Logitech Harmony 1000
602 svar till detta ämne
Postad 12 April 2008 - 13:01
blodapelsin
-
blodapelsin
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Hej jag har precis köpt en harmony 1000 och jag tycker att den funkar riktigt bra. Visst programeringen tar lite tid men samtidigt är det ganska kul att pilla med också.
Det jag undrar är om någon använder Logitechs rf till ir omvandlare och pyramider samtidigt. Jag tänkte såhär, att om man tar ett av de medföljande ir-ögonen från logitechs rf-omvandlare på en pyramid. Så borde man kunna styra lampor och dylikt från andra rum, och man behöver heller inte ha pyramiderna synligt.
Om det är någon som har det så här så är jag väldigt nyfiken om det funkar.
Redigerat av blodapelsin, 12 April 2008 - 13:01.
Postad 13 April 2008 - 17:09
Möller
-
Möller
-
Rookie
-
4 inlägg
Såg att den hade RF nu i produktbeskrivning, har för mig att den inte hade det innan man jag kan ju ha fel., så frågan till er som har en harmony 1000, finns det RF, och kan man styra z-wave produkter med den. Har hört, att den både skall stödja z-wave och att den itne för det.
Postad 15 April 2008 - 07:46
hellblz
-
hellblz
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Funderar på att köpa en Harmony 1000. Men jag har några funderingar som ni kanske kan svara på: 1: När man byter tv-kanal så trycker man ju på en av loggorna. Kan man därifrån skicka ett makro-kommando? Alltså, vi säger att jag vill zappa till Discovery. För mig är det kanal 12, så jag vill då att den skall skicka 1 + 2 + ok. Alltså 3 kommandon. Detta för att min box skall zappa fortare. 2: Fungerar alla Nexas produkter? Vill även kunna styra några "vägg-knappar"? (har 2 uppsättningar pyramider hemma) http://www.jula.se/e...mp.Items=0504123: Finns det en begränsning på antalet aktiviteter på förstasidan?
Postad 26 April 2008 - 19:56
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Nu har jag bara gått tre sidor bakåt, men... ...har det redan nämnts, så ber jag om ursäkt. Uppdaterade fjärrisen igår, pg a att det var en del som började funka lite konstigt. Då var det inte bara inställningarna som laddades ner. En ny firmware "var på köpet": 5.0... Ville bara säga det.
Redigerat av Tompa123, 26 April 2008 - 21:01.
Postad 26 April 2008 - 22:05
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2340 inlägg
Tackar, då får det bli till att uppdatera.
Har du sett någon skillnad än??
Postad 27 April 2008 - 10:49
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1919 inlägg
Har precis lagt in den nya mjukvaran 5.0.0 och inte sett något nytt på skärmen ännu ( ingen klocka  ) är det någon som sett något nytt ?
Postad 27 April 2008 - 12:05
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Har precis lagt in den nya mjukvaran 5.0.0 och inte sett något nytt på skärmen ännu ( ingen klocka ) är det någon som sett något nytt ?
Inte för att jag har sökt så mycket, men jag märker ingen skillnad ännu. Färgknapparna finns kvar där matta och därför ointressanta...
Postad 01 May 2008 - 11:39
Unregistered7126f11a
-
Unregistered7126f11a
-
Forumräv
-
-
557 inlägg
Hej
Jag kontaktade kundtjänst och fick mina Färgknappar aktiverade så nu fungerar dom till PVR boxen.
MrDTS
Postad 01 May 2008 - 17:35
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Hej Jag kontaktade kundtjänst och fick mina Färgknappar aktiverade så nu fungerar dom till PVR boxen.
MrDTS
Tack för tipset.  Typiskt att man kollar tråden föst nu. Får bli i morgon jag kontaktar dem istället. /Tompa
Redigerat av Tompa123, 01 May 2008 - 17:36.
Postad 01 May 2008 - 17:57
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1919 inlägg
Senaste uppdateringen 5.0.0 innehöll tyvärr inga nya saker mer än detta ( mail från Logitech ). En del kunder har meddelat oss att deras fjärrkontroll Harmony 1000 låser sig. Den fungerar inte förrän de tagit ut batterierna och satt in dem igen. Logitech meddelar härmed att vi har en ny inbyggd programvara som löser det här problemet.
Om du har råkat ut för samma problem kan du logga in på ditt Harmony-konto och uppdatera fjärrkontrollen.
Så här uppdaterar du fjärrkontrollen:
1. Kontrollera att du har installerat Logitech Harmony-programmet på datorn. 2. Anslut Harmony 1000-fjärrkontrollen till datorn med medföljande USB-kabel. 3. Logga in på ditt Harmony-konto. 4. Klicka på den gula knappen Uppdatera fjärrkontrollen som visas i övre högra hörnet av startsidan för aktiviteter. 5. Följ anvisningarna i uppdateringsguiden för att uppgradera fjärrkontrollens inbyggda programvara och konfiguration.
Vi ber om ursäkt för de problem detta kan ha vållat dig.
Postad 02 May 2008 - 14:25
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Hej Jag kontaktade kundtjänst och fick mina Färgknappar aktiverade så nu fungerar dom till PVR boxen.
MrDTS
Så lätt gick problemet inte att lösa för mig. Men instället lärde jag mig hur man gör själv för att fixa detta med färgknapparna(med hjälp av supporten. Tänk om all support var som Logitechs). Så här gjorde jag för att få dem aktiverade: Steg 1:Välj fliken " Enheter" och PVR'en. Klicka på " Inställningar", välj " Avancerade inställningar". Klicka på " Nästa" till ni kommer till " Vilken typ av spelare har du?" Där skall " ReplayTV" vara markerad. Klicka på " Nästa" tills du/ni kommer ur det hela. Steg 2:Välj filken " Aktiviteter". Klicka på " Lägg till aktivitet". Välj "Titta på TV", sen " Nej, lägg till aktivitet i konfigurationen manuellt" Klicka på " Nästa" Under " Vilken aktivitet vill du lägga till?", välj " Titta på ReplayTV - Titta på tv med ReplayTV PVR." Sen är det bara att fortsätta som vanligt. Klickar man sen på Anpassa knapparna för aktiviteten så skall färgknapparna finnas där. Gör man så här, så KAN man lägga till extra knappar, som sen finns "bakom Stjärn-menyn" på fjärrisens display. Man måste alltså skapa en ny aktivitet för att få det hela att fungera. Det lät på supportkillen som han hade hört att det SKALL gå att ändra på den befintliga aktiviteten, men jag har då inte kunnat klura ut hur man skall kunna göra det... Du träffade tydligen på den supportperson som visste hur de kunde aktivera knapparna från dem... Edit.Ta inte bort den gamla aktiviten innan ni vet att den nya fungerar, ett litet tips.
Redigerat av Tompa123, 03 May 2008 - 04:05.
Postad 06 May 2008 - 08:22
Krazz
-
Krazz
-
Användare
-
-
180 inlägg
Du har möjligtvis inte lust att tala om exakt vilken PVR (märke och modell) du har? Så lätt gick problemet inte att lösa för mig. Men instället lärde jag mig hur man gör själv för att fixa detta med färgknapparna(med hjälp av supporten. Tänk om all support var som Logitechs). Så här gjorde jag för att få dem aktiverade:
Steg 1:
Välj fliken "Enheter" och PVR'en. Klicka på "Inställningar", välj "Avancerade inställningar". Klicka på "Nästa" till ni kommer till "Vilken typ av spelare har du?" Där skall "ReplayTV" vara markerad. Klicka på "Nästa" tills du/ni kommer ur det hela.
Steg 2:
Välj filken "Aktiviteter". Klicka på "Lägg till aktivitet". Välj "Titta på TV", sen "Nej, lägg till aktivitet i konfigurationen manuellt" Klicka på "Nästa" Under "Vilken aktivitet vill du lägga till?", välj "Titta på ReplayTV - Titta på tv med ReplayTV PVR." Sen är det bara att fortsätta som vanligt.
Klickar man sen på Anpassa knapparna för aktiviteten så skall färgknapparna finnas där. Gör man så här, så KAN man lägga till extra knappar, som sen finns "bakom Stjärn-menyn" på fjärrisens display. Man måste alltså skapa en ny aktivitet för att få det hela att fungera. Det lät på supportkillen som han hade hört att det SKALL gå att ändra på den befintliga aktiviteten, men jag har då inte kunnat klura ut hur man skall kunna göra det...
Du träffade tydligen på den supportperson som visste hur de kunde aktivera knapparna från dem... 
Edit. Ta inte bort den gamla aktiviten innan ni vet att den nya fungerar, ett litet tips.
Postad 06 May 2008 - 10:54
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Du har möjligtvis inte lust att tala om exakt vilken PVR (märke och modell) du har?
Samsung DCB-P850Z
Postad 06 May 2008 - 11:03
Krazz
-
Krazz
-
Användare
-
-
180 inlägg
Tackar. Jag kör MediaPortal (alternativ till MediaCenter) och där kan man få fram de färgade knapparna, men dom är utgråade. Min tanke är då att lägga in din PVR och följa dina isntruktioner men ändra alla IR-koder till dom jag använder i MediaPortal (inte så många). Har jag tur så kanske det fungerar.  Samsung DCB-P850Z
Postad 07 May 2008 - 15:21
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Tackar.
Jag kör MediaPortal (alternativ till MediaCenter) och där kan man få fram de färgade knapparna, men dom är utgråade. Min tanke är då att lägga in din PVR och följa dina isntruktioner men ändra alla IR-koder till dom jag använder i MediaPortal (inte så många).
Har jag tur så kanske det fungerar. 
Önskar herrn lycka till. Skriv gärna och berätta om det funkar.
Postad 07 May 2008 - 16:17
Krazz
-
Krazz
-
Användare
-
-
180 inlägg
Jodå det fungerade finfint. Nu ligger din PVR som en enhet och det är den jag har baserat hela MediaPortal på. Jag använder dock inte en enda knapp till PVRen och har så klart döpt om aktiviteten till MediaPortal. Allt fungerar precis som jag tänkte. Lite synd att jag sålde fjärren idag bara. Hahaha Det är nu en Pronto TSU9600 på väg istället.  Tack för din lilla guide och att du postade modellnumret. Önskar herrn lycka till.
Skriv gärna och berätta om det funkar. 
Postad 21 May 2008 - 16:58
Bingob3rra
-
Bingob3rra
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Tänkte köpa en harmony 1000 från Tyskland men undrar om någon har koll på detta med språket. Har sett många av era bilder som ni har på er 1000 och menyerna verkar vara på svenska. Någon som vet om det är möjligt att få svenska menyer även om jag köper den från tyskland? dvs. om där finns en europeisk grund där man själv kan välja språk i kontrollen osv?
Postad 21 May 2008 - 17:26
Krazz
-
Krazz
-
Användare
-
-
180 inlägg
Nix, det har jag tyvärr inte koll på. Men jag har svårt att tänka mig att du inte kan få den på Svenska eftersom du skapar en helt egen profil hos Logitech online. Jag har för mig att du väljer språk o dyligt i profilhanteraren (går nog att ladda ner från Logitech).
Skicka en fråga till Logitechs support, dom är relativt snabba att svara och sjukt trevliga (lite för trevliga nästan).
Har du lite extra deg att spendera och kunskaper inom JavaScript så kan jag istället rekommendera en Philips Pronto. Jag har en du kan få köpa för 9000:- ;D
Postad 22 May 2008 - 21:44
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2340 inlägg
Jag får inte "sekvenser" att fungera.
Jag föjer instruktionerna i programet, men det blir inte alls som det står att det ska bli.
Det jag vill är att t.ex playknappen ska starta filmen men samtidigt stänga av nexa-belysningen.
Problemet är att jag inte får någon möjlighet att välja någon knapp, utan måste skriva ett namn på sekvensen och sedan välja vad som ska hända i den sekvensen. Sen kommer inte det alternativet upp så att jag kan använda det i fjärren.
Vad gör jag för fel?
Postad 22 May 2008 - 22:00
Krazz
-
Krazz
-
Användare
-
-
180 inlägg
Jag får inte "sekvenser" att fungera. Jag föjer instruktionerna i programet, men det blir inte alls som det står att det ska bli.
