Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 April 2010 - 21:05

Mayanyi
  • Mayanyi
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Det laggar ju nåt så fruktansvärt det SlideIt, då är det bättre med original eller skandinavisk

En sak jag märkt med skandinavisk tangentbord från butiken är att ibland så sätter den space istället för a ^^

tycker inte det laggar alls faktiskt. Haft några sms-konversationer nu och det flyter på grymt bra. Kommer köra vidare på detta ett tag då det slår allt jag testat innan.

Postad 06 April 2010 - 21:15

thestaar
  • thestaar
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Ingen annan som testat att ställa in "android -tangetbordet" ??

När jag testade i 10min.. så missade den aldrig "a" vid ett enda tillfälle i "landscape-mode"

Japp det verkar som "android tangentbordet" a:knapp funkar mkt bra! registrerar a till 100% änsålänge, dock lite smålaggigt i webläsaren menmen

tycker inte det laggar alls faktiskt. Haft några sms-konversationer nu och det flyter på grymt bra. Kommer köra vidare på detta ett tag då det slår allt jag testat innan.

prova i webläsaren, där va det inte bra, har inte testat sms med det

Postad 06 April 2010 - 21:21

thestaar
  • thestaar
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
nån som vet hur jag får in å,ä,ö i "android tangentbordet"?

Postad 06 April 2010 - 21:23

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Tips på konvertingsprogram?

Min dator har totalt ballat ur tror jag. Går inte installera MediaGo eller HandBrake. Problemet är att den tycker att alla ikoner till installationsfiler inte är korrekta genvägar. Detta till program som inte är installerade, eclipse.exe är perfekt men allt annat är kajko.

Postad 06 April 2010 - 21:25

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Jag kör HTC keyboard funkar jättebra

Postad 06 April 2010 - 21:37

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Fick mitt:

http://cgi.ebay.com/...=item3efe83f487

Paket. Grymmt snygga! Alla 3 passar perfect! Fast mitt paket hade 3st screen guards oxo :D Kolla runt efter dem på ebay. fina och bra.

Bättre än kondomerna till den. Har 2 st silicone cases en svart o en vit ifall nån vill ha för en 50 lapp... :D

Postad 06 April 2010 - 21:43

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Najs, då borde mitt dyka upp i veckan oxo :D

Postad 06 April 2010 - 21:59

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Dom i silicon fastnar ju i jeansen och drar åt sig damm och lämnar en konstig hinna om kanterna på telefonen.

Hard case :ena :D sitter bättre i handen, runt telefonen och glider lätt på tyg men har skönt grepp. Otroliga.

Postad 06 April 2010 - 22:05

Mayanyi
  • Mayanyi
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Personligen förstår jag inte hur man kan vilja innesluta telefonen i någon form av case eller skydd, det förtar ju lite av grejen med telefonen - att den är så snygg :D

Postad 06 April 2010 - 22:07

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Personligen förstår jag inte hur man kan vilja innesluta telefonen i någon form av case eller skydd, det förtar ju lite av grejen med telefonen - att den är så snygg :D

Är väl det att man är en sån sjukt grovarbetande kille i sina bästa år, så man inte vill riskera att förstöra den i fickan på blåkläderna :D
(ta det där med grovarbetande med en nypa salt, men den omgivande miljön/klädseln är inte den trivsammaste för telefonen)

Postad 06 April 2010 - 22:15

Mayanyi
  • Mayanyi
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Är väl det att man är en sån sjukt grovarbetande kille i sina bästa år, så man inte vill riskera att förstöra den i fickan på blåkläderna :D
(ta det där med grovarbetande med en nypa salt, men den omgivande miljön/klädseln är inte den trivsammaste för telefonen)

Hehe, jag kan förstå det i vissa miljöer och omständigheter att man kan behöva skydda den på sitt jobb t ex. Men jag har sett kollegor (på kontor på ett IT-företag, alltså ingen "utsatt" miljö) som springer runt med sina Iphone's i div siliconfodral/hardcases etc. Ser sjukt löjligt ut. De vill skydda sin ögonsten...jomenvisst, så länge du har den så där så är den definitivt inte någon ögonsten o inget man vill visa upp :D - Min personliga åsikt.

Postad 06 April 2010 - 22:21

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Har tänkt köpa en strömadapter till bilen. Har kollat in den här som verkar riktigt schjyst:
http://www.kjell.com...00000,494000000

Undrar bara om det räcker med 650 mA?

Dom i silicon fastnar ju i jeansen och drar åt sig damm och lämnar en konstig hinna om kanterna på telefonen.

Hard case :ena :D sitter bättre i handen, runt telefonen och glider lätt på tyg men har skönt grepp. Otroliga.

Jag har full förståelse. Kan ju räcka att man tappar luren en gång i asfalt eller betonggolv så har man ett ruggigt fult jack i ett av hörnen. Hände mig på min förra lur och har retat mig rejält på det efteråt. Till X10 blir det dock ett läderfodral som det ser ut nu.

Postad 06 April 2010 - 22:37

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Jag har full förståelse. Kan ju räcka att man tappar luren en gång i asfalt eller betonggolv så har man ett ruggigt fult jack i ett av hörnen. Hände mig på min förra lur och har retat mig rejält på det efteråt. Till X10 blir det dock ett läderfodral som det ser ut nu.

Ett ännu bättre tips: låt BLI att tappa telefonen. :D

Postad 06 April 2010 - 22:42

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Ett ännu bättre tips: låt BLI att tappa telefonen. :D

Lättare sagt än gjort. Jag kämpade som bara den.Den damp i golvet redan första dagen :D

Postad 06 April 2010 - 22:46

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Lättare sagt än gjort. Jag kämpade som bara den.Den damp i golvet redan första dagen :D

Aouch! :D Ja, då kan det ha varit bra med ett litet skydd. Det kan jag hålla med om. Jag vet inte hur mycket Invisible Shield skulle skydda i ett "sånt fall" (nu blev det nästan en dubbelordvits) men kanske inte så mycket så att det skulle rädda den helt.

Postad 06 April 2010 - 22:47

Unregisterede64eb25a
  • Unregisterede64eb25a
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Finns en X10 till salu svart :D om någon är intresserad? skicka ett pm om ni är intresserade

Postad 06 April 2010 - 22:52

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Finns en X10 till salu svart :D om någon är intresserad? skicka ett pm om ni är intresserade

Hehe.. nån som ångrat sitt inköp, eller? :D

Postad 06 April 2010 - 23:00

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Byter alla tbordet? Har en fråga kring alarmet, kan man inte byta till egna låtar eller måste man dra en annan app för det?

Postad 06 April 2010 - 23:12

shotgunjan
  • shotgunjan
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Ok jag upplever ngt riktigt skumt med min X10...

Jag använder mig av Handcent_sms appen och det verkar som att jag svarar på personers sms med kinden om jag får ett sms samtidigt som jag pratar med ngn i telefon. Skickade tex detta till en kompis:

DDDDDDDDDppppppppppdpppppppp, sdssssss vadsgörs du??

Ska inte skärmen låsas när man pratar i telefon och den är mot örat? Någon inställning som jag har missat eller är det Handcent_sms som spökar?

En annan fråga, ska man köra med bildstabilisator på kameran för att inte få suddiga bilder eller e det bara jag som är ostabil på handen? Får blandade resultat och blir inte riktigt klok på vilka inställningar som är bäst med MP, fokus och motiv. Om någon snäll själ skulle vilja dela med sig med några bra inställningar så hade det uppskattats!

Annars kan jag bara säga att jag är supernöjd med mobilen, finns såklart saker som kan bli bättre men är ganska säker på att framtida FW och nyare version på Andriod kommer fixa det. Kände faktiskt av förbättringar i .16 FW!

Redigerat av shotgunjan, 06 April 2010 - 23:37.

Postad 06 April 2010 - 23:26

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Alltså all respekt men gnäll inte på SonyEricsson för det där... Möjligen 3 och Telenor. Det är ju upp till dig som konsument om du vill köpa en brandad telefon med allt vad det innebär, som i det här fallet att det tydligen inte går att uppdatera den direkt. Punkt.

Återigen (som alltid) ett skäl att VÄNTA till telefonen är FULLT olåst, även om den blir en hundralapp dyrare.

Med all respekt, gnäll inte på Telenor heller. Min X10 är bunden till 24 månader hos dem och den är olåst och gick perfekt att uppdatera från .14 till .16, så det är nog användarfel från folks sida.

Edit: För övrigt så går min lur loss på 3850kr. Bortsett från vad abonnemanget kostar annars, så jag vinner ju bara på det!

Redigerat av Flamso, 06 April 2010 - 23:45.

Postad 07 April 2010 - 01:15

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
OT:..

kan nån länka till tråden där vi skulle ta alla frågor om abb. samt frågor ang. mobila surf-tjänster?
har fan letat men vet inte om jag hittat rätt.. gäller alltså priser m.m. på abb. som erbjuds med mobiler..

thanks!

Postad 07 April 2010 - 02:26

W0lfie_91
  • W0lfie_91
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
så, nu har ja bestämt mig, blir en x10a som ja tänkte från början! ska bara övertyga farsan om att den inte kommer sjunka nått i pris närmaste veckan så ja kan beställa den imorrn eftersom ja har lite dåligt med cash just nu. sen har ja kollat lite efter ett läderfordal, alltså mer en "ficka" för den som man kan ha den i när man har den i fickan, hur tror ni att ett iphone fodral skulle passa till x10:an? är ju inte så stor skillnad i storlek på dem ändå.

Postad 07 April 2010 - 02:35

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

så, nu har ja bestämt mig, blir en x10a som ja tänkte från början! ska bara övertyga farsan om att den inte kommer sjunka nått i pris närmaste veckan så ja kan beställa den imorrn eftersom ja har lite dåligt med cash just nu. sen har ja kollat lite efter ett läderfordal, alltså mer en "ficka" för den som man kan ha den i när man har den i fickan, hur tror ni att ett iphone fodral skulle passa till x10:an? är ju inte så stor skillnad i storlek på dem ändå.

Det finns väl special-fodral som passar just X10, postat längre upp i tråden?

Postad 07 April 2010 - 05:27

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Med all respekt, gnäll inte på Telenor heller. Min X10 är bunden till 24 månader hos dem och den är olåst och gick perfekt att uppdatera från .14 till .16, så det är nog användarfel från folks sida.

Edit: För övrigt så går min lur loss på 3850kr. Bortsett från vad abonnemanget kostar annars, så jag vinner ju bara på det!

+1 Bortsett från att min gick loss på 3490 kr.

Postad 07 April 2010 - 05:54

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Fick mitt:

http://cgi.ebay.com/...=item3efe83f487

Paket. Grymmt snygga! Alla 3 passar perfect! Fast mitt paket hade 3st screen guards oxo :D Kolla runt efter dem på ebay. fina och bra.

Bättre än kondomerna till den. Har 2 st silicone cases en svart o en vit ifall nån vill ha för en 50 lapp... :D

Dom såg rätt nice ut så jag beställde också ett par:)
Någon som vet var man kan köpa billiga micro usb sladdar?:D

Postad 07 April 2010 - 06:19

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

3 gick ju ut med innan lanseringen att deras X10or skulle uppdateras samtidigt som alla andras, så när min inte gick och uppdatera så mailade jag SE supporten och frågade, detta är svaret jag fick:

Hej!

Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center.

Vilken version som är den senaste beror på vilken operatörsanpassning din telefon har. Om du t.ex köpt telefonen från Tre är 1.0.14 den senaste versionen. Om Update Service säger att du redan har senaste version så finns inte 1.0.16 för din telefons anpassning ännu.

Med vänliga hälsningar,
/Rickard
Sony Ericsson Contact Center

E-post: [email protected]
Web: www.sonyericsson.se
Telefon: 013-244500

Så mycket kan man lita på 3 dom löngnarna!!!!! Detta är sista gången jag köper min mobil hos 3.

Tror inte 3 ljuger, faktiskt. Erik Hörnfeldt är inte känd för lögner. Däremot börja jag tro att det möjligen är dålig kommunikation mellan 3 och SE. SE har sagt till 3 att bara för att de har några egna program installerade för deras egna tjänster installerade skall det vara samma programvara. För det är så, om man läst på Facebook, att 3 har också skickat förfrågan om denna orsak till 3, men inte fått svar ännu.

Redigerat av dragontrumpetare, 07 April 2010 - 06:36.

Postad 07 April 2010 - 06:32

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Tror inte 3 ljuger, faktiskt. Erik Hörnfeldt är inte känd för lögner. Däremot börja jag tro att det möjligen är dålig kommunikation mellan 3 och SE. SE har sagt till 3 att bara för att de har 2 program till deras egna tjänster installerade skall det vara samma programvara. För det är så, om man läst på Facebook, att 3 har också skickat förfrågan om denna orsak till 3, men inte fått svar ännu.

Erik H kommer ofta med bra, snabb och korrekt information, utifrån vad han har fått för information från exempelvis tillverkaren, i det här fallet SE.
Jag tror att SE har sagt till 3 att de ska kunna uppdatera lika fort som obrandade lurar, men så har det visat sig att det inte stämmer. Så det är nog snarare SE som är boven i det här fallet.

Så mycket kan man lita på 3 dom löngnarna!!!!! Detta är sista gången jag köper min mobil hos 3.

Det kanske är så att det är sista gången du köper en mobil från SE...:D

Postad 07 April 2010 - 06:38

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Ingen som har stött på ett spel som krävt multitouch eller behövt två knapptryckningar samtidigt rättare sagt? hur har man löst detta då?

När du säger "hur har man löst detta då" så låter det som om du tror SE kan göra mirakel. Det är upp till spelutvecklaren att tänka till och försöka få sitt "multitouch" spel att lira på fler platformar. En sak är ju att försöka utnyttja de knappar som finns på telefonen mer generellt. X10 kommer aldrig "förstå" två samtidiga tryck på skärmen. Dock kommer Desire inte heller det (på ett bra sätt).

Det där är ju helt galet. Nu får ni reda ut detta. En kan ju inte tycka att det flyter och en att det laggar å det grövsta. Smaken är som baken men vi är från samma planet åtminstone. Kom igen och försök att mötas i era intryck. Förklara! :D

Postad 07 April 2010 - 06:52

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Det kanske är så att det är sista gången du köper en mobil från SE...:D

Hörrududu. Tillbaka till telefonen-som-har-dualtouch-men-aldrig-kommer-få-till-det-i-enda-användingsområdet-spel-tråden! :D

Postad 07 April 2010 - 07:09

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Hörrududu. Tillbaka till telefonen-som-har-dualtouch-men-aldrig-kommer-få-till-det-i-enda-användingsområdet-spel-tråden! :D

He he, det jag menade var att han var så besviken på 3 som lovat att deras brandade X10 ska kunna uppdateras samtidigt som olåsta. Anledningen till att de lovat det verkar ju vara att SE lovat dem det.

Spel? Vill jag spela så använder jag min PS3 :D

Postad 07 April 2010 - 07:17

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Funderar igen på en X10, är det någon som kört någon annan telefon med Android i innan, läst så mycket om denna telefon nu och många verkar verkligen nöjda. Själv har jag haft magic, Acer Liquid S100 och nu Legend. Är lite orolig att jag byter ner mig från legend till X10 då Legend verkligen är grym med sitt 2.1 och allt flyter på grymt.

/Tack....

Postad 07 April 2010 - 07:22

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Jag testade precis att uppgradera till .16 men det går inte.. min x10a är inte brandad.. jag följer guiden nogrant.. kommer som längst till del 2: den förbereder, hämtar men sen så failar den ungefär när 70 % är installerat så jag kommer inte ens vidare till del 3. nu talar vi pc companion..

Jag får en popup där det står "Det gick inte att installera eller starta komponenterna som behövs för att uppdatera telefonprogramvaran"

Vill juh uppdatera den till .16 för den ger bättre batteri tid vad jag förstått

Postad 07 April 2010 - 08:11

argiriou
  • argiriou
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Någon som vet vilka butiker i Stockholm City som har X10:an framme som man kan leka med???

Postad 07 April 2010 - 08:15

Blixten9
  • Blixten9
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Någon som vet vilka butiker i Stockholm City som har X10:an framme som man kan leka med???

Du kan nog gå in i vilken 3-butik, telenor-butik eller phonehouse som helst

Postad 07 April 2010 - 08:15

Mayanyi
  • Mayanyi
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Det där är ju helt galet. Nu får ni reda ut detta. En kan ju inte tycka att det flyter och en att det laggar å det grövsta. Smaken är som baken men vi är från samma planet åtminstone. Kom igen och försök att mötas i era intryck. Förklara! :D

Smaken är väl som baken helt enkelt. Tror jag är mer förlåtande eller vad man skall säga. Jag provade i webbläsaren och visst kan hålla med om en viss fördröjning när den riter upp linjen man drar. Dock tycker jag inte att själva funktionaliteten laggar. Jag kan dra fort som fan och den klarar av det, sen om "strecket" ibland kan vara lite fördröjt så spelar det inte mig nån större roll. Är man känslig för sånt så kanske man inte ska ha detta. Bästa är ju o testa själv, omöjligt o veta vad man själv upplever o tycker baserat på vad andra tycker :D

Visade det för en kollega nu på morgonen som också blev imponerad. Enda minuset jag kan se nu är som sagt att det är rackig upplösning. Hoppas verkligen det kommer en uppdatering snart.

Sen får man väl utvärdera Swype när det får stöd för Svensk layout.

Postad 07 April 2010 - 08:16

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Funderar igen på en X10, är det någon som kört någon annan telefon med Android i innan, läst så mycket om denna telefon nu och många verkar verkligen nöjda. Själv har jag haft magic, Acer Liquid S100 och nu Legend. Är lite orolig att jag byter ner mig från legend till X10 då Legend verkligen är grym med sitt 2.1 och allt flyter på grymt.

/Tack....

Här håller jag med dig fullt ut, dock har jag inte haft acern, men magic och nu legend, men funderar på att ta ett tre abb å så x10an med det, men vill ju inte byta ner mig, dock så kommer ju 2.1 så småningom. Men jag älskar webläsaren i legenden, mest de jag går efter just nu.

Sen är de väl inte samma typ av skärm i x10an? För jag tycker att de är tråkigt med legenden att när skärmen blir lite varm så "klibbar" fingrarna när man drar över skärmen med t.ex tummen så de segar fast fingret i displayen eller hurfan man ska säga, och nej, jag är inte flottig om händerna :D Kanske är x10ans skärm bättre än den i elgenden? Om jag inte minns fel så har legend glas? och x10an har plast eller? jag har ingen aning om detta, så ni som är insatta kan få förklara det om skärmarna :D

Postad 07 April 2010 - 08:39

BulanS
  • BulanS
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

jag ser att A:et kommer upp att jag har tryckt på den så det måste väl ändå innebära att det också är FW-relaterat. bokstaven kommer alltid upp över knappen som det alltid gör men det kommer inget i input-fältet.

Hur många har det såhär som jag?

Syrran upplever samma sak på sin X10 i Landscape-mode, "ibland"..

Precis samma sak, A:et kommer upp som att man tryckt på det, men inget hamnar i inputfältet.

Postad 07 April 2010 - 08:43

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Är lite orolig att jag byter ner mig från legend till X10 då Legend verkligen är grym med sitt 2.1 och allt flyter på grymt.

Om du är orolig för det så är din oro nog befogad. Då uppskattar du nog inte det som gör X10an "bättre". De sakerna är så självklara att du antagligen inte "bryr" dig om dem.

Jag väljer X10an pga två hårda fakta:
* Större skärm och högre upplösning. Legend har ingen möjlighet att tävla om hur stor del av en riktig hemsida den kan visa på skärmen utan att behöva zooma.
* Processorn. X10 kommer alltid ha en snabbare processor. Mjukvaran kan uppgraderas. X10 kommer alltid vara snabbare än Legend när de kör samma program på samma OS.

En annan personlig sak är ju "designmissen" med Herons och Legends "läpp"!

Postad 07 April 2010 - 08:47

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
"Nervsjuk Apa
Sa inte ni att era X10 skulle gå att uppdatera samtidigt som alla andra får uppdatering? Fick min från er igår och har försökt uppdatera från R1FA014 till R1FA016 som jag vet finns tillgängligt och som de flesta direkt har uppdaterat till. Men på min går inte det, varken direkt i telefonen eller via PC Suite. Såg en an...nan på ett forum som hade Tre och inte heller kunde uppdatera, så jag misstänker ju att det är erat fel tyvärr. Och jag som hoppades att ni talade sanning om uppdateringarna. Snälla kolla upp detta.
den 1 april kl. 11:17

3 Sverige
1.0.16 innehåller en fix som är specifik för en annan operatör. Därför fungerar uppgraderingen bara på de mobiler som sålts av den operatören, inte på några andra.
Vänliga Hälsningar
Erik H/3
för 4 timmar sedan"

Tänkte det kunde vara läge att påminna om detta då folk fortfarande klagar om uppdateringen. Om det bara var något specifikt fel från en tillverkare som fixades med uppdateringen, så kan jag leva utan :D

Hur väljer man förresten ett annat tangentbord än Standard?

Redigerat av Papazian, 07 April 2010 - 08:50.

Postad 07 April 2010 - 08:51

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Smaken är väl som baken helt enkelt.

Jo till viss del. Ni hade alldeles för skiljda åsikter för att jag skulle kunna förstå. Din förklaring nu gör saken bättre! :D

Kommentaren: "Segt ibland men funktionellt ok" skulle säkert kunna yttrats av er båda..

Nu föll du för "nyhetens" behag och körde endast i den del där det "flyter" på bättre och rapporterade således höga betyg medans butternissen inte var motaglig för denna "innovation" och testade dessutom där den inte fungerar lika "rappt" och gav den låga betyg. Båda varianterna bra exempel på icke-objektiv bedömning ala Feber :D

Postad 07 April 2010 - 09:04

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Jag har för mig att .16 är en specifik Telenoruppdatering! Det är förmodligen därför 3's kunder inte kan lägga in den.

Postad 07 April 2010 - 09:35

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0
Någon som kan bekräfta att MW600 följer med i kartongen när man köper hos tre? Står på deras sida men man ska väl inte lita alltför mycket på det ;) Nu har jag velat så ###### mycket fram å tillbaka mellan x10 å desire, och ångrat mig å haft mig men jag tror nog nästan att jag kör på denna då den i framtiden kommer få 2.1 så då kan man leva med 1.6 ett tag, byter väl ner mig såsett från min Legend.

Det enda jag tror jag verkligen kommer sakna är att de inte finns någon trackball eller styrsensor på x10an, hur gör ni om ni skrivit en text och måste redigera någon bokstav i t.ex ett sms? Går de att trycka sig fram till den bokstaven som blivit fel?

Postad 07 April 2010 - 09:41

martin636
  • martin636
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Hade senaste versionen 1.0.16, men fick precis ett meddelande om att det finns en uppdatering. Efter uppdatering har jag fortfarande 1.0.16? Någon mer som råkar ut för detta?

Postad 07 April 2010 - 09:42

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Någon som kan bekräfta att MW600 följer med i kartongen när man köper hos tre? Står på deras sida men man ska väl inte lita alltför mycket på det ;) Nu har jag velat så ###### mycket fram å tillbaka mellan x10 å desire, och ångrat mig å haft mig men jag tror nog nästan att jag kör på denna då den i framtiden kommer få 2.1 så då kan man leva med 1.6 ett tag, byter väl ner mig såsett från min Legend.

Det enda jag tror jag verkligen kommer sakna är att de inte finns någon trackball eller styrsensor på x10an, hur gör ni om ni skrivit en text och måste redigera någon bokstav i t.ex ett sms? Går de att trycka sig fram till den bokstaven som blivit fel?

Ja, ett MW600 följer med när man köper från 3 ;)

det finns även piltangenter på standardtangentbordet som du kan gå fram och tillbaka med.

Postad 07 April 2010 - 09:49

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Hade senaste versionen 1.0.16, men fick precis ett meddelande om att det finns en uppdatering. Efter uppdatering har jag fortfarande 1.0.16? Någon mer som råkar ut för detta?

Inte en uppdatering på nån installerade app?

Postad 07 April 2010 - 09:53

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Erik H kommer ofta med bra, snabb och korrekt information, utifrån vad han har fått för information från exempelvis tillverkaren, i det här fallet SE.
Jag tror att SE har sagt till 3 att de ska kunna uppdatera lika fort som obrandade lurar, men så har det visat sig att det inte stämmer. Så det är nog snarare SE som är boven i det här fallet.

Och jag tror att Tre har sagt att deras ska uppdateras samtidigt för att inte tappa ev. köpare.

Postad 07 April 2010 - 09:55

AZAD
  • AZAD
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Jag testade precis att uppgradera till .16 men det går inte.. min x10a är inte brandad.. jag följer guiden nogrant.. kommer som längst till del 2: den förbereder, hämtar men sen så failar den ungefär när 70 % är installerat så jag kommer inte ens vidare till del 3. nu talar vi pc companion..

Jag får en popup där det står "Det gick inte att installera eller starta komponenterna som behövs för att uppdatera telefonprogramvaran"

Vill juh uppdatera den till .16 för den ger bättre batteri tid vad jag förstått

Prova Sony Ericsson Update Service

Postad 07 April 2010 - 10:12

mulle_nr1
  • mulle_nr1
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
[quote name='robbo76' date='Apr 7 2010, 07:38 ' post='2856252']
När du säger "hur har man löst detta då" så låter det som om du tror SE kan göra mirakel. Det är upp till spelutvecklaren att tänka till och försöka få sitt "multitouch" spel att lira på fler platformar. En sak är ju att försöka utnyttja de knappar som finns på telefonen mer generellt. X10 kommer aldrig "förstå" två samtidiga tryck på skärmen. Dock kommer Desire inte heller det (på ett bra sätt).

Jag undrade faktiskt inte hur just SE hade löst det utan jag undrade precis som du säger om någon spelutvecklare har kommit med en workaround om det har krävts MT...

Postad 07 April 2010 - 10:22

martin636
  • martin636
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Inte en uppdatering på nån installerade app?

Fick meddelandet via PC Companion och genomförde uppdatering på samma sätt som jag gjorde den första gången. Konstigt...

Postad 07 April 2010 - 10:30

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Min X10 verkar ha slutat hämta nya mail automagiskt?
Fast det är ibockat att den ska kolla var 15e min, nån som har nån ide vad som kan vara galet? ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.