Tack! Satt inte vid tv’n när jag skrev mitt inlägg. Att det rör sig om OS-kanaler blir uppenbart när man knappat fram kanalerna 😊Vad jag lyckats få fram så verkar dom vara avsedda för Polen.
Kanske en del andra länder med och verkar vara för OS.
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 08 February 2018 - 19:54
Postad 08 February 2018 - 20:07
Boxen verkar intressant. Förutsätter att den ska kunna streama även Viaplay UHD när den kommer.
Postad 12 February 2018 - 07:14
Jag vill sätta en serieinspelning men får i boxen inte fram Homeland utan En komikers död kl. 21.45.
Till CD: Fxa tack!
Postad 12 February 2018 - 13:31
Homeland säsong 7 startar ikväll kl. 21.45 på SVT1.
Jag vill sätta en serieinspelning men får i boxen inte fram Homeland utan En komikers död kl. 21.45.
Till CD: Fxa tack!
Hej,
Vi har fel anmält det. Vår tekniker jobbar på det nu.
Hälsningar Cassandra
Postad 12 February 2018 - 20:03
Bra. Nu på kvällen visade boxen rätt, men appen visade fortfarande fel program.Hej,
Vi har fel anmält det. Vår tekniker jobbar på det nu.
Hälsningar Cassandra
Postad 13 February 2018 - 00:59
Hej,
Vi har fel anmält det. Vår tekniker jobbar på det nu.
Hälsningar Cassandra
Och redan några timmar senare är SVT:s program felaktigt redovisade igen. Det har pågått hela året (2018) och ingen verkar bry sig.
Kolla på Söndagen den 18/2. Då påstår er programförteckning att ni visar avsnitt 6 av Bron, avsnitt 4 av Hard Sun och Ridsport: Världscupen hoppning kl 14:30. Det skall vara avsnitt 8 av Bron, avsnitt 5 av Hard Sun och Världscupen i hoppning är en avslutad tävling.
Eftersom det varit fel under många veckor nu: Kan ni inte undersöka varför det uppstår och rätta felet som återkommer hela tiden?
Redigerat av Priskvark, 13 February 2018 - 01:00.
Postad 13 February 2018 - 03:20
Och redan några timmar senare är SVT:s program felaktigt redovisade igen. Det har pågått hela året (2018) och ingen verkar bry sig.
Kolla på Söndagen den 18/2. Då påstår er programförteckning att ni visar avsnitt 6 av Bron, avsnitt 4 av Hard Sun och Ridsport: Världscupen hoppning kl 14:30. Det skall vara avsnitt 8 av Bron, avsnitt 5 av Hard Sun och Världscupen i hoppning är en avslutad tävling.
Eftersom det varit fel under många veckor nu: Kan ni inte undersöka varför det uppstår och rätta felet som återkommer hela tiden?
Detta skrev jag är i tråden redan den 2/1 2018, men ingen på CD verkar bry sig.
"Ang EPG'n så är data för SVT1 HD den 8/1 en hel vecka gammal dvs det som sändes i går."
Postad 13 February 2018 - 16:41
Postad 15 February 2018 - 20:57
På lördag börjar serien Shetland på SVT1 kl 21:30. Men man kan inte lägga in en serieinspelning på programmet eftersom Canal Digitals EPG-data är inaktuell. Canal Digitals programinformation anger att man skall visa filmen "Pitch perfect" i stället för Shetland.
När har ni på CD tänkt ordna fungerande EPG-data? Hur många kunder behöver klaga innan ni börjar överväga att rätta till problemet?
Postad 18 February 2018 - 19:21
Är kanske helt blind men vart fan ser man hur lång bindningstid man har kvar på hemsidan?
Postad 18 February 2018 - 19:37
Är kanske helt blind men vart fan ser man hur lång bindningstid man har kvar på hemsidan?
Det kan du inte, man får kontakta CD om det. Prova på Facebook om du har det, brukar gå snabbare där än att ringa.
Postad 18 February 2018 - 21:10
det förut! för visst gjorde man det?
Postad 20 February 2018 - 14:35
Varför har man tagit bort det, det var ju kanon när man såg
det förut! för visst gjorde man det?
Ja den informationen fanns förut.
Antar att den är borttagen på grund av att det inte skall vara tydligt när avtalad bindningstid går ut. Oklarhet leder normalt till fortsatt passivt beteende. Om det finns tydligt datum så leder det mera troligt till aktiv handling, typ uppsägning eller förhandling om ny bindiningstid med lägre månadsavgift.
Kanske CDs kundtjänst kommer att nämna någon annan anledning, men infon har varit borta i ca ett års tid nu så någon annan naturlig förklaring (typ systemproblem el. dylikt) lär inte vara gångbar. Dessutom har kundtjänst klar bild av avtalstid. Det är inte svårt att ta en line item från kundsystemet och lägga ut den under mina sidor. Det är ett medvetet val och det kan mycket väl vara otillbörligt att undanhålla information om avtalsbindningstid om det skulle prövas.
Postad 20 February 2018 - 16:55
Ja den informationen fanns förut.
Antar att den är borttagen på grund av att det inte skall vara tydligt när avtalad bindningstid går ut. Oklarhet leder normalt till fortsatt passivt beteende. Om det finns tydligt datum så leder det mera troligt till aktiv handling, typ uppsägning eller förhandling om ny bindiningstid med lägre månadsavgift.
Kanske CDs kundtjänst kommer att nämna någon annan anledning, men infon har varit borta i ca ett års tid nu så någon annan naturlig förklaring (typ systemproblem el. dylikt) lär inte vara gångbar. Dessutom har kundtjänst klar bild av avtalstid. Det är inte svårt att ta en line item från kundsystemet och lägga ut den under mina sidor. Det är ett medvetet val och det kan mycket väl vara otillbörligt att undanhålla information om avtalsbindningstid om det skulle prövas.
Ja tyvärr har du nog rätt på samtliga punkter här, uselt cd!
Postad 20 February 2018 - 19:01
Var hittar jag information om mitt abonnemang?
På Min sida kan du se vilka programpaket och kanaler du abonnerar på, läsa dina senaste fakturor och se vilken bindningstid du har. Där kan du även byta kanalpaket och beställ ny hårdvara.
Postad 21 February 2018 - 15:12
Canal Digital? När kommer den nya boxen till Sverige?
Hej,
Den kommer i Mars, vi längtar lika mycket som våra kunder.
Hälsningar Cassandra
Postad 21 February 2018 - 15:41
Står ju fortfarande att man kan se bindningstid på Min sida på deras hemsida, dåligt om funktionen varit borta ett år.
Var hittar jag information om mitt abonnemang?
På Min sida kan du se vilka programpaket och kanaler du abonnerar på, läsa dina senaste fakturor och se vilken bindningstid du har. Där kan du även byta kanalpaket och beställ ny hårdvara.
Man kan ju notera att CD är aktiva i denna tråden och måste uppenbarligen ha läst inläggen om detta, men avstår att svara på just denna fråga men svarar på andra frågor samtidigt
Frågan till CD kvarstår, varför kan man inte kan se sin bindningstid och inte heller har kunnat göra detta sedan ett bra tag tiillbaka?
Postad 21 February 2018 - 16:50
Den kommer i Mars, vi längtar lika mycket som våra kunder.
Att det det inte var långt bort var ganska uppenbart på hur påstridiga era nasare varit på sistone att sälja befintliga boxar, långa utläggingar om hur föråldrad min ADB-box var och hur mycket bättre smartboxarna var. Att det var nya boxar på ingång hade de minsann aldrig hört talas om.
Bäst de ligger i ordentligt nu.
Postad 23 February 2018 - 10:18
Man kan ju notera att CD är aktiva i denna tråden och måste uppenbarligen ha läst inläggen om detta, men avstår att svara på just denna fråga men svarar på andra frågor samtidigt
Frågan till CD kvarstår, varför kan man inte kan se sin bindningstid och inte heller har kunnat göra detta sedan ett bra tag tiillbaka?
Har du kollat om du kan se bindningstiden på https://minatjanster.se
Postad 23 February 2018 - 11:04
Går inte att logga in. (ios)
Trött jag blir på nya konton o appar hit o dit. Bättre om CD kunde skriva bindningstid när man tittar på sina sidor.
Postad 23 February 2018 - 11:07
Går inte att logga in. (ios)
Du måste skapa ett konto först, skrolla längre ner på,sidan
Postad 23 February 2018 - 12:36
Hej,
Den kommer i Mars, vi längtar lika mycket som våra kunder.
Hälsningar Cassandra
Hej Canal Digital,
När kommer bindningstidsinfo tillbaka till Mina Sidor och varför togs informationen bort?
Redigerat av kenta2, 23 February 2018 - 12:36.
Postad 23 February 2018 - 12:39
Har du kollat om du kan se bindningstiden på https://minatjanster.se
Mina tjänster läser bara av de återkommande betalningar som går via ens egna bankkonton och sniffar fram vart de går.
Därefter får man själv ange bindningstid för typ sitt CD abonnemang. Dvs helt meningslöst för att få bilden av sin bindningstid.
Postad 23 February 2018 - 14:48
Man kan ju notera att CD är aktiva i denna tråden och måste uppenbarligen ha läst inläggen om detta, men avstår att svara på just denna fråga men svarar på andra frågor samtidigt
Frågan till CD kvarstår, varför kan man inte kan se sin bindningstid och inte heller har kunnat göra detta sedan ett bra tag tiillbaka?
Hej
Ber om ursäkt för sent svar. När vi gick över till vår nya webb så har tyvärr möjligheten att se bindningstiden via mina sidor försvunnit.
Vi ska se till att fixa detta så ni kan se bindningstiden under mina sidor igen. Tack för ni informerade oss om detta.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 23 February 2018 - 14:48.
Postad 23 February 2018 - 14:52
På lördag börjar serien Shetland på SVT1 kl 21:30. Men man kan inte lägga in en serieinspelning på programmet eftersom Canal Digitals EPG-data är inaktuell. Canal Digitals programinformation anger att man skall visa filmen "Pitch perfect" i stället för Shetland.
När har ni på CD tänkt ordna fungerande EPG-data? Hur många kunder behöver klaga innan ni börjar överväga att rätta till problemet?
Hej Priskvark
Det är tyvärr en del problem med serieinspelningarna på SVT just nu, testade göra en serieinspelning på Homeland och Shetland och det fungerade inte att serieinspela på någon av dem. Jag har skickat en felanmälan på problemet och återkopplar när problemet är löst.
Mvh
Niklas
Postad 23 February 2018 - 17:22
Postad 26 February 2018 - 09:42
Hej
Nu fungerar det att programmera serieinspelning på Homeland. Hör gärna av er om ni upplever problem igen.
Mvh
Niklas
Postad 28 February 2018 - 00:19
Hej
Nu fungerar det att programmera serieinspelning på Homeland. Hör gärna av er om ni upplever problem igen.
Mvh
Niklas
Tack Niklas!
Kan du också felanmäla att SVT1 har felaktiga tablåer löpande efter 3 dagar från innevarande dag? Alltså är hela tablån fel fr.o.m. lördag 3/3. Det är ett fel som pågått under 2018. Jag har givetvis felanmält det själv via supporten flera gånger men där tycks man inte föra informationen vidare eller också kanske personen som sköter programdata inte klarar av sitt jobb?
(Ursäkta att jag upprepar informationen om bristen (d.v.s. tjatar) här i tråden - men jag hade ju inte behövt göra det om CD löst problemet. Det här får hur som helst bli sista gången jag tar upp ämnet även om CD inte klarar av att lösa problemet.)
Postad 28 February 2018 - 08:29
+1 på denna.Tack Niklas!
Kan du också felanmäla att SVT1 har felaktiga tablåer löpande efter 3 dagar från innevarande dag? Alltså är hela tablån fel fr.o.m. lördag 3/3. Det är ett fel som pågått under 2018. Jag har givetvis felanmält det själv via supporten flera gånger men där tycks man inte föra informationen vidare eller också kanske personen som sköter programdata inte klarar av sitt jobb?
(Ursäkta att jag upprepar informationen om bristen (d.v.s. tjatar) här i tråden - men jag hade ju inte behövt göra det om CD löst problemet. Det här får hur som helst bli sista gången jag tar upp ämnet även om CD inte klarar av att lösa problemet.)
Har Viasat, Telia och Comhem motsvarande långvariga problem att presentera en korrekt TV-tablå? Eller är det bara Canal Digital som spelar i knatteligan här?
Postad 28 February 2018 - 08:58
Tack Niklas!
Kan du också felanmäla att SVT1 har felaktiga tablåer löpande efter 3 dagar från innevarande dag? Alltså är hela tablån fel fr.o.m. lördag 3/3. Det är ett fel som pågått under 2018. Jag har givetvis felanmält det själv via supporten flera gånger men där tycks man inte föra informationen vidare eller också kanske personen som sköter programdata inte klarar av sitt jobb?
(Ursäkta att jag upprepar informationen om bristen (d.v.s. tjatar) här i tråden - men jag hade ju inte behövt göra det om CD löst problemet. Det här får hur som helst bli sista gången jag tar upp ämnet även om CD inte klarar av att lösa problemet.)
Hej Prisvark
Tack för informationen, jag har felanmält att EPG´n är felaktig och ska personligen följa upp detta. Jag är medveten om att vi har en del problem med EPG´n just nu och att det ställer till problem för er som vill göra inspelningar. Jag uppskattar att ni delar med er när ni ser något som inte stämmer i EPG´n.
Jag återkopplar när problemet är löst.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 28 February 2018 - 08:59.
Postad 01 March 2018 - 09:54
När kommer favoritlistan igång igen ? Läste om en bugg , men det var ju flera månader sen. Hopplöst när alla kanaler kommer fram i kanallistan. Vill ju bara ha mina kanaler där..
Postad 01 March 2018 - 09:57
När kommer favoritlistan igång igen ? Läste om en bugg , men det var ju flera månader sen. Hopplöst när alla kanaler kommer fram i kanallistan. Vill ju bara ha mina kanaler där..
Hej andersgog
Vad är det som inte fungerar med favoritlistan och vilken box använder du?
Mvh
Niklas
Postad 01 March 2018 - 10:23
Hej andersgog
Vad är det som inte fungerar med favoritlistan och vilken box använder du?
Mvh
Niklas
Oj sitter på jobbet , men den senaste boxen för parabol har jag. Jo när jag trycker fram min kanallista , får jag fram alla kanaler i ert utbud. Vill ju bara få fram mina kanaler som jag har i min favoritlista. Väljer jag ett program så längst ner kan jag ändra till favorit och då får jag bara fram mina favoriter. Men när jag går in i listan igen , kommer alla kanaler upp igen.
Har läst om det i denna tråd innan , då skrev ni att det var en bugg , men skulle fixas till i nästa uppdatering. Har Inspelningsbar HD-box 500 GB
Hej Melmac, Buggen i kanallistan och engelskt språk kommer vi ta med i en mjukvaru-fix som vi jobbar med just nu. Gällande fråga 3 så är det lite knepigare då det är "extern utrustning" utöver vår box. Man kan alltid felsöka tillsammans med vår kundservice på tel. 0770-33 22 11 för att se över alternativen. Vänligen Micke
Detta menar jag.
Redigerat av andersgog, 01 March 2018 - 10:27.
Postad 01 March 2018 - 11:10
Har ADB 500gb och har också haft problem med att favoritlistan försvinner ibland men har också kommit på vad som hjälper för att få den att "fastna". När du går in guiden och väljer favoritlistan måste du byta kanal innan du går ur guiden. Gör du det kommer favoritlistan upp nästa gång!
Redigerat av Legion, 01 March 2018 - 11:10.
Postad 01 March 2018 - 11:44
Har ADB 500gb och har också haft problem med att favoritlistan försvinner ibland men har också kommit på vad som hjälper för att få den att "fastna". När du går in guiden och väljer favoritlistan måste du byta kanal innan du går ur guiden. Gör du det kommer favoritlistan upp nästa gång!
Tack för info , testar hemma sen ![]()
Postad 01 March 2018 - 11:54
Postad 02 March 2018 - 07:58
När jag trycker på ”ok” så kommer aktuell kanalista fram. Sen använder jag höger vänster pilknapp att skifta listorna med. Har tre, alla kanaler,favorit dvs mina favoriter,och text där jag har de kanaler som har textremsa. (Plats 130 och framåt eller vad de nu ligger. Inga konstigheter alls.
