* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
9082 svar till detta ämne
Postad 05 April 2010 - 20:34
dragontrumpetare
-
dragontrumpetare
-
Användare
-
-
177 inlägg
Haha, sicket stolpskott. Webbläsaren vänder snabbare än iPhone 3GS och är allmänt snabbare i allt förutom just Timescape. Mediascape flyter löjligt bra och ja, fattar inte alls vad han pratar om. Har jämfört rätt mycket med just iPhone 3GS då min kompis har en. Och han ska köpa en Desire nu när han känt på min X10. 
Hmm... precis va jag sa... Men han säger ju bara... Skiter ja i, det är min uppfattning som gäller, alla skall tycka som jag... ungefär... hehe. Visst timescape blir ju segt p g a att den uppdaterar sig då och då... men det är ju då det är segt vad jag förstått. Han säger t o m att hans kompis som då köpte en X10 redan ångrat sig p g a att de tävlat om vem som är snabbast på vissa uppgifter. Han säger allt laggar i mobilen, och har man haft iphone eller htc så är X10 ett bottennapp... ha ha. Vad jag sett i t o m detta forum är ju att många Iphone och HTC användare faktiskt är helnöjda med sina X10-mobiler. Fanken va han irriterar mig. Skulle vilja stampa sönder han älskade iphone. hehe
Redigerat av dragontrumpetare, 05 April 2010 - 20:37.
Postad 05 April 2010 - 20:40
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Suck, någon som skulle kunna komma på något för att få en inbiten ifånboy att ge upp å snacka skit om X10? Min egen bror håller på ideligen å är jävligt trött på hans sätt att skriva ner mobilen. Han verka t o m få folk som är nöjd med sin mobil och ångra sitt köp, för att han på något sätt hela tiden kan få fram segheter i mobilen.Han säger Webläsaren laggar,någon annan som sett det? Hela mobilen uppvisar lagg, tycker han.... jag blir så förbannad på han
Han är säkert bara sur för att han är uppbunden på nåt 799 kr/mån "ringomessaalladukännerdygnetruntochsurfaomailaocksåliteiblandabb" i nåt år till och inte kan uppgradera innan tiden går ut Nej men skämt åsido så finns det svagheter och bra saker i alla mobiler men man hittar dom aldrig i samma lur tyvärr. Allting handlar om vad man prioriterar och vad man värdesätter högst. Kommer man från iphone till Android så är det många saker man kommer sakna och bara för att nämna ett exempel så kan man ta facebookappen. På Android känns det som man kommit tillbaks till commodore 64 tiden och det känns halvdant genomtänkt lite här och där medans den är en fröjd att använda i iphonen. Så känns det i flera appar och Android ligger helt klart steget efter änsålänge gällande "flyt & känsla". Detta kommer ju garanterat med tiden bli bättre då Android får mer och mer användare och programutvecklingen ökas. Men idag är det lite så det känns. x10:an har en ljusår bättre kamera än iphonen och en "riktig" avtryckarknapp, mkt bättre skärm gällande upplösning och man kan anpassa luren lite mer efter egen smak osv. Man kan se youtube med bra kvalité även via 3G och slipper apples strypning där. Man är inte lika låst till itunes och den är faktiskt runt 1000 kr billigare än en 3Gs 16 Gb. Iphonen har som sagt andra fördelar och det vore rätt banalt att tro att x10 skulle vara bättre än den på precis allt.
Postad 05 April 2010 - 20:45
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Hmm... precis va jag sa... Men han säger ju bara... Skiter ja i, det är min uppfattning som gäller, alla skall tycka som jag... ungefär... hehe. Visst timescape blir ju segt p g a att den uppdaterar sig då och då... men det är ju då det är segt vad jag förstått. Han säger t o m att hans kompis som då köpte en X10 redan ångrat sig p g a att de tävlat om vem som är snabbast på vissa uppgifter. Han säger allt laggar i mobilen, och har man haft iphone eller htc så är X10 ett bottennapp... ha ha. Vad jag sett i t o m detta forum är ju att många Iphone och HTC användare faktiskt är helnöjda med sina X10-mobiler.
Fanken va han irriterar mig. Skulle vilja stampa sönder han älskade iphone. hehe
Han har ingen talan faktiskt! Detta kortet är taget med en iPhone 3GS.  Går ju inte ens att jämföra! Dessutom är användarupplevelsen mycket bättre i Android. Men låt han tycka det, tycker du om X10an så är det ju din åsikt.   Edit: Kan ju tilläggas att jag kör PandaHome och har sju hemskärmar. Riktigt praktiskt! Kan ändra rätt mycket med det! Gratis också! Edit2: Om någon undrar så har jag använt 149MB datatrafik idag. Blev lite Youtubande inatt innan jag kunde sova.
Redigerat av Flamso, 05 April 2010 - 20:50.
Postad 05 April 2010 - 20:50
lestander
-
lestander
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Kan ingen svara på hur de är att copiera och klistra in text från en websida till ex. Ett dockument!? E de lika smidigt som på Iphone, då jag använder telefonen mycket i jobbet??
Eller fungerar de bättre med android 2.xx som legend & Desire har?
Postad 05 April 2010 - 21:06
Spuute
-
Spuute
-
Mästare
-
-
2937 inlägg
Kan ingen svara på hur de är att copiera och klistra in text från en websida till ex. Ett dockument!? E de lika smidigt som på Iphone, då jag använder telefonen mycket i jobbet??
Är också nyfiken på att få veta just detta, då det i min HTC Legend funkar klockrent.
Postad 05 April 2010 - 21:28
Unregistered2682109e
-
Unregistered2682109e
-
Rookie
-
2 inlägg
Fan va alla tjatar om att den inte har multi / dual touch. Vad ska alla ha det till om man får fråga? Förutom i spel då?
För min del handlar det snarare om att SE ljög om det (det är väl ingen som inbillar sig att de faktiskt inte visste?) Ett fall på 700 steg på förtroendeskalan direkt.
Postad 05 April 2010 - 21:30
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Måste erkänna att det är lite svagt med det. Vet inte om jag missat hur man gör men jag har bar hittat länkar som Barcode scanner lägger in i copy/pasre-minnet när man fotat QR-koder och så och de kan man klistra in i messaging-applikationen. Mer än så vet JAG inte. Får hoppas att det hjälpte lite, för det innebär copy/paste finns mellan program i alla fall! :-)
Postad 05 April 2010 - 21:45
Spuute
-
Spuute
-
Mästare
-
-
2937 inlägg
Måste erkänna att det är lite svagt med det. Vet inte om jag missat hur man gör men jag har bar hittat länkar som Barcode scanner lägger in i copy/pasre-minnet när man fotat QR-koder och så och de kan man klistra in i messaging-applikationen. Mer än så vet JAG inte. Får hoppas att det hjälpte lite, för det innebär copy/paste finns mellan program i alla fall! :-)
På min Legend så håller man in fingret på en text så kommer de upp en ruta man kan välja hur mycket man vill markera å sen kopiera / översätta osv osv
Postad 05 April 2010 - 21:46
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
För min del handlar det snarare om att SE ljög om det (det är väl ingen som inbillar sig att de faktiskt inte visste?)
Ett fall på 700 steg på förtroendeskalan direkt.
Vadå, ljög? Var i officiell info nämndes Multi/Dualtouch-support? M
Postad 05 April 2010 - 21:49
lestander
-
lestander
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Om jag ska vara ärlig sp tror jag att de inte finns på 1.6 har för mig jag läste att de kom på 2.x. Och finns de inte så e de ju blunder nummer 2 på xperian, skulle inte ens ämna en tanke på att köpa den om det inte funkar lika smidigt som på iphone/legend/desire !!
Ska vänta på Desire men nu läste jag just att
Apple holding iPhone OS 4 event, April 8th!
^^ intressant
Postad 05 April 2010 - 21:52
dragontrumpetare
-
dragontrumpetare
-
Användare
-
-
177 inlägg
Han har ingen talan faktiskt! Detta kortet är taget med en iPhone 3GS. Går ju inte ens att jämföra! Dessutom är användarupplevelsen mycket bättre i Android. Men låt han tycka det, tycker du om X10an så är det ju din åsikt. 

Edit: Kan ju tilläggas att jag kör PandaHome och har sju hemskärmar. Riktigt praktiskt! Kan ändra rätt mycket med det! Gratis också!
Edit2: Om någon undrar så har jag använt 149MB datatrafik idag. Blev lite Youtubande inatt innan jag kunde sova. 
Trevligt med lite tubande på kvällskvisten... hehe. Men sant...han har ingen talan. hehe. Så du har lyckats få 7 hemskärmar? coolt. Är också nyfiken på att få veta just detta, då det i min HTC Legend funkar klockrent.
Har för mig jag sett en länk här någonstans som visar hur man gör i android för att klippa å klistra.
Postad 05 April 2010 - 21:52
Unregisteredf89c404c
-
Unregisteredf89c404c
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Edit2: Om någon undrar så har jag använt 149MB datatrafik idag. Blev lite Youtubande inatt innan jag kunde sova. 
Intressant om du anser att det var mycket för att vara dig? Kör du endast via 3G eller wlanar du ibland? Är du en flitig 3G användare så innebär det att jag sannolikt aldrig kommer att komma upp i 5GB om jag inte använder mig av tethering väldigt mycket...man kanske till och med skulle klara sig på Halebops 3GB om man wlanar när man är hemma...
Postad 05 April 2010 - 21:57
rodak
-
rodak
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Är också nyfiken på att få veta just detta, då det i min HTC Legend funkar klockrent.
Man trycker på "dom fyra fyrkanterna" då kommer en meny upp. Så trycker man "Mer" sedan "Markera Text" Efter det markerar man det man vill kopiera så kopieras det automatiskt till urklipp. Rätt smidigt tycker jag iaf.
Postad 05 April 2010 - 22:09
Klazzon
-
Klazzon
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Vadå, ljög? Var i officiell info nämndes Multi/Dualtouch-support?
M
Jag är till 90% säker att ifrån en av "Barcelonafilmerna" var kommentaren : "In future UX phones and upgrades multitouch will be available" Detta säger dock inte att X10 har det men ganska oschysst uttalande när många står och väntar på släppet av just X10 och inga andra UX phones är presenterade...
Postad 05 April 2010 - 22:19
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Jag är till 90% säker att ifrån en av "Barcelonafilmerna" var kommentaren : "In future UX phones and upgrades multitouch will be available"
Detta säger dock inte att X10 har det men ganska oschysst uttalande när många står och väntar på släppet av just X10 och inga andra UX phones är presenterade...
OK, svårt att hitta uttalandet nu m.a.o. Jag tror dock mer infon kom ifrån en "generell önskan" bland folk som väntade på X10:an - tolkningar/önskningar/förväntningar blev påhittade sanningar... Men om du har rätt fick vi ändå alla reda på det innan X10:an släpptes, så jag tycker alla hade valet. /M
Postad 05 April 2010 - 22:22
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Har för mig jag sett en länk här någonstans som visar hur man gör i android för att klippa å klistra.
Du menar kanske den här. http://www.youtube.c...h?v=ofQqhJ_fa2M
Postad 05 April 2010 - 22:52
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Är det något av dom sync och backup-program som finns till telefonen som backuppar alla appar man dragit hem och installerat. Blir ju extremt jobbigt att köra om allt igen när det kommer en uppdatering.. Är åtminstone installationsfilerna lagrade någonstans på telefonen/SD-kortet?
Sen undrar jag om någon läst nått om när Google Navigator kommer släppas i Sverige.. Jag vet att det går att fixa det genom att roota o så men det känns inte som nått bra alternativ.
Postad 05 April 2010 - 23:22
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Är det något av dom sync och backup-program som finns till telefonen som backuppar alla appar man dragit hem och installerat. Blir ju extremt jobbigt att köra om allt igen när det kommer en uppdatering.. Är åtminstone installationsfilerna lagrade någonstans på telefonen/SD-kortet?
Sen undrar jag om någon läst nått om när Google Navigator kommer släppas i Sverige.. Jag vet att det går att fixa det genom att roota o så men det känns inte som nått bra alternativ.
Bra fråga! Men kan man inte stallera appar m.m. på minneskortet med hjälp av nån app i market? Ang Google Navigator.. har man tillgång till det via amerikanska market eller?? Isf. är det väl bara att fixa ett USA-sim, sedan köra ner grejerna över Wlanet?
Postad 05 April 2010 - 23:56
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Bra fråga!
Men kan man inte stallera appar m.m. på minneskortet med hjälp av nån app i market?
Ang Google Navigator.. har man tillgång till det via amerikanska market eller?? Isf. är det väl bara att fixa ett USA-sim, sedan köra ner grejerna över Wlanet?
Ja, det ska vara tillgängligt där som beta.. och det stod nu idag när jag tankade ner uppdatering av maps att det skulle finnas med.. men det finns inte där det finns på dom man ser på klipp från USA trycker.  Angående apparna så skulle jag nöja mig om jag lyckades få över alla installationsfiler på kortet så det var lite enklare att ominstallera. Slänger systemet dom automatiskt efter en installation eller?
Postad 06 April 2010 - 00:03
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Intressant om du anser att det var mycket för att vara dig? Kör du endast via 3G eller wlanar du ibland?
Är du en flitig 3G användare så innebär det att jag sannolikt aljdrig kommer att komma upp i 5GB om jag inte använder mig av tethering väldigt mycket...man kanske till och med skulle klara sig på Halebops 3GB om man wlanar när man är hemma...
Jag wlanar mycket och kör mycket 3G också. Har använt lite mer 200MB sen den första april, endast på 3G då. Edit: det ÄR mycket för mig! Använde inte mer än max 150MB per månad med min X1. Oftast runt 50MB. Men det finns mer möjligheter med X10an, och jag älskar det! Men jag kan inte tänka mig att du skulle kunna bränna över 5GB på en månad om du inte streamar musik eller dylikt ett par timmar om dagen! Jag kör Telenor så jag har ingen gräns.
Redigerat av Flamso, 06 April 2010 - 00:09.
Postad 06 April 2010 - 01:54
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Jag wlanar mycket och kör mycket 3G också. Har använt lite mer 200MB sen den första april, endast på 3G då. Edit: det ÄR mycket för mig! Använde inte mer än max 150MB per månad med min X1. Oftast runt 50MB. Men det finns mer möjligheter med X10an, och jag älskar det!
Men jag kan inte tänka mig att du skulle kunna bränna över 5GB på en månad om du inte streamar musik eller dylikt ett par timmar om dagen! Jag kör Telenor så jag har ingen gräns. 
Jag är ganska nöjd med att jag har fri turbo3g via telenor nu när jag kollat min surfning senaste dagarna! 141mb på två dygn. O då är inte wifi inräknat. Kollat lite på svt-play. Men det mesta e nog surf, navigering o android market. Tror inte mina 3 mailkonton, twitter, facebook och kalendersyncen tar så mkt i allafall.. :-) //joel
Postad 06 April 2010 - 06:23
mikaoj85
-
mikaoj85
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hur kollar man hur mycket MB man gjort av med?
Postad 06 April 2010 - 06:27
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
3G Watchdog finns på market, kanon bra!
Postad 06 April 2010 - 06:42
mikaoj85
-
mikaoj85
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
3G Watchdog finns på market, kanon bra!
Tackar tackar=) Det är bra när man kan hållå koll. jag har bara 0,5 Gb surf bas
Postad 06 April 2010 - 08:15
mikaoj85
-
mikaoj85
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
HUR LÄNGE SKA MAN LADDA TELEFONEN FÖRSTA GÅNGEN?
Hur länge ska man ladda telefonen första gången?
Postad 06 April 2010 - 08:16
Unregistered80bc741c
-
Unregistered80bc741c
-
Användare
-
-
124 inlägg
Menar du att HTC är som en Skoda och SE som en Audi, då är du ute och cyklar på en biltema cykel. Visst är X10 snyggare än Desire iaf som man sett på bild, var och klämde lite på en X10 idag och visst känns den helt OK för med tanke på att den bara kör 1.6!
Jag tycker det var en bra jämförelse av Sean Wiklund. Du verkar tro att skillnaden mellan Audi och Skoda är under karossen? Det är skalet som är skillnaden och som skiljer köparna: stil. Det finns en del som hellre tar 1.6 + snygg än 2.1 + ful. Jag är en av dem och jag tror det finns fler. Det kommer aldrig bli en Desire av en enda enkel anledning...
Postad 06 April 2010 - 08:23
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
HUR LÄNGE SKA MAN LADDA TELEFONEN FÖRSTA GÅNGEN?
Hur länge ska man ladda telefonen första gången?
Ladda den full, det räcker, sen kan du ju ladda den över natten sen om du vill.
Postad 06 April 2010 - 08:48
mikaoj85
-
mikaoj85
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Är det någon som har en aning hur det funkar med GPS? måste man vara uppkopplad när man använder den eller?
Är det någon som vet av någon bra bilnavigation-app
Postad 06 April 2010 - 08:57
raudo
-
raudo
-
Rookie
-
5 inlägg
Är det någon som har en aning hur det funkar med GPS? måste man vara uppkopplad när man använder den eller?
Är det någon som vet av någon bra bilnavigation-app
Copilot live
Postad 06 April 2010 - 09:02
mikaoj85
-
mikaoj85
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Copilot live
man måste inte vara ansluten till mobilt internet eller liknande?
Postad 06 April 2010 - 09:05
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Nej, se bara till att ha den igång. Och kör igång det som behövs under inställningar/plats. (Alltså minst "GPS-satelliter" och A-GPS") JAg körde igång allt jag.. integriteten är ändå sen länge bortblåst.
Postad 06 April 2010 - 09:08
mikaoj85
-
mikaoj85
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Nej, se bara till att ha den igång. Och kör igång det som behövs under inställningar/plats. (Alltså minst "GPS-satelliter" och A-GPS") JAg körde igång allt jag.. integriteten är ändå sen länge bortblåst. 
Man måste väl köpa detta program någonstans. hittar inte i android-market
Postad 06 April 2010 - 09:10
Unregistered6b8ff32e
-
Unregistered6b8ff32e
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Man måste väl köpa detta program någonstans. hittar inte i android-market
Går att köpa via deras hemsida
Postad 06 April 2010 - 09:12
mikaoj85
-
mikaoj85
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Går att köpa via deras hemsida
Tackar så mycket för bra svar
Postad 06 April 2010 - 09:21
Unregistered5e4e52c7
-
Unregistered5e4e52c7
-
Användare
-
-
117 inlägg
Ni som haft era telefoner ett tag, kan ni inte titta in på prisjakt och få ner en snabb liten recension? Vore väldigt uppskattat för oss som inte har tid att läsa igenom alla hundratals sidor här på forumet
Postad 06 April 2010 - 09:52
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Själv kör jag NetCounter.
Postad 06 April 2010 - 09:53
AZAD
-
AZAD
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Finns det nåt sätt att synca calendern man har i outlook eller importera .ical fil till kalendern i mobilen?
Postad 06 April 2010 - 09:59
mikaoj85
-
mikaoj85
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
när man ska skicka sms . hur kommer man åt kontakterna då? jag har testat och sökt hit och dit men kan inte hitta åt kontakterna .?måste man ha någon app som hämtar från telefon listan eller?
Postad 06 April 2010 - 10:01
deezel
-
deezel
-
Användare
-
-
237 inlägg
Finns det nåt sätt att synca calendern man har i outlook eller importera .ical fil till kalendern i mobilen?
Om du sökt på outlook i den här tråden hade du fått svar direkt. Nej, det går inte om du inte har en exchangeserver och kan då köra med activesync (moxier). Google tillåter tydligen inte lokal sync =/ Borde dock inte vara speciellt svårt att skriva ett program som gör det. Dock länge sedan jag tittade på det (jag kör själv mot våran exchangeserver). när man ska skicka sms . hur kommer man åt kontakterna då? jag har testat och sökt hit och dit men kan inte hitta åt kontakterna .?måste man ha någon app som hämtar från telefon listan eller?
Hmm, den gör ju incrementell sökning så fort du börjar skriva i To rutan? (dvs visar de kontakter som matchar det du skriver). Inte heller sett någon kontaktbok kopplad till det, tycker iof att det är smidigare som det är =)
Redigerat av deezel, 06 April 2010 - 10:04.
Postad 06 April 2010 - 10:03
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Själv kör jag NetCounter. 
Samma här, funkar fint för mobilsurfen. Dock har jag inte fått den att hålla koll på wlan-trafiken? när man ska skicka sms . hur kommer man åt kontakterna då? jag har testat och sökt hit och dit men kan inte hitta åt kontakterna .?måste man ha någon app som hämtar från telefon listan eller?
Börja skriv namnet i 'till-fältet' så kommer förslag upp.
Postad 06 April 2010 - 10:13
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Du får göra så att du syncar kalendern på datorn mot google calender.. den kan du sen synca mot datorn. Jag kör ical och har fått det att funka med direktsync på ett smidigt sätt nu till slut. Fick göra så att jag exporterade mina två kalendrar i ical. ("hem" och "arbete"). Sen importerade jag det i kalendrar i google som jag också döpte till "hem" och "arbete". Sen gick jag in i ical - inställningar/konton och skapade ett CalDAV-konto med användar-uppgifter från google. Under fliken delegering där kunde jag kryssa i att jag ville se mina 2 kalendrar som jag tidigare skapat på google. Då fick jag upp dem i ical.. och stängde då av dom två lokala kalendrarna i ical. Alltså "hem" och "arbete" jag tidigare exporterat till google. Det kanske finns nått bättre sätt.. men det här var det sätt som funkade för att få in kalendrarna så att arbete och hem är separerat. Nu när jag gör ändringar i ical, (så länge jag skapar händelser under dom nya kalendrarna jag importerat från google) så syncar den direkt med google och också då med telefonen där det ju är väldigt enkelt att ställa in google-sync.
Postad 06 April 2010 - 10:14
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
när man ska skicka sms . hur kommer man åt kontakterna då? jag har testat och sökt hit och dit men kan inte hitta åt kontakterna .?måste man ha någon app som hämtar från telefon listan eller?
Phonebook finns ju inbyggt annars! Vet inte vad det heter på svenska dock. Har riktigt svårt för det svenska språket när det översätts i ett operativsystem. Facebook är också lagom värdelöst på svenska.  MrNoodles: nej wlan har den ingen koll på för mig heller. Det är inget jag egentligen bryr mig om heller. Det är rätt lugnt med 50Mbit flatrate hemma, haha! Kan tilläggas att alla mina inlägg sen igårkväll är skrivna med telefonen, även detta. Har inga problem alls med A! Folk kanske inte trycker tillräckligt hårt? Skärmen är inte lika överkänslig som iPhones nämligen!
Postad 06 April 2010 - 10:16
K1M
-
K1M
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
quote name='mikaoj85' post='2855084' date='Apr 6 2010, 09:48 ']Är det någon som har en aning hur det funkar med GPS? måste man vara uppkopplad när man använder den eller?
Är det någon som vet av någon bra bilnavigation-app[/quote]
Du får med Wisepilot (ligger installerat) dock under en prövotid.
För att använda GPSen behöver du innte vara uppkopplad men vissa navigationsprogram vill att man är det , vissa tankar ner kartor så att man alltid har det senaste, fartkamera plaseringar, trafikinformation osv.
Redigerat av K1M, 06 April 2010 - 10:19.
Postad 06 April 2010 - 10:17
mikaoj85
-
mikaoj85
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Samma här, funkar fint för mobilsurfen. Dock har jag inte fått den att hålla koll på wlan-trafiken?
kanon . man lär sig något nytt om telefonen varje dag. men det verkar inte funka i landscape.
Postad 06 April 2010 - 10:24
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Det har jag märkt enbart fungerar i porträttläge. Det fungerar i alla fall för mig inte i landscape-mode.
Postad 06 April 2010 - 10:25
Papazian
-
Papazian
-
Användare
-
-
146 inlägg
Det löste sig...
Redigerat av Papazian, 06 April 2010 - 10:53.
Postad 06 April 2010 - 10:25
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
kanon . man lär sig något nytt om telefonen varje dag. men det verkar inte funka i landscape.
Nej det har jag också upptäckt, men får börja i porträtt och välja mottagare, sen gå över till landskap och börja skriva. Kanske löses i kommande uppdateringar.
Postad 06 April 2010 - 10:28
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Nej det har jag också upptäckt, men får börja i porträtt och välja mottagare, sen gå över till landskap och börja skriva. Kanske löses i kommande uppdateringar. 
Tur att man bara kör landscape på Minhembio då!
Postad 06 April 2010 - 10:50
deezel
-
deezel
-
Användare
-
-
237 inlägg
Det har jag märkt enbart fungerar i porträttläge. Det fungerar i alla fall för mig inte i landscape-mode.
Nejdå, det funkar även i landscape, dock inte lika smidigt pga. platsbrist. Skriv del av namn, tryck enter och håll in "fyra fyrkanter" så får man upp rutan med de som matchar. Som sagt, inte lika smidigt, men funkar.
Postad 06 April 2010 - 11:18
AZAD
-
AZAD
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
När man har ljudlöst läge så kan man välja vibration för samtal men kan man ställa in vibrationssignal för SMS också?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|