Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 10 February 2013 - 10:43
Postad 10 February 2013 - 13:34
Tidigare fick jag små blåmärken på underarmarna då jag fick ta i mycket med dom i andel övningar. Ät sallad, det finns mycket däri som stärker blodkärlen så att dom inte råkar få små blödningar.
Och i framtiden så slänger du inte tillbaka vikten i pushdowns
Postad 10 February 2013 - 14:05
Postad 10 February 2013 - 14:11
Postad 10 February 2013 - 15:17
Alla kommer få småskavanker då och då, det är ett bra tecken. Då vet man att något är lite fel och hinner ändra det innan det blir mycket fel.
Postad 10 February 2013 - 23:04
Galet bra benpass. Blev aldrig trött, hade kunnat kört fem set till på knäböj också men hade knäböjt i över en timme så det fick räcka.
Postad 11 February 2013 - 22:27
Fick även min DoYouEven tröja. Åkte tydligen på moms och speditionsavgift så den blev 170kr dyrare än väntat så 475kr totalt
Redigerat av Ala_95, 11 February 2013 - 22:29.
Postad 12 February 2013 - 20:05
Men jag lyckades pumpa armarna rätt bra och ryggen gick sisådär. Inget nytt där bak vid blödningen, det syns knappt idag.
Postad 14 February 2013 - 22:27
Bestämde mig för att köra clean&jerk idag igen. Börjar med lite uppvärmning på 20kg. Sedan två set om fem reps på 50kg. Sedan ett set om fem reps på 60kg. Bestämmer mig för att försöka på 75kg som jag misslyckades på förra gången. idag hade jag skor med mig så nu kunde jag splitta benen riktigt utan att halka och slå ihjäl mig. Första försöket så ryckte jag för långsamt så jag fick aldrig upp stången till axlarna. Försökte igen kort därefter och fick då upp den och att sedan stöta upp den var inga problem alls. Bestämmer mig för att prova 80kg. Rycker upp mer aggressivt den här gången och får upp den direkt. Lyckas även stöta upp den utan större problem. Fick en del blickar också, många som var och tränade och jag drog ju till mig lite uppmärksamhet när jag grymtade och skrek och släppte 70-80kg från brösthöjd ner i golvet. Bestämmer mig för att prova 85kg men orkar inte rycka upp skiten till axlarna. Har ganska dålig teknik i rycket så jag måste öva det mer. I övrigt gick passet mycket bra tyckte jag.
Körde lite greppträning här hemma nyss med CoC grippern. Provade först med magnesium men huden ute på fingrarna är för tunn så jag fick ge upp och ta arbetshandskar i läder istället. Eftersom jag inte orkar så många hela reps utan hjälp så körde jag forced reps, alltså trycka mot benet. Gjorde 4 set tror jag det var, om 10 reps. Vänsterhanden var ganska mycket svagare och det gjorde lite ont i den men jag körde på ändå. Skulle tro att jag kommer få redig träningsvärk i båda imorgon, inte van med sån här greppträning.
Imorgon är det ben och vader, så det lär väl vara mycket knäböj i diverse slag på schemat.
Postad 14 February 2013 - 23:26
För mig blir det efter löpande viktpålägg som följer: alldeles för lätt; alldeles för lätt; alldeles för lätt; alldeles för lätt; och sedan blir det alldeles åt **** för ostadigt helt plötsligt bara ett par kilo upp...
Sitter det kanske bara i huvudet då jag har en gammal axelskada sedan tidigare?
Annars känns det som en jävligt bra övning.
Postad 15 February 2013 - 01:09
Postad 15 February 2013 - 02:00
Problemet är ju dock att jag inte får något motstånd förrän det helt plötsligt blir ängsligt. Hänger du med?
Men får väl nöta på vikten under då
Postad 15 February 2013 - 08:22
Jag gör som så att jag lägger ju stången på axlarna, sedan när jag ska stöta upp den vrider jag bak huvudet för att akta hakan samtidigt som jag trycker upp med benen och kliver fram med ett ben så jag kommer in under stången samtidigt som jag väldigt explosivt låser armarna och rätar på benen.
Men håller med dig, det går liksom lätt, lätt, lätt, för tungt.
Postad 15 February 2013 - 08:49
Rörelseminnemotorcortex = typ muskelminne?
Problemet är ju dock att jag inte får något motstånd förrän det helt plötsligt blir ängsligt. Hänger du med?
Men får väl nöta på vikten under då
Kör på lättare vikter som du kan slänga upp lätt och få en känsla för övningen. Det är väldigt mycket att göra samtidigt, så den är knepig motoriskt. Jag skulle absolut inte börja med utfallsstötar innan stöten sitter bra. Minst ett halvårs tekniknötande.
Postad 15 February 2013 - 22:41
Postad 16 February 2013 - 01:25
Nu låter det ju dock som att du kör järnet hela tiden när du tränar iofs och verkligen maxar när du maxar.
Annars med många som grymtar och har sig på gymmet så känns det mer som om de kör Maria Sjarapova-varianten. Skrika och stöna bara för att låta. Liksom.
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 16 February 2013 - 01:28.
Postad 16 February 2013 - 10:13
Du är nog en sån jag skulle kolla lite snett på på gymmet; men hjälper det så hjälper det
Nu låter det ju dock som att du kör järnet hela tiden när du tränar iofs och verkligen maxar när du maxar.
Annars med många som grymtar och har sig på gymmet så känns det mer som om de kör Maria Sjarapova-varianten. Skrika och stöna bara för att låta. Liksom.
Det hjälper väldigt mycket, kan jag lova. När det börjar ta stopp på uppvägen och man är på gränsen så hjälper det riktigt mycket att bara släppa lös aggressionen och pressa upp skiten.
Men annars när jag tränar så är jag väldigt tyst och slamrar aldrig med vikter. Undantag är väl när jag kör clean&jerk då jag brukar släppa ner stången från bröstet när jag kör tungt.
Postad 16 February 2013 - 19:43
Övermarna var väl som jag hade förväntat mig, men trodde verkligen inte jag skulle ha så mycket som 66cm runt låren. Sist jag mätte för ganska längesedan mätte jag 60-61cm om jag minns rätt.
Ska iväg och träna bröst snart. Hade bestämt mig för att inte träna idag men blev så sugen.
Postad 16 February 2013 - 20:52
Nu är jag iofs 170cm så det kan ju bidra till klädproblematiken
Glöm inte vaderna bara
Postad 16 February 2013 - 22:20
Ja, vanliga jeans blir lite för tajta i och med att jag cyklar rätt mycket. Efter uppförsbackarna så känner man hur dom verkligen stramar åt runt låren.
Har glömt vaderna förut, men tränar dom seriöst två gånger i veckan nu och det har verkligen gett resultat!
Edit: Provade även solarium för första gången. Började lugnt och låg bara där i 4-5 minuter. Men det syntes en liten skillnad faktiskt måste jag säga. Kanske ska sola en gång i veckan och se ifall det tar kål på alla finnar på ryggen (har ganska mycket).
Redigerat av Ala_95, 16 February 2013 - 22:37.
Postad 16 February 2013 - 22:54
du vet var du är på väg
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 16 February 2013 - 22:54.
Postad 17 February 2013 - 20:02
Tänker styrketräna två eller tre gånger i veckan, vet inte riktigt vilket upplägg än dock.
Postad 17 February 2013 - 20:09
På tisdag börjar deffen. Dom dagar jag har sovmorgon ska jag promenera en timme före frukost. Det är tre dagar i vekcna + helgen. Övriga två dagar går jag efter skolan.
Tänker styrketräna två eller tre gånger i veckan, vet inte riktigt vilket upplägg än dock.
Varför tänker du dra ner på styrketräningen?
Postad 17 February 2013 - 21:06
Varför tänker du dra ner på styrketräningen?
Köra mer cardio.
Tänkte såhär kanske...
Pass 1:
Lutande bänkpress
Militärpress
Skullcrushers runt huvudet
Vadpress
Pass 2:
Frontböj
Chins/pullups
Skivstångsrodd
Benlyft
Plankan
Skulle väl kanske gå att dela upp detta i tre pass, eller är det något "viktigt" jag har glömt?
Vill fortfarande lägga en del fokus på just triceps, vader och övre bröst eftersom jag ligger efter i just dom tre.
Postad 18 February 2013 - 07:01
Tanken med benlyft antar jag är för magen? Tänk på att denna övningen främst tränar höftböjaren. Jag hade kört någon form av crunch här istället t.ex repcrunch.
Postad 18 February 2013 - 09:47
Gick upp till 75 kg á 8 reps i latsdrag. Tidigare har jag reppat på 65-70 kg.
Även stångrodden gick jag upp till 80 kg á 8 reps. Tidigare 70 kg.
Om detta beror på kreatinkuren låter jag vara osagt än så länge men det är mycket möjligt.
Postad 18 February 2013 - 18:11
Kass som vanligt på pullups, kanske för att jag är i toppen av min bulk? Alla roddövningar gick riktigt bra dock.
Biceps gick sådär, tycker mig ha blivit lite svag, men inte vet jag? Hursomhelst så är vänster biceps stel som fan, måste stretcha den mer...
Postad 19 February 2013 - 12:53
Postad 19 February 2013 - 14:07
Vägde in mig på 81kg i morse.
Postad 19 February 2013 - 19:02
Lutande bänk
Axelpress med skivstång
Sidolyft med hantel
Skullcrushers runt huvudet med rak stång
Sittande frenchpress med EZ-stång
Benlyft
Plankan
Pass 2:
Frontböj eller bakböj, kanske köra varannat pass
Chins/pullups
Skivstångsrodd
Skivstångscurl
Vadpress
Rotatorcuff/övrig övning för baksida axlar
Postad 19 February 2013 - 22:30
Cardio
Pass 2: Bröst, axlar, triceps
Cardio
Pass 3: Ben, rygg, biceps
Cardio
Cardio
Det borde väl funka?
Observera att cardio innebär även långpromenader (en timme eller längre).
Redigerat av Ala_95, 19 February 2013 - 22:30.
Postad 20 February 2013 - 10:58
Postad 20 February 2013 - 11:18
Pass 1: Mage, vader, baksida axlar
Cardio
Pass 2: Bröst, axlar, triceps
Cardio
Pass 3: Ben, rygg, biceps
Cardio
Cardio
Det borde väl funka?
Observera att cardio innebär även långpromenader (en timme eller längre).
Du har en riktigt ordentlig snedfördelning mellan första passet och de andra. Kör en riktig tresplitt eller en halvkropp istället.
Redigerat av Zartok, 20 February 2013 - 11:19.
Postad 20 February 2013 - 13:19
Du har en riktigt ordentlig snedfördelning mellan första passet och de andra. Kör en riktig tresplitt eller en halvkropp istället.
Ord!
Postad 20 February 2013 - 20:23
Kom ihåg att jag inte är "jämnt" tränad i dagsläget, jag ligger efter rätt rejält i övre bröst, triceps och vader. Därför vill jag lägga extra mycket fokus på dom och bara "underhålla" allt annat.
Postad 20 February 2013 - 20:40
Vad rekommenderar ni istället då?
Kom ihåg att jag inte är "jämnt" tränad i dagsläget, jag ligger efter rätt rejält i övre bröst, triceps och vader. Därför vill jag lägga extra mycket fokus på dom och bara "underhålla" allt annat.
Det kommer alltid att finnas muskler som släpar och speciellt dessa brukar vara de som folk tycker sig ligga efter i. Visst kan man lägga lite extra fokus på dessa men kör ändå ett balanserat schema och kör igenom hela kroppen.
Kan du så kör en hederlig 3-split imo.
Bröst, triceps, axlar
Rygg, biceps
Ben, mage
Så kör jag.
Postad 20 February 2013 - 21:15
Det kommer alltid att finnas muskler som släpar och speciellt dessa brukar vara de som folk tycker sig ligga efter i. Visst kan man lägga lite extra fokus på dessa men kör ändå ett balanserat schema och kör igenom hela kroppen.
Kan du så kör en hederlig 3-split imo.
Bröst, triceps, axlar
Rygg, biceps
Ben, mage
Så kör jag.
Det är en klassiker!
Postad 20 February 2013 - 21:16
Det är en klassiker!
Och vader samma dag som ben.
Oh yes och en bra sådan. If it ain't broke, don't fix it!
Postad 21 February 2013 - 15:09
3dl vatten (borde nog haft 2dl)
1dl fullkorn havregryn
Trodde det skulle bli gott men hade ganska fel, fyfan vad vidrigt det var
Postad 21 February 2013 - 16:04
0.75dl Pro Blend med jordgubbssmak
3dl vatten (borde nog haft 2dl)
1dl fullkorn havregryn
Trodde det skulle bli gott men hade ganska fel, fyfan vad vidrigt det varTvingade i mig hälften innan jag hällde över det i shakern och ställde ut det på bron för avsvalning. Hoppas att det går att få ner i kallt tillstånd för att äta det varmt blev man spyfärdig av.
Haha. Kanske slänga ner det i en mixer för att snabbt kunna halsa det.
Postad 21 February 2013 - 22:28
Haha. Kanske slänga ner det i en mixer för att snabbt kunna halsa det.
Nej alltså, det var den där varmsöta smaken tillsammans det konsistensen som gjorde det så förjävligt äckligt. Tror jag skiter i att koka det till gröt, utan jag kör med att blanda 3.5dl mjölk, 0.75dl proteinpulver och 0.5-1dl havregryn och halsar direkt bara.
Så jäkla trött av nya dieten. Suttit på jobbet hela eftermiddagen och varit hungrig och trött hela tiden trots att jag hade med mig hur mycket mat som helst typ. Skurit ner rätt hårt på kolhydraterna nämligen och kaloriunderskottet gör väl sitt till också.
Imorgon är det inget jobb så då ska jag passa på att träna. Tar nog bröst, axlar och triceps.
Postad 21 February 2013 - 23:24
4dl mellanmjölk, 1dl havregryn fullkorn samt 15g problend proteinpulver.
400 kcal
32g protein
42g kolhydrater
10g fett
Är man snål så kan man skippa mjölken och blanda i vatten istället samt dubbla mängden proteinpulver, då blir det
200 kcal
29g protein
23g kolhydrater
5g fett
Postad 22 February 2013 - 09:28
Postad 22 February 2013 - 21:57
Tränade ju bröst, axlar och triceps idag. Började med 4x10 dips på kroppsvikt. Kunde inte köra så värst djupt för min vänstra biceps är nå fruktansvärt stel och stretcha tycks inte hjälpa värst mycket. Gick sedan över till lutande bänkpress. Körde först 8 reps på 50kg och det kändes galet tungt. Ökade till 60kg och lyckades precis klara av 2x6 på 60kg. Sänkte och körde 7 reps till på 50kg. Sedan dags för militärpressar/pushpressar. Brukar köra 50kg och 3x5 men idag blev det 3x6 på 40kg istället och det var nätt och jämt att jag orkade det.
Gick över till triceps istället, skullcrushers runt huvudet med rak stång. Idag tog jag den riktiga stora Eleiko-stången istället för dom mindre fasta stängerna. Tänkte att Eleikostången har bättre lager än dom fasta så det borde bli bekvämare för underarmarna och det blev det. Fick riktigt bra tryck i triceps trots att bröst och axlar gick helt värdelöst.
Vägde ju in på 81kg i tisdags morse. Idag före duschen och middagen så vägde jag in på 79.7kg. Antar väl att det går såhär snabbt i början då man tömmer lite av glykogendepåerna osv.
Jobb imorgon 9-17 så orkar nog inte med någon träning. Drar hem efter jobbet och slänger i mig middag och sedan cyklar jag ner till gymmet och går/springer på löpbandet tills jag tröttnar, men minst 45 minuter.
Märker även av hur jobbigt det är att ligga på kaloriunderskott. Inte konstigt att alla tonårstjejer mår dåligt och är trötta hela tiden för dom ligger ju högst troligt också på kaloriunderskott och fyller hälften av sin kost med skräp som choklad och godis och sånt.
Postad 22 February 2013 - 23:08
~260g kycklingfilé stekt
~200g frysta wokgrönsaker
~200g fryst broccoli
~62g fullkornspasta (mätt torr)
~½msk olivolja (till wokgrönsakerna)
~1tsk matfett (till pastan)
Räknade detta till följande:
785kcal
89g protein
50g kolhydrater
20g fett
Om man tänker, så kan jag äta lite drygt tre såna här mål per dag, tror jag. Jag vägde in matlådorna som är av plast och utan lock och inklusive mat och lådor blev det 850g totalt så kanske 750-800g mat då.
Kul att räkna på riktigt, men lite tidskrävande är det. Tur att man kan läsa på förpackningar och har livsmedelsdatabasen i telefonen
Edit: Borde man skaffa en träningsblogg kanske? Känner att man skriver lite väl mycket här nästan, vad tycker ni?
Redigerat av Ala_95, 22 February 2013 - 23:08.
Postad 25 February 2013 - 18:09
Postad 25 February 2013 - 18:14
Satt och bredvid en svensk mästare i klassisk styrkelyft på tåget hem från stan idag. Snackade lite med henne och hon tyckte jag skulle ha en ätardag under min deffperiod. Låter vettigt, för att leva helt i celibat i ett par månader känns som svårt. Ska börja fundera vilken dag som blir bäst, troligen onsdag eftersom det är den längsta skoldagen.
Och hennes argument var?
Postad 25 February 2013 - 18:19
Och hennes argument var?
Lättare att hålla sig motiverad övriga dagar samt att hon och hennes sambo (som också håller på och tävlar en massa) har märkt bra resultat av det.
Visst, jag kommer ju inte gå och svulla i mig godis och dricka den dagen men jag kanske kan unna mig en hamburgare eller en pizza.
Kan ju tillägga att jag har gått ner 2kg på nästan en vecka nu.
Postad 26 February 2013 - 07:39
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
160 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?