Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 mars 2009 - 10:23

vasjpett
  • vasjpett
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Tappade nyss min X1a i golvet så luckan och batteriet hoppade av. Det var inte första gången men gångerna innan så har det bara varit att plugga i batteriet och starta telefonen.

Nu surrar telefonen bara till när jag försöker starta den.
Det blir lite bakgrundsbelysning på skärmen men sedan händer ingenting mer.

Har provat utan sim och minne, samma problem.
Jag hittar den inte om jag pluggar in den i datorn...
Den reagerar inte på hard reset knappkombinationen.

Någon som har en bra ide om vad man kan göra?

Sorgligt nog är det nog bara att lämna in den på service :P
/Johan

Postad 01 mars 2009 - 11:24

riro
  • riro
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Nu surrar telefonen bara till när jag försöker starta den.
Det blir lite bakgrundsbelysning på skärmen men sedan händer ingenting mer.

Efter lite mer pillande så verkar telefonen leva... men inte displayen.

Fick ett samtal som jag kunde svara på... =)

Postad 01 mars 2009 - 18:59

Hilja
  • Hilja
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
SPB Shell 3.0 släpps det på svenska tror ni?

Jag skrev tidigare om att vissa bokstäver på tangentbordet lyser svagare än de övriga. Y, J, K och L lyser märkbart sämre på min telefon och jag vill veta hur ni andra har det innan jag ringer o gnäller. :P

Bild på det:
Postad bild

Postad 01 mars 2009 - 19:51

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Det kommer troligen på svenska (SPB Mobile Shell 3.x). Men jag kan enbart rekommendera engelska. Dels får man del av nyare versioner tidigare, dels är de flesta program på engelska rent generellt.

Postad 01 mars 2009 - 20:37

Losell
  • Losell
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Det var ju lite knapphändig information, men har du uppgraderat telefonen till den nyaste programvaruversionen?

Jo jag hade uppdaterat telefonen och så, men jag lyckades lösa det med handsfreen.
Jag tänkte gå tillbaka med telefonen till butik igen för det ville inte, men som alltid vill man testa
en sista gång. Efter jag tryckt i handsfreen till botten i uttaget så skruvade jag lite på pluggen och helt plötsligt
fungerade de. Lite märkligt och har ingen aning vad som gjorde att det inte fungerade, men nu fungerar det varje gång
och jag behöver inte ens skruva på den hehe :blush:

Postad 01 mars 2009 - 20:38

sm6rrp
  • sm6rrp
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Hej
jag har ett problem och det är när jag ska skicka sms så om jag vill skicka ett smset till flera i adressboken, så kan jag bara markera en åt gången, finns det någon lösning på detta?

Postad 01 mars 2009 - 20:44

Losell
  • Losell
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Nu har jag lagt en order på en Xperia, hoppas jag blir nöjd med den. Är ju lite delad betyg på X1an, hur är batteritiden för er?

Jag kan ju säga det, första veckan efter jag skaffat min Xperia så var jag tvungen att ladda den ca 5-6 ggr, det tar mycket ström när man leker och installerar. Speciellt GPS:en den äter mycket batteri.
Men när man har lugnat sig med det så är den helt okej :blush:

Postad 01 mars 2009 - 20:47

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Jag skrev tidigare om att vissa bokstäver på tangentbordet lyser svagare än de övriga. Y, J, K och L lyser märkbart sämre på min telefon och jag vill veta hur ni andra har det innan jag ringer o gnäller. :blush:

Jag har samma som dig. YJKL lyser svagare än de andra. Har inte märkt det förrän nu!

Postad 01 mars 2009 - 21:52

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Hej
jag har ett problem och det är när jag ska skicka sms så om jag vill skicka ett smset till flera i adressboken, så kan jag bara markera en åt gången, finns det någon lösning på detta?

Kolla in GroupSMS

Postad 01 mars 2009 - 22:39

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Idag när jag satt med telefonen fick jag se till min fasa att den har spruckit vid volymknappen!!! Blev så ******** arg så jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Har visserligen läst att en del har haft detta problem vid pennan men har varit nöjd med att man själv inte haft någon.... MEN vad fan hittar man inte om en spricka. Har nu gjort en backup o ska imorgon springa ner till affären jag köpte den hos o så får vi se vad de säger. Man blir så sur när man försöker verkligen vara rädd om telefonen så spricker den av sig själv! Är så förbannat nöjd med telefonen annars så får hoppas att de löser detta på något sätt.

Postad 01 mars 2009 - 23:40

MaxXximilian
  • MaxXximilian
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Mitt crystal case gick sönder efter 2 dagar.
Snyggt som fan men värdelös kvalité.

Beställde även ett rött och ett vitt skal inklusive skärmskydd från the mobilestore.
frakt tog långt tid då dom får allt från hong kong.

Det vita skalet blev missfärgat snabbt och det röda är oanvänt å samlar damm.
Inte alls samma röda färg som produktbilden på deras hemsida.

Bifogad fil  DSC_0002.jpg   335,98K   0 Antal nerladdningar

Postad 02 mars 2009 - 00:03

Hilja
  • Hilja
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
En fråga angående SMS-signalerna på telefonen..
Jag har kvar orginalinställningarna över signaler men har blivit lite fundersam över varför det varierar mellan två olika signaler varje gång jag får SMS.

Ibland spelas signalen som finns under " Snabbmeddelande: Nytt snabbmeddelande - Luxury" och ibland spelas signalen som finns under "Meddelandefunktion: Nytt SMS - Alarm 2".

Oftast är det Alarm 2 som spelas men då och då spelas Luxury upp.

Jag har testat med att ta bort befintliga konversationer för jag tänkte att det är kanske bara första gången som "Snabbmeddelande: Nytt Snabbmeddelande - Luxury" spelas och när konversationen därefter ligger i telefonen så blir det "Meddelandefunktion: Nytt SMS - Alarm 2" som spelas. Men det var visst inte så det låg till.

Så vad är det för skillnad på "Snabbmeddelande" och "Meddelandefunktion"?

Ge mig svar någon. Jag blir knäpp på detta! :blush:

Redigerat av Hilja, 02 mars 2009 - 00:04.

Postad 02 mars 2009 - 07:46

sm6rrp
  • sm6rrp
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Kolla in GroupSMS

Tack för info

Postad 02 mars 2009 - 08:28

vasjpett
  • vasjpett
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Hej

Skriv in ett semikolon efter varje person så går det att skicka till flera, kan det vara ett nyttigt tips ?

Postad 02 mars 2009 - 11:44

sm6rrp
  • sm6rrp
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Skriv in ett semikolon efter varje person så går det att skicka till flera, kan det vara ett nyttigt tips ?

den lägger till ett smeikolon själv så fort man lägger till en mottagare till, men problemet är när man går in i telefonboken så vill jag kunna markera flera på en gång och inte som nu, så fort du har markerat en person så hoppar den tillbaka till smsprogramet, och du måste gå in i telefonboken och hämta nästa osv
Mvh sm6rrp

Postad 02 mars 2009 - 12:17

sm6rrp
  • sm6rrp
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Kolla in GroupSMS

Kan tala om att det funkar kanon med den programvaran
hälsningar sm6rrp

Postad 02 mars 2009 - 13:48

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Jag har samma som dig. YJKL lyser svagare än de andra. Har inte märkt det förrän nu!

J lyser inte sämre än dom andra på min däremot så är W jättesvag men U stark.
Generellt så lyser raden TAB - - L sämre än dom andra.

Postad 02 mars 2009 - 15:21

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1 552 inlägg
  • 0
Nån mer som har tele2 abonnemang och har problem med att skicka mms med denna telefon?
Har fungerat fin fint förut men det har börjat strula senaste veckan.
Har testat att ställa in telefonen manuelt efter instruktionerna på tele2´s hemsida men det funkar inte.
Sen finns det ett alternativ där det står att man får instälningarna skickade till telefonen om man slår in sitt telefonnummer.
Men där står det att min telefon inte kan skicka mms.

Nån som känner igen problemet och har nån bra lösning?

Postad 02 mars 2009 - 15:42

nartin
  • nartin
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns en omnia liknade panel? har lite problem med siffrorna på wm då mina fingrar verkar för stora

Postad 02 mars 2009 - 16:18

MaxXximilian
  • MaxXximilian
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Håller på uppdaterar mjukvaran men programmet har fastnat på 99% i 45 minuter.
Jag har gjort allt som jag blivit tillsagd att göra.
Vågar man rycka usb-kabeln?

Jag fattar inte att man 2009 fortfarande måste sitta i timtal för enkla installationer.
Dra fram kablar, ladda ner uppdateringsprogramm, installera på datorn, starta om telefonen flera gånger och till sist fastna på 99%.
Telefonen har, bluetooth, wifi, internetanslutning osv så en uppdatering borde fungerat smidigare och snabbare.
Bara det faktum att allt på telefonen försvinner när man lägger på ny mjukvara är helt åt *##".
Som att behöva formatera disken för en windows update.

Bifogad fil  Namnl_s.jpg   126,33K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av MaxXximilian, 02 mars 2009 - 16:22.

Postad 02 mars 2009 - 16:51

soer
  • soer
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Förhoppningsvis blir det som i tidigare versioner; översättningen ligger i en textfil. Då kan man översätta det själv i värsta fall.

Postad 02 mars 2009 - 16:59

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har lärt mig en sak med min X1: Hard-SPL och microSD-flashning är den överlägset snabbaste och säkraste metoden att flasha på. Faktiskt så säker att SEMC borde göra den till standard. SE-US upplever jag som skakigt, har fått experimentera en del innan det funkade och känslan att man äventyrar luren var stark när jag använde det. Mystiska kopplingsproblem är standard etc.

Att Hard-SPLa och microSD-flasha känns som en barnlek och ett under av tillförlitlighet i jämförelse. Luren läser in den nya ROMen på 4 minuter, sedan startar den om och allt är klart.

SE-US är ett skämt i jämförelse med stor risk för "brickning".

När det gäller flash och rensning av telefonminnet ser jag inte problemet däremot. Lägger man in en ny programvara blåses minnet av naturliga skäl. Inte minst pålitligheten förbättas. Kontakter och kalenderposter m.m har man gärna i Outlook för synkning och programmen kan läggas in automatiskt med configfil (sålänge de kräver s.k unattended install - vanlig installation).

Att återställa äldre program och inställningar från föregående version innebär stor problemrisk och bör undvikas. Det gäller även datorer.

När det gäller Windows Update uppdateras systemkomponenter. Inte hela systemet. På en telefon är det snarare som att gå från Windows XP till Windows Vista - än mer gäller det när man flashar in en ny ROM.

Nej, skippa SE-US, lägg in Hard-SPL och installera en trevlig ROM. nX1i som jag kör är jag fortfarande extremt nöjd med och installationen gick som en dans. Långt över förväntan.

Postad 02 mars 2009 - 17:09

Soyish
  • Soyish
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Jag ryckte ur min när den fastnade på 5% :) och det gjorde ingenting.

Btw finns nåt sätt att vända på "läget" tex när man kör tomtom, så det blir landskap läge utan att öppna slider?

Postad 02 mars 2009 - 17:18

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Jag ryckte ur min när den fastnade på 5% :) och det gjorde ingenting.

Btw finns nåt sätt att vända på "läget" tex när man kör tomtom, så det blir landskap läge utan att öppna slider?

Du kan ju alltid sätta en av hårdvaruknapparna till att ändra till landscape.

Postad 02 mars 2009 - 17:23

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
En fråga: har någon testat en annan radio-ROM i sin X1 och fått bättre täckning?

Letar info på XDA men det är lite grötigt och motstridigt med användarerfarenheter. Vissa säger att vissa radioversioner fungerat bättre, andra att de inte märkt någon skillnad. Någon entydig linje verkar saknas.

Skulle inte ha något emot en ny radio eftersom min X1 ligger sämre till än E90 på området täckning.

Ytterligare en fråga:

FM-radion - finns det något bra tips där?

Överväger att prova en av Blackstone-cabarna i luren. Panelerna har jag skippat, kör Advanced Task Manager på panelknappen och har tänkt byta ut FM-radioprogrammet mot ett av HTCs diton.

Postad 02 mars 2009 - 18:13

MaxXximilian
  • MaxXximilian
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Ok gott folk.
Jag ryckte ur sladden på 99%.
Antar att det inte gjorde något.

Jag kan säga att telefonen har blivit mycket snabbare och reagerar inte lika segt på knapptryckningar i menyer. Paneler och kameran, vilken skillnad.
Tycker att det nästan var värt att förlora alla sina kära sms och samtalslistor för en snabbare telefon.

TILL ALLA ER SOM VILL KUNNA SURFA PÅ DATORN MED XPERIAN SOM MODEM:
Jag höll länge på att kämpa med wmwifirouter som många ansåg vara den användarvänligaste mjukvaran för att koppla sin lur mot datorn och surfa. Dom vill ha nästan 400 spänn för en fullversion.
Snål som jag är sökte jag efter crackade versioner med kasst resultat.

Såg nått tips på s.98 i denna tråd av "khaan".

Denna video beskriver hur man gör.
http://www.youtube.c...5GFy9Fbo&fmt=18

Man kan alltså använda windows egna program för detta och det behövs inget extra program.
Antingen genom bluetooth eller usb.
Tänk på att inte stänga rutan för då försvinner iaf min internetanslutning.
Men tryck på "on" knappen en gång och sätt telefonen i standby läge efter du är ansluten så blir den inte så varm och förbrukar inte batteri.

Redigerat av MaxXximilian, 02 mars 2009 - 18:18.

Postad 02 mars 2009 - 18:58

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Sådär, då har jag flashat Radio 1.11.25.01 i min X1. Det verkar fungera bra, får väl se hur stabiliteten är på sikt.

Edit: Upplever den nya radion som stabilare. Tidigare har nallen indikerat noll täckning i vardagsrummet men nu orkar den i.a.f hålla signalen utan att tappa den. Helt klart en förbättring. Lär dock testa fler radio-versioner framöver när det kommer ännu nyare.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 02 mars 2009 - 19:01.

Postad 02 mars 2009 - 20:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Man måste istort sett testa själv vilken Radio som fungerar bäst.

Bara ta hem en bunt och börja testa :-)

Postad 02 mars 2009 - 20:59

Jesper K
  • Jesper K
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Sådär, då har jag flashat Radio 1.11.25.01 i min X1. Det verkar fungera bra, får väl se hur stabiliteten är på sikt.

Edit: Upplever den nya radion som stabilare. Tidigare har nallen indikerat noll täckning i vardagsrummet men nu orkar den i.a.f hålla signalen utan att tappa den. Helt klart en förbättring. Lär dock testa fler radio-versioner framöver när det kommer ännu nyare.

Aha, det där lät intressant. :)
Finns det någon tutorial om hur man gör för oss nybörjare...?

/Jesper

Postad 02 mars 2009 - 23:07

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Det finns utmärkta guider på XDA Developers. Grunden till allt är att lägga in Hard-SPL. Därefter laddar man ner en radio eller ROM, packar upp och lägger filen kovsimg.nbh på minneskortet. Därefter tar man ur batteriet, sätter i det igen och startar luren i bootloader-läge, alltså volymknapp ner nedtryckt plus strömbrytaren. När luren startat i det läget känner den av att det finns en ROM på minneskortet och installerar den på egen hand (man får godkänna).

Det finns även en guide här på MHB hur man gör.

Postad 03 mars 2009 - 07:29

Jesper K
  • Jesper K
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Det finns utmärkta guider på XDA Developers. Grunden till allt är att lägga in Hard-SPL. Därefter laddar man ner en radio eller ROM, packar upp och lägger filen kovsimg.nbh på minneskortet. Därefter tar man ur batteriet, sätter i det igen och startar luren i bootloader-läge, alltså volymknapp ner nedtryckt plus strömbrytaren. När luren startat i det läget känner den av att det finns en ROM på minneskortet och installerar den på egen hand (man får godkänna).

Det finns även en guide här på MHB hur man gör.

Ok, stort tack! :blink:
Jag ska kolla runt lite och se om man vågar sig på detta... :P
Radion och Hard-SPL finns på XDA antar jag.

/Jesper

Postad 03 mars 2009 - 09:16

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag tycker inte att man bör vara rädd. Hard-SPL är enklare än man tror och när det steget är avklarat är resten avsevärt säkrare än SE-US. MicroSD-flashen är den klart bästa metoden, ROMen är ju då säkert nedladdad i telefonen till skillnad mot med SE-US och annan datorflashning där störningsrisk finns.

Allt man behöver finns på XDA. Faktum är att jag skaffade X1 p.g.a det forumet.:blink:

Postad 03 mars 2009 - 09:41

Jesper K
  • Jesper K
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Har jag fattat detta rätt?
En Hard-SPL ändrar i sig inte något i luren utan ger bara möjligehten att installera t.ex. osignad radio?

/Jesper

Postad 03 mars 2009 - 09:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Japp..Men tänk på att om telefonen dör så du inte kan återställa den kan det bli problem med garantin

Postad 03 mars 2009 - 10:19

stevieee
  • stevieee
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Tja!

Skulle behöva ett najs programm som kan spela upp .3gp och .mp4 och sånna filer
någon som kan rekomendera något bra program

:blink:

Postad 03 mars 2009 - 10:37

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Egentligen tycker jag att garantin är ologisk i detta fall. Sony Ericsson vill att man skall använda deras instabila SE-US och något säger mig att den tjänsten brickat mer än en telefon. Nokias uppdateringstjänst är mer pålitlig. Det är stor tur att X1an helt förlitar sig på Active Sync vilket fungerar bra hos mig. Mitt förtroende för SEMC-märkta programvaror är inte speciellt stort, ju mindre av den varan, desto bättre.:blink:

MicroSD-flash på X1 är betydligt säkrare.

Sony Ericsson skulle tjäna på att rekommendera sd-flashning själva istället för att använda SE-US.

När det gäller mediaspelare finns t.ex CorePlayer som spelar .mp4.

Postad 03 mars 2009 - 11:10

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Tja!

Skulle behöva ett najs programm som kan spela upp .3gp och .mp4 och sånna filer
någon som kan rekomendera något bra program

:blink:

Både mp4 och 3gp-filer går att spela upp med den medföljande Windows Mediaplayer!

Postad 03 mars 2009 - 16:24

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

installera en trevlig ROM. nX1i som jag kör är jag fortfarande extremt nöjd med och installationen gick som en dans. Långt över förväntan.

Jag har redigerat AVR4000:s inlägg bara för att spara plats.
Min X1:a är vansinigt trög när jag skall starta kalendern. Det tar ca 20sekunder från knapp tryck till jag kommer in i kalendern sen skall den alltid starta i Agenda vy trots att jag valt Dag vy. Kan denna uppdatering av ROM:en hjälpa tro? Var hittar jag denna ROM och hur var det med svenskt tagentbord? Kör med full version av Spb.

Redigerat av Unregistered5d19e759, 03 mars 2009 - 16:26.

Postad 03 mars 2009 - 17:21

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Jag har redigerat AVR4000:s inlägg bara för att spara plats.
Min X1:a är vansinigt trög när jag skall starta kalendern. Det tar ca 20sekunder från knapp tryck till jag kommer in i kalendern sen skall den alltid starta i Agenda vy trots att jag valt Dag vy. Kan denna uppdatering av ROM:en hjälpa tro? Var hittar jag denna ROM och hur var det med svenskt tagentbord? Kör med full version av Spb.

Du hittar denna ROM på http://forum.xda-dev...ad.php?t=478022. Men bara för info skull så försvinner garantin om du inte lyckas återställa telefonen om den skulle behövas skickas in.

Postad 03 mars 2009 - 18:45

stevieee
  • stevieee
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Du hittar denna ROM på http://forum.xda-dev...ad.php?t=478022. Men bara för info skull så försvinner garantin om du inte lyckas återställa telefonen om den skulle behövas skickas in.

Det här med ROM som man ser alla skriver om vad är det?!

Jag kör med TF3D eller vad det kalas är det en såkallad ROM så man hänger med lite i svängarna hehe

Postad 03 mars 2009 - 20:36

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Är det någon här som vet hur det är med s.k CID-lås på X1 införskaffad hos 3?

Min X1 är införskaffad där men hade inga som helst tecken på branding el dyl när den levererades. Den godtog också SE-US och uppgradering till dåvarande R2AA06 utan problem. Den hade alltså äldre programvara (R1Ax) vid leverans vad jag vet.

Det CID-lås jag talar om är ett lås som är tänkt att förhindra flashning med ej operatörsgodkända programvaror och radio.

Mina funderingar kommer sig av att jag för en timme sedan försökte flasha Diamond 1.09.15.23 Radio till min enhet. Det fungerade inte bra, vid 99% blev det RSA Failed.

Detta föranleder mina misstankar om ev CID-lås. Dock fungerade gårdagens Raphael-radio perfekt och efter att luren låst sig i bootloader-läge flashade jag tillbaka Raphael-radion för att få liv i den.

Har någon här flashat Diamond-radion utan problem?

Edit: Enligt tråden om Hard-SPL för X1 bör CID-lås, om det finns, förhindra installation av radio-ROM för t.ex Raphael. D.v.s den skulle då enbart godta radio för X1. Men det faktum att jag kunnat flasha Raphael-radion problemfritt pekar åt att den är olåst CID-mässigt. Mycket skumt detta....

Har någon här låst upp en CID-låst X1?

Redigerat av Unregistered43b822d3, 03 mars 2009 - 20:45.

Postad 03 mars 2009 - 21:52

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Har ett litet problem angående Opera Mini.
Jag försöker få texten en aning större för att den är just nu minimal men får inte det att fungera.
Någon som upplevt detta?

Redigerat av Tallani, 03 mars 2009 - 23:13.

Postad 04 mars 2009 - 01:42

mikaelgo
  • mikaelgo
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Kameran är inte lika snabb som p1an, men den tar bättre bilder.
Batteri tiden är helt överlägsen på Xperian.
Fungerar hur bra som helst som modem. Man kan till och med göra om den till en trådlös router.

Det skulle vara intressant att få reda på hur man gör, Tell me please .

/M

Postad 04 mars 2009 - 06:21

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
Nu har Microsofts MyPhone öppnats för "allmänheten".

http://myphone.microsoft.com

Jag provade att installera, men avbröt när den sa att jag måsta fimpa min synkronisering med Exchange som jag har via jobbet. Det blir således att fortsätta med Dashwire. Men det hade varit roligt att se vad Microsoft hade tagit fram.

/A

Postad 04 mars 2009 - 08:48

Atropine
  • Atropine
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Det här med ROM som man ser alla skriver om vad är det?!
Jag kör med TF3D eller vad det kalas är det en såkallad ROM så man hänger med lite i svängarna hehe

ROM är en dumpfil med modifierat operativ och installerade applikationer. ROM-skaparen tweakar sin telefon med en mängd hack i registry med mera och städar bort sånt han anser är onödigt. Sen installerar han de applikationer han gillar och skapar en dump av hela kalaset.

TF3D är inte en ROM utan ett mer ett skal som man lägger ovanpå operativet (Win 6.1).

Det är i vilket fall så jag har uppfattat det. Den som vet bättre får gärna rätta mig! ;)

Redigerat av Atropine, 04 mars 2009 - 08:49.

Postad 04 mars 2009 - 11:51

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Om man kör in HardSPL och en ny ROM, försvinner SMS och MMS från telefonen då? Finns något sätt att göra backup på detta?
Alltid samma problem då man byter lur att gamla sms+mms försvinner....

Postad 04 mars 2009 - 14:32

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Om man kör in HardSPL och en ny ROM, försvinner SMS och MMS från telefonen då? Finns något sätt att göra backup på detta?

Ja allt försvinner då du lägger in en ny ROM. Använd backup programmet PPCPimbackup. Funkar kanon.

Postad 04 mars 2009 - 16:30

Hilja
  • Hilja
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
En sak jag stör mig på är färgerna på namnen inne i SMS-konversationen. Går det på något vis att ändra det?

Postad 04 mars 2009 - 21:26

Erlando_7
  • Erlando_7
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!

Har haft min X1 i ca 1 månad men skulle behöva hjälp!!

Vill lägga in den nya uppdaterade programvaranfrån SE, men jag vill först få över mina kontakter till datorn. Det är då problemen börjar, har synkat med ActiveSync och det gick fint men problemet är att jag inte har Microsoft Outlook som man väl behöver ha för att få över kontakter?? Finns det nåt annat sätt med ActiveSync? Någon som vet var man kan få tag på Microsoft Outlook?? Gratis... =)

Testade Dashwire idag, gick fint att få över kontakter till datorn, men hittar ingen stans man kan välja att få över filer till telefonen.. Går det ens??

Hoppas ni kan hjälpa mig...

Postad 04 mars 2009 - 22:20

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Ta en titt på MS nya tjänst MyPhone.
MMS blir inte syncade i dagsläget, men sms och nästan allt annat synkas fint.

http://myphone.microsoft.com/

Hej!

Har haft min X1 i ca 1 månad men skulle behöva hjälp!!

Vill lägga in den nya uppdaterade programvaranfrån SE, men jag vill först få över mina kontakter till datorn. Det är då problemen börjar, har synkat med ActiveSync och det gick fint men problemet är att jag inte har Microsoft Outlook som man väl behöver ha för att få över kontakter?? Finns det nåt annat sätt med ActiveSync? Någon som vet var man kan få tag på Microsoft Outlook?? Gratis... =)

Testade Dashwire idag, gick fint att få över kontakter till datorn, men hittar ingen stans man kan välja att få över filer till telefonen.. Går det ens??

Hoppas ni kan hjälpa mig...

Outlook kan du ladda hem en gratis testversion från MS hemsida.
Vet inte hur länge man får ha den dock.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.