Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 April 2010 - 12:23

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Jag blir så ******** förbannad när jag skriver och a:et inte fungerar. det är klart att man helst skriver i landscape mode. Men att det inte fungerar bra tycker jag är förjävligt.

Detta är en av anledningarna att man tvekar, tänk om man får ett sånt ex av mobilen.

Postad 05 April 2010 - 12:47

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Detta är en av anledningarna att man tvekar, tänk om man får ett sånt ex av mobilen.

jag ser att A:et kommer upp att jag har tryckt på den så det måste väl ändå innebära att det också är FW-relaterat. bokstaven kommer alltid upp över knappen som det alltid gör men det kommer inget i input-fältet.

Hur många har det såhär som jag?

Postad 05 April 2010 - 12:47

Unregistered2682109e
  • Unregistered2682109e
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Såg nu att man kunde se på butiksstatusen på EG att två butiker i Göteborg har den vita...knepigt när inga andra har den på lager... Jag lär ju inte åka 50 mil för att köpa en vit några veckor tidigare iaf.

Tipsa gärna om ni vet nån som säljer vita olåsta X10 i Gävleområdet...tack.

Inte för att jag jagar den själv men jag såg att Dustin planerar att ha den i lager om 1-2 dagar

http://www.dustinhom...ntcmp=Flik_home

Postad 05 April 2010 - 13:04

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

jag ser att A:et kommer upp att jag har tryckt på den så det måste väl ändå innebära att det också är FW-relaterat. bokstaven kommer alltid upp över knappen som det alltid gör men det kommer inget i input-fältet.

Hur många har det såhär som jag?

Då är det något fel på ditt ex. Se till att få den utbytt mot en som fungerar. Man ska inte låta rena felaktigheter få fördärva upplevelsen av en annars riktigt trevlig telefon.

Postad 05 April 2010 - 13:12

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Hur fungerar kalendern i X10 ?

Är lite sugen på en mini pro och antar att funktionerna är ganska lika.

Går det ha dagens kalendernotering på skrivbordet i standbyläget ?
Använder idag en P1i som snart gjort sitt men gillar den kalendern och dess visning i
standby.

Kanske är en dum fråga men jag hittar inte svaret på den på SE:s hemsida.

Går det att synka mot outlook med en Android telefon ?

Ingen aning hur bra det funkar men det finns en applikation för det.
http://www.companion...ndroid-usb.html

Postad 05 April 2010 - 13:28

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Då är det något fel på ditt ex. Se till att få den utbytt mot en som fungerar. Man ska inte låta rena felaktigheter få fördärva upplevelsen av en annars riktigt trevlig telefon.

Händer det aldrig på din, att du trycker 'a' (och att 'a' visas i popupen) men inte kommer med i texten?
På min sker det lite då och då, beroende på hur jag trycker, inbillar jag mig. ;)

Postad 05 April 2010 - 13:37

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Det är då man reklamerar produkten istället för att spy galla. ;)

Precis. <_<

Postad 05 April 2010 - 13:38

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Har börjat använda kameran mer och insett att det är den som orsakar hårdvaru-omstarterna som jag fått i Google Goggles och Layar. Cirka var tredje gång jag startar kameran kraschar telefonen och startar om. Upptäckte precis att vissa bilder jag tagit före krascherna försvunnit(!). Har en Tre-telefon med 1.0.14. Någon mer som upplever detta? Är det fixat i 1.0.16? Riktigt ###### irriterande. Börjar bli för många brister nu alltså. Om inte det kommer en fix för oss Tre-kunder i veckan åker telefonen tillbaka.

Redigerat av jlarsson1978, 05 April 2010 - 13:48.

Postad 05 April 2010 - 13:45

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Har insett att det är kameran som orsakar hårdvaru-omstarterna som jag fått i Google Goggles och Layar. Cirka var tredje gång jag startar kameran kraschar telefonen och startar om. Har en Tre-telefon med 1.0.14. Någon mer som upplever detta? Är det fixat i 1.0.16? Riktigt irriterande. Om inte det kommer en fix för oss Tre-kunder i veckan åker telefonen tillbaka.

Har du inte provat att uppdatera telefonen till 1.0.16 då? Det borde du ju göra i vilket fall som helst tycker jag. Fixar och firmware-uppdateringar släpps ju av en orsak. ;)

Postad 05 April 2010 - 13:48

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Har du inte provat att uppdatera telefonen till 1.0.16 då? Det borde du ju göra i vilket fall som helst tycker jag. Fixar och firmware-uppdateringar släpps ju av en orsak. ;)

Det går inte för oss Tre-kunder. Eftersom telefonen är brandad måste vi vänta på deras uppdatering. Står bara att jag har senaste versionen när jag försöker uppdatera...

Postad 05 April 2010 - 13:51

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Jag kan väl ändå inte vara ensam med problemet? Får väl backupa telefonen och dra till sib. Palla vara utan ögonstenen för den ska repareras :-(

Postad 05 April 2010 - 13:53

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Det går inte för oss Tre-kunder. Eftersom telefonen är brandad måste vi vänta på deras uppdatering. Står bara att jag har senaste versionen när jag försöker uppdatera...

Argh. ;) Illa. Det där är ett av skälen till varför jag ratar brandade eller "låsta" telefoner. Hoppas de fixar en uppdatering snart då oavsett.

Postad 05 April 2010 - 14:01

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Händer det aldrig på din, att du trycker 'a' (och att 'a' visas i popupen) men inte kommer med i texten?
På min sker det lite då och då, beroende på hur jag trycker, inbillar jag mig. ;)

Har ingen egen, men har testat ett par X10 ganska intensivt, och ingen av dem hade något problem med "a" "knappen".

Postad 05 April 2010 - 14:05

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Argh. ;) Illa. Det där är ett av skälen till varför jag ratar brandade eller "låsta" telefoner. Hoppas de fixar en uppdatering snart då oavsett.

Men, var det inte nån som lyckats uppdatera en Tre-lur?

Postad 05 April 2010 - 14:12

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Nee.. nu tycker jag allt för många spyr galla på denna telefon eftersom dom fått ett fabrikatsfel eller nåt

Jag har Xperia X10an. efter att ha jämnfört mobiler under en 2-3 veckors tid med specc osv.. så stod det mellan Iphone 3gs, HTC Desire, Nexus 1 och SE x10

Klappat och klart så vart det Sony Ericsson Xperia X10 från tele2s webshop som morsan köpte till mig i 26 års present och telefonen kom innan födelsedagen 1 dag dvs tisdags förra veckan, yes jag fyller år 1a april ;)

Jag har .14 i den och den är inte brandad eller dylikt.

Jag har absolut inga problem med knapp A när man smsar, har inte riktigt flitigt försökt uppgradera den till .16
vad är skillnaden egentligen och vad är "patch note:sen" för det dom fixat från den ena till den senaste?

Kameran är helt underbart bra, riktigt snygga bilder och färger osv.. Speciellt på den fina skärmen så gör dom sig ännu finare dessutom..

När jag surfar med webläsaren så behöver man inte ens zooma in eftersom den anpassar sidan efter skärmen men det går juh att zooma in ifall man vill med förstoringsglaset nere i hörnet.

Batteritiden är lite speciell.. min mobil håller sig en dag bara och då lyssnar jag på musik och pillar rätt mkt på den oxå haha men får se ifall batteritiden blir längre när den fått sig lite på och avladdningar så man slipper ladda den eller oroa sig över att batteriet dör helt plötsligt medans man är någonstans.. så hoppas detta löser sig och detta är nog det största problemet just nu att batteritiden inte riktigt är fullländad..

för övrigt, sjukt mkt applications, bra program, den är snabb, inge lagg, bra ljud på mp3orna i BT headsettet.. (inte testat det andra än),

*Jag hade en LG Arena innan lyckades överföra telefonboken men smsen gick inte att överföra, ingen aning hur jag ska gå tillväga med det.

*Myphone explorer på min dator nappar inte riktigt ihop med X10an konstigt nog.. vet ej varför?

*min STÖRSTA besvikelse var att den inte har flash player i sig än så det gick inte att titta på tv3 play och jag som gärna såå gärna ville kolla på tv3 play medans man kör cardio pass på gymmet eller sitter på t banan.

*jag visste inte att det satt ett skärmskydd på när man fick den så jag la juh såklart på skärmskydded som man fick med paketet fint och stiligt med kreditkortet så att det inte fanns en bubbla så långt ögat kan nå.. men sen lossade jag lite på den för att göra rent ena sidan och vips så får jag inte den på lika fint igen.. läste nåt om att nån tvättat sin och sen lagt tillbaka den? hur gjorde du? tvättade du den med vatten bara och sen lät den torka och på me den igen ? klistret på ena sidan?

SÅ visst långt mess här men som ni ser så är det INTE mkt negativt med denna telefon.. om man fått en fabrikatsfel så reklamera och få en ny istället fungerande x10a.. du har juh ändå betalt för det och ska kunna njuta av din telefon.

Redigerat av jangeorge, 05 April 2010 - 14:20.

Postad 05 April 2010 - 14:44

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Har börjat använda kameran mer och insett att det är den som orsakar hårdvaru-omstarterna som jag fått i Google Goggles och Layar. Cirka var tredje gång jag startar kameran kraschar telefonen och startar om. Upptäckte precis att vissa bilder jag tagit före krascherna försvunnit(!). Har en Tre-telefon med 1.0.14. Någon mer som upplever detta? Är det fixat i 1.0.16? Riktigt ###### irriterande. Börjar bli för många brister nu alltså. Om inte det kommer en fix för oss Tre-kunder i veckan åker telefonen tillbaka.

Har också X10an genom 3. Har kanske inte tagit extremt många bilder än, men kanske runt 20 st och det du beskriver har ALDRIG hänt. Du ska definitivt byta din telefon till ett nytt ex.

Postad 05 April 2010 - 14:49

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Jag kan väl ändå inte vara ensam med problemet? Får väl backupa telefonen och dra till sib. Palla vara utan ögonstenen för den ska repareras :-(

Nej, du är inte ensam. Nu skriver jag oftast inte i liggande utan i stående och då är det ju inget problem, men i liggande är det extremt få a:n som registreras :/ Ska höra med 3 och SE-supporten imorgon om det är nåt man kan reklamera

Postad 05 April 2010 - 15:22

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om man kan byta ut vad som visas på lock screen? Vill ha en annan widget än SE klockan där.

Postad 05 April 2010 - 15:41

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om man kan byta ut vad som visas på lock screen? Vill ha en annan widget än SE klockan där.

Klart man kan! Håll inne fingret där det är tomt så kommer det upp lite alternativ! Vill du slänga en widget så håller du inne på den widgeten tills telefonen vibrerar och sen dra den längst ner så den bli röd och släpp! :)

Annars är jag lite förvirrad. Var det inte meningen att man skulle kunna zooma med volymknapparna i browsern från början? Det funkar inte för mig i alla fall... -.-

Postad 05 April 2010 - 15:47

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Klart man kan! Håll inne fingret där det är tomt så kommer det upp lite alternativ! Vill du slänga en widget så håller du inne på den widgeten tills telefonen vibrerar och sen dra den längst ner så den bli röd och släpp! :)

Annars är jag lite förvirrad. Var det inte meningen att man skulle kunna zooma med volymknapparna i browsern från början? Det funkar inte för mig i alla fall... -.-

Menar inte han låsskarmen, går de ätt byta widgets där?

Postad 05 April 2010 - 15:56

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Menar inte han låsskarmen, går de ätt byta widgets där?

Aha. Det är bra jag läser ordentligt. Men jag tror inte det går, nej.

Annars är ett hett tips för er som vill modifiera era MP3-filer till ringsignaler så är det RINGDROID som gäller! :)

Postad 05 April 2010 - 16:32

Unregisterede64eb25a
  • Unregisterede64eb25a
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
någon mer som det sprakar för när man pratar med någon?

Postad 05 April 2010 - 16:39

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Men tycker det är underligt. Vad jag förstått så är inte 3's X10:or brandade på samma sätt som andra 3'mobiler. De har bara förinstallerat 2 program för att ni skall kunna använda de tjänsterna. 3 säger ju att det skall gå att uppdatera denna lur. Så det kanske är så att någon borde skriva på Faishopping om problemet med uppdatering av programvaran, för det verka uppenbart vara ett problem som 3 själva inte riktigt känner igen. För de har ju svarat vad jag förstått, de skall gå att uppgradera, och det är samma programvara som för alla sony ericsson X10. Så ni som har 3mobiler, gör problemet synligt, så att 3 ser detta snabbt. För har de sagt, det skall gå, så skall det gå förstås.

Redigerat av dragontrumpetare, 05 April 2010 - 16:39.

Postad 05 April 2010 - 16:42

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Har du provat att stänga av telefonen, starta den igen och sedan ringa upp någon annan än just det numret du pratade med där det sprakade? Testa det.

Postad 05 April 2010 - 16:50

storm72
  • storm72
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Vet inte om jag fattar rätt. Men lock 2.0 är något som ändra den där skärmen som låser upp skärmen. Kan ändra till iPhones dra från vänser till höger istället från uppifrån -> nedåt

Vet inte hur bra de är då jag själv inte testat

Postad 05 April 2010 - 17:33

SamuelA
  • SamuelA
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Verkar vara olika bud ang. multitouch, hittade denna länken på Esato.com: http://forum.xda-dev...mp;postcount=10

På tal om det, är det något man kommer att märka att det inte finns? Jag har aldrig haft en touchmobil, men vad jag läst på andra forum så är det en sak som märks bla. när man ska skriva sms (iom att man inte kan "trycka" på 2 knappar samtidigt) eller om man ska spela bilspel och gasa & bromsa samtidigt. Är detta överdrivet eller är det så stor skillnad?

Postad 05 April 2010 - 17:44

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Verkar vara olika bud ang. multitouch, hittade denna länken på Esato.com: http://forum.xda-dev...mp;postcount=10

På tal om det, är det något man kommer att märka att det inte finns? Jag har aldrig haft en touchmobil, men vad jag läst på andra forum så är det en sak som märks bla. när man ska skriva sms (iom att man inte kan "trycka" på 2 knappar samtidigt) eller om man ska spela bilspel och gasa & bromsa samtidigt. Är detta överdrivet eller är det så stor skillnad?

Det mailet är gammalt och redan dementerat flera gånger.

Postad 05 April 2010 - 17:45

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Men å andra sidan så köper man väl inte en mobiltelefon för runt 6000kr för att spela på den?:) Bättre med en portabel konsoll isåfall :)

Ska ringa tre nu och höra ifall man kan beställa via telefon men hämta ut i närmaste butik.

Postad 05 April 2010 - 17:48

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Men tycker det är underligt. Vad jag förstått så är inte 3's X10:or brandade på samma sätt som andra 3'mobiler. De har bara förinstallerat 2 program för att ni skall kunna använda de tjänsterna. 3 säger ju att det skall gå att uppdatera denna lur. Så det kanske är så att någon borde skriva på Faishopping om problemet med uppdatering av programvaran, för det verka uppenbart vara ett problem som 3 själva inte riktigt känner igen. För de har ju svarat vad jag förstått, de skall gå att uppgradera, och det är samma programvara som för alla sony ericsson X10. Så ni som har 3mobiler, gör problemet synligt, så att 3 ser detta snabbt. För har de sagt, det skall gå, så skall det gå förstås.

Jag har varit på dom på 3´s facebooksida och han som svarade skrev:

3 Sverige Det ska inte vara någon skillnad mellan de som vi sålt och andra. Jag gissar att vi varit bättre på att få ut förbeställda så att det kan se ut som det är ett 3-problem.
Hur som helst, det är felanmält vilket betydre att vi vidarebefodrat ärendet till Sony Ericsson och jag vet inte hur de är bemannade över påsken, men förhoppningvis har de någon form av jour. Jag menar, X10 är ju en viktig lansering för dem.
MVH
Erik H/3

Jag har även mailat SE suporten ang detta, fler kan väl maila så kanske dom får tummen ur,
[email protected]

Redigerat av Unregistered33598, 05 April 2010 - 18:00.

Postad 05 April 2010 - 18:03

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Min gör det ibland. Låter som högtalaren är lös/spräckt.

Postad 05 April 2010 - 18:07

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Men å andra sidan så köper man väl inte en mobiltelefon för runt 6000kr för att spela på den?:) Bättre med en portabel konsoll isåfall :)

Inte är det enbart för att ringa, det finns billigare lurar som fixar det.
Spel, surf, musik, video ligger nog i tankarna på de flesta som köper en sån här.
Självklart finns det produkter som klarar varje grej mycket bättre.
Enda proplemet jag ser med att inte ha multitouch är nog spel.

Postad 05 April 2010 - 18:33

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
Ett hett tips om man vill leka med lite mer hemskärmar är att skaffa PandaHome! Funkar klockrent för mig! Glöm inte att stänga av att den byter tema när man skakar den bara. Blir lite irriterande i längden!

Postad 05 April 2010 - 18:39

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Har samma problem. Ljudet är kass jämfört med C905 som jag hade innan.

Postad 05 April 2010 - 18:44

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Har samma problem. Ljudet är kass jämfört med C905 som jag hade innan.

Jag har inte det problemet. Ljudet är dock relativt lågt och går inte att ställa upp mer. Lite uselt.

Postad 05 April 2010 - 18:51

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Jag har inte det problemet. Ljudet är dock relativt lågt och går inte att ställa upp mer. Lite uselt.

Har inte haft några som helst problem med ljudkvalitén heller.

Postad 05 April 2010 - 19:10

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Jag har varit på dom på 3´s facebooksida och han som svarade skrev:

3 Sverige Det ska inte vara någon skillnad mellan de som vi sålt och andra. Jag gissar att vi varit bättre på att få ut förbeställda så att det kan se ut som det är ett 3-problem.
Hur som helst, det är felanmält vilket betydre att vi vidarebefodrat ärendet till Sony Ericsson och jag vet inte hur de är bemannade över påsken, men förhoppningvis har de någon form av jour. Jag menar, X10 är ju en viktig lansering för dem.
MVH
Erik H/3

Jag har även mailat SE suporten ang detta, fler kan väl maila så kanske dom får tummen ur,
[email protected]

Har mailat dem också nu

Postad 05 April 2010 - 19:14

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Vill du ha något liknande Sense som HTC har (det du "ser" i menyer osv.) så kan du ju alltid dra hem något annat än det som levereras till X10:an. I övrigt är ju X10:an HÄSTLÄNGDER mycket snyggare som telefon än Desire. Jag har velat lite också under flera månader och jag kan bara säga att HADE nu Desire inte varit ful som stryk, när nu X10:an är så brutalt snygg som den är så hade jag lika gärna kunnat ta en Desire, men som det ser ut nu så blir det inte en Desire. Att köpa en Desire - för mig - helt subjektivt såklart - är som att jag skulle köpa en Skoda istället för en Audi, även om det hade suttit nästan samma motorer osv. i de båda bilarna. :) Sen har ju X10:an en betydligt bättre kamera, längre standby- och taltid, en skärm som slår Desire på fingrarna på olika sätt, framför allt i solljus. Har Desire sedan samma flaw som Legend, att den delar på antennen så att man inte kan ha WLAN och använda Bluetooth samtidigt, som jag gör riktigt ofta så är det kokta fläsket stekt för Desire.

I övrigt är jag riktigt sugen på en Legend också, för den är också ruskigt snygg, men som sagt, den där WLAN och Bluetoothgrejen stör mig på Legend.

Gå och känn på en X10:a i en butik nu istället för att sitta här på forumet. :)

Menar du att HTC är som en Skoda och SE som en Audi, då är du ute och cyklar på en biltema cykel.
Visst är X10 snyggare än Desire iaf som man sett på bild, var och klämde lite på en X10 idag och visst känns den helt OK för med tanke på att den bara kör 1.6!

Sedan för att den bara kör 1.6 så begränsas färgdjupet till låga 65 000
Så stort på skärmen tills en uppdatering kommer, Sedan så saknar den stöd i hårdvaran för multitouchoch dual touch.

Annars hade jag nog köpt övervägt ett köp. Men kanske testar den endå :D

Postad 05 April 2010 - 19:17

Unregistered31768
  • Unregistered31768
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0

Det första som sitter på (under skyddsplasten som ska rivas av) är nåt annat än ett vanligt displayskydd, har jag flr för mig jag läst.

Nån som kan bekräfta detta?
Jag fick med mig 1 skydd och det ser verkligen ut som att det sitter ett skydd redan.

Postad 05 April 2010 - 19:23

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Menar du att HTC är som en Skoda och SE som en Audi, då är du ute och cyklar på en biltema cykel.
Visst är X10 snyggare än Desire iaf som man sett på bild, var och klämde lite på en X10 idag och visst känns den helt OK för med tanke på att den bara kör 1.6!

Sedan för att den bara kör 1.6 så begränsas färgdjupet till låga 65 000
Så stort på skärmen tills en uppdatering kommer, Sedan så saknar den stöd i hårdvaran för multitouchoch dual touch.

Annars hade jag nog köpt övervägt ett köp. Men kanske testar den endå :)

Fan va alla tjatar om att den inte har multi / dual touch. Vad ska alla ha det till om man får fråga? Förutom i spel då?

Postad 05 April 2010 - 19:24

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Jag fick med mig 1 skydd och det ser verkligen ut som att det sitter ett skydd redan.

Tja, jag satte aldrig på ett skärmskydd och det har inte synts något än. Nu är väl jag relativt försiktig också men jag försöker inte direkt vara varsam. Använder den som en vanlig telefon. :) Vet inte om det är olika typer av skärmskydd dock!

Postad 05 April 2010 - 19:24

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Kommer nog många apps längre fram till det. Samt att det är roligt till spel =)

Postad 05 April 2010 - 19:25

Jeck
  • Jeck
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej!

Jag hittar inte street view i Google Maps..nån vänlig själ som kan förklara vart det finns?

Mvh Jeck

Postad 05 April 2010 - 19:26

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Jag tog bort en plastbit som satt på min X10 innan jag satte på screenguard skyddet, men det va bubbligt o jävligt så det ska ju bort, sedan så sitter det ju en tunn plastfilm på glaset har jag sett men den ska ju inte bort.

Postad 05 April 2010 - 19:29

Unregistered31768
  • Unregistered31768
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0

Har enligt comviq-kontant en samtalsspärr på mitt kort vilket gör att jag inte kan ringa. Han som satt i kundservice kopplade mig vidare till SE som vet hur man låser upp dessa spärrar. Under påsk är tyvärr SE stängt så jag undrar om någon vet hur man tar bort denna spärr. Är det någonstans i inställningarna man gör det?

Uppskattar verkligen om någon kunde hjälpa.

Tack på förhand

Samma här med comviq, kan ta emot och skicka sms/samtal men inte ringa.

Jag tog bort en plastbit som satt på min X10 innan jag satte på screenguard skyddet, men det va bubbligt o jävligt så det ska ju bort, sedan så sitter det ju en tunn plastfilm på glaset har jag sett men den ska ju inte bort.

Ja, den plastbiten tog jag bort med, men den som är under ser identisk ut med den jag fick med som reserv.
Frågan är om den är identisk eller om det är ett annat skydd.

Postad 05 April 2010 - 20:00

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Jag tvivlar lite på att SE skulle skicka med skydd i reserv också, om det nu skulle vara ett skydd som sitter på under leveransskyddsplasten.

Här står det lite om det, och på nästa sida:
http://blogs.sonyeri.../#comment-36253
Tror också anders260 har skrivit nåt om det i den här tråden. :)

Redigerat av mrNoodles, 05 April 2010 - 20:17.

Postad 05 April 2010 - 20:03

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Suck, någon som skulle kunna komma på något för att få en inbiten ifånboy att ge upp å snacka skit om X10? Min egen bror håller på ideligen å är jävligt trött på hans sätt att skriva ner mobilen. Han verka t o m få folk som är nöjd med sin mobil och ångra sitt köp, för att han på något sätt hela tiden kan få fram segheter i mobilen.Han säger Webläsaren laggar,någon annan som sett det? Hela mobilen uppvisar lagg, tycker han.... jag blir så förbannad på han

Postad 05 April 2010 - 20:14

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Suck, någon som skulle kunna komma på något för att få en inbiten ifånboy att ge upp å snacka skit om X10? Min egen bror håller på ideligen å är jävligt trött på hans sätt att skriva ner mobilen. Han verka t o m få folk som är nöjd med sin mobil och ångra sitt köp, för att han på något sätt hela tiden kan få fram segheter i mobilen.Han säger Webläsaren laggar,någon annan som sett det? Hela mobilen uppvisar lagg, tycker han.... jag blir så förbannad på han

Haha, sicket stolpskott. Webbläsaren vänder snabbare än iPhone 3GS och är allmänt snabbare i allt förutom just Timescape. Mediascape flyter löjligt bra och ja, fattar inte alls vad han pratar om. Har jämfört rätt mycket med just iPhone 3GS då min kompis har en. Och han ska köpa en Desire nu när han känt på min X10. :)

Postad 05 April 2010 - 20:14

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Är du 12 år gammal? Fanboys oavsett typ är alltid fåniga, men aldrig lika fåniga som din typ. Varför biter du när han bara provocerar? Tycker han att hela mobilen är ett laggande skräpbygge så låt honom tycka det.

Postad 05 April 2010 - 20:16

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

superlim på läpparna när han sover borde få tyst på han :)

Postad 05 April 2010 - 20:29

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Är du 12 år gammal? Fanboys oavsett typ är alltid fåniga, men aldrig lika fåniga som din typ. Varför biter du när han bara provocerar? Tycker han att hela mobilen är ett laggande skräpbygge så låt honom tycka det.

Ha ha..... kunde nog behöva den kommentaren. Är faktiskt inte tolv utan 34. Men han får verkligen mina sämre sidor att komma fram. Sedan han blev Iphonegalen, skulle jag vilja säga, så har han blivit odräglig typ. Han retar verkligen upp mig. Men att han försöker få andra att tycka likadant, och verka uppenbart lyckas med det. gör mig ännu mer förbannad. Visst, för mig får han tycka vad han vill, men måste JAG få veta om hur bra den är, och den är så bra o så bra... Han var jäkligt mycket bättre när han sa Iphone var skit. faktiskt. Men att han har fått testa en x10 också, och säger att det är den slöaste mobilen på marknaden, när han faktiskt inte ens har några som helst belägg för sina uppgifter, tycker jag bara är fel. Swedroids test visade ju faktiskt att den var 3dje snabbast på marknaden, och troligen skulle kunna vara i toppen om 1.6 inte varit installerad i grunden. Att SE sedan gjort mirakel för att snabba upp 1.6 är också det jäkligt bra. För även jag måste ju säga att SE har inte snabba mobiler varit så jättevanligt. P g a min bror får knappt mobilen ens en ärlig chans att uppvisa att den har pontentional att bli riktigt bra, så fort 1.6 försvinner ur den. Nu är den enligt vad jag sett, grym, men den kan bli mycket bättre.

superlim på läpparna när han sover borde få tyst på han :)

Ooja, bra ide.... fans... någon som har pengar till tåget då... haha. Han bor i Blekinge å ja i Örebro... Lite dyrt kanske... nåja.... få göra det när jag hälsar på... he he

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.