Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
#5251
Postad 20 December 2017 - 17:29
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
TV4 Sport läggs ner 3e januari 2018 så kan hoppas att den ersätts av Sportkanalen då.
nja det gör den ju inte, den försvinner hos Viasat och några till
1 februari tar Comhem och Boxer bort kanalen då är frågan vad som händer med kanalen...
Redigerat av lindo, 20 December 2017 - 17:29.
#5252
Postad 20 December 2017 - 17:32
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Kan vi hoppas på att TV3 Sport är på gång innan 1 februari?
Den är sedan igår på plats på satelliten 
#5253
Postad 20 December 2017 - 17:38
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Kan vi hoppas på att TV3 Sport är på gång innan 1 februari?
Den är sedan igår på plats på satelliten 
Kommer säkerligen ingå i Viasat Sport. Men hoppas kan man alltid göra.
#5254
Postad 20 December 2017 - 17:43
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Är det HD kanalerna som kommer gå att få in på Cmore, att se fotboll i SD är ingen höjdare 2018.
#5255
Postad 20 December 2017 - 17:46
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Är det HD kanalerna som kommer gå att få in på Cmore, att se fotboll i SD är ingen höjdare 2018.
Speciellt som vi väntar på UDHD-sända matcher.
#5256
Postad 20 December 2017 - 17:52
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Kommer säkerligen ingå i Viasat Sport. Men hoppas kan man alltid göra.
TV3 Sport kommer att ingå i grundutbudet
#5257
Postad 20 December 2017 - 18:00
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Man är dålig på att informera på CD:s sida. Hittar ingen information alls om TV3 Sport.
#5258
Postad 20 December 2017 - 18:08
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
nja det gör den ju inte, den försvinner hos Viasat och några till
1 februari tar Comhem och Boxer bort kanalen då är frågan vad som händer med kanalen...
Kanalen läggs ner 3 Januari vad jag läst.
Kände det på mig redan då den startade då TV4/CMore inte behöver 2 kanaler i dom vanliga paketen för sport.
Redigerat av Leatherface, 20 December 2017 - 18:10.
#5259
Postad 20 December 2017 - 21:24
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Kanalen läggs ner 3 Januari vad jag läst.
Kände det på mig redan då den startade då TV4/CMore inte behöver 2 kanaler i dom vanliga paketen för sport.
TV4 har inte gått ut med något pressmeddelande om att TV4 Sport ska läggas ner 3 januari
#5260
Postad 20 December 2017 - 22:29
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
TV4 har inte gått ut med något pressmeddelande om att TV4 Sport ska läggas ner 3 januari
Ge det lite tid. De har fullt upp med att klippa bort bröderna Timell och Oldsberg ur rutan
#5261
Postad 22 December 2017 - 21:17
Boxman81
-
Boxman81
-
Amatör
-
-
75 inlägg
https://www.canaldig...a-sportkanaler/
Tre nya sportkanaleri Familjepaketet
Nu bättrar vi på sportutbudet i Familjepaketet! Den 3 januari lanserar vi Sportkanalen, TV3 Sport och eSportsTV. Alla i HD.
Nya kanaler från den 3 januari

Sportkanalen HD blandar livematcher, intervjuer och dokumentärer och leds av bl.a. Lasse Granqvist och Olof Lund. Kanalen visar även utvalda matcher från Handbollsligan och Superettan, Allsvenskan, SHL, Hockeyallsvenskan och golfens PGA TOUR. Sportkanalen HD hittar du på kanalplats 70.
 TV3 Sport HD har fokus på bl.a. NFL och Champions Hockey League samt och visar även matcher från t ex Champions League, La Liga, NHL samt handbollens Bundesliga. TV3 Sport HD hittar du på kanalplats 69.

eSportsTV HD visar livesänd e-sport och gaming samt inslag med de största e-sportstjärnorna. eSportsTV HD hittar du på kanalplats 74.
TV4 Sport upphör
Samtidigt som de nya sportkanalerna läggs till kommer vi att sluta sända TV4 Sport. Beslutet är taget av TV4 och kanalen kommer att tas bort från samtliga TV-operatörers kanalutbud. Detta betyder att du från den 3 januari inte längre kommer att kunna se TV4 Sport.
Redigerat av Boxman81, 22 December 2017 - 21:18.
#5262
Postad 22 December 2017 - 22:58
Crazyberra
-
Crazyberra
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Ser ju riktigt bra ut tycker jag!
#5263
Postad 23 December 2017 - 14:28
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Fel..
Redigerat av mcmike, 23 December 2017 - 14:29.
#5264
Postad 26 December 2017 - 00:41
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Angående de nya kanalerna så följer jag gärna den engelskspråkiga tyska kanalen DW. Ibland kan det vara nyttigt att lämna ankdammen Sverige och se nyheter ur andra perspektiv än det svenska. De har även intressanta inslag mellan nyhetsblocken.
#5265
Postad 26 December 2017 - 17:54
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Helt plötsligt vill GO-appen inte kännas vid att jag har en inspelningsbar box. Varken på ipaden eller mobilen. Någon som vet hur man får igång detta igen?
#5266
Postad 26 December 2017 - 17:59
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Helt plötsligt vill GO-appen inte kännas vid att jag har en inspelningsbar box. Varken på ipaden eller mobilen. Någon som vet hur man får igång detta igen?
Detta problem verkar komma och gå. Häromdagen så funkade det hos mig men nu när jag kollar så hittas det ingen box här heller.
Jag felanmälde det här problemet till Canal Digital någon gång under 2016 men det verkar inte hända något.
#5267
Postad 26 December 2017 - 18:09
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Där ser man. Jag felanmäler till CD. Vem vet, det kanske finns någon där som kan titta på saken.
Edit: det gick inte att felanmäla. CD har tydligen allmänna problem med sina system för närvarande.
Redigerat av Saturnus, 26 December 2017 - 18:13.
#5268
Postad 27 December 2017 - 20:27
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
Symtom: Inga kanaler går att spela upp via ATV4 och CD-appen, live-TV står bara och tuggar till svart bakgrund. Väljer man något via arkivet så finns ingen ”play knapp” utan endast en tom ruta.
Felsökning: Tagit bort och installerat appen på nytt, startat om ATV, kollat nätverket (ligger stabilt kring 90Mbit). Testat övriga streamingappar (Cmore, SVT Play, Netflix) och de fungerar utan problem. Testat på grabbens ATV och där fungerar CD-appen utan problem.
Lösning??
24154A10-D205-4F5C-8494-5BCEAD327064.jpeg 212.84K
1 Antal nerladdningar
9CBCABB5-408F-45FF-9D95-63E053AB2941.jpeg 188.72K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av lobo, 27 December 2017 - 20:28.
#5269
Postad 27 December 2017 - 20:56
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Testat att uppdatera ATV till senaste version?
#5270
Postad 27 December 2017 - 21:14
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
11.2.1 är väl senaste officiella?
Även testat att logga ut från samtliga andra enheter som har CD-appen installerad (ingen av dessa enheter hade dock någon stream igång) utan framgång.
#5271
Postad 27 December 2017 - 22:13
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
#5272
Postad 27 December 2017 - 23:15
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Har problem jag med, både på atv å på smart boxen.. Har pågått i flera dagar,tror cd har driftstorningar.
#5273
Postad 27 December 2017 - 23:40
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
Testade precis med att logga in via iPhonen men skakigt där också, fastnade oftast vid inloggningen och när jag väl kom igenom så fastnade det vid buffring.
619638E3-742A-4A73-881A-81A1C80BB96B.png 611.83K
0 Antal nerladdningar
3D0BA534-EBDF-44EF-A941-164B3BEF5B6B.jpeg 152.75K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av lobo, 27 December 2017 - 23:42.
#5274
Postad 27 December 2017 - 23:46
Göken99
-
Göken99
-
Användare
-
-
109 inlägg
Symtom: Inga kanaler går att spela upp via ATV4 och CD-appen, live-TV står bara och tuggar till svart bakgrund. Väljer man något via arkivet så finns ingen ”play knapp” utan endast en tom ruta.
Felsökning: Tagit bort och installerat appen på nytt, startat om ATV, kollat nätverket (ligger stabilt kring 90Mbit). Testat övriga streamingappar (Cmore, SVT Play, Netflix) och de fungerar utan problem. Testat på grabbens ATV och där fungerar CD-appen utan problem.
Lösning??
24154A10-D205-4F5C-8494-5BCEAD327064.jpeg
9CBCABB5-408F-45FF-9D95-63E053AB2941.jpeg
Haft ATV 4K i en vecka typ, och i går hade jag exakt samma problem som du med CD-appen. i dag fungerar det, nog bäst man felanmäler då fler har problemet. trodde det var jag som ställt till det... 
#5275
Postad 27 December 2017 - 23:46
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
#5276
Postad 28 December 2017 - 22:41
martiin82
-
martiin82
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Samma här, strömma funkar varken på telefon eller padda... trist när man släkt ner och tänkt kolla hockeyn från kudden
#5277
Postad 29 December 2017 - 14:49
Crazyberra
-
Crazyberra
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Hej, Är det någon som har gjort någon bra deal genom
att binda upp sig på ytterligare 12 månader?
Sitter idag med Familjepaketet och Cmore premium!
Blev lite dyrare nu när bindningstiden gått ut!
Dom kan säker göra något bra med Viasat delen men jag är inte
så intresserad av den utan snarare det befintliga jag har idag!
/Berra
Redigerat av Crazyberra, 29 December 2017 - 15:08.
#5278
Postad 29 December 2017 - 15:08
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Hej, Är det någon som har gjort någon bra deal genom
att binda upp sig på ytterligare 12 månader?
Sitter idag med Familjepaketet och Cmore premium!
Blev lite dyrare nu när bindningstiden gått ut!
Dockan säker göra något bra med Viasat delen men jag är inte
så intresserad av den utan snarare det befintliga jag har idag!
/Berra
Ringde i höstas när mitt abb gick ut, fick direkt halva priset och tre gratis hyrfilmer om jag band på ytterligare 12 mån. Behövde knappt fråga, det var ett väl inövat erbjudande.
#5279
Postad 29 December 2017 - 15:47
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
Hej, Är det någon som har gjort någon bra deal genom
att binda upp sig på ytterligare 12 månader?
Sitter idag med Familjepaketet och Cmore premium!
Blev lite dyrare nu när bindningstiden gått ut!
Dom kan säker göra något bra med Viasat delen men jag är inte
så intresserad av den utan snarare det befintliga jag har idag!
/Berra
Ring, de är inte omöjliga. Vad man får för ”deal” varierar dock. Vi förlängde när de körde en kampanj med ATV4 vid nyteckning, förlängde och fick ATV4, ny box samt har för mig att det även var fria eller sänkt pris ett antal månader.
Samma här, strömma funkar varken på telefon eller padda... trist när man släkt ner och tänkt kolla hockeyn från kudden
Vill inte ropa hej än men har iaf fungerar idag utan problem, inget svar på felanmälan än dock.
Redigerat av lobo, 29 December 2017 - 15:46.
#5280
Postad 29 December 2017 - 16:33
Crazyberra
-
Crazyberra
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Satt i telefonkö i 35 min innan jag kom fram.
Jag hade tydligen signat för 24 månader (såg inte den infon på mina sidor)
Nåja kunde inte göra något åt familjepaketet då det var för lång bindningstid kvar såklart men
halva priset i 6 av 12 månader på cmore! Alltid något!
Jag får göra ett nytt försök om ett år!!! 
Tack för input btw!
/Berra
#5281
Postad 02 January 2018 - 21:03
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
I morgon ska ju TV4 sport läggas ned och längst ned på denna sida så står det att det gäller hos alla operatörer
https://www.canaldig...a-sportkanaler/
Men ändå finns det ju EPG med programinnehåll för flera dagar bort för den kanalen.
Då jag följer bla skidskytte så ser jag att en av tävlingarna den 6/1 ska sändas på TV4 sport, kommer den tävlingen på någon annan av TV4's kanaler eller är det Eurosport som gäller?
Ang EPG'n så är data för SVT1 HD den 8/1 en hel vecka gammal dvs det som sändes i går.
Redigerat av R-R, 02 January 2018 - 21:05.
#5282
Postad 02 January 2018 - 21:33
Boxman81
-
Boxman81
-
Amatör
-
-
75 inlägg
#5283
Postad 02 January 2018 - 21:40
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Ja det ena racet som är kl 12.00 men inte det som går kl 14.55 för då är det Hockeylördag på 4:an.
Det är detta race som ska gå på TV4 sport enligt EPG:n.
#5284
Postad 02 January 2018 - 21:47
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
I morgon ska ju TV4 sport läggas ned och längst ned på denna sida så står det att det gäller hos alla operatörer
ComHem och Boxer byter ut TV4 Sport 1 februari så kanalen finns väl kvar till dess
#5285
Postad 02 January 2018 - 21:49
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
ComHem och Boxer byter ut TV4 Sport 1 februari så kanalen finns väl kvar till dess
Ok, då jag även har den hos Boxer så sätter jag inspelningen där i stället. Trodde den skulle försvinna hos samtliga i morgon.
#5286
Postad 02 January 2018 - 22:19
Boxman81
-
Boxman81
-
Amatör
-
-
75 inlägg
TV4 Sport upphör
Samtidigt som de nya sportkanalerna läggs till kommer vi att sluta sända TV4 Sport. Beslutet är taget av TV4 och kanalen kommer att tas bort från samtliga TV-operatörers kanalutbud. Detta betyder att du från den 3 januari inte längre kommer att kunna se TV4 Sport.
Redigerat av Boxman81, 02 January 2018 - 22:21.
#5287
Postad 03 January 2018 - 12:40
akpe
-
akpe
-
Amatör
-
-
57 inlägg
någon som fått igång tv3sport och sportkanalen eller har dom inte startat än.
#5288
Postad 03 January 2018 - 13:02
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
någon som fått igång tv3sport och sportkanalen eller har dom inte startat än.
Sportkanalen och EsportTV funkar nu men inte TV3 Sport.
#5289
Postad 03 January 2018 - 13:05
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
Sportkanalen och esplrts funkar, men jag får ett meddelande om att programkortet behöver uppdateras för att se tv3 sport. Så det är väl bara att vänta på att cd får ordning på alla programkortskoder.
#5290
Postad 03 January 2018 - 13:16
akpe
-
akpe
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Sportkanalen och esplrts funkar, men jag får ett meddelande om att programkortet behöver uppdateras för att se tv3 sport. Så det är väl bara att vänta på att cd får ordning på alla programkortskoder.
vilken frekvens har sport kanalen jag kör med en dreambox o hittar den inte
#5291
Postad 03 January 2018 - 13:23
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
Tv3 sport har hoppat igång nu.
Startade om boxen.
Sportkanalen verkar ha tagit tv4 sport:s plats på 10903.
#5292
Postad 03 January 2018 - 15:47
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Nu hoppas jag att Sportkanalen får EPG:data också.
#5293
Postad 03 January 2018 - 19:06
Crazyberra
-
Crazyberra
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Kan bara bekräfta att sportkanalerna funkar här också!
#5294
Postad 04 January 2018 - 15:40
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Fick mail precis från Canal Digital med erbjudande att boka Viasat Sport-kanalerna för 399: - /månad och så får man med en Apple TV 4K 32GB.
Bokade på en gång. 
Kundnummer: xxxxx
Beställ Viasat Sport idag – få en Apple TV på köpet!

Från den 1 februari kan du se premiumsporten från Viasat även hos Canal Digital! Vad sägs om Premier League, Champions League, La Liga, Serie A, NHL och Formel 1?
Beställer du Viasat Sport idag för 399 kr/mån får du dessutom en Apple TV4K på köpet (värde ca 1500 kr).
Redigerat av Karl-Johan, 04 January 2018 - 15:44.
#5295
Postad 04 January 2018 - 16:24
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Hallå Canal Digital!
I appen för Play funktionen så är det inkonsekvent på Eurosport kanalerna.
När man väljer "Kanaler" står det Eurosport 1 HD och Eurosport 2, väljer jag "TV-Guide/Spela in" står det Eurosport 1 och Eurosport 2 HD
Dessutom kunde loggorna i TV-Guiden varit lite större på Eurosport kanalerna.
#5296
Postad 04 January 2018 - 16:49
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Undra vad som hände med mer info innan årslutet om nya android boxen som skulle komma? Nån som sitter på mer info?
#5297
Postad 04 January 2018 - 18:54
Unregistered60934ca9
-
Unregistered60934ca9
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
"Fick mail precis från Canal Digital med erbjudande att boka Viasat Sport-kanalerna för 399: - /månad och så får man med en Apple TV 4K 32GB.
Bokade på en gång. :)"
Någon som vet om du binder upp dig för 12månader?
#5298
Postad 04 January 2018 - 19:24
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Hade du läst villkoren som finns i erbjudandet hade du sett att du förlänger din bindningstid med 12 månader och du binder dig 12 månader till Viasat Sport också.
Inget jag hoppar på, är ju tyvärr bara ute efter F1 då annan sport är ointressant för mig och då är det för dyrt helt enkelt.
#5299
Postad 04 January 2018 - 21:58
Unregistered60934ca9
-
Unregistered60934ca9
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
@ junkan. Vem har sagt att jag fått något erbjudande? Men tack för infon
#5300
Postad 04 January 2018 - 23:14
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
@ junkan. Vem har sagt att jag fått något erbjudande? Men tack för infon
Framgick inte så tydligt att det inte var du som fick mail...
Redigerat av junkan, 04 January 2018 - 23:16.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|