Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV): problemlösning!

1471 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 oktober 2006 - 14:51

Unregisterede92885bb
  • Unregisterede92885bb
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Fick ett mail där det stod att ny mjukvara finns att ladda ner nu :) .....springer å testar

Postad 26 oktober 2006 - 04:45

Tabullfi
  • Tabullfi
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Kjell & Co´s linjeförstärkare har hjälp mig bra från ca 150 till 185 (tänk vad de små gulliga metallbitarna för 99 kr kan göra). Hade sedan tidigare inköpt nya LBN:er med mycket bra brusförhållande samt större torodialparabol vilket lyfte 135 till drygt 150 (pris ca 5000 kr).

I övrigt har jag samma problem med HD-boxen som övriga men slipper lite av detta sedan jag köpt en SmartWi Cardsplitter och kör över kodsignalen till min "gamla" hårddisksatellitbox där jag får utmärkt ljud och bild (analogt och ej HD) och slipper HD-boxens problem. Nämnde jag att man måste dra dubbla kablar från parabolen där man har en twin-LNB. Medför också fördelen att kunna titta på olika kanaler samtidigt via de två boxarna.

Funderar dock nu på om man ska gå vidare med CD-erbjudandet som de har nu eller ändå kliva av och då till förmån för Viasats halvapriset-erbjudande (men vi tar igen det andra året och med höjda kortavgifter). Hur gör ni andra?

<{POST_SNAPBACK}>

Två kablar från varsin lnb lr?
Kan man inte köra en switch disec lr va de nu heter?
SmartWi Cardsplitter har jag funderat på är den bra lr?
Får bättre SD bild på min gammla Nokia dessutom med HDD så man kan spela in.
Är det ngn som vet om/hur man kan plocka ner HD till Dator för att kunna spela in HD så att säga... :blink:

Postad 26 oktober 2006 - 14:26

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Kjell & Co´s linjeförstärkare har hjälp mig bra från ca 150 till 185 (tänk vad de små gulliga metallbitarna för 99 kr kan göra). Hade sedan tidigare inköpt nya LBN:er med mycket bra brusförhållande samt större torodialparabol vilket lyfte 135 till drygt 150 (pris ca 5000 kr).

I övrigt har jag samma problem med HD-boxen som övriga men slipper lite av detta sedan jag köpt en SmartWi Cardsplitter och kör över kodsignalen till min "gamla" hårddisksatellitbox där jag får utmärkt ljud och bild (analogt och ej HD) och slipper HD-boxens problem. Nämnde jag att man måste dra dubbla kablar från parabolen där man har en twin-LNB. Medför också fördelen att kunna titta på olika kanaler samtidigt via de två boxarna.

Funderar dock nu på om man ska gå vidare med CD-erbjudandet som de har nu eller ändå kliva av och då till förmån för Viasats halvapriset-erbjudande (men vi tar igen det andra året och med höjda kortavgifter). Hur gör ni andra?

<{POST_SNAPBACK}>

Två kablar från varsin lnb lr?
Kan man inte köra en switch disec lr va de nu heter?
SmartWi Cardsplitter har jag funderat på är den bra lr?
Får bättre SD bild på min gammla Nokia dessutom med HDD så man kan spela in.
Är det ngn som vet om/hur man kan plocka ner HD till Dator för att kunna spela in HD så att säga... :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan ställa dig i kö för en sådan här+kommande kortläsare
https://www.prisjakt...kt.php?p=130962

Postad 27 oktober 2006 - 12:54

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Fick linjeförstärkaren från kjell.com och vips så ökade signalstyrkan från 177 till 197....hoppas detta stoppar problem vid oväder.

<{POST_SNAPBACK}>

Är det svårt att installera en sådan??

Postad 27 oktober 2006 - 14:48

grand_master
  • grand_master
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Tydligen verkar en linjeförstärkare från Kjell & Co vara en bra investering. Det skulle vara skoj med ett artikelnummer eller en länk till produkten på Kjells hemsida. Mycket tacksam för hjälp.

Postad 27 oktober 2006 - 14:55

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Kjell & Co
Kan det vara denna sak artikel nummer 30388

"Linjeförstärkare 900-2200MHz
18-20dB förstärkning
950-2200 MHz. Förstärker 18-20 dB. Används där längre anslutningskablar (80-90 m) behövs. Endast för satellit. Monteras efter ca 30-40 meter."

// Hifighost

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  30388.jpg   12,57K   20 Antal nerladdningar

Postad 27 oktober 2006 - 16:03

Unregistered06999456
  • Unregistered06999456
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Hur långt kan man dra en kabel egentligen, om man nu använder signalförstärkare?
Har funderat på att flytta runt lite grejer med den omedelbara effekten att mer kabel erfordras.

/Per

Postad 27 oktober 2006 - 16:24

grand_master
  • grand_master
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Kjell & Co
Kan det vara denna sak artikel nummer 30388

"Linjeförstärkare 900-2200MHz
18-20dB förstärkning 
950-2200 MHz. Förstärker 18-20 dB. Används där längre anslutningskablar (80-90 m) behövs. Endast för satellit. Monteras efter ca 30-40 meter."

// Hifighost

<{POST_SNAPBACK}>

Man tackar...

Postad 27 oktober 2006 - 17:24

LabanV
  • LabanV
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Hur långt kan man dra en kabel egentligen, om man nu använder signalförstärkare?
Har funderat på att flytta runt lite grejer med den omedelbara effekten att mer kabel erfordras.

/Per

<{POST_SNAPBACK}>

Långt. Beror lite på kabel och förstärkare en mil går säkert.

Fast då räcker det inte med en förstärkare.

Redigerat av LabanV, 27 oktober 2006 - 17:27.

Postad 28 oktober 2006 - 08:17

hakwib
  • hakwib
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Jag är canal digital HD kund sedan ca: 2 veckor. Jag har laddat ned den nya mjukvaran Vx2.0.1-cd och upplever denna vara mycket mer instabil en den förra. Jag har aldrig haft problem förut med att boxen "hänger sig" men måste nu starta om boxen varje gång jag använder den. Väldigt irriterande! :)

Jag kan fortfarande ej använda dolby AC-3 för då försvinner ljudet helt på HD kanalerna (SVT HD,CMORE HD).

Skall inte sättningarna i boxen kunna göras för 4:3 och 16:9? När jag ändrar sättningar i boxens inställningsmenu så händer ingenting. Har någon en förklaring till detta? Det har varit så också med gamla mjukvaran. Man kan nu dock använda HD knappen på fjärrkontrollen för stretcha ut bilden. Jag upplever dock som fler andra att bilden blir dålig om man använder HD knappen och strechar ut bilden till större format och att dessa sättningar försvinner dessutom om man byter kanal.

Text har kommit på både SVT HD och CMORE HD och för CANAL+ alla filmkanaler.

Jag tycker det är konstigt att det skall kännas som ett steg tillbaka när det gäller stabiliteten på boxen när man uppgraderar mjukvaran! Har man inte testat igenom boxen ordentligt innan man skickar ut ny mjukvara? Det enda man har löst är att man kan nu ha text på filmkanalerna och möjligheten att strecha ut till en dålig bild till kostnaden att jag fått en instabil box som måste startas om hela tiden. Jag måste tyvärr säga att jag föredrar den gamla mjukvaran! :rolleyes: :lol: ;)

Postad 29 oktober 2006 - 20:48

larlar
  • larlar
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Hej! Fick inget svar i andra tråden så jag försöker här oxå :D

Efter uppgraderingen har jag problem med dålig bild via HDMI gröna streck och bild dropouts... Via Component är den bra Nån annan som har samma problem ?
(Innan uppdatering var bilden via HDMI kanon )

L

Redigerat av larlar, 29 oktober 2006 - 20:52.

Postad 30 oktober 2006 - 01:01

killkinn
  • killkinn
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Måste man ha hdboxen för att hitta svt hd voox o discovery hd kanalerna när man kör en kanalsökning?Har familjepaketet ,nokia 9902.Kanske parabolen är felriktad?

Postad 30 oktober 2006 - 07:33

fem
  • fem
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hallå!

Jag undrar om någon fortfarande har problem med inspelning från hdtv-boxen till en dvd-recorder med hårddisk efter första uppgraderingen. Nu kan jag spela in från vanliga kanaler som tv4 och kanal5 och då fungerar även timerinspelning. När jag skulle pröva på hd-kanalerna och även på vanliga canal+ kanaler så slog kopieringsskyddet till. Någon som har samma problem och har ni i så fall kunnat lösa det?

Postad 30 oktober 2006 - 09:00

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Måste man ha hdboxen för att hitta svt hd voox o discovery hd kanalerna när man kör en kanalsökning?Har familjepaketet ,nokia 9902.Kanske parabolen är felriktad?

<{POST_SNAPBACK}>

Nokian är väl ingen DVB-S2 box?
Då hittar du dom inte.
Däremot kan du hitta CD HD MORE eftersom den sänds över DVB-S
Dock kan du inte titta på den med den Boxen.

Postad 30 oktober 2006 - 09:37

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0

Hallå!

Jag undrar om någon fortfarande har problem med inspelning från hdtv-boxen till en dvd-recorder med hårddisk efter första uppgraderingen. Nu kan jag spela in från vanliga kanaler som tv4 och kanal5 och då fungerar även timerinspelning. När jag skulle pröva på hd-kanalerna och även på vanliga canal+ kanaler så slog kopieringsskyddet till. Någon som har samma problem och har ni i så fall kunnat lösa det?

<{POST_SNAPBACK}>

Verkar ju riktigt illa.... Att inte kunna spela in från canal+ (vanliga) gör ju boxen väldigt mycket sämre.

Postad 30 oktober 2006 - 09:57

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1 120 inlägg
  • 0
´Jag har samma trubbel som alla andra med min uppgraderade box... men jisses vad bra bild där annars är på discovery HD i 1080... dock är ljudet lite halvtaskigt.. av någon anledning.

Kan ju hoppas att CD gör något åt detta snarast så det inte tar ett halvår till!!!!

Postad 30 oktober 2006 - 10:16

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Hallå!

<{POST_SNAPBACK}>

Har du provat att inte ha på DolbyDigital ljudet och sedan spelat in på vanliga Canal+ Film?

Vet att det vart problem med liknande på gamla Digiboxar med HDD tex.

Postad 30 oktober 2006 - 11:04

killkinn
  • killkinn
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nokian är väl ingen DVB-S2 box?
Då hittar du dom inte.
Däremot kan du hitta CD HD MORE eftersom den sänds över DVB-S
Dock kan du inte titta på den med den Boxen.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok,då vet jag varför jag inte hittar dom på min kanallista.
Tack för svaret.

Postad 30 oktober 2006 - 12:34

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

´Jag har samma trubbel som alla andra med min uppgraderade box... men jisses vad bra bild där annars är på discovery HD i 1080... dock är ljudet lite halvtaskigt.. av någon anledning.

Kan ju hoppas att CD gör något åt detta snarast så det inte tar ett halvår till!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Den officiella starten är ju på onsdag så vi får hoppas att CD har trimmat in bild och ljud tills dess.

Redigerat av Veritas, 30 oktober 2006 - 15:03.

Postad 30 oktober 2006 - 14:35

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1 120 inlägg
  • 0
Ja hoppas kan man ju...

Men alla kanalerna är igång redan... :D

Postad 30 oktober 2006 - 14:56

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Hallå!

<{POST_SNAPBACK}>

Har du provat att inte ha på DolbyDigital ljudet och sedan spelat in på vanliga Canal+ Film?

Vet att det vart problem med liknande på gamla Digiboxar med HDD tex.

<{POST_SNAPBACK}>

Det funkar inte med det tidigare tricket att först starta inspelningen och sedan starta boxen?

Själv har jag svårt att välja mellan pest eller kolera; 1080i med osynkat ljud eller 720p med dålig bildkvalitét. :) Jag förmodar att någon från CD läser detta för jag orkar inte ringa till supporten mera. :D

Postad 30 oktober 2006 - 16:27

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Fick min låda idag och där var redan Vx2.0.1-cd installerat... Annars funkar allt riktigt bra, jag kan dock bekräfta att bilden är mycket sämre på 720p på de "vanliga" kanalerna, men blir betydligt bättre efter det att jag ändrat boxen till 1080i... Däremot blir inte de bättre, men jag har ju bara en 720 panel, så det hade jag inte räknat med heller.... Blir väll att köra 1080i tills de hittat en lösning...

Postad 30 oktober 2006 - 17:53

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Scannade in de nya kanalerna TV 4 Guld och TV 4 Komedi och efter att fått in dem ett meddelande från boxen att signalen är för svag, vilket den inte varit någon gång tidigare frånsett att min trådlösa Dect-telefon stör Eurosport samt TV-biljett (klassiskt fel som gäller de flesta boxar med en svag tuner). Givetvis har de lagt dessa kanaler på samma transponder och samma problem dyker upp igen. Jag har mejlat CD om problemet och hoppas att de flyttar kanalerna till en annan transponder eller löser detta med en uppgradering.

Postad 30 oktober 2006 - 18:32

Unregistered7544d3b4
  • Unregistered7544d3b4
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Scannade in de nya kanalerna TV 4 Guld och TV 4 Komedi och efter att fått in dem ett meddelande från boxen att signalen är för svag, vilket den inte varit någon gång tidigare frånsett att min trådlösa Dect-telefon stör Eurosport samt TV-biljett (klassiskt fel som gäller de flesta boxar med en svag tuner). Givetvis har de lagt dessa kanaler på samma transponder och samma problem dyker upp igen. Jag har mejlat CD om problemet och hoppas att de flyttar kanalerna till en annan transponder eller löser detta med en uppgradering.

<{POST_SNAPBACK}>

Har stött på samma problem med för svag signal, fast på SVT HD.

Postad 30 oktober 2006 - 22:03

Möckhult City
  • Möckhult City
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Sänder Disc HD i 1080i?? Det verkar vara bättre bild jämnfört med 720p. Under VM så var 720p bättre än 1080i med då sändes det ju i 720p. Man tycker att det inte borde göra så stor skillnad men det gör det verkligen även att min projje bara har 476 i upplösning. LGJT92..

Postad 31 oktober 2006 - 00:25

Unregistered06999456
  • Unregistered06999456
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Sänder Disc HD i 1080i?? Det verkar vara bättre bild jämnfört med 720p. Under VM så var 720p bättre än 1080i med då sändes det ju i 720p. Man tycker att det inte borde göra så stor skillnad men det gör det verkligen även att min projje bara har 476 i upplösning. LGJT92..

<{POST_SNAPBACK}>

720p50 är ju svinbra för sport.
Discovery är ju lite mer filmatisk i majoriteten av deras "finare" produktioner.
Imax-transfers är guld.

/Per

Postad 31 oktober 2006 - 10:44

Salakingen
  • Salakingen
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Hej

Är det någon mer än jag som upplever att bilden på de vanliga kanalerna har blivit riktigt dålig,
med den nya uppgraderingen .. tex tv 4 logga är pixlig ser inte alls bra ut i 720 p.. Grafik bilder tex TV tablåer m.m är kantiga och super fula .. så var det inte innan upgraderingen ...

Bilden på Hd kanalerna är helt OK . ....

Postad 31 oktober 2006 - 18:57

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Kan meddela att varje ggr jag börjar använda boxen, alltså sätter på den (hmm inte på det viset då) så hänger sig den efter en liten stunds användande, detta händer i både 720 & 1080. Detta har hänt varje gång hittils, men efter att ha dragit ström 2ggr så funkar den som den ska och kan sedan gå utan problem, men det är just efter ca 1min körning det hänger sig. Oftast 2ggr på raken. Var inne på att det först var i.o.m att jag ändrade bilden till att skala ut och använda hela skärmen som det hände, eller 720p. Men det uppkommer oavsett...

Någon mer med detta problem?

Annars så funkar ljudet kanon med texning och allt, inga hack i bilden heller. Har 189 i signalstyrka.
Det enda problemet som jag inte tycker om är 720p bilden på icke HD kanaler, den är inte bra, blir betydligt bättre bild med 1080i på min 32" LCD...

PS. Tack CD för Sin City igår, det var en upplevelse.....

Postad 31 oktober 2006 - 20:14

mabm
  • mabm
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Min box har hängt sig 3 gånger sedan uppgraderingen. Det är lika många gånger som under hela tiden sedan fotbolls-VM med gamla mjukvara, så den nya verkar definitivt mera hängningsbenägen... :lol:

Postad 31 oktober 2006 - 21:02

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
Tittade precis på Cmore HD och undrar va fa. har dom gjort scalningen funkar ju inte alls efter uppdateringen Loggan ligger ju helt utanför bilden nu... . Nya boxen e svalare än den förra och lite trögare i uppstarten, hänger sig fortfarande men inte lika ofta, ljudet på lokalkanalerna har blivit mycket sämre precis som andra nämt även bildens skärpa ... så va e de för nedgradering av programvaran som CD har gjort...

Postad 31 oktober 2006 - 21:27

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Som sagts tidigare, bilden är sämre i 720p än innan uppgraderingen och jag har dessutom fått ett brumljud i TVns högtalare (som inte används). Bilden blir bättre i 1080i men då ökar brummet i högtalarna så mycket att det överröstar ljudet.

Men jag orkar inte heller ta kontakt med CD igen.

Näe denna uppgradering gör ingen gladare, dessutom måste man vänta i flera månader till för att få nästa del, som då förmodligen ställer till med än värre problem.

Sen en undran, att SVT HD ingår i HD-paketet innebär det att man inte kommer att kunna se den kanalen utan att ha HD-paketet?

Postad 31 oktober 2006 - 21:29

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

Kan meddela att varje ggr jag börjar använda boxen, alltså sätter på den (hmm inte på det viset då) så hänger sig den efter en liten stunds användande, detta händer i både 720 & 1080. Detta har hänt varje gång hittils, men efter att ha dragit ström 2ggr så funkar den som den ska och kan sedan gå utan problem, men det är just efter ca 1min körning det hänger sig. Oftast 2ggr på raken.  Var inne på att det först var i.o.m att jag ändrade bilden till att skala ut och använda hela skärmen som det hände, eller 720p. Men det uppkommer oavsett...

Annars så funkar ljudet kanon med texning och allt, inga hack i bilden heller. Har 189 i signalstyrka.
Det enda problemet som jag inte tycker om är 720p bilden på icke HD kanaler, den är inte bra, blir betydligt bättre bild med 1080i på min 32" LCD...

PS. Tack CD för Sin City igår, det var en upplevelse.....

<{POST_SNAPBACK}>

Är det lönt att stänga av boxen då? Kan inte minnas att jag någonsin stängt av min, förutom vid uppdateringen då. Nu när det börjar bli kyligt kan man alltid använda ett extra element i lägenheten.

Postad 31 oktober 2006 - 22:58

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Min har hängt sig 2 gånger på 4 dagar, kan det vara någon bugg?? Är det fler som upplever detta??

Postad 31 oktober 2006 - 23:52

hulle_245
  • hulle_245
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Min har också hängt sej mer sen uppdateringen kom.

Postad 01 november 2006 - 08:08

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Min hängde sig inatt, det var en stillbild på svt när jag kom in och fick se det, jag har den nya mjukvaran det gick inte att göra något bara att dra ut strömkontakten

Micke

Postad 01 november 2006 - 08:21

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0

Som sagts tidigare, bilden är sämre i 720p än innan uppgraderingen och jag har dessutom fått ett brumljud i TVns högtalare (som inte används). Bilden blir bättre i 1080i men då ökar brummet i högtalarna så mycket att det överröstar ljudet.

Näe denna uppgradering gör ingen gladare, dessutom måste man vänta i flera månader till för att få nästa del, som då förmodligen ställer till med än värre problem.

Sen en undran, att SVT HD ingår i HD-paketet innebär det att man inte kommer att kunna se den kanalen utan att ha HD-paketet?

<{POST_SNAPBACK}>

Den ska vara helt fri...d.v.s du ska inte ens behöva ett ab. hos canal digital. Att den står med i HD-paketet är väl bara för att det ska se lite bättre ut i reklamen med 3 HD-kanaler i paketet.

Redigerat av Unregistereded16d9f8, 01 november 2006 - 08:26.

Postad 01 november 2006 - 10:05

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Min har hängt sig 2 gånger på 4 dagar, kan det vara någon bugg?? Är det fler som upplever detta??

<{POST_SNAPBACK}>

Min box har inte hängt sig ö h, men då har jag en ny box med ventilerat lock. Den gamla boxen bootade om 3 ggr under en fotbollsmatch. Problemen försvann men några dagar senare så ringde jag och pratade med kundtjänst och dom böt ut boxen mot en ny. Jag kör dock utan HD-utgång den största delen av tiden, utom när den är kopplad till projektorn. Men ring kundtjänst om problemen kvarstår, särskilt om ni har en oventilerad box...

Postad 01 november 2006 - 10:12

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Min box har inte hängt sig ö h, men då har jag en ny box med ventilerat lock. Den gamla boxen bootade om 3 ggr under en fotbollsmatch. Problemen försvann men några dagar senare så ringde jag och pratade med kundtjänst och dom böt ut boxen mot en ny. Jag kör dock utan HD-utgång den största delen av tiden, utom när den är kopplad till projektorn. Men ring kundtjänst om problemen kvarstår, särskilt om ni har en oventilerad box...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag fick min för 2 veckor sedan (tror det är den nya varianten) den har ventilationshål uppe samt på sidan, hänger den sig fler gånger ringer jag till CD.

Postad 01 november 2006 - 10:25

portnoy
  • portnoy
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
CD har ju tre månaders "nöjd kund garanti" (i alla fall till de som tecknat nytt HD-paket med parabol, box och installation).

Detta innebär att man kan skicka tillbaka alltihop om man inte är nöjd (dock får man montera ned parabolen själv och ombesörja tillbaka-leveransen) .

Man skall få tillbaka startavgiften på 695:-, men får betala för de dagar /månader man nyttjat boxen.

Är det någon som nyttjat detta ?

Skall ge dom ytterligare någon månad, men om inte de grundläggande problemen med bild o ljud är lösta innan jul får de tillbaka min box iaf.

Redigerat av portnoy, 01 november 2006 - 10:26.

Postad 01 november 2006 - 14:38

Dr Cain
  • Dr Cain
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Den ska vara helt fri...d.v.s du ska inte ens behöva ett ab. hos canal digital. Att den står med i HD-paketet är väl bara för att det ska se lite bättre ut i reklamen med 3 HD-kanaler i paketet.

<{POST_SNAPBACK}>

Kanalen är ju krypterad så du måste fortfarande ha nåt att dekryptera den med, dvs, nån form av abonnemang hos canal digital, eller deras kort som bara ger dig tillgång till SVT.

Postad 01 november 2006 - 14:59

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0
Japp, stämmer säkert men det är fräckt att lansera den som produkt i HDTV paketet när man får den ändå.

Redigerat av Unregistereded16d9f8, 01 november 2006 - 15:00.

Postad 01 november 2006 - 21:41

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0

Kan meddela att varje ggr jag börjar använda boxen, alltså sätter på den (hmm inte på det viset då) så hänger sig den efter en liten stunds användande, detta händer i både 720 & 1080. Detta har hänt varje gång hittils, men efter att ha dragit ström 2ggr så funkar den som den ska och kan sedan gå utan problem, men det är just efter ca 1min körning det hänger sig. Oftast 2ggr på raken.  Var inne på att det först var i.o.m att jag ändrade bilden till att skala ut och använda hela skärmen som det hände, eller 720p. Men det uppkommer oavsett...

Kan göra lite tillägg till hängningarna, Toon Disney hängde den FET idag, gick inte att titta på mer än max 1min innan det var kört, efter 6:e strömbrytningen knäppte jag på Carton Network och efter någon timme fungerade även Toon Disney oxå utan häng... Jag räknar med att CD läser här på forumet, så jag har inte rapporterat detta fenomen till dem.

Jag kommer inte få en sovmorron om boxen ska hänga sig på Toon :P .... så det felet kan jag inte leva med... :huh: ;) ;)

Man får väll börja skriva ner kanalerna den hänger sig på och se om det finns nått mönster, men vid "kallstart" så verkar den inte klara Toon Disney, men efter att den är "varmkörd" verkar det gå utan problem. Får väll installera motorvärmare eller göra som jpb123 föreslagit mig tidigare i tråden, låta den stå på....

Postad 02 november 2006 - 09:06

Coolg8
  • Coolg8
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Vaaa !!!!

Stänger ni av boxen, den värmer upp halva huset åt mig, samt att man kan steka ägg, och koka morgonkaffet på den...

Postad 02 november 2006 - 09:44

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Efter att ha sovit på saken och irriterat mig en hel kväll på bildkvalitén och det brummandet som kommer från boxen har jag nu skrivit till CD. Får se om dom hör av sig. Dom gör ju inte alltid det :)

Redigerat av Unregistered828ccd15, 02 november 2006 - 09:44.

Postad 03 november 2006 - 18:17

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Fick just svar från CD på mitt mail:

Hej och tack för ditt mail

För att vi ska kunna felanmäla de problem som har dykt upp med den
nya mjukvaran måste du ta kontakt med vår kudntjänst via telefon.

Det är så man vill gråta :angry:

Postad 03 november 2006 - 19:05

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0
Hur tycker ni kvaliten på Sport 2 är?

Postad 03 november 2006 - 20:28

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0

Hur tycker ni kvaliten på Sport 2 är?

<{POST_SNAPBACK}>

Om det är den som kört hockey på kvällarna det senate så är den verkligen usel, blir dock liiite bättre i 1080i än 720p, men som jag skrev tidigare, så är det som att se en livesändning på internet, hela bilden käns frånvarande på nått sätt...

Men jag har stora förhoppningar på att det kommer uppdateringar på detta framöver... de flesta kanalerna visar ju sämre bild via HDMI och 720p än min tidigare Samsung box gjorde med RGB scart...

Postad 03 november 2006 - 20:48

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0
Kollade igår på NASN och närbilder och kameran nere vid isen höll väldigt bra kvalité men så fort huvudkameran klipptes in så blev det riktigt dåligt.

Postad 03 november 2006 - 21:05

iMist
  • iMist
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
CanalDigital har möblerat om lite i kanallistan. Canal+HD ligger numera på plats 19 och SVT HD på 83 (efter Discovery HD och Voom).

Postad 04 november 2006 - 14:43

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

CanalDigital har möblerat om lite i kanallistan.  Canal+HD ligger numera på plats 19 och SVT HD på 83 (efter Discovery HD och Voom).

<{POST_SNAPBACK}>

Och vart fan tog radiokanalerna vägen?? Brukar lyssna på Norska MPtre när det e party time! ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.