Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#5301

Postad 05 January 2018 - 00:56

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0
Måste man hyra film via SF genom att logga in via web eller genom boxen? Stöd för att kunna hyra direkt via ATV på gång?

#5302

Postad 05 January 2018 - 16:49

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

vilken frekvens har sport kanalen jag kör med en dreambox o hittar den inte 

THOR 6 Encr MPEG-4 A07 10.809 V 25.000 3/4

http://www.telenorsa...annel-listings/



#5303

Postad 05 January 2018 - 22:28

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Tv tablån för Junior Hockey VM finalen inatt på TV2 kl 0200 är FEL! Hur kan man misslyckas med det?! Kul om man valt att spela in NOT!!! :-(
Jag har den sista inspelningsbara boxen med senaste fw.

#5304

Postad 05 January 2018 - 22:36

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1255 inlägg
  • 0

Det är  epg:n som inte stämmer och det är väl oberoende av vilken box man har. Matchen syns inte i cd:s app heller.

 

Men du kan väl göra en tidsinspelning, dvs sätta start- och sluttid manuellt?

Sändningen är 01:30-04:45 enligt texttv.



#5305

Postad 05 January 2018 - 22:47

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Ja jag har gjort det men.....
Slutar inspelningen senare om förlängning o straffar ;-)

#5306

Postad 05 January 2018 - 22:58

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1255 inlägg
  • 0

Ja, när jag spelar in hockeymatcher, speciellt slutspel använder jag oftast tidsinspelning med väl tilltagen sluttid...

Oavsett vad epg:n säger.



#5307

Postad 06 January 2018 - 14:14

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Får ingen bild på de nya sportkanalerna. Har 3 st VU+ boxar (oscam) men hur jag än gör får jag ingen bild.

Måste jag uppdatera kortet i en CD-box för att det ska fungera?



#5308

Postad 06 January 2018 - 14:28

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10990 inlägg
  • 0

Vad får man med för play kanaler och så fall med vilket tv paket?


Redigerat av mcmike, 06 January 2018 - 14:28.


#5309

Postad 06 January 2018 - 14:37

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0

Vad får man med för play kanaler och så fall med vilket tv paket?


Playkanalerna speglar ditt abonnemang/paket, ingår dessutom tex. Paramount+/Fox+ (Gäller familjepaketet för 359kr/mån).

Redigerat av lobo, 06 January 2018 - 14:41.


#5310

Postad 06 January 2018 - 14:42

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10990 inlägg
  • 0

Playkanalerna speglar ditt abonnemang/paket, ingår dessutom tex. Paramount+.

 

Alla kanaler riktigt najs ju :) Har du testat genom apple tv, isåfall vilka kanaler är i HD?



#5311

Postad 06 January 2018 - 14:46

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0
Kör endast genom ATV, boxen har jag inte använt på länge. Har inte koll på bitrate för de olika kanalerna men de som är i HD via box/satellit har jag för mig är i HD även via ATV men vet inte hur hårt komprimerat det är. Kollar inte speciellt mycket på linje-tv så har inte reflekterat speciellt mycket över bilden, frugan säger att det duger :)

Om du har någon bekant som kör CD så kan du ju ”låna” inlogg för att testa iaf.

Redigerat av lobo, 06 January 2018 - 14:47.


#5312

Postad 06 January 2018 - 15:03

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Alla kanaler riktigt najs ju :) Har du testat genom apple tv, isåfall vilka kanaler är i HD?

Fattas några nyhetskanaler och Trance Urban 



#5313

Postad 06 January 2018 - 15:05

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0
Stämmer bra det, missade det. Då inte MTV är vad MTV en gång var så funkade faktiskt Trance Urban som ett halvgott alternativ för musikvideos, har för mig att bilden var helt ok oxå.

#5314

Postad 06 January 2018 - 15:06

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Får ingen bild på de nya sportkanalerna. Har 3 st VU+ boxar (oscam) men hur jag än gör får jag ingen bild.

Måste jag uppdatera kortet i en CD-box för att det ska fungera?

 

Jag har fått ta fram CA-modulen från CD för att få bild på de nya kanalerna

Så något har de hittat på, så man behöver någon typ av hårdvara från CD



#5315

Postad 06 January 2018 - 15:43

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Jag har fått ta fram CA-modulen från CD för att få bild på de nya kanalerna

Så något har de hittat på, så man behöver någon typ av hårdvara från CD

 

Om man måste ha CA-modul kan man väl inte dela till andra boxar via oscam, eller??

I



#5316

Postad 06 January 2018 - 22:32

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Gissar att de nya kanalerna är parade med boxen eller CA.

#5317

Postad 06 January 2018 - 22:48

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Gissar att de nya kanalerna är parade med boxen eller CA.

Undrar vad vitsen är med pairing när man kan se dessa kanaler, inklusive C mores pairade kanaler via mobil eller som i mitt fall via ATV4. Dela idén med pairing är ju borta och då är det ingen idé med det och att man kan använda den box man trivs med.



#5318

Postad 06 January 2018 - 22:49

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Gissar att de nya kanalerna är parade med boxen eller CA.

 

Så då är det alltså bara att ringa CD och tjata till sig erbjudandet de har nu så man får en gratis box.



#5319

Postad 06 January 2018 - 22:58

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1377 inlägg
  • 0
Varför är det så o jämt ljud på era kanaler? Ena är låg medans en annan kan vara hög volym på.

#5320

Postad 06 January 2018 - 23:05

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Undrar vad vitsen är med pairing när man kan se dessa kanaler, inklusive C mores pairade kanaler via mobil eller som i mitt fall via ATV4. Dela idén med pairing är ju borta och då är det ingen idé med det och att man kan använda den box man trivs med.

 

Tänkte inte på att man har ju CD GO, men Sportkanalen finns inte med av nån anledning och det är NBA-basketen jag är ute efter.



#5321

Postad 06 January 2018 - 23:13

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Förr innan låsta boxa fanns det sådana som man kunde ställa in ljudet kanal för kanal så man slapp ljudtommar eller knapp hörbart ljud. Fortfarande tycker jag att CD skall hålla sig till programutbudet och strunta i i att tvinga folk att köpa låsta boxar. Låt folk välja själv, trots allt distribution via parabol kommer att fasas ut när hela Sverige har fiber

 

. Com Hem kör för närvarande  aggressiva kampanjer i StorStockholm bland de som är anslutna till fiber och vill CD vara kvar på marknaden krävs det en uppryckning. 



#5322

Postad 07 January 2018 - 09:03

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Man kan ju gissa att Viasat haft pairing som krav då vad jag vet de alltid haft och har det.

#5323

Postad 07 January 2018 - 11:23

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Så då är det alltså bara att ringa CD och tjata till sig erbjudandet de har nu så man får en gratis box.

 

Jag skulle vänta tills den nya boxen finns att tillgå 



#5324

Postad 07 January 2018 - 11:28

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Vilken nya box?

#5325

Postad 07 January 2018 - 12:29

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Vilken nya box?

Deras ny som ska bygga på Android systemet, och som troligen har stöd för UHD

Ska komma snart  



#5326

Postad 07 January 2018 - 12:35

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Deras ny som ska bygga på Android systemet, och som troligen har stöd för UHD

Ska komma snart  

 

Den här? I så fall kan det kanske va värt att vänta.

https://sites.google...igital-oneplace



#5327

Postad 07 January 2018 - 13:05

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Är det inte 4K kan man lika gärna behålla den gamla boxen och min ATV4, även om man inte sänder i 4K. . En CD-app i min gamla Samsung och nya Sony hade också varit välkommet.

 

Edit. Läste slarvigt. Det blir 4K. 

 

http://www.marvell.c...?releaseID=6416

 

 


Redigerat av Huddingebo, 07 January 2018 - 13:18.


#5328

Postad 08 January 2018 - 10:13

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Tänkte maila ett antal frågor till Er på CanalDigital i samband med att ni får in Viasat's sportkanaler men hur gör man det? Jag vill inte tala med någon säljare utan få konkreta svar och på er site så finns det bara ett kontaktformulär som kräver kundnummer vad jag kan se...



#5329

Postad 08 January 2018 - 10:31

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0

Testa på [email protected] alternativt ring in på 0770-332211



#5330

Postad 08 January 2018 - 13:25

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

När försvann History HD från familjepaketet? Tyckte jag kunde se det i början av december, men sedan dess är det borta. 



#5331

Postad 08 January 2018 - 13:52

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0
History HD finns kvar men har bytt plats för ett tag sen. Jag fick leta reda på "rätt" kanal då det finns flera history i listan.

#5332

Postad 08 January 2018 - 14:01

Boxman81
  • Boxman81
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

LIgger på plats 21



#5333

Postad 08 January 2018 - 14:28

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1610 inlägg
  • 0

Gissar att de nya kanalerna är parade med boxen eller CA.

Är detta bekräftat?



#5334

Postad 08 January 2018 - 18:21

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Är detta bekräftat?

Det går inte att se via en vanlig ca.modul, så nog är det pairade alltid.



#5335

Postad 09 January 2018 - 21:19

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

History HD finns kvar men har bytt plats för ett tag sen. Jag fick leta reda på "rätt" kanal då det finns flera history i listan.

  

LIgger på plats 21


Lysande, tack!

#5336

Postad 10 January 2018 - 11:49

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3271 inlägg
  • 0

Hade uppskattat om Canal Digital hade kunnat lägga in egna "rensade" listor från början.

En med hela kanalutbudet och en med Familjeutbudet. Kanske fler som behövs?

 

Som det är nu får man lägga tid på att sålla bort det man inte abonnerar på, de som är extra kanaler utan HD (om de nu ligger kvar i slutet), syn och hörseltolkning, regionala kanaler, andra skandinaviska kanaler plus alla markkanaler som trillar in i drivor (i alla fall i Skåne).

Dessutom hade man inte tappat bort kanaler när de byter plats utan uppdaterats och nya läggs till på rätt ställe.


Redigerat av Melmac, 10 January 2018 - 11:50.


#5337

Postad 10 January 2018 - 12:24

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

  • 904 inlägg
  • 0
Fick se att vi har fått Tv3 HD sport och sportkanalen.
Är dom gratis eller kommer det att bli betalkanaler.

Redigerat av mr richards, 10 January 2018 - 12:25.


#5338

Postad 10 January 2018 - 13:52

Boxman81
  • Boxman81
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Fick se att vi har fått Tv3 HD sport och sportkanalen.
Är dom gratis eller kommer det att bli betalkanaler.

Dom ingår i familjepaketet

 

 

 

https://www.canaldig...a-sportkanaler/


Redigerat av Boxman81, 10 January 2018 - 13:55.


#5339

Postad 10 January 2018 - 14:24

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 864 inlägg
  • 0

Fick se att vi har fått Tv3 HD sport och sportkanalen.
Är dom gratis eller kommer det att bli betalkanaler.


Men ingen MTV LIVE HD. In med den CD.

#5340

Postad 14 January 2018 - 11:53

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0
TV-Guide i Canal Digital fungerar inte. Är inte i Sverige och vill spela in ett program som går i morgon. Hoppas det fungerar i morgon.

#5341

Postad 14 January 2018 - 13:04

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10990 inlägg
  • 0

Måste säga att jag är sjukt nöjd med appen genom Apple tv, fattas dock lite text på några bra kanaler. Någon mer som kör genom atv, inte hundra på vilka man får ut i HD? :)


Redigerat av mcmike, 14 January 2018 - 13:05.


#5342

Postad 14 January 2018 - 13:12

FenioN
  • FenioN
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Måste säga att jag är sjukt nöjd med appen genom Apple tv, fattas dock lite text på några bra kanaler. Någon mer som kör genom atv, inte hundra på vilka man får ut i HD? :)


Måste du ha boxen kopplad för att det ska funka eller kan man bara köra play?

#5343

Postad 14 January 2018 - 13:32

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10990 inlägg
  • 0

Måste du ha boxen kopplad för att det ska funka eller kan man bara köra play?

 

Det går att bara köra play, man loggar in i appen :)



#5344

Postad 14 January 2018 - 14:40

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 772 inlägg
  • 0

Måste säga att jag är sjukt nöjd med appen genom Apple tv, fattas dock lite text på några bra kanaler. Någon mer som kör genom atv, inte hundra på vilka man får ut i HD? :)


Jag kollar på TV genom ATV 4K i bion. Har ingen sladd neddragen från parabolen dit. Precis som du riktigt nöjd. Tror det är HD på alla kanaler som har det i boxen. I sovrummet så har jag slängt ut en gammal HD box, sa upp tvillingkortet och kör bara atv4.

#5345

Postad 14 January 2018 - 15:36

FenioN
  • FenioN
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Det går att bara köra play, man loggar in i appen :)


Okej då kan man ju ha den kvar i kartongen. Funkar det även att casta till chromecast bra?

#5346

Postad 14 January 2018 - 17:40

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Den här? I så fall kan det kanske va värt att vänta.

https://sites.google...igital-oneplace

 

Grymt bra att Uhd boxen äntligen är påväg och Android är inte dumt.

 

Blir att byta ut min vita box till denna då.

 

Varit på CD 1 år iallafall och dom har sagt att den kommer, Så Viasat har fått varit ensamma bra länge iallafall.



#5347

Postad 14 January 2018 - 17:52

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10990 inlägg
  • 0

 Tror det är HD på alla kanaler som har det i boxen. 

 

Ok!  Ja det är överlag bra bildkvalitét, så därför man kanske inte upplever så stor skillnad av de kanaler man använder :)

 

 

 Funkar det även att casta till chromecast bra?

 

 

Har tyvärr inte testat det, då behovet inte finnes :)



#5348

Postad 14 January 2018 - 17:56

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Funkar det även att casta till chromecast bra?


Dom gångerna jag eller tanten har castat till CC har det funkat bra.

#5349

Postad 16 January 2018 - 14:02

Boxman81
  • Boxman81
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

 Priset på familjepaketet höjs med 20 kr den 1 mars    <_<



#5350

Postad 26 January 2018 - 19:32

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Måste säga att apple TV 4K numera ger bättre bild än sattelit...



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.