Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Halo 3

1199 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Nå? (138 medlem(mar) har röstat)

Nå?

1. 1 (10 röster [7.25%])

Procent av omröstning: 7.25%

2. 2 (1 röster [0.72%])

Procent av omröstning: 0.72%

3. 3 (20 röster [14.49%])

Procent av omröstning: 14.49%

4. 4 (44 röster [31.88%])

Procent av omröstning: 31.88%

5. 5 (63 röster [45.65%])

Procent av omröstning: 45.65%

Rösta Gäster kan inte rösta
Halo 3 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8.688888 (44) 350:-
Halo 3 - Legendary Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.461538 (12) Inga priser
Halo 3 - Limited Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7.899998 (9) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 26 September 2007 - 22:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Med Samus har de snott grejjen att man aldrig får se ansiktet på Master Chief. Mer det jag syftade på.

Postad 26 September 2007 - 22:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Med Samus har de snott grejjen att man aldrig får se ansiktet på Master Chief. Mer det jag syftade på.

<{POST_SNAPBACK}>

Det får man ju göra redan i första spelet på Samus när hon dör. Och i Smash Bros nu t ex.

Edit: Apropå viktigaste spelet. Inte bara spelet tydligen. Inte ens filmer/böcker slår Halo. Och inte bara i år, utan genom tiderna!

Xbox 360 Exclusive “Halo 3” Registers Biggest Day in US Entertainment History with $170 Million in Sales

Microsoft today announced that the Xbox 360 exclusive game “Halo 3” has officially become the biggest entertainment launch in history, garnering an estimated $170 million in sales in the United States alone in the first 24 hours. The Xbox 360 title beat previous records set by blockbuster theatrical releases like “Spider-man 3” and novels such as [“Harry Potter and the Deathly Hallows.”

“Halo 3” is the conclusion to the epic trilogy and picks up where “Halo 2” left off, answering questions around the fates of the beloved protagonist Master Chief and his artificial intelligence sidekick Cortana as they struggle to save humankind from destruction at the hands of the alien coalition known as the Covenant. In addition to the rich storyline, “Halo 3” continues the franchise’s grand tradition of delivering innovative online multiplayer experiences via Xbox LIVE, the world’s largest social network on TV.

“Halo 3 has become a pop-culture phenomenon,” said Shane Kim, corporate vice president of Microsoft Game Studios. “Not only is “Halo 3” setting sales records, it’s also redefining entertainment.

Within the first 20 hours alone, we’ve seen more than a million Xbox LIVE members come online to play Halo 3 – that makes September 25 the most active Xbox LIVE gaming day in history.”

Retailers have also expressed their excitement about the launch of “Halo 3.”

Bob McKenzie, Senior Vice President of Merchandising for GameStop Corp commented that, “With consumer demand for Halo 3 and related products, we expect it to be the biggest video game title generator in GameStop's history."

“The initial demand we’ve seen for ‘Halo 3’ has been astounding, and the game is on track to become the number one gaming title of all time. ‘Halo 3’ is a genuine entertainment phenomenon and our customers have responded very enthusiastically to the release,” said Jill Hamburger, vice president of movies and games at Best Buy.

Developed by Bungie Studios, the “Halo” franchise is exclusive to the Xbox 360 video game and entertainment system and optimized for the Xbox LIVE® online entertainment network. The more than 7 million Xbox LIVE users will get a continually evolving gaming experience with “Halo 3.” Its online multiplayer and cooperative gameplay for Xbox LIVE Gold users, the much-talked-about Saved Films feature that enables players to capture and save their favorite moments on their hard drives, and Forge, an innovative map editor that enables infinite customization options are just some of the new features to experience.

More than 10,000 retailers hosted Midnight Madness events to celebrate the launch of this third installment in the billion-dollar franchise. In New York, Seattle, Miami and Los Angeles, Microsoft and retail partners hosted marquee launch events that featured contests and appearances by local celebrities and professional athletes who are fanatical about the “Halo” franchise, including Ludacris and Zac Efron and Microsoft Chairman Bill Gates.

More than 1.7 million copies of “Halo 3” were preordered in the United States before a single store opened its doors at midnight, Sept. 25, making this the fasting pre-selling game in history, surpassing the previous record-setting pre-sales of “Halo 2.” Well beyond just a U.S. phenomenon, the launch of “Halo 3” was a worldwide celebration that released in 37 countries and available in 17 languages.

http://majornelson.c....t-history.aspx

Redigerat av Zoiler, 26 September 2007 - 22:58.

Postad 26 September 2007 - 23:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jösses!

Postad 26 September 2007 - 23:59

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Shit. Seriöst...

Jag ser det som ett tecken på att tevespel nu blivit socialt accepterat som dels underhållning med framför allt sysselsättning på ett sätt som det aldrig varit förut.

Remember, remember the 26th of September...

Postad 27 September 2007 - 00:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Då behöver MS bara släppa 4-5 spel till av samma kaliber sen har de fått tillbaka pengarna de får punga ut med för 3-års försäkringen :)

Postad 27 September 2007 - 00:11

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Synd att de fuckat upp split screen så hårt.
Efter att ha varit bortskämd med Resistance Fall of Man sedan PS3-launchen känns Halo 3s split screen mode som ganska många steg bakåt:
mycket sämre framerate, sämre grafik och stora svarta sorgekanter (än single player mode dvs)

vissa befarade att Halo 3's grafik skulle vara "Halo 2 i HD" och i split screen stämmer det verkligen

sen att det är så förbannat lätt i heroic var en bummer, jag och brorsan har lirat vad jag skulle anta är 3/4 eller 4/5 av spelet hittills har i princip breezat genom hela spelet utan minsta tillstymmelse till problem trots att båda är rätt ovana FPS-spelare på konsoll och ingen av oss har lirat mycket Halo annat än att vi kört igenom Halo 1 på PC när det begav sig
(därmed inte sagt att vi inte haft roligt, det var längesedan vi lörde en så lång session utan paus med något spel)

online var kul men inget som tar uppmärksamheten från COD4 i mina ögon

personligen får jag nog säga att jag är ganska underwhelmed, känns mest bara som en finputsad remix av Halo1 och 2 i ett och samma spel

Postad 27 September 2007 - 00:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Skojjar du? Jag och min polare hade problem redan på första banan på heroic i split screen. Dog säkert 50-60 gånger var :) Vi provade först på legendary men vi lyckades inte ta oss förbi 4 eller 5:e checkpointen ens.

Postad 27 September 2007 - 00:22

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Synd att de fuckat upp split screen så hårt.
Efter att ha varit bortskämd med Resistance Fall of Man sedan PS3-launchen känns Halo 3s split screen mode som ganska många steg bakåt:
mycket sämre framerate, sämre grafik och stora svarta sorgekanter (än single player mode dvs)

vissa befarade att Halo 3's grafik skulle vara "Halo 2 i HD" och i split screen stämmer det verkligen

sen att det är så förbannat lätt i heroic var en bummer, jag och brorsan har lirat vad jag skulle anta är 3/4 eller 4/5 av spelet hittills har i princip breezat genom hela spelet utan minsta tillstymmelse till problem trots att båda är rätt ovana FPS-spelare på konsoll och ingen av oss har lirat mycket Halo annat än att vi kört igenom Halo 1 på PC när det begav sig
(därmed inte sagt att vi inte haft roligt, det var längesedan vi lörde en så lång session utan paus med något spel)

online var kul men inget som tar uppmärksamheten från COD4 i mina ögon

personligen får jag nog säga att jag är ganska underwhelmed, känns mest bara som en finputsad remix av Halo1 och 2 i ett och samma spel

<{POST_SNAPBACK}>

Kör just nu Legendary Co-Op över live med polaren. Ja de svarta kanterna är ingen höjdare om man delar på skärmen, vet inte varför de har valt att köra så men skulle gissa för att båda ska ha 16:9.

Men iaf så slår att lira över live på Legendary allt annat jag lirat innan. Kan inte förstå hur du kan tycka Resistance var så mycket roligare i split, laggade det också och absolut inte bättre än varken Halo 3 eller Gears. Vet inte hur svårt Halo 3 är på Heroic men jag och polaren dör iaf i lagom mängd och får göra en del re-runs.

Dock stort minus när man kan på långt avstånd skjuta ner fiender utan att de äns tar skydd eller skjuter tillbaka.

Postad 27 September 2007 - 00:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Du måste vara rätt duktig. Legendary på 2 pers är helt omöjligt för mig. Man dör ju på 2-3 skott + att det är snipers precis överallt.

Postad 27 September 2007 - 01:02

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0

Kör just nu Legendary Co-Op över live med polaren. Ja de svarta kanterna är ingen höjdare om man delar på skärmen, vet inte varför de har valt att köra så men skulle gissa för att båda ska ha 16:9.

Men iaf så slår att lira över live på Legendary allt annat jag lirat innan. Kan inte förstå hur du kan tycka Resistance var så mycket roligare i split, laggade det också och absolut inte bättre än varken Halo 3 eller Gears. Vet inte hur svårt Halo 3 är på Heroic men jag och polaren dör iaf i lagom mängd och får göra en del re-runs.

Dock stort minus när man kan på långt avstånd skjuta ner fiender utan att de äns tar skydd eller skjuter tillbaka.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo att Legendary är svårare är jag smärtsamt medveten om från tidigare Halo-erfarenheter. :)
Synd bara att det blir så tråkigt mycket enklare på Heroic.

Sorgekanterna är, enligt Bungie där för att "det var det smidigaste sättet att lösa split screen på utan att förstöra aspect ration" om man kollar dears FAQ. Kasst optimerad spelmotor skulle jag vilja säga.
Det renderas inte bara i lägre upplösning i split screen, man kapar även bort stora delar av skärmen och reducerar draw distance, använder überkass dithering för att fada in objekt och så blir frameraten lidande trots allt detta... såååå jäkla snyggt eller massivt är det ju inte så att man skulle behöva skära ner så hårt känns det som.
Resistance lider visserligen av lite sämre framerate (men använder adaptiv vsync som stängs av till förmån för högre framerate om fps:en hamnar under 20) men det renderas i alla fall i 1280x720 och använder hela skärmytan och vad jag sett gör de inte direkt några nedskärningar på detaljrikedomen. (Dessutom är det otroligt mycket smidigare att dela skärmen vertikalt istället för horizontellt, jag menar hur ofta sitter din polare på din rygg när ni spelar TV-spel? :) )

Sen så funkar ju Resistance "energi/HP system" bättre än Halos IMHO.
Att alltid kunna backa och få full energi går att man alltid kan låta en rusha och en vänta förutom i riktigt trängda lägen.
I Resistance fylls din energi visserligen på men bara i fyra etapper vilket rent spelmekaniskt är en stor fördel tycker jag.

Håller med om att det är trist at man kan skjuta ihjäl fiender på avstånd med standardvapnet utan att de rör en fena.
Det förtar lite av utmaningen och gör det mer till en fråga om tålamod än skicklighet i många partier av spelet.

BTW någon som vet vilken upplösning Halo 3 renderas i i single player respektive split screen? Skulle vara kul att veta.
(split screen ser ut som 720x576p med 2xAA i 15/30 fps/vsync ungefär medan single player nog är närmre 1280x720 med 2xAA i 30/60 fps/vsync (kanske tom triple buffering) men det är bara mina chasningar)

Redigerat av Unregistered92d7e447, 27 September 2007 - 01:12.

Postad 27 September 2007 - 01:15

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jo att Legendary är svårare är jag smärtsamt medveten om från tidigare Halo-erfarenheter. :)
Synd bara att det blir så tråkigt mycket enklare på Heroic.

Sorgekanterna är, enligt Bungie där för att "det var det smidigaste sättet att lösa split screen på utan att förstöra aspect ration" om man kollar dears FAQ. Kasst optimerad spelmotor skulle jag vilja säga.
Det renderas inte bara i lägre upplösning i split screen, man kapar även bort stora delar av skärmen och reducerar draw distance, använder überkass dithering för att fada in objekt och så blir frameraten lidande trots allt detta... såååå jäkla snyggt eller massivt är det ju inte så att man skulle behöva skära ner så hårt känns det som.
Resistance lider visserligen av lite sämre framerate men det renderas i alla fall i 1280x720 och använder hela skärmytan och vad jag sett gör de inte direkt några nedskärningar på detaljrikedomen. (Dessutom är det otroligt mycket smidigare att dela skärmen vertikalt istället för horizontellt, jag menar hur ofta sitter din polare på din rygg när ni spelar TV-spel? :) )

Sen så funkar ju Resistance "energi/HP system" bättre än Halos IMHO.
At alltid kunna backa och få full energi går att man alltid kan låta en rusha och en vänta förutom i riktigt trängda lägen.
I Resistance fylls din energi visserligen på men bara i fyra etapper vilket rent spelmekaniskt är en stor fördel tycker jag.

Håller med om att det är trist at man kan skjuta ihjäl fiender på avstånd med standardvapnet utan att de rör en fena.
Det förtar lite av utmaningen och gör det mer till en fråga om tålamod än skicklighet i många partier av spelet.

BTW någon som vet vilken upplösning Halo 3 renderas i i single player respektive split screen? Skulle vara kul att veta.
(split screen ser ut som 720x576p med 2xAA i 15/30 fps/vsync ungefär medan single player nog är närmre 1280x720 med 2xAA i 30/60 fps/vsync (kanske tom triple buffering) men det är bara mina chasningar)

<{POST_SNAPBACK}>

Har inte lirat splitscreen men de gånger jag gör i andra spel är det horizontellt som gäller annars blir det bara så trångt på sidorna. Händer mer action på sidorna än upp och nere. Sitta ovan på någon fattar jag inte vad du menar, du kanske har skärmen 20m upp i luften. Själv kör jag 80" projje så dela ytan upp o nere är aldrig problem.

Hatar allt som har med health bar att göra så nej resistance system är ingen jag gillar. Testa du att rusha o sen gå bakåt och ta skydd i legedary, dör nog då. Halo 3 är precis som många andra spel en fråga om att gå från strid till strid och då är det skönt att baren är uppladdad än att du ska behöva stanna och leta heal packs efter den senaste striden, på så sätt blir det inga "springa o leta avbrott". Kommer inte ihåg i vilket spel detta gjordes först i min jag kommer ihåg kärleken.

Kör som sagt online kan inte kommentera co-op på delad skärm. Dock glömmer du en mekanik som säkert drar rätt så mycket kraft, videoinspelningen. Så dåligt optimerad motor? ne bara mer godis än bara ögongodis. Replay läget är något jag härmed kommer kräva för att ett FPS ska vara bra, kul som fan att se på vad man har gjort i efterhand.

Postad 27 September 2007 - 01:51

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0

Har inte lirat splitscreen men de gånger jag gör i andra spel är det horizontellt som gäller annars blir det bara så trångt på sidorna. Händer mer action på sidorna än upp och nere. Sitta ovan på någon fattar jag inte vad du menar, du kanske har skärmen 20m upp i luften. Själv kör jag 80" projje så dela ytan upp o nere är aldrig problem.

Hatar allt som har med health bar att göra så nej resistance system är ingen jag gillar. Testa du att rusha o sen gå bakåt och ta skydd i legedary, dör nog då. Halo 3 är precis som många andra spel en fråga om att gå från strid till strid och då är det skönt att baren är uppladdad än att du ska behöva stanna och leta heal packs efter den senaste striden, på så sätt blir det inga "springa o leta avbrott". Kommer inte ihåg i vilket spel detta gjordes först i min jag kommer ihåg kärleken.

Kör som sagt online kan inte kommentera co-op på delad skärm. Dock glömmer du en mekanik som säkert drar rätt så mycket kraft, videoinspelningen. Så dåligt optimerad motor? ne bara mer godis än bara ögongodis. Replay läget är något jag härmed kommer kräva för att ett FPS ska vara bra, kul som fan att se på vad man har gjort i efterhand.

<{POST_SNAPBACK}>

Menar bara att man ju sitter brevid varandra och då är det naturligt att dela skärmen så. Jag var lite "WTF" när jag körde Resistance i split screen första gången men nu gillar jag det starkt. Dessutom hade det löst problemet med att min 47-tums TV reduceras till en 40-tums TV när jag lirar det här spelet. :)

Jag gillar hälsosystemet starkt i single player, i co-op blir det för lätt.
I princip alla banor går att klara genom att en rushar och tar ut små villebråd och fiender med stor mobilitet medan den andra plockar fienderna på avstånd.
Att man dessutom respawnas med ett vapen som med tålamod fungerar som ett sniper riple (relativt bra sikte och obegränsad räckvidd) så blir det lite väl enkelt. (inte på legendary dock, men där är det för svårt för en casual gamer som mig och speciellt dem jag spelar med för att det ska vara någon behållning med det).
Men smaken är som baken och jag håller med om att det var ett eurekamoment första gången man lirade Halo 1 med dess hälsosystem.

Var faktiskt inte medveten om att replayfunktionen var aktiv i campaign mode. Dock så belastar den knappast grafikkortet, bara hårddisken och CPUn. Det är ju egentligen bara frågan om en logg inte en riktig film. Med tanke på att en ganska lång film bara tar några enstaka megabyte (vilket gör det till någon enstaka kilobyte per frame) är det ganska lätt att räkna ut att det inte tar några större resurser i anspråk.
Med andra ord borde det knappast påverka spelets upplösning (eller hur stor del av skärmytan som är aktiv).
Du kan ju testa själv att spela in en film i ett modernt PC-spel, det påverkar knappast prestandan. Förutom om du spelar in en riktig film med ett extern verktyg men det är ju en helt annan femma. (Om det mot förmodan skulle påverka prestandan om du har en lite äldre dator tex. kan jag slå vad om en månadslön att det inte blir bättre igen för att du sänkar upplösningen.)

Redigerat av Unregistered92d7e447, 27 September 2007 - 01:53.

Postad 27 September 2007 - 06:44

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlägg
  • 0
Har aldrig riktigt förstått hypen med Halo, spelade igenom 2;an på 360 och har börjat spela 3;an nu, för mig är det ett fps i mängden.

Grafiken är väl bra, speciellt ljussättningen inkl. HDR men resten känns lite väl mycket Halo2 HD.

Postad 27 September 2007 - 07:28

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Microsoft today announced that the Xbox 360 exclusive game "Halo 3" has officially become the biggest entertainment launch in history, garnering an estimated $170 million in sales in the United States alone in the first 24 hours. The Xbox 360 title beat previous records set by blockbuster theatrical releases like "Spider-man 3" and novels such as "Harry Potter and the Deathly Hallows."

Postad 27 September 2007 - 07:44

ekke201
  • ekke201
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Har aldrig riktigt förstått hypen med Halo, spelade igenom 2;an på 360 och har börjat spela 3;an nu, för mig är det ett fps i mängden.

Grafiken är väl bra, speciellt ljussättningen inkl. HDR men resten känns lite väl mycket Halo2 HD.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är kanske "överhypat", men det är inte många fps som bygger ihop en bra story med spring och skjuta. Nu har det kommit många bra på senare år, BIOSHOCK t ex som jag tycker är ett strå vassare en HALO 3.

Men ändå, det är speciellt att avsluta denna trilogi, det är kul att man förmodligen kommer lira via live i något år med detta spel framöver.

Vad gäller det grafiksa så är tjusningen för mig att så mycket ser lika ut från tidigare spel. Jag känner mig hemma och det bara rullar vidare. Sedan finns det ställen, vyer över dalar, ljus o.s.v som gör att jag tappar hakan när jag spelar.

Ljudet är kasst som många andra tycker. Det är bara en "fis" som pyser ur högtalarna när man "pangar" på. Det är riktigt irriterande.

Postad 27 September 2007 - 08:49

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
En stor nackdel var de gapiga amerikanerna jag råkade ut för igår...

Postad 27 September 2007 - 08:50

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Splitscreen är som sagt helt värdelöst. Det är endast i 4:3 så bilden blir vääldigt liten om man inte har en enorm display eller projektor. Hade varit mycket bättre med en vertikal split istället. Då hade man fått betydligt större bildyta. Skitsamma om bilden blivit lite avlång. Om man har VGA så kan man iofs ställa om det till 1024x768 istället. Då borde man få hela bildytan även i splitscreen.

Postad 27 September 2007 - 08:52

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ska finnas en schysst mute funktion. Ett hett tips att sätta på den så slipper du höra alla snorungar.

Redigerat av Unregistereddc471864, 27 September 2007 - 08:52.

Postad 27 September 2007 - 09:49

HiDef
  • HiDef
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Förstår inte va ni är missnöjda på?... Jag tyckte spelet va bra! Känt att jag växt ifrån tv-spel men de va kul å lira co-op... Det är 100ggr bättre än Resistance: fall of man's skit-co-op...

Postad 27 September 2007 - 09:54

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
När man har lirat en omgång online så sparas ju det som en film men är det nån som vet om man kan klippa ut highlights ur dessa? I såna fall hur??
Lite drygt om man ska behöva skicka en repris på en cool grej man gjorde och polaren måste spola i 10min först. Måste säga att det här är en riktigt riktigt häftig funktion, har nästan lekt mer med repriser än själva spelet :)

Postad 27 September 2007 - 09:59

Schaudin
  • Schaudin
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
När du är i filmläget, tryck på Blå knapp så dyker det upp en liten ruta där du kan välja att "spela in en del av filmen" ur filmsekvensen eller ta ett foto.

Lycka till!

Redigerat av Schaudin, 27 September 2007 - 10:01.

Postad 27 September 2007 - 10:08

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

När du är i filmläget, tryck på Blå knapp så dyker det upp en liten ruta där du kan välja att "spela in en del av filmen" ur filmsekvensen eller ta ett foto.

Lycka till!

<{POST_SNAPBACK}>

Ok ska testa när jag kommer hem men jag har för mig att några knappar där inte var klickbara. Tro bara jag kunde pausa, spola och spara screenshot där...

Postad 27 September 2007 - 10:34

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0

Ok ska testa när jag kommer hem men jag har för mig att några knappar där inte var klickbara. Tro bara jag kunde pausa, spola och spara screenshot där...

<{POST_SNAPBACK}>

I Campaign mode finns inte det valet men det ska finnas i multiplayer.

Postad 27 September 2007 - 10:40

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ska finnas en schysst mute funktion. Ett hett tips att sätta på den så slipper du höra alla snorungar.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo jag upptäckte den... Problemet är ju att det var ett helt gäng som gapade och stod i! Skrek F*CK och A*SHOLE typ hela tiden. De borde finnas ett menyval där man kunde välja bort att spela mot amerikaner.

Postad 27 September 2007 - 11:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Tyvärr ett vanligt förekommande problem när man spelar online. Mycket rasism, personangrepp och svordomar. Finns gott om idioter.

Postad 27 September 2007 - 11:19

Zizou
  • Zizou
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Tyvärr ett vanligt förekommande problem när man spelar online. Mycket rasism, personangrepp och svordomar. Finns gott om idioter.

<{POST_SNAPBACK}>

Joo, har hört mycket om skrikiga små ungar på halo. Har själv spelat r6v och det finns gott om skrikiga barn där också. Får väl hoppas man kan spela med svenskar istället för små pipiga amerikaner.

Postad 27 September 2007 - 11:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ibland önskar man att onlinespelandet var begränsat per region :)

Postad 27 September 2007 - 11:26

Zizou
  • Zizou
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Helt klart. Finns även vuxna amerikaner som beter sig väldigt illa tycker jag och kommer det in en japan så ska dem hålla på och tracka han hela tiden :)

Finns väl europeér som är sådana också men amerikaner är värst!

Postad 27 September 2007 - 11:31

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Man kan ju välja "prefer games in my language" det kanske begränsar jänkarna lite iallafall

Postad 27 September 2007 - 11:33

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Helt klart. Finns även vuxna amerikaner som beter sig väldigt illa tycker jag och kommer det in en japan så ska dem hålla på och tracka han hela tiden :)

<{POST_SNAPBACK}>

Så undrar MS varför japaner inte köper 360 :) :D

Postad 27 September 2007 - 11:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

De är iaf högljuddast. Sen finns det idioter i alla världsdelar men man upplever att det är mest amerikaner som fjantar en massa. Antagligen för det är flest amerikaner på xbox live.

Postad 27 September 2007 - 12:49

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1040 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker att det är jobbigt att göra "Reload" med RB-knappen? Jag trycker av gammal vana hela tiden på "X" så att jag kastar iväg en sån där sfärsköld. Hade det inte varit bättre att ha "Equipment" på RB-knappen då? Jag tycker det är viktigare att "Reload" är lätt att komma åt. Nästan alla FPS-spel har ju "Reload" på X-knappen. Det enda som var bra med att ladda om på LB och RB var ju att de representerar höger och vänster vapen. Tittade lite snabbt på de olika kontrollmetoderna men hittade ingen som passade.

Vilken kontrollmetod använder ni?

Postad 27 September 2007 - 16:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Bläää. Fick inte mitt ex idag heller. Hoppas man får det imorrn annars är helgen förstörd. Måste ha ngt att spela på bakfyllan på söndag.

Postad 27 September 2007 - 16:55

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

amerikaner trackar med alla som inte är amerikaner.He is from Sweden yuckkk!! Swedish people suck, that country has no people, only salmon lives in that country etc etc.Amerikaner tror att USA is the only place to live in, the rest sucks........ :)

Postad 27 September 2007 - 16:56

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0

Bläää. Fick inte mitt ex idag heller. Hoppas man får det imorrn annars är helgen förstörd. Måste ha ngt att spela på bakfyllan på söndag.

<{POST_SNAPBACK}>

du får spela UNO på söndag och äta en kall pizza :)

Postad 27 September 2007 - 17:08

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Mycket möjligt att det är ungefär allt jag kommer orka med. Ska träffa lite gamla kompisar i Köpenhamn på lördag så det lär gå vilt till.

Postad 27 September 2007 - 17:27

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Mycket möjligt att det är ungefär allt jag kommer orka med. Ska träffa lite gamla kompisar i Köpenhamn på lördag så det lär gå vilt till.

<{POST_SNAPBACK}>

Och det prioriterar du framför ensamtillvaro vid krysslådan, med sakta framväxande fettvalkar och skäggstubb? Patetiskt...

MITT ex har i alla fall hämtats idag (fattar inte varför Siba skickar det som brev, så man får det i brevlåda istället för till närmaste postcenter.)
Så fort familjen somnat in blir det 50" och hörlurar på hög volym!

Redigerat av Unregistered24c8cfe3, 27 September 2007 - 17:28.

Postad 27 September 2007 - 18:26

antiloop98
  • antiloop98
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Varr ifrån har du beställt? mkt sen leverans....=(

Postad 27 September 2007 - 18:31

antiloop98
  • antiloop98
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Det skulle finnas omgjorda filmer från Halo1 och 2 som man kunde se för att följa historien. Var fasiken finns dessa? Hittar de varken i spelet på eller på LE-extra-skivan.

<{POST_SNAPBACK}>

Legendary boxen finns dem endast på...HD.

Postad 27 September 2007 - 18:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Varr ifrån har du beställt? mkt sen leverans....=(

<{POST_SNAPBACK}>

Kanada. Det tar ett par dagar.

Postad 27 September 2007 - 18:36

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Fast de är inte i HD...

Kolla själv.

Postad 27 September 2007 - 19:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ganska självklart när det är en DVD och inte en HD-DVD.

Postad 27 September 2007 - 19:42

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
låter som att man har byggt alldeles för stora förväntningar, får väl se nästa vecka när det skall inhandlas.

Postad 27 September 2007 - 20:11

Zizou
  • Zizou
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
har nu inskaffat halo 3. har inte spelar så mycket men det kanske är bra. :)

Postad 27 September 2007 - 22:37

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Om man nu pratar stora förväntningar så kan man nog sätta mitt ansikte på det ordet, har plöjt igenom alla sorters förhandvisningar kring Halo 3. Vet själv om att jag lätt blir besviken om jag gör på detta vis, men vafan med den hype som råder kan man ju inte annat än att dras med.
Så hur blev det nudå??
Jag fullkomligt ÄLSKAR denna tredje installation av Halo, storslaget, pompöst och sjuhelvets bra underhållning!!!
Nu var jag bra glad i de tidigare spelen men jag har svårt att tro det finns någon som INTE blir glad av detta om man gillade företrädarna!!!
Har kört ca 6 tim med en kompis via live och har haft några ögonblick som får mitt spelhjärta att ta ton så det skorrar i hela inanmätet.
Tack alla som jobbat med detta och tack pappa för att du tog mig via mor till denna värld.

Postad 27 September 2007 - 23:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jag har som sagt bara lirat första banan i splitscreen i låg upplösning 720x576 (extremt irriterande att man inte kan ha widescreen i splitscreen) så jag har lite svårt att uttala mig :)

Redigerat av Unregistereddc471864, 27 September 2007 - 23:18.

Postad 28 September 2007 - 06:20

Zizou
  • Zizou
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
jag har bara spelat i en kvart och det var online och jag kunde inte kontrollerna. får läsa igenom manualen idag och spela lite längre :P

Postad 28 September 2007 - 06:37

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Efter ett par timmars spelande på heroic igår, känns allt bra. Det ÄR Halo, ingen nyuppfunnen Graal, det är väl bäst att nämna. Grafiken är bra, men spelet känns framför allt designat för att fungera. Fienderna är de intelligentaste jag spelat mot i en Sp-kampanj. De använder sig på ett fantastiskt sätt av omgivning, de "tillbehör" som finns, och taktik. Inte en enda drop i frameraten upplevde jag, trots många fiender på skärmen samtidigt och grymma explosioner.

Det jag upplever att många missar med Haloserien är känslan i spelandet, och det upplever man bäst på de svårare svårighetsgraderna.

Gravitations"yxan" :P är grymt mastig. Att kötta till en Bruteledare med den så han smackar i väggen så rustningen flyger är mäktigt. Återkommer med närmre intryck. (när jag spelat något år, och kunnat bilda mig en sann uppfattning)

Edit: Det jag retat mig på, är Kommander Keyes, som låter som en tidig Brittney Spears.

Redigerat av Unregistered24c8cfe3, 28 September 2007 - 06:41.

Postad 28 September 2007 - 18:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ok. Då har jag kört igenom 2 första banorna och väntar fortfarande på att det ska hända ngt kul. Hittills känns det väldigt mediokert. Just nu får det inte mer än 4 av 10 i betyg. Ni som har spelat lite längre. Det blir mycket bättre sen hoppas jag annars får jag tvinga mig igenom det.

Postad 28 September 2007 - 18:19

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Om man ser till mina erfarenheter så har du mer och större och bättre och maffigare och roligare och.....jo det blir bättre :) (för min del var det definitivt så iaf...halleluja momenten infinner sig på...ja du märker det nog) eller kanske du inte hamnar i samma stämning som jag och då är det bara att beklaga ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.