Min blinkade rött (3) för nån vecka sen eller 2 nu hör jag Gears of war ljud ute från vardagsrummet.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 30 januari 2007 - 19:54
Min blinkade rött (3) för nån vecka sen eller 2 nu hör jag Gears of war ljud ute från vardagsrummet.
Postad 30 januari 2007 - 22:02
Error can not read disc. bla bla bla.
Detta är andra gången detta händer med två skivor av exakt samma spel. Nämligen GoW, det är helt stukat. Microsoft säger att det bara är en tillfällighet och säger åt mig att ladda ner firmware uppdateringar trots att jag sa att det finns många trasiga GoW-skivor på sidor ute på nätet och att jag redan har nya firmwaret. Då säger han åt mig att ha PAL-60, något som jag har och sedan att det kan vara fel på filerna på hårddisken, trots att jag första gången spelade campaign och nu andra gången online - eller sparar xboxet filer från Gow-skivan på hddn?
Jag som precis tjackade ett år Xbox live

Postad 31 januari 2007 - 11:10
Irriterande problem är att VGA-kabeln knappt går att använda i vissa spel, exempelvis Dead Rising där den medför extremt störande "sceen-tearing" effekter.
Sen måste man uppdatera femtioelva gånger för att överhuvudtaget kunna använda TV-spelet, ungefär som Windows XP...
Att den låter som en mindre raketuppskjutning gör knappast saken bättre. Vill veta hur deras tekniker resonerar när man släpper en produkt som oftast står i ett vardagsrum, som ger ifrån sig detta läte.
Postad 31 januari 2007 - 12:01
Sen måste man uppdatera femtioelva gånger för att överhuvudtaget kunna använda TV-spelet, ungefär som Windows XP...
Hm, 2 gånger räcker nog, 1 gång för firmwaren i boxen och kanske 1 gång för själva spelet.
Och jag tror inte man måste uppdatera om man inte vill.
Postad 31 januari 2007 - 14:04
Igår när jag skulle starta ett co-op uppdrag på xbox liven så stog det att det inte gick pga av min brandvägg(!).. Det har alltid funkat förut.. å jag har inte rört någon inställning nånstans såvitt jag vet.. kan d varit nåt med den senaste uppdateringen som jag fick hem idag?!
Spelet det rörsom om är GoW.
Verkar som de hindrar folk som är bakom firewalls att starta spel för att det inte ska bli problem för andra. Öppna port 88 och 3074 i din router så ska det nog inte vara ngt problem.
Hmm.. exakt vart gör man det?! Har forskat runt i alla menyer som finns.. Jag har netgear.. Fast är det inte skumt att det blev så helt plötsligt.. har ju funkat förut(!)
Nu har jag öppnat dom 2 portarna.. återkommer när jag testat om det funkar

Edit: Det funkade!!!
Redigerat av Majorglenn, 31 januari 2007 - 19:37.
Postad 31 januari 2007 - 17:35
Postad 01 februari 2007 - 11:19
Är det något speciellt man måste göra för att det ska fungera med comhem?
Postad 02 februari 2007 - 09:36
Det är svårt att beskriva problemet men om någon har liknande system som jag förstår han/hon säkert problemet?
Det är tråkigt som jag har det nu eftersom smidigast är att köra xboxens egna fjärr och då utnyttjar jag ju inte 525an som jag vill göra.... Vore liksom skönt att ha EN fjärrkontroll.
Postad 05 februari 2007 - 21:25
Postad 05 februari 2007 - 21:57
Då kommer ups och hämtar den, och du får en ny eller lagad på 3 veckor.
Postad 06 februari 2007 - 21:07
Det ska vara tre. Första gången mitt pajjade tog det 7 veckor men då var det kort om konsoler.3 veckor???? jag fick vänta 6 veckor.
Andra gången tog det typ 2 veckor å då va det jul oxå på dom två.
Postad 09 februari 2007 - 14:51
Supporttjejen som jag pratade med verkade vara helt ny då hon inte visste nåt utan att fråga nån annan. Hon sa att jag skulle få anvisningar via email men det fick jag aldrig...
Postad 09 februari 2007 - 14:55
Ska skicka in min xbox på lagning. Kan jag skicka den i orginalkartongen eller måste det vara en anonym kartong som jag lämnar över till UPS? Har fått hem en UPS blankett men ingen mer info. Är det nåt annat som jag ska tänka på eller är det bara att ringa och beställa hämtning?
Supporttjejen som jag pratade med verkade vara helt ny då hon inte visste nåt utan att fråga nån annan. Hon sa att jag skulle få anvisningar via email men det fick jag aldrig...
Det är rekomenderat att du skickar det i en annonym karton . Tjyvar finns överallt så det e bara dumt att flagga att det är en xbox360 du skickar .
Postad 09 februari 2007 - 17:29
Redigerat av Unregistered710b3906, 09 februari 2007 - 17:30.
Postad 10 februari 2007 - 20:49
Postad 11 februari 2007 - 10:16
Konsollen ingeting annat.Räcker det att skicka med konsollen, nät- och komponentkabeln?
Postad 12 februari 2007 - 23:28