Det jag vill är att t.ex playknappen ska starta filmen men samtidigt stänga av nexa-belysningen. Problemet är att jag inte får någon möjlighet att välja någon knapp, utan måste skriva ett namn på sekvensen och sedan välja vad som ska hända i den sekvensen. Sen kommer inte det alternativet upp så att jag kan använda det i fjärren.
Vad gör jag för fel?
Jag är inte helt med på noterna, men du måste först skapa en sekvens (macro). En sekvens skapar du genom att klicka på sekvenser (har för mig denna knapp ligger längst ner i editorns fönster). När du lagt in alla saker din sekvens ska utföra spar du den. När du sedan är tillbaks till menyn där du har din play-knapp så ska det finnas en enhet som heter Sekvenser. Väljer du denna enhet kommer du sedan även att kunna välja sekvenserna du skapat. Hoppas jag kommer ihåg korrekt, annars får du nog kontakta Logitech supporten istället - du har ju betalat för den.
Postad 23 May 2008 - 23:24
Reference audio
-
Reference audio
-
Forumräv
-
-
969 inlägg
Nix, det har jag tyvärr inte koll på. Men jag har svårt att tänka mig att du inte kan få den på Svenska eftersom du skapar en helt egen profil hos Logitech online. Jag har för mig att du väljer språk o dyligt i profilhanteraren (går nog att ladda ner från Logitech).
Skicka en fråga till Logitechs support, dom är relativt snabba att svara och sjukt trevliga (lite för trevliga nästan).
Har du lite extra deg att spendera och kunskaper inom JavaScript så kan jag istället rekommendera en Philips Pronto. Jag har en du kan få köpa för 9000:- ;D
Philips pronto är verkligen att rekommendera ! Vi jobbar med 9600 och 9400 och där måste jag säga att möjligheterna är oändliga... :-)
Postad 24 May 2008 - 09:40
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2340 inlägg
Jag är inte helt med på noterna, men du måste först skapa en sekvens (macro). En sekvens skapar du genom att klicka på sekvenser (har för mig denna knapp ligger längst ner i editorns fönster). När du lagt in alla saker din sekvens ska utföra spar du den. När du sedan är tillbaks till menyn där du har din play-knapp så ska det finnas en enhet som heter Sekvenser. Väljer du denna enhet kommer du sedan även att kunna välja sekvenserna du skapat.
Hoppas jag kommer ihåg korrekt, annars får du nog kontakta Logitech supporten istället - du har ju betalat för den. 
Tackar. Jag lyckades hitta det efter många om och men. Funkade skitbra.
Postad 24 May 2008 - 10:15
Krazz
-
Krazz
-
Användare
-
-
180 inlägg
Tackar. Jag lyckades hitta det efter många om och men. Funkade skitbra.
Så bra, fakturan kommer med Posten.
Postad 26 May 2008 - 20:22
Novve
-
Novve
-
Användare
-
-
192 inlägg
Jag behöver hjälp med min fjärr, jag har problem med att överföra vissa kommandon från mina fjärrisar till logitechen. När man försöker överföra ett ir kommando manuellt så händer det ingenting, det står att det kan ta 30sek innan kommunikationen startar men jag har försökt i minst tre minuter flera gånger, jag trycker varje sekund som det står att man ska göra, men inget händer.
Detta verkar konstigt då andra multifjärrisar oftast reagerar direkt. Please help!!
Är annars väldigt nöjd med den.
Postad 26 May 2008 - 22:12
Krazz
-
Krazz
-
Användare
-
-
180 inlägg
Jag hade liknande symptom med min under en period men sen gick det över. Jag listade aldrig ut vad orsaken var. Det kan ha varit firmware eller att det var solsken (solen skickar ut otroliga mängder IR så tänk på det).
Jag lyckades nog aldrig att läsa IR koderna utan problem en enda gång, så den verkar faktiskt inte speciellt bra på just den biten. :/
Men, min Pronto läser däremot koderna från andra fjärrisar otroligt bra. Dessutom kan man manuellt mata in IR koder via Prontons programvara rakt in i fjärren.  Bara lite reklam för en bättre fjärr!!!
Någon som är intresserad av att köpa en Pronto förresten?
Postad 27 May 2008 - 00:43
Novve
-
Novve
-
Användare
-
-
192 inlägg
Solen, hmm, jag skulle inte vara förvånad om det faktiskt är så, med tanke på att jag såvitt jag vet bara har provat mitt på dagen bredvid ett fönster.
Ska testa imorgon
Pronto, nej jag är nöjd med harmonyn. Och har inga planer på att gå upp en prisklass. Däremot vill. jag köpa en samsung full hd tv om det e någon som säljer i sthlm
Postad 27 May 2008 - 11:53
Novve
-
Novve
-
Användare
-
-
192 inlägg
Haha visade sig att jag försökte överföra ir nos mot nos. Men vid noggranare läsning ska man hålla sin gamla kontroll bakom harmonyn
Redigerat av Novve, 27 May 2008 - 15:43.
Postad 27 May 2008 - 12:46
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
hur gjorde du? Vilken manual var??? 
Det enklaste är att ha alla aktiviteter avslagna, så att fjärren är i sitt initiala läge. Då är det bara att "peka på" skiftnyckeln i övre högra hörnet på skärmen, välja "Inställningar för fjärr", "Fjärrassist" och sen bocka för/av(peka på) rutan om man vill ha detta enerverande frågande eller inte, och sen OK.. Done!
Redigerat av Tompa123, 27 May 2008 - 13:15.
Postad 27 May 2008 - 21:39
Novve
-
Novve
-
Användare
-
-
192 inlägg
Är det någon som har fler bilder på kanaler till harmony'n. har en ehl drös som jag tog ner från denna tråden men har inte photoshop eller liknande för att kunna skala ner bilderna
Behöver bilder i bra kvalitet och i rätt storlek så det ser bra u tpå fjärren
Redigerat av Novve, 27 May 2008 - 23:08.
Postad 28 May 2008 - 11:04
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1919 inlägg
Är det någon som har fler bilder på kanaler till harmony'n. har en ehl drös som jag tog ner från denna tråden men har inte photoshop eller liknande för att kunna skala ner bilderna 
Behöver bilder i bra kvalitet och i rätt storlek så det ser bra u tpå fjärren
Du kan titta här. Lyngsat Tv logo Sverige
Postad 29 May 2008 - 09:33
kristofer82
-
kristofer82
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hej.
Jag köpte Logitech Harmony 1000 igår och lät den ligga över natten på laddning.
Har kopplat den till datorn och uppdaterat mjukvaran i morse.
Har en fråga.
Hur stänger man av kontrollen?
Lät den ligga påslagen när jag gick till jobbet.
Jag har trycket på knappen längst uppe till vänster men det händer inget.
Har läst manualen och sökt på forumet men kan inte hitta det jag söker.
/Kristofer
Postad 29 May 2008 - 11:32
Novve
-
Novve
-
Användare
-
-
192 inlägg
Hej.
Jag köpte Logitech Harmony 1000 igår och lät den ligga över natten på laddning. Har kopplat den till datorn och uppdaterat mjukvaran i morse.
Har en fråga. Hur stänger man av kontrollen? Lät den ligga påslagen när jag gick till jobbet. Jag har trycket på knappen längst uppe till vänster men det händer inget. Har läst manualen och sökt på forumet men kan inte hitta det jag söker.
/Kristofer
Du behöver ej stänga av den låt den bara ligga så går den över till viloläge och ska du tex resa bort ställ den på laddaren. On off knappen uppe i hörnet är till för att stänga av aktiviteter. Och stängr alltså inte av kontrollen. Vill du ändå stänga av kontrollen av någon annan anledning  så får du väl ta ut battteriet. Rätta mig om jag har fel. ps tack hifighost. Insåg att man faktiskt kan förminska bilder i paint
Redigerat av Novve, 29 May 2008 - 11:33.
Postad 29 May 2008 - 13:23
kristofer82
-
kristofer82
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Du behöver ej stänga av den låt den bara ligga så går den över till viloläge och ska du tex resa bort ställ den på laddaren. On off knappen uppe i hörnet är till för att stänga av aktiviteter. Och stängr alltså inte av kontrollen. Vill du ändå stänga av kontrollen av någon annan anledning så får du väl ta ut battteriet. Rätta mig om jag har fel.
ps tack hifighost. Insåg att man faktiskt kan förminska bilder i paint 
Tack för hjälpen. Ska bli kul och testa kontrollen fullt ut när man kommer hem. /Kristofer
Postad 29 May 2008 - 19:48
baltzman
-
baltzman
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
är det nån mer än mig som tycker att det är jobbigt att behöva rikta fjärren exakt på den apparat man vill styra?
någon som provat med en ir extender? jag har den extendern från teknikmagasinet för att styra nexa, skulle den funka tro om jag använde båda pyramiderna?
Postad 30 May 2008 - 11:33
Novve
-
Novve
-
Användare
-
-
192 inlägg
Det är bara att prova.
Själv tycker jag att ir'en funkar relativt bra och aparaterna reagerar så länge jag inte står helt vänd åt andra sidan när jag trycker på nån knapp.
Postad 02 June 2008 - 12:50
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Jag har styrt upp lite kanallogotyper som ser bra ut på Harmony 1000. Kika här om ni vill ha dem. https://www.minhembi...howtopic=198901
Postad 03 June 2008 - 16:08
Novve
-
Novve
-
Användare
-
-
192 inlägg
Är det någon som vet om något system á la NEXA som kör med ir?
Då bör man ju kunna tända, släcka utan att behöva pyramider
Postad 04 June 2008 - 14:57
jkm75
-
jkm75
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Två korta frågor ifrån en novis som bara hållt i en harmony en gång i butiken men är sjukt sugen på den.... 1- Om man som jag kör windovs media center (vista) kan man då med hjälp av piltangenterna på fjärren styra runt ibland de olika "knapparna" i mediacenter?? 2- Min HTPCstår placerad i rummet intill, och jag vill kunna styra media ceter ifrån fler platser än soffan. Löser Logitech's Harmony RF wireless extender mitt önskemål? Finns det någon vettig/enkel förklaring på hur denna manick funkar/monteras/kommunicerar? Ojdå, det blev tre frågor... Tacksam för svar!!!
Postad 05 June 2008 - 12:01
Dino_Zoff
-
Dino_Zoff
-
Användare
-
-
154 inlägg
...en novisfråga till
Jag fattar att man kan programmera en sekvens tex sätta på tv:n, starta dvd:n , sätt kanalen på tv:n till "dvd". Men vad händer om tv:n eller dvd:n redan är igång?
Postad 05 June 2008 - 16:24
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2340 inlägg
Ifall du redan har startat typ tv:n med en aktivitet i fjärren så fortsätter den bara att vara på.
Men har du satt på tv:n med originalfjärren så vet inte 1000 om det och då stängs tv:n av, ifall det inte är så att tv:n har ett komando för på och ett för av.
Postad 27 June 2008 - 16:12
Unregisteredd03b0983
-
Unregisteredd03b0983
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Är det bara jag som tycker att denna fjärren är trög?
Jag är inne på min tredje nu, den 1a dock IR sändaren på, den andra gick inte att ladda upp efter en urladdning.
Oavsett firmwaren dom släppt har den förblivit i princip lika seg när man skall bläddra mellan enheter eller byta "flik" på en och samma aktivitet.
Dessutom känns det inte som om man har någon "kontroll" utan är begränsad till aktivitetens knappa om man inte vill bläddra runt bland enheterna för att hitta just det man söker.
Vilket har fått till följd att min iaf mest ligger och skräpar under soffbordet samt att jag istället använder min gamla sunwave src-3000.
Synd, men det kommer alldeles säkert en ny modell snart som förhoppningsvis är förbättrad.
Postad 15 July 2008 - 10:58
Unregistered938088eb
-
Unregistered938088eb
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Är det någon som vet om något system á la NEXA som kör med ir? Då bör man ju kunna tända, släcka utan att behöva pyramider 
Jag har 2 nya väggmonterade dimmrar som går på IR (+ att den har touch panel). Har dock inte hunnit testa dem med min Harmony 1000 än men det ska vad jag förstått fungera. De heter JOEL Dinalight, köpte dem av en kompis som hade handlat på sig ett gäng när de va rea på dem. Verkar dock som de utgått hos tillverkaren för jag hittar dem inte på deras hemsida. Men sök runt lite så kanske du hittar. En användare har bild på en i galleriet: https://www.prisjakt...kt.php?p=145345Kan kolla med kompisen om han vill sälja några fler ifall du är intresserad, men jag är inte säker på att han har några extra till övers.
Postad 23 July 2008 - 16:37
kalle_22
-
kalle_22
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Fins det nån som har en Bladelius Thor MKII.Får ni Mode/audio knappen att fungera på eran marmony remote
Postad 14 August 2008 - 16:55
Novve
-
Novve
-
Användare
-
-
192 inlägg
Jag behöver hjälp med min kontroll den har fungerat jättebra de senaste månaderna men nu plötsligt skickar den dubbelkommandon hela tiden, någon som vet om jag har ändrat någon galen inställning någonstans, problemet gäller framför allt knapparna till höger dvs info/gudie osv, även vissa egna knappar har strulat (vid menyn när man trycker på stjärnana längst ner till höger).
dety konstiga är att andra knappar fungerar felfritt.
Postad 17 August 2008 - 08:29
Mixon1
-
Mixon1
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
är det nån mer än mig som tycker att det är jobbigt att behöva rikta fjärren exakt på den apparat man vill styra? någon som provat med en ir extender? jag har den extendern från teknikmagasinet för att styra nexa, skulle den funka tro om jag använde båda pyramiderna?
Har själv den erfarenheten med fjärren, att den är riktningskänslig. -Skickade tillbaks den för rep. (trodde den var felaktig) men inget fel konstaterades. Jag tycker det är dåligt på en såpass dyr fjärr. De erbjöd sig att lösa in den, men jag vill ändå ha en, varför jag behöll den. Tyvärr har den legat i lådan, sen jag fick hem den så den används inte för nuvarande. Ingen annan som retat sig på detta?
Postad 24 August 2008 - 06:41
JackBlack
-
JackBlack
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag behöver hjälp med min kontroll den har fungerat jättebra de senaste månaderna men nu plötsligt skickar den dubbelkommandon hela tiden, någon som vet om jag har ändrat någon galen inställning någonstans, problemet gäller framför allt knapparna till höger dvs info/gudie osv, även vissa egna knappar har strulat (vid menyn när man trycker på stjärnana längst ner till höger).
dety konstiga är att andra knappar fungerar felfritt. 
Jag har samma problem. Dessutom så försvinner mina inställningar när jag kopplar in rf-extendern, någon som vet varför? Jag har provat att nollställa extendern men alla knappar jag lagt in försvinner när jag uppdaterar fjärren/extendern.
Postad 29 August 2008 - 03:23
Novve
-
Novve
-
Användare
-
-
192 inlägg
Nu funkar det plötsligt igen, är nöjd i övrigt med komtrollen, detta är det enda problem jag haft
Postad 29 August 2008 - 20:20
JackBlack
-
JackBlack
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag har samma problem. Dessutom så försvinner mina inställningar när jag kopplar in rf-extendern, någon som vet varför? Jag har provat att nollställa extendern men alla knappar jag lagt in försvinner när jag uppdaterar fjärren/extendern. 
Jag uppdaterade programvaran (på pc:n) och nu funkar fjärren som den ska
Postad 06 September 2008 - 17:33
kalle_22
-
kalle_22
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
2 fråger kan Logitech Harmony 1000 användas till ps3.
Var kan man hitta logor till canal digital programen.
Postad 10 September 2008 - 19:36
krilley2k
-
krilley2k
-
Rookie
-
9 inlägg
hej klarar inte p3 märkte jag idag, nyss köpt min underbarkontroll men tyvärr klarar den inte blueray vilket ingen annan kontroll heller gör iofs
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Tillbehör
-
→
Fjärrkontroller
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|