Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#5201

Postad 01 December 2017 - 21:24

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0
Hej CD. Går det att fixa ”spela in med text” på svenska kanalerna som har textalternativ i texttv. Det är jobbit för oss hörselskadade efterom det alltid ska vara musik i bakrunden när dom snackar i vissa program.

#5202

Postad 02 December 2017 - 10:16

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Har Canal Digital dragit ner sin närvaro här så mycket att man inte hinner svara på frågorna längre ?



#5203

Postad 02 December 2017 - 12:08

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0
Och dessutom är ADB-boxen fortfarande mycket seg i menyerna efter den misslyckade uppdateringen tidigare i år. Om detta har vi inte hört ett ord från canal digital.

#5204

Postad 02 December 2017 - 14:56

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Någon som fått smyginformation vad Viasat Sport kommer att kosta och vilka paket de kommer att erbjuda? har ingen lust med en intresseanmälan och försäljare (svarar aå lite jag kan på okända nummer).



#5205

Postad 02 December 2017 - 21:47

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Och dessutom är ADB-boxen fortfarande mycket seg i menyerna efter den misslyckade uppdateringen tidigare i år. Om detta har vi inte hört ett ord från canal digital.

Låter inte alls bekant, min ADB-box är precis lika snabb i menyerna som innan uppdateringen så det verkar inte vara ett generellt problem.
Om du inte redan gjort det, testa att göra boxen helt strömlös en stund. Det har hänt mig vid någon uppdatering att jag behövt göra en ordentlig kallstart.



#5206

Postad 03 December 2017 - 08:34

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0
Ja det är konstigt att det är olika, alla har inte heller problem med back-knappen som för övrigt fortfarande ger problem för mig.
Hade boxen strömlöst för någon dag sedan men det gjorde ingen skillnad.

Canal digital får hemskt gärna svara på hur det går med att fixa buggarna!

#5207

Postad 03 December 2017 - 11:22

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3032 inlägg
  • 0

Någon som fått smyginformation vad Viasat Sport kommer att kosta och vilka paket de kommer att erbjuda? har ingen lust med en intresseanmälan och försäljare (svarar aå lite jag kan på okända nummer).


Skulle tro att det blir samma pris på Viasat sport som hos alla tredjeparts leverantörer 399:-/månaden. Direkt från Viasat är priset 240:-/månaden men det kräver att man har minst Viasat silver 270:-månaden för 40 kanaler. Fördelen med att ha direkt från Viasat är att man har tillgång till 21 Viasat-extra kanaler så man kan se alla gruppspelsmatcher och inte bara den som sänds på huvudkanalen eventuell nackdel är 129:-/Månaden om man vill ha HD på alla kanaler som sänds i HD inkl Viasat UHD kanal.

#5208

Postad 06 December 2017 - 20:22

Unregisteredf7c8721d
  • Unregisteredf7c8721d
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Hej CD. Går det att fixa ”spela in med text” på svenska kanalerna som har textalternativ i texttv. Det är jobbit för oss hörselskadade efterom det alltid ska vara musik i bakrunden när dom snackar i vissa program.

 

Om du tar de textade kanalerna på plats 130 till 141 så går det utmärkt att spela i och spela upp med text Numera ser vi på de kanalerna nästan jämt eftersom min fru har hörselproblem. Tyvärr så har CD givit väldigt lite info om dessa kanaler. Man måste ställa in att textning för hörselskadade skall visas.



#5209

Postad 06 December 2017 - 21:19

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

Om du tar de textade kanalerna på plats 130 till 141 så går det utmärkt att spela i och spela upp med text Numera ser vi på de kanalerna nästan jämt eftersom min fru har hörselproblem. Tyvärr så har CD givit väldigt lite info om dessa kanaler. Man måste ställa in att textning för hörselskadade skall visas.


Najs,tack för svaret. Är själv döv på ena örat och på det andra hör jag inte brukar jag säga. :)

#5210

Postad 08 December 2017 - 15:35

hanscb
  • hanscb
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 1

Om man har en vit HD-box med Depositionskort och en inspelningsbar HD-box med familjeabonnemang kan man då se på inspelat material inspelat från valfri kanal på den vita HD-boxen via Follow me?  

 

Ringde supporten och han sa efter lite konfererande med kollega att det nog ska funka, men här kanske någon kan svara som har provat.



#5211

Postad 11 December 2017 - 18:55

Boxman81
  • Boxman81
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

 

 

Viasat Sport hos Canal Digital 
1 februari

Nu förstärker vi vårt utbud med ännu mer premiumsport! Från den 1 februari 2018 kommer Canal Digital kunna erbjuda Viasat Sport som tillvalspaket till alla sina kunder.

Utöver Allsvenskan och SHL från C More kommer alltså exklusiva Viasat-rättigheter som Premier League, NHL och Formel 1 att läggas till i Canal Digitals utbud. 

Kanalerna som vi kommer kunna erbjuda via satellit är Viasat Premium, Viasat Sport, Viasat Motor, Viasat Hockey och Viasat Fotboll. Dessutom kommer vi även kunna lansera Viasat Xtra och Viasat Golf i vår playtjänst. Mer information kring packetering, pris och lansering kommer löpande.

 



#5212

Postad 12 December 2017 - 10:05

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0
Vill tipsa om at ”4 blocks blodsbröder” nu finns i canal digital on demand under kategorin lserier”. Har tipsat om den då den sändes. Se den,riktigt bra!

#5213

Postad 12 December 2017 - 14:23

Billy Gibbons
  • Billy Gibbons
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Håller på och pillar och försöker få min tv:s(LGB7)fjärrkontroll att styra canal digital HD smart box. Funkar inte om man väljer canal digital som tillverkare i listan. Vet någon vilken som är tillverkare av den boxen?

#5214

Postad 12 December 2017 - 16:18

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

Håller på och pillar och försöker få min tv:s(LGB7)fjärrkontroll att styra canal digital HD smart box. Funkar inte om man väljer canal digital som tillverkare i listan. Vet någon vilken som är tillverkare av den boxen?


Nya boxen Kaon,men den funkar inte. Gått igenom en hel drös av boxar och lyckades väl få det att växla kanaler men det var allt. Ingen meny eller volymkontroll eller nåt annat heller. Minns inte vilken tillverkare jag valde. Pallade inte jiddra mer med det.

#5215

Postad 12 December 2017 - 16:37

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

På min Harmony One så har jag valt "CanalDigitalHD PVR 5720" och då har jag nu nya Smart-boxen (Kaon).



#5216

Postad 13 December 2017 - 12:46

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Nya boxen Kaon,men den funkar inte. Gått igenom en hel drös av boxar och lyckades väl få det att växla kanaler men det var allt. Ingen meny eller volymkontroll eller nåt annat heller. Minns inte vilken tillverkare jag valde. Pallade inte jiddra mer med det.

 

Jag vet ju att box kan vara det enda alternativet om TV:n inte har inbyggd DVB-S/S2 mottagare eller att man har någon funktion i boxen som inte finns i TV:n. Hursom jag övergav boxeriet för fjärrkontrolltrasslande, kablage och HDMI-CEC trassel, skaffade CA-modul kör direkt i TV:n som avsett för TV:n och fick något bättre bild. Jag kan spela in med HDD rakt av i TV:n (men det blir ju inte så ofta pga streamingtjänsterna).

 

Det finns ju ingen naturlag som säger att om man har satellit-TV så måste man krångla med extern lite lätt kostnadsstrypt och undermåligt anpassad TV-leverantörs digitalbox.

 

Om du har en nyare TV så lär du få bättre bildbehandling när både bildvisare och mottagare är anpassade direkt för varandra, och en vanlig TV fjärr utan trixande, dvs TV som det var tänkt :)

 

Jag vet det finns skäl för boxar i flera sammanhang, men jag är rätt säker på att det finns folk i stugorna som kör med en plastig typ Kaon med lite budgetbildbehandlingskomponenster som kopplas till den splitter nya QLED- eller OLED-TV:n hemma och där den splitternya high tech mottagaren inne i den nya fina TV:n som är direkt konstruerad för maximal bild på skärmen inte alls används.



