Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 April 2010 - 11:30

AZAD
  • AZAD
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Du får göra så att du syncar kalendern på datorn mot google calender.. den kan du sen synca mot datorn.

Jag kör ical och har fått det att funka med direktsync på ett smidigt sätt nu till slut.

Fick göra så att jag exporterade mina två kalendrar i ical. ("hem" och "arbete"). Sen importerade jag det i kalendrar i google som jag också döpte till "hem" och "arbete".

Sen gick jag in i ical - inställningar/konton och skapade ett CalDAV-konto med användar-uppgifter från google. Under fliken delegering där kunde jag kryssa i att jag ville se mina 2 kalendrar som jag tidigare skapat på google.
Då fick jag upp dem i ical.. och stängde då av dom två lokala kalendrarna i ical. Alltså "hem" och "arbete" jag tidigare exporterat till google.

Det kanske finns nått bättre sätt.. men det här var det sätt som funkade för att få in kalendrarna så att arbete och hem är separerat. Nu när jag gör ändringar i ical, (så länge jag skapar händelser under dom nya kalendrarna jag importerat från google) så syncar den direkt med google och också då med telefonen där det ju är väldigt enkelt att ställa in google-sync.

Vart hittar du ical? Hittar den inte i Market.

Postad 06 April 2010 - 11:41

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
hei

kjør scandinavian keyboard, A funkar mycket bättre på denne http://www.androlib....wegian-zxD.aspx

sen testar jag navigon (navigation program som du lastar hem kartor på ) funkar bra kostar ca 600 http://www.navigon.c...rtal/sites.html

Postad 06 April 2010 - 11:45

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Vart hittar du ical? Hittar den inte i Market.

ical e alltså macens kalenderprogram. Som jag nu fått syncat med google som i sin tur e enkelt att synca med mobilen. Det bästa tycker jag var att jag slapp installera nått 3e-partsprogram!

Postad 06 April 2010 - 11:53

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

När man har ljudlöst läge så kan man välja vibration för samtal men kan man ställa in vibrationssignal för SMS också?

Tryck på den med fyra fyrkanter på i medddelanden så kan du ändra så du får vibration och ljudsignal!

Postad 06 April 2010 - 12:09

AZAD
  • AZAD
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

ical e alltså macens kalenderprogram. Som jag nu fått syncat med google som i sin tur e enkelt att synca med mobilen. Det bästa tycker jag var att jag slapp installera nått 3e-partsprogram!

Kör ju PC: :)
Exporterade kalendern från outlook som .ical fil och importerade i google, sen körde jag sync på telefonen och det funkade.

Tryck på den med fyra fyrkanter på i medddelanden så kan du ändra så du får vibration och ljudsignal!

Att jag inte kollade det innan jag frågade. :)

Postad 06 April 2010 - 12:14

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
jag vet inte vad som hänt men på något konstigt sätt så har jag lyckats få den att inte spela upp svtplay längre :S
Det funkade juh förra veckan. Nu är det en fyrkantig kub med frågetecken i sig där filmen/klippet är :D

Nån som vet vad jag ska göra för att få igång det igen?

Postad 06 April 2010 - 12:15

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Kör ju PC: :D
Exporterade kalendern från outlook som .ical fil och importerade i google, sen körde jag sync på telefonen och det funkade.

Ah.. så bra! Ja då gick ju den delen att lösa typ på samma sätt som på macen.. sen finns det ju program som syncar outlook med google.. om du alltså vill hålla datorn o telefonen syncade. :-)

Postad 06 April 2010 - 12:28

Unregisteredef7958e7
  • Unregisteredef7958e7
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

jag vet inte vad som hänt men på något konstigt sätt så har jag lyckats få den att inte spela upp svtplay längre :S
Det funkade juh förra veckan. Nu är det en fyrkantig kub med frågetecken i sig där filmen/klippet är :D

samma problem här, funkar inte efter uppdatering.

Postad 06 April 2010 - 13:04

ananda
  • ananda
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Har fått in htc ime keyboard i X10an:

http://blog.se-nse.n...e-keyboard-now/

Fungerar hur bra som helst! :D

Postad 06 April 2010 - 13:05

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Du menar kanske den här.

http://www.youtube.c...h?v=ofQqhJ_fa2M

Precis den menade ja... :-)

Postad 06 April 2010 - 13:17

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Funkar fint för mig. Säker på att du går till svt ply för mobil? Http://mobil.svt.se o sen klick på svtplay. Testade precis.. o jag har uppdaterat.

Postad 06 April 2010 - 13:35

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0
Läst någonstans, om de va på swedroid eller här minns jag inte, att det inte funkar med Gmail i timescape? Hur är det om man får ett mail till gmailen, plingar de till direkt i mobil som med alla andra android telefoner? Eller har dom stängt av push för gmail? Lika undrar jag hur det funkar med kalenderposter, syncas dom rakt av utan jobb precis som på vilken annan android telefon som helst? Alltså att dom hamnar i telefonen direkt man skriver dom i datorn ( gmail ) ? Och kontakter, syncas dom också direkt?

Postad 06 April 2010 - 13:46

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Tackar tackar=)

Det är bra när man kan hållå koll. jag har bara 0,5 Gb surf bas

Ja då är det riktigt bra att ha

Postad 06 April 2010 - 14:50

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Läst någonstans, om de va på swedroid eller här minns jag inte, att det inte funkar med Gmail i timescape? Hur är det om man får ett mail till gmailen, plingar de till direkt i mobil som med alla andra android telefoner? Eller har dom stängt av push för gmail? Lika undrar jag hur det funkar med kalenderposter, syncas dom rakt av utan jobb precis som på vilken annan android telefon som helst? Alltså att dom hamnar i telefonen direkt man skriver dom i datorn ( gmail ) ? Och kontakter, syncas dom också direkt?

Det synkas direkt. Kalender o kontakter verkar synas direkt i x10an när man skrivit in dem på google. Även för mig som aanvänder datorn som sen synkas mot google går det oförskämt fort. :D

Postad 06 April 2010 - 15:16

ananda
  • ananda
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Jag får inte in Push-mail i X10's egna e-mailklient utan får sätta den på uppdateringsintervall vilket suger.
Gmail applikationens (och K-9's) push kommer inte in i time-scape. :/

Postad 06 April 2010 - 15:25

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Funkar fint för mig. Säker på att du går till svt ply för mobil? Http://mobil.svt.se o sen klick på svtplay. Testade precis.. o jag har uppdaterat.

tackar.. jag gick in på www.svtplay.se så det var väl problemet att man gick till riktiga sidan och där spelas det upp via flash som vi saknar.

Förresten är det någon som vet om yxflash gör att man kan se flash filmer via tv3play och alla andra sidor? Eller supportar den bara filmer man lägger in i mobilen av respektiv format?

Postad 06 April 2010 - 15:27

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0
Nä, nu får jag ta och stå över x10. Det är för mycket konstigheter med den, så som detta med gmail, och webläsare som inte verkar vara lika bra som i min legend med 2.1, det blir att invänta desire, synd bara att man inte får med någon blåtand med den så som med x10an.

Tack för alla svar man fått i denna tråd!

Postad 06 April 2010 - 15:28

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Nä, nu får jag ta och stå över x10. Det är för mycket konstigheter med den, så som detta med gmail, och webläsare som inte verkar vara lika bra som i min legend med 2.1, det blir att invänta desire, synd bara att man inte får med någon blåtand med den så som med x10an.

Tack för alla svar man fått i denna tråd!

DU kommer ångra dig.. det är en riktigt bra och nice telefon faktiskt.. snygg som fan oxå !!

Postad 06 April 2010 - 15:48

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Snart får man fan fixa turbo 3g.

Jag har en fråga, kör folk det där YXflash för att kunna spela upp divx och sådant eller vad för konverteringsprogram används?

Edit:

Buggar och buggar är det väl inte direkt men små skitsaker.
Jag spelade en video på Youtube och lyssnade med MW600. Sedan ringde det en och jag accepterade samtalet på mobilen men det hände inget i headsetet. Det var telefonen som jag fick använda ändå. Lite småjobbigt. Den verkar inte riktigt tycka om att byta från musik-mode till samtals-mode.

Redigerat av mornn, 06 April 2010 - 16:04.

Postad 06 April 2010 - 16:15

rodak
  • rodak
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Jag har en fråga, kör folk det där YXflash för att kunna spela upp divx och sådant eller vad för konverteringsprogram används?

Edit:

Buggar och buggar är det väl inte direkt men små skitsaker.
Jag spelade en video på Youtube och lyssnade med MW600. Sedan ringde det en och jag accepterade samtalet på mobilen men det hände inget i headsetet. Det var telefonen som jag fick använda ändå. Lite småjobbigt. Den verkar inte riktigt tycka om att byta från musik-mode till samtals-mode.

Svarar du med mobilen så är det tanken att du ska prata i mobilen också.
Svarar du däremot med "lur"-knappen på MW600 så får du samtalet i headsetet.

Postad 06 April 2010 - 16:36

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Svarar du med mobilen så är det tanken att du ska prata i mobilen också.
Svarar du däremot med "lur"-knappen på MW600 så får du samtalet i headsetet.

Får testa det, fan jag får panik så fort jag får ett samtal. Måste skynda mig och då var det snabbare att trycka på mobilen :D

Postad 06 April 2010 - 16:36

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

För konvertering kan du ju använda SE's egna MediaGo även om den kanske är i segaste laget som jag förstått det hela, men o andra sidan slipper du fundera på vilka inställningar du behöver göra.

Vill du slippa konvertera, så kan du använda yxflash som är en mediaspelare som klarar av att spela upp det mesta som SE's egna mediaspelare inte klarar av (har alldrig förstått varför SE snålar in på codecs och filformat i sina flaggskepp när andra som t.ex. Samsung inte verkar gör det ???). Gratisversionen av yxflash tillåter dock max 2 min uppspelning. Den betalda versionen som kostar typ 10 USD har inga sådanna begränsningar.

Redigerat av twintin, 06 April 2010 - 16:39.

Postad 06 April 2010 - 16:39

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Jag provade bara yxflash för att det var det enda på market den hittade när jag letade på divx :D Sen att den knappt kunde spela upp filen jag kastade på den är en annan sak. Gick inte direkt hackfritt om man säger så...

När jag konverterar filer över lag använder jag Handbreak vilket jag tror vem som helst kan använda utan mycket datorvana. Välj en profil (iphone/ipod touch funkar bra även för x10), välj en fil och välj vart du vill spara den i stort sett.

Postad 06 April 2010 - 16:42

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

För konvertering kan du ju använda SE's egna MediaGo även om den kanske är i segaste laget som jag förstått det hela, men o andra sidan slipper du fundera på vilka inställningar du behöver göra.

Vill du slippa konvertera, så kan du använda yxflash som är en mediaspelare som klarar av att spela upp det mesta som SE's egna mediaspelare inte klarar av (har alldrig förstått varför SE snålar in på codecs och filformat i sina flaggskepp när andra som t.ex. Samsung inte verkar gör det ???). Gratisversionen av yxflash tillåter dock max 2 min uppspelning. Den betalda versionen som kostar typ 10 USD har inga sådanna begränsningar.

Kan inte använda MediaGo...

Postad 06 April 2010 - 16:49

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
3 gick ju ut med innan lanseringen att deras X10or skulle uppdateras samtidigt som alla andras, så när min inte gick och uppdatera så mailade jag SE supporten och frågade, detta är svaret jag fick:

Hej!

Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center.

Vilken version som är den senaste beror på vilken operatörsanpassning din telefon har. Om du t.ex köpt telefonen från Tre är 1.0.14 den senaste versionen. Om Update Service säger att du redan har senaste version så finns inte 1.0.16 för din telefons anpassning ännu.

Med vänliga hälsningar,
/Rickard
Sony Ericsson Contact Center

E-post: [email protected]
Web: www.sonyericsson.se
Telefon: 013-244500

Så mycket kan man lita på 3 dom löngnarna!!!!! Detta är sista gången jag köper min mobil hos 3.

Postad 06 April 2010 - 16:51

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Så har det varit hela tiden med 3. Dom har egna menyer osv = att man får vänta på uppdateringar.

Postad 06 April 2010 - 16:57

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Så har det varit hela tiden med 3. Dom har egna menyer osv = att man får vänta på uppdateringar.

Jo jag vet, men denna gång gick dom ut och sa att deras X10or skulle uppdateras samtidigt som alla andras.

Saxat från Facebook den 14 mars 20:27 :

Staffan Södergren Fd Johansson "De X10 vi säljer kommer att ha Adressbok, 3TV, 3navigator och de vanliga inställningarna och de kommer att vara operatörslåsta till 3.
Uppgraderingar kommer att skötas av Sony Ericsson som säger att våra uppgraderingar kommer att släppas samtidigt som de generiska."

Redigerat av Unregistered33598, 06 April 2010 - 17:08.

Postad 06 April 2010 - 16:58

thestaar
  • thestaar
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Detta gäller även Telenor verkar det som, kan inte heller uppdatera min lur till 1.0.16

Postad 06 April 2010 - 18:15

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Vad är det för skillnad på 14 och 16 då? Är det någon skillnad? Isåfall är det riktigt svagt av alla inblanded. SE TRE TELENOR!

Redigerat av theclone, 06 April 2010 - 18:16.

Postad 06 April 2010 - 18:37

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Kan inte använda MediaGo...

OK, kanske kan testa DoubleTwist istället. Ser ut att vara något liknande som MediaGo fast fungerar både på MAC och Windows.

Vad är det för skillnad på 14 och 16 då? Är det någon skillnad? Isåfall är det riktigt svagt av alla inblanded. SE TRE TELENOR!

Finns ingen officiell lista, följande har dock rapporterats in från valiga användare (ta det dock med en nypa salt):

- Bättre batteritid (3G t,ex. stängs av när den inte behövs).
- Bättre prestanda/respons-

Redigerat av twintin, 06 April 2010 - 18:50.

Postad 06 April 2010 - 18:39

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Alltså all respekt men gnäll inte på SonyEricsson för det där... Möjligen 3 och Telenor. Det är ju upp till dig som konsument om du vill köpa en brandad telefon med allt vad det innebär, som i det här fallet att det tydligen inte går att uppdatera den direkt. Punkt.

Återigen (som alltid) ett skäl att VÄNTA till telefonen är FULLT olåst, även om den blir en hundralapp dyrare.

Postad 06 April 2010 - 18:46

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0
Är det inte bara att lämna in mobilen till något företag som låser upp telefoner då? Om man t.ex. har en 3 låst?

Postad 06 April 2010 - 18:59

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
**** oxå, för första gången på evigheter beställer jag en brandad telefon och Nu får man reda på att det inte går att uppdatera osv. Blir till att låsa upp den direkt om jag stör mig på det.

Går det inte att använda media go för att föra över MP3 heller om man har TELENOR "lur" eller?

Postad 06 April 2010 - 19:07

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

**** oxå, för första gången på evigheter beställer jag en brandad telefon och Nu får man reda på att det inte går att uppdatera osv.

Knappast någon nyhet då det fungerat på det viset det senaste decenniet. Som en talare högre upp sa, lägg ut ett par hundringar extra på telefonen och köp den olsåt, så kanske du kan få behålla håret också (om det inte reda är försent vill säga). :D :D

Går det inte att använda media go för att föra över MP3 heller om man har TELENOR "lur" eller?

Om du läser lite högre upp här så ser du att svaret är NEJ på den frågan. MediaGo ser inte ut att vara anpassad alls för X10 i dagsläget oavsett om telefonen är låst eller olåst. Du kan dock testa att köra DoubleTwist som är ett liknande program. Andra har fått det att fungera med X10.

Redigerat av twintin, 06 April 2010 - 19:09.

Postad 06 April 2010 - 19:08

krokodildo
  • krokodildo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har problemet med A, oftast kommer det med men ibland inte.
Det borde väl vara ett mjukvaru-problem, då det uppkommer både i liggande och stående inmatning (på skärmen :D )?

Postad 06 April 2010 - 19:12

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Ja, det ser onekligen ut som en möjlig mjukvarubugg då folk som bytt tangentbord ser inte ut att ha det problemet längre. Två populära tangentbord som ofta nämns är Smart Keyboard Pro samt HTC's tangentbord.

Du kan läsa mer om det i länken nedan. Kan vara värt att testa.

http://www.swedroid....read.php?t=8548

Redigerat av twintin, 06 April 2010 - 19:15.

Postad 06 April 2010 - 19:15

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
SE har inte gått ut med när dom släpper en uppdatering till 2.1?

Postad 06 April 2010 - 19:25

qhsthom
  • qhsthom
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
F.Y.I: Från "3 Sverige" på Facebook angående uppgradering av firmware.

Magnus Wåhlstedt
Imorgon tisdag så vill jag ha svar på varför det inte går och uppdatera min X10a till den nyaste programvaran 1.0.16! Eftersom ni gick ut med innan att den skulle gå och uppdatera som vanliga obrandade X10or.
Igår kl. 17:52

Fredrik Lövgren
Ja det vore ju trevligt att kunna uppdatera nu när jag bestämt att behålla X10an. :-)
Igår kl. 22:47

3 Sverige
Vi förstår det. Först ska vi ta reda på varför det inte går. sedan ska vi lösa felet.
MVH/3
för 12 timmar sedan

Nervsjuk Apa
Sa inte ni att era X10 skulle gå att uppdatera samtidigt som alla andra får uppdatering? Fick min från er igår och har försökt uppdatera från R1FA014 till R1FA016 som jag vet finns tillgängligt och som de flesta direkt har uppdaterat till. Men på min går inte det, varken direkt i telefonen eller via PC Suite. Såg en an...nan på ett forum som hade Tre och inte heller kunde uppdatera, så jag misstänker ju att det är erat fel tyvärr. Och jag som hoppades att ni talade sanning om uppdateringarna. Snälla kolla upp detta.
den 1 april kl. 11:17

3 Sverige
1.0.16 innehåller en fix som är specifik för en annan operatör. Därför fungerar uppgraderingen bara på de mobiler som sålts av den operatören, inte på några andra.
Vänliga Hälsningar
Erik H/3
för 4 timmar sedan

Redigerat av qhsthom, 06 April 2010 - 19:26.

Postad 06 April 2010 - 19:29

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Jag ser mig som halvpatriot.. har tidigare haft olika SE-mobiler och överlag varit nöjd med dessa!

Men nu har jag stått och testat X10 och jämfört lite med bla htc legend..

Följande kommer jag fram till:..

X10 har vissa problem med "a" i liggande läge - MEN dock inte om man väljer "android-tangentbords-inställning", då flyter det på bra.. testade att skriva olika ord med a i snabb följd.. och den missade inte en enda gång!

Värre var det utanför adroid-tangentbordet, i landskaps- läge.. då missade den "a" ungefär vid 30% av tillfällena..

Byggkvaliteten är okej, dock tyckte jag inte den svarta versionen kändes mindre plastig än den vita (??)

Kameran däremot.. suck, det är inte läge att fota något i rörelse iaf.. för innan du hunnit få igång kameran så har förmodligen objektet och foto-ögonblicket hunnit långt bort.. Dessuom fick jag anbringa avsevärd fysisk styrka för att kameraknappen ens skulle reagera.. fast det kanske var just på detta exemplar?

Timescape är okej.. varken mer eller mindre, visst är det smidigt att ha allt samlat på ett ställe.. men vissa tillfällen tyckte jag allt det blev lite plottrigt.. och ja ibland så laggade det, utan att det körde uppdatering just då..

Webbläsaren, ja inte är den då snabb med att byta från normalt till landsskaps-läget, inte om man jämför med htc legend som var som en oljad blixt i jämförelse!

Summa sumarum:.. jag avvaktar X10, vill kolla in Desire när den kommer.. dock känns byggkvaliteten på htc legend totalt fulländad.. fan så nice utan alla dessa plastiga detaljer.. :D

Sorry SE.. det räckte helt enkelt inte hela vägen fram!

Postad 06 April 2010 - 19:34

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Knappast någon nyhet då det fungerat på det viset det senaste decenniet. Som en talare högre upp sa, lägg ut ett par hundringar extra på telefonen och köp den olsåt, så kanske du kan få behålla håret också (om det inte reda är försent vill säga). :D :D

Om du läser lite högre upp här så ser du att svaret är NEJ på den frågan. MediaGo ser inte ut att vara anpassad alls för X10 i dagsläget oavsett om telefonen är låst eller olåst. Du kan dock testa att köra DoubleTwist som är ett liknande program. Andra har fått det att fungera med X10.

Ja och det är nog lika länge som jag har undvikit operatörs låsta telefoner, hade hoppats att utvecklingen gått framåt, men icke.
Jag fick den "gratis" när jag förlängde mitt abonnemang, så det blir inte några hundringar jag får lägga ut... :D

Ok, skit i mediago, men kan man köra över MP3 utan DRM?

Redigerat av thetias, 07 April 2010 - 13:53.

Postad 06 April 2010 - 19:48

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Webläsarn växlar fort mellan porträtt och landskap på min X10a, väldigt fort tom skulle jag vilja påstå. O skrivläget är den något långsammare men det tror jag är valt att vara så, för att undvika oavsiktliga vridningar.
Vad är det som är för plastigt tycker du, som man inte bör förvänta sig av en mobil - som är tillverkad i plast? :-)

Jag ser mig som halvpatriot.. har tidigare haft olika SE-mobiler och överlag varit nöjd med dessa!

Men nu har jag stått och testat X10 och jämfört lite med bla htc legend..

Följande kommer jag fram till:..

X10 har vissa problem med "a" i liggande läge - MEN dock inte om man väljer "android-tangentbords-inställning", då flyter det på bra.. testade att skriva olika ord med a i snabb följd.. och den missade inte en enda gång!

Värre var det utanför adroid-tangentbordet, i landskaps- läge.. då missade den "a" ungefär vid 30% av tillfällena..

Byggkvaliteten är okej, dock tyckte jag inte den svarta versionen kändes mindre plastig än den vita (??)

Kameran däremot.. suck, det är inte läge att fota något i rörelse iaf.. för innan du hunnit få igång kameran så har förmodligen objektet och foto-ögonblicket hunnit långt bort.. Dessuom fick jag anbringa avsevärd fysisk styrka för att kameraknappen ens skulle reagera.. fast det kanske var just på detta exemplar?

Timescape är okej.. varken mer eller mindre, visst är det smidigt att ha allt samlat på ett ställe.. men vissa tillfällen tyckte jag allt det blev lite plottrigt.. och ja ibland så laggade det, utan att det körde uppdatering just då..

Webbläsaren, ja inte är den då snabb med att byta från normalt till landsskaps-läget, inte om man jämför med htc legend som var som en oljad blixt i jämförelse!

Summa sumarum:.. jag avvaktar X10, vill kolla in Desire när den kommer.. dock känns byggkvaliteten på htc legend totalt fulländad.. fan så nice utan alla dessa plastiga detaljer.. :D

Sorry SE.. det räckte helt enkelt inte hela vägen fram!

Postad 06 April 2010 - 19:57

martin636
  • martin636
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Då kom fodralet idag. Passar bra, men blir nog till att ha displayskydd på då insidan inte direkt var så mjuk. Stor miss då telefon ska skyddas i fodralet... Annars snyggt. Blir till att vänta tills Sena släpper ett som fungerar till X10:an.

Bifogad fil(er)

Redigerat av martin636, 06 April 2010 - 19:59.

Postad 06 April 2010 - 20:02

Mayanyi
  • Mayanyi
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Varit en hel del snack om tangentbordet och folk som haft problem med det. Jag testade HTC's som någon nämnde ovan men blev inte så förtjust i det.

Skulle däremot vilja tipsa om SlideIt keyboard, finns på market sök bara på "Slideit" och ladda sen ner Swedish languagepack så ni får vår layout med å, ä och ö. Detta är som Swype som flera säkert hört talas om men som fortf är beta tror jag. Hursomhelst, fyfan va fort det går att skriva med detta, bara föra fingret över utan o släppa skärmen, förutom när man byter ord då. Behöver inte ens trycka space för det gör den automatiskt. Så, inga problem med A längre och man kan inte klaga på snabbhet, respons, saknad av multitouch längre - för detta går som sagt galet snabbt!! :D Jag provade skriva meningen "Jag sitter och programmerar" och trodde att det kunde bli problem när det var två 't' och 'm' i rad men den räknade ut det utan problem. Fyra ord, fyra tryckningar...bara slida på

Ett minus dock är att det inte verkar vara gjort för WVGA så man får leva med att upplösningen är lite dassig, hoppas det kommer en update snart för högupplösta telefoner. Känns dock som att i en funktion som att skriva är bra funktionalitet det viktigaste. Bara provat det några minuter nu, får se om jag fortf gillar det lika mkt efter längre användande men första intrycket är som sagt gott :D

Postad 06 April 2010 - 20:11

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Skulle däremot vilja tipsa om SlideIt keyboard, finns på market sök bara på "Slideit" och ladda sen ner Swedish languagepack så ni får vår layout med å, ä och ö.

Skicka med länken direkt framöver (riktat till alla som läser) så att man slipper googla på det! :D

SlideIT: http://www.mobiletextinput.com/
Swype: http://swypeinc.com/

EDIT: Det blir ju lite lättare för oss som inte sitter med en nalle med Android.

Redigerat av sean.wiklund, 06 April 2010 - 20:12.

Postad 06 April 2010 - 20:12

Mayanyi
  • Mayanyi
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Tror iofs SlideIt versionen på market är en demo, vet inte hur begränsad den är. Man får vara lite "kreativ" om man vill köra full..

Skicka med länken direkt framöver (riktat till alla som läser) så att man slipper googla på det! :D

SlideIT: http://www.mobiletextinput.com/
Swype: http://swypeinc.com/

Hehe, sant det borde jag ha gjort! Men bra att du gjorde jobbet ist när jag missa :D

Update: Kollar man på länken där så ser man att för WinMo versionen har de stöd för WVGA i senaste versionen - bådar gott!

Redigerat av Mayanyi, 06 April 2010 - 20:16.

Postad 06 April 2010 - 20:21

krokodildo
  • krokodildo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Varit en hel del snack om tangentbordet och folk som haft problem med det. Jag testade HTC's som någon nämnde ovan men blev inte så förtjust i det.

Skulle däremot vilja tipsa om SlideIt keyboard, finns på market sök bara på "Slideit" och ladda sen ner Swedish languagepack så ni får vår layout med å, ä och ö. Detta är som Swype som flera säkert hört talas om men som fortf är beta tror jag. Hursomhelst, fyfan va fort det går att skriva med detta, bara föra fingret över utan o släppa skärmen, förutom när man byter ord då. Behöver inte ens trycka space för det gör den automatiskt. Så, inga problem med A längre och man kan inte klaga på snabbhet, respons, saknad av multitouch längre - för detta går som sagt galet snabbt!! :D Jag provade skriva meningen "Jag sitter och programmerar" och trodde att det kunde bli problem när det var två 't' och 'm' i rad men den räknade ut det utan problem. Fyra ord, fyra tryckningar...bara slida på

Ett minus dock är att det inte verkar vara gjort för WVGA så man får leva med att upplösningen är lite dassig, hoppas det kommer en update snart för högupplösta telefoner. Känns dock som att i en funktion som att skriva är bra funktionalitet det viktigaste. Bara provat det några minuter nu, får se om jag fortf gillar det lika mkt efter längre användande men första intrycket är som sagt gott :D

hur fick du ner denna, den går ju inte att ladda på market då man måste betala??

Postad 06 April 2010 - 20:44

mulle_nr1
  • mulle_nr1
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Ingen som har stött på ett spel som krävt multitouch eller behövt två knapptryckningar samtidigt rättare sagt? hur har man löst detta då?

Postad 06 April 2010 - 20:58

thestaar
  • thestaar
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Det laggar ju nåt så fruktansvärt det SlideIt, då är det bättre med original eller skandinavisk

En sak jag märkt med skandinavisk tangentbord från butiken är att ibland så sätter den space istället för a ^^

Postad 06 April 2010 - 21:00

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Det laggar ju nåt så fruktansvärt det SlideIt, då är det bättre med original eller skandinavisk

En sak jag märkt med skandinavisk tangentbord från butiken är att ibland så sätter den space istället för a ^^

Ingen annan som testat att ställa in "android -tangetbordet" ??

När jag testade i 10min.. så missade den aldrig "a" vid ett enda tillfälle i "landscape-mode"

Postad 06 April 2010 - 21:00

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Så då har man packat upp skönheten.

Första intryck: OHOJ vad tunn den är. Känns ganska homogen och fin trots den är byggd i plast. Tog den svarta och gillar verkligen det gummiaktiga bakstycket. Klart greppvänlig.

Skärmen är läcker och den känns rapp och fin. Inte lika mjuk och fin i vändningarna som iphonen utan det kan komma ett o annat "tuppjuck" när man navigerar omkring. Men slö är den då inte

Timescape var riktigt snyggt och det flyter ju kalas efter lite uppdateringstid i början när man öppnar appen. Det känns ju ganska självklart egentligen då det har med nätverk och uppkoppling att göra.

"A" knappen funkar för min del och känns inte konstig. Blir mkt fingrande nu och utforska allt :D

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.