Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 3- Problem

1710 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 October 2008 - 22:15

mongo
  • mongo
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Har ett annat I-landsproblem..., av ljudlig karaktär.
Kör HDMI från PS3 till bioreciever sen vidare till plasman. Tydligen enda sättet för att få full bitrate på ljudet dvs. HD-ljud.
Körde innan för att testa med optiskt, då fick jag ljud även i subben på 2-kanals ljud. Numera indikerar recievern 5.1 oavsett källan, och jag får bara ljud i dom kanaler som det finns ljud i..., recievern står inställd på "both" alltså att basljudet skall skickas till front och sub samtidigt. Detta hade varit ganska användbart vid fest..., för lite mer tryck.
Det är ett jäkla fipplande att ställa om mellan optisk och HDMI...., måste även ändras i recievern.

Nån med en vettig lösning?
Vad jag vet kan PS3 bara ha en ljudutgång aktiv, dvs. man kan inte köra analogt på en annan ingång på recievern utan att byta inställningar hela tiden.

Postad 29 October 2008 - 21:44

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
Själv blir jag lite fundersam på ett problem jag stöter på lite nu och då, varje gång man ser på en bluray eller DVD så blir det myrornas krig i några sekunder eller att den tappar signalen till plasman ca 5 minuter in i filmen och därefter fortsätter den som vanligt. Skalar upp bilden på DVD.n men annars är allt inställt som det ska vara....några tips?

Postad 31 October 2008 - 23:15

osen
  • osen
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Har ett problem som kanske inte alls beror på PS3:an utan min skärm, men såhär är det iaf: När jag kopplar PS3:an till min datorskärm (Asus MW221U, som har HDCP) med en HDMI->DVI-sladd fungerar det galant, men när jag sedan ska byta tillbaka källa till datorn (som jag kör via VGA för att slippa byta sladdar hela tiden), så verkar skärmen fortfarande vara inställd på HDCP och vägrar ta emot varken VGA eller DVI från datorn. Måste starta om i VGA-läge, installera om grafikkortsdrivrutiner och sedan resetta skärmen till fabriksinställningar innan det fungerar igen och det är ju rätt värdelöst :/ Vill gärna köra med datorskärmen till GT5 eftersom det är smidigast att ha ratten på datorbordet plus att min 42" plasma (Samsung Q97) dras med rätt rejält eftersläp tyvärr. Nått förslag på hur man kan lösa detta? Har försökt tvinga 1080p-läge från datorn för att det ska vara samma slags signal, men det verkar ändå inte fungera eftersom det inte är HDCP antar jag.

Postad 02 November 2008 - 19:03

heliac
  • heliac
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Har använt min ps3:a en hel del till att kolla youtube-klipp när man sitter och tar några bärs. I början gick det klockrent men nu det sista har den börjat lagga och krångla som fasen. Man får stänga ner webläsaren och öppna igen osv...men den bara håller på. Uppdateringar har inte hjälpt. Nån mer som märker av detta?

Postad 11 November 2008 - 20:29

juan
  • juan
  • Forumräv

• 823 inlägg
  • 0
jag får ingen bild genom hdmi kabeln. från ps3 till en infocus x10,.

har testat att trycka ner on/off knappen 5-6 sec tills det piper, funkar inte ändå..
testat olika kablar.
har testat datan med hdmi till projektorn och det funkar kanon.

har läst flera som har samma problem, hur fick ni det att funka sedan???

snälla hjälp...

/johan

Postad 12 November 2008 - 20:44

blopis
  • blopis
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
gå in på inställningar-->bildinställningar-->inställningar för bilddata-->HDMI passa på att ändra ljudet med

Postad 13 November 2008 - 08:23

juan
  • juan
  • Forumräv

• 823 inlägg
  • 0

gå in på inställningar-->bildinställningar-->inställningar för bilddata-->HDMI passa på att ändra ljudet med

HDMI är redan inställt, funkar inte ändå...

Postad 13 November 2008 - 17:53

blopis
  • blopis
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
då var det konstigare...

Postad 14 November 2008 - 00:56

Baruba
  • Baruba
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

jag får ingen bild genom hdmi kabeln. från ps3 till en infocus x10,.

har testat att trycka ner on/off knappen 5-6 sec tills det piper, funkar inte ändå..
testat olika kablar.
har testat datan med hdmi till projektorn och det funkar kanon.

har läst flera som har samma problem, hur fick ni det att funka sedan???

snälla hjälp...

/johan

Samma problem för mig och hoppas på svar vad man ska ta sig till...
Har en Panasonic PV70 och det är heldött via hdmi, scart funkar och har testat att ställa in på hdmi men är fortfarande bara svart. Har testat återställa ps3an genom att hålla inne on/off-knappen, hjälpte inte.

Köpte en språjlers ny hdmi-kabel för att ha till ps3an, kan man hoppas på att problemet sitter i kabeln trots att den är ny?
Köpte den billigaste dom hade på Kjell&Co, tänkte hdmi som hdmi, är ju ändå bara en digital signal så då funkar den billigaste varianten lika bra... Kanske inte gör det ändå?

Redigerat av Baruba, 14 November 2008 - 00:59.

Postad 15 November 2008 - 11:53

supermattias
  • supermattias
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
tjupp. Min ps3:a hittar inte usb stickan som jag har fast den sitter inkopplad kommer den inte upp någonstans...har jag missat någon inställning ?

Postad 16 November 2008 - 13:54

Kujo
  • Kujo
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
tjena har haft ps3 i 1 år nu och nu har kontrollerna börjat bete sig konstigt och ps3 hänger sig ofta. köpte nya handkontroller och en fjärkontroll (men den funkar bara när den själv vill) (har registrerat den) och när jag spelar FIFA09 så börjar allt gå i slowmotion så jag får starta om ps3 dom nya kontollerna verkar också fungera dåligt kan det vara ps3 som är kass eller. har även återställt ps3. är det någon som har haft liknande problem

Postad 23 November 2008 - 18:59

Numero2
  • Numero2
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

tjupp. Min ps3:a hittar inte usb stickan som jag har fast den sitter inkopplad kommer den inte upp någonstans...har jag missat någon inställning ?

Kommer den inte upp på skärmen över huvud taget så kan det vara för den är i fel format. Den måste vara i FAT32 format.
Sen så när man ska öppna usb minnet i ps3an så måste jag klicka på treangeln på kontrollen och sen öppna. Kan nej öppna direkt genom X knappen på kontrollen.

Postad 27 November 2008 - 00:55

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0
Jag har nog råkat ut för något unikt med min 80gb, hörs ett högfrekvent ljud bakifrån maskinen men den åker på service idag så jag får väl se om dom lagar den eller skickar en ny. Kul knappt haft den en månad :)

Postad 29 November 2008 - 17:04

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0

Skulle precis starta min PS3 men det händer inget, ingen bild kommer upp. Startar via 'touch-knappen' men kan inte stänga av med den samma. Försöker jag starta med hjälp av kontrollen blinkar bara samtliga lys-dioder på kontrollen (1-4), någon som varit med om liknande? Eller är det bara att lämna in den på inköpsstället? Haft den i drygt en vecka :)

Händer mig ganska ofta med :( Försöker starta PS3:an med en handkontroll med dess fyra dioder bara blinkar utan att PS3:an går igång. Startar jag PS3:an med 0/1 knappen så går den igån gmed kontrollen fortsätter att blinka med alla fyra dioderna. Måste alltid stänga av PS3:an på baksidan och slå på den igen. Sen funkar allt som det skall. Har testat med två olika kontroller och det händer med båda lite då & då? Verkar som ett vanligt fenomen och frågan är om detta är mjukvaran eller hårdvaran som strular. Någon som har koll/tips vad som bör göras?

Postad 29 November 2008 - 17:27

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Har ni Buzz dongeln inkopplad? Den har ställt till andra problem.

Postad 29 November 2008 - 17:54

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0

Har ni Buzz dongeln inkopplad? Den har ställt till andra problem.

Om du frågar mig så är det ett "Nej" på den frågan!

Postad 30 November 2008 - 17:25

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0

Om du frågar mig så är det ett "Nej" på den frågan!

Det slog mig dock att jag har en annan dongle inkopplad, nämligen Guitar Hero dongeln. Så kanske är det samma problem i grund och botten, nämligen om man har "nån" typ av dongle inkopplad.

Postad 01 December 2008 - 16:20

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Har ett problem som inträffade precis. Ändrade på min epost-adress innan. (psn-id). När jag startar ett spel säger den att filerna är kopierade och jag måste ta bort dessa och spela om för att få troféer. Allt ser ut som när man spelar för första gången dessutom. Inget är upplåst längre.
Har testat att byta tillbaka, men det hjälper inte. Måste man spela om allt bara för att man byter epostadress?

Uppenbarligen måste man göra det. Borde stått en varning. Har googlat runt litet. Det som löste det var att göra en formatering av hårddisken och göra om alla inställningar och spela om spelen igen. Men troféerna är kvar då de är bundna mot ens PSN-id. Ska testa om sparningarna fungerar.

Lek inte med PSN-ID.

Redigerat av klarinettmeister, 01 December 2008 - 17:45.

Postad 01 December 2008 - 18:55

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Hej!

Jag heter XXXX XXXXXXXXXX och köpte en Sony Playstation 3 i december förra året 14/12-07.

Den 2/11 i år så slutade blurayläsarn att läsa skivor, gick inte att spela spel eller se film. Lämnade in min konsoll på GAME i ******* där den var inköpt och detta skedde den 3/11-08 och var förbi förra veckan för att fråga vad som händer. Fick till svars att vi vet inte var din konsoll är, det här kan ta lång tid. Jag har köpt en konsoll av dem och får problem med den och vips övergår ansvaret på mig att vänta flera veckor, kanske månader. Ska det fungera så här?

Veckorna bara går och ingen hör av sig. Jag tycker att någon form av kompensation vore på sin plats.

Det här drog jag iväg och har inte fått nåt svar. Vet inte vad jag har för rättigheter. Tycker att det borde va på plats att ge ut en ny konsoll i stort sett omgående men har förstått att det inte gör så. Flera som har liknande erfarenheter?

Postad 02 December 2008 - 07:52

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Företaget har 3 gånger på sig att försöka laga din konsoll. Vad som är skälig tid är svårt att avgöra. Men nån stans 3-4 veckor är nog helt normalt.

Men du har väl fått ett kvitto på att du lämna in den för service?

Postad 02 December 2008 - 17:37

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Yes jag har kvitto. Exakt en månad idag sen jag lämna in den. Ringde sony igår och dem sa gå till inköpsstället, vilket jag gjorde idag och dem säger "vi vet inte när den kommer men borde dyka upp snart". Börjar bli riktigt #€%"#€&%€"&"#€ irriterad. Känns som att man är torsk jämt när det kommer till sånt här. Vore ju kul att kunna lira lite under sin julledighet. =P

Postad 03 December 2008 - 00:23

osen
  • osen
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Någon mer som har haft problem med att fläkten inte stänger av sig när man stänger av PS3:an? Den är alltså helt avstängd, röd lampa lyser. Måste dra ur strömkabeln för att fläkten ska sluta snurra.

Postad 03 December 2008 - 12:21

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Fläkten eftergår väl en liten stund eller menar du maxvarv?

Postad 03 December 2008 - 12:30

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
har man remote play aktiverat så kan fläkten låta efter man stängt av den, dock vääääldigt lite.

Postad 03 December 2008 - 18:53

osen
  • osen
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Fläkten eftergår väl en liten stund eller menar du maxvarv?

Eftergår? Har den aldrig gjort förr. Dessutom eftergår den tills jag drar ur sladden, har väntat 2 dygn som mest, så länge ska den väl inte behöva eftergå eller? =)

Postad 04 December 2008 - 08:04

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Nä, då är det nog något fel...

Postad 06 December 2008 - 00:33

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Precis skaffat en Ps3:a. Allt fungerar bra. Funderar bara på fläktljudet. Jag har ingen annan konsoll att jämföra med, och denna låter inte så mycket heller. Men den är inte knäpptyst. Fläkten varvar upp en massa i några sekunder i starten sen går den ner ganska omgående. Men låter som att jag hör fläkten snurra(Svårt att förklara ljud).Typ som ett mekaniskt ljud. Någon som känner igen detta? Hur låter folks maskiner?

Postad 06 December 2008 - 08:43

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Precis skaffat en Ps3:a. Allt fungerar bra. Funderar bara på fläktljudet. Jag har ingen annan konsoll att jämföra med, och denna låter inte så mycket heller. Men den är inte knäpptyst. Fläkten varvar upp en massa i några sekunder i starten sen går den ner ganska omgående. Men låter som att jag hör fläkten snurra(Svårt att förklara ljud).Typ som ett mekaniskt ljud. Någon som känner igen detta? Hur låter folks maskiner?

Japp, de är inte helt knäpptysta och vissal åter mer än andra. Finns en låååång tråd om detta med många klagomål :blink:.

Postad 06 December 2008 - 16:06

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Jag ska få igen min ps3a på måndag efter en dryg månad pga att den slutade läsa skivor. Varken säljaren eller Nordisk Film verkar pigga på att ge nån kompensation.

Någon som fått kompensation? I så fall hur länge hade Ni er maskin på service och vad fick Ni?

Trevlig helg/M

Postad 08 December 2008 - 21:44

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Hämtade idag mitt PS3. Var dock inte det jag lämnade in, utan ett nytt (ser det ut som iaf) med ett annat serial no. Mmm jättebra skivläsarn fungerar MEN den låter som mitt första jag lämnade igen för ett år sen innan jag fick det som läsarn pajja på. Med andra ord ett tröskverk eller vad man ska kalla det för. Så blir att ta kontakt med NF igen....here we go. :)

Postad 09 December 2008 - 10:41

keffo
  • keffo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Företaget har 3 gånger på sig att försöka laga din konsoll. Vad som är skälig tid är svårt att avgöra. Men nån stans 3-4 veckor är nog helt normalt.

Men du har väl fått ett kvitto på att du lämna in den för service?

det är å andra sidan 2 ggr dom har på sig, 3:e gången så har man rätt att få pengarna tillbaka eller kräva ny vara.

Postad 09 December 2008 - 12:23

Werokigjar
  • Werokigjar
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Har precis fått mitt bredband, men PS3:an vägrar ansluta trådlöst trots att jag gjort allt jag kan för att få till rätt inställningar, funkade finfint i gamla huset men inte nu :) verkar vara problem med att få ip adressen att funka.

Nån som vet vad som är fel? Datorerna funkar trådlöst som dom skall.

Wero

Postad 09 December 2008 - 12:31

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Prova att tilldela Ps3an en fast IP-adress i din router. Å skriv sen in den manuellt i PS3inställningarna.

Postad 09 December 2008 - 17:57

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

Japp, de är inte helt knäpptysta och vissal åter mer än andra. Finns en låååång tråd om detta med många klagomål :(.

Har haft min PS3a (80 GB) sen 10 september och om jag sitter 0.7 meter ifrån så hör ja intenting. Knäpptyst! :) :D

Postad 09 December 2008 - 20:29

snav
  • snav
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Det finns som ni säger en hel tråd om ljud på ps3:an.

Är nu inne på min 5:e PS3, har haft 3 som varit väldigt högljudda,1 som varit knäpptyst och en som låter godkänt.
Min test har varit att ställa in uppskalning och tjonga igång en dvd-film. I de flesta fallen har den varvat upp för mkt för att jag tycker att den skall fungera som dvd-spelare.

Annars är väl folding ett bra tips om man vill pressa maskinen lite och höra hur den låter.

Postad 09 December 2008 - 22:27

Breiz
  • Breiz
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Nu har NF haft min ps3ai 5 veckor på fredag!!

Jag bara undrar vaför i @%?&#! det ska ta så lång tid att byta en läsare som inte fungerar?

Jag jobbar själv som service tekninker i Data/telecom branchen och mina kunder skulle INTE acceptera att vänta i 4-5 veckor på service på sin dator/televäxel eller kommunikations utr.!!

man blir helt uppgiven....eller förbannad

Postad 10 December 2008 - 13:13

snav
  • snav
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Nu har NF haft min ps3ai 5 veckor på fredag!!

Jag bara undrar vaför i @%?&#! det ska ta så lång tid att byta en läsare som inte fungerar?

Jag jobbar själv som service tekninker i Data/telecom branchen och mina kunder skulle INTE acceptera att vänta i 4-5 veckor på service på sin dator/televäxel eller kommunikations utr.!!

man blir helt uppgiven....eller förbannad

När jag har lämnat in mina PS3'or har de sagt. "Räkna med 6 veckor. Efter 8 veckor får du kompensation"
Sist när min läsare gick sönder tog det 8 veckor innan jag fick tillbaka en refurbished som lät som en dammsugare.

Postad 10 December 2008 - 18:57

Unregistered0aaed8db
  • Unregistered0aaed8db
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Någon annan som har problem med Life? När jag zooma in max på jorden, så är det något i min PS3a som skakar till. Alltså inget i högtalarna utan det är något hårdvarurelaterat.

Postad 11 December 2008 - 17:22

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Någon annan som har problem med Life? När jag zooma in max på jorden, så är det något i min PS3a som skakar till. Alltså inget i högtalarna utan det är något hårdvarurelaterat.

Förmodligen kameraobjektivet som slår i jordytan.

Lessen... kunde inte hålla mig. ;)

Postad 11 December 2008 - 21:14

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

När jag har lämnat in mina PS3'or har de sagt. "Räkna med 6 veckor. Efter 8 veckor får du kompensation"
Sist när min läsare gick sönder tog det 8 veckor innan jag fick tillbaka en refurbished som lät som en dammsugare.

Jag måste ha råkat ut för samma sak. Trodde att jag fick en ny först men den jag fick är det väl nån annan som lämnat in pga att den låter som en gräsklippare och så chansar dem och skickar ut den igen. Om fallet är så är det rent ut sagt för j*vligt. Mailade NF häromdan pga att jag inte hade lust att ringa deras betalnr (ett skämt i sig) och fick idag till svars att du skall kontakta återförsäljarn så löser de ärendet. Lär väl dröja typ 5veckor igen eller liknande. Man känner sig så sjuk torsk när sånt här inträffar. Det finns ju tysta konsoller, min förra lät inte ett smack, hade det varit så svårt att bara byta ut skivläsarn på den? Eller kan dem inte byta ut dem? Skickar dem endast ut en annan konsoll? Utan att informera kunden om att HEY du kanske får en konsoll som nån annan reklamerat? Sorry om jag dravlar men jag är just nu i upplösningstillstånd.

Redigerat av MrSthlm, 11 December 2008 - 21:15.

Postad 18 December 2008 - 12:53

supermattias
  • supermattias
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Har ett liknande problem som beskrevs ovan..min ps3:a funkar fint tills man ska avsluta ett spel el. dvd. När jag har avslutat spelaet så kommer jag inte tillbaka till"skrivbordet" el startskärmen, blir bara helt svart. Om jag stänger av maskinen på baksidan och sedan sätter på den igen så funkar allt...men när jag sedan ska avsluta ett spel så får jag samma problem igen....någon som har aning om detta går att rätta till ? Någon inställning som är fel ?

Postad 19 December 2008 - 15:17

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Är det någons ps3 som låter som att det knackar eller knäpper, tror oftast det är när den läser från skiva, men är inte säker. Ibland hör man bara det på ett par meters avstånd.

Postad 20 December 2008 - 23:35

newmi
  • newmi
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Sitter i webbläsaren och ska ladda ner en fil som jag vill spara på hårddisken. Hur gör jag detta? När jag väljer att spara filen så ber den mig att "Sätt i lagringsmediet i spardestinationen". Sätter jag i mitt USB-minne blir den nöjd, men det blir inte jag. Finns det någonstans där jag ska ställa in så att den sparar till hårddisken eller? Tycker att det borde vara standard. Väldigt tacksam för svar i alla fall!

Vänliga hälsningar,
newmi

Postad 23 December 2008 - 00:01

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Hoppas någon kan hjälpa mig reda ut följande. Det är egentligen inte ett PS3-problem utan snarare ett problem med bildvisningen via min projektor när jag lirar spel.

När jag sparkar igång projekt för att lira spel eller se på film via PS3an kommer inte hela bilden med i vänsterkant på duken. Problemet finns inte när jag spelar på min LCD. Även om jag zoomar ut bilden kvarstår problemet. Så något är fel med signalen mellan min projektor (LG RD JT 92) & min PS3a. Kör med HDMI & konverter.

När jag spelar tex NHL 09 ser jag tex inte gubben om jag åker ut med vänsterkanten. Smått irriterande.

Jag har testat med alla möjliga inställningar, mest på PS3:an, utan lyckat resultat.

Hjälp mig fan! :)

/pinheadgbg

Postad 25 December 2008 - 11:11

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0
Är det bara i vänsterkanten som bilden saknas? Annars låter det som om projektorn "overscannar", men då brukar det saknas lite av bilden runt om.
Vet inte om din projektor har någon overscan-inställning. Lek med den om du hittar en sådan inställning

Postad 25 December 2008 - 18:02

Unregistered38661
  • Unregistered38661
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Jahaja det verkar som min optiska utgång på ps3an har pajjat. Testat och koppla in min gamla dvd spelare och då funkar det bra. Dock inte till samma ingång för den verkar ha dödat ingången i förstärkaren också, tur att jag har fler lediga.

Somnade ifrån en film så nåt måste ha hänt då ps3an automat avstängde sig själv. ###### vad trist såhär under julen. Frågan är om jag kommer få den reparerad eller om jag nu har tur i oturen och får en 80giggare med 64nm chip.

Nån fler där den optisk utgången har gått sönder?

Postad 25 December 2008 - 23:31

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0

Är det bara i vänsterkanten som bilden saknas? Annars låter det som om projektorn "overscannar", men då brukar det saknas lite av bilden runt om.
Vet inte om din projektor har någon overscan-inställning. Lek med den om du hittar en sådan inställning

Japp, endast på vänsterkanten, ca 10 dm på 90" bild. Har väldigt få inställningar på min projektor. Nån form av "overscanning" låter ju annars "vettigt".

Postad 26 December 2008 - 01:14

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Min PS 3 går bra men låter efter ett tag (susar). Verkar som om dom tysta är de som bluerayen går sönder på... eller har jag fel.

Postad 28 December 2008 - 18:18

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0
Kanske någon här är smartare än jag, köpte en ps3a just före jul och skulle nu koppla in den på nätverket.

Obtain IP adress: Succeded
Internet connection: Failed

The connection to the server timed out (80028E01)

Kommer dock up på webläsaren och kan gå till olika sidor, kan dock inte uppdatera mjukvaran eller komma in på playstation store.

Postad 28 December 2008 - 22:16

Sedis
  • Sedis
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Kanske någon här är smartare än jag, köpte en ps3a just före jul och skulle nu koppla in den på nätverket.

Obtain IP adress: Succeded
Internet connection: Failed

The connection to the server timed out (80028E01)

Jag får samma fel.
Tänkte gå in och uppdatera firmwaren. Men kommer inte åt den på playstations hemsidan heller.
Någon som har tips???

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.