Trodde att alla använde Opera vid det här laget? Opera Mobile 11 är i alla fall en riktigt bra läsare. Tycker Opera är en sådan där "måste ha" app.Har testat Opera lite nu och det verkar inte så dumt, dock så saknas ju flash förstås, men i de fall man behöver det får man väl använda Nokias läsare. Vi får hoppas att den utlovade läsaren i kommande uppdateringen är bra så man kan få allt i ett istället.
Nokia N8 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(124)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Ultimata Androiden? (47 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 01 May 2011 - 18:46
Postad 01 May 2011 - 22:04
Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Han är väl inte skyldig att rada upp alla företag på dekis?Men SonyEricsson är alltså inte ett företag på "dekis"?
Postad 01 May 2011 - 23:11
Det var en fråga till honom, jag undrade vad han ansåg om det. Är det förbjudet att ställa frågor härDet ena behöver väl inte utesluta det andra? Han är väl inte skyldig att rada upp alla företag på dekis?
Varför byter du ämne?
Har jag bytt ämne?
Postad 01 May 2011 - 23:43
Jamen han säger att Nokia är på dekis, och du hoppar på honom och du vänder på det och får det att låta som att han påstådde att SE INTE var det.Det var en fråga till honom, jag undrade vad han ansåg om det. Är det förbjudet att ställa frågor här
Har jag bytt ämne?
Men du behöver inte j*vlas med folk bara för att de har nåt negativt att säga om Nokia.
Redigerat av SL2, 01 May 2011 - 23:48.
Postad 02 May 2011 - 07:54
Trodde att alla använde Opera vid det här laget? Opera Mobile 11 är i alla fall en riktigt bra läsare. Tycker Opera är en sådan där "måste ha" app.
Det är nog som du säger att det åtminstone för tillfället är en "måste ha" app, det är dock mest på senare tid jag irriterat mig på Nokias läsare vilket nog beror på att jag egentligen inte använt mobilen till att surfa med speciellt mycket alls, men nu börjat använda den mer för surf.
Postad 02 May 2011 - 09:13
Aktiemarknaden verkar tycka bäst om SE! Kursutveckling sedan ungefär ett år tillbaka.Men SonyEricsson är alltså inte ett företag på "dekis"?

Ericssons Arc säljer som smör och snart kommer Neo som är lite billigare och därmed lika dyr som N8.
Bara för att förtydliga så har jag fortfarande kvar min Nokia Xpress 5800. N8 åkte tillbaka på ångerköp pga lila gråskalor och jag har ännu inte bestämt mig för vad jag skall köpa. Vi får se...
Redigerat av Scrappy, 02 May 2011 - 09:15.
Postad 02 May 2011 - 10:57
Ett bra alternativ dök upp idag, C7 för 1990:- på EG. Tips för er som inte sett det.
Oslagbar telefon för dom pengarna kan jag tycka.
Postad 02 May 2011 - 12:32
Aktiemarknaden verkar tycka bäst om SE! Kursutveckling sedan ungefär ett år tillbaka. Ericssons Arc säljer som smör och snart kommer Neo som är lite billigare och därmed lika dyr som N8.
Bara för att förtydliga så har jag fortfarande kvar min Nokia Xpress 5800. N8 åkte tillbaka på ångerköp pga lila gråskalor och jag har ännu inte bestämt mig för vad jag skall köpa. Vi får se...
Hur vet du att Arc säljer som smör? Neo är försenad pga det som hänt i Japan och kommer i höst enligt tidningen Mobil.
Fast det där är ju inte SonyEricsson då, det där är Ericsson (du skulle kunna visa Sonys aktiekurs lika gärna). Precis som om jag skulle dra upp Nokias aktiekurs och hävda att det var utvecklingen för NokiaSiemens.
Redigerat av Unregistered31511, 02 May 2011 - 12:54.
Postad 02 May 2011 - 12:44
I android föredrar jag Opera Mobile 11 före defaultläsaren också.Det är nog som du säger att det åtminstone för tillfället är en "måste ha" app, det är dock mest på senare tid jag irriterat mig på Nokias läsare vilket nog beror på att jag egentligen inte använt mobilen till att surfa med speciellt mycket alls, men nu börjat använda den mer för surf.
Postad 02 May 2011 - 12:52
Jag har inte vänt på något var ju han som tog upp en SonyEricsson produkt här i Nokia N8 tråden, klart jag måste få fråga då.Jamen han säger att Nokia är på dekis, och du hoppar på honom och du vänder på det och får det att låta som att han påstådde att SE INTE var det.
Men du behöver inte j*vlas med folk bara för att de har nåt negativt att säga om Nokia.
Postad 02 May 2011 - 15:48
Redigerat av big_swede70, 02 May 2011 - 15:50.
Postad 02 May 2011 - 15:52
Det behöver ju inte utesluta att det kan gå dåligt för nån annan?
Han jämför dem inte med nånting, och det behövs inte, därför att den stora förlusten i marknadsandelar säger tillräckligt.
Sen jämför han två modeller, en Nokia och en SE, men det är ju nere på modellnivå.
Du vet mycket om Nokia och du är hjälpsam, och det är jag och säkert andra tacksamma för,
men till skillnad från trixeo, Serenity och andra kunniga så reagerar du som ett barn om nån säger nåt illa om Nokia.
Det blir väldigt tjatigt i längden.
Postad 02 May 2011 - 15:56
Jag tror Opera Link är vad dy behöver: http://www.opera.com/link/Har precis upptäckt alla fördelar med Opera 11 Webläsare. Någon som vet enkelt sätt lägga in alla bokmärken som man ju redan har i N8 original läsare och även i datorns favoriter under mobilbokmärken? Har drygt 100st och vill gärna slippa skriva in dem manuellt på mobilen en och en..
Har aldrig använt det själv, men det ska synka all aktivitet mellan enheter.
Jag antar att du behöver installera Opera på datorn också, men det är ju så bra så det är inget att tveka över.
Den nya färgen har poppat upp igen: http://conversations...-pretty-in-pink
Postad 02 May 2011 - 16:04
Har precis upptäckt alla fördelar med Opera 11 Webläsare. Någon som vet enkelt sätt lägga in alla bokmärken som man ju redan har i N8 original läsare och även i datorns favoriter under mobilbokmärken? Har drygt 100st och vill gärna slippa skriva in dem manuellt på mobilen en och en..
Använder du Opera på datorn? Isåfall kan du använda Opera Link. Då synkroniseras båda webbläsarna med varandra, så alla bokmärken du har på datorn kommer in i telefonen, och tvärtom.
Postad 02 May 2011 - 16:15
Kör ju explorer 9 men får väl installera opera så man kan synka det en gång i alla fall. Tack för tipsAnvänder du Opera på datorn? Isåfall kan du använda Opera Link. Då synkroniseras båda webbläsarna med varandra, så alla bokmärken du har på datorn kommer in i telefonen, och tvärtom.
Edit: Hmmm Verkar ju bara som den synkar med Opera Mini, jag kör ju med den andra mobilläsaren i min mobil. Verkar ju va kört då eller??
Redigerat av big_swede70, 02 May 2011 - 16:31.
Postad 02 May 2011 - 16:35
FM-Sändaren funkar bra men upplever att det hackar till då och då? kan vara nån minuts mellanrum ibland..
Har en teori kanske att det har nåt att göra med att mobilen switchar mellan 3G och GSM när man kör.. har inte provat köra enbart GSM dock för att se
Nån som upplever samma?
Postad 02 May 2011 - 19:08
en synnerligen bra sak detta med fm-sändare.
Postad 02 May 2011 - 20:30
Fudnering..
FM-Sändaren funkar bra men upplever att det hackar till då och då? kan vara nån minuts mellanrum ibland..
Har en teori kanske att det har nåt att göra med att mobilen switchar mellan 3G och GSM när man kör.. har inte provat köra enbart GSM dock för att se
Nån som upplever samma?
Vilken ljudkälla kör du?..
jag har märkt lite ibland att den hackar till.. då kör jag spotify i Offlineläge + att jag kör egna mp3filer som är inlagda.
Postad 02 May 2011 - 21:35
Såg nu man behövde aktivera opera link under inställningar i opera mobile 11 så funka det sen.Kör ju explorer 9 men får väl installera opera så man kan synka det en gång i alla fall. Tack för tips
Edit: Hmmm Verkar ju bara som den synkar med Opera Mini, jag kör ju med den andra mobilläsaren i min mobil. Verkar ju va kört då eller??
Redigerat av big_swede70, 02 May 2011 - 21:38.
Postad 02 May 2011 - 21:55
Kör ju explorer 9 men får väl installera opera så man kan synka det en gång i alla fall. Tack för tips
då är det dags att du byter till en vettig webbläsare. no offense men explorer är värdelös.
Postad 03 May 2011 - 04:57
då är det dags att du byter till en vettig webbläsare. no offense men explorer är värdelös.
No offense men IE9 är i det snabbaste laget, har du testat?
Postad 03 May 2011 - 06:47
Jag har köpt en surfplatta (ZTE Light) på Telia för 995 spänn och tänkte använda min N8 som hotspot i sommar. Men jag kan inte hitta nätverket som jag sätter upp med N8 från surfplattan. Surfplattan hittar alla andra nätverk i kvarteret, men inte min N8. Det verkar fungera eftersom jag hittar N8-nätverket från min Vivaz Pro.
Vad kan problemet vara? Jag vill ju nyttja N8:an till max istf sätta i ännu ett SIM i ZTE:n
Postad 03 May 2011 - 08:10
Fudnering..
Nån som upplever samma?
Har samma problem med min, köpt under första veckorna den fanns i butik.. Bytt till att endast köra på GSM nu för att se om batteritiden blir bättre, edge är nog snabbt för att jag ska överleva när jag surfar där jag inte har wlan..
Får se om det fortfarande gör så när jag kör bil igen, tar en minipaus mitt i uppspelningen..
Jag använder nokias egna musikspelare när jag upplever det, men när jag kör via 3.5mm kontakten märks ingenting
Postad 03 May 2011 - 08:24
Spider-Man Total Mayhem HD
H.A.W.X HD
Worms HD
Fruit Ninja
GT Racing: Motor Academy HD
Settlers HD
Hero of Sparta
Assassins Creed
Guitar Rock Tour HD
Angry Birds Rio
Angry Birds Seasons
Sims 3 HD
Monopoly Classic HD
Pac-man Championship
Farm Frenzy
Tetris HD
Hold’em Legends
Så här ska bilden (nedre bilden) på gratisspelen se ut:

Som ni ser så är det en gul presentrosett på. Det kan vara fler än de jag räknar upp också, ut på OVI och leta!
Redigerat av Unregistered31511, 03 May 2011 - 08:29.
Postad 03 May 2011 - 09:05

Redigerat av Unregistered31511, 03 May 2011 - 09:06.
Postad 03 May 2011 - 10:55
Den nya färgen har poppat upp igen: http://conversations...-pretty-in-pink
Första gången jag ser officiell information om den rosa varianten, jag postade ju om den för ett par veckor sedan, men började fundera på om det var en hoax efter att inte hört något officiellt.
Märkligt att den har en svart ram runt displayen å bilderna dock, kanske är en prototyp version.
Postad 03 May 2011 - 11:49
Nu måste ni verkligen passa på! Verkar som om OVI delar ut en massa fina speltitlar gratis, är ju liksom de bästa och dyraste spelen också:
Spider-Man Total Mayhem HD
H.A.W.X HD
Worms HD
Fruit Ninja
GT Racing: Motor Academy HD
Settlers HD
Hero of Sparta
Assassins Creed
Guitar Rock Tour HD
Angry Birds Rio
Angry Birds Seasons
Sims 3 HD
Monopoly Classic HD
Pac-man Championship
Farm Frenzy
Tetris HD
Hold’em Legends
Så här ska bilden (nedre bilden) på gratisspelen se ut:
Som ni ser så är det en gul presentrosett på. Det kan vara fler än de jag räknar upp också, ut på OVI och leta!
Tusen tack för tipset !
Nu har jag inte testat något av dessa än utan bara laddat, men jag måste ju ändå säga att i dessa dagar då man har grymt avancerade spel med sig i mobilen, så är det lustigt att ett av de spelen som jag spelat mest är ett ganska enkelt spel som dessutom är gratis (och tämligen beroendeframkallande) nämligen Cube Touch XXL, har suttit på tåget och spelat det mycket och varit nära att missa min station trots att resan inte varit speciellt kort.
Jag kan definitivt rekommendera Cube Touch XXL varmt för den som gillar den typen av lite enklare "pussel spel".
Postad 03 May 2011 - 13:29
Inte för att jag skulle våga köpa en sådan tjejfärg, men måste ändå säga att N8 ser riktigt bra ut i rosa:
Japp, matchar de lila gråskalorna på AMOLED-skärmen fint!
Postad 03 May 2011 - 14:20
Japp, matchar de lila gråskalorna på AMOLED-skärmen fint!
Jag skulle byta min svarta N8 med lila skärm mot en rosa med fungerande skärm, så mycket hatar jag lila skärmar just nu.
(Den på bilderna ser ju ut att ha fina gråskalor)
Postad 03 May 2011 - 16:31
På denna bilden, på en Nokia E6, är det 5 st hemskärmar.
http://blogg.mobiliz...t-8-665x665.jpg
Är det bara på den för den har annorlunda upplösning, eller kommer N8 också få 5 hemskärmar iom Symbian Anna?
Postad 03 May 2011 - 16:44
Har surfplattan stöd för Ad-hoc nätverk?Alla ni som använt JoikuSpot Light, har ni några idéer?
Jag har köpt en surfplatta (ZTE Light) på Telia för 995 spänn och tänkte använda min N8 som hotspot i sommar. Men jag kan inte hitta nätverket som jag sätter upp med N8 från surfplattan. Surfplattan hittar alla andra nätverk i kvarteret, men inte min N8. Det verkar fungera eftersom jag hittar N8-nätverket från min Vivaz Pro.
Vad kan problemet vara? Jag vill ju nyttja N8:an till max istf sätta i ännu ett SIM i ZTE:n.
Postad 03 May 2011 - 21:10
Postad 03 May 2011 - 22:14
Nej. Jag har nu lärt mig att Android inte i någon version stöder Ad Hoc nätverk.Har surfplattan stöd för Ad-hoc nätverk?
Där sprack idén att nyttja JoikuSpot+N8 som hotspot till min surfplatta på semestern.
Postad 04 May 2011 - 08:15
Har en fråga angående Symbian Anna.
På denna bilden, på en Nokia E6, är det 5 st hemskärmar.
http://blogg.mobiliz...t-8-665x665.jpg
Är det bara på den för den har annorlunda upplösning, eller kommer N8 också få 5 hemskärmar iom Symbian Anna?
Det kan du fixa själv redan nu. Ska funka bra enligt flera forum. kolla länken
6 screens
Postad 04 May 2011 - 10:48
Postad 04 May 2011 - 12:07
Jag skulle byta min svarta N8 med lila skärm mot en rosa med fungerande skärm, så mycket hatar jag lila skärmar just nu.
(Den på bilderna ser ju ut att ha fina gråskalor)
Först var det telefonerna som bara dog sen nu alla skärmar som e fel på.Skulle det inte vara för den fina kameran,ovi map gratis och Fm sändare skulle det inte finnas någon anledning att köpa N8:an,så otrolig seg telefon och dålig touch känsla i skärmen.laddar man ner något från ovi store går det inte att anväda telefonen,riktigt dålig telefon tyvärr,absolut mitt sämsta köp någonsin när det gäller elektronik..haft den sen 2:a oktober och inget har hänt på uppdaterings fronten som gör den bättre och inte lär man märka någon större skillnad när Anna kommer..inte ens en egen inställning på equalizern i musik spelaren,dåligt.har beställt mig en galaxy S2 och kommer inte sakna min sega gamla N8:a...
Postad 04 May 2011 - 12:23
Och folk tycker att Android är bra och Symbian är dåligNej. Jag har nu lärt mig att Android inte i någon version stöder Ad Hoc nätverk.
Där sprack idén att nyttja JoikuSpot+N8 som hotspot till min surfplatta på semestern.
Telefoner som dog var synd. Kan hända med vilken telefon som helst dock. Min N8 fungerar fortfarande idag utan att ha "dött".Först var det telefonerna som bara dog sen nu alla skärmar som e fel på.Skulle det inte vara för den fina kameran,ovi map gratis och Fm sändare skulle det inte finnas någon anledning att köpa N8:an,så otrolig seg telefon och dålig touch känsla i skärmen.laddar man ner något från ovi store går det inte att anväda telefonen,riktigt dålig telefon tyvärr,absolut mitt sämsta köp någonsin när det gäller elektronik..haft den sen 2:a oktober och inget har hänt på uppdaterings fronten som gör den bättre och inte lär man märka någon större skillnad när Anna kommer..inte ens en egen inställning på equalizern i musik spelaren,dåligt.har beställt mig en galaxy S2 och kommer inte sakna min sega gamla N8:a...
Telefonen är inte segare än andra telefoner skulle jag tro. Stäng av tema-effekter och kör med power saving så går det nog snabbare skulle jag tro. Kom också ihåg att antalet program öppna slöar ner telefonen.
Inte alls dålig touch-känsla i telefonen. Var har du fått detta ifrån? Inte PERFEKT kanske, men absolut inte dålig (till skillnad från de gamla resistiva skärmarna).
Det går visst att använda telefonen efter du laddat ner från Ovi Store. Har över 100 program installera (även om jag inte använder alla), många från Ovi Store och telefonen fungerar fortfarande!
Equalizern är ju en hit och miss. Det går inte att göra alla glada samtidigt. Du får helt enkelt använda ett tredjeparts program för detta.
Vi får väl se hur mycket "bättre" din S2:a kommer att bli.
Postad 04 May 2011 - 12:31
ALLT fungerar perfekt
//Surmetarn
Postad 04 May 2011 - 12:31
Och folk tycker att Android är bra och Symbian är dålig
Fast å andra sidan kunde Symbian stöda att skapa en Infrastruktur AP, dom har ju haft lång tid att fundera på det. Nåja. Vi får se om jag kommer på något bra till sommaren.
Postad 04 May 2011 - 12:36
Postad 04 May 2011 - 13:45
Och folk tycker att Android är bra och Symbian är dålig
Telefoner som dog var synd. Kan hända med vilken telefon som helst dock. Min N8 fungerar fortfarande idag utan att ha "dött".
Telefonen är inte segare än andra telefoner skulle jag tro. Stäng av tema-effekter och kör med power saving så går det nog snabbare skulle jag tro. Kom också ihåg att antalet program öppna slöar ner telefonen.
Inte alls dålig touch-känsla i telefonen. Var har du fått detta ifrån? Inte PERFEKT kanske, men absolut inte dålig (till skillnad från de gamla resistiva skärmarna).
Det går visst att använda telefonen efter du laddat ner från Ovi Store. Har över 100 program installera (även om jag inte använder alla), många från Ovi Store och telefonen fungerar fortfarande!
Equalizern är ju en hit och miss. Det går inte att göra alla glada samtidigt. Du får helt enkelt använda ett tredjeparts program för detta.
Vi får väl se hur mycket "bättre" din S2:a kommer att bli.
visst känns det surt att köpa en ny telefon när man ändå la ut 4600 när den kom,har haft nokia lurar många år,har fortfarande kvar min 3310,N82,N86,N95,N900 och flera andra och kommer behålla denna oxå,men att forfarande mer än ett år sen dom annonserade den inte fixat till webläsaren,musik spelaren,mail,att det tar ibland evigheter att öpnna spel mappen.att om och om igen behöva skriva in användar namn och lösenord på ovi store,när man laddar ner något där gåt det knappt att använda telefonen,hur ofta blir det inte dubbel klick p.g.a att inget hände första gången.seg som tusan ibland.anväder man swype får man ha bra tålamod då man kan trycka många gånger innan något händer..så otroligt irriterande..sagt att symbian e slut nu kör vi WMP istället.att vissa fortfarande inte fått PR1.2..är ett lotteri att ha rätt produkt kod..uppdateringar som aldrig kommer..verkar vara stora problem med symbian och kompabiliteten i programmen man tar ner ,nu säger t.e.x ovi map bara..om ....M sväng vänster,om ...M sväng höger.visst kan ni försvara telefonen men jag tycker inte den är värd pengarna dessvärre.jag gör en chansning med android,sämre än så här kan det inte bli..dom får komma fram med en toppen modell om jag ska köpa en nokia telefon igen,kvaliten e den bästa men mjukvaran den sämsta..jag byter vartannat år i allafall,denna känns som väldigt gammal så seg som den är..
Postad 04 May 2011 - 15:46
visst känns det surt att köpa en ny telefon när man ändå la ut 4600 när den kom,har haft nokia lurar många år,har fortfarande kvar min 3310,N82,N86,N95,N900 och flera andra och kommer behålla denna oxå,men att forfarande mer än ett år sen dom annonserade den inte fixat till webläsaren,musik spelaren,mail,att det tar ibland evigheter att öpnna spel mappen.att om och om igen behöva skriva in användar namn och lösenord på ovi store,när man laddar ner något där gåt det knappt att använda telefonen,hur ofta blir det inte dubbel klick p.g.a att inget hände första gången.seg som tusan ibland.anväder man swype får man ha bra tålamod då man kan trycka många gånger innan något händer..så otroligt irriterande..sagt att symbian e slut nu kör vi WMP istället.att vissa fortfarande inte fått PR1.2..är ett lotteri att ha rätt produkt kod..uppdateringar som aldrig kommer..verkar vara stora problem med symbian och kompabiliteten i programmen man tar ner ,nu säger t.e.x ovi map bara..om ....M sväng vänster,om ...M sväng höger.visst kan ni försvara telefonen men jag tycker inte den är värd pengarna dessvärre.jag gör en chansning med android,sämre än så här kan det inte bli..dom får komma fram med en toppen modell om jag ska köpa en nokia telefon igen,kvaliten e den bästa men mjukvaran den sämsta..jag byter vartannat år i allafall,denna känns som väldigt gammal så seg som den är..
Förstår inte klagandet alls, t.ex. behöver jag aldrig skriva in användarnamn/lösenord och har aldrig haft problem med ovi store.
Touchen är mycket bra, bättre än på min Desire.
Navigatorn är toppen och överhuvudtaget flyter allt mycket bra, jämfört med mina två sista android telefoner.
Men visst, vi är inte funtade lika, så hoppas du har bättre tur med Galaxy.
Postad 04 May 2011 - 17:09
Whine, whine. Det finns en alternativ webbläsare som är mycket bättre. Använd den.visst känns det surt att köpa en ny telefon när man ändå la ut 4600 när den kom,har haft nokia lurar många år,har fortfarande kvar min 3310,N82,N86,N95,N900 och flera andra och kommer behålla denna oxå,men att forfarande mer än ett år sen dom annonserade den inte fixat till webläsaren,musik spelaren,mail,att det tar ibland evigheter att öpnna spel mappen.att om och om igen behöva skriva in användar namn och lösenord på ovi store,när man laddar ner något där gåt det knappt att använda telefonen,hur ofta blir det inte dubbel klick p.g.a att inget hände första gången.seg som tusan ibland.anväder man swype får man ha bra tålamod då man kan trycka många gånger innan något händer..så otroligt irriterande..sagt att symbian e slut nu kör vi WMP istället.att vissa fortfarande inte fått PR1.2..är ett lotteri att ha rätt produkt kod..uppdateringar som aldrig kommer..verkar vara stora problem med symbian och kompabiliteten i programmen man tar ner ,nu säger t.e.x ovi map bara..om ....M sväng vänster,om ...M sväng höger.visst kan ni försvara telefonen men jag tycker inte den är värd pengarna dessvärre.jag gör en chansning med android,sämre än så här kan det inte bli..dom får komma fram med en toppen modell om jag ska köpa en nokia telefon igen,kvaliten e den bästa men mjukvaran den sämsta..jag byter vartannat år i allafall,denna känns som väldigt gammal så seg som den är..
Nokia har massvis på sin tallkrik. Att lägga till en equalizer i musikspelaren är säkerligen inte viktigare än att täppa till buggar i operativsystemet, öka prestandan eller fixa till användargränssnittet?
Att mail-appen är dålig är trist, men tror du din Android-app kommer att vara bättre på allt? Tror du att allt kommer flyta på super-bra på din Android när du öppnar mappar med många saker i?
Jag behöver aldrig skriva in användarnamn och lösenord varje gång jag öppnar Ovi Store.
Det blir inte alls ofta dubbelklick. Tror inte det blir bättre med Android heller.
När jag laddar ner saker från Ovi Store fungerar banne mig telefonen efteråt också.
Att den är seg är troligtvis på att du har för många program öppna eller gör någonting speciellt.
Swype är tyvärr dåligt, dock.
Du tror att det kommer att bli bättre med Windows Phone? Kom ihåg att WP inte ens hade copy & paste för ett litet tag sen! Den saknas MASSVIS med saker Symbian har haft i åratal! Tro mig, det kommer inte bli bättre. Det kommer att bli sämre ett långt tag framöver tills den hinner ikapp, om någonsin.
Att folk inte har fått PR 1.2 beror på operatörerna. Du tror det kommer bli bättre med Windows Phone? Jag tvivlar på det. Microsoft har haft massvis med problem med uppdateringar själva.
Vad du bör göra är en reset på din telefon. Sedan får vi se om alla dina problem dyker upp igen.
Postad 04 May 2011 - 17:58
sen när jag kopplar in mobilen till datorn så kommer det ju upp en ruta i windows där ja kan klicka och se minnena i mobilen o där står det phone memory 0mb av 254mb, men om ja går in på minnet i mobilen så finns det minne kvar! blir lite orolig
Postad 04 May 2011 - 18:09
Jag har en fråga dock, kan någon kunnig person lägga upp så jag kan installera följande via datorn: Sims 3 HD, Avatar, Settlers HD+, H.A.W.X. HD+, Guitar Rock Tour HD+, och GT Racing: Motor Academy HD....jag har laddat ner de andra, men kan inte använda mer än 500MB/månad, och dessa är ganska stora. Jag skulle vara oerhört tacksam.
Redigerat av konsum, 04 May 2011 - 18:11.
Postad 04 May 2011 - 18:19
Whine, whine. Det finns en alternativ webbläsare som är mycket bättre. Använd den.
Nokia har massvis på sin tallkrik. Att lägga till en equalizer i musikspelaren är säkerligen inte viktigare än att täppa till buggar i operativsystemet, öka prestandan eller fixa till användargränssnittet?
Att mail-appen är dålig är trist, men tror du din Android-app kommer att vara bättre på allt? Tror du att allt kommer flyta på super-bra på din Android när du öppnar mappar med många saker i?
Jag behöver aldrig skriva in användarnamn och lösenord varje gång jag öppnar Ovi Store.
Det blir inte alls ofta dubbelklick. Tror inte det blir bättre med Android heller.
När jag laddar ner saker från Ovi Store fungerar banne mig telefonen efteråt också.
Att den är seg är troligtvis på att du har för många program öppna eller gör någonting speciellt.
Swype är tyvärr dåligt, dock.
Du tror att det kommer att bli bättre med Windows Phone? Kom ihåg att WP inte ens hade copy & paste för ett litet tag sen! Den saknas MASSVIS med saker Symbian har haft i åratal! Tro mig, det kommer inte bli bättre. Det kommer att bli sämre ett långt tag framöver tills den hinner ikapp, om någonsin.
Att folk inte har fått PR 1.2 beror på operatörerna. Du tror det kommer bli bättre med Windows Phone? Jag tvivlar på det. Microsoft har haft massvis med problem med uppdateringar själva.
Vad du bör göra är en reset på din telefon. Sedan får vi se om alla dina problem dyker upp igen.
Som sagt haft ett gäng olika Nokia mobiler under åren så nog vet jag hur man resetar och även flashar om dom om det behövs..angående equalizern som massor saknar så varför nedgradera en ny telefon?..t.o.m N95 Har en egen inställning,borde vara lätt att fixa tycker man..angående WP så är det från själva Nokia toppen man säger att symbian e dött och vi ska använda WP istället,du misstolka mig..när man nu kommer med ett sådant uttalande att vi satsar på WP som fösrta val i våra high end mobler så betyder det att existerande symbian 3 mobiler ska inte kunna konkurrera gentemot dom..så korkat..symbian Anna e nog det sista vi får se i uppdaterings väg tror jag tyvärr.varför bakar dom annars in en variant av utlovade PR2 och PR3 och döper det till Anna??..sen komer dom släppa WP telefoner,i dags läget skulle inte jag heller köpa en WP telefon men om nu Nokia får gå in och ändra i OS så kanske det kan bli intressant igen..att Pr1.2 bara skulle bero på operatörena är B*** S***..även operatörs fria varianter har inte heller fått det,kika gärna in på Nokias support forum så kan du kolla själv..
Postad 04 May 2011 - 18:33
Vill bara meddela att det finns många HD spel som är gratis nu. Verkar som att Nokia kör någon kampanj. Kolla här för mer info: http://www.allabouts...mes_in_Ovi_.php
Jag har en fråga dock, kan någon kunnig person lägga upp så jag kan installera följande via datorn: Sims 3 HD, Avatar, Settlers HD+, H.A.W.X. HD+, Guitar Rock Tour HD+, och GT Racing: Motor Academy HD....jag har laddat ner de andra, men kan inte använda mer än 500MB/månad, och dessa är ganska stora. Jag skulle vara oerhört tacksam.
Om ingen lägger upp filer till dig,kolla in här hur du kan ladda hem själv till datorn..finns några trådar du kan titta på...kan bekräfta att det fungerar,för längt att skriva här hur du gör...du kan behöva ladda hem notepad++
för att redigera filen,låter krångligt men riktigt enkelt,en klar fördel om du behöver flasha om telefonen eller göra en hard reset någongång,har du filen på datorn redan..
http://forum.dailymo...p?topic=27733.0
http://forum.dailymo...p?topic=28759.0
Sök även på www.n8fanclub.com
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 04 May 2011 - 19:22.
Postad 04 May 2011 - 20:35
Vad är det från PR3.0 i "Anna"? senaste ryktet är väl att PR3.0 ska heta "Belle" för övrigt.Anna e nog det sista vi får se i uppdaterings väg tror jag tyvärr.varför bakar dom annars in en variant av utlovade PR2 och PR3 och döper det till Anna
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
4 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?