Försöker ändra både i xboxen och på tv'n men det svarar inte.. Finns det några andra inställningar?
Hoppas någon vet vad man kan göra? Mvh//Kobrakaii
Postad 14 februari 2007 - 19:42
När jag kollar på dvd via min Xbox 360 så blir det ibland en halvt genomskinlig linje mitt på skärmen som går uppåt. Precis som om inte dvdn eller tvn hänger med i svängarna. Har en Pioneer 507xd och har en Monster VGA kabel mellan 360n och tvn.
Någon som har en ide vad det kan va?
Mvh D
Postad 15 februari 2007 - 13:57
Vilket nr har ni ringt som inte var hemma när UPS var och lämnade tomlådan?
Postad 15 februari 2007 - 13:59
Kolla i telefonkatalogen.Är det jag som är helt yr, eller fungerar inte telefonnummret till UPS som man fick av ms?
Postad 15 februari 2007 - 15:47
Kolla i telefonkatalogen.Är det jag som är helt yr, eller fungerar inte telefonnummret till UPS som man fick av ms?
Jag vet, man kan även kolla på deras hemsida. Men eftersom att det stod ett speciellt, konstigt nr på lappen tänkte jag att det var något typ av direktnummer.
Men är det inte det så testar jag det som står på hemsidan.
Postad 16 februari 2007 - 12:31
Jag vet, man kan även kolla på deras hemsida. Men eftersom att det stod ett speciellt, konstigt nr på lappen tänkte jag att det var något typ av direktnummer.
Men är det inte det så testar jag det som står på hemsidan.
Ring 020 788 799 istället för det på lappen.
Postad 16 februari 2007 - 12:37
Visserligen har garantin gått ut (2feb) men jag har ringt och meddelat mina fel allt eftersom så de har inget att säga. Problemen uppstod innan

Problem:
1. E 68 el 69, kommer inte ihåg. Vägra starta några timmar.
2. E 74, vägra starta några dagar. Sen funka den helt plötsligt.
3. Låser sig när man spelar Fable (enda xboxspelat jag har), splitternytt och repfri skiva.
4. När pads och stråkar vid maximal fyllnad fyller ljudet vid dvdfilmer så hackar ljudet sig fram vid klimax. Bara några hack, men otroligt förstörande.
Lets play the waiting game

Postad 16 februari 2007 - 14:55
Det överlägset tråkigaste spelet till 360:n.Lets play the waiting game
Postad 20 februari 2007 - 12:09
Och jag har två nätverks kort. Och har inte haft nå probs förut.
Nån som har nån aning???
Postad 20 februari 2007 - 12:09
varje gång jag startar min 360 så blinkar ringen runt startknappen rött, och när jag har kommit in i själva spelet så laggar 360:n fast.
Detta sker med alla spel och jag fattar inte riktigt vad som kan va fel

Postad 20 februari 2007 - 12:47
Postad 20 februari 2007 - 14:29
Skickade iväg nätdelen och konsollen.
Vad är nästa steg, hör de av sig inom ett par veckor eller hittar man en lapp i lådan att UPS har varit här?
Postad 20 februari 2007 - 21:56
Fick nått problem med anslutningen idag, Mtu failed.
Och jag har två nätverks kort. Och har inte haft nå probs förut.
Nån som har nån aning???
Hade samma problem.. jag ringde supporten, som sa att dom skulle uppdaterar liven mella 12-15! dom blev dock klara innan 14

Postad 21 februari 2007 - 13:08
Har stora problem att koppla upp min 360 mot Live sedan jag flyttade till ny lägenhet. Har numera fiberuppkoppling från Bostream (100/100) och fast/statisk IP. Till min dator fungerar detta utmärkt. Men så fort jag istället ansluter till min xbox så gnäller den på min IP och den godkänns inte när man kör xbox-live testet. Min IP-adress börjar på 82.xxx.xxx.xxx om det nu spelar någon roll.
Tacksam för all hjälp!
Postad 21 februari 2007 - 22:10
Hur har du kopplat 360in? är det direkt i vägguttaget måste du ställa in Ipn om jag inte misstar mig.Tjenare!
Har stora problem att koppla upp min 360 mot Live sedan jag flyttade till ny lägenhet. Har numera fiberuppkoppling från Bostream (100/100) och fast/statisk IP. Till min dator fungerar detta utmärkt. Men så fort jag istället ansluter till min xbox så gnäller den på min IP och den godkänns inte när man kör xbox-live testet. Min IP-adress börjar på 82.xxx.xxx.xxx om det nu spelar någon roll.
Tacksam för all hjälp!
Postad 21 februari 2007 - 22:24
Postad 22 februari 2007 - 09:59
Hur har du kopplat 360in? är det direkt i vägguttaget måste du ställa in Ipn om jag inte misstar mig.Tjenare!
Tacksam för all hjälp!
Jo visst, har gjort det. Men den stannar på IP-testet. Får ringa ISP:n och höra om dom kan hjälpa.
Postad 23 februari 2007 - 08:44
Hoppas någon kan hjälpa mig.
1. Mitt modem gick sönder (alltså inget live).
2. Jag laddade ner min gamertag hos en kompis och spelade lite där.
3. Fortsatte spela som vanligt hemma medan jag väntade på mitt beställda modem.
4. Modemet kommer, jag kopplar upp mig, måste "recover gamertag", gör det och till min förskräckelse ser jag att mitt GS droppar från 925 till 670!
Jag (min idiot!) trodde inte detta skulle vara ett probelm, trodde att mina "gamla poäng" (som fanns reggat på liven) skulle läggas ihop med det jag hade spelat ihop offline hemma när jag startade upp liven och laddade ner "tag:en", men nu är det alltså bara mitt gamla score som är reggat.
Kolla in GRAW (vilket är det jag spelat mest på sista tiden) och ser att alla missions jag har gjort tidigare är sparade (save ligger ju på hårddisken) men alla achivments är borta!
Går det att rädda mina achivments? Hur gör jag?
Desperat! Vill inte spela om alla missions jag klarat i GRAW och andra spel!
MVH
David
Postad 24 februari 2007 - 14:09
Bumpar denna genom att quota mig själv.Min har varit borta i fem dagar nu.
Skickade iväg nätdelen och konsollen.
Vad är nästa steg, hör de av sig inom ett par veckor eller hittar man en lapp i lådan att UPS har varit här?
Postad 26 februari 2007 - 14:01
Min fråga är nu, ska jag nöja mig med detta? Det är ju inte som att det händer hela tiden. Och boxen fungerar ju faktiskt felfritt när jag startar om den. Den har aldrig hängt sig heller när man spelat eller laggar. Ska jag gå tillbaka till affären och kräva en ny box? Köpte ju boxen bara förra veckan.
Vad tycker ni? Och hur funkar det, kan jag bara gå in i affären med kvittot och kräva en ny eller kan jag häva mitt köp få pengar och sedan köpa en ny box?
Redigerat av Unregisteredeb90775d, 27 februari 2007 - 09:16.
Postad 08 mars 2007 - 06:37
När jag spelar oblivion så stänger 360 ner sig rätt ofta..Står att den inte kan läsa från skivan,att den är smutsig fast det inte finns en repa el dammkorn på den ...
Trode att det var nån bugg i oblivion men nu hände de igår 1 gång när ja spelade enchanted arms..
Någon som har samma problem ?
Mvh/Linus
Postad 08 mars 2007 - 12:32
Har ett problem...
När jag spelar oblivion så stänger 360 ner sig rätt ofta..Står att den inte kan läsa från skivan,att den är smutsig fast det inte finns en repa el dammkorn på den ...
Trode att det var nån bugg i oblivion men nu hände de igår 1 gång när ja spelade enchanted arms..
Någon som har samma problem ?
Mvh/Linus
Nix!
Min första Xbox 360 fungerade perfekt ända tills sommaren 2006, då började den strula rejält. Till en början stod jag ut med problemen, men efter ett tag gick det inte ens att komma in i dashboard och då ringde jag supporten och fick en ny Xbox 360 gratis efter en vecka. Den nya 360n har fungerat som en klocka utan minsta problem.
Mitt råd är kontakta support och stå inte ut med defekta konsoler.