Felet jag gjorde var att jag var i tv-guiden , och provade allas tips. Tänkte att jag var dum i huvudet ordentligt.
Men fick hjälp av Niklas på CD , tack för det Niklas. Så nu funkar det ![]()
Postad 03 March 2018 - 22:08
Hej Prisvark
Tack för informationen, jag har felanmält att EPG´n är felaktig och ska personligen följa upp detta. Jag är medveten om att vi har en del problem med EPG´n just nu och att det ställer till problem för er som vill göra inspelningar. Jag uppskattar att ni delar med er när ni ser något som inte stämmer i EPG´n.
Jag återkopplar när problemet är löst.
Mvh
Niklas
Nu verkar EPG:n på SVT1 HD funka men nu finns det ingen EPG:data på TV6 HD.
Postad 04 March 2018 - 01:13
Nu verkar EPG:n på SVT1 HD funka men nu finns det ingen EPG:data på TV6 HD.
Märkligt att vi har så olika resultat.
SVT1 har just nu fel tablå på t.ex. hela fredagen den 9/3 när jag kontrollerar.
Däremot har TV6 HD fyllt på med EPG-data - men tyvärr är den delvis felaktig.
homery sammanfattar läget bra med 2 korta meningar ![]()
Redigerat av Priskvark, 04 March 2018 - 01:14.
Postad 04 March 2018 - 06:27
Märkligt att vi har så olika resultat.
SVT1 har just nu fel tablå på t.ex. hela fredagen den 9/3 när jag kontrollerar.
Däremot har TV6 HD fyllt på med EPG-data - men tyvärr är den delvis felaktig.
homery sammanfattar läget bra med 2 korta meningar
Kollade nu lite noggrannare, det är rätt EPG på SVT1 HD fram till klockan 11:25 den 9/3 sen blir det helt fel.
TV6 HD har jag fortfarande ingen EPG på.
Postad 05 March 2018 - 13:05
Kollade nu lite noggrannare, det är rätt EPG på SVT1 HD fram till klockan 11:25 den 9/3 sen blir det helt fel.
TV6 HD har jag fortfarande ingen EPG på.
Hej
Jag har felanmält EPG´n för SVT 1 HD. TV6 HD verkar vara uppe och rulla igen. Kan ni testa och bekräfta?
Jag ska kolla upp om EPG´n för TV6 HD är felaktig.
Mvh
Niklas
Postad 05 March 2018 - 14:01
Hej
Jag har felanmält EPG´n för SVT 1 HD. TV6 HD verkar vara uppe och rulla igen. Kan ni testa och bekräfta?
Jag ska kolla upp om EPG´n för TV6 HD är felaktig.
Mvh
Niklas
Hej
Har felanmält att visst innehåll i epg´n för TV6 HD inte är korrekt uppdaterat.
Mvh
Niklas
Postad 05 March 2018 - 14:29
Hej
Jag har felanmält EPG´n för SVT 1 HD. TV6 HD verkar vara uppe och rulla igen. Kan ni testa och bekräfta?
Jag ska kolla upp om EPG´n för TV6 HD är felaktig.
Mvh
Niklas
Har precis installerat den nya OnePlace-boxen och där finns det EPG för TV6 HD men jag har inte hunnit kolla om den är rätt.
Postad 05 March 2018 - 15:11
@CD:
Kan ni kolla TV3 HD när ni ändå är igång?
Boxers epg anger ncis på onsdag 21:00. Er epg angav något helt annat när jag skulle programmera inspelningen igår...
Postad 05 March 2018 - 15:52
@CD:
Kan ni kolla TV3 HD när ni ändå är igång?
Boxers epg anger ncis på onsdag 21:00. Er epg angav något helt annat när jag skulle programmera inspelningen igår...
Hej
Det verkar som det är fel i vår EPG. Testa programmera på nytt imorgon så bör det fungera. Tack för informationen.
Mvh
Niklas
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
63 filmer
16 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?