skulle vilja veta var man kan få tag på strömmatning och komponenent kabeln till xboxet.
skulle vilja kunna flytta det mellan vardagsrummet och biorummet utan att ta loss dessa.
har kablarna indragna i väggen till plasman
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 02 August 2008 - 08:18
vet ej om dettA passar här men.....
skulle vilja veta var man kan få tag på strömmatning och komponenent kabeln till xboxet. skulle vilja kunna flytta det mellan vardagsrummet och biorummet utan att ta loss dessa. har kablarna indragna i väggen till plasman Postad 12 August 2008 - 08:53
Ska byta till en 120GB hårddisk hade jag tänkt, från 20GB. Nu undrar jag hur man lättast flyttar över alla sparfiler från den gamla hårddisken. Har idag en 20GB men vill ha en 120GB nu i och med att man ska kunna installera spelen.
Går det föra över sparfilerna till datorn eller måste jag skaffa ett stort minneskort ? Postad 12 August 2008 - 10:31
när circel of light knapparna börjar snurra betyder det att man behöver byta batterier
Postad 12 August 2008 - 10:38
har sett en grej på Kjell & Co som man sätter mellan hårddisken och xboxen som gör att man kan skicka över filer från xbox hårddisken till datorn (Xbox 360 - XSATA PC-länk)
Redigerat av viggecooling, 12 August 2008 - 10:43. Postad 13 August 2008 - 08:47
Minneskort är väl enklast men om du kan lägga vantarna på en transferkabel (en sådan där som MS utlovade att man skulle få kostnadsfritt vid uppgradering till elite tror jag det var) så är det väl också funkis...
Postad 14 August 2008 - 11:03
Någon som vet om det går att använda 2st headset på samma konsol? Jag och tjejen har varsin handkontroll och har spelat bland annat NHL2k7 på Live. Jag har haft headset och haft kontakt med våran motspelare. Men min stackars flickvän sitter bredvid och undrar vad vi pratar om hela tiden.
Att köra ut talet via headsetet och högtalare funkar inget bra. Man hör ju ingenting när man kör det genom högtalarna. Det är alldeles för låg nivå jämfört med spelljudet. Så jag köpte ett till headset med förhoppningen att vi skulle kunna koppla in det headsetet till handkontroll nr 2 och därmed även få med min flickvän i snacket. Testade lite igår men det verkade inte fungera. Är det bara så att det är på det här viset eller kan man på nåt sätt få åtminstone ljud ut till två headsets via en och samma konsol? Nån som haft samma tanke? Postad 14 August 2008 - 17:15
Tror inte att det går. Alla som jag spelar med, där båda i ett par spelar på samma box, har bara ett headset som används.
Postad 14 August 2008 - 17:38
verkar som att det ska kunna funka. båda måste ha ett livekonto och ha loggat in dock (tror jag).
http://www.talkxbox....php/t-9870.html Postad 14 August 2008 - 21:03
Awesome! Lite drygt att hon troligtvis måste ha guldkonto då. Hon har iaf ett eget silverkonto så hon spelar inte som gäst. Men det är möjligt att det hänger på guldet...
Tack så mycket SilverDogg! Och tack även Zap för ditt svar. =) Redigerat av SejLax, 14 August 2008 - 21:05. Postad 15 August 2008 - 23:24 Fett! Gimme gimme gimme! Hade ju varit trevligt om man fått plats med hddvdläsaren i samma låda. Redigerat av bananplanta, 15 August 2008 - 23:29. Postad 28 August 2008 - 10:10
Nej, nu får det vara nog med värdelöst livechat och mutade spelkvällar. Morsan sticker till New York och ska få äran att inhandla dessa:
x4.jpg 9.16K
0 Antal nerladdningarEar Force X4 trådlösa hörlurar med 5.1 och stöd för xbox live chat. Ska tydligen börja säljas i Europa i oktober, men så länge går ej att vänta. Finns att beställa från Amazon, men med frakt och skatt blir det uppåt 1900 sek.
home_entertainment.gif 33.67K
0 Antal nerladdningar
HowDoesItWork.gif 41.62K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered24c8cfe3, 28 August 2008 - 12:10. Postad 16 September 2008 - 12:00
Hejsan.
Funderar på att köpa en Xbox360.. Det är den vs. PSP som gäller. Jag är inte ett dugg intresserad av internetspel med den, jag vill bara köpa spel (i fysiska butiker), spela med kompisar och se på film. Bör jag då köpa en Xbox360 Arcade? Den är avsevärt mycket billigare. Jag har ingen nytta av headset och det andra. HDMI-kabeln bryr jag mig inte om, har inte ens LCD eller HD-tv. Det jag funderar på är att köpa Xbox360 Arcade och sedan köpa en hårddisk till. Min fråga lyder: Är det någon skillnad på hårdvaran när det gäller de tre typerna; Arcade, 360 och Elite? Jag syftar inte på kablarna utan endast på konsolen. Sedan vill jag gärna ha lite åsikter som bekräftar mina åsikter. Vad kan vara bra med att köpa en 360 (Paket nr 2 har inget namn enligt Xbox.com) om man inte vill koppla upp sig? Det är väl den enda anleningen till att en del föredrar Elite och 360. Är tacksam för alla svar! / Aron Postad 16 September 2008 - 13:59
Blir dyrare att köpa hårddisk separat än att välja premium om du inte tvunget måste 120gb... du kan läsa mycket om info om boxarna i info/faq tråden, klistrad högt upp.
Postad 16 September 2008 - 17:13
Tack så mycket.
Upptäckte först nu att det rörde sig om tusenlappen vad gäller hårddisken! Tack. Postad 19 September 2008 - 21:03
Jag köpte min på ebay och fick den här för ett tag sen. Funkar kanon! Riktigt skönt att slippa en komponentkabel till projjen och kunna köra den till HDMI-switchen stället. 400 kr inkl frakt på ebay.co.uk Postad 20 September 2008 - 10:14
Vågar man hoppas åp att man får ut 5.1-ljudet via HDMI också?
Redigerat av bananplanta, 20 September 2008 - 10:14. Postad 20 September 2008 - 11:44
Nope...stereoljud till TVn eller optiskt 5.1-ljud till stärkaren. Postad 20 September 2008 - 12:33
Om man köper MS's dyra HDMI-kabel då får man iaf 5.1 utgång på den va? samma som med komponentkabeln, är det så VGA-kabeln med?
Postad 21 September 2008 - 10:52
På de "gamla" 360-burkarna så kunde du ha komponent eller VGA och bägge dessa anslöt man med en optisk kabel för 5.1-ljud. När de nya burkarna med HDMI kom så räckte det med en sån för 5.1-ljud det stämmer.
Postad 21 September 2008 - 11:22
Det var ju lite synd. Men det blir ju iaf mycket smidigare med en HDMI kabel är original komponent/komposit/stereo-kabel. Postad 22 September 2008 - 07:39
Bah, länkade till en traderaauktion på ett billigt xbox headset men hade ju gått in på fel så jag var på Xbox tillbehör och inte xbox 360, så denna posten kan ni hoppa över att läsa, även om det rådet nu kommer lite sent. ;P
Redigerat av Unregisteredb30efd09, 22 September 2008 - 07:50. Postad 23 September 2008 - 08:54
Det headsetet med sladd, det fäster man i Handkontrollen, inte i Konsollen va?
https://www.prisjakt...kt.php?e=145517 Postad 23 September 2008 - 11:26
Då kanske man ska köpa sladdheadset så man slipper laddning av de dära skräpet...
Postad 27 September 2008 - 12:09
Nån som vet vart man kan köpa "Halo edition" (Den gröna) handkontrollern nånstans?
Redigerat av -Palle-, 27 September 2008 - 12:11. Postad 29 September 2008 - 19:47
Nu har jag fått hem lurarna, och måste säga att de översteg mina förväntningar. Mycket bra funktionalitet och ljud, vilken härlig känsla med klockrent snack över live samtidigt som ljudet är så pass bra. Har verkligen saknat detta! Postad 09 October 2008 - 00:25
Har en fråga som jag inte funnit svar på inom tråden (har sökt inom tråden, checkat denna https://www.minhembi...howtopic=191973 och på forumet men inte hittat svaret).
Finns det någon snyggare lösning för att kunna sätta dit både komponent- och HDMI-kabeln samtidigt på en Elite? Vill ha en snyggare lösning än det här: http://www.chadledford.com/?p=50 https://www.minhembi...kleinis/152095/ Finns det någon smal adapter eller finns det någon annan leverantör av komponentkabel som har en smalare variant än Microsofts egna? Passar denna?: http://www.discshop....t.php...s&&ref= Hmm...oroande recensioner här om den kabeln: http://www.amazon.co...m...8631&sr=1-6 Enligt recension på amazon går det med mindre modifiering än med originalkabeln att få Monster komponentkablen på plats samtidigt som HDMI-kabeln: "My main concern was whether or not the bulky plug would allow room for my standard HDMI cable adjacent to it (the AV cable which came with my Halo 3 Xbox 360 does NOT allow for simultaneous use of 2 cables side by side). You need to remove one of the gray tabs on the side of this cable in order to make the 2 cables fit side by side (the tab is held on by a cheap adhesive and can be pried off with a simple knife without damaging anything). Once the tab is off both cables can be inserted into your 360. Its a tight fit but it does work." Okej. Finns det fler "kandidater"? Vill helst inte behöva modifiera överhuvudtaget? Är det för mycket begärt att man ska kunna sätta i två kablar bredvid varandra samtidigt Microsoft? Redigerat av SOGO, 09 October 2008 - 00:39. Postad 09 October 2008 - 01:08
http://www.lian-li.c...amp;ss_index=87
Riktigt coolt! Som du säger så hade det varit optimalt om man kunde få in HDDVD:n också. Redigerat av SOGO, 09 October 2008 - 01:09. Postad 22 October 2008 - 20:48
en "liten" fråga om gitarrerna till xbox 360.
om man skulle köpa ett guitar hero aerosmith+gitarr, fungerar då gitarren till guitarr hero 2 och 3 samt till kommande guitarr hero world tour? hoppas någon kan reda ut detta. Vet inte om frågan är lagd i rätt tråd men testar här. Postad 23 October 2008 - 07:02
Yes! Det ska fungera. Jag har inte provat själv. Men jag hade samma fråga som dig när jag tänkte köpa aerosmith + gitarr för ett par veckor sedan. Jag fick positiva svar från flera håll så jag litar på det. Den ska även fungera till Rockband 1 och 2.
Det här hittate jag också: http://www.joystiq.c...tibility-Matrix Redigerat av SejLax, 23 October 2008 - 07:03. Postad 23 October 2008 - 17:25
låter ju bra det sejlax, är spelet något att satsa på då? är de roligt att lira gitarr framför tvn?
Postad 24 October 2008 - 07:50
Jag var inte speciellt intresserad av guitar hero tidigare, mest pga priset. Men när de började rea ut det så här billigt så tänkte jag att man kan ju passa på att testa. Har spelat en hel del faktiskt och flickvännen röjer loss rätt bra också. Tycker det är roligt att spela, men jag är väl egentligen inget jättestort fan av just Aerosmith. Vissa låtar är bra och extra roliga att spela, men jag tror jag ska köpa Guitar hero 3 också för att få lite annan musik.
Speciellt roligt är ju detta spelet när man spelar mot vänner tycker jag. Jag och min sambo hade ett par vänner över på middag förra helgen. Vi spelade lite guitar hero på kvällen och dagen därpå åkte dom och köpte Guitar Hero aerosmith + guitar hero 3 och två gitarrer. För det priset man kan få det för idag så är det lätt värt det tycker jag. Jag hade roligaste med Guitar Hero Aerosmith de första timmarna. Nu har jag nött in fingersättningen och börjar bli ganska så mycket bättre, så det är kul. Men jag har tröttnat lite på låtarna istället. Om du är sugen så tycker jag du ska slå till. Även om du inte är Aerosmith-fantast. Det är ett bra pris för att få prova på guitar hero. Sen är det ju bara köpa GH3, GH2, GH4, RB1, RB2 efter smak om du vill det. Jag ska försöka få tag på 3an och eventuellt 2an så billigt som möjligt. Postad 15 November 2008 - 08:14
Det har tagit ett bra tag för Lian Li att börja leverera sitt xbox360-chassi, men nu har de kommit igång
Har lagt in några bilder i mitt galleri https://www.minhembi...c_id=262365.jpg Postad 03 December 2008 - 06:49
Både ja och nej. Detta har funnits ute ett tag.. Microsoft Xbox 360 - Messenger Kit
Postad 03 December 2008 - 09:03
Dock kan man ju använda ett vanligt USBtangentbord och mus, jag kör med ett trådlöst Logitechdito.
Postad 03 December 2008 - 19:22
Använder detta själv och jag måste säga att jag är imponerad över hur bra det funkar. Trevlig manick och värd pengarna, även om jag för länge sedan glömt vad det kostade
Postad 09 December 2008 - 22:08
Tyckte jag läste lite för ett tag sedan om en Röd handkontroll som skulle komma till 360. Nu hittar jag dock inte tråden där bilder och info fanns.
Iaf är det någon som vet OM den kommer släppas i sverige eller överhuvudtaget? Jag är sugen på en sån nu när min andra trådlösa börjar säcka ihop på skjut/gasar-triggern Postad 11 March 2009 - 21:30
Jag har tänkt att köpa en xbox 360 premium och nu undrar jag om det kommer med vga kabel med för det är väldigt viktigt för min del ?
Postad 11 March 2009 - 21:34 Nej, VGA kabeln får du köpa till. Postad 14 March 2009 - 15:00
Jag har bara en snabb fråga innan jag köper min xbox 360 när man kör xbox live kan man typ gå in på internet och surfa runt eller finns det nån sak som gör att man kan typ koppla in den i nåt ??
Postad 14 March 2009 - 16:43
"Nån sak som gör att man kan koppla in den i nåt"??? Vad menar du?
Du kan INTE surfa med 360:n. Jag bara glad över att de inte lagt in en sån funktion, helt onödigt imho. Boxen kopplar du med en vanlig nätverkssladd antingen direkt till ett bredbandsmodem (om det finns lediga platser) eller via en router. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |