Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#5351

Postad 27 January 2018 - 08:42

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 1

Måste säga att apple TV 4K numera ger bättre bild än sattelit...

Håller inte med, snabba rörelse kan väl bli betydligt bättre när man streama 



#5352

Postad 27 January 2018 - 09:10

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1989 inlägg
  • 0

Håller inte med, snabba rörelse kan väl bli betydligt bättre när man streama 

 

Instämmer. Det är fortfarande ett par snäpp upp via satellit.



#5353

Postad 27 January 2018 - 09:22

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Ja ni har nog rätt men det är nära nu.
Skönt att kunna plocka ned parabolerna snart.
Tror att 4K kommer först via appen.

#5354

Postad 27 January 2018 - 09:32

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1377 inlägg
  • 0
Skulle kunna använda en ca modul istället för boxen. Någon fördel?

#5355

Postad 27 January 2018 - 10:33

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10990 inlägg
  • 0

Ja ni har nog rätt men det är nära nu.
Skönt att kunna plocka ned parabolerna snart.
Tror att 4K kommer först via appen.

 

 Tycker vissa kanaler har sjukt bra bild genom appen :)


Redigerat av mcmike, 27 January 2018 - 10:34.


#5356

Postad 27 January 2018 - 13:14

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Samma på atv4, iaf på sd kanaler.

#5357

Postad 27 January 2018 - 13:23

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0
Appen är riktigt bra vad gäller bild, snabba kanalbyten oxå. Tyvärr har den rätt begränsad funktionalitet, saknar EPG, möjlighet att skapa favoritlistor, text saknas på flera kanaler, flytta kanaler, hyra film via SF (eller för den delen lösa in ”freeviews”, inspelning med mera.

#5358

Postad 27 January 2018 - 13:47

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10990 inlägg
  • 0

 Tyvärr har den rätt begränsad funktionalitet, saknar EPG, möjlighet att skapa favoritlistor, text saknas på flera kanaler, flytta kanaler, hyra film via SF (eller för den delen lösa in ”freeviews”, inspelning med mera.

 

Vilken "live tv" app klarar av allt det idag? Håller med om att det är lite synd att visa kanaler saknar text :)


Redigerat av mcmike, 27 January 2018 - 13:48.


#5359

Postad 27 January 2018 - 14:34

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0

Vilken "live tv" app klarar av allt det idag? Håller med om att det är lite synd att visa kanaler saknar text :)


Ingen :)? Var egentligen en önskelista baserar på vad som finns i boxen, ”bör” ha samma funktionalitet i appen då det är samma leverantör. Bör ju dessutom vara billigare för CD att ha en kund som endast använde appen, ingen hårdvara och inga kort, vilket leder till nästa önskan.... möjlighet att teckna ”stream only” abonnemang.

Redigerat av lobo, 27 January 2018 - 14:35.


#5360

Postad 27 January 2018 - 14:48

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 985 inlägg
  • 0

Ingen :)? Var egentligen en önskelista baserar på vad som finns i boxen, ”bör” ha samma funktionalitet i appen då det är samma leverantör. Bör ju dessutom vara billigare för CD att ha en kund som endast använde appen, ingen hårdvara och inga kort, vilket leder till nästa önskan.... möjlighet att teckna ”stream only” abonnemang.

 

 

Steam only vore en dröm, tyvärr lär det inte handla om vad boxen klarar och inte klarar utan det handlar nog dessvärre mer om vad Canal Digital får göra enligt gällande vidaresändingsrättigheter  :angry:



#5361

Postad 27 January 2018 - 15:07

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Fördel med en satellitbox är möjligt att enkelt spela in program och spara dem så länge man vill.



#5362

Postad 27 January 2018 - 15:20

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10990 inlägg
  • 0

 vilket leder till nästa önskan.... möjlighet att teckna ”stream only” abonnemang.

 

 

Det kan man via Telia nu, så det vore önskvärt med CD också :)  Det är nog där framtiden kommer ligga med tror jag personligen..!


Fördel med en satellitbox är möjligt att enkelt spela in program och spara dem så länge man vill.

 

Play kommer man långt med i detta hem :)



#5363

Postad 27 January 2018 - 15:32

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Det kan man via Telia nu, så det vore önskvärt med CD också :)  Det är nog där framtiden kommer ligga med tror jag personligen..!


 

Play kommer man långt med i detta hem :)

Inte här. Brukar se gamla matcher och då främst mot DIF.



#5364

Postad 27 January 2018 - 17:37

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 1

Måste säga att apple TV 4K numera ger bättre bild än sattelit...

Nja, tycker tvärtom. Kollade Sveriges semi i handboll igår. Stor skillnad till satellitens fördel.

#5365

Postad 31 January 2018 - 18:18

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 1
Om Android-TV boxen
https://satellitt.ca...resse-OnePlace/

#5366

Postad 31 January 2018 - 22:20

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Hoppas den inte blir för låst och att vi som varit kunder länge kan få den billigt!



#5367

Postad 01 February 2018 - 09:53

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 872 inlägg
  • 0

Var är Viasat sport-kanalerna, skulle ju vara igång idag?



#5368

Postad 01 February 2018 - 10:12

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Var är Viasat sport-kanalerna, skulle ju vara igång idag?

 

 

Jag har fått dom i alla fall.

 

4 st tror jag det är.

 

Viasat Motor låg längre bak i listan.

 

 

Ändrar mig lite nu, kanalerna finns men jag har ingen access till dom.


Redigerat av R-R, 01 February 2018 - 10:17.


#5369

Postad 01 February 2018 - 11:01

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Nu fungerar kanalerna hos mig :D



#5370

Postad 01 February 2018 - 11:10

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 872 inlägg
  • 0

Nu fungerar kanalerna hos mig :D

:) :) :)

 

Här med, tack för info... Kan jag se Race of champions i helgen.



#5371

Postad 01 February 2018 - 16:22

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hej

Kanalerna blev lanserade klockan 11:00

Här har ni kanalplatserna

 

85 Viasat Sport Premium HD
86 Viasat Sport HD
87 Viasat Fotboll HD
88 Viasat Hockey HD
89 Viasat Motor HD

Mvh
Niklas



#5372

Postad 01 February 2018 - 16:43

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Hej

Kanalerna blev lanserade klockan 11:00

Här har ni kanalplatserna

 

85 Viasat Sport Premium HD
86 Viasat Sport HD
87 Viasat Fotboll HD
88 Viasat Hockey HD
89 Viasat Motor HD

Mvh
Niklas

 

 

5 st var det ser jag nu, missade att lägga till Viasat fotboll i min favoritlista.



#5373

Postad 01 February 2018 - 16:53

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 506 inlägg
  • 0
När ska ni på Canal Digital leda utvecklingen i stället för att alltid vara sist? Utomlands kommer nu Sky att erbjuda dina kunder Dolby Atmos på utvalda titlar. http://www.trustedre...-movies-3385199

När kommer det till Er?

#5374

Postad 01 February 2018 - 18:12

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Extra OS kanaler verkar vara på gång

Eurosport 3, Eurosport 4 och Eurosport 5



#5375

Postad 01 February 2018 - 18:49

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 1

Sjuan finns från idag som HD kanal, men Canal Digital har inte tagit in den

Kommer kanske när prishöjningen ske den 1 mars  :)



#5376

Postad 01 February 2018 - 18:49

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 1
Kanske ska ha några uhd kanaler först?

#5377

Postad 02 February 2018 - 08:20

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0

Sjuan finns från idag som HD kanal, men Canal Digital har inte tagit in den
Kommer kanske när prishöjningen ske den 1 mars  :)

Jag blir ofta förvånad över hur dålig kvalitet kanaler som t ex sjuan, men även SVTs regionala sändningar, kan presenteras i. Varför måste en SD-sändning se ut som i bästa fall en kopierad VHS-rulle från 80-talet? Ursprungsmaterialet antar jag filmas och mastras med modern utrustning, men när det når mina pupiller ser det inte kul ut.

#5378

Postad 02 February 2018 - 10:47

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 1
Det bästa vore att CD gav bort någon snikmodell till alla som inte har någon HD-mottagare och börjar med att sända allt i HD. Sedan är det också dags att börja med UHD för att möta de krav på bättre bild fler och fler tittare har oavsett om det är via parabol eller via stream.

#5379

Postad 02 February 2018 - 10:52

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

1080P ska väl vara en start, tror inte dom sänder någon i sann fullHD än...



#5380

Postad 02 February 2018 - 14:49

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Det bästa vore att CD gav bort någon snikmodell till alla som inte har någon HD-mottagare och börjar med att sända allt i HD. Sedan är det också dags att börja med UHD för att möta de krav på bättre bild fler och fler tittare har oavsett om det är via parabol eller via stream.

 

Alla CD kunder har HD mottagare



#5381

Postad 02 February 2018 - 14:56

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

1080P ska väl vara en start, tror inte dom sänder någon i sann fullHD än...

 

Programmen måste produceras i 1080p, annars är det ingen mening att ändra något

 

Nästa steg i utvecklingen i teve branschen är HDR i någon typ 



#5382

Postad 02 February 2018 - 21:55

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Programmen måste produceras i 1080p, annars är det ingen mening att ändra något

 

Nästa steg i utvecklingen i teve branschen är HDR i någon typ 

Jag vill ha FullHD före UHD, det är allt jag menar! De får gärna börja sända i HEVC så får det plats fler!



#5383

Postad 03 February 2018 - 11:51

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 1

Jag blir ofta förvånad över hur dålig kvalitet kanaler som t ex sjuan, men även SVTs regionala sändningar, kan presenteras i. Varför måste en SD-sändning se ut som i bästa fall en kopierad VHS-rulle från 80-talet? Ursprungsmaterialet antar jag filmas och mastras med modern utrustning, men när det når mina pupiller ser det inte kul ut.

 

Dagens boxar har internet uppkoppling så tror det skulle vara bättre om alla regionala kanaler fanns där som HD stream istället för runt 20 kanaler i låg kvalite som sänder samma sak då det inte är nyheter och väder då.

Android boxen som dom kommer börja med kan du ju även se genom SVT Play t.ex. med.


Jag vill ha FullHD före UHD, det är allt jag menar! De får gärna börja sända i HEVC så får det plats fler!

 

1080p HEVC är nog nåt vi får se i marknätet till en början.

Tyskland har redan börjat med det och Danmark ska börja 2020.

Är ju väldigt få som har boxar som klarar nya HEVC/H265 standarden än sålänge med.

Nya boxar som gäller igen alltså då som t.ex. den nya Android boxen jag nämnde ovan.


Redigerat av Leatherface, 03 February 2018 - 11:54.


#5384

Postad 03 February 2018 - 11:59

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 1

Programmen måste produceras i 1080p, annars är det ingen mening att ändra något

 

Nästa steg i utvecklingen i teve branschen är HDR i någon typ 

 

Det skickas ut i antingen 720p eller 1080i men skulle tro det mesta produceras i 1080p eller mer så det skulle inte vara nåt problem.


Redigerat av Leatherface, 03 February 2018 - 12:00.


#5385

Postad 03 February 2018 - 19:27

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0
Mer om nya boxen...
http://www.ljudochbi...n-canal-digital

#5386

Postad 03 February 2018 - 19:54

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0
Ögonen kanske sviker mig eller har vant sig men upplever att bilden via ATV har blivit ett par snäpp bättre och numera bättre än via boxen.

#5387

Postad 04 February 2018 - 10:48

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 864 inlägg
  • 0

Mer om nya boxen...
http://www.ljudochbi...n-canal-digital


Är en del luttrad av påståendet bilden något bättre med nya boxen. Så har det låtit om alla dom andra boxarna som lanserats men icke still the same pickture har det varit. Men hoppas det stämmer för en gångs skull.

#5388

Postad 04 February 2018 - 11:11

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10990 inlägg
  • 0

Ögonen kanske sviker mig eller har vant sig men upplever att bilden via ATV har blivit ett par snäpp bättre

 

 

Jag tycker också att bilden är riktigt skarp genom atv:n, överlag lite bättre än genom Telia play+ :)



#5389

Postad 05 February 2018 - 15:31

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0
Vi närmar oss smärtgränsen när det gäller abonnemangskostnaderna. Kanske blir dags att dela abonnemang med grannen?

#5390

Postad 05 February 2018 - 19:16

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2789 inlägg
  • 0

Vi närmar oss smärtgränsen när det gäller abonnemangskostnaderna. Kanske blir dags att dela abonnemang med grannen?

Jag sa upp mitt när de höjde för ett tag sedan. Enda påtryckning man har som kund.



#5391

Postad 06 February 2018 - 08:55

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1255 inlägg
  • 0

Är en del luttrad av påståendet bilden något bättre med nya boxen. Så har det låtit om alla dom andra boxarna som lanserats men icke still the same pickture har det varit. Men hoppas det stämmer för en gångs skull.

Jag har inget minne av att de lovat bättre bild med de nya boxarna (förutom när sagem lanserades som var den första hd-boxen).

 

Att de bytte till adb berodde ju på att sagem var en katastrof. Har haft 5 sådana. Det enda som var bra med sagem var bilden.

Varför de bytte leverantör till kaon vet jag inte, men specen på de skilde sig väldigt lite från adb, så den skaffade jag aldrig. 

 

Nu lanserar de en box som ska klara uhd/hdr, om sedan bilden blir bättre för sd/hd återstår att se, men det tror jag inte. 

 

Personligen tycker jag de ska hålla utsignalen så ren som möjligt. Eventuellt någon form av uppskalning, som ska kunna väljas bort, men ingen dnr, edge enhancement eller liknande vilket jag misstänker  är knep för att få "bättre bild". 



#5392

Postad 07 February 2018 - 07:27

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10990 inlägg
  • 0

Såg nu att Viasat sport kanalerna finns med i tablån genom Apple Tv:n :)



#5393

Postad 07 February 2018 - 16:09

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3271 inlägg
  • 0

Varför finns inte alla kanaler med i Go Veckoarkiv?


Redigerat av Melmac, 07 February 2018 - 16:10.


#5394

Postad 07 February 2018 - 17:40

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Nu är Eurosport 3, 4 och 5 HD igång

Sändningarna ligger på 20,8 Mbit/s. Bilden måste väl bli bra  :)



#5395

Postad 08 February 2018 - 12:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 1

Nu är Eurosport 3, 4 och 5 HD igång

Sändningarna ligger på 20,8 Mbit/s. Bilden måste väl bli bra  :)

Hej

Det stämmer bra, kanalerna finns tillgängliga i HD linjärt och på vår playtjänst.

Kanalplatser

Eurosport 3 HD - Kanalplats 91
Eurosport 4 HD - Kanalplats 92
Eurosport 5 HD - Kanalplats 93

Mvh
Niklas



#5396

Postad 08 February 2018 - 13:22

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0

Nu är Eurosport 3, 4 och 5 HD igång
Sändningarna ligger på 20,8 Mbit/s. Bilden måste väl bli bra  :)

Har vi fått info om detta? Vad är det för inriktning på dessa kanaler, om någon? OS? På Eurosports hemsida hittar jag bara kanal 1 och 2.

#5397

Postad 08 February 2018 - 14:40

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Hej

Det stämmer bra, kanalerna finns tillgängliga i HD linjärt och på vår playtjänst.

Kanalplatser

Eurosport 3 HD - Kanalplats 91
Eurosport 4 HD - Kanalplats 92
Eurosport 5 HD - Kanalplats 93

Mvh
Niklas

När kommer eran nya box till oss kunder i Sverige?



#5398

Postad 08 February 2018 - 15:24

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Varför finns inte alla kanaler med i Go Veckoarkiv?

Hej, 

Det är kanalerna själva som bestämmer om dem vill vara med i GO

Hälsningar Cassandra



#5399

Postad 08 February 2018 - 18:54

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

När kommer eran nya box till oss kunder i Sverige?

 

Vad jag lyckats få fram så verkar dom vara avsedda för Polen.

Kanske en del andra länder med och verkar vara för OS.


Redigerat av Leatherface, 08 February 2018 - 19:37.


#5400

Postad 08 February 2018 - 19:50

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 1

Vad jag lyckats få fram så verkar dom vara avsedda för Polen.

Kanske en del andra länder med och verkar vara för OS.

 

Norge har gjort intresseanmälningar och börjar leverera i mars.

https://satellitt.ca...heten-OnePlace/





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.