Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 05 January 2018 - 00:56
Postad 05 January 2018 - 16:49
THOR 6 Encr MPEG-4 A07 10.809 V 25.000 3/4vilken frekvens har sport kanalen jag kör med en dreambox o hittar den inte
http://www.telenorsa...annel-listings/
Postad 05 January 2018 - 22:28
Jag har den sista inspelningsbara boxen med senaste fw.
Postad 05 January 2018 - 22:36
Det är epg:n som inte stämmer och det är väl oberoende av vilken box man har. Matchen syns inte i cd:s app heller.
Men du kan väl göra en tidsinspelning, dvs sätta start- och sluttid manuellt?
Sändningen är 01:30-04:45 enligt texttv.
Postad 05 January 2018 - 22:47
Slutar inspelningen senare om förlängning o straffar ;-)
Postad 05 January 2018 - 22:58
Ja, när jag spelar in hockeymatcher, speciellt slutspel använder jag oftast tidsinspelning med väl tilltagen sluttid...
Oavsett vad epg:n säger.
Postad 06 January 2018 - 14:14
Får ingen bild på de nya sportkanalerna. Har 3 st VU+ boxar (oscam) men hur jag än gör får jag ingen bild.
Måste jag uppdatera kortet i en CD-box för att det ska fungera?
Postad 06 January 2018 - 14:28
Vad får man med för play kanaler och så fall med vilket tv paket?
Redigerat av mcmike, 06 January 2018 - 14:28.
Postad 06 January 2018 - 14:37
Vad får man med för play kanaler och så fall med vilket tv paket?
Playkanalerna speglar ditt abonnemang/paket, ingår dessutom tex. Paramount+/Fox+ (Gäller familjepaketet för 359kr/mån).
Redigerat av lobo, 06 January 2018 - 14:41.
Postad 06 January 2018 - 14:42
Playkanalerna speglar ditt abonnemang/paket, ingår dessutom tex. Paramount+.
Alla kanaler riktigt najs ju
Har du testat genom apple tv, isåfall vilka kanaler är i HD?
Postad 06 January 2018 - 14:46
Om du har någon bekant som kör CD så kan du ju ”låna” inlogg för att testa iaf.
Redigerat av lobo, 06 January 2018 - 14:47.
Postad 06 January 2018 - 15:03
Alla kanaler riktigt najs ju
Har du testat genom apple tv, isåfall vilka kanaler är i HD?
Fattas några nyhetskanaler och Trance Urban
Postad 06 January 2018 - 15:05
Postad 06 January 2018 - 15:06
Får ingen bild på de nya sportkanalerna. Har 3 st VU+ boxar (oscam) men hur jag än gör får jag ingen bild.
Måste jag uppdatera kortet i en CD-box för att det ska fungera?
Jag har fått ta fram CA-modulen från CD för att få bild på de nya kanalerna
Så något har de hittat på, så man behöver någon typ av hårdvara från CD
Postad 06 January 2018 - 15:43
Jag har fått ta fram CA-modulen från CD för att få bild på de nya kanalerna
Så något har de hittat på, så man behöver någon typ av hårdvara från CD
Om man måste ha CA-modul kan man väl inte dela till andra boxar via oscam, eller??
I
Postad 06 January 2018 - 22:48
Gissar att de nya kanalerna är parade med boxen eller CA.
Undrar vad vitsen är med pairing när man kan se dessa kanaler, inklusive C mores pairade kanaler via mobil eller som i mitt fall via ATV4. Dela idén med pairing är ju borta och då är det ingen idé med det och att man kan använda den box man trivs med.
Postad 06 January 2018 - 22:49
Gissar att de nya kanalerna är parade med boxen eller CA.
Så då är det alltså bara att ringa CD och tjata till sig erbjudandet de har nu så man får en gratis box.
Postad 06 January 2018 - 22:58
Postad 06 January 2018 - 23:05
Undrar vad vitsen är med pairing när man kan se dessa kanaler, inklusive C mores pairade kanaler via mobil eller som i mitt fall via ATV4. Dela idén med pairing är ju borta och då är det ingen idé med det och att man kan använda den box man trivs med.
Tänkte inte på att man har ju CD GO, men Sportkanalen finns inte med av nån anledning och det är NBA-basketen jag är ute efter.
Postad 06 January 2018 - 23:13
Förr innan låsta boxa fanns det sådana som man kunde ställa in ljudet kanal för kanal så man slapp ljudtommar eller knapp hörbart ljud. Fortfarande tycker jag att CD skall hålla sig till programutbudet och strunta i i att tvinga folk att köpa låsta boxar. Låt folk välja själv, trots allt distribution via parabol kommer att fasas ut när hela Sverige har fiber
. Com Hem kör för närvarande aggressiva kampanjer i StorStockholm bland de som är anslutna till fiber och vill CD vara kvar på marknaden krävs det en uppryckning.
Postad 07 January 2018 - 09:03
Postad 07 January 2018 - 11:23
Så då är det alltså bara att ringa CD och tjata till sig erbjudandet de har nu så man får en gratis box.
Jag skulle vänta tills den nya boxen finns att tillgå
Postad 07 January 2018 - 12:29
Vilken nya box?
Deras ny som ska bygga på Android systemet, och som troligen har stöd för UHD
Ska komma snart
Postad 07 January 2018 - 12:35
Deras ny som ska bygga på Android systemet, och som troligen har stöd för UHD
Ska komma snart
Den här? I så fall kan det kanske va värt att vänta.
https://sites.google...igital-oneplace
Postad 07 January 2018 - 13:05
Är det inte 4K kan man lika gärna behålla den gamla boxen och min ATV4, även om man inte sänder i 4K. . En CD-app i min gamla Samsung och nya Sony hade också varit välkommet.
Edit. Läste slarvigt. Det blir 4K.
http://www.marvell.c...?releaseID=6416
Redigerat av Huddingebo, 07 January 2018 - 13:18.
Postad 08 January 2018 - 10:13
Tänkte maila ett antal frågor till Er på CanalDigital i samband med att ni får in Viasat's sportkanaler men hur gör man det? Jag vill inte tala med någon säljare utan få konkreta svar och på er site så finns det bara ett kontaktformulär som kräver kundnummer vad jag kan se...
Postad 08 January 2018 - 10:31
Testa på [email protected] alternativt ring in på 0770-332211
Postad 08 January 2018 - 13:25
När försvann History HD från familjepaketet? Tyckte jag kunde se det i början av december, men sedan dess är det borta.
Postad 08 January 2018 - 13:52
Postad 08 January 2018 - 14:28
Gissar att de nya kanalerna är parade med boxen eller CA.
Är detta bekräftat?
Postad 08 January 2018 - 18:21
Är detta bekräftat?
Det går inte att se via en vanlig ca.modul, så nog är det pairade alltid.
Postad 09 January 2018 - 21:19
History HD finns kvar men har bytt plats för ett tag sen. Jag fick leta reda på "rätt" kanal då det finns flera history i listan.
LIgger på plats 21
Lysande, tack!
Postad 10 January 2018 - 11:49
Hade uppskattat om Canal Digital hade kunnat lägga in egna "rensade" listor från början.
En med hela kanalutbudet och en med Familjeutbudet. Kanske fler som behövs?
Som det är nu får man lägga tid på att sålla bort det man inte abonnerar på, de som är extra kanaler utan HD (om de nu ligger kvar i slutet), syn och hörseltolkning, regionala kanaler, andra skandinaviska kanaler plus alla markkanaler som trillar in i drivor (i alla fall i Skåne).
Dessutom hade man inte tappat bort kanaler när de byter plats utan uppdaterats och nya läggs till på rätt ställe.
Redigerat av Melmac, 10 January 2018 - 11:50.
Postad 10 January 2018 - 12:24
Är dom gratis eller kommer det att bli betalkanaler.
Redigerat av mr richards, 10 January 2018 - 12:25.
Postad 10 January 2018 - 13:52
Fick se att vi har fått Tv3 HD sport och sportkanalen.
Är dom gratis eller kommer det att bli betalkanaler.
Dom ingår i familjepaketet
https://www.canaldig...a-sportkanaler/
Redigerat av Boxman81, 10 January 2018 - 13:55.
Postad 10 January 2018 - 14:24
Fick se att vi har fått Tv3 HD sport och sportkanalen.
Är dom gratis eller kommer det att bli betalkanaler.
Men ingen MTV LIVE HD. In med den CD.
Postad 14 January 2018 - 11:53
Postad 14 January 2018 - 13:04
Måste säga att jag är sjukt nöjd med appen genom Apple tv, fattas dock lite text på några bra kanaler. Någon mer som kör genom atv, inte hundra på vilka man får ut i HD? ![]()
Redigerat av mcmike, 14 January 2018 - 13:05.
Postad 14 January 2018 - 13:12
Måste säga att jag är sjukt nöjd med appen genom Apple tv, fattas dock lite text på några bra kanaler. Någon mer som kör genom atv, inte hundra på vilka man får ut i HD?
Måste du ha boxen kopplad för att det ska funka eller kan man bara köra play?
Postad 14 January 2018 - 13:32
Måste du ha boxen kopplad för att det ska funka eller kan man bara köra play?
Det går att bara köra play, man loggar in i appen ![]()
Postad 14 January 2018 - 14:40
Måste säga att jag är sjukt nöjd med appen genom Apple tv, fattas dock lite text på några bra kanaler. Någon mer som kör genom atv, inte hundra på vilka man får ut i HD?
Jag kollar på TV genom ATV 4K i bion. Har ingen sladd neddragen från parabolen dit. Precis som du riktigt nöjd. Tror det är HD på alla kanaler som har det i boxen. I sovrummet så har jag slängt ut en gammal HD box, sa upp tvillingkortet och kör bara atv4.
Postad 14 January 2018 - 15:36
Det går att bara köra play, man loggar in i appen
Okej då kan man ju ha den kvar i kartongen. Funkar det även att casta till chromecast bra?
Postad 14 January 2018 - 17:40
Den här? I så fall kan det kanske va värt att vänta.
Grymt bra att Uhd boxen äntligen är påväg och Android är inte dumt.
Blir att byta ut min vita box till denna då.
Varit på CD 1 år iallafall och dom har sagt att den kommer, Så Viasat har fått varit ensamma bra länge iallafall.
Postad 14 January 2018 - 17:52
Tror det är HD på alla kanaler som har det i boxen.
Ok! Ja det är överlag bra bildkvalitét, så därför man kanske inte upplever så stor skillnad av de kanaler man använder ![]()
Funkar det även att casta till chromecast bra?
Har tyvärr inte testat det, då behovet inte finnes ![]()
Postad 14 January 2018 - 17:56
Funkar det även att casta till chromecast bra?
Dom gångerna jag eller tanten har castat till CC har det funkat bra.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
93 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?