Ingår det väggfäste till TV:n? Om inte, någon som har något att rekommendera? Den ska sitta så tight mot väggen som det bara går, och behöver inte kunna röras (men det är ju ingen nackdel om det går).
LG B6 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B6V
(TV)
Rapporterad
|
9
|
(51)
|
Inga priser | |
LG B6 65" 4K Ultra HD OLED - OLED65B6V
(TV)
|
8
|
(24)
|
Inga priser |
Postad 28 August 2017 - 07:46
65b6 är nu slut hos Mediamarkt verkar det som. Bara cdon och en till som har den för 24500kr.
Köpte en 65b6 igår, fanns minst 10 i butken i e-tuna. Däremot så listas de inte som ordinarie 65b6 för 22980:- utan som kalibrerade 65b6 för 23980:- (som ej finns lagerförd på hemsidan vad jag sett).
//Lorryquai
Postad 28 August 2017 - 13:02
Postad 28 August 2017 - 13:11
Haft min en vecka nu, riktigt nöjd förut det obligatoriska ARC problemen. ;-) Men en sak jag irriterar mig på är när man använt magic remoten och pekaren ligger kvar alldeles för länge i bild, finns det nåt sätt att gömma den när man har gjort det man vill..?
Tryck riktning vänster...
Postad 28 August 2017 - 18:54
man kan vifta på fjärrenfinns det nått sätt att få upp pekaren utan att använda scrollen?
Postad 28 August 2017 - 21:09
Alltid lär man sig något nytt
Postad 31 August 2017 - 12:29
Minns att det var något knepigt när jag packade upp min 55B6, vill minnas att jag tänkte att man inte kommer kunna packa tillbaka TVn i kartongen, kan det stämma? Finns det annars någon guide om hur man packar ihop den i lådan igen? Hehe.
Postad 31 August 2017 - 16:35
Det lite knepiga var väl foten om man packar upp den solo (tvn skall ligga ner, behövs "pallas upp" en litenbit, annars är det inga konstigheter.
Postad 31 August 2017 - 18:45
Minns att det var något knepigt när jag packade upp min 55B6, vill minnas att jag tänkte att man inte kommer kunna packa tillbaka TVn i kartongen, kan det stämma? Finns det annars någon guide om hur man packar ihop den i lådan igen? Hehe.
Det jag reagerade på är att man måste ha dessa plastband runt lådan annars går det inte att lyfta TV:n i de "handtag" som är gjorda för det.
Postad 31 August 2017 - 18:54
man får tejpa över hela kartongen så gott de går, banden är där mest för enkelheten att packa och packa upp effektivt, dock är de svårt att packa ner igen..
Redigerat av hundrakg, 31 August 2017 - 18:54.
Postad 31 August 2017 - 21:01
El har det disk i tråden nånstans? Nå bilder? Vore kul å se....
kliar i fingrarna ordentligt. E så sugen på en Oled.
Kikade på mediamarkt idag å med bra material e bilden sjukt imponerande.
Postad 31 August 2017 - 21:24
Det jag reagerade på är att man måste ha dessa plastband runt lådan annars går det inte att lyfta TV:n i de "handtag" som är gjorda för det.
Just det! Det var det jag reagerade på. Vilken dum lösning av LG där.
Postad 01 September 2017 - 11:44
Det här testet blir intressant!
Ja, fast det beror iofs på hur länge de visar statiska bilder. Det röda logot t ex är ju inget som motsvarar normal användning. Det hade förstört en plasma på nolltid.
Jag har sett permanent inbränning på IPS LCD-TV från LG. En av de var 9 år gammal och hade använts i ca 30000 timmar, med backlight på max, varav mycket av tiden bestod av statisk vit text mot svart bakgrund (uppspelning av musik i förstärkaren).
När det gäller OLED är isåfall bildens förändring över tid mer intressant, eftersom tekniken är så pass ny fortfarande. Det finns en test på Youtube, med mätningar efter 2700 timmar (äldre OLED-modell). Ljusstyrkan var den samma som ur kartong, men färgtonen hade ändrats en aning. Det beror troligtvis mer på uppdateringar av mjukvaran än på någon verkligen skillnad på panelen. Fast 2700h (ca 2 timmar per dag i knappt 4 år) är trots allt inte så mycket, så längre tester är helt klart intressanta, om de är relevanta och motsvarar normal användning då.
Postad 03 September 2017 - 21:56
Istället för å plöja igenom 109 sidor så tänkte jag höra hur vanlig digital tv bild funkar med LG:n?
El har det disk i tråden nånstans? Nå bilder? Vore kul å se....
kliar i fingrarna ordentligt. E så sugen på en Oled.![]()
Kikade på mediamarkt idag å med bra material e bilden sjukt imponerande.
Jag kör med digital-tv fån comhem med tivo-boxen. HD kanalerna ser okej ut, men SD kanalerna är lite sisådär. Finns HD så föredrar jag det. Sitter ca 3-4m från skärmen.
Spelar eller glor på 4k för det mesta, det mår ögonen bäst av.
//Lorryquai
Postad 03 September 2017 - 22:43
Har du nåt å jämföra med? Ser det tex värre ut med digital tv på oleden än en lite äldre Led/lcd?Jag kör med digital-tv fån comhem med tivo-boxen. HD kanalerna ser okej ut, men SD kanalerna är lite sisådär. Finns HD så föredrar jag det. Sitter ca 3-4m från skärmen.
Spelar eller glor på 4k för det mesta, det mår ögonen bäst av.
//Lorryquai
Kommer ju anv oleden till mycket film såklart men man vill ju slötitta på serier på vanliga kanaler ibland....
Redigerat av mikkiz, 03 September 2017 - 22:45.
Postad 04 September 2017 - 05:54
Fast det är klart att det helst ska vara HD-kanaler! Vi skriver trots allt 2017, inte 1997!
Postad 04 September 2017 - 10:27
Har du nåt å jämföra med? Ser det tex värre ut med digital tv på oleden än en lite äldre Led/lcd?
Kommer ju anv oleden till mycket film såklart men man vill ju slötitta på serier på vanliga kanaler ibland....
Jämfört mot min gamla 55tums lcd så ser sd-kanalerna sämre ut ja, vilket i sig inte är så konstig då oleden har större upplösning/skärmyta mot min gamla lcd.
Det är inte omöjligt att titta på sd, men som sagt så föredrar jag 4k.
//Lorryquai
Redigerat av Lorryquai, 04 September 2017 - 10:27.
Postad 07 September 2017 - 05:37
Ny firmware ute:-) tvn laddade precis ner 05.30.03
Vad gör den updaten då?
Postad 07 September 2017 - 05:55
Ny firmware ute:-) tvn laddade precis ner 05.30.03
Jag ser den inte på LGs supportsida. Det är inte så att du laddat ned den test firmware som det länkas till från bl a AV Forums? Tror inte den släppts officiellt ännu.
Postad 07 September 2017 - 06:34
Samma här. Står inget om den på lg.se. Fick den från tevens automatiska uppdatering OTA.Ny firmware ute:-) tvn laddade precis ner 05.30.03
Redigerat av axion84, 07 September 2017 - 06:36.
Postad 07 September 2017 - 06:35
Jag ser den inte på LGs supportsida. Det är inte så att du laddat ned den test firmware som det länkas till från bl a AV Forums? Tror inte den släppts officiellt ännu.
Eller har du fått den OTA? Såg nu att du skriver att _TVn_ laddat ned firmware. I så fall kanske LG nu rullar ut den officiellt.
Redigerat av sohe, 07 September 2017 - 06:39.
Postad 07 September 2017 - 06:42
Och den inehåller?Eller har du fått den OTA? Såg nu att du skriver att _TVn_ laddat ned firmware. I så fall kanske LG nu rullar ut den officiellt.
Postad 07 September 2017 - 06:46
Har oxå fått den, OTA.
Trevligt, då har LG börjat rulla ut den OTA innan de uppdaterar sina supportsidor.
Postad 07 September 2017 - 06:47
Trevligt, då har LG börjat rulla ut den OTA innan de uppdaterar sina supportsidor.
Vad e OTA?
Postad 07 September 2017 - 06:48
Och den inehåller?
Vi får väl se om de kommer en changelog från LG, men bl a innehåller den stöd för Hybrid Log Gamma (HLG) och lite nya skärmbilder.
Vad e OTA?
Over the Air, autouppdatering om TV är kopplad mot internet.
Postad 07 September 2017 - 07:25
Även jag fick uppdateringen imorse. Ska bli intressant se vad den innehåller för roligt.
Postad 07 September 2017 - 07:49
Okej tack. Inte fel med lite hlgVi får väl se om de kommer en changelog från LG, men bl a innehåller den stöd för Hybrid Log Gamma (HLG) och lite nya skärmbilder.
Redigerat av axion84, 07 September 2017 - 07:49.
Postad 07 September 2017 - 09:32
Någon som kan bekräfta att den innehåller stöd för HLG och bättre "Near black"-hantering?
Postad 07 September 2017 - 10:05
Även jag fick den OTA i morse när jag slog på TV:n.
Någon som kan bekräfta att den innehåller stöd för HLG och bättre "Near black"-hantering?
Enligt AVforums gör den det.
Även folk som påstår att HDR game läget blivit mörkare.
Postad 07 September 2017 - 14:38
Även jag fick den OTA i morse när jag slog på TV:n.
Kollade Batman Begins på Netflix, scenen i grottan med fladdermössen. I den scenen ser man att B6 har problem med att hantera "nära svart". Efter uppdateringen, ingen skillnad. Kan någon här på forumet bekräfta att "nära svart" hanteringen har blivit bättre, så skriv gärna en rad om vilken källa och scen.
Redigerat av nimrod23, 07 September 2017 - 14:39.
Postad 07 September 2017 - 14:52
Kollade Batman Begins på Netflix, scenen i grottan med fladdermössen. I den scenen ser man att B6 har problem med att hantera "nära svart". Efter uppdateringen, ingen skillnad. Kan någon här på forumet bekräfta att "nära svart" hanteringen har blivit bättre, så skriv gärna en rad om vilken källa och scen.
Finns det någon som testat motsvarande scen från en annan källa, t.ex. från en Blu-rayskiva? Om så, är resultatet detsamma?
Postad 07 September 2017 - 15:11
Kolla hdr channel på youtube så får du reda på det. HLG alltså.Även jag fick den OTA i morse när jag slog på TV:n.
Redigerat av Askungen, 07 September 2017 - 15:12.
Postad 07 September 2017 - 15:24
Finns det någon som testat motsvarande scen från en annan källa, t.ex. från en Blu-rayskiva? Om så, är resultatet detsamma?
Har tyvärr inte den filmen på Bluray. Jag vet att Netflix inte är den bästa källan att testa, men det är iaf ingen skillnad på just den scenen före och efter uppdateringen.
Postad 07 September 2017 - 19:55
Bara jag som inte fått uppdateringen OTA?
Min TV hittar inte heller någon uppdatering.
Postad 07 September 2017 - 19:59
Postad 07 September 2017 - 21:12
Jag fick den också ota
Min hittar inte denna ännu så lär få vänta någon vecka kanske
Postad 07 September 2017 - 22:36
https://youtu.be/qShr3wsMOPQ
Jag fick hlg att funka på den här videon med chromecast ultra men inte med inbyggda appen.
Man behöver nog ladda ner den om man inte har chromecast ultra.
http://4kmedia.org/t...hdr-hlg-sample/
Redigerat av axion84, 08 September 2017 - 06:48.
Postad 08 September 2017 - 07:25
https://youtu.be/qShr3wsMOPQ
Jag fick hlg att funka på den här videon med chromecast ultra men inte med inbyggda appen.
http://4kmedia.org/t...hdr-hlg-sample/
HDR funkar inte på B6 via Youtube-appen, fick inte det att fungera alls på min i alla fall. På min nya B7 fungerar även HLG med Youtube-appen.
Postad 08 September 2017 - 08:23
Precis. Förstämda (Youtube) är VP9 HLG. Inte att förväxla med sistnämnda (nedladdning) som är HEVC HLG. Två olika videocodecs mao.
Redigerat av pacman, 08 September 2017 - 08:24.
Postad 08 September 2017 - 16:46
Konstigt ändå, att inte alla får den. Jag har visserligen inte inställt på automatiskt, men ändå.
Postad 08 September 2017 - 17:50
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
OLED-tv
16 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?