#5217

Postad 13 December 2017 - 13:47

Billy Gibbons
  • Billy Gibbons
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Tänkte faktiskt fixa en ca modul, men det kändes onödig bara för att kunna byta kanal med en och samma fjärr.... Men iom att det också verkar bli bättre bild osv så känns det klart intressant igen! Måste man tjacka från canal digital eller funkar det lika bra med en från tex Elgiganten?

#5218

Postad 13 December 2017 - 15:55

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 1

Tänkte faktiskt fixa en ca modul, men det kändes onödig bara för att kunna byta kanal med en och samma fjärr.... Men iom att det också verkar bli bättre bild osv så känns det klart intressant igen! Måste man tjacka från canal digital eller funkar det lika bra med en från tex Elgiganten?

 

Elgiganten och flera andra säljer Canal Digitals godkända CA-modul. Man får kontakta CD:s kundtjänst när man köpt den och regga in serienumret som pairas med kortet. Sedan är det klart att köra om TV:n är CD-klar.

 

Jag skrev i en annan tråd om just bildbehandlingen. Om man har en nyare lite mer avancerad TV så lär den integrerade bildbehandlingskrets som sitter i TV:n, konstruerad tillsammans med resten för att maximera bildkvaliteten på skärmen, vara ett par snäpp bättre än vad en extern budgetdigitalbox med kanske något/några år på nacken som konstruktion, anpassad bidltekniskt för att passa minsta gemensamma nämnare med en mängd skärmtyper, överförd via HDMI-kabelstandardens möjliheter och begränsningar. 

 

Har man en äldre TV så kan ju en box faktiskt erbjuda bättre bild i en del fall om det finns mer potential i skärmen än vad mottagaren hade när den konstruerades.

 

Jag har en 55 tums Samsung LED som mådde bra av att byta till CA-modul bildkvalitetsmässigt, trots tidigare high end linuxbox (kalibrerad) samt en äldre Samsung 32 tums LCD som istället fick långt bättre bild i LCD:n tack vare en mycket behändig liten VU+ Zero box.

 

Men som sagt nyare CD-klar TV med CDs (tillverkningsprispressade) boxar är lite som att köra BMW med gengassläp (ursäkta att jag raljerade lite :)).



#5219

Postad 13 December 2017 - 16:00

cillajohan
  • cillajohan
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Om man har en vit HD-box med Depositionskort och en inspelningsbar HD-box med familjeabonnemang kan man då se på inspelat material inspelat från valfri kanal på den vita HD-boxen via Follow me?

Ringde supporten och han sa efter lite konfererande med kollega att det nog ska funka, men här kanske någon kan svara som har provat.


Någon som har koll på hur man får ”follow me” att fungera ? Har båda boxarna på samma nätverk, men dom hittar inte varann :(

#5220

Postad 13 December 2017 - 16:30

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Hur gör man då om man har sim kort som sitter i boxen och vill använda ca modul?

#5221

Postad 13 December 2017 - 17:40

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

Någon som har koll på hur man får ”follow me” att fungera ? Har båda boxarna på samma nätverk, men dom hittar inte varann :(


Follow me funkar bara mellan den vita oxc den ”gamla inspelningsbara. Med Kaon funkar det inte.

#5222

Postad 13 December 2017 - 18:20

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

När kommer Sportkanalen till CD ?

 

Telia har den nu

Viasat får den 3 januari

Boxer och ComHem kommer att börja sända kanalen från 1 februari



#5223

Postad 13 December 2017 - 18:31

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

  • 1257 inlägg
  • 0

Men som sagt nyare CD-klar TV med CDs (tillverkningsprispressade) boxar är lite som att köra BMW med gengassläp (ursäkta att jag raljerade lite :)).

Tack för din beskrivning av bildkvalité med olika system. Det är just sånt som är så bra med sådana här forum!
Ps på landet har jag en tjockTV. När jag plockade med mig en modernare box (Sagem) så fick jag sämre bild än med min gamla "antika" box som jag tror jag skaffade redan före 2000!

#5224

Postad 14 December 2017 - 18:28

Göken99
  • Göken99
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Jag äger en Sony 65XE9005, alltså en 2017 års modell.

Kör Canal Digital sedan en vecka med box, men tänkte flytta boxen till ett annat rum och köra med CA-Modul.

Men min TV saknas över godkända modeller.

Lite märkligt då det ändå är en av årets populäraste modeller.

Nåja, såna listor brukar sällan vara uppdaterade speciellt nyligt...

 

Mailade Canal Digital som inte hade en aning om den TV:n fungerade med deras godkända CA-modul, och bad mig kontakta försäljaren av TV:n. :blink:

Försäljaren av TV:n hänvisar till Sony. :wacko:

Sony hänvisar till Canal Digital så klart... :rolleyes:

Nån som vet om CA-modulen fungerar med årets Sony modeller i praktiken?



#5225

Postad 14 December 2017 - 18:42

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

Jag äger en Sony 65XE9005, alltså en 2017 års modell.
Kör Canal Digital sedan en vecka med box, men tänkte flytta boxen till ett annat rum och köra med CA-Modul.
Men min TV saknas över godkända modeller.
Lite märkligt då det ändå är en av årets populäraste modeller.
Nåja, såna listor brukar sällan vara uppdaterade speciellt nyligt...

Mailade Canal Digital som inte hade en aning om den TV:n fungerade med deras godkända CA-modul, och bad mig kontakta försäljaren av TV:n. :blink:
Försäljaren av TV:n hänvisar till Sony. :wacko:
Sony hänvisar till Canal Digital så klart... :rolleyes:
Nån som vet om CA-modulen fungerar med årets Sony modeller i praktiken?

Köp en canal digital modul på elgiganten.Öppna försiktigt och lämna tillbaks annars. Elgiganten är bra på öppet köp. Strular aldrig.

Redigerat av Askungen, 14 December 2017 - 18:43.


#5226

Postad 14 December 2017 - 18:43

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Hur gör man då om man har sim kort som sitter i boxen och vill använda ca modul?


Ta ut SIM-kortet och ta en kortramen som något av dina mobiltfnkort levererades med och typ tejpa in SIM-kortet där. Alternativt snidar till en mall av någon bit lämplig plast, alternativt ringer CD och säger att du vill byta till CA-modul och sänder nytt kort. Då kan du ju passa på att beställa CA-modul samtidigt.

#5227

Postad 14 December 2017 - 18:51

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Jag äger en Sony 65XE9005, alltså en 2017 års modell.
Kör Canal Digital sedan en vecka med box, men tänkte flytta boxen till ett annat rum och köra med CA-Modul.
Men min TV saknas över godkända modeller.
Lite märkligt då det ändå är en av årets populäraste modeller.
Nåja, såna listor brukar sällan vara uppdaterade speciellt nyligt...

Mailade Canal Digital som inte hade en aning om den TV:n fungerade med deras godkända CA-modul, och bad mig kontakta försäljaren av TV:n. :blink:
Försäljaren av TV:n hänvisar till Sony. :wacko:
Sony hänvisar till Canal Digital så klart... :rolleyes:
Nån som vet om CA-modulen fungerar med årets Sony modeller i praktiken?

Har din Sony ingång för satellitkälla? Kolla i specifikationen för TV-n om den har DVB-S/S2 mottagare. Står det bara typ DVB-C och DVB-T/T2 så har du inte någon inbyggd satellitmottagare.

Länk nedan till av Canal Digital godkända TV för mottagning med CA-modul. Där återfinns en drös av Sony-modeller.

https://www.canaldig...-tv-modulhd.pdf

Redigerat av kenta2, 14 December 2017 - 18:52.


#5228

Postad 14 December 2017 - 18:56

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Har din Sony ingång för satellitkälla? Kolla i specifikationen för TV-n om den har DVB-S/S2 mottagare. Står det bara typ DVB-C och DVB-T/T2 så har du inte någon inbyggd satellitmottagare.
Länk nedan till av Canal Digital godkända TV för mottagning med CA-modul. Där återfinns en drös av Sony-modeller.https://www.canaldig...-tv-modulhd.pdf


Vad jag kan se i den listan så finns det en modell som där benämns KD65X9005B som är fullt godkänd. Kanske är det samma modell som du nämner?

#5229

Postad 14 December 2017 - 18:58

Göken99
  • Göken99
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Nej, min modell finns ej i listan.


Redigerat av Göken99, 14 December 2017 - 19:10.


#5230

Postad 14 December 2017 - 20:00

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

En CA-modul fungerar utmärkt i vilken burk som helst kan koda av Conax. Skillnaden är mer av kosmetisk natur som att det inte är automatiska uppdateringar eller den ordningsföljd CD bestämt. 



#5231

Postad 14 December 2017 - 20:08

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

En CA-modul fungerar utmärkt i vilken burk som helst kan koda av Conax. Skillnaden är mer av kosmetisk natur som att det inte är automatiska uppdateringar eller den ordningsföljd CD bestämt.


....och att TV:n har en inbyggd DVB-S/S2 mottagare för mottagning av satellitsignaler.

#5232

Postad 14 December 2017 - 21:34

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0
Fler som har problem med CD-appen till ATV4? Funkat bra fram tills ett par dagar sedan, nu droppar ljud/bil (fryser) ofta. Nej, har inga problem med nätet.... På 5:an så har under de senaste timmarna ljud/bild försvunnit flera gånger.

Nu när frugan kollar på Wahlgrens så envisas den med att hoppa tillbaka till Vägens Hjältar, hoppat tillbaka 6 gånger hittills.

Sen att man fortfarande inte fått till textningen är bara pinsamt, precis som att de vill tvinga människor att ha kvar parabolen....

Blir inte appen bättre åker allt vad Canal Digital ut.

Redigerat av lobo, 14 December 2017 - 21:36.


#5233

Postad 14 December 2017 - 21:54

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Kanal 5 fungerar utmärkt med ATV 4. Textning hittar jag inte till, finns den?



#5234

Postad 14 December 2017 - 22:00

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0
Nej, just avsaknaden av text på engelskspråkiga kanaler som jag tycker är kasst att man inte löst än.

Finns den någon tv-guide/epg eller möjlighet att se längre fram än nästa program?

Kan man dölja det som inte ingår i abbonemanget man betalar för? Irriterande att det ens dyker upp.

Kan man lägga upp favoritlistor?

Redigerat av lobo, 14 December 2017 - 22:06.


#5235

Postad 14 December 2017 - 22:14

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Tittade lite på kanal 5 och det är i alla fall textat på svenska. Vet inte hur det ser ut på de övriga kanalerna då jag tittar på annat via parabol.



#5236

Postad 14 December 2017 - 23:07

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0
Ta MTV tex.

#5237

Postad 14 December 2017 - 23:13

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Nej, ingen text på den, men på via satellit. 



#5238

Postad 15 December 2017 - 10:33

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Har ett udda problem på min 500gb-box. Först försvann kanal 7 + 8 från favoritlistan. När jag då ska redigera listan går inte det då jag inte kan pila ned från "ny lista". Däremot är det inget problem att göra en ny lista. Men fortfarande går det inte att nå de färdiga favoritlistorna när man lämnat dem. En fabriksåterställning och ny lista löste inte problemet. Att pila upp eller ner när man inne i en ny favoritlista eller när man ser på TV fungerar utmärkt. 

 

Något tips hur man når sina favoritlistor när man vill redigera dem? Eller skall man göra en ny lista varje gång det försvinner eller tillkommer kanaler?



#5239

Postad 15 December 2017 - 11:06

Unregisterede7680728
  • Unregisterede7680728
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Min tv Samsung KS 8005 har börjat få problem med Canal Digitals smart hd box, fjärrkontrollen får inte riktigt kontakt med dekodern längre och när den väl får det så börjar den bläddra igenom, alla kanaler i rasande fart precis som att en knapp fastnat i nedtryckt läge på fjärren. Har även pratat med CD support och konstaterat att när jag kopplar in deras box i tvn på ovanvåningen så fungerar den som den skall så jag misstänker att det är något med One connect boxen i tvn som strular.
Jag kan inte heller para ihop tvns fjärr med Canal Digital box längre och detta har bara uppstått helt plötsligt, har fungerat klanderfritt i ett halvår efter köpet av tvn.
Känner någon till det här problemet sen tidigare?

Redigerat av Unregisterede7680728, 15 December 2017 - 11:09.


#5240

Postad 15 December 2017 - 11:38

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

Min tv Samsung KS 8005 har börjat få problem med Canal Digitals smart hd box, fjärrkontrollen får inte riktigt kontakt med dekodern längre och när den väl får det så börjar den bläddra igenom, alla kanaler i rasande fart precis som att en knapp fastnat i nedtryckt läge på fjärren. Har även pratat med CD support och konstaterat att när jag kopplar in deras box i tvn på ovanvåningen så fungerar den som den skall så jag misstänker att det är något med One connect boxen i tvn som strular.
Jag kan inte heller para ihop tvns fjärr med Canal Digital box längre och detta har bara uppstått helt plötsligt, har fungerat klanderfritt i ett halvår efter köpet av tvn.
Känner någon till det här problemet sen tidigare?

Byt batteri i fjärren kanske hjälper.

#5241

Postad 15 December 2017 - 11:51

Unregisterede7680728
  • Unregisterede7680728
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Byt batteri i fjärren kanske hjälper.


Eeh det har jag gjort ;)

#5242

Postad 15 December 2017 - 12:34

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0
Tråkigt nog har CD inte längre tillgång rill kontot här och kommer inte längre figurera här. Trist.

#5243

Postad 15 December 2017 - 12:52

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0

Har ett udda problem på min 500gb-box. Först försvann kanal 7 + 8 från favoritlistan. När jag då ska redigera listan går inte det då jag inte kan pila ned från "ny lista". Däremot är det inget problem att göra en ny lista. Men fortfarande går det inte att nå de färdiga favoritlistorna när man lämnat dem. En fabriksåterställning och ny lista löste inte problemet. Att pila upp eller ner när man inne i en ny favoritlista eller när man ser på TV fungerar utmärkt.

Något tips hur man når sina favoritlistor när man vill redigera dem? Eller skall man göra en ny lista varje gång det försvinner eller tillkommer kanaler?

Samma för mig, imorse saknades två kanaler. Detta händer ju ibland. Man redigerar väl favoritlistan i samma meny där man gör den har jag för mig. Lägg till/ta bort heter det nog. Är på jobbet nu, ska göra detta senare idag.

Tråkigt nog har CD inte längre tillgång rill kontot här och kommer inte längre figurera här. Trist.

Ja trist, men av vilken anledning är de inte längre kvar?

Redigerat av Legion, 15 December 2017 - 12:51.


#5244

Postad 15 December 2017 - 13:01

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Legion. Problemet är jag inte kan pila ned till favoritlistan och göra några förändringar, enda valet är att skapa en ny lista. Det blir till slut ett oändligt antal listor som man inte kan ändra i eller ta bort vid varje förändring man vill göra.



#5245

Postad 15 December 2017 - 13:03

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1255 inlägg
  • 0

De verkar ha stuvat om i kanallistan.

7 och 8 fanns att lägga till, så de är inte borta.

Samma sak med history hd, det finns nu två instanser av denna i listan och den "gamla" har fått ett högt kanalnummer, så jag passade på att byta till den jag förmodar cd anser vara rätt.

Även ett par tv4-kanaler påverkades, guld och fakta tror jag. 



#5246

Postad 15 December 2017 - 13:06

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0
Ok, ska kolla senare om det är samma för mig.

#5247

Postad 15 December 2017 - 13:10

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

Samma för mig, imorse saknades två kanaler. Detta händer ju ibland. Man redigerar väl favoritlistan i samma meny där man gör den har jag för mig. Lägg till/ta bort heter det nog. Är på jobbet nu, ska göra detta senare idag.
Ja trist, men av vilken anledning är de inte längre kvar?


De svarade bara att de inte längre har tillgång till kontot,varför vet jag ej. Är de bannade?

#5248

Postad 15 December 2017 - 13:13

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Det löste sig. Man ska trycka på "ny lista" för att sedan pila ned till favoritlistan i stället för att pila direkt till favoritlistan när man går in på sidan favoriter. Inte logiskt alls.



#5249

Postad 15 December 2017 - 19:13

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0
Ja det var samma hos mig med favoritlistan. i princip allt har blivit sämre sen den senaste uppdateringen👎

#5250

Postad 18 December 2017 - 20:36

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0

TV4 Sport läggs ner 3e januari 2018 så kan hoppas att den ersätts av Sportkanalen då.





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.