Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 01 December 2017 - 21:24
Postad 02 December 2017 - 10:16
Har Canal Digital dragit ner sin närvaro här så mycket att man inte hinner svara på frågorna längre ?
Postad 02 December 2017 - 12:08
Postad 02 December 2017 - 14:56
Någon som fått smyginformation vad Viasat Sport kommer att kosta och vilka paket de kommer att erbjuda? har ingen lust med en intresseanmälan och försäljare (svarar aå lite jag kan på okända nummer).
Postad 02 December 2017 - 21:47
Och dessutom är ADB-boxen fortfarande mycket seg i menyerna efter den misslyckade uppdateringen tidigare i år. Om detta har vi inte hört ett ord från canal digital.
Låter inte alls bekant, min ADB-box är precis lika snabb i menyerna som innan uppdateringen så det verkar inte vara ett generellt problem.
Om du inte redan gjort det, testa att göra boxen helt strömlös en stund. Det har hänt mig vid någon uppdatering att jag behövt göra en ordentlig kallstart.
Postad 03 December 2017 - 08:34
Hade boxen strömlöst för någon dag sedan men det gjorde ingen skillnad.
Canal digital får hemskt gärna svara på hur det går med att fixa buggarna!
Postad 03 December 2017 - 11:22
Någon som fått smyginformation vad Viasat Sport kommer att kosta och vilka paket de kommer att erbjuda? har ingen lust med en intresseanmälan och försäljare (svarar aå lite jag kan på okända nummer).
Skulle tro att det blir samma pris på Viasat sport som hos alla tredjeparts leverantörer 399:-/månaden. Direkt från Viasat är priset 240:-/månaden men det kräver att man har minst Viasat silver 270:-månaden för 40 kanaler. Fördelen med att ha direkt från Viasat är att man har tillgång till 21 Viasat-extra kanaler så man kan se alla gruppspelsmatcher och inte bara den som sänds på huvudkanalen eventuell nackdel är 129:-/Månaden om man vill ha HD på alla kanaler som sänds i HD inkl Viasat UHD kanal.
Postad 06 December 2017 - 20:22
Hej CD. Går det att fixa ”spela in med text” på svenska kanalerna som har textalternativ i texttv. Det är jobbit för oss hörselskadade efterom det alltid ska vara musik i bakrunden när dom snackar i vissa program.
Om du tar de textade kanalerna på plats 130 till 141 så går det utmärkt att spela i och spela upp med text Numera ser vi på de kanalerna nästan jämt eftersom min fru har hörselproblem. Tyvärr så har CD givit väldigt lite info om dessa kanaler. Man måste ställa in att textning för hörselskadade skall visas.
Postad 06 December 2017 - 21:19
Om du tar de textade kanalerna på plats 130 till 141 så går det utmärkt att spela i och spela upp med text Numera ser vi på de kanalerna nästan jämt eftersom min fru har hörselproblem. Tyvärr så har CD givit väldigt lite info om dessa kanaler. Man måste ställa in att textning för hörselskadade skall visas.
Najs,tack för svaret. Är själv döv på ena örat och på det andra hör jag inte brukar jag säga.
Postad 08 December 2017 - 15:35
Om man har en vit HD-box med Depositionskort och en inspelningsbar HD-box med familjeabonnemang kan man då se på inspelat material inspelat från valfri kanal på den vita HD-boxen via Follow me?
Ringde supporten och han sa efter lite konfererande med kollega att det nog ska funka, men här kanske någon kan svara som har provat.
Postad 11 December 2017 - 18:55
Viasat Sport hos Canal Digital
1 februariNu förstärker vi vårt utbud med ännu mer premiumsport! Från den 1 februari 2018 kommer Canal Digital kunna erbjuda Viasat Sport som tillvalspaket till alla sina kunder.
Utöver Allsvenskan och SHL från C More kommer alltså exklusiva Viasat-rättigheter som Premier League, NHL och Formel 1 att läggas till i Canal Digitals utbud.
Kanalerna som vi kommer kunna erbjuda via satellit är Viasat Premium, Viasat Sport, Viasat Motor, Viasat Hockey och Viasat Fotboll. Dessutom kommer vi även kunna lansera Viasat Xtra och Viasat Golf i vår playtjänst. Mer information kring packetering, pris och lansering kommer löpande.
