Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#5351

Postad 16 mars 2012 - 10:31

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 701 inlägg
  • 0

En fråga?
Finns det ingen manual hur man gör med Boxee
Jag har den kopplad till mitt nätverk har även en Neatgear Redy NAS Har hittar man den ifrån Boxeen

www.boxee.tv eller sweboxee.se

#5352

Postad 17 mars 2012 - 09:51

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
God morgon!
Jag är en gammal XBMC-räv som har kört den mjukvaran sen den kom till PC. I höstas köpte jag en ATV2 under en resa till USA. Dessvärre är jag inte alls nöjd med den, XBMC gör det den ska men hårdvaran räcker helt enkelt inte till.

Nu har jag länge varit inställd på att bygga en egen HTPC med precis den kraft som jag vill ha, främst för att kunna spela upp BD50-filmer m.m.
Men så fick jag höra om att Boxeen klarar BD50. Stämmer det? Jag trodde att det hade med licenser att göra, men Boxee har kanske köpt sig rättigheten?

Redigerat av henke19822, 17 mars 2012 - 10:19.


#5353

Postad 17 mars 2012 - 10:51

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Det finns ingen BDA licens så du får nöja dig med BD Lite. Tänker du bara spela BD-ISO skulle jag råda dig att köpa nån annan spelare i dagsläget eller bygga en egen, speciellt om du ska spela upp 3D. Dina övriga resonemang har enbart att göra med processorkapacitet och inte licenser.

#5354

Postad 17 mars 2012 - 11:20

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0

Det finns ingen BDA licens så du får nöja dig med BD Lite. Tänker du bara spela BD-ISO skulle jag råda dig att köpa nån annan spelare i dagsläget eller bygga en egen, speciellt om du ska spela upp 3D. Dina övriga resonemang har enbart att göra med processorkapacitet och inte licenser.

Okej, så det är alltså hårdvaran som inte helt och hållet räcker till?
Om vi pratar BD Lite, är det halva bitraten som gäller? En vanlig Full BD ligger väl på 35 Mbit/s?
3D är inte överhuvudtaget intressant, jag vill bara spela upp bluray i bästa möjliga kvalitet!

Redigerat av henke19822, 17 mars 2012 - 11:22.


#5355

Postad 17 mars 2012 - 19:54

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
BD Lite innebär att menysystemet inte fungerar då det krävs licenskostnad. Du kan spela upp vilken bitrate som helst på de flesta spelare så länge de är dimensionerade för att spela media, vilket nog alla har förutom apple.
Titta på Dunespelare istället.

#5356

Postad 17 mars 2012 - 20:40

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0

BD Lite innebär att menysystemet inte fungerar då det krävs licenskostnad. Du kan spela upp vilken bitrate som helst på de flesta spelare så länge de är dimensionerade för att spela media, vilket nog alla har förutom apple.
Titta på Dunespelare istället.

Aha, så det är menysystemet som är problemet. Det är iofs inga konstigheter för mig, det borde väl gå att rationalisera bort så länge filmen kan spelas med undertext. Dunespelarna har jag hört talas om men vet inget om, men spontant känns de prisvärda. Men de klarar väl inte av rar-bibliotek, det är en dealbreaker för egen del.

#5357

Postad 17 mars 2012 - 21:49

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Då har du inget annat val än htpc, då du inte kan spela bd-iso i rar utan problem på boxee. Processorn klarar inte av att dekomprimera den kombinationen utan buffer. Mkv fungerar fint dock.

#5358

Postad 17 mars 2012 - 23:45

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0

Då har du inget annat val än htpc, då du inte kan spela bd-iso i rar utan problem på boxee. Processorn klarar inte av att dekomprimera den kombinationen utan buffer. Mkv fungerar fint dock.

Ja, jag bör väl tillägga att jag inte har så många backuper av mina BDs, så bd-iso kan jag tänka mig att packa upp däremot. Då borde en Dune fungera, kanske även en Boxee om man plockar bort allt tjafs!

#5359

Postad 18 mars 2012 - 17:12

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
Så, nu har jag gjort en backup på en Blurayfilm, och rensat bort allt onödigt (ingen komprimering). Apple TVn klarar av att starta filmen men av naturliga skäl hackar det ordentligt. Skulle ett sånt klipp gå att spela upp på Boxeen tror ni?

Redigerat av henke19822, 18 mars 2012 - 17:12.


#5360

Postad 18 mars 2012 - 17:44

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Så, nu har jag gjort en backup på en Blurayfilm, och rensat bort allt onödigt (ingen komprimering). Apple TVn klarar av att starta filmen men av naturliga skäl hackar det ordentligt. Skulle ett sånt klipp gå att spela upp på Boxeen tror ni?


Jag spelar ofta upp full blurays med Boxee. Nackdelen med att man inte har några menyer är att ibland så väljer den fel playlist, och jag vet inte om det går att ändra, så vissa skivor har den haft problem med. Säg att det är 1 av 20 eller något. Men att välja ljudspår och undertext är inga problem.

#5361

Postad 18 mars 2012 - 18:34

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0
Sparar inte Boxeen cookies? Varje gång man går in på svtplay måste man ju ändra till 720p. Finns det nåt sätt att spara detta?

#5362

Postad 18 mars 2012 - 20:23

Unregisterede3cee071
  • Unregisterede3cee071
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Primärt vill jag kunna lysna på Spotify i min gammla HiFi utrustning.
Koppling analogt mot min HiFi förstärkare
Jag är också intreserad av en Boxee för att se tex SVT-Play och SF-Anytime.

Fungerar analogt ljud mot HiFi samtidigt som jag kan använda HDMI ljudet vi TV.
Det kräver inte omkonfigurering flytt av kablar mm. ?

Någon erfarenhet av denn uppsättning?
Hur presterar den med anlogt ljud?

#5363

Postad 18 mars 2012 - 22:01

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Det enda du kan mata ut är 2ch stereo om du vill använda alla utgångar samtidigt. Annars får du byta manuellt i meny.

Redigerat av Unregistered577c6879, 18 mars 2012 - 22:02.


#5364

Postad 19 mars 2012 - 08:40

Unregisterede3cee071
  • Unregisterede3cee071
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Så jag kan skicka ljud från Spotify till analoga RCA och Film ljud via HDMI till TV utan att behöva änfra inställningar ?

#5365

Postad 19 mars 2012 - 09:33

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 051 inlägg
  • 0

Så jag kan skicka ljud från Spotify till analoga RCA och Film ljud via HDMI till TV utan att behöva änfra inställningar ?


Ja som Ghostlink säger så kan man ställa in att få ljud ur alla utgångarna samtidigt.
Men nackdelen med att göra så är att du bara får ut stereo ur HDMI också och tittar du på en film missar du dom bättre ljudformaten.

#5366

Postad 19 mars 2012 - 18:30

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
testade igår att streama viaplay via ipaden till BB med bländande resultat!! Blir nog att säga upp viasat genom comhem och köra med paddan, iphonen och BB! :)

#5367

Postad 20 mars 2012 - 09:17

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Men vad har hänt!?
Efter senaste uppdateringen var barnlåset ibockat, Och så behöver man lösen för att ta bort det!? Vilket lösen är det? Och hur återställer man alt. tar bort det?? Blir fan tokig! Kunde inte ens kolla videos på tuben, då det var "blockat"
Please help!!

#5368

Postad 20 mars 2012 - 09:17

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 701 inlägg
  • 0

testade igår att streama viaplay via ipaden till BB med bländande resultat!! Blir nog att säga upp viasat genom comhem och köra med paddan, iphonen och BB! :)

Det ja. När jag försökt strömma svt play så blir ljudet helt uppfuckat,likadant när jag strömmar en film,musik blir hyggligt men långt ifrån bra. Svt play finns ju i boxen men jag ville pröva strömmningskvaliten. Youtube blir också mysko ljud.

#5369

Postad 20 mars 2012 - 14:49

HC77
  • HC77
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Hej på er!

Min Boxee Box hänger sig ofta vid uppstart. Cirka hälften av gångerna jag startar maskinen så kör den uppstarten men sedan blir det bara svart dvs kommer aldrigt till Boxeen startsida.

Detta har blivit värre senaste tiden och börjar bli något irriterande. Enda lösningen för att komma runt problemet är att hålla inne av/på knappen ett antal sekunder för att därefter sätta på den igen och hoppas på bättre tur denna gång. Kör senaste officiella uppdateringen.

Någon som har något förslag på lösning? Läst tidigare om att "resetta" boxeen, kan det eventuellt vara lösningen?

/Henrik

#5370

Postad 20 mars 2012 - 16:07

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man resettar lösen i boxen??? eller får reda på vilken det är?!

#5371

Postad 20 mars 2012 - 16:57

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Nån som vet hur man resettar lösen i boxen??? eller får reda på vilken det är?!

Möjligt att det går att få ut från en debug dump minns inte om det är i plain text. Annars reset.

Någon som har något förslag på lösning? Läst tidigare om att "resetta" boxeen, kan det eventuellt vara lösningen?

/Henrik

Är det möjligen så att du startar den innan förstärkaren är igång? Se till att tv och förstärkare är igång innan.

#5372

Postad 20 mars 2012 - 22:10

HC77
  • HC77
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Ofta brukar jag låta Boxxen stå på över dagen så det kanske är det som är problemet?

Menar du alltså att om Boxeen är på innan man slår på TV så fungerar det inte och vad beror detta på i så fall?
Då är det än sämre än förväntat. Inte nog med att man inte kan slå på Boxeen via multifjärr trots att jag har IR-öga kopplat till USB-porten på Boxeen och därmed kan styra alla funktioner utom att sätta igång den via multifjärren. Kan man då inte heller låta den stå på för att på så vis slippa plocka fram Boxeens egna fjärrkontroll för enbart slå på Boxeen?

Är det någon som har en lösning för att kunna slå på maskinen med en multifjärr. Jag har som sagt IR-öga kopplat till USB-porten och kan då styra de flesta funktioner utom tillslag eftersom USB-porten inte är
igång förräns Boxeen är tillslagen. Jag har även ett RF-batteri i min multifjärr och skickar således både RF- och IR signaler men Boxen ligger på en annan frekvens än vad RF-batteriet sänder ut så detta hjälper inte heller för att kunna slå på Boxeen.

Min enda lösning hittils har varit att låta Boxeen stå på men det verkar inte vara någon bra lösning det heller. Till råga på allt så drar den lika mycket ström (eller till och med lite mer faktiskt) när den är i standby än när man använder den.

Redigerat av HC77, 20 mars 2012 - 22:10.


#5373

Postad 20 mars 2012 - 23:09

xputnic
  • xputnic
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Har nu beställt en BB, och fram till en liten stund sedan verkade allt frid och fröjd, men nu läser jag på allt fler ställen att den har följande problem och undrar hur vanligt förekommande de är:

Långsam indexering
Problem med ljud om man har kopplat den till en reciever
Att den hänger sig väldigt ofta vid uppstart.

Det andra alternativet skulle vara en atv3

Har sedan 2002 kört med gamla hederliga xbox, tänkte att det var dags att uppgradera.

#5374

Postad 20 mars 2012 - 23:15

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 051 inlägg
  • 0

Långsam indexering


Jag vet inte vem som sagt att den är långsam och vem som sagt att det går fort.
Det tar den tid det tar helt enkelt och inget att oroa sig över.

Problem med ljud om man har kopplat den till en reciever


Vad för problem?

Att den hänger sig väldigt ofta vid uppstart.


Har bara läst att en har sådant problem så jag skulle inte heller oroa mig för det om jag vore du.

Det andra alternativet skulle vara en atv3


Inget alternativ så länge den inte går att jailbreaka.

#5375

Postad 20 mars 2012 - 23:30

xputnic
  • xputnic
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Vad för problem?

Framför allt skulle problemen vara när man vill köra mkv filer (1080) att ljudet vid vissa tillfällen laggar.

Redigerat av xputnic, 20 mars 2012 - 23:30.


#5376

Postad 20 mars 2012 - 23:33

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 051 inlägg
  • 0

Framför allt skulle problemen vara när man vill köra mkv filer (1080) att ljudet vid vissa tillfällen laggar.


Hm...aldrig upplevt och av mina +250 filmer är 80% 1080 och alla spelas upp utan problem.
Skulle det hända beror det med största sannolikhet på dåligt skapade mkv filer.

#5377

Postad 21 mars 2012 - 00:42

RafaelMoon
  • RafaelMoon
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hi everyone

Since I installed the latest update on my Boxee Box, my box is having an issue when i try to turn it off from
the remote. The box stays on and i get a black screen on my tv.

Please, if anyone could help me out to fix these problems.

Thank you.

#5378

Postad 21 mars 2012 - 10:40

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Ofta brukar jag låta Boxxen stå på över dagen så det kanske är det som är problemet?
masssa text....

Ingen aning, det är inget man kan textuellt analysera sig fram till.
Kan vara så att din förstärkare eller tv helt enkelt inte synkar hdmi-signalen.
Du får testa dig fram och se.

#5379

Postad 21 mars 2012 - 13:26

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Intel kommer lansera nya atom CE5300 inom en snar framtid. Mest troliga är att vi säkert får se boxee v 2 (om den släpps) på denna plattform.

#5380

Postad 21 mars 2012 - 21:06

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0
Här hittar man appar för DR (Danmarks Radio):

repository: boxee.gofind.dk

Funkar rätt bra, men är ganska basic...

#5381

Postad 21 mars 2012 - 21:14

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Intel kommer lansera nya atom CE5300 inom en snar framtid. Mest troliga är att vi säkert får se boxee v 2 (om den släpps) på denna plattform.


Du kan inte ana hur rätt du har....

#5382

Postad 21 mars 2012 - 21:36

Unregistered671c75ff
  • Unregistered671c75ff
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0
Har fått ett väldigt retsamt problem, jag har nu bara bytt i nätverket från trådlöst till kabel,so far so good MEN såfort jag går in under "files" och klickar på den enhet i mitt nätverk som jag vill komma åt så kommer det bara upp ett formulär där boxee frågar efter användare och lösenord!?

Jag har nu provat alla möjliga användar namn och lösenord utan att jag kommer vidare,VILKET lösenord är det den vill ha här??

Jag håller på att bli galen på detta,har ju haft min boxee jättelänge och aldrig behövt fylla i nått lösenord här varje gång jag skall komma åt något på mitt nätverk!!?

Nån som vet vad som är fel?

Redigerat av Unregistered671c75ff, 22 mars 2012 - 09:21.


#5383

Postad 21 mars 2012 - 21:37

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

Hi everyone

Since I installed the latest update on my Boxee Box, my box is having an issue when i try to turn it off from
the remote. The box stays on and i get a black screen on my tv.

Please, if anyone could help me out to fix these problems.

Thank you.


I have had the same and it was solved by go to settings --> system --> advanced --> reset to default
The shares and DB remains but everything else get reset

#5384

Postad 22 mars 2012 - 12:57

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Coolt med de nya Porrapparna i boxee :-) haha. Synd att de stängdes bara .....

#5385

Postad 22 mars 2012 - 13:10

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 051 inlägg
  • 0

Coolt med de nya Porrapparna i boxee :-) haha. Synd att de stängdes bara .....


Porr kan man få tag på annat sätt än att ha det i BB:en

#5386

Postad 22 mars 2012 - 13:44

d_elofson
  • d_elofson
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Har fått problem med min BB.... Det började med att den började stänga av sig själv lite slumpmässigt. Sedan blev det oftare och oftare. Efter en självavstängning kunde man inte sätta på den direkt efter, utan fick vänta allt från 10 min, till 1 timme. Gjorde en factory restore och kändes som det löste sig, men icke. Den började stänga av sig själv igen.
Nu har det gått så långt att den är stendöd. Den blåa lampan på nätadaptern lyser (men har uppmärksammat att den ibland håller spänning kvar väldigt länge efter jag gjort den helt strömlös, tror lampan lös i drygt 10 min vissa av gångerna) Har tyvärr ingen multimeter så jag kan inte mäta på den. Det är ju en D-link så misstankarna finns att det är nätadaptern som gett upp, men vet inte riktigt.

Någon som har en erfarenhet av detta? Eller måste jag leta rätt på kvittot och ta mig till Kjell & Co och byta ut den.

#5387

Postad 22 mars 2012 - 13:53

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 701 inlägg
  • 0

Har fått problem med min BB.... Det började med att den började stänga av sig själv lite slumpmässigt. Sedan blev det oftare och oftare. Efter en självavstängning kunde man inte sätta på den direkt efter, utan fick vänta allt från 10 min, till 1 timme. Gjorde en factory restore och kändes som det löste sig, men icke. Den började stänga av sig själv igen.
Nu har det gått så långt att den är stendöd. Den blåa lampan på nätadaptern lyser (men har uppmärksammat att den ibland håller spänning kvar väldigt länge efter jag gjort den helt strömlös, tror lampan lös i drygt 10 min vissa av gångerna) Har tyvärr ingen multimeter så jag kan inte mäta på den. Det är ju en D-link så misstankarna finns att det är nätadaptern som gett upp, men vet inte riktigt.

Någon som har en erfarenhet av detta? Eller måste jag leta rätt på kvittot och ta mig till Kjell & Co och byta ut den.

Hade jag varit du hade jag stuckit till kjelles tvärt.

#5388

Postad 22 mars 2012 - 14:24

d_elofson
  • d_elofson
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Hade jag varit du hade jag stuckit till kjelles tvärt.


Jo, har lutat åt det. Får bli mitt lördagsprojekt då, leta kvitto :)

#5389

Postad 22 mars 2012 - 15:32

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 701 inlägg
  • 0

Jo, har lutat åt det. Får bli mitt lördagsprojekt då, leta kvitto :)

Lycka till,hoppas det blir bättre med den nya :)

#5390

Postad 22 mars 2012 - 17:52

Unregistered671c75ff
  • Unregistered671c75ff
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0

Har fått ett väldigt retsamt problem, jag har nu bara bytt i nätverket från trådlöst till kabel,so far so good MEN såfort jag går in under "files" och klickar på den enhet i mitt nätverk som jag vill komma åt så kommer det bara upp ett formulär där boxee frågar efter användare och lösenord!?

Jag har nu provat alla möjliga användar namn och lösenord utan att jag kommer vidare,VILKET lösenord är det den vill ha här??

Jag håller på att bli galen på detta,har ju haft min boxee jättelänge och aldrig behövt fylla i nått lösenord här varje gång jag skall komma åt något på mitt nätverk!!?

Nån som vet vad som är fel?


Nu har jag gjort en factory reset på den för att få igång den igen men utan resultat!?

Såfort jag klickar på min stationära dator genom boxee - files så kommer det upp att den vill ha användarnamn och lösenord men jag har inget sånt på den datorn, jag har försökt med alla möjliga lösenord för min raouter,trådlösa nätverk,användarnamnet för boxee osv osv...VILKET LÖSENORD VILL DEN HA??

Slänger snart ut fanskapet

#5391

Postad 22 mars 2012 - 18:09

Unregistered671c75ff
  • Unregistered671c75ff
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0

Nu har jag gjort en factory reset på den för att få igång den igen men utan resultat!?

Såfort jag klickar på min stationära dator genom boxee - files så kommer det upp att den vill ha användarnamn och lösenord men jag har inget sånt på den datorn, jag har försökt med alla möjliga lösenord för min raouter,trådlösa nätverk,användarnamnet för boxee osv osv...VILKET LÖSENORD VILL DEN HA??

Slänger snart ut fanskapet


Nu fick jag igång det!
(Den blev nog rädd om livet där;))

Tack vare guiden på sweboxee.se

#5392

Postad 22 mars 2012 - 19:08

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Tyvärr är det oftast så att dumburken fungerar men att det är den mänskliga faktorn som gjort ett fel. Hade själv problem med boxee som höll på att göra mig vansinnig men fixade det till slut.

#5393

Postad 22 mars 2012 - 20:16

Unregistered671c75ff
  • Unregistered671c75ff
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0

Tyvärr är det oftast så att dumburken fungerar men att det är den mänskliga faktorn som gjort ett fel. Hade själv problem med boxee som höll på att göra mig vansinnig men fixade det till slut.


Givetvis är det så!

#5394

Postad 23 mars 2012 - 21:02

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Så, nu har jag gjort en backup på en Blurayfilm, och rensat bort allt onödigt (ingen komprimering). Apple TVn klarar av att starta filmen men av naturliga skäl hackar det ordentligt. Skulle ett sånt klipp gå att spela upp på Boxeen tror ni?

Blu-ray, både ISO (utan menyer) och rippade med mkv-container fungerar klockrent för mig.

Sparar inte Boxeen cookies? Varje gång man går in på svtplay måste man ju ändra till 720p. Finns det nåt sätt att spara detta?

Kör du SVT-appen så sätter den AUTO varje gång istället

Hej på er!

Min Boxee Box hänger sig ofta vid uppstart. Cirka hälften av gångerna jag startar maskinen så kör den uppstarten men sedan blir det bara svart dvs kommer aldrigt till Boxeen startsida.

Detta har blivit värre senaste tiden och börjar bli något irriterande. Enda lösningen för att komma runt problemet är att hålla inne av/på knappen ett antal sekunder för att därefter sätta på den igen och hoppas på bättre tur denna gång. Kör senaste officiella uppdateringen.

Någon som har något förslag på lösning? Läst tidigare om att "resetta" boxeen, kan det eventuellt vara lösningen?

/Henrik

Är du säker på att det inte är din TV eller receiver som spelar dig ett spratt?
När det gäller HDMI så kan felet ligga i princip vart som helst.

Har nu beställt en BB, och fram till en liten stund sedan verkade allt frid och fröjd, men nu läser jag på allt fler ställen att den har följande problem och undrar hur vanligt förekommande de är:

Långsam indexering
Problem med ljud om man har kopplat den till en reciever
Att den hänger sig väldigt ofta vid uppstart.

Det andra alternativet skulle vara en atv3

Har sedan 2002 kört med gamla hederliga xbox, tänkte att det var dags att uppgradera.

Tråden tar mest upp problem och de du listar ovan är inget som stora skaran drabbas av.
Det finns ett antal kända rena fel, bl.a. audio-dropouts vid HD-ljud, men för de flesta fungerar den stabilt utan problem.
Jag använder min dagligen till DVD-iso, blu-rayrippar och playkanaler och har nästan aldrig något problem.
Visst skulle den kunna vara snabbare ibland, men inget som stör....

Framför allt skulle problemen vara när man vill köra mkv filer (1080) att ljudet vid vissa tillfällen laggar.

Har aldrig hänt mig

#5395

Postad 24 mars 2012 - 12:01

Obolo
  • Obolo
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Tjena. Har haft min Boxee ett bra tag. Nästan alltid fungerat smärtfritt. Men nu de sista dagarna har det flippat ur en del. Har en extern hårddisk som jag lägger in film på, nu när jag kopplar den till Boxee så kan jag för det första inte gå in på Filer och bläddra för att manuellt identifiera. Finns inga lokala medier står det. Och när jag nu har scannat om hela mappen har det försvunnit ca 200 filmer som jag nu inte kommer åt!?

What to do?

Som sagt aldrigt haft det här problemet förut och jag har inte ändrat eller gjort ngt annorlunda med boxen.

#5396

Postad 24 mars 2012 - 17:31

Unregistered671c75ff
  • Unregistered671c75ff
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0
Nu har jag samma problem igen med min Netgear 4disks NAS som jag anslutit till mitt nätverk, jag hittar det genom min Boxee men såfort jag skall "Adda source" så kräver den lösenord och användarnamn,men VILKET lösen och användarnamn vill den ha??
Har försökt följa guiden igen men det funkar fan inte,blir galen snart...

#5397

Postad 24 mars 2012 - 17:51

Obolo
  • Obolo
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Kan ju uppdatera lite genom att säga att jag gjort en factory reset. Skulle jag aldrig gjort. Boxee hittar min xterna disk och jag kan lägga till min källa. Dock kan Boxee inte hitta någonting i självaste mappen även fast den är fullsmockad med film. Frustrerande...

#5398

Postad 24 mars 2012 - 18:42

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Nu har jag samma problem igen med min Netgear 4disks NAS som jag anslutit till mitt nätverk, jag hittar det genom min Boxee men såfort jag skall "Adda source" så kräver den lösenord och användarnamn,men VILKET lösen och användarnamn vill den ha??
Har försökt följa guiden igen men det funkar fan inte,blir galen snart...

Problemet är väl att du inte har skapat en mapp på din nas som kräver användarnamn och lösenord. Lägg sedan till mappen under sources med ipnummer till nasen i boxee. Gör det så lär det fungera.

#5399

Postad 24 mars 2012 - 18:52

Unregistered671c75ff
  • Unregistered671c75ff
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0

Problemet är väl att du inte har skapat en mapp på din nas som kräver användarnamn och lösenord. Lägg sedan till mappen under sources med ipnummer till nasen i boxee. Gör det så lär det fungera.

Hur menar du nu?
Skall jag skapa en mapp som kräver användarnamn och lösen?
Är det inte det jag inte skall göra?
Jag får ju upp att jag skall slå in anv och lösen hela tiden som inte finns?

#5400

Postad 24 mars 2012 - 19:13

Obolo
  • Obolo
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Uppdatering nr 2.. Har lyckats scanna mapparna. Det står att över 800 filer är identifierade, men inget dyker upp i biblioteket.. Varför??



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.