Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 March 2009 - 23:19

Hilja
  • Hilja
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Satt och testade att skriva ett sms med tangentbordet på skärmen och gick in och testade lite olika inställningar. Valde att använda handrörelse för shift, mellanslag osv och då märkte jag att gör man handrörelsen för shift på frågetecknet så blir det inget frågetecken utan ett "lika med" tecken (=) istället.

Någon mer som har märkt detta?

Postad 05 March 2009 - 00:43

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0
Av ren nyfikenhet, ni som har en X1:a (eller någon annan mobil med ett riktigt tangentbord), hur ofta använder ni det jämfört med de virtuella tangentbord som ni också har tillgång till på skärmen? I teorin borde det ju vara varje gång, men riktigt så enkelt är det nog inte, speciellt som det väl knappast går att hantera med endast en hand?

Postad 05 March 2009 - 04:10

thestaar
  • thestaar
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Tjaba, man ska ju lägga kartorna för tomtom i my documents men det ligger ju på internminnet och där är det inte plats för nåra kartor ju.

tips på ideer?

ja löste det, man kunde tydligen lägga kartorna direkt i rooten på minneskort :blink:

Redigerat av thestaar, 05 March 2009 - 04:20.

Postad 05 March 2009 - 04:14

Boniek
  • Boniek
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hallo... Är ganska nya med min SonyEricsson X1... Ville ha ett knapplås så jag installerade throttleLock.. Har gjort som det står men ändå får jag inte telefonen att låsas automatiskt :blink: Man vill ju att det ska låsa sig sj.. Nån som vet varför jag inte får det o fungera ?!

Postad 05 March 2009 - 08:58

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Ja allt försvinner då du lägger in en ny ROM. Använd backup programmet PPCPimbackup. Funkar kanon.

Tack! Det verkar riktigt bra. Sparas bifogade bilder m.m. i MMS också?

Postad 05 March 2009 - 08:58

Jesper K
  • Jesper K
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Japp..Men tänk på att om telefonen dör så du inte kan återställa den kan det bli problem med garantin

Ok, tack!
Kan man fortfarande installera nya ROM (om det nu kommer någon mer) från SE mha SE-US med HArd-SPL installerat eller är det kört?
/Jesper

Postad 05 March 2009 - 10:08

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Ok, tack!
Kan man fortfarande installera nya ROM (om det nu kommer någon mer) från SE mha SE-US med HArd-SPL installerat eller är det kört?
/Jesper

Om du vill uppdatera med ny ROM från SE tror jag att du även måste installera StockSPL så att telefonen blir i original utförande.

Postad 05 March 2009 - 10:55

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Av ren nyfikenhet, ni som har en X1:a (eller någon annan mobil med ett riktigt tangentbord), hur ofta använder ni det jämfört med de virtuella tangentbord som ni också har tillgång till på skärmen? I teorin borde det ju vara varje gång, men riktigt så enkelt är det nog inte, speciellt som det väl knappast går att hantera med endast en hand?

För SMS använder jag uteslutande ett on-screen T9 tangentbord. För mail och inlägg på Minhembio-forumet :P så använder jag det riktiga tangentbordet. Så vidare tolkning av detta är väl att om man skall skriva en längre text är det bättre med det fysiska Tbordet - medans on-screen Tbordet är bättre för snabba korta texter..

T9an som jag har installerat funkar utmärkt att skriva med tummen.

Postad 05 March 2009 - 12:37

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

För SMS använder jag uteslutande ett on-screen T9 tangentbord. För mail och inlägg på Minhembio-forumet :P så använder jag det riktiga tangentbordet. Så vidare tolkning av detta är väl att om man skall skriva en längre text är det bättre med det fysiska Tbordet - medans on-screen Tbordet är bättre för snabba korta texter..

T9an som jag har installerat funkar utmärkt att skriva med tummen.

Intressant, för det är precis så jag själv funderar och det är väl i linje med mina tidigare erfarenheter, man använder inte det riktiga tangentbordet annat än till "normal datoranvändning", men för telefonsaker och sånt kör man hellre det på skärmen. Kan det senare användas någorlunda bra med enhandsgrepp på X1an?

Postad 05 March 2009 - 12:41

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0
Ledsen om detta redan är diskuterat, men ni som nyligen köpt en X1a och därmed säkert också funderat på Touch HD, vad gjorde att ni till slut valde denna telefon och känner ni er nöjda med det beslutet i efterhand? Funderar nämligen själv mellan de båda, men har kört fast...

Postad 05 March 2009 - 12:52

Losell
  • Losell
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Tjaba, man ska ju lägga kartorna för tomtom i my documents men det ligger ju på internminnet och där är det inte plats för nåra kartor ju.

tips på ideer?

ja löste det, man kunde tydligen lägga kartorna direkt i rooten på minneskort :P

Jag lyckades att lösa det med att skapa en mapp på minneskortet och döpa den till my documents.
tomtom programmet hittade kartorna utan problem :D

Postad 05 March 2009 - 13:09

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0

Ledsen om detta redan är diskuterat, men ni som nyligen köpt en X1a och därmed säkert också funderat på Touch HD, vad gjorde att ni till slut valde denna telefon och känner ni er nöjda med det beslutet i efterhand? Funderar nämligen själv mellan de båda, men har kört fast...

Tangentbordet väger som jag ser det över till X1s fördel. Även styrplattan och kvalitetskänslan talar för den.

Du bör försöka prova båda och fundera. De är så lika att valet handlar om smak och huruvida man vill ha ett tangentbord eller ej.

Postad 05 March 2009 - 14:01

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Hittade plötsligt idag en ny panel - TV4.
Vi ju gärna testa även om jag inte är så fötjust att växla mellan paneler.
Laddade ner som vanligt till minneskortet och installerade därifrån till telefonen, la in panelen bland de övriga. Så långt ok - men sen då? Valde denna nya panel och den bara står och snurrar. Tog fram tangentbordet och då kommer det plötsligt fram en halvfärdig layout men det snurrar fortfarande. Det kan ju inte vara riktigt det här.
Någon annan som har lust att pröva?

Postad 05 March 2009 - 14:05

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Irritationsmoment 1.

Då någon skickar ett MMS får man bara upp ett litet kuvert längst upp på skärmen. Man måste sedan gå in och godkänna i en liten meny längst ned att hämta mms'et för att "den aktiva dataanslutningen kan avbrytas" bla bla bla...

Jag vill ha mina MMS med notifiering direkt de finns tillgängliga. Automatiskt nedladdning och en rejäl signal + vibration....

Någon som fått till det?

:P

Postad 05 March 2009 - 15:15

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Irritationsmoment 1.

Då någon skickar ett MMS får man bara upp ett litet kuvert längst upp på skärmen. Man måste sedan gå in och godkänna i en liten meny längst ned att hämta mms'et för att "den aktiva dataanslutningen kan avbrytas" bla bla bla...

Jag vill ha mina MMS med notifiering direkt de finns tillgängliga. Automatiskt nedladdning och en rejäl signal + vibration....

Någon som fått till det?

:P

Det hela beror väl på att Telia (med flera?) inte kan ladda hem MMS med den vanliga datauppkopplingen utan måste byta...tror inte du skulle uppskatta om telefonen helt plötsligt stängde av din dataanslutning mitt när du jobbar med den.

Postad 05 March 2009 - 16:17

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Det hela beror väl på att Telia (med flera?) inte kan ladda hem MMS med den vanliga datauppkopplingen utan måste byta...tror inte du skulle uppskatta om telefonen helt plötsligt stängde av din dataanslutning mitt när du jobbar med den.

Pja, jag skulle vilja kunna välja. Som det är nu skulle jag hellre vilja att den avbröt automagiskt och hämtade MMS för uppkopplingen kan jag köra via annat...

Postad 05 March 2009 - 16:53

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Var hittar jag skandinaviska kartor til TomTom?

Postad 05 March 2009 - 18:49

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Var hittar jag skandinaviska kartor til TomTom?

De köper du på Tomtoms sida.

Postad 05 March 2009 - 20:13

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Pja, jag skulle vilja kunna välja. Som det är nu skulle jag hellre vilja att den avbröt automagiskt och hämtade MMS för uppkopplingen kan jag köra via annat...

Jag skulle med vilja att det laddas hem utan att man blir tillfrågad.

SEn skulle jag även vilja få samma "notifikation" när man får sms. När man får mms dyker en bild på kontakten upp. Det gör det inte vid sms.

Postad 05 March 2009 - 21:12

Itzhak
  • Itzhak
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej. Har en xperia som jag nu även tänkt använda som mp3 spelare. Finns det nått schysst program som hanterar detta bra? Gärna gratis... tycker både windows mediaplayer och core player är dåligt ur denna synpunkt, är mer ute efter "iPod" liknande menyer..
Tacksam för svar

EDIT När man lägger in mp3 låter i mappen Min Musik öch kör active synch så kommer det upp att minnet är fullt..Detta kan dock inte stämma, Hur får man mp3 filer att lägga sig på flash minnet och inte på telefonminnet?

Redigerat av Itzhak, 05 March 2009 - 22:11.

Postad 05 March 2009 - 22:00

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Jag skulle med vilja att det laddas hem utan att man blir tillfrågad.

SEn skulle jag även vilja få samma "notifikation" när man får sms. När man får mms dyker en bild på kontakten upp. Det gör det inte vid sms.

Vad menar ni med att man måste "godkänna" ett mms? Mina kommer på samma sätt som sms. Är det inte en inställning att mms hämtas automatiskt/manuellt.

Postad 05 March 2009 - 23:44

winkelhock
  • winkelhock
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Irritationsmoment 1.

Någon som fått till det?

;)

Jag har telia och för mig funkar det då så utom då jag ett tag hade valt att bara använda GSM nätet för att min mottagning hemma är dålig i det nätet då fick jag alltid en pratbubbla som sa att jag hade ett mms att hämta
men så fort jag ändrade till automatisk på val av tel nätet funkade det igen och min mms signal är den samma som
sms signalen jag väljer

Postad 05 March 2009 - 23:59

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0

Hej. Har en xperia som jag nu även tänkt använda som mp3 spelare. Finns det nått schysst program som hanterar detta bra? Gärna gratis... tycker både windows mediaplayer och core player är dåligt ur denna synpunkt, är mer ute efter "iPod" liknande menyer..
Tacksam för svar

EDIT När man lägger in mp3 låter i mappen Min Musik öch kör active synch så kommer det upp att minnet är fullt..Detta kan dock inte stämma, Hur får man mp3 filer att lägga sig på flash minnet och inte på telefonminnet?

Man drar naturligtvis över filerna manuellt. Jag brukar lägga min musik i minneskort\My documents\My Music (egenskapade mappar). När filerna dragits över låter man musikspelaren uppdatera. För snabbare överföring kan nallen med fördel anslutas i läget "USB-minne", alltså inte Active Sync.

Postad 06 March 2009 - 00:44

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Jag är intresserad av en bra MP3 spelare med. Coreplayer buggar hela tiden om MP3 filerna har ett omslag linkat till dom, och telefonen låser sig ibland på grund av det. Dessutom ser jag sällan på filmer i telefonen.
Mediaspelaren lyder inte mitt BT headset (det gör därimot Coreplayer).
Någon som vet en bra MP3 spelare med lätt gränsnitt, som minns vad man spelade efter man stängt av telefonen och satt på den igen. Den skall dessutom kunna visa omslagen på de album jag lyssnar på dom.

Postad 06 March 2009 - 08:22

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Jag har telia och för mig funkar det då så utom då jag ett tag hade valt att bara använda GSM nätet för att min mottagning hemma är dålig i det nätet då fick jag alltid en pratbubbla som sa att jag hade ett mms att hämta
men så fort jag ändrade till automatisk på val av tel nätet funkade det igen och min mms signal är den samma som
sms signalen jag väljer

Vart ändrade du de inställningarna? Jag kan bara ändra HDSPA/SMS/GPRS... inget om MMS

Postad 06 March 2009 - 08:37

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Vart ändrade du de inställningarna? Jag kan bara ändra HDSPA/SMS/GPRS... inget om MMS

När du står i e-post eller sms så välj meny. Längst ner i menyn har du mms-inställningar.

Postad 06 March 2009 - 09:29

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Hittade plötsligt idag en ny panel - TV4.
Vi ju gärna testa även om jag inte är så fötjust att växla mellan paneler.
Laddade ner som vanligt till minneskortet och installerade därifrån till telefonen, la in panelen bland de övriga. Så långt ok - men sen då? Valde denna nya panel och den bara står och snurrar. Tog fram tangentbordet och då kommer det plötsligt fram en halvfärdig layout men det snurrar fortfarande. Det kan ju inte vara riktigt det här.
Någon annan som har lust att pröva?

Testade TV4-panelen och fick samma sak - efter en stund kommer lite knappar upp men den slutar aldrig att "tänka". Efter det kunde jag inte byta tillbaka till någon annan panel utan fick starta om telefonen för att få tillbaka den i normalt skick. När jag laddade ner den så var det version 1.6 ute.. kändes mer som ver 0.06.

Postad 06 March 2009 - 09:46

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Testade TV4-panelen och fick samma sak - efter en stund kommer lite knappar upp men den slutar aldrig att "tänka". Efter det kunde jag inte byta tillbaka till någon annan panel utan fick starta om telefonen för att få tillbaka den i normalt skick. När jag laddade ner den så var det version 1.6 ute.. kändes mer som ver 0.06.

Kollade av med supporten. De säger att det gjorts ngn ändring på servern och att en uppdaterad version av tv-4 kommer om ngra dagar. Tyckte faktiskt att det lilla jag såg verkade lite småintressant. Specialpaneler som samtidigt ger tillgång till övriga funktioner är ett steg i rätt riktning.

Postad 06 March 2009 - 10:00

Atropine
  • Atropine
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Ang mp3-spelare tycker jag att spelaren i TF3D är helt okej. Den visar omslag och har de grundläggande funktioner jag behöver.

Ang MMS så gillar jag att man måste acceptera det innan telefonen innan det laddas ner. Råkar man befinna sig utanför landets gränser kan datatrafiken vara sjukt dyr och du som mottagare får pröjsa.

Postad 06 March 2009 - 10:07

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Intressant det här med att hitta inställningar för olika saker. Undrar hur det har gått till? Man bestämmer sig för att utveckla windows mobil och har 100 programmerare, så delar man ut uppgifterna. Du tar sms, du tar mms, du tar.... osv. Så kommer de tillbaka och undrar, var skall jag lägga in rutinen? Mmmmm..... lägg det någonstans där det finns en ledig plats!

Postad 06 March 2009 - 10:16

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Kollade av med supporten. De säger att det gjorts ngn ändring på servern och att en uppdaterad version av tv-4 kommer om ngra dagar. Tyckte faktiskt att det lilla jag såg verkade lite småintressant. Specialpaneler som samtidigt ger tillgång till övriga funktioner är ett steg i rätt riktning.

Var har ni hittat denna panel? Screen shots?

Postad 06 March 2009 - 10:19

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Var har ni hittat denna panel? Screen shots?

Den låg på vanliga stället på SE:s sida. Jag bad dom plocka bort den tills den fungerar. Det har dom tydligen gjort nu.

Postad 06 March 2009 - 10:31

henrik_s76
  • henrik_s76
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
TV4 Panelen till Xperia borttagen från SonyEricsson hemsida.
Laddade ner den och installerade den också igår med precis samma symptom. Testade imorse igen men ingen uppdatering har skett. Såg nu får nån timme sen att de plockat bort den...

Postad 06 March 2009 - 10:35

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Jag har frågat det innan men inte fått någar svar.
Hur lång tid tar det på era X1:or at få upp klaendern från det att ni klickar på displayen tills ni ka tex. skriva in en ny uppgift?
På min tar det minst 20s.

Postad 06 March 2009 - 10:38

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Hur lång tid tar det på era X1:or at få upp klaendern från det att ni klickar på displayen tills ni ka tex. skriva in en ny uppgift?

Ingen fördröjning i min. Fungerar direkt.

Postad 06 March 2009 - 11:03

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Ingen fördröjning i min. Fungerar direkt.

Attans. Då blir det till att lämna in den ;) Har varit så sen den var ny. Trodde att uppdaten skulle hjälpa men icke.

Postad 06 March 2009 - 11:07

vasjpett
  • vasjpett
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Samma här som ThomasX1, max 1 sek fördröjning.
/Johan

Postad 06 March 2009 - 11:37

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0

Attans. Då blir det till att lämna in den ;) Har varit så sen den var ny. Trodde att uppdaten skulle hjälpa men icke.

Förlåt men en fråga: fungerar den på övriga sätt, det är bara detta som är en anomali?

I.s.f är det knappast lönt att lämna in den eftersom det handlar om mjukvara. Har du synkat den?

Det jag skulle kunna misstänka är om någon fil är korrupt, t.ex själva kalenderfilen.

Jag hade testat ett annat program, t.ex Pocket Informant och jämfört.

Postad 06 March 2009 - 11:47

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Förlåt men en fråga: fungerar den på övriga sätt, det är bara detta som är en anomali?

I.s.f är det knappast lönt att lämna in den eftersom det handlar om mjukvara. Har du synkat den?

Det jag skulle kunna misstänka är om någon fil är korrupt, t.ex själva kalenderfilen.

Jag hade testat ett annat program, t.ex Pocket Informant och jämfört.

Tyvärr är det nog så att min lur inte är helt frisk.
Jag har samma fördröjning i vissa andra program men kalendern är den mest uppenbara och det är bara standar programen som har denna fördröjning.

Postad 06 March 2009 - 12:13

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Jag tycker det är skumt. Om tredjepartsprogram fungerar snabbt och smidigt bör det knappast vara hårdvaran. Hårdvarufel skulle påverka allt.

Jag hade utfört följande tester innan jag lämnat in den:

1. Prova Pocket Informant.
2. Installera SK-Tools och låt den rensa ut allt gammalt skräp (det programmet bör man köra regelbunder för att städa).
3. Testa en helt ren kalender utan något installerat. (Hard reset och prova kalendern utan några poster alls, testa då att lägga in en ny post)

Hjälper inte något av det mot trögheten, överväg att Hard-SPLa (ha dock stock-SPL i beredskap om du bestämmer dig för att lämna in den) och testa en annan ROM som nX1i.

Att vissa program är långsamma medan andra är snabba tyder på något mjukvarumässigt. Med tanke på serviceverkstäders standard i kombination med support av typen "starta om" hade jag enbart lämnat in nallen om det var helt säkerställt att felet ligger i HW. T.ex stendöd kamera, tangenter som inte fungerar, släckt display o.dyl.

Tröghet kan t.ex bero på registerproblem, för några dagar sedan segade min X1 ihop totalt men en körning med SK-Tools och soft reset löste det problemet.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 06 March 2009 - 12:14.

Postad 06 March 2009 - 15:16

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Ang mp3-spelare tycker jag att spelaren i TF3D är helt okej. Den visar omslag och har de grundläggande funktioner jag behöver.

Ang MMS så gillar jag att man måste acceptera det innan telefonen innan det laddas ner. Råkar man befinna sig utanför landets gränser kan datatrafiken vara sjukt dyr och du som mottagare får pröjsa.

Jo den MP3 spelaren är bra, men det är ju bara windows mediaspelaren igentligen som har ett nytt utseende (eller ja, man styr mediaspelaren med det gränsittet) Problemet är att mitt BT set inte fungerar med mediaspelaren. Den fungerar utmärkt att ringa med och lyssna på musiken med, men inte start/stop osv. Därimot fungerar BT headsetet utmärkt i coreplayer..som tyvärr är buggigt och låser telefonen med jämna mellanrum.

Postad 06 March 2009 - 15:17

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Jag är intresserad av en bra MP3 spelare med. Coreplayer buggar hela tiden om MP3 filerna har ett omslag linkat till dom, och telefonen låser sig ibland på grund av det. Dessutom ser jag sällan på filmer i telefonen.
Mediaspelaren lyder inte mitt BT headset (det gör därimot Coreplayer).
Någon som vet en bra MP3 spelare med lätt gränsnitt, som minns vad man spelade efter man stängt av telefonen och satt på den igen. Den skall dessutom kunna visa omslagen på de album jag lyssnar på dom.

Vad har du för BT-headset?

Postad 06 March 2009 - 16:28

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Efter att ha provat i princip ALLA mediaspelare som finns för WM så är det i mina ögon enbart en som faktiskt fungerar stabilt och gör vad den skall även om den helt klart saknar en del funktioner som t.ex. Pocketplayer och Coreplayer erbjuder. Den har inte heller något flashigt gränssnitt a la S2P eller TF3D media player.
Nej, för mig är det faktiskt Windows Media Player som jag faller tillbaka på gång efter gång när jag tröttnat på alla andra apps egenheter och buggar. Hur sorgligt det än kan låta.
WMP gör sitt jobb, varken mer eller mindre och den är PÅLITLIG.

Postad 06 March 2009 - 16:49

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Vad har du för BT-headset?

Jabra https://www.prisjakt...kt.php?p=240596
Som sagt fungerar alla funktioner med Coreplayer, men mediaspelaren vägrar lyda framåt/bakåt, play/stop. Jag hittar inte om det går att ställa in det någonstans i mediaplayern heller, aktivera BT styrning alltså.

Postad 06 March 2009 - 17:29

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Efter att ha provat i princip ALLA mediaspelare som finns för WM så är det i mina ögon enbart en som faktiskt fungerar stabilt och gör vad den skall även om den helt klart saknar en del funktioner som t.ex. Pocketplayer och Coreplayer erbjuder. Den har inte heller något flashigt gränssnitt a la S2P eller TF3D media player.
Nej, för mig är det faktiskt Windows Media Player som jag faller tillbaka på gång efter gång när jag tröttnat på alla andra apps egenheter och buggar. Hur sorgligt det än kan låta.
WMP gör sitt jobb, varken mer eller mindre och den är PÅLITLIG.

Håller med. Provat flera andra utan att bli övertygad. Har ett SE-BT som fungerar fint. Det enda jag saknar är möjligheten att justera ljudet, det borde finna ngt pgm som kan användas oberoende av mediaspelare?

Postad 06 March 2009 - 19:12

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Var in med den idag på Expert på väg till jobbet..
'Bla bla bla bla.. rätt att försöka laga 3ggr..' (fast den är 'lagad' och funktionstestad OK)..så nu är den inlämnad en andra gång.
Enligt Konsumentverket har man 'generellt' sett rätt att neka fler lagningsförsök om felet kvarstår efter 2 lagningar, återstår att se hur Expert resonerar.

Hämtade min utbytestelefon idag, åkte till jobbet, switchade simkort från w810´an till X1an och försökte skicka och ta emot MMS.. men tji..
Tillbaka med kortet i w810´an och MMS kan skickas och tas emot.. ;)

Helt ohållbart, sorgligt men sant.

Postad 06 March 2009 - 19:51

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
WMP provade jag i början men den stupade omgående på att min dåvarande samling var rippad med eAAC+ och efter diverse prov visade sig Pocket Player och OggVorbis vinna funktionalitets- och ljudkvalitetstävlingen.

Skall tilläggas att jag använder sladdlurar. Pocket Player är den enda spelaren som har ett gränsnitt jag riktigt kommer överens med och den låter mycket bra. WMP är inte dålig men för att jag skall överväga den behövs en plugin för OggVorbis. Tyvärr har jag inte hittat en sådan plugin.

Postad 06 March 2009 - 23:22

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Vad sägs om dessa lurarna? Någon som har erfarenhet av dom?

http://cdon.se/hemel...-headset-771786

Postad 07 March 2009 - 08:43

Hilja
  • Hilja
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag testar igen.

När man går in i en SMS-konversation så står det längst upp "Konversation med "namnet"" och därefter följer det vi har skrivit till varandra. Något jag stör mig på är färgerna som namnen står i. Mörkgrön och blå. På något vis borde väl detta gå att ändra? Någon som vet?

Tack på förhand!

Postad 07 March 2009 - 11:10

Unregistered5c665e6a
  • Unregistered5c665e6a
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Morsning!

Jag har ett underligt problem med klockan på min X1'a, som nån kanske vet hur jag löser!?
-Jag kör SPB shell, om det skulle ge någon ledtråd/förklaring...

Hursomhelst; ibland ställer min klocka om sig, eller stannar (är inte säkert på vilket), och ligger sedan efter den riktiga tiden. Då detta har skett så har det handlat om allt från 30 minuter efter riktig tid upp till två timmar efter.

Jag börjar misstänka att X1'an tar tid från en NTP-server eller liknande, för en gång då det hände mig och jag nämnde det på jobbet, så hade exakt samma sak hänt en polare vid samma tidpunkt. Klockan går sedan fel ett tag (vet faktiskt inte hur länge) och ställer sedan om sig till rätt tid automatiskt (därav NTP-misstanken).

Igår hände dock det som "inte fick hända"; klockan ställde om sig/stannade under natten och jag vaknade självmant vid 06:00, för att upptäcka att X1'an stod på 05:20 och den således tyckte det var fem minuter kvar tills dess att det var dags att larma...

Vet nån om Windows Mobile tar klockan från en NTP-server och om man i såna fall kan disable'a det nånstans???
-Eller har nån några andra teorier om vad det är som pågår!?

Tack på förhand!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.