För er som inte läst på Facebook, så har de haft en tävling där några stycken ska få testa Symbian "Anna" sen får de komma til Nokias Svenska huvudkontor och berätta vad de tyckte.
Redigerat av Unregistered31511, 09 May 2011 - 18:21.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
4 relaterade trådar
Postad 09 May 2011 - 18:21
Någon här som får vara med i Nokias testgrupp av Symbian "Anna"?
För er som inte läst på Facebook, så har de haft en tävling där några stycken ska få testa Symbian "Anna" sen får de komma til Nokias Svenska huvudkontor och berätta vad de tyckte. Redigerat av Unregistered31511, 09 May 2011 - 18:21. Postad 09 May 2011 - 19:21
Ser riktigt lovande ut ändå det lilla man får se.. Härligt med flytande homescreen, tycker det är riktigt störande som det är. Sen att dom fixat stående Qwerty var väl då för väl då alla konkurrenter erbjuder det Postad 09 May 2011 - 23:01 Precis samma situation jag befinner mig i. Har haft Nokia (med Symbian) tidigare och det har alltid fungerat bra, speciellt Ovi Maps som jag älskar (Kartor från Navteq i mitt hjärta). För tillfället har jag en Android och jag förstår verkligen inte hur jag kunde vara så sugen på att ha en Android. Batteritiden är det jag mest saknar från min förra Nokia som lanserades i mitten av 2009, och kameran i den slår fortfarande kameror i nyare Androidlurar i det övre prissegmentet. Det största nackdelen med Symbian är väl egentligen en viss avsaknad av apps, men skall jag vara helt ärlig mot mig själv så är det inte så många Androidspecifika apps jag använder, möjligtvis Swedbanks app. Postad 10 May 2011 - 12:40
Är inte så sugen att betala en resa t o r till "baksidan" som man får pynta själv bara för att testa "Anna". Då får man bo där innan eller slänga med en N8 på köpet. Var en del prat om det på FB... Postad 10 May 2011 - 18:49 Ha Ha..den var rolig 17:e Maj promotional material for a Nokia X7, E6 and Symbian Anna unveiling in Athens.men vem orkar bry sig om deras annonseringar,kanske lika bra som deras förra var,d.v.s mer väntan... ,bara ge oss vad vi just nu vill ha och det e Anna.. Postad 10 May 2011 - 19:11
Nån mer som bytt från n900 till denna? shit vad man saknar det fysiska tangentbordet alltså =) Går inte skriva fort på onscreen.. blir så osmidigt
Kanske byter tillbaka men kameran vill jag inte vara utan.. gaah jobbig sits Postad 10 May 2011 - 19:34
Hej allihop!
Är det nån som kan tipsa om en alternativ musik spelare till n8:an? Är så trött på att det inte går att ställa in vilken mapp den ska spela ifrån, så när man lyssnar på musik och väljer "blandad uppspelning" så tar den ju med både talböcker och ringsignaler! ända sättet att komma runt det är att sitta å göra spellistor å det känns jobbigt när man ska lägga till nya låtar. hoppas nån kan hjälpa mig här:) Postad 10 May 2011 - 20:12
hur exakt är gps:en egentligen? satt ute på balkongen och hade igång google maps och hade väl typ 5-6 satelliter aktiva, den visade minst 10 meter fel hela tiden!
nån som gjort en mer vetenskaplig test av gps:en? Redigerat av ballepalle, 10 May 2011 - 20:13. Postad 10 May 2011 - 20:24
gps-tekniken ger en säkerhet inom 5 meter om jag minns rätt. men då krävs fler satelliter. har vart uppe i runt 10-15 som mest har jag för mig.
Postad 10 May 2011 - 22:04
Tja
Har en liten fråga till er som kan lite om konsumenträttigheter osv. Min telefon har inte annat än strulat. Är så trött på skiten så orkar inte dra hela historien superdetaljerat , men på ett cirkus Telefonen köpt i november. Trasig någon vecka senare(strömlös), Går på reparation 1 Tillbaka med semma fel, Dör igen efter några dagar,går på reparation 2 Jag begär att den skickas direkt till nokia CC för utbyte, Media markt skickar den till anovo och allt dra ut på tiden och jag får till en ny telefon en och en halv månad senare efter anovo skickat den vidare till nokia CC Kommer hem och upptäcker att högtalaren är trasig på den sprillans nya telefonen, Går iväg på reparation 3. Får tillbaka den hyffsat snabbt, Telefonen funkar nu okey i några veckor sen börjar problemen igen, Jag får inte ens på den tillslut, Den svarar med en vibration när en trycker på ON knappen osv men sen händer inget mer. Telefonen går på reparation 4 Hon på mediamarkt tycker vi ska reklamera den och skriver att jag vill häva köpet. Idag får jag tillbaka telefonen. Dom har gjort( en grundlig undersökning av telefonen och inte kunnat återskapa det fel som telefonen är reklamerad för och kan därför en godkänna reklamationen) enligt pappret. Men dom har flashat om den alla fall. Det hann jag se eftersom jag saknade tex "Social" på startsidan pga att de låg aldrig på den nya jag fick av dom och de går inte installera det efterhand. Hann inte mer än komma hem med telefonen, Tog två kort, sen bläddrade lite i menyn i ca 25sek, Sen dog den, Samma fel nu, Den sätts inte på, Men den darrar till när en trycker på on, och den går att köra 8sekunders inhållningen och den vibrerar till 3 gånger, Men telefonen går aldrig igång. Vad har jag för rättigheter igentligen, En ny reklamation som tar 3 veckor? I de ca 5 månader jag har haft telefonen tror jag den varit iväg på reparation minst 3 av dem. /mvh Andreas Redigerat av Unregistered0e530dee, 10 May 2011 - 22:14. Postad 11 May 2011 - 01:44 Folderplay v1.8 funkar grymt bra. Googla på den. Finns gratis Postad 11 May 2011 - 05:56
sitter i samma sits. väntar själv på svar från ncc... du borde kunna häva köpet iaf. Redigerat av kafferast, 11 May 2011 - 05:57. Postad 11 May 2011 - 08:11
Du bör definitivt kunna häva köpet.
Lagen säger att efter 2 gånger med samma fel, eller 3 gånger med olika fel har du rätt att häva köpet om felet är av stor betydelse för dig. Tyvärr måste Nokia ändå godkänna din reklamation vilket kan ta någon vecka. Postad 11 May 2011 - 08:20
N8 fortfarande kamerakung, All About Symbian
Postad 11 May 2011 - 11:30
Tack för tippset men det går inte installera det..(utgånget certifikat) antar att man måste signera programet själv eller? kollade lite på hur man gör sånt å det känns ju lagom seriöst hehe så sjukt störigt med denna musikspelare:( Postad 11 May 2011 - 13:04
[quote name='trubbaduren' date='May 11 2011, 11:30 ' post='3285723']
Tack för tippset men det går inte installera det..(utgånget certifikat) antar att man måste signera programet själv eller? kollade lite på hur man gör sånt å det känns ju lagom seriöst hehe så sjukt störigt med denna musikspelare:( [/quoteS Du har Pm Postad 11 May 2011 - 13:22
Det går att använda Symbian Signed för att enkelt signera applikationer åt sig själv.
Postad 12 May 2011 - 06:36
Orkar du förklara hur Symbian Signed fungerar? (Newbie på Symbian)
Jag gick in där och tittade som hastigast, är det en betaltjänst eller drog jag förhastade slutsatser nu? Det fanns en länk till Open Signed Online som verkar gratis och gäller i 36 månader... Jag har några osignade program som jag skulle vilja sparka igång Tack på förhand Postad 12 May 2011 - 09:44
Kika in här: https://www.symbians...SignedOnline.do
Postad 12 May 2011 - 20:17
Finns det någon som har transformers bakgrunden kvar? Råkade radera den, snälla skicka till 0708354140. STORT TACK!!
Postad 13 May 2011 - 13:00
Om nån är nyfiken på kameran i N8an så kan jag tipsa om min photostream på Flickr. Inga mästerverk direkt, men det finns några fina exempel på hur grym kamera det är... de flesta bilderna är orörda men vissa kan vara smått redigerade med telefonens inbyggda editor.
Personliga favoriter: #1, #2,#3, #4, #5, #6 Macro på en halvdöd geting ifrån igår, coolt att man ser gadden och håret på den, ser t.o.m. dammpartiklar som fastnat på stackarn efter att jag sprayat ner han. Redigerat av Grizzok, 13 May 2011 - 13:05. Postad 13 May 2011 - 14:25
- Otroligt vad bra den presterar! Det beror säkert också på vem som är bakom linsen men ändå...... snyggt! Postad 13 May 2011 - 17:59
Jättefina foton som du tagit med mobilen.. Postad 13 May 2011 - 19:57
Otroliga bilder
Postad 13 May 2011 - 22:13
Idag har Pipxelpipe släppt en facebook-app kallad Facebook Browser.
Det är lätt den bästa facebook-appen jag provat, det är den som flyter bäst och har snyggast interface. REKOMMENDERAS! Postad 13 May 2011 - 22:54
vad är det som gör appen så bra.kör med vanlig pixelpipe nu o får otroligt bra bilder när jag kör upp dom på facebook,,,ska givetvis testa denna nya appen,men är ändå nyfiken på hur det kan bli bättre... Postad 13 May 2011 - 23:16 Låter som två helt olika apps. Vanliga pixelpipe är ju, ja, Pixelpipe, medan denna ser ut att vara mer som en vanlig facebook app där man utför resten av sina Facebookiga behov. Låter ju fint med htlm5, QT etc. Men VARFÖR är Ovi så otroligt dåliga på att visa deras apps? Blir sjukt irriterad på det ibland, hur svårt kan det va att bara ha några screenshots som man inte behöver förstoringsglas för att gissa sig till vad det är man ser? Eller varför inte uppmuntra utvecklarna att göra en liten demo-film a'la Beta Labs? Så enkla saker tycker man... irriterande Jaja, vart lite OT rants där. Låter som en trevlig app iaf, kanske värt att testa även om jag inte facebookar mer än nån gång i månaden på sin höjd. Redigerat av Grizzok, 13 May 2011 - 23:18. Postad 14 May 2011 - 02:20
kan tipsa om att grid 9 kommit i Qt-version nu. flyter bättre.
är det bara för mig som sms-funktionen i ovi-store ballat ur? Redigerat av bag, 14 May 2011 - 02:32. Postad 14 May 2011 - 09:27 Någon som vet hur man "checkar in" där man befinner sig (med den här appen)? Postad 14 May 2011 - 10:36
har oxå haft dessa tankar om ovi.en nfo-fil med versionsnr och nån screen skulle varit perfekt ....
men jag hyllar byggkvaliten på n8:an.ungarna håller på med mobilen som tokar ibland o den har varit i golvet ett par ggr o vänt.men fungerar otroligt nog utan problen.väntar bara på att nyhetens behag med spelen ska lägga sig och dom återgår till nintendo ds o leksakerna man köpt för många pengar genom åren... Redigerat av vcbc, 14 May 2011 - 10:36. Postad 14 May 2011 - 16:21
Hej! Problem med installation av OVI-appar.
Surfar in som vanligt och väljer nedladning. Flyter på och laddar ner och börjar installera , då dyker problemen upp! "installation misslyckad, Tryck på denna ikon [OoOo] i din mobil för att fortsätta installationen senare" Fatta inte först, men såg då en ny ikon under PROGRAM-mappen, "smart installer" heter den. Installationen fortsätter men samma fel återuppstår. Detta hä'nder allt mer frekvent med min N8. Någon som kan hjälpa? Edit: Några program som vägrar är senaste OVI betan,Social 1.3 och Pixelpipes nya facebook app. sen även Puppy talk osv .. Redigerat av michaelvecel, 14 May 2011 - 16:31. Postad 14 May 2011 - 20:52
jag ger upp.testade nya appen för facebook.kanon för mess o surfa runt på sidan.men hur laddar jag upp bilderna ???
med pixelpipe tog man bara"send" satte rubrik och text om man ville till bilden.... har testat"dela med dina sociala nätverk" ..men inte ens då kan jag uploada som innan...mysko detta ju. ska instalera pixelpipe igen för uppladdningens skull.den är klart smidigast.. Postad 14 May 2011 - 22:06
Det är nokia beta labs, bubbles som har problem med qt. Instruktioner hur du avinstallerar bubbles helt hittar du på bela labs. Har själv haft samma prob. Bubbles is currently unavailable. It will be made available again after we have verified the functionality with recently released official Qt 4.7.3. We will release a blog post once the Bubbles is again available for download. If you have already downloaded Bubbles and notice any undesired issues with other Qt-based apps or with Ovi Store, uninstallation instructions are below. Postad 15 May 2011 - 08:48 Den var ganska bra faktiskt..förutom att den saknar viss funktionalitet och att de nästan helt GLÖMT att implementera touch-funktionaltet på den....s*tan man får ju tryka på allt 7 gånger innan den fattar att man trycker där av en anledning. ikonerna är as-små och man ser att det blinkar till på dom när man trycker på dom man ändå så händer inget..fan vad irriterande. ännu värre med "more"-menyn där uppe..trycker hur många gånger som helst innan meny-****t kommer fram. om dom fixar lite sånt här så är den lätt bästa alternativet för symbian. EDIT: märkte att det verkar vara dubbelklick som gäller på vissa saker för att de ska funka..vad kommer härnäst? högklicka eller? suck.. Redigerat av ballepalle, 15 May 2011 - 08:50. Postad 15 May 2011 - 09:36
Brukar vara försiktig med att ladda ner apps som jag inte använder el. vet vad det är med erfarenhet från android, eftersom vissa kan ställa till problem. Nu slarvade jag och råkade dra ner lite skräp-apps, som jag vill ta bort igen.
Men hur ? Hitter inte hur jag enkelt avinstallerar apps. Någon vänlig som kan hjälpa mig ? Vet inte om jag blandar med android, el. blivit blind. Postad 15 May 2011 - 09:53
Meny > inställningar > programhanterare > installerat > "håll inne på den app du vill avinstallera" > avinstallera Just det där näst sista att hålla inne känns lite ologiskt Postad 15 May 2011 - 10:18
Tusen tack för hjälpen ! Hade nog inte hittat det själv. Så klart väldigt enkel, men kanske ändå inte helt om man inte gjort det innan och fastnar lite i hur det funka på android. En liten dum fråga till då. Vad betyder det när där är en kopp till höger om programmet, när man gått in i installerat. Redigerat av ffodil, 15 May 2011 - 10:28. Postad 15 May 2011 - 10:29
detta är ju inte sant.pixelpipe är borta nu...o jag som hann avinstalera appen... finns det annat sätt att få tag på den lilla appen igen.?! Postad 15 May 2011 - 12:56
Att programmet är installerat på massminnet Postad 15 May 2011 - 14:39
Jag har inte provat denna app ännu, men den ser ut att vara en bra-att-ha-app
Favourite Apps - få snabb tillgång till upp till 15 olika appar http://www.allabouts...ourite_Apps.php Redigerat av MerBlues, 15 May 2011 - 14:42. Postad 15 May 2011 - 16:35 Postad 15 May 2011 - 17:00
Minibrowser. Snabb webbläsare skriven i Qt, dock saknar den saker som Pinch to Zoom och och som brukligt när det gäller non Nokia browsers saknar den även stöd för Flash.
Xenozu. Youtubespelare också skriven i Qt. Redigerat av Unregistered31511, 16 May 2011 - 09:02. Postad 15 May 2011 - 17:21 Brukar inte göra det på "vardagliga" bilder utan kör alltid som oftast bara på originalinställningarna. Kunde ju i och för sig ändrat det efteråt men inget jag tänkte på. Ytterliggare en bild med blixt i kolsvart mörker. Bilderna blir lite komprimerade.. Tänkte mest om nån funderar på att köpa N8. Blixten gör sjukt mycket i dassiga förhållanden! Inställningarna står på AUTO .
Redigerat av michaelvecel, 15 May 2011 - 17:28. Postad 15 May 2011 - 17:52
Du vet att du kan sätta på Röda-ögon reducering som standard, så den är på jämt? http://www.youtube.c...feature=related där visar han hur man gör! 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |