Börja gymma
10618 svar till detta ämne
Postad 22 January 2013 - 12:17
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Skulle jag vara er så skulle jag ha delat tablettern. i flera delar. finns väl ingen fördel med att ta över 300% rdi iaf? 
Svårt att dela en kapsel som är full med olivolja och D-vitamin  5000IE så är man på den säkra sidan, alla possitiva effekter man kommit fram till i studier är efter doser på 1000-10 000IE och 5000IE är helt riskfritt om man bor i sverige och inte ofta solar solarium. RDI är livsmedelverkets påhitt och dom är långt ifrån trovärdiga t o m aftonbladet är mer pålitliga.
Postad 22 January 2013 - 12:29
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
LCHF:arnas största fiende: Livsmedelverket
Postad 22 January 2013 - 12:32
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
LCHF:arnas största fiende: Livsmedelverket
Snarare svenskafolkets fiende och livsmedelsproducenternas bästa vän
Redigerat av Lactoferrin, 22 January 2013 - 12:33.
Postad 22 January 2013 - 13:57
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
RDI-värdet för d-vitamin är ju för att slippa rakit. Alltså ganska lågt satt.
Postad 23 January 2013 - 22:49
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Ja då har man gått och skaffat jobb också... Visst, timanställd och fortfarande under utbildning (trafiksamordnare) men vardagen kommer bli ännu tightare. Läser en del rätt tunga kurser nu på skolan, samtidigt som man ska hinna träna och jobba. Aja, får bli som det blir.
Körde bröst nu ikväll efter första träffen på jobbet, gick dåligt. Hade tankarna på helt andra ställen, och har bestämt mig för att köra tungt några veckor nu så jag körde 5x5. 27.5kg i lutande hantelpress och 65kg i lutande bänk i smith. Sedan lite blandat bröst innan jag bestämde mig för att ge upp och gå hem och äta middag istället.
Aja, fördelen men jobb är att jag kan köpa kosttillskott för pengarna. Dessutom fyllde jag 18 igår så nu har inte föräldrarna något att säga till om.
Ska hjälpa en polare till veckan också. Han har börjat bodybuildingsatsning nu, skaffat en rätt nice PT och så. Ska filma hans träningspass för dokumentationssyfte och så att han och hans PT kan diskutera utförande osv. Ska bli kul!
Postad 24 January 2013 - 17:38
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Triceps, mage och vader idag. Körde lite tyngre än vanligt. 4x8 30kg skullcrushers runt huvudet. 4x8 32.5kg sittande frenchpress med ez-stång och sedan lite blandade lättare övningar i kabelhiss efteråt.
Magpasset gick väl sisådär men vadpasset gick väldigt bra faktiskt. Körde väldigt mycket tyngre än jag brukar men klarade ändå 3x8 på alla övningar.
Postad 28 January 2013 - 23:12
Unregistered44e1cbef
-
Unregistered44e1cbef
-
Användare
-
-
137 inlägg
Överkropp med fokus på bänkpress och 40 min konditions träning. Hela passet gick bra, vikterna i bänken börjar sakta öka. Snart kanske man är i fatt sina gamla vikter. Löpningen kändes också bra, väldigt lätt och avslappnat.
Postad 29 January 2013 - 13:52
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Man kan hålla sig i form utan vikter också... Det börjar lugnt - men se hela klippet och ni får se en hel del vansinne - men också en del bra övningar: http://www.youtube.c...h?v=POdzasJklxw
Postad 30 January 2013 - 21:34
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Ben och vader på schemat idag. Valde att minska benpasset och bara köra benspark och lårcurl. Börjar bli bättre i ryggen för en gångs skull så valde att undvika knäböjar och annat som sätter stor påfrestning där nere. Körde istället ett tricepspass, vilket jag ligger så fruktansvärt mycket efter i.
Fick agera instruktör lite grann också. Är ett gäng pojkar i 15-års åldern som börjat träna nyligen och dom har verkligen ingen aning om vad dom håller på med. Lärde dom benpress och upprätt skivstångsrodd idag.
Finns många lite äldre (20-års åldern och uppåt) som inte heller har någon aning vad dom håller på med men dom orkar jag inte bry mig om. Dom är gamla nog att ta reda på det själv. Ett exempel är skivstånscurl där inte en jäkel sträcker ut fullt i bottenläget och i toppenläget så pekar armbågarna rakt framåt nästan.
Postad 31 January 2013 - 11:05
doglas2009
-
doglas2009
-
Forumräv
-
-
763 inlägg
Goddag!
Det är så att jag sträckte ryggen (tror jag  ) förra veckan, och därför kan jag inte träna något som har med nedre delen av ryggen att göra. Jag lyckades även få ont i knät någon dag efter  Därför kan jag varken träna nedre delen av ryggen, eller ben.
Tycker ni att jag ska "discoträna"? Alltså bara köra bröst, axlar, trapz, och tricpes-passet. Eller vila helt från träningen tills ryggen har blivit bättre?
Postad 31 January 2013 - 11:19
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Goddag! Det är så att jag sträckte ryggen (tror jag ) förra veckan, och därför kan jag inte träna något som har med nedre delen av ryggen att göra. Jag lyckades även få ont i knät någon dag efter Därför kan jag varken träna nedre delen av ryggen, eller ben.
Tycker ni att jag ska "discoträna"? Alltså bara köra bröst, axlar, trapz, och tricpes-passet. Eller vila helt från träningen tills ryggen har blivit bättre?
Ja det kan du göra så länge som du inte känner av smärtområdena.
Postad 31 January 2013 - 11:23
doglas2009
-
doglas2009
-
Forumräv
-
-
763 inlägg
Ja det kan du göra så länge som du inte känner av smärtområdena.
Då fortsätter jag så. Har du koll på hur länge en sträckning "brukar" hålla i sig?  Om jag börjar med marklyft om säg 3 veckor, och ryggen då är helt läkt. Är chansen större att jag sträcker mig på samma ställe igen?
Postad 31 January 2013 - 12:15
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Då fortsätter jag så.
Har du koll på hur länge en sträckning "brukar" hålla i sig? 
Om jag börjar med marklyft om säg 3 veckor, och ryggen då är helt läkt. Är chansen större att jag sträcker mig på samma ställe igen?
Du behöver inte köra så tungt i början. Starta lätt och öka eftersom.
Postad 31 January 2013 - 14:12
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Är du helt säker på att du sträckt dig?
Jag trodde att jag hade gjort det också men jag har fortfarande ont ett halvår senare. Börjar bli bättre men...
Postad 31 January 2013 - 14:34
doglas2009
-
doglas2009
-
Forumräv
-
-
763 inlägg
Är du helt säker på att du sträckt dig? Jag trodde att jag hade gjort det också men jag har fortfarande ont ett halvår senare. Börjar bli bättre men...
Nej, jag är verkligen inte säker på det, men jag misstänker det. Det har börjat bli bättre redan på en vecka, eller rättare sagt ganska mycket bättre. Var exakt är det du har ont?
Postad 31 January 2013 - 14:52
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Nej, jag är verkligen inte säker på det, men jag misstänker det. Det har börjat bli bättre redan på en vecka, eller rättare sagt ganska mycket bättre.
Var exakt är det du har ont?
Ah, vilken tur att det blir bättre. Då kanske det bara är en sträckning då. Man har ju som två gropar längst ner på ryggen. I den högra har jag ont, dock inte hela tiden. Börjar få ont mer och mer sällan nu så jag antar att det börjar rätta till sig.
Postad 01 February 2013 - 17:53
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Var lite trött och seg idag, bröst och mage på schemat.
Provade lutande bänk med fri stång. Började med 3x8 50kg men det kändes så bra så jag gjorde fem set till så det blev 8x8 totalt. Körde sedan 8x8 20kg i pecdec också. Fick bra pump måste jag säga.
Postad 03 February 2013 - 00:54
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Tydligen fyller min japanske kompis Jin år idag. Kom att tänka på när han var här för lite drygt ett år sedan. Må väl ha varit i december/januari kanske förra året och jag minns att då tränade jag på 52.5kg i bänk och gjorde 3x6 tror jag det var och tyckte det var tungt. Nu klarar jag väl kanske 3x8 på 70kg i bänk.
Imorgon är det rygg och biceps på schemat, kanske ska slänga in någon övning för underarmar om jag orkar. Har en CoC Trainer på väg från Amazon.co.uk dessutom. 303kr inklusive frakt, billigare än gymgrossisten (349kr+frakt).
Postad 03 February 2013 - 12:00
doglas2009
-
doglas2009
-
Forumräv
-
-
763 inlägg
Tydligen fyller min japanske kompis Jin år idag. Kom att tänka på när han var här för lite drygt ett år sedan. Må väl ha varit i december/januari kanske förra året och jag minns att då tränade jag på 52.5kg i bänk och gjorde 3x6 tror jag det var och tyckte det var tungt. Nu klarar jag väl kanske 3x8 på 70kg i bänk.
Imorgon är det rygg och biceps på schemat, kanske ska slänga in någon övning för underarmar om jag orkar. Har en CoC Trainer på väg från Amazon.co.uk dessutom. 303kr inklusive frakt, billigare än gymgrossisten (349kr+frakt).
Nice ökning i bänken!  I sittande rodd, hur gör ni där? Ska man sitta helt still med ryggen, eller ska man "följa med" lite? Jag läste någonstans att det är skadligt för ryggen att vara helt stilla med ryggen i just den övningen...
Postad 03 February 2013 - 12:11
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
I sittande rodd, hur gör ni där? Ska man sitta helt still med ryggen, eller ska man "följa med" lite?
Jag läste någonstans att det är skadligt för ryggen att vara helt stilla med ryggen i just den övningen...
Följer med lite fram för att få stretch i latsen.
Postad 03 February 2013 - 12:16
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Jag också.
Postad 03 February 2013 - 12:21
doglas2009
-
doglas2009
-
Forumräv
-
-
763 inlägg
Okej, jag får börja göra så också.
Om man har sträckt sig i en muskel, kan det då vara bra att träna den riktigt lätt, eller bör man låta den vila helt?
Postad 03 February 2013 - 12:22
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Okej, jag får börja göra så också.
Om man har sträckt sig i en muskel, kan det då vara bra att träna den riktigt lätt, eller bör man låta den vila helt?
Du ska inte låta bli att använda den, men du ska röra på den. Träna med otroligt lite vikt eller helt utan.
Postad 03 February 2013 - 12:25
doglas2009
-
doglas2009
-
Forumräv
-
-
763 inlägg
Du ska inte låta bli att använda den, men du ska röra på den. Träna med otroligt lite vikt eller helt utan.
Okej, tack för svaret!
Postad 03 February 2013 - 16:55
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
+1
Postad 04 February 2013 - 09:09
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Upp till bevis nu om jag får ut något av kreatin. Skall börja kur idag och hålla extra öga på huruvida jag svarar bättre eller inte.
Postad 04 February 2013 - 09:13
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Upp till bevis nu om jag får ut något av kreatin. Skall börja kur idag och hålla extra öga på huruvida jag svarar bättre eller inte.
Jag slutade med min kreatinkur igår. Själv ska jag se ifall jag tappar något i vikt.
Postad 04 February 2013 - 20:10
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Hoho, träningsvärk i morgon och en dag till framöver kanske... Gick snuskigt bra att göra marklyft idag, så körde väldigt väldigt mycket mer än jag tänkte från början, och fortsatte sedan ryggpasset i vanlig ordning.
skönt sånt
Postad 06 February 2013 - 17:18
doglas2009
-
doglas2009
-
Forumräv
-
-
763 inlägg
Postad 06 February 2013 - 17:40
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Jävlar vad deprimerande att inte kunna träna 
Undra hur lång tid man måste vara utan träning för att bli av med det där "suget" efter träning... 
Det brukar inte minska precis, kan vara den första veckan när man känner att man gjort massa annat bara  Har själv vilodag idag men ska snart gå ner med sambon till närmast Sportlife-Express så hon får köpt sig ett kort med... Lite trevligare med sällskap på gymmet
Redigerat av MartinAberg, 06 February 2013 - 17:41.
Postad 06 February 2013 - 17:47
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Benpass idag, men var så jäkla trött. Blåmärken fram på axlarna efter gårdagens clean&jerk träning och en jävlig träningsvärk i trapsen från shrugs. Bestämde mig för att prova på bakböj, inte kört det på väldigt länge nu. Körde långsamt och strikt men bara ner till parallell för att undvika att höften tippas in under. Gjorde 3x8 på 90kg utan problem. Resten av passet gick väl bra också, ganska långsamt tempo och inte så tunga vikter men körde fler reps istället.
Lär väl vara halvt handikappad imorgon. Körde ju bakböj och extra mycket baksida lår.
Postad 06 February 2013 - 17:57
doglas2009
-
doglas2009
-
Forumräv
-
-
763 inlägg
Jag tror jag har frågat detta tidigare, men jag frågar igen; Tror ni det är "farligt" att träna ett bröst, triceps, axlar och trapz-pass, om man har sträckt sig i ryggen? (Vet inte säkert om det är en sträckning, men misstänker det..)
Postad 06 February 2013 - 18:33
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Jag tror jag har frågat detta tidigare, men jag frågar igen; Tror ni det är "farligt" att träna ett bröst, triceps, axlar och trapz-pass, om man har sträckt sig i ryggen? (Vet inte säkert om det är en sträckning, men misstänker det..)
Jag skulle ha vilat. Dumt att riskera att förvärra situationen.
Postad 06 February 2013 - 18:33
doglas2009
-
doglas2009
-
Forumräv
-
-
763 inlägg
Jag skulle ha vilat. Dumt att riskera att förvärra situationen.
Okej, jag får göra så!
Postad 06 February 2013 - 20:17
Unregistered87ded29e
-
Unregistered87ded29e
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Bröst och triceps går (beror på övingar) men skippa resten, de andra kan belasta ryggen.
Postad 06 February 2013 - 20:25
doglas2009
-
doglas2009
-
Forumräv
-
-
763 inlägg
Bröst och triceps går (beror på övingar) men skippa resten, de andra kan belasta ryggen.
Jag bestämde mig för att ändå inte träna. I t.ex. hantelpress/bänkpress brukar det sluta med att jag svankar och då gör det ont, och i triceps pushdown så måste man ju spänna mage/rygg, då gör det också ont
Postad 07 February 2013 - 22:05
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
http://www.youtube.c...&v=B_cCREJ0o9Q#!
Spännande. Ska prova dom där och se ifall man blir nå rörligare.
Bröstpass idag men fokus på övre bröst som vanligt. 8x8 50kg lutande bänk och 8x8 i pecdec följt av lite blandade bröstövningar. Redigt trött idag och dålig fokus, men gick okej ändå. Något kul dock är att jag fått min första bristning. Fan, jag har tränat i lite drygt två och ett halvt år men har inte haft en enda bristning någonstans på kroppen. Men idag brast det, bokstavligt talat. Såg i spegeln när jag körde lutande bänk i smitt med väldigt brett grepp att jag hade något rött vid bröstmuskelns fäste vid armhålan. Kollar närmare och mycket riktigt är det en bristning där.
Några polare var där och körde ben också. Dom började väl träna när vi gick i åttan eller nian tror jag. Jag började ju som sagt börja träna när jag började gymnasiet. Idag stod dom och körde femmor i knäböj på 80kg, och då gick dom inte ens till parallellt och dom hade kärringkudde på. Inte imponerad, själv gjorde jag åttor på 90kg och gick till parallellt och blev inte ens direkt trött. Det syns också på dom, fan pinnar till ben ju
Postad 07 February 2013 - 22:18
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Huvva, "braced external hip rotation" var galet svår. Men den behövs nog, var extra stel på högra sidan som jag har ont i också. Kanske köra dom där övningarna i en vecka och se vad som händer
Postad 09 February 2013 - 17:09
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Detta uppstod under mitt triceps och mage pass idag. Vad kan det vara tro? Har inte ont, är inte öm och huden känns normal. Märkte det inte förrän i slutet av passet då jag såg en röd fläck i spegeln.
Postad 09 February 2013 - 21:50
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
En mindre ruptur ser det ut att kunna vara. Dom behöver inte kännas, utan det är bara något som gått sönder, troligtvis i samband med pushdowns.
Postad 09 February 2013 - 22:08
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
En mindre ruptur ser det ut att kunna vara. Dom behöver inte kännas, utan det är bara något som gått sönder, troligtvis i samband med pushdowns.
Muskelruptur? Körde faktiskt kabelpushdown och jag tror att jag märkte det efter och inte för det, inte säker dock.
Postad 09 February 2013 - 22:38
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Är det en dum idé att träna rygg och biceps imorgon?
Googlade lite på muskelbristning och det står att det ska göra väldigt ont men jag har inte känt av någonting alls än så länge...
Postad 09 February 2013 - 22:39
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
inte för att vara synsk, men i told you so. det du gjorde var att du körde lite tungt och släppte upp vikten lite ovarsamt. det gjorde att du fick hålla emot med latsen och området som nu har ett blåmärke. du hade lite otur och fick en tung vinkel för området då armbågarna hade glidit ut från kroppen och smack så slet det sönder något. det syns på blåmärket att det är en sån typ av blödning, och det stämmer väl överens med att du säger att du inte slagit dig heller. ett sånt blåmärke av ett slag hade du omöjligt kunnat missa.
kör lite striktare och släpp inte vikten som du brukar göra så kommer du troligtvis aldrig att få detta igen.
jag ska även skriva att det absolut inte är någon fara med att du har fått den här minimala rupturen. jag har sett killar som haft halva ryggen blå efter lite större olyckor =)
Postad 09 February 2013 - 22:41
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
 Supersettade denna med pushdowns också. När man är klar med settet och ska gå tillbaka så måste man ju hålla emot lite med latsen. Så jag kommer inte att göra det värre om jag kör rygg och biceps imorgon? Synd att det är studidedagar måndag och tisdag, annars hade jag vilat imorgon och gått till skolsyster på måndag...
Postad 09 February 2013 - 22:46
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
nej, det är ingen muskelbristning. du har fått en liten ytlig ruptur. du ser mitt exempel med en kille som haft halva ryggen blå. DET är vad jag kallar muskelbristning =D du har dragit sönder lite småbajs bara.
själv så skulle jag nog inte träna rygg imorgon, och biceps enbart i preacherutförande då du kan ha fokus på att avlasta området helt. bicepcurlar är lätt att man börjar använda och spänna området du har fått ett blåmärke i, speciellt om man är oerfaren med skador i området.
nu när jag tänker efter så är nog ruptur det medicinska namnet på muskelbristning. ja, jag vill inte kalla det för det men du kan ha en liten muskelbristning. nu är det svårt att säga när du ska börja röra på dig igen med de musklerna utan att man själv är där och petar och undersöker, men jag skulle absolut inte tro att du behöver vila mer än... ja, en vecka. max.
det du kan göra är att lyssna efter kroppssignaler. gör det ont så vila eller rehabba, gör det inte ont så kan du träna, kör första passet eller första två passen lite lugnare än vanligt och sen blås på igen, så länge du inte märker smärta eller att du får mer blåmärken.
jag lägger även till att du bör ta ett foto på det där och lägga upp åt oss imorgon också, då ser man hur det utveckat sig. jag TROR att det inte ska ha växt nämnvärt. har det växt så har du en större blödning än vad jag misstänker nu, och då kan det vara bra att vila en lite längre tid. men som sagt, sov på det och fota imorgon vid lunchtid så kan jag kasta ett getöga på det då.
Postad 09 February 2013 - 22:53
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
jag tror att du skadade dig under ett snabbt tillbakasläpp under pushdownsen, men det är inte omöjligt att du gjorde illa dig under den andra övningen också. när det var är mindre viktigt. det jag kan säga är att du behandlar lägre vikter under den övningen du visar nu, vilket latsen normaltvis klarar av mycket bättre. om du gör ett snabbt släpp i pushdownsen så blir påfrestningen mycket högre. i din visade övning så släpper du inte tillbaka så snabbt (då flyger du omkull) vilket gör att det var mindre energi i omlopp som kunde dra emot dina spända lats.
JAG skulle nog inte köra rygg imorgon, utan vänta någon dag, mest eftersom du inte kan vara säker på vad det är. om jag hade haft ett sånt blåmärke så skulle jag kunna evaluera situationen beroende på hur det kändes, men om jag ska rekommendera något över nätet utan att kunna peta och klämma så säger jag att man hellre vilar en dag för mycket än en för lite. biceps helst i en avkopplande preacher, eller olika former av preachers för säkerhetsskull.
du kommer nog inte behöva gå till syrran för det där inte. men som sagt, fota imorgon vid lunchtid så hinner fler också kolla på det. det finns nog säkerligen dom som har mer erfarenhet än mig i området och dom kanske skulle säga annorlunda.
men säg att det är en liten muskelbristning, då bör du vila området ett par dagar och sen börja genomblödningsträna området. det som talar emot det jag vill kalla för muskelbristning är att blåmärket är litet samt att du inte har ont =)
Postad 09 February 2013 - 23:03
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
liten ruptur, din storlek: http://commons.wikim...cle_rupture.jpg
stor ruptur, detta kallar jag för muskelbristning: http://articles.elit...-tears-strains/
på den senare bilden så syns tydligt att det har skett en kraftig blödning på ett stort område under dermis. det här var troligtvis smärtsamt medans den övre bilden inte nödvändigtvis behöver ha märkts av speciellt mycket.
Postad 09 February 2013 - 23:29
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Ah, skiter i att träna rygg och biceps imorgon då och kör ben istället, för det borde väl gå. Frontböj och sedan maskinövningar resten bara.
Postad 09 February 2013 - 23:37
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jag ska inte vara hemskt negativ, så kom bara ihåg att ge oss ett foto imorgon
Postad 09 February 2013 - 23:37
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Japp, fixar det jag
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|