Måste säga att apple TV 4K numera ger bättre bild än sattelit...
Håller inte med, snabba rörelse kan väl bli betydligt bättre när man streama
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Startad av
Allente Sverige
, Apr 08 2011 10:25
9738 svar till detta ämne
Postad 27 January 2018 - 08:42
Håller inte med, snabba rörelse kan väl bli betydligt bättre när man streama Postad 27 January 2018 - 09:10
Instämmer. Det är fortfarande ett par snäpp upp via satellit. Postad 27 January 2018 - 09:22
Ja ni har nog rätt men det är nära nu.
Skönt att kunna plocka ned parabolerna snart. Tror att 4K kommer först via appen. Postad 27 January 2018 - 10:33
Tycker vissa kanaler har sjukt bra bild genom appen Redigerat av mcmike, 27 January 2018 - 10:34. Postad 27 January 2018 - 13:23
Appen är riktigt bra vad gäller bild, snabba kanalbyten oxå. Tyvärr har den rätt begränsad funktionalitet, saknar EPG, möjlighet att skapa favoritlistor, text saknas på flera kanaler, flytta kanaler, hyra film via SF (eller för den delen lösa in ”freeviews”, inspelning med mera.
Postad 27 January 2018 - 13:47
Vilken "live tv" app klarar av allt det idag? Håller med om att det är lite synd att visa kanaler saknar text Redigerat av mcmike, 27 January 2018 - 13:48. Postad 27 January 2018 - 14:34
Ingen Redigerat av lobo, 27 January 2018 - 14:35. Postad 27 January 2018 - 14:48
Steam only vore en dröm, tyvärr lär det inte handla om vad boxen klarar och inte klarar utan det handlar nog dessvärre mer om vad Canal Digital får göra enligt gällande vidaresändingsrättigheter Postad 27 January 2018 - 15:07 Fördel med en satellitbox är möjligt att enkelt spela in program och spara dem så länge man vill. Postad 27 January 2018 - 15:20
Det kan man via Telia nu, så det vore önskvärt med CD också
Play kommer man långt med i detta hem Postad 27 January 2018 - 15:32
Inte här. Brukar se gamla matcher och då främst mot DIF. Postad 27 January 2018 - 17:37 Nja, tycker tvärtom. Kollade Sveriges semi i handboll igår. Stor skillnad till satellitens fördel. Postad 31 January 2018 - 22:20
Hoppas den inte blir för låst och att vi som varit kunder länge kan få den billigt! Postad 01 February 2018 - 10:12
Jag har fått dom i alla fall.
4 st tror jag det är.
Viasat Motor låg längre bak i listan.
Ändrar mig lite nu, kanalerna finns men jag har ingen access till dom. Redigerat av R-R, 01 February 2018 - 10:17. Postad 01 February 2018 - 11:10
Här med, tack för info... Kan jag se Race of champions i helgen. Postad 01 February 2018 - 16:22 Hej
85 Viasat Sport Premium HD Postad 01 February 2018 - 16:43
5 st var det ser jag nu, missade att lägga till Viasat fotboll i min favoritlista. Postad 01 February 2018 - 16:53
När ska ni på Canal Digital leda utvecklingen i stället för att alltid vara sist? Utomlands kommer nu Sky att erbjuda dina kunder Dolby Atmos på utvalda titlar. http://www.trustedre...-movies-3385199
När kommer det till Er? Postad 01 February 2018 - 18:12 Extra OS kanaler verkar vara på gång Eurosport 3, Eurosport 4 och Eurosport 5 Postad 01 February 2018 - 18:49 Sjuan finns från idag som HD kanal, men Canal Digital har inte tagit in den Kommer kanske när prishöjningen ske den 1 mars Postad 02 February 2018 - 08:20 Jag blir ofta förvånad över hur dålig kvalitet kanaler som t ex sjuan, men även SVTs regionala sändningar, kan presenteras i. Varför måste en SD-sändning se ut som i bästa fall en kopierad VHS-rulle från 80-talet? Ursprungsmaterialet antar jag filmas och mastras med modern utrustning, men när det når mina pupiller ser det inte kul ut. Postad 02 February 2018 - 10:47
Det bästa vore att CD gav bort någon snikmodell till alla som inte har någon HD-mottagare och börjar med att sända allt i HD. Sedan är det också dags att börja med UHD för att möta de krav på bättre bild fler och fler tittare har oavsett om det är via parabol eller via stream.
Postad 02 February 2018 - 10:52 1080P ska väl vara en start, tror inte dom sänder någon i sann fullHD än... Postad 02 February 2018 - 14:49
Alla CD kunder har HD mottagare Postad 02 February 2018 - 14:56
Programmen måste produceras i 1080p, annars är det ingen mening att ändra något
Nästa steg i utvecklingen i teve branschen är HDR i någon typ Postad 02 February 2018 - 21:55
Jag vill ha FullHD före UHD, det är allt jag menar! De får gärna börja sända i HEVC så får det plats fler! Postad 03 February 2018 - 11:51
Dagens boxar har internet uppkoppling så tror det skulle vara bättre om alla regionala kanaler fanns där som HD stream istället för runt 20 kanaler i låg kvalite som sänder samma sak då det inte är nyheter och väder då. Android boxen som dom kommer börja med kan du ju även se genom SVT Play t.ex. med.
1080p HEVC är nog nåt vi får se i marknätet till en början. Tyskland har redan börjat med det och Danmark ska börja 2020. Är ju väldigt få som har boxar som klarar nya HEVC/H265 standarden än sålänge med. Nya boxar som gäller igen alltså då som t.ex. den nya Android boxen jag nämnde ovan. Redigerat av Leatherface, 03 February 2018 - 11:54. Postad 03 February 2018 - 11:59
Det skickas ut i antingen 720p eller 1080i men skulle tro det mesta produceras i 1080p eller mer så det skulle inte vara nåt problem. Redigerat av Leatherface, 03 February 2018 - 12:00. Postad 03 February 2018 - 19:54
Ögonen kanske sviker mig eller har vant sig men upplever att bilden via ATV har blivit ett par snäpp bättre och numera bättre än via boxen.
Postad 04 February 2018 - 10:48
Är en del luttrad av påståendet bilden något bättre med nya boxen. Så har det låtit om alla dom andra boxarna som lanserats men icke still the same pickture har det varit. Men hoppas det stämmer för en gångs skull. Postad 04 February 2018 - 11:11
Jag tycker också att bilden är riktigt skarp genom atv:n, överlag lite bättre än genom Telia play+ Postad 05 February 2018 - 15:31
Vi närmar oss smärtgränsen när det gäller abonnemangskostnaderna. Kanske blir dags att dela abonnemang med grannen?
Postad 05 February 2018 - 19:16
Jag sa upp mitt när de höjde för ett tag sedan. Enda påtryckning man har som kund. Postad 06 February 2018 - 08:55
Jag har inget minne av att de lovat bättre bild med de nya boxarna (förutom när sagem lanserades som var den första hd-boxen).
Att de bytte till adb berodde ju på att sagem var en katastrof. Har haft 5 sådana. Det enda som var bra med sagem var bilden. Varför de bytte leverantör till kaon vet jag inte, men specen på de skilde sig väldigt lite från adb, så den skaffade jag aldrig.
Nu lanserar de en box som ska klara uhd/hdr, om sedan bilden blir bättre för sd/hd återstår att se, men det tror jag inte.
Personligen tycker jag de ska hålla utsignalen så ren som möjligt. Eventuellt någon form av uppskalning, som ska kunna väljas bort, men ingen dnr, edge enhancement eller liknande vilket jag misstänker är knep för att få "bättre bild". Postad 07 February 2018 - 07:27 Såg nu att Viasat sport kanalerna finns med i tablån genom Apple Tv:n Postad 07 February 2018 - 16:09 Varför finns inte alla kanaler med i Go Veckoarkiv? Redigerat av Melmac, 07 February 2018 - 16:10. Postad 07 February 2018 - 17:40 Nu är Eurosport 3, 4 och 5 HD igång Sändningarna ligger på 20,8 Mbit/s. Bilden måste väl bli bra Postad 08 February 2018 - 12:52
Hej Postad 08 February 2018 - 13:22 Har vi fått info om detta? Vad är det för inriktning på dessa kanaler, om någon? OS? På Eurosports hemsida hittar jag bara kanal 1 och 2. Postad 08 February 2018 - 14:40
När kommer eran nya box till oss kunder i Sverige? Postad 08 February 2018 - 15:24
Hej, Postad 08 February 2018 - 18:54
Vad jag lyckats få fram så verkar dom vara avsedda för Polen. Kanske en del andra länder med och verkar vara för OS. Redigerat av Leatherface, 08 February 2018 - 19:37. Postad 08 February 2018 - 19:50
Norge har gjort intresseanmälningar och börjar leverera i mars. https://satellitt.ca...heten-OnePlace/ 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |