om signeringen.Är det verkligen Nokia som har lovat allt det där, eller kommer det från nån av de löjliga ryktesspridarna till Nokiabloggar?
Jag vet ärligt talat inte, men det är inte första gången Nokia får skit för nånting nån blog eller forummedlem hittar på.
...
Inte?Dessutom är inte Anna samma sak som PR2.0.
Postad 22 April 2011 - 11:31
gillade själv inte pixelpipe men har ju hittat ett sätt som funkar bättre för mig nu. blir sjukt imponerad över hur bra bilder N8:an tar. eller vad tycker Ni om mitt exempel ovan?
förbannat bra bild ,verkligen
men om du inte gillar pixelpipe,vad kör du med för något??
är villig att testa div produkter eftersom jag lägger upp rätt mycket bilder.
//påskaharen !!!
Postad 22 April 2011 - 12:23
Nu är det ju jag som baserar det på vad ryktesvägen sa, haha..
Men dessa lösa rykten har tidigare visat att definitionen av PR2.0 är inte längre densamma som förut: https://www.minhembi...s...135&st=4836
Nokia insåg väl att de behövde fler visuella skillnader till de nya modellerna innan PR3.0.
Postad 22 April 2011 - 15:34
förbannat bra bild ,verkligen
![]()
men om du inte gillar pixelpipe,vad kör du med för något??
är villig att testa div produkter eftersom jag lägger upp rätt mycket bilder.
//påskaharen !!!
som jag tidigare skrev så använder jag nokia beta labs social 1.3 som innebär att du kan ladda upp okomprimerade bilder till facebook.
http://betalabs.noki...okia-social-1-3
Postad 22 April 2011 - 16:06
[pricPR2.0 skulle väl inte innehålla nya ikoner till exempel? De flest visuella skillnaderna skulle komma med PR3.0.
Nu är det ju jag som baserar det på vad ryktesvägen sa, haha..![]()
Men dessa lösa rykten har tidigare visat att definitionen av PR2.0 är inte längre densamma som förut: https://www.minhembi...s...135&st=4836
Nokia insåg väl att de behövde fler visuella skillnader till de nya modellerna innan PR3.0.
Bild från november.nog har dom lovat.angående ikoner så finns det redan nu att ladda ner så dom blir som Anna
190250768_2.jpg 11.31K
0 Antal nerladdningar
SC001.JPG 27.95K
0 Antal nerladdningar
Postad 22 April 2011 - 16:49
Jag gillar inte alls den här, nu vill de alltså att man ska använda en hel rad med ikoner (4st) för att uppnå samma funktionalitet som tidigare med en ikon som startar en meny, känns som att de tagit 3 steg bakåt i utvecklingen. Plats på startskärmarna är väldigt begränsat och apparna och widgets är många och så gör de såhär.
Ångrar att jag installerade skiten.
Annars en ny bra qt-app från Nokia.
Nokia Trailers
Postad 22 April 2011 - 17:09
Nä, man måste läsa sånt här ordagrant, annars lurar man sig själv."early 2011"
Det står inte uttryckligen att N8 får det tidigt 2011, men 99% av alla läsare tolkar det som det eftersom N8 är den första S3-modellen.
Det har aldrig gått att dra såna slutsatser förr, och det går inte nu heller, men vissa lär sig aldrig.
Forumen är fulla med kommentarer som "jamen de lovade juuuuuubuuhuu", om och om igen, men det är sällan nån som verkligen har lovat nåt.
Detta betyder ju inte att konsumenter inte blir överkörda ändå.
Postad 22 April 2011 - 17:29
Postad 22 April 2011 - 17:45
Det är ingen som hänger upp sig på ikoner, då har du nog missförstått. Diskussionen handlar om PR2.0 skulle innehålla samma sak som Symbian Anna, där ikoner var en skillnad. Det betyder inte att folk trånar efter nya ikoner.Jag fattar inte varför de hänger upp sig på ikoner, personligen tycker jag inte att det är någonting som lockar alls, det går ju att ladda ned teman med helt andra ikoner utan kostnad, har själv gjort det.
Redigerat av SL2, 22 April 2011 - 18:06.
Postad 22 April 2011 - 18:48
Det är ingen som hänger upp sig på ikoner, då har du nog missförstått. Diskussionen handlar om PR2.0 skulle innehålla samma sak som Symbian Anna, där ikoner var en skillnad. Det betyder inte att folk trånar efter nya ikoner.
Man vet aldrig, vi kanske har fått några ikon fetischister på halsen här
Ja ja, vad programversionen än kallas så börjar det bli hög tid att spotta fram den med tankte på hur länge det har snackats om den, inte för att jag har några större problem med funktionaliteten i nuvarande firmwar, det är väl som sagt den omtalade webläsaren framför allt.
Postad 22 April 2011 - 20:00
C7 Astound har inte hela "Anna" utan bara vissa delar av den.först ska dom 2 modellerna ut innan man kan få den till N8:an,sjukt när den redan e färdig och finns på C7 Astound redan..
Angående Symbian så kan man läsa detta hos E24:
"Snittpriset per telefon, asp, för den familj av telefoner som baseras på den nya Symbian-versionen Symbian Anna kommer att utvecklas mot NOKIAs genomsnittliga asp för mobiltelefoner.
Det sade NOKIAs finanschef Timo Ihamuotila under en telefonkonferens med anledning av bolagets delårsrapport på torsdagen.
"De kommande telefonmodeller som baseras på Symbian Anna kommer att ligga i prisnivåer som är lägre än de dyraste modellerna såsom N8. Det gör att asp för Symbian Anna-produkterna kommer att ha en trend mot vår totala genomsnittliga asp", förklarade Timo Ihamuotila."
Nya Symbian^3 mobiler verkar ska bli enklare? och ska ner i pris.
Redigerat av Unregistered31511, 22 April 2011 - 20:19.
Postad 23 April 2011 - 19:21
Har någon något tips, eller är det återställning med radering av data som gäller? Vill inte förlora massa bilder..
Postad 24 April 2011 - 01:03
går det inte dra över bilderna till datorn?
Det kunde man ju ha gjort, att jag inte tänkte på det
Hade en backup version från den 15e april, så förlorade bara en veckas data/bilder, vilket inte var såå farligt.
Efter återställningen har den betett sig normalt igen. Var nära att kasta in telefonen i väggen flera gånger under dagen
Postad 24 April 2011 - 18:45
Troligen så är det nog så att det drar in fukt i "kontrollen" på sladden när jag är ute och springer och svettas.
Tycker dock att det är lite "dåligt" att det ska vara så otroligt känsligt, men iofs så är det väl inte gjort för att bli fuktigt heller.
Nu till några frågor:
Finns det många här i tråden som använder sig av sports-tracker vid löpning?
Är det fler än jag som upplever att distansen diffar grymt mycket ibland?
Jag springer nästan alltid samma runda ute i skogen och har än så länge lyckats få en differens på hela 800m ^^ på exakt samma runda... är inte det lite skumt??
Postad 24 April 2011 - 19:59
Redigerat av JTL, 24 April 2011 - 20:00.
Postad 24 April 2011 - 20:04
Har du testat ladda upp dem på sports tracker och tittat på kartan hur väl den följer den riktiga vägen? Tror det kan diffa en del men 800 m på 1 mil är under 1 % men beror ju så klart hur lång din runda är.
Ja, laddar alltid upp det på sports-tracker.com.
Visst skiljer det sig alltid lite från gång till gång och den ligger ju inte direkt exakt på vägen så att säga.
När jag var ute idag var sträckan enligt telefonen 9,20km... när jag var ute i tisdags så var exakt samma runda 9,98km.
Jag köper om det diffar kanske runt 100m eller så men detta tycker jag känns lite väl mycket.
800m på 1 mil blir väl ändå 8%
Redigerat av premonitioner, 24 April 2011 - 20:07.
Postad 24 April 2011 - 21:39
Ja, laddar alltid upp det på sports-tracker.com.
Visst skiljer det sig alltid lite från gång till gång och den ligger ju inte direkt exakt på vägen så att säga.
När jag var ute idag var sträckan enligt telefonen 9,20km... när jag var ute i tisdags så var exakt samma runda 9,98km.
Jag köper om det diffar kanske runt 100m eller så men detta tycker jag känns lite väl mycket.
Jag brukar starta igång sports-tracker ca 5 min innan jag ska springa så att gps:en hinner ställa in sig mot satelliterna, det har jag märkt funkar bättre.
Postad 24 April 2011 - 22:45
Helt rätt och riktigt, min huvudräkning är uppenbarligen ingen höjdare. Mao är det ganska stor diff, men jag tror det beror helt och hållet på GPSen och inte på programmet i sig. Har själv ingen erfarenhet av tex. garmins klockor men antar att de har samma problem? Annars kan du ju testa http://www.endomondo.com/ , kanske är bättre?Ja, laddar alltid upp det på sports-tracker.com.
På tal om sports tracker, de är ingen som provar pulsbandet?
Är lite sugen på att köpa ett?
Postad 25 April 2011 - 02:50
Jag brukar starta igång sports-tracker ca 5 min innan jag ska springa så att gps:en hinner ställa in sig mot satelliterna, det har jag märkt funkar bättre.
Jomenvisst
Startar alltid innan och väntar tills "GPS fix OK" kommer upp så det bör nog inte vara problemet.
Det är väl kanske inte 5 minuter innan men kanske 2.
Postad 25 April 2011 - 02:57
Helt rätt och riktigt, min huvudräkning är uppenbarligen ingen höjdare. Mao är det ganska stor diff, men jag tror det beror helt och hållet på GPSen och inte på programmet i sig. Har själv ingen erfarenhet av tex. garmins klockor men antar att de har samma problem? Annars kan du ju testa http://www.endomondo.com/ , kanske är bättre?
På tal om sports tracker, de är ingen som provar pulsbandet?
Är lite sugen på att köpa ett?
Jag funderade också på om det är i programet eller i GPSen felet ligger men tänk som så att du är ute och åker bil med GPSen och kanske ska ta en avfart på motorvägen... då är väl 800m ganska mycket även där om det kan fela så mycket, eller?
Bara en fundering.
Detta kanske bara var ett speciellt tillfälle... har tidigare haft en diff på max 400m ungefär och det får man väl leva med.
Tycker dock det är lite tråkigt då jag tycker det är kul att jämföra löprundorna osv och diffar det så pass mycket så stämmer ju typ inte snitt tiden på en km mm.
Men man kan ju inte få allt här i världen... funktionen och programet i sig är ju faktiskt ganska fantastiskt att det
funkar ändå
Får kanske ta och testa endomondo också.
Jag har också länge funderat på bältet men vet inte riktigt om det är värt pengarna bara för att... tränar aldrig efter pulsen men visst vore det kul att ha
Postad 25 April 2011 - 10:23
Det är betydligt sämre precision på det då den triangulerar via cellmasterna och kan bli lite fel om det är saker i vägen som försämrar signalen.
Vet inte hur det programmet i sig får sin GPS fix, men det kanske kan vara värt att pröva det
Postad 25 April 2011 - 11:36
20110223116.jpg 8.52MB
0 Antal nerladdningarEn liten bild från mig också.. visst är det en fantastisk kamera.
Postad 25 April 2011 - 12:29
Grejen är ju att den ackumulerar fel. Så 1 meter absolutfel eskalerar varje gång du tar ett steg.Jag funderade också på om det är i programet eller i GPSen felet ligger men tänk som så att du är ute och åker bil med GPSen och kanske ska ta en avfart på motorvägen... då är väl 800m ganska mycket även där om det kan fela så mycket, eller?
Bara en fundering.
Men när du sitter och kör kalkylerar den bara din position och således är det bara fel inom några meter, vilket inte är så farligt.
Angående WLAN som alltid är uppkopplat... ett av de vanligaste "problemen" är att du har mailprogrammet inställt på hämta snarast, vilket kräver en aktiv uppkoppling. Ändra på den inställningen eller om du vill använda push-teknik (vilket rekommenderas), ha kvar den på snarast. Den drar inte så mycket ström den du har en inaktiv uppkoppling har jag för mig.
Postad 25 April 2011 - 22:02
Testat att stänga av "Assisted GPS" i Settings -> Application Settings -> Positioning -> Possitioning Methods?
Det är betydligt sämre precision på det då den triangulerar via cellmasterna och kan bli lite fel om det är saker i vägen som försämrar signalen.
Vet inte hur det programmet i sig får sin GPS fix, men det kanske kan vara värt att pröva det
Det ska jag ta och testa så får vi se. Har ingen aning om hur den fixar sin position osv men får ge det ett försök
Tack för tipset!
Nu har jag även inhandlat mig ett nytt headset (BH-103)... hivade det andra i soporna för det känns inte som någon idé att reklamera ett till redan och det är väl mitt eget fel att det gått sönder.
Får väl hoppas att det nya funkar bättre nu iaf
Postad 26 April 2011 - 15:46
Alltså en differens på 1.11km nu...
Får ta och testa endomondo nästa gång tror jag
Postad 27 April 2011 - 00:40
Jag kör Dukto som verkar göra ungefär samma sak http://www.n8fanclub...bian-os-95.html
Tyvärr kräver det att jag kör programet på datorn, men för att skicka många filer är det fint
Postad 27 April 2011 - 07:37
Tyvärr kräver det att jag kör programet på datorn, men för att skicka många filer är det fint
Jo men å andra sidan behöver man ju inte dela ut mappar och programmet behöver inte installeras på datorn heller utan bara köras.
Om jag inte är vid datorn så vill jag ju i alla fall inte att den är igång, så då använder jag programmet "mobile ftp" för att ladda ned/upp filer till min NAS.
Postad 27 April 2011 - 09:27
Länk
Måste signeras
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * 
12 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler