Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
5639 svar till detta ämne
Postad 09 September 2014 - 13:12
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Så du menar på fullaste allvar att 30 på X1 är som 60 på allt annat? Du hör ju själv hur det låter hoppas jag...
Nej, det har jag inte sagt. Sluta läs in något som andra inte har skrivit. Det är ett dj-t ohederligt sätt att försöka få fram sin åsikt. 60 fps är viktigt på bilspel och andra snabba spel (CoD och liknande). I ett spel som Tomb Raider lider man inte av det på samma sätt. Det var ju inte som när jag häromåret återgick till Gears of War (ursprungsversionen) och verkligen märkte av att det gick långsamt (men då var det nog inte ens 30 fps, gissar jag).
Postad 09 September 2014 - 13:25
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Du har ju sagt att du inte märker någon skillnad och "väntade" dig att en som hade åsikt om det ens inte har spelat X1 det kan ju bara tolkas på ett sätt, 30fps på X1 är som 60 på andra maskiner.
30 vs 60 ger stor skillnad i alla spel om man jämför dom sida vid sida.
Tycker mer det är sitt sätt som är ohederligt.
Redigerat av Fiddey, 09 September 2014 - 13:26.
Postad 09 September 2014 - 13:41
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Det är ju uppenbarligen inte bara jag, ens här i tråden. Sån icke-argumentation är inte ens värd att ta på allvar. Kom igen när ni spelat One-versionen.
Har spelat den på PC, PS4 och Xbox One . Klart bäst på PC bättre upplösning och väldigt stabil framerate . PS4 är ju helt ok den också några framedrops men i stort sett helt fri från det och 60fps. Xbox one när jag spelade det fick jag en del framedrops . 30fps är enligt mig tråkigare än 60 blir inte samma flyt bättre de sänkt upplösningen till 720p och hållit 60fps men alla värderar ju olika saker.. Så har man all dessa enheter skulle jag i första hand köpt PC versionen billigare och visuellt bättre i alla fall om man har en QHD skärm som andrahands val PS4 versionen ...
Redigerat av jimjans, 09 September 2014 - 13:42.
Postad 09 September 2014 - 13:46
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Du har ju sagt att du inte märker någon skillnad och "väntade" dig att en som hade åsikt om det ens inte har spelat X1 det kan ju bara tolkas på ett sätt, 30fps på X1 är som 60 på andra maskiner. 30 vs 60 ger stor skillnad i alla spel om man jämför dom sida vid sida.
Tycker mer det är sitt sätt som är ohederligt.
Det är inte jag som lägger egna ord i munnen på andra. DET är ohederligt, i vilken diskussion som helst. Sluta med det.
Postad 09 September 2014 - 14:29
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
60 fps är viktigt på bilspel och andra snabba spel (CoD och liknande). I ett spel som Tomb Raider lider man inte av det på samma sätt.
Fast du kan ju bara tala för dig själv här, du kan inte säga "man" som att det är så generellt. Ja, det är större skillnad i snabbare spel, men det finns fortfarande de som tycker det är viktigt och märker stor skillnad i långsamma spel. Se på reaktionerna på The Last of Us, det är bara att läsa i PS4-tråden hur mycket bättre folk (de som hade spelat båda) tyckte det var med 60 vs 30 och det är ett TPS i stil med TR. Ageve själv tyckte så här: Har spelat 12 timmar nu. Det är svårt att släppa det...
Både grafiken och spelkänslan är ett stort steg upp från PS3. Allt är skarpare och klarare, frameraten ligger stadigt på 60 fps med ett (litet) undantag hittills, och DS4 är bättre än DS3...
Testade att växla till 30 fps, men det var som väntat... hackigt.
Så som sagt, alla upplever det olika.
Postad 09 September 2014 - 14:58
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Det är inte jag som lägger egna ord i munnen på andra. DET är ohederligt, i vilken diskussion som helst. Sluta med det.
Du skrev ju att det inte är stor skillnad om ens någon alls enligt vad du märker.
Postad 09 September 2014 - 15:23
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
Du har alltså inte spelat på One, varför är jag inte förvånad?
Är du seriös? Kan du förklara för mig hur 30 fps i 1080p skiljer sig mellan olika konsoller?
Postad 09 September 2014 - 16:11
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Jag har inte skrivit det. Sluta för fan att lägga ord i min mun!
Postad 09 September 2014 - 16:14
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Du skrev ju visst att du inte märker något... Allvarlig talat, om du ska bitcha i tråden så håll iaf reda på vad du skriver. Alla ser ju att du skrev att du inte märker av det.
00:37 inatt skrev du "Jag märkte inte av det och jag brukar vara känslig på sånt"
Redigerat av Fiddey, 09 September 2014 - 16:15.
Postad 09 September 2014 - 16:18
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Just det. Och var ser du jämförelsen med andra konsoller/PC o 60 Hz i den texten?
Det är saker som du o Ageve lägger in själva. Så dj*vla dumt så jag häpnar. Snacka om fanatiska.
Postad 09 September 2014 - 16:22
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Du ifrågasatte ju om han ens hade spelat på X1... Vad har det för betydelse? 30 vs 60 är ju samma ändå och så du skrev det fick du det att låta som 30 på X1 är lika som 60 på alla andra.
Vill du inte ha missförstånd så får du ju formulera dig på ett bättre sätt.
Postad 09 September 2014 - 16:26
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Du ska nog sluta försöka dra slutsatser om vad andra skriver, för det är du fantastiskt dålig på. Eller så är du bara feg och ohederlig och tar till alla knep för att försöka vinna en diskussion.
Ageve klagar gång efter gång på One, men använder inte One. Svårt/omöjligt att ta honom på allvar, faktiskt.
Postad 09 September 2014 - 16:34
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Haha du är rolig du iaf. Jag säger inte att han har rätt i allt, men om någon säger att man inte ser skillnad på en rätt så uppenbar sak då reagerar jag.
Du skrev att man inte märker skillnad och började prata om han hade testat X1 så säg mig då vad du menade med den meningen? Tror dom flesta drar slutsatsen att 30fps på X1 är ingen skillnad emot 60fps vare sig på X,ps eller pc.
Men förklara gärna för mig vad su menade så ska jag be om ursäkt om jag var helt ute och cyklade.
Sedan undrar jag på vilket sätt jag är feg och ohederlig? Men visst är det lätt att ta till angrepp när man börjar inse att man har fel.
Redigerat av Fiddey, 09 September 2014 - 16:36.
Postad 09 September 2014 - 16:51
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Du lägger ord i andras mun, det är ohederligt, så enkelt är det. Förstår man inte så frågar man istället.
Nu är det för sent, tänker inte debattera med folk som har din debatt-"teknik".
Postad 09 September 2014 - 16:53
WarpGuN
-
WarpGuN
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
snart kommer Zolier o dra er i örat
Postad 09 September 2014 - 16:53
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Tror dom flesta drar slutsatsen att 30fps på X1 är ingen skillnad emot 60fps vare sig på X,ps eller pc.
Eh nej för det var inte det han skrev. Om jag har lärt mig något i diskussioner på nätet är det att undvika att tolka vad andra säger utan istället be dem förklara sig närmare. Alternativ skriva "jag tolkar det du skriver som" så att det är glasklart att det är min tolkning av det du säger så att personen kan bemöta det. Och inte använda sig av generaliseringar som "jag tror de flesta".
Postad 09 September 2014 - 17:08
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Tinboy, jag säger inte att jag gjorde rätt heller men jag förklarade ju iaf att man tolkar det så. Det var ju andra som reagerade likadant som mig angående hans uttryck om att han inte märker skillnad och ifrågasatte om den andra ens har spelat X1.
Då undrar man ju vad skillnaden på 30fps är på X1 gentemot 30/60fps på andra maskiner.
Skrev även nyss att jag ber om ursäkt om han förklarar sig. Men det vill han ju inte göra och det enligt MIG tyder på att han inte kan förklara sig.
Postad 09 September 2014 - 17:35
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Nu är det för sent, tänker inte debattera med folk som har din debatt-"teknik".
Synd, hade varit intressant med en förklaring.
Postad 09 September 2014 - 18:06
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Ageve 08 september 2014 - 15:28 skrev:
Klart det märks...
Testa det på PS4, sen kommer du att lida av hur hackigt det är i 30 fps. Det sjunker förövrigt under 30 ibland på Xbone...
Jag märkte inte av det och jag brukar vara känslig på sånt.
Har du spelat Tomb Raider på One, Ageve (eller något alls på One)?
Detta tolkar iaf jag som att Zap menar att han inte märkte av framedropsen Ageve talade om som tydligen ska ske på Xone versionen (vilket jag ifs upplevde många ggr på PS4 versionen). Och då är det inte så konstigt att han ställer motfrågan till Ageve om han lirat Xone versionen (vilket han inte gjort). Jag har full förståelse för att Zap blir irriterad på era feltolkningar men tycker även att han överreagerar lite förmycket och lätt kunnat förklara tydligare istället för att börja tjafsa.
Postad 09 September 2014 - 18:10
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Ps: haha kom precis på att jag själv blivit feltolkad och missförståd av Zap. Han vägrade tro att jag var ironisk och tror att jag dyrkar Sony mer än min morsa typ
Åååh ironin...
Redigerat av beat_strandh, 09 September 2014 - 18:11.
Postad 09 September 2014 - 19:40
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Asså vad diskuterar ni egentligen? ☺
Att jämföra 60 fps med 30 fps i en direkt jämförelse är fusk. Jag är helt övertygad om att vilken halvblind idiot som helst ser den skillnaden. Det är inget att ens diskutera.
Däremot så är det en helt annan sak att sitta själv och faktiskt SPELA med 30 fps. Inte undersöka eller jämföra. Spela!
30 fps vänjer jag mig vid efter 1 minut även om jag kommer direkt från ett 60 fps-spel. I TR så stör jag mig absolut inte på fpsen. Det som är störande däremot är dippar i frameraten. Här kan man visserligen ha olika åsikter.
Det Zap säger är inte att han inte ser skillnad på 30/60 eller att det inte är någon skillnad. Och Ni vet mycket väl att Zap vet vilken skillnad det är. Ni idiotförklarar ju honom och JA ni stoppar ord i mun på honom. Sluta larva er, Ageve och Fiddey. Men det är väl medvetet antar jag, för att provocera.
Postad 09 September 2014 - 20:51
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
Jag har inte skrivit det. Sluta för fan att lägga ord i min mun!
Nu var det ju inte direkt glasklart vad du menade. Jag var inte den enda som uppfattade det så. Det du menade var alltså att du inte upplevde att fpsen sjönk under 30 ibland? Varför inte bara förtydliga det, istället för att vara dryg? Ageve klagar gång efter gång på One, men använder inte One. Svårt/omöjligt att ta honom på allvar, faktiskt.
Om Xbox One hade varit tillräckligt bra för pengarna den kostar, så hade jag köpt en. Det är inte omöjligt att jag gör det ändå, när den sjunker mer i pris. I dagsläget tycker jag att den är ointressant, dels eftersom den alltid presterar sämre i multiplattformspel, och dels eftersom jag gillar de exlusiva spelen på Playstation mer. Varför ska jag köpa en konsoll som jag i dagsläget inte vill ha, och varför är mina åsikter värda mindre bara för att jag inte köper den? Sen är det ju verkligen en överdrift att jag klagar gång efter gång. Jag skriver nästan aldrig något i Xbox-forumet. Ps: haha kom precis på att jag själv blivit feltolkad och missförståd av Zap. Han vägrade tro att jag var ironisk och tror att jag dyrkar Sony mer än min morsa typ 
Åååh ironin...
first_ps3_fan.jpg 81.4K
1 Antal nerladdningar
Redigerat av Ageve, 09 September 2014 - 21:25.
Postad 09 September 2014 - 23:08
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Att jämföra 60 fps med 30 fps i en direkt jämförelse är fusk. Jag är helt övertygad om att vilken halvblind idiot som helst ser den skillnaden. Det är inget att ens diskutera.
Ögonöppnande läsning? Du idiotförklarar de som inte ser skillnad, men i själva verket är det många som inte gör det. Sen.. givetvis är det ingen här, varken Fiddey eller Ageve, som medvetet låtsas att inte förstå för att kunna idiotförklara andra. Det är inte ondskefulla mobbare som sitter och läser. De förstod helt enkelt inte men någon bra förklaring kom aldrig. När Fiddey skrev så här t.ex. Men han har ju jämfört 30 och 60 iaf. Och som han sa så är det nog inget unikt med x1 och alla utan du märker skillnad på 30 och 60...
Så svarar Zap med: Det är ju uppenbarligen inte bara jag, ens här i tråden. Sån icke-argumentation är inte ens värd att ta på allvar. Kom igen när ni spelat One-versionen.
Så givetvis spär det på förvirringen ytterligare. Där borde det kommit en förklaring... "men det är inte det att jag inte ser skillnad, jag ser bara inga dips". En konversation går två vägar, om man ser att folk inte förstår så kanske man ska förklara sig bättre och inte tro det värsta om folk. Hjälper inte heller att alla redan har bestämda åsikter om andra och har delat in dem i fack, oavsett vad det är för diskussion så ser de det som att de har en agenda. Zap tror att Ageve hatar Xbox och började med (inte direkta citat) "har du ens spelat något på Xbox?", får sedan ett utförligt svar och svarar själv med "oj vad förvånad jag blir att du inte spelat Xbox" istället för att möta argumenten. Fiddey tror att Zap är Xbox****** och är således också dryg med sitt "man ser det man vill se, du vill inte se någon nackdel för Xbox så du ser det som att 30 fps är bra på TR". Tänk vad mycket bättre diskussioner det hade blivit om folk inte trodde att andra hade en baktanke med allt de skriver. Det ska väl inte behöva bli "gräl" varje gång någon, som Chrilletuff i detta fallet, ställer en enkel fråga.
Postad 10 September 2014 - 06:59
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
De använde ju nån konstig gif i den tråden. Jag ser ingen skillnad på den giffen i min telefon iaf. Båda animationerna ser grymt hackiga ut.
Jag är fortfarande övertygad om att alla på hela jorden ser skillnad på 30/60 om du gör en direkt jämförelse dvs spelar med 60 fps och med ett knapptryck begränsar till 30. Eller att du har PS4-versionen av TR på en skärm och Xbox One versionen på en annan.
Även om vissa 30 fps spel kanske använder motion blur-teknik för att dölja eventuell hackighet.
Det är ju trevligt att du tror gott om dina forummedlemmar men i det här fallet tycker jag det är solklart att de letade efter saker att missförstå, om vi ska uttrycka det så.
Zap kunde säkert ha avslutat diskussionen tidigare om han formulerat sig annorlunda men han blev nog lite provocerad och intog försvarsställning. Jag förstår honom och jag förstår att PS-gänget vill passa på att trycka dit honom lite extra. Det är väl mänskligt. Men tråkigt att läsa sånt här hela tiden. Det är ofta små larviga diskussioner som leder till bråk helt i onödan.
Redigerat av SejLax, 10 September 2014 - 07:02.
Postad 10 September 2014 - 11:25
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Kan bara skriva för mig här men jag skrev inget av det jag skrev för att mobba eller vara taskig eller klämma åt en som gillar Xbox.
Det var inte heller jag som började eller ens skrev något med personangrepp.
Jag tolkade det han skrev som jag gjorde jag sa även att jag ber om ursäkt om han förklarar hur han menade med allt, vilket han heller inte kunde bemöda sig med.
Skriver man som han skrev och sedan lägger in ett nedlåtande meddelande angående om en annan har spelat X1 eller ej då får man också räkna med "mothugg" eller att man får förklara sig.
Sedan om du eller någon annan vill tro att jag gjorde detta för att vara feg, ohederlig eller bara allmänt jävlig så är det upp till er.
Postad 10 September 2014 - 13:43
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
De använde ju nån konstig gif i den tråden. Jag ser ingen skillnad på den giffen i min telefon iaf. Båda animationerna ser grymt hackiga ut.
Jag är fortfarande övertygad om att alla på hela jorden ser skillnad på 30/60 om du gör en direkt jämförelse dvs spelar med 60 fps och med ett knapptryck begränsar till 30.
Kolla på en datorskärm istället så lär du se skillnad. Klart att inte alla på hela jorden ser skillnad, inte ens alla gamers. 21 % såg ingen skillnad vid en jämförelse av 30 och 60 här, direkt efter varandra av samma material. Och det är gamers som hänger på gamingforum. Varför skulle det vara så svårt att tro? Det finns de som inte ser skillnad på PS4-grafik och Wii U-grafik också. Jag förstår honom och jag förstår att PS-gänget vill passa på att trycka dit honom lite extra. Det är väl mänskligt
PS-fansen "trycker till honom" genom att lägga ord i mun pga att de faktiskt missförstår och Zap och du kallar dem för ohederliga, fega, fanatiska, dumma, att de är oförmögna att dra slutsatser, anser att deras åsikt inte kan tas på allvar, anklagar dem för att ljuga, larva sig och provocera. Istället för att bara förklara närmare.
Postad 10 September 2014 - 17:00
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
Radiozo har ju inte heller direkt någon historia av att vara sonyfläktpojke......
Vi som gillar Sony är kanske galna och onda människor men det finns en och annan paranoid boxanhängare där ute också.....;-)
Postad 10 September 2014 - 19:27
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
PS-fansen "trycker till honom" genom att lägga ord i mun pga att de faktiskt missförstår och Zap och du kallar dem för ohederliga, fega, fanatiska, dumma, att de är oförmögna att dra slutsatser, anser att deras åsikt inte kan tas på allvar, anklagar dem för att ljuga, larva sig och provocera.
Istället för att bara förklara närmare.
Jag tycker det är alldeles solklart vad Zap menar. Läs allt igen. Det har jag gjort flera gånger nu, och jag är väl kanske ovanligt smart, men jag förstår precis vad Zap menar. Varför han inte bara förklarar det rakt ut när det börjar spåra iväg vet jag dock inte. Men han dementerar det "missförståndet" som du nämner, och han dementerar det flera gånger. Lika dryg som man kan uppleva honom pga att han inte bara talar klarspråk, lika dryga upplever jag er som absolut måste dra dom stavelserna ur honom. Jag är inte på någons sida i det här fallet (äger dock Xbox One (ej PS4), för att få det sagt och vara helt transparent). Tycker bara det är tråkigt att det inte hjälpte att byta rubrik på den här tråden.
Postad 10 September 2014 - 19:47
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Kolla på en datorskärm istället så lär du se skillnad.
Klart att inte alla på hela jorden ser skillnad, inte ens alla gamers. 21 % såg ingen skillnad vid en jämförelse av 30 och 60 här, direkt efter varandra av samma material. Och det är gamers som hänger på gamingforum.
Varför skulle det vara så svårt att tro? Det finns de som inte ser skillnad på PS4-grafik och Wii U-grafik också.
Vi kan väl ta det här också då även fast det inte är så intressant. Jag har kollat på flera 30 vs 60 jämförelser nu och jag tycker det är en tydlig skillnad. Men! Störst skillnad är det alla gånger när man sitter själv med spelet och faktiskt spelar. Speciellt panoreringar och snabba rörelser visar skillnaden tydligt. Därför skrev jag att jag tror att varenda en ser skillnad på en direkt jämförelse av 30/60 om man faktiskt spelar. Den där giffen (som såg bättre ut på datorn  !) visade inte alls på en lika tydlig i skillnad som den skillnaden som man upplever när man spelar.
Postad 11 September 2014 - 11:21
apabepa12
-
apabepa12
-
Användare
-
-
131 inlägg
Tror inte detta är postat någonstans: Performance Analysis: Destiny on Xbox One [...] Otherwise, Bungie's target 30fps is strictly adhered to, and with v-sync permanently engaged to boot. In fact, we only catch one hiccup to 28fps; a momentary blip while riding a Sparrow quickly across the wastelands. Based on its timing, this seems to have less to do with strains on the GPU, and is more about the engine's ability to stream the world, as made evident by the way it strikes at the same point as the beta release.
Having played the Crucible multiplayer mode at great length, searching for any whiff of a frame-rate drop, we're surprised to leave empty-handed here too. Dips from 30fps, in the conventional sense, simply aren't a factor for Xbox One running at 1080p; indeed, only the occasional frame-pacing stutter disrupts the game's flow. It's a surprising result given Diablo 3's performance hits after being patched on Xbox One; a less extravagant game in terms of scale, though admittedly one striving for the higher 60fps line.
Overall, the Xbox One version runs identically to its already impressive beta build, albeit with an added full-screen distortion effect, refreshed HUD design, and a crisp 1080p viewing window. With no performance penalty or pared-back visual settings in sight, first impressions suggest a release that very closely matches its PlayStation 4 counterpart in terms of both looks and performance - a state of affairs we're looking to fully confirm in our upcoming Face-Off.
( http://www.eurogamer...rmance-analysis)
Postad 11 September 2014 - 11:48
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
...lika dryga upplever jag er som absolut måste dra dom stavelserna ur honom.
Mjo, men för att du förutsätter med all säkerhet att de förstod men låtsades att inte förstå och manipulerade honom. Vilket inte nödvändigtvis stämmer. Tycker bara det är tråkigt att det inte hjälpte att byta rubrik på den här tråden. 
Missförstånd och meningsskiljaktigheter händer, sånt kommer man inte ifrån. Trollposterna och anmälningarna har minskat ordentligt sedan jag bytte rubrik på tråden (och gjorde "lite" andra grejer).
Postad 11 September 2014 - 14:38
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
En rubrik gör ju inte att alla tycker samma och förstår varandra hela tiden.
Tycker det är rätt cleant här inne emot tidigare/andra trådar.
Postad 11 September 2014 - 20:05
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
Att jämföra fps med en gif-animation funkar inte. Resultatet varierar beroende på vilken webbläsare/bildvisare man använder, och det blir sällan 60 fps, dvs det man ser är inte en verklig jämförelse. Här är en bättre, men ändå inte bra jämförelse. Super Mario 3 https://archive.org/details/MariofpsOm man har en långsam dator varierar hastigheten, så det är inte säkert att det man ser verkligen är 60 fps.
Redigerat av Ageve, 11 September 2014 - 20:19.
Postad 13 September 2014 - 16:41
apabepa12
-
apabepa12
-
Användare
-
-
131 inlägg
Eurogamers Destiny faceoff är ute:
http://www.eurogamer...estiny-face-off
PS4an är aningen vassare då X1an har problem med "frame-pacing" emellanåt.
Postad 14 September 2014 - 10:58
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Ps4 kommer väl alltid att ha lite bättre upplösning eller lite bättre framerate än xbone pga att den är kraftigare, det är ingen nyhet. Om man är känslig för sånt så är det bara köpa ps4. Själv ser jag typ inte framefrops alls så jag skulle nog lika gärna kunna ha en xbone. Men mina kompisar har Playstation så för mig blev det en sån.
Postad 14 September 2014 - 13:10
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
PS4 går nog på tomgång i det spelet, eftersom det är låst till 30 fps och har ganska enkel grafik.
Postad 19 September 2014 - 14:27
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Destiny har genererat betydligt fler sålda PS4 än Xbox One i UK. http://www.ign.com/a...ike-300-percentDestiny is responsible for PS4 sales in the UK more than tripling week-on-week, seeing Sony's console outsell the Xbox One 2:1. ---------------------- Despite being outsold, it's important to note Microsoft also enjoyed a rise in sales week-on-week thanks to Destiny's launch, though the agreement that saw Bungie's shooter bundled and marketed alongside PS4 consoles clearly paid dividends. It wasn't just confined to next-gen consoles either, with PS3 hardware sales trumping those of Xbox 360 for a change.
Postad 19 September 2014 - 21:06
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Sony behöver pengarna som dom drar in just nu
Postad 29 September 2014 - 19:19
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Xbox One sales push past PS4 in UK after FIFA 15 and price cut sales spike. Samtidigt säljer FIFA 15 totalt sätt bättre på PS4 än Xbox One. Sales of Microsoft’s Xbox One edged past PS4 this week as the machine enjoyed a massive sales spike on the back of FIFA 15. An anonymous retail source has told MCV that Xbox One hardware sales jumped 155 per cent week-on-week, presumably thanks to a combination of Microsoft’s recent price cut and the arrival of EA’s game. PS4 sales were up too, however, jumping 80 per cent with help of a rival price cut of its own – but that wasn’t enough to stop Xbox One edging ever so slightly ahead in hardware sales for the week. A report earlier today claimed that the PS4 version of FIFA 15 outsold the Xbox One SKU, claiming a 32 per cent share of the week’s overall physical sales in the UK. Xbox One claimed 22 per cent – behind the Xbox 360 with 30 per cent but ahead of PS3 on 15 per cent.
Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 29 September 2014 - 19:19.
Postad 06 October 2014 - 19:01
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Assassin's Creed Unity will run at 900p/30fps on both PlayStation 4 and Xbox One, Ubisoft has confirmed, with the publisher opting to aim for platform parity to avoid discussion over the differences in performance.
"We decided to lock them at the same specs to avoid all the debates and stuff," senior producer Vincent Pontbriand told VideoGamer.com while explaining that it's the consoles' CPUs – not the GPU – that prevents Ubisoft Montreal from improving the game's performance.
"Technically we're CPU-bound," he said. "The GPUs are really powerful, obviously the graphics look pretty good, but it's the CPU [that] has to process the AI, the number of NPCs we have on screen, all these systems running in parallel.
"We were quickly bottlenecked by that and it was a bit frustrating, because we thought that this was going to be a tenfold improvement over everything AI-wise, and we realised it was going to be pretty hard. It's not the number of polygons that affect the framerate. We could be running at 100fps if it was just graphics, but because of AI, we're still limited to 30 frames per second."
Last year's Assassin's Creed 4: Black Flag also shipped at 900p/30fps on both PS4 and Xbox One. A post-release patch, however, bumped the PS4 version to 1080p. Ubisoft has given no indication that it has plans to do the same for Unity.
Assassin's Creed Unity launches on PS4, Xbox One and PC on November 14.
Haha... det fetstilta är rätt roligt ändå. För att undvika debatt, men debatten kommer att bli mycket värre nu. Detta hade ju varit perfekt showcase för Xbox MOLN, CPU-krävande AI-beräkningar är vad det fixar  Funderade på PC-versionen redan innan.
Postad 06 October 2014 - 19:55
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Min första tanke också, blir värre badwill när de gör så...
Postad 06 October 2014 - 20:03
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Ska ju inte begränsa ena för att andra inte klarar samma. Dåligt gjort tycker jag.
Postad 06 October 2014 - 22:51
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Seriöst? Jag har en bra idé! Låt oss göra en version sämre för att den andra versionen inte ska se så dålig ut! Ja! Lysande Stickan! Det här lär skapa debatt om något.
Postad 07 October 2014 - 00:10
jayreso
-
jayreso
-
Beroende
-
-
1115 inlägg
Med den logiken borde de väl cappa pc-versionen till 900p/30fps också?
Postad 07 October 2014 - 00:23
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jafan, annars ser konsollerna dåliga ut.
Cappa i 720 15fps så att lastgen kan hänga på i en plötslig konvertering.
Postad 07 October 2014 - 06:45
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
På tal om Xbox monstermoln, har det kommit några nyheter om det eller?
Postad 07 October 2014 - 06:58
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
På tal om Xbox monstermoln, har det kommit några nyheter om det eller?
Obekräftad bild på monstermolnet.
Postad 07 October 2014 - 07:00
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Obekräftad bild på monstermolnet.

Postad 07 October 2014 - 13:00
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Det har faktiskt varit rätt tyst om det. Kanske klarnade det upp när onlinekravet försvann?
Postad 07 October 2014 - 13:11
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
De har slutat säga molnet, de säger dedikerade servrar istället för att inte förvirra, fastän det inte är allt de kan göra med servrarna. Crackdown kommer att använda azure för CPU-beräkningar t.ex.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|