Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation TV 2013 1GB
(Spelkonsoler)
|
8
|
(10)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Killzone Shadow Fall) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Pro 2016 1TB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(101)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Slim 500GB 2016
(Spelkonsoler)
|
9
|
(48)
|
3 945:- |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation Pro (2679 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm (4173 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation Vita TV (72 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 18 November 2013 - 20:44
assassins creed 4 blir det lätt. det är med det spelet serien gör comeback på allvar. tvåan var sjukt bra, brotherhood makalöst. revelations halkade efter lite och trean var rätt dåligt. dock så introducerade trean skeppsstrider och det är därifrån jag tror att man följt upp med dom fortsatta skeppsstriderna då dom är väldigt lika. troligtvis har man i början av arbetet hämtat arbete som gjorts i trean innan det släpptes och sedan arbetat vidare på sina egna koncept.Vilket spel ska ni köpa till releasen? Har inte hittat något som jag gillar direkt.
hur som helst, ass creed IV kommer att bli sagolikt bra. jag tror inte att det blir bättre än ass creed 2 eller brotherhood, men det kommer vara där i hasorna =) ju mer man får göra med skeppet desto bättre kommer det att bli!
Postad 18 November 2013 - 20:49
Redigerat av andersos, 18 November 2013 - 20:50.
Postad 18 November 2013 - 20:58
Någon som vart där och kollat?
Bifogad fil(er)
Redigerat av Zerokelvin, 18 November 2013 - 20:59.
Postad 18 November 2013 - 21:03
Som det Battlefield-fan jag är så är BF4 ett givet köp, men Assasins Creed 4 lockar en hel del också. De exklusiva PS4-releasespelen verkar dock inte vara min kopp kaffe om vi säger så.Vilket spel ska ni köpa till releasen? Har inte hittat något som jag gillar direkt.
Postad 18 November 2013 - 21:13
Vilket spel ska ni köpa till releasen? Har inte hittat något som jag gillar direkt.
Det blir BF4 och Killzone för min del.
Sen får man ju Resogun och Contrast via ps+ som jag definitivt kommer att köra.
Postad 18 November 2013 - 21:20
Fifa14 (klubblag/UT) och BF4 men polarna tjatar att jag ska köpa Ghosts, jag har lirat alla CoD men Ghosts verkar vara den sämsta i serien efter alla omdömen och skriverier på internet.Vilket spel ska ni köpa till releasen? Har inte hittat något som jag gillar direkt.
BF3 köpte jag och lirade i några timmar online på 360 men det va så tråkigt för alla andra hade bästa och tyngre vapen medan jag sprang runt med pistol
Postad 18 November 2013 - 21:23
Postad 18 November 2013 - 21:26
- Killzone
- BF4
- FIFA
- AC4
Postad 18 November 2013 - 21:33
Va är det för skillnad mellan svenska och amerikanska psn? Är det billigare spel? Jag vill helst köpa mina spel från psn men inte om det är överpris och man kan inte ens byta eller ge bort spelen till polarna som inte har råd att köpa ett spel t ex.Får jag till så jag kan köpa amerikanska PSN blir det:
- Killzone
- BF4
- FIFA
- AC4
Postad 18 November 2013 - 21:36
Va är det för skillnad mellan svenska och amerikanska psn? Är det billigare spel? Jag vill helst köpa mina spel från psn men inte om det är överpris och man kan inte ens byta eller ge bort spelen till polarna som inte har råd att köpa ett spel t ex.
Yes amerikanska priser (59 USD = 380 SEK) . Kräver dock amerikanskt kort och adress vilket jag har
Redigerat av PalmiNio, 18 November 2013 - 21:38.
Postad 18 November 2013 - 21:39
Redigerat av Benkke, 18 November 2013 - 21:42.
Postad 18 November 2013 - 21:41
Kort behöver man inte då det går med såna man löser in i Psn. HDMS brukar sälja dom till US-Psn
Ne klart, men kort blir snabbare
Tror inte man behöver VPN eller?
Postad 18 November 2013 - 21:42
Tack för tipset, det kan jag ordna ganska enkelt =)Yes amerikanska priser. Kräver dock amerikanskt kort och adress vilket jag har
OT: läste att Sony säljer varje ps4 konsol med en förlust på 60 dollar till skillnad från PS3 som såldes med 200-300 dollars förlust för varje konsol. Men det räcker att varje person köper 2-3 spel så har Sony fått igen dom pengarna.
Postad 18 November 2013 - 21:51
Nej, du kan ju testa på PS3
Redan sålt den
Postad 18 November 2013 - 21:56
Vilket ju de flesta kommer göra. Jag kan också tänka mig att PS+ är något många kommer haka på vilket lär ge lite extra klirr i kassan hos Sony.OT: läste att Sony säljer varje ps4 konsol med en förlust på 60 dollar till skillnad från PS3 som såldes med 200-300 dollars förlust för varje konsol. Men det räcker att varje person köper 2-3 spel så har Sony fått igen dom pengarna.
Postad 18 November 2013 - 22:09
För oss som spelar onlne psn+ är ett måste dessutom får man (hyra) fina titlar och sen radera när nya erbjudanden kommer, det är värd varenda krona tkr jag.Vilket ju de flesta kommer göra. Jag kan också tänka mig att PS+ är något många kommer haka på vilket lär ge lite extra klirr i kassan hos Sony.
Många ink jag själv säger att spel på psn är dyra men jag kommer att strunta i 100-200kr dyrare för ett nytt spel som man kan ladda hem direkt utan att springa till butiker eller vänta på brevbäraren utanför porten varje dag
Postad 18 November 2013 - 22:14
Så bara för att man inte skriver promille eller promilletecken är det inte 0,1 promille? Försök igen...Nja, inte helt rätt då 0,01% är en hundradels procent, inte en tiondels promille (som skrivs 0,1‰).
Postad 18 November 2013 - 22:16
Postad 18 November 2013 - 22:19
Vill inte vara ****** här nu, men menar ni att det aldrig funnits någon app för PSN tidigare, där det gått att exempelvis skriva meddelanden till de man har på sin vänner-lista?Verkligen! Det kommer ju bli så mycket smidigare framöver att kommunicera med sina PSN-vänner via telefonen/Ipaden istället för att, som nu med PS3:an, hålla på och traggla runt i konsolens menyer och använda DS-kontrollen för att skriva meddelanden.
Denna app tillsammans med BF4:s commander-app kommer verkligen göra min Ipad oumbärlig under spelkvällarna.
Verkar inte bli mindre med One.Indeed... men icket, den skulle vara inbyggd. Å andra sidan, 360 hade ju en nätdel som man kunde klubba valrossar med.
Postad 18 November 2013 - 22:22
Har du ett konto har du en adress eller hur? HDMS säljer gift cards till amerikanska storenhar ett amerikanskt psn konto till ps3 redan. Tror ni bara man kan köpa till plus till det kontot? men hur fixar man en amerikansk adress? Hur menade ni att man skulle beta om inte med kort.
Postad 18 November 2013 - 22:25
Postad 18 November 2013 - 22:26
Vi i Sverige kan också köpa från internet billiga psn+ abonnemang och ibland erbjuder dom 2-3 extra månader för samma pris.Har du ett konto har du en adress eller hur? HDMS säljer gift cards till amerikanska storen
Jag brukade köpa xbox live därifrån och när pund var inte så hög köpte jag 13mån för 340-360kr.
http://www.cheapxbox...-membership-uk/
Postad 18 November 2013 - 22:26
Nej, det finns inofficiella appar som möjliggör att du kan se vilka av dina PSN-vänner som är online och spelar, men en lika funktionsrik app som Sonys dito har inte funnits tidigare.Vill inte vara ****** här nu, men menar ni att det aldrig funnits någon app för PSN tidigare, där det gått att exempelvis skriva meddelanden till de man har på sin vänner-lista?
Postad 18 November 2013 - 23:48
Nej, det finns inofficiella appar som möjliggör att du kan se vilka av dina PSN-vänner som är online och spelar, men en lika funktionsrik app som Sonys dito har inte funnits tidigare.
Jo, det fanns en officiell playstationapp redan innan, har säkert haft den installerad i över ett år, den är nu uppdaterad för att lira med ps4 och kunna skicka meddelanden till vänner, förut kunde man i princip bara se ett utdrag av bloggen och ens vänlista.
Postad 19 November 2013 - 00:32
Okej, den hade jag helt missat.Jo, det fanns en officiell playstationapp redan innan, har säkert haft den installerad i över ett år, den är nu uppdaterad för att lira med ps4 och kunna skicka meddelanden till vänner, förut kunde man i princip bara se ett utdrag av bloggen och ens vänlista.
Nu har förresten någon stackare blivit ihjälskjuten pga en PS4:
http://www.orlandose...0,1857799.story
Inte helt oväntat så skedde det i staterna. Sjukt att döda någon för en spelkonsol.
Postad 19 November 2013 - 02:01
Har du ett konto har du en adress eller hur? HDMS säljer gift cards till amerikanska storen
ah så adress är = konto. då skall det ju inte va någon fara. Tack för info
Postad 19 November 2013 - 07:22
Jo, det fanns en officiell playstationapp redan innan, har säkert haft den installerad i över ett år, den är nu uppdaterad för att lira med ps4 och kunna skicka meddelanden till vänner, förut kunde man i princip bara se ett utdrag av bloggen och ens vänlista.
Japp, har den jag med, men däremot kan jag inte uppdatera min för det står på mitt play-konto (android) inte att appen är installerad. Efter som man uppdaterar appar genom play-kontot så kan jag inte det, efter som den inte finns med i listan över installerade appar..
Så jag får fortsättningsvis ha den gamla appen... eller avinstallera och installera den nya..
Postad 19 November 2013 - 08:28
Vilket spel ska ni köpa till releasen? Har inte hittat något som jag gillar direkt.
Det blir KZ4 och Knack för min del. Kanske något mer, men de exklusiva next gen-titlarna kändes som den mest givna ingången.
Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 19 November 2013 - 08:29.
Postad 19 November 2013 - 09:06
Det blir KZ4 och Knack för min del. Kanske något mer, men de exklusiva next gen-titlarna kändes som den mest givna ingången.
Det kändes som det innan recensionerna kom för mig iaf
Postad 19 November 2013 - 09:06
Det är ju när du skapar kontot du ska ha en adress, sedan frågar dom inte adress meraah så adress är = konto. då skall det ju inte va någon fara. Tack för info
Postad 19 November 2013 - 09:11
+1
Blir varken KZ eller Knack på release för min del. Kanske köper Knack till barnen när det kostar runt 300. Eller om det kommit nått bättre "barnanpassat" senare i vår.
Blir FIFA 14 och AC4 + Ett par titlar på PSN+
Postad 19 November 2013 - 09:40
http://community.us....s/td-p/42154071PlayStation Support has opened a thread on the official Sony forums for users experiencing problems with the PS4. The post lists "blue indicator light blinking," "no video/audio output to television" and "console powering off after blinking blue" as potential symptoms, but does not point to single cause.
Instead, the post suggests issues may stem from TV compatibility alongside potential issues with the PS4 power supply, hard drive or "other PS4 hardware." The frequency of these issues was not confirmed in the post.
To troubleshoot the system, PlayStation Support suggests performing a hard reset, checking your hard drive connection, booting the PS4 in Safe Mode and checking the firmware of your television. If none of the above work and you need to contact Sony for further assistance, the company suggests using live chat as opposed to calling in. All contact information can be found here.
Postad 19 November 2013 - 10:08
Postad 19 November 2013 - 10:20
Varför skulle det hjälpa? Alla versioner på en tv borde väl klara att ta emot en hdmi signal tycker man, eller?
Postad 19 November 2013 - 10:35
om något recensionerna gjort så är det att få mig att bli ännu mer sugen på KZ. recensioner handlar mycket om personliga preferenser samt saker som antigen är bra eller dåligt som t.ex grafik och kontroll. På grafik och kontroll fronten har alla som jag läst varit mycket positiva. typ referenceklass. det enda som varit dåligt har varit vissa uppdrag i singleplayern. Multiplayern har dem inte gett en värdig chans och inte gillat för att dem tycker att FPS shooters är alla samma skrot online.
snälla folk, kolla inte bara på metacritics medelbetyg utan läs vad som står i texterna. KZ:SF är det snyggaste spelet vid denna release och känslan samt kontrollen ska vara spot-on (om man gillar lite tyngre känsla men som endå inte känns laggig).
Gillar man multiplayerdöd är Killzone ett måste köp!
Knack kunde jag, som jag skrivit förr, inte bry mig mindre om.
Postad 19 November 2013 - 10:55
Min 7 åring spelar mest FIFA, är det värt att byta upp sig.
Postad 19 November 2013 - 11:20
Orkar inte läsa igenom alla sidor, men hur mycket bättre är en PS4 jämfört med ps3:an?
Om han tycker Fifa är roligt på ps3 bryr han sig nog inte
han är 7år, men är det för pappa vill lira så köp en ps4 :-)
Postad 19 November 2013 - 11:21
Orkar inte läsa igenom alla sidor, men hur mycket bättre är en PS4 jämfört med ps3:an?
Inte om det bara är Fifa, i min mening. Det är knappast några krävande spel, varken grafiskt eller på nåt annat sätt. Om ni är oroliga att nya Fifa-spel inte kommer att komma till PS3, ha då i åtanke att Fifa 14 släpptes i år till PS2.
Postad 19 November 2013 - 12:01
Så bara för att man inte skriver promille eller promilletecken är det inte 0,1 promille? Försök igen...
Äsch det var ju menat som ett helt uruselt "skämt" när jag hade tråkigt på jobbet. Uppenbarligen lyckades jag extremt dåligt med utförandet av detsamma, då alla snarare tar mig som efterbliven, börjar referera till den dåliga svenska skolan osv. Så the joke's on me helt enkelt.
Pardon...
Redigerat av B8, 19 November 2013 - 12:01.
Postad 19 November 2013 - 12:09
om något recensionerna gjort så är det att få mig att bli ännu mer sugen på KZ. recensioner handlar mycket om personliga preferenser samt saker som antigen är bra eller dåligt som t.ex grafik och kontroll. På grafik och kontroll fronten har alla som jag läst varit mycket positiva. typ referenceklass. det enda som varit dåligt har varit vissa uppdrag i singleplayern. Multiplayern har dem inte gett en värdig chans och inte gillat för att dem tycker att FPS shooters är alla samma skrot online.
snälla folk, kolla inte bara på metacritics medelbetyg utan läs vad som står i texterna. KZ:SF är det snyggaste spelet vid denna release och känslan samt kontrollen ska vara spot-on (om man gillar lite tyngre känsla men som endå inte känns laggig).
Gillar man multiplayerdöd är Killzone ett måste köp!
Knack kunde jag, som jag skrivit förr, inte bry mig mindre om.
inte gillat mp i ett enda KZ hittils så inte för mig. Sen att det är viktigt för dig som gillar kz mp är en helt annan femma
Postad 19 November 2013 - 12:48
Inga stora skillnader, trots allt beställde jag SSHDn. Den är 1 Tb och lika bra att byta innan man har någon användare eller spel därEtt test av olika hårddidktyper i ps4an
Postad 19 November 2013 - 13:45
Boot
Default 25.67s
Hybrid 20.3s
SSD 19.5s
Knack Disc
Default 39.67s
Hybrid 33.67s
SSD 34s
Killzone Downloaded
Default 60s
Hybrid 42s
SSD 39s
Resogun Downloaded
2/3 of a second difference
Redigerat av ROCA, 19 November 2013 - 13:46.
Postad 19 November 2013 - 14:59
Vad ska man göra med all fritid?
Detta är all fritid till man får den där jäv#&a maskinen! Inte annat att göra nu än hänga här.
Postad 19 November 2013 - 15:04
Såg nu på Facebook att Webhallen på Sveavägen i Stockholm har dessa
Någon som vart där och kollat?
Jag var där för en liten stund sedan.
Dock hade de ställt ihop alla stationer i ett hörn samt att dem inte var igång.
Däremot fingrade jag lite på kontrollen och jag måste säga att den var såååå mycket bättre än DS3.
Som Xbox-spelare så älskar jag den kontrollen och har haft väldigt svårt för DS3 när jag hade PS3 tidigare.
Den kändes riktigt bra i handen med ett undantag som förmodligen bara är personlig smak.
När man håller sina pekfingrar på vänster och höger trigger och tummarna på styrkorset samt kryss, cirkelknapparna osv så känns det hur bra som helst. Dock när jag ska byta tummarna till de analoga spakarna så måste jag flytta pekfingrarna en liten bit på båda sidorna för att få ett bra grepp. Helt plötsligt blir inte greppet lika bra på vänster och höger trigger.
Provade själv hemma nu med den vanliga Xbox-kontrollen och där är det inte alls på samma sätt.
Kan hända att jag har små händer eller så är det bara en smaksak.
Hursomhelst annars så är det ett stort framsteg från tidigare och ni som kommer löpa PS4:an kommer att bli nöjda.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
3 bilder
4 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?