Postad 12 December 2017 - 10:05
Postad 12 December 2017 - 14:23
Postad 12 December 2017 - 16:18
Håller på och pillar och försöker få min tv:s(LGB7)fjärrkontroll att styra canal digital HD smart box. Funkar inte om man väljer canal digital som tillverkare i listan. Vet någon vilken som är tillverkare av den boxen?
Nya boxen Kaon,men den funkar inte. Gått igenom en hel drös av boxar och lyckades väl få det att växla kanaler men det var allt. Ingen meny eller volymkontroll eller nåt annat heller. Minns inte vilken tillverkare jag valde. Pallade inte jiddra mer med det.
Postad 12 December 2017 - 16:37
På min Harmony One så har jag valt "CanalDigitalHD PVR 5720" och då har jag nu nya Smart-boxen (Kaon).
Postad 13 December 2017 - 12:46
Nya boxen Kaon,men den funkar inte. Gått igenom en hel drös av boxar och lyckades väl få det att växla kanaler men det var allt. Ingen meny eller volymkontroll eller nåt annat heller. Minns inte vilken tillverkare jag valde. Pallade inte jiddra mer med det.
Jag vet ju att box kan vara det enda alternativet om TV:n inte har inbyggd DVB-S/S2 mottagare eller att man har någon funktion i boxen som inte finns i TV:n. Hursom jag övergav boxeriet för fjärrkontrolltrasslande, kablage och HDMI-CEC trassel, skaffade CA-modul kör direkt i TV:n som avsett för TV:n och fick något bättre bild. Jag kan spela in med HDD rakt av i TV:n (men det blir ju inte så ofta pga streamingtjänsterna).
Det finns ju ingen naturlag som säger att om man har satellit-TV så måste man krångla med extern lite lätt kostnadsstrypt och undermåligt anpassad TV-leverantörs digitalbox.
Om du har en nyare TV så lär du få bättre bildbehandling när både bildvisare och mottagare är anpassade direkt för varandra, och en vanlig TV fjärr utan trixande, dvs TV som det var tänkt ![]()
Jag vet det finns skäl för boxar i flera sammanhang, men jag är rätt säker på att det finns folk i stugorna som kör med en plastig typ Kaon med lite budgetbildbehandlingskomponenster som kopplas till den splitter nya QLED- eller OLED-TV:n hemma och där den splitternya high tech mottagaren inne i den nya fina TV:n som är direkt konstruerad för maximal bild på skärmen inte alls används.
Postad 13 December 2017 - 13:47
Postad 13 December 2017 - 15:55
Tänkte faktiskt fixa en ca modul, men det kändes onödig bara för att kunna byta kanal med en och samma fjärr.... Men iom att det också verkar bli bättre bild osv så känns det klart intressant igen! Måste man tjacka från canal digital eller funkar det lika bra med en från tex Elgiganten?
Elgiganten och flera andra säljer Canal Digitals godkända CA-modul. Man får kontakta CD:s kundtjänst när man köpt den och regga in serienumret som pairas med kortet. Sedan är det klart att köra om TV:n är CD-klar.
Jag skrev i en annan tråd om just bildbehandlingen. Om man har en nyare lite mer avancerad TV så lär den integrerade bildbehandlingskrets som sitter i TV:n, konstruerad tillsammans med resten för att maximera bildkvaliteten på skärmen, vara ett par snäpp bättre än vad en extern budgetdigitalbox med kanske något/några år på nacken som konstruktion, anpassad bidltekniskt för att passa minsta gemensamma nämnare med en mängd skärmtyper, överförd via HDMI-kabelstandardens möjliheter och begränsningar.
Har man en äldre TV så kan ju en box faktiskt erbjuda bättre bild i en del fall om det finns mer potential i skärmen än vad mottagaren hade när den konstruerades.
Jag har en 55 tums Samsung LED som mådde bra av att byta till CA-modul bildkvalitetsmässigt, trots tidigare high end linuxbox (kalibrerad) samt en äldre Samsung 32 tums LCD som istället fick långt bättre bild i LCD:n tack vare en mycket behändig liten VU+ Zero box.
Men som sagt nyare CD-klar TV med CDs (tillverkningsprispressade) boxar är lite som att köra BMW med gengassläp (ursäkta att jag raljerade lite
).
Postad 13 December 2017 - 16:00
Om man har en vit HD-box med Depositionskort och en inspelningsbar HD-box med familjeabonnemang kan man då se på inspelat material inspelat från valfri kanal på den vita HD-boxen via Follow me?
Ringde supporten och han sa efter lite konfererande med kollega att det nog ska funka, men här kanske någon kan svara som har provat.
Någon som har koll på hur man får ”follow me” att fungera ? Har båda boxarna på samma nätverk, men dom hittar inte varann
Postad 13 December 2017 - 16:30
Postad 13 December 2017 - 17:40
Någon som har koll på hur man får ”follow me” att fungera ? Har båda boxarna på samma nätverk, men dom hittar inte varann
Follow me funkar bara mellan den vita oxc den ”gamla inspelningsbara. Med Kaon funkar det inte.
Postad 13 December 2017 - 18:20
När kommer Sportkanalen till CD ?
Telia har den nu
Viasat får den 3 januari
Boxer och ComHem kommer att börja sända kanalen från 1 februari
Postad 13 December 2017 - 18:31
Tack för din beskrivning av bildkvalité med olika system. Det är just sånt som är så bra med sådana här forum!Men som sagt nyare CD-klar TV med CDs (tillverkningsprispressade) boxar är lite som att köra BMW med gengassläp (ursäkta att jag raljerade lite
).
Ps på landet har jag en tjockTV. När jag plockade med mig en modernare box (Sagem) så fick jag sämre bild än med min gamla "antika" box som jag tror jag skaffade redan före 2000!
Postad 14 December 2017 - 18:28
Jag äger en Sony 65XE9005, alltså en 2017 års modell.
Kör Canal Digital sedan en vecka med box, men tänkte flytta boxen till ett annat rum och köra med CA-Modul.
Men min TV saknas över godkända modeller.
Lite märkligt då det ändå är en av årets populäraste modeller.
Nåja, såna listor brukar sällan vara uppdaterade speciellt nyligt...
Mailade Canal Digital som inte hade en aning om den TV:n fungerade med deras godkända CA-modul, och bad mig kontakta försäljaren av TV:n. ![]()
Försäljaren av TV:n hänvisar till Sony. ![]()
Sony hänvisar till Canal Digital så klart... ![]()
Nån som vet om CA-modulen fungerar med årets Sony modeller i praktiken?
Postad 14 December 2017 - 18:42
Köp en canal digital modul på elgiganten.Öppna försiktigt och lämna tillbaks annars. Elgiganten är bra på öppet köp. Strular aldrig.Jag äger en Sony 65XE9005, alltså en 2017 års modell.
Kör Canal Digital sedan en vecka med box, men tänkte flytta boxen till ett annat rum och köra med CA-Modul.
Men min TV saknas över godkända modeller.
Lite märkligt då det ändå är en av årets populäraste modeller.
Nåja, såna listor brukar sällan vara uppdaterade speciellt nyligt...
Mailade Canal Digital som inte hade en aning om den TV:n fungerade med deras godkända CA-modul, och bad mig kontakta försäljaren av TV:n.
Försäljaren av TV:n hänvisar till Sony.
Sony hänvisar till Canal Digital så klart...
Nån som vet om CA-modulen fungerar med årets Sony modeller i praktiken?
Redigerat av Askungen, 14 December 2017 - 18:43.
Postad 14 December 2017 - 18:43
Hur gör man då om man har sim kort som sitter i boxen och vill använda ca modul?
Ta ut SIM-kortet och ta en kortramen som något av dina mobiltfnkort levererades med och typ tejpa in SIM-kortet där. Alternativt snidar till en mall av någon bit lämplig plast, alternativt ringer CD och säger att du vill byta till CA-modul och sänder nytt kort. Då kan du ju passa på att beställa CA-modul samtidigt.
Postad 14 December 2017 - 18:51
Har din Sony ingång för satellitkälla? Kolla i specifikationen för TV-n om den har DVB-S/S2 mottagare. Står det bara typ DVB-C och DVB-T/T2 så har du inte någon inbyggd satellitmottagare.Jag äger en Sony 65XE9005, alltså en 2017 års modell.
Kör Canal Digital sedan en vecka med box, men tänkte flytta boxen till ett annat rum och köra med CA-Modul.
Men min TV saknas över godkända modeller.
Lite märkligt då det ändå är en av årets populäraste modeller.
Nåja, såna listor brukar sällan vara uppdaterade speciellt nyligt...
Mailade Canal Digital som inte hade en aning om den TV:n fungerade med deras godkända CA-modul, och bad mig kontakta försäljaren av TV:n.
Försäljaren av TV:n hänvisar till Sony.
Sony hänvisar till Canal Digital så klart...
Nån som vet om CA-modulen fungerar med årets Sony modeller i praktiken?
Länk nedan till av Canal Digital godkända TV för mottagning med CA-modul. Där återfinns en drös av Sony-modeller.
https://www.canaldig...-tv-modulhd.pdf
Redigerat av kenta2, 14 December 2017 - 18:52.
Postad 14 December 2017 - 18:56
Har din Sony ingång för satellitkälla? Kolla i specifikationen för TV-n om den har DVB-S/S2 mottagare. Står det bara typ DVB-C och DVB-T/T2 så har du inte någon inbyggd satellitmottagare.
Länk nedan till av Canal Digital godkända TV för mottagning med CA-modul. Där återfinns en drös av Sony-modeller.https://www.canaldig...-tv-modulhd.pdf
Vad jag kan se i den listan så finns det en modell som där benämns KD65X9005B som är fullt godkänd. Kanske är det samma modell som du nämner?
Postad 14 December 2017 - 18:58
Nej, min modell finns ej i listan.
Redigerat av Göken99, 14 December 2017 - 19:10.
Postad 14 December 2017 - 20:00
En CA-modul fungerar utmärkt i vilken burk som helst kan koda av Conax. Skillnaden är mer av kosmetisk natur som att det inte är automatiska uppdateringar eller den ordningsföljd CD bestämt.
Postad 14 December 2017 - 20:08
En CA-modul fungerar utmärkt i vilken burk som helst kan koda av Conax. Skillnaden är mer av kosmetisk natur som att det inte är automatiska uppdateringar eller den ordningsföljd CD bestämt.
....och att TV:n har en inbyggd DVB-S/S2 mottagare för mottagning av satellitsignaler.
Postad 14 December 2017 - 21:34
Nu när frugan kollar på Wahlgrens så envisas den med att hoppa tillbaka till Vägens Hjältar, hoppat tillbaka 6 gånger hittills.
Sen att man fortfarande inte fått till textningen är bara pinsamt, precis som att de vill tvinga människor att ha kvar parabolen....
Blir inte appen bättre åker allt vad Canal Digital ut.
Redigerat av lobo, 14 December 2017 - 21:36.
Postad 14 December 2017 - 21:54
Kanal 5 fungerar utmärkt med ATV 4. Textning hittar jag inte till, finns den?
Postad 14 December 2017 - 22:00
Finns den någon tv-guide/epg eller möjlighet att se längre fram än nästa program?
Kan man dölja det som inte ingår i abbonemanget man betalar för? Irriterande att det ens dyker upp.
Kan man lägga upp favoritlistor?
Redigerat av lobo, 14 December 2017 - 22:06.
Postad 14 December 2017 - 22:14
Tittade lite på kanal 5 och det är i alla fall textat på svenska. Vet inte hur det ser ut på de övriga kanalerna då jag tittar på annat via parabol.
Postad 15 December 2017 - 10:33
Har ett udda problem på min 500gb-box. Först försvann kanal 7 + 8 från favoritlistan. När jag då ska redigera listan går inte det då jag inte kan pila ned från "ny lista". Däremot är det inget problem att göra en ny lista. Men fortfarande går det inte att nå de färdiga favoritlistorna när man lämnat dem. En fabriksåterställning och ny lista löste inte problemet. Att pila upp eller ner när man inne i en ny favoritlista eller när man ser på TV fungerar utmärkt.
Något tips hur man når sina favoritlistor när man vill redigera dem? Eller skall man göra en ny lista varje gång det försvinner eller tillkommer kanaler?
Postad 15 December 2017 - 11:06
Jag kan inte heller para ihop tvns fjärr med Canal Digital box längre och detta har bara uppstått helt plötsligt, har fungerat klanderfritt i ett halvår efter köpet av tvn.
Känner någon till det här problemet sen tidigare?
Redigerat av Unregisterede7680728, 15 December 2017 - 11:09.
Postad 15 December 2017 - 11:38
Byt batteri i fjärren kanske hjälper.Min tv Samsung KS 8005 har börjat få problem med Canal Digitals smart hd box, fjärrkontrollen får inte riktigt kontakt med dekodern längre och när den väl får det så börjar den bläddra igenom, alla kanaler i rasande fart precis som att en knapp fastnat i nedtryckt läge på fjärren. Har även pratat med CD support och konstaterat att när jag kopplar in deras box i tvn på ovanvåningen så fungerar den som den skall så jag misstänker att det är något med One connect boxen i tvn som strular.
Jag kan inte heller para ihop tvns fjärr med Canal Digital box längre och detta har bara uppstått helt plötsligt, har fungerat klanderfritt i ett halvår efter köpet av tvn.
Känner någon till det här problemet sen tidigare?
Postad 15 December 2017 - 12:34
Postad 15 December 2017 - 12:52
Samma för mig, imorse saknades två kanaler. Detta händer ju ibland. Man redigerar väl favoritlistan i samma meny där man gör den har jag för mig. Lägg till/ta bort heter det nog. Är på jobbet nu, ska göra detta senare idag.Har ett udda problem på min 500gb-box. Först försvann kanal 7 + 8 från favoritlistan. När jag då ska redigera listan går inte det då jag inte kan pila ned från "ny lista". Däremot är det inget problem att göra en ny lista. Men fortfarande går det inte att nå de färdiga favoritlistorna när man lämnat dem. En fabriksåterställning och ny lista löste inte problemet. Att pila upp eller ner när man inne i en ny favoritlista eller när man ser på TV fungerar utmärkt.
Något tips hur man når sina favoritlistor när man vill redigera dem? Eller skall man göra en ny lista varje gång det försvinner eller tillkommer kanaler?
Ja trist, men av vilken anledning är de inte längre kvar?Tråkigt nog har CD inte längre tillgång rill kontot här och kommer inte längre figurera här. Trist.
Redigerat av Legion, 15 December 2017 - 12:51.
Postad 15 December 2017 - 13:01
Legion. Problemet är jag inte kan pila ned till favoritlistan och göra några förändringar, enda valet är att skapa en ny lista. Det blir till slut ett oändligt antal listor som man inte kan ändra i eller ta bort vid varje förändring man vill göra.
Postad 15 December 2017 - 13:03
De verkar ha stuvat om i kanallistan.
7 och 8 fanns att lägga till, så de är inte borta.
Samma sak med history hd, det finns nu två instanser av denna i listan och den "gamla" har fått ett högt kanalnummer, så jag passade på att byta till den jag förmodar cd anser vara rätt.
Även ett par tv4-kanaler påverkades, guld och fakta tror jag.
Postad 15 December 2017 - 13:10
Samma för mig, imorse saknades två kanaler. Detta händer ju ibland. Man redigerar väl favoritlistan i samma meny där man gör den har jag för mig. Lägg till/ta bort heter det nog. Är på jobbet nu, ska göra detta senare idag.
Ja trist, men av vilken anledning är de inte längre kvar?
De svarade bara att de inte längre har tillgång till kontot,varför vet jag ej. Är de bannade?
Postad 15 December 2017 - 13:13
Det löste sig. Man ska trycka på "ny lista" för att sedan pila ned till favoritlistan i stället för att pila direkt till favoritlistan när man går in på sidan favoriter. Inte logiskt alls.
Postad 15 December 2017 - 19:13
Postad 18 December 2017 - 20:36
TV4 Sport läggs ner 3e januari 2018 så kan hoppas att den ersätts av Sportkanalen då.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
93 filmer
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?