Postad 08 mars 2007 - 13:25

Igentligen skule man skicka in den direkt men
Postad 08 mars 2007 - 20:27
finns det på något sätt en mellan koppling så man kan förlänga komponent kabel från 360 till projektorns komponent kabel
finns det mellan kopplingar som man inte förlorar någon bildkvalite på?
Redigerat av MagnusBernhardsson, 08 mars 2007 - 20:28.
Postad 10 mars 2007 - 13:34
Postad 10 mars 2007 - 18:03
Gäller garantin om man har öppnar boxen? En kille som chippar xbox 360 säger det spelar ingen roll om klistermärket är borta, bara man flashar om den till orginal firmwire. Det är endast i USA det blir retur på. sant?
Garantin gäller inte om man har brytit klistermärket eller metallbiten eller vad det nu är som ska se till att man inte öppnar den.
Man kan ju chansa, har man tur går den igenom, om inte så tvingas du stå för transport kostnaderna själv + att du inte får boxen lagad.
Postad 12 mars 2007 - 00:56
Postad 12 mars 2007 - 02:05
Problemet är att jag får ut ljudet via recivern men inte från tvn! Jag har bytt ut både 360n och kabeln men har fortfarande samma problem. Brukar spela på nätterna och då vill man inte alltid använda hemmabio ljudet...
Skulle bli jätte glad om nån hade lösningen på problemet. Supporten hade inte det iaf

Postad 12 mars 2007 - 09:47
Att inte supporten kunde hjälpa dig med detta verkar märkligt...
Postad 12 mars 2007 - 09:49
någon som vet hur man praktiskt skall gå tillväga när man skall koppla in sitt 360 till en projektor och man inte har en bild omvandlare
finns det på något sätt en mellan koppling så man kan förlänga komponent kabel från 360 till projektorns komponent kabel
finns det mellan kopplingar som man inte förlorar någon bildkvalite på?
Finns skarvkopplingar till både vga och komponent, tex på www.kjell.com . Utan kvalitetsförlust? Det kan man alltid drömma om...
Postad 13 mars 2007 - 03:30
Kollat i inställningar i menyn på 360n? Där där man ställer in upplösning och så. Där kan du välja mellan stereo och dolby digital 5.1.
Att inte supporten kunde hjälpa dig med detta verkar märkligt...
Tro mig, jag har provat alla möjliga inställningar som finns att ändra på. Tur att man har en surroundförstärkare, bör undra om felet ligger på tvn... Ska ringa Sharp och se om dom kan hjälpa mig med problemet, det kanske är fel på just dom ingångarna.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar