Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 26 February 2013 - 19:46
Postad 28 February 2013 - 03:27
Lättare att hålla sig motiverad övriga dagar samt att hon och hennes sambo (som också håller på och tävlar en massa) har märkt bra resultat av det.
Visst, jag kommer ju inte gå och svulla i mig godis och dricka den dagen men jag kanske kan unna mig en hamburgare eller en pizza.
Kan ju tillägga att jag har gått ner 2kg på nästan en vecka nu.
Skulle också kört på det upplägget som du gör. Ta en ätardag i veckan, det mår man bra av. Annars blir det tråkigt i längden. Sköter man sig exemplariskt under veckodagarna är det inte helt fel att unna sig ngt när det blir lördag.
Keep up the good work! Det kommer garanterat att ge resultat. Ditt upplägg är inte helt ovanligt bland Bodybuilders om man säger så
G
Postad 28 February 2013 - 12:43
Axlar och mage idag.
Bestämde mig för att köra clean&jerk idag igen. Börjar med lite uppvärmning på 20kg. Sedan två set om fem reps på 50kg. Sedan ett set om fem reps på 60kg. Bestämmer mig för att försöka på 75kg som jag misslyckades på förra gången. idag hade jag skor med mig så nu kunde jag splitta benen riktigt utan att halka och slå ihjäl mig. Första försöket så ryckte jag för långsamt så jag fick aldrig upp stången till axlarna. Försökte igen kort därefter och fick då upp den och att sedan stöta upp den var inga problem alls. Bestämmer mig för att prova 80kg. Rycker upp mer aggressivt den här gången och får upp den direkt. Lyckas även stöta upp den utan större problem. Fick en del blickar också, många som var och tränade och jag drog ju till mig lite uppmärksamhet när jag grymtade och skrek och släppte 70-80kg från brösthöjd ner i golvet. Bestämmer mig för att prova 85kg men orkar inte rycka upp skiten till axlarna. Har ganska dålig teknik i rycket så jag måste öva det mer. I övrigt gick passet mycket bra tyckte jag.
Körde lite greppträning här hemma nyss med CoC grippern. Provade först med magnesium men huden ute på fingrarna är för tunn så jag fick ge upp och ta arbetshandskar i läder istället. Eftersom jag inte orkar så många hela reps utan hjälp så körde jag forced reps, alltså trycka mot benet. Gjorde 4 set tror jag det var, om 10 reps. Vänsterhanden var ganska mycket svagare och det gjorde lite ont i den men jag körde på ändå. Skulle tro att jag kommer få redig träningsvärk i båda imorgon, inte van med sån här greppträning.
Imorgon är det ben och vader, så det lär väl vara mycket knäböj i diverse slag på schemat.
Ge f-n i både magnesium och handskar - det blir bättre vad det lider. Jag har hud som på hälarna på mina ring- och lillfingrar tack vare att jag pinade mig igenom det. Använd fotsalvan från CCS (finns på Apoteket) efter varje pass och gärna flera gånger om dagen. Får du en torr förhårdnad tar du bort den direkt med nål/kniv eller en fil. Då kommer du tillslut få händer som tål snudd på vadsomhelst.
Magnesium kan du ha om du ska köra riktigt vråltungt men annars är det bättre att skita i det IMO. Vilken CoC har du? Du kör extensions för muskelbalansen också va?
Postad 28 February 2013 - 14:20
Postad 28 February 2013 - 14:26
Söndagen.
Skall nu fortsätta med detta men mer noggrant! tills nästa års lopp, behöver ett mål för min träning.
Postad 28 February 2013 - 14:32
Det gäller att vara energiekonomisk har jag förstått. Starka muskler och extrema stilar kan hjälpa vid vissa passager eller under spurt. Intressant hur många muskler som involveras...Tränat duktigt med armar/bröst, axlar/mage senaste året, det hade jag verkligen nytta av då jag stakade mej igenom Vasaloppet förra
Söndagen.
Skall nu fortsätta med detta men mer noggrant! tills nästa års lopp, behöver ett mål för min träning.
Postad 28 February 2013 - 14:42
Vasaloppet har utvecklats till ett stak lopp, med dagens materialer skidor/glid men tro inte derför att det är lättare för det!!! men går betydligt fortare så.Det gäller att vara energiekonomisk har jag förstått. Starka muskler och extrema stilar kan hjälpa vid vissa passager eller under spurt. Intressant hur många muskler som involveras...
Staka väl ca 7.5 av 9 mil, det tyngsta partierna får eliten staka själva
Postad 28 February 2013 - 15:20
Vill bara tipsa om att ett företag som uppger sig vara grossist i denna bransch (Gym)
har extremt bra priser på 100% Vassleprotein dessa dagar. Inte så gott - men bra prylar!
Då ligger det nästan lika lågt som Varuhuset som har betydligt godare smak.
Postad 28 February 2013 - 16:42
Då ligger det nästan lika lågt som Varuhuset som har betydligt godare smak.
Kul att man måste upp i de prisklasserna hos GG för att få lika mycket protein per dos som hos GV. Men bra om man är laktosintolerant...
Postad 28 February 2013 - 16:45
Ge f-n i både magnesium och handskar - det blir bättre vad det lider. Jag har hud som på hälarna på mina ring- och lillfingrar tack vare att jag pinade mig igenom det. Använd fotsalvan från CCS (finns på Apoteket) efter varje pass och gärna flera gånger om dagen. Får du en torr förhårdnad tar du bort den direkt med nål/kniv eller en fil. Då kommer du tillslut få händer som tål snudd på vadsomhelst.
Magnesium kan du ha om du ska köra riktigt vråltungt men annars är det bättre att skita i det IMO. Vilken CoC har du? Du kör extensions för muskelbalansen också va?
Jo, magnesium struntade jag i direkt för det kändes som att det sölade ner mer än det hjälpte. Börjar få lite hårdare hud ute på fingrarna nu men fortfarande långt kvar.
Körde lite marklyft idag, första gången på länge. Började på 50kg och sedan 60kg och det kändes bra nere i ryggen.
Börjar dock fundera på om jag har vingscapula på vänster sida, känns nästan som det. Funderar på att gå till skolsyster någon dag så hon får kolla på det. Såg när jag körde marklyft hur vänstra skulderbladet stack upp.
Ska även höra med kuratorn på skolan (hon som höll på med styrkelyft) ifall hennes sambo kunde lära mig lite olympisk lyftning för tydligen så var han riktigt duktig på det. Vore kul att få lära sig tekniken riktigt. Körde lite hang cleans idag på 60 och 70kg men känner att jag har potential till mycket mycket mer bara jag lär mig tekniken.
Postad 01 March 2013 - 08:28
Postad 01 March 2013 - 12:07
Att man är starkast med armar vertikalt är ju lätt känna, betydligt tyngre och pressa lite längre ner.
Postad 01 March 2013 - 12:13
En fråga om bänkpress? om man flyttar fram armpositionen lite, kör längre ner på bröstet mer mot övre magpartiet. Inkluderas andra muskel grupper då? tenkte mer på mage/rygg?
Att man är starkast med armar vertikalt är ju lätt känna, betydligt tyngre och pressa lite längre ner.
Sämre aktivering av bröstmuskler mer på axlar och triceps, beror oxå på hur långt ner. Inget för mage rygg.
Postad 01 March 2013 - 12:18
Har missat att deras FX är att räkna som 100% Whey, men det stämmer ju... En djungel dettaDå ligger det nästan lika lågt som Varuhuset som har betydligt godare smak.
Postad 01 March 2013 - 12:29
Tack, Men då er det ett bra sätt att involvera axlar/tricp på, mtp stak muskulaturen.Sämre aktivering av bröstmuskler mer på axlar och triceps, beror oxå på hur långt ner. Inget för mage rygg.
Postad 01 March 2013 - 17:03
Har missat att deras FX är att räkna som 100% Whey, men det stämmer ju... En djungel detta
100% whey betyder att det enbart är vassle i påsen, inte blandat med casein eller annat.
Den som dom rea ut är den "utan" laktos om man har problem med det. Men visst kronor per gram protein så är den billigare.
.Tack, Men då er det ett bra sätt att involvera axlar/tricp på, mtp stak muskulaturen.
Det är bättre att du aktiverar pectoralis ordentligt när du kör bänkpress/hantelpress, för att aktivera delta och triceps finns det betydligt bättre övningar som verkligen tränar muskeln och inte bara anstränger den.
Postad 05 March 2013 - 21:50
Postad 05 March 2013 - 22:39
Först lite uppvärming, sen en 8 på 100kg, 5 på 110, 2 på 120 och sen 1 x 130.
Tror nästan jag skulle klarat 140, men man vill ju inte chansa när man kör själv utan passning.
Nästan så man är tillbaka till forna tiders storhet, känns gött.
Postad 05 March 2013 - 23:49
Testade att köra lite tyngre i bänk idag, gick över förväntan.
Först lite uppvärming, sen en 8 på 100kg, 5 på 110, 2 på 120 och sen 1 x 130.
Tror nästan jag skulle klarat 140, men man vill ju inte chansa när man kör själv utan passning.
Nästan så man är tillbaka till forna tiders storhet, känns gött.
Starkt jobbat. Vad ligger du på i kroppsvikt?
Postad 06 March 2013 - 00:55
för rygg kan bänkpress vara en bra övning, men tekniken är svår att få till. De bästa inom sporten menar dessutom att baksida axlar är bland de viktigaste muskelgrupperna för bänkpress. ingen säger att pecs är superviktigt. ironiskt nogSämre aktivering av bröstmuskler mer på axlar och triceps, beror oxå på hur långt ner. Inget för mage rygg.
Postad 06 March 2013 - 01:47
Applicera ovanstående på marklyft, frontböj, knäböj, chins, dips och press över huvudet så blir man snart stor och stark. Kanske nått set för triceps också då, bara för att de tål mycket spö.
Sluta fjanta med sit-ups på bollar.
Postad 06 March 2013 - 06:02
Just nu ~85 kg. Mitt "rekord" är 140, då vägde jag 72 kg.Starkt jobbat. Vad ligger du på i kroppsvikt?
så jag borde egentligen klara en 160 kg, men det kommer kanske, eller inte
Postad 06 March 2013 - 06:09
för rygg kan bänkpress vara en bra övning, men tekniken är svår att få till. De bästa inom sporten menar dessutom att baksida axlar är bland de viktigaste muskelgrupperna för bänkpress. ingen säger att pecs är superviktigt. ironiskt nog
Jag tror nog rotatorerna är viktigare än bakre deltan men oavsett så är det bröst och främre delta som får stryk i bänkpress, även om latsen är med så får den inte nån dynamisk aktivering.
Postad 06 March 2013 - 06:48
Jag tror nog rotatorerna är viktigare än bakre deltan men oavsett så är det bröst och främre delta som får stryk i bänkpress, även om latsen är med så får den inte nån dynamisk aktivering.
Jag fick alltid ont i axlarna förut när jag bänkade, för att jag var för svag i rotatorcuffarna. Men nu har jag byggt upp den styrkan och att bänka är inga problem längre
Postad 06 March 2013 - 07:22
Jag fick alltid ont i axlarna förut när jag bänkade, för att jag var för svag i rotatorcuffarna. Men nu har jag byggt upp den styrkan och att bänka är inga problem längre
Rotatorer och romber får mycket stryk av bänkning men det krävs inte så mycket träning av dessa för att dom ska palla bänkpress.
Postad 06 March 2013 - 07:39
Just nu ~85 kg. Mitt "rekord" är 140, då vägde jag 72 kg.
så jag borde egentligen klara en 160 kg, men det kommer kanske, eller inte
Jäklar. Bra tryck minsann!
Det vanligaste skälet till smärta i axlar vid bänk är att man inte håller in armbågarna mer mot kroppen och således får mer påfrestning på främre delta. Hade själv detta problem innan och den lilla invinklingen gjorde stor skillnad.
Postad 06 March 2013 - 08:05
Jag fick sota för det idag alltså, jag orkade ingenting på gymet, fick gå runt och kika på fitnesstjejer istäleltJäklar. Bra tryck minsann!
Postad 06 March 2013 - 08:11
Jag fick sota för det idag alltså, jag orkade ingenting på gymet, fick gå runt och kika på fitnesstjejer istälelt
Haha. Jag blev sugen på att köra bänk nu så får blir det idag. Får se hur det går då jag bara kört hantelpress i princip.
Postad 06 March 2013 - 13:32
Vanligtvis är jag inte på gymmet mer än 1 timme men som sagt idag tog jag inte slut. Så blev 2 timmar innan jag fick tvinga hem mig själv
Postad 06 March 2013 - 13:44
Gött med såna här trådar så man kan få lite inspiration
Postad 06 March 2013 - 13:52
Fasen grabbar, jag blir riktigt inspirerad. Går hem lite tidigare idag och drar ned till gymmet. Blir ett bröst och triceps-pass med både bänk och sned-hantelpress idag. Satsar på 6x3 på 120 och 6x3 på 40kg med hantlar. Får se om jag har ork att köra tyngre än så.
Gött med såna här trådar så man kan få lite inspiration
Härligt! Kör hårt.
Håller med. Man blir inspirerad när det går bra för folk.
Postad 06 March 2013 - 19:32
Postad 06 March 2013 - 20:26
Känns bra, men nu börjar snart löpssäsongen så då kommer man tappa i gymmet igen.
Postad 07 March 2013 - 20:01
Postad 07 March 2013 - 20:06
Postad 07 March 2013 - 20:19
Vab idag så hann inte träna.. istället följde jag med äldrepojken på innebandy (15 år sedan jag spelade innebandy sist). Sportlov = få deltagare på träningen = vuxna mot barn. 2 vuxna mot 4 barn. Grattis fotleder, knän, röv, lår, underarmar, vader, rygg, lungor, hjärta, med mera... kommer vara opasslig några dagar känner jag..
Haha ja bandy kan hitta träningsvärk i röv och lår som tusan på mig.
Rygg och biceps idag efter jobbet. Rygg gick väldigt bra men biceps sisådär. Tycker att jag har blivit så svag i biceps på senaste tiden, inte vet jag...
Det är inte så att du bara tar ut biceps tillräckligt på dina ryggövningar?
Hade samma problem för någon månad sedan och jag löste det genom att gå ner i vikt och köra högreps istället.
Kör du fortfarande supinerat grepp på majoriteten av dina ryggövningar?
Redigerat av Birkanoff, 07 March 2013 - 20:20.
Postad 07 March 2013 - 20:32
Det är inte så att du bara tar ut biceps tillräckligt på dina ryggövningar?
Hade samma problem för någon månad sedan och jag löste det genom att gå ner i vikt och köra högreps istället.
Kör du fortfarande supinerat grepp på majoriteten av dina ryggövningar?
Kan vara så...
Dagens ryggpass var breda latsdrag med överhandsgrepp, ez-rodd mot lutande bänk med underhandsgrepp, låg rodd i en maskin med överhandsgrepp något vinklat dock samt hög rodd i kabeldrag med hammergrepp.
Postad 08 March 2013 - 08:04
Postad 08 March 2013 - 13:45
Postad 08 March 2013 - 14:18
Ala_95: Kör du rygg först (alla set) och sen biceps? Jag har för mig att jag hade samma problem för en par år sedan. Jag kör numera alltid varannat set en muskelgrupp och vartannat set ett annat. Mest för att jag vill hålla tempot uppe och få ned träningstiden, men går samtidigt inte slut i den ena muskelgruppen innan det är dags för den andra. Men jag har dessutom bytt till rygg+mage och axlar+biceps sen dess.
Japp, rygg först. Kanske ska prova köra biceps först i några veckor...
Nyss kört bröst, axlar och triceps. Glömde koffeinpiller hemma så gick och hälsade på en kompis som bor typ 150m från gymmet och fick lite PWO av han. Razor8 tror jag den hette, den innehöll samma olagliga ämne som Jack3d. Kan säga att jag fick riktigt bra pump under passet!
Postad 08 March 2013 - 14:36
Japp, rygg först. Kanske ska prova köra biceps först i några veckor...
Jag menade att jag kör rygg-biceps-rygg-biceps-rygg-biceps. Medans den ena muskelgruppen vilar så går jag på nästa så blir man "jämntrött", samt att jag får upp lite tempo i träningen. Dock kör jag rygg-mage numera.
Risken med att köra biceps först är att du blir så trött att du inte orkar med ryggen sen.
Postad 08 March 2013 - 14:42
Har ju antagligen med deffen att göra med.
Redigerat av Birkanoff, 08 March 2013 - 14:44.
Postad 08 March 2013 - 14:55
Postad 09 March 2013 - 14:49
Hur tränar man egentligen nacken?
Ligg på en bänk och lyft huvudet åt det håll du vill stärka. Börja utan vikt.
Typisk brottarövning är att stå i brygga utan händer och vicka fram och tillbaka, sida till sida.
Annars är träning av trapezius det vanligaste sättet att få nacken att framstå som grövre.
Postad 09 March 2013 - 14:52
Finns några enklare övningar, men det är kinkigt med nacken... massor med nerver där i krokarna. Träna aldrig till fail hursomhelst.
Ovanstående brottarövning som birka säger är ju oftast några steg bort för gemene man..
edit: Börja lugnt.
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 09 March 2013 - 14:58.
Postad 09 March 2013 - 14:58
Glömde nämna att om du ska köra bryggövningar så börja med att ha händerna i backen som stöd.
Postad 09 March 2013 - 15:05
Den första övningen du säger förstår jag inte riktigt, var skulle man ha vikten? På huvudet?Ligg på en bänk och lyft huvudet åt det håll du vill stärka. Börja utan vikt.
Typisk brottarövning är att stå i brygga utan händer och vicka fram och tillbaka, sida till sida.
Annars är träning av trapezius det vanligaste sättet att få nacken att framstå som grövre.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
8 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?