Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Achievmentsranking är uppe

680 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 November 2008 - 07:10

Magnus M
  • Magnus M
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Kul att veta att man inte är ensam med "tävlingar i tävlingen"-grejen, då och då plockar man fram äldre spel för att klämma ur några poäng.
För närvarande är det skate, fick en fixidé att jag skulle ha skate celebrity (20 röster på mitt klipp/foto online).

Sen fick jag ett ryck att spela Jewel Quest också, men där var anledningen inte achievements som sedan länge var avklarade.
Nejdå, självklart hade LillKille en högre 'high score' än mig och det kunde man ju inte acceptera... <_<
Lite samma sak med gamerscore, om jag slöar till och ser att han knappar in så blir det nötande av spel, han ska bara inte glida förbi utan att få fightas lite för det. :D

Redigerat av Magnus M, 04 November 2008 - 07:12.

Postad 04 November 2008 - 15:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Mja, jag har lackat av lite med Achievments. Visst, jag plockar de självklara... eller de som är svåra rent utmaningsmässigt (om jag inte blir tvungen att spela spelet två ggr då, vilket jag gör mycket sällan), men samlargrejer som att samla flaggorna i Assassins Creed är bara att glömma och mycket annat hoppar jag över också även om jag skulle kunna ta dem om jag bara satte i skivan och lirade någon halvtimme till.

Men å andra sidan så ska jag nog inte sticka under stol med att achievments är en morot som gör mig lite extra motiverad att fixa hard på GH2.

Så ja, det beror lite på spelet och vad man känner, men det är inte som förr i tiden när man köpte eh.. Cars och sånt för att ta lätta achievments.

Postad 05 November 2008 - 14:09

Rasken
  • Rasken
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Jag kör Saints Row 2 just nu och är snart klar med mainstoryn. Här kan vi snacka om klent med achievmentspoäng. Jag kommer nog knappt upp i 300 pinnar totalt, vilket gör mig lite irriterad med tanke på att jag har spelat i ca 25 timmar och klarat en hel del sidouppdrag. Problemet är alla dessa förbannade multiplayer-achievments, ett riktigt otyg är vad det är. Skulle jag få bestämma hade det varit förbjudet. Minst.

Nästa spel blir nog Lego Indiana Jones, köpte en sån där bundle med 360, Lego Indy och Kung Fu Panda. Testade båda spelen med min systerson och de var riktigt kul, speciellt Legospelet. Sen är achievmentlistorna ganska enkla, utan MP-pinnar, så snart är jag garanterat back on track.

Postad 05 November 2008 - 15:20

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Sen fick jag ett ryck att spela Jewel Quest också, men där var anledningen inte achievements som sedan länge var avklarade.
Nejdå, självklart hade LillKille en högre 'high score' än mig och det kunde man ju inte acceptera... B)

NEJ!!!!! Mitt stoltaste ögonblick i hela min 360 karriär var just highscore:en i Jewel Quest :P J-a skitspel. Blev så lack på att den hela tiden tappade sparspelet. Sen läste jag att det var en känd bugg och man var tvungen att starta om spelet om och om igen tills den hittade min sparpunkt; en av anledningarna till att highscore:en inte var högre än den var. Har dock inte tagit alla achievements i den ännu. Tröttnade på sista svårighetsgraden som inte var lika "innovativ" som de föregående. Kommer nu plocka fram det igen för att slutföra och plocka ner dig ett par trappsteg, Mr. all high and mighty.

Lite samma sak med gamerscore, om jag slöar till och ser att han knappar in så blir det nötande av spel, han ska bara inte glida förbi utan att få fightas lite för det. :P

mmm. Har tappat en hel del på sistone. Får skylla på plötslig ointresse (förhoppningsvis en tillfällig svacka) och irl achievements som ungar å så. Ligger väl 10000 back igen :rolleyes:

Postad 05 November 2008 - 15:44

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Är mer intresserad av achievementpoäng under ett och samma spel. Det är t.ex. mycket mer imponerande med någon som tagit 1000 poäng i Dead Rising än 1000 poäng i Call of Duty 2...

Postad 05 November 2008 - 16:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Är mer intresserad av achievementpoäng under ett och samma spel. Det är t.ex. mycket mer imponerande med någon som tagit 1000 poäng i Dead Rising än 1000 poäng i Call of Duty 2...

Ja...eller EDF2017.....:rolleyes:

Eller vänta nu, COD2 är väl ganska bra med 1000p i? Det är trots allt inte alla som fixar veteran ändå. Så jag skulle nog säga King Kong eller Avatar som lågvattenmärke för att få fram budskapet tydligare :P

Redigerat av Zoiler, 05 November 2008 - 16:50.

Postad 05 November 2008 - 17:12

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Ja...eller EDF2017.....:P

No gamercard, no respect.

Så jag skulle nog säga King Kong eller Avatar som lågvattenmärke för att få fram budskapet tydligare :P

1000p är så överskattat ändå.
Spoiler

I övrigt gav jag upp PGR4 i dagarna; tänkte plocka arkad poängen (för Silver) på 40p också. Men mot slutet blev det fan omöjligt. Skulle köra nån streetrace bana, kommer bäst på fjärde plats och då kör jag som en GUD i kurvorna. Kvittar vilken bil jag köper / kör i. :rolleyes: Respekt till er som tagit platinum.
Spelar Dead Rising istället. Fan vad det spelet hade blivit bra om det hade fått en patch. Finns så mycket som irriterar en i det spelet. Men allt annat är underbart. Frank West hade behövt en ny spring-animation dock.
Annars fortsätter jag mest med att bocka av alla mina gamla spel. Iallafall till fredag då jag, av nån underlig anledning, kommer att köpa GoW2. Och jag uppskattade inte riktigt ettan. Fast jag är lättpåverkad av hype.

Postad 05 November 2008 - 17:13

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Ja...eller EDF2017.....:rolleyes:

Eller vänta nu, COD2 är väl ganska bra med 1000p i? Det är trots allt inte alla som fixar veteran ändå. Så jag skulle nog säga King Kong eller Avatar som lågvattenmärke för att få fram budskapet tydligare :P

EarthDefenseForce 2017 är ju peanuts jämfört med min fulla pott i Tomb Raider:Legend

Enligt listan här så är Avatar det lättaste spelet och Rock Band det svåraste spelet av de spel som minst 100 pers har full pott i.

Postad 05 November 2008 - 17:27

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Full pott är ett konstigt sätt att räkna på.

Vilket av dessa spel är svårast?
Dead or Alive 4 eller Dead or Alive: Xtreme 2?

Hint: DoA4 har i genomsnitt 118 GS och DoA:X2 har 16 GS.

Spoiler

Postad 05 November 2008 - 17:51

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0
Ditt sätt blir ju också lite konstigt om man även tar med i beräkningen att DoA4 är ett bra spel och DoA2 tilltalar enbart en viss mycket, mycket speciell skara med unika personer. Alltså kan man tänka sig att flertalet "nöjes" spelare faktiskt tar en hel del GS i DoA4, men aldrig riktigt full pott och det är nästan bara GS nötterna som faktiskt spelar DoA:x2 och då tar full pott. Sen är väl Xtreme ett av de mest använda spelen för gamesave:ing och nu har ju hela systemet med GS som mått på skicklighet fallit iom fuskandet.

Men på nåt sätt måste man ju kvantifiera svårighetsgraden i ett spel och då tycker jag full pott är ett ganska OK mått. Visserligen finns det ju enstaka achievements i spel som med all säkerhet tar längre tid att uppnå än 1000p i ett annat spel. Samtidigt som det finns spel som hamnat onormalt långt upp på tabellen pga fusk. Men överlag funkar det ju ganska bra.

Ditt exempel är ju undantaget som bekräftar regeln kan man ju säga :P Och mitt exempel som säger att Tomb Raider är svårare än 2017 också då (förklaringen pekas säkert ut av Zoiler som snart kommer låta beklämd över att jag tror mig vara en mer h4rdcåre supergamer än honom)

-lk

Redigerat av LillKille, 05 November 2008 - 17:55.

Postad 05 November 2008 - 19:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

No gamercard, no respect.

You suck :)

Lillkille: Du verkar tro att du är mer hardcore än mig eller vad? Självfallet kan man inte räkna med "full pott", average gamerscore är mer akkurat precis som Humming säger :P. Förklaringen i detta fallet är annars att själva grundspelet (1000 GS) är uppnått vid ach 23 och har uppnåtts av över 2000 pers. Sedan kommer de 250 GS man laddar ned via LIVE (24-33) och jag tror 1) inte att speciellt många laddar ned dem och 2) att de är enkla eftersom majoriteten har fixat alla 10.

På EDF kan man tydligt se hur spelet blir svårare och svårare samt att den absolut största majoriteten inte ens varvat spelet (på easy lol). Sopor. Ger det inte ens en chans, pah.

Jag har spelat både Legend och EDF och det var inte alls svårt att fixa 1000 poäng i Legend (1250 vet jag ej iom att jag inte har LIVE) ju :lol: Var ju bara att samla några guld/silver/brons-grejer efter någon guide och sedan springa igenom banorna på tid. Piece of kaka. Och hard var lika lätt som medium. Nä, enklaste är nog om du testar själv LK :)

Jag är faktiskt lite förvånad över att det skulle finnas 454 som fixat alla 6 ach. på EDF. När jag klarade det så fanns det ingen i Sverige som fixat det ännu (dock en del i världen).

För övrigt så räknade vi väl ut hur man skulle göra får att få fram vilket spel som var svårast? Vi hade the Zoiler method och allt. Humming skulle göra statistik men orkade inte, vad han nu kan haft för psykotisk anledning att inte fixa ett exceldoc över alla släppta spel utkalkylerade med den metoden.

Och jag gillar dessutom att göra skillnad på "svårt" och tidskrävande" B)

Postad 05 November 2008 - 21:22

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Ja...eller EDF2017.....:P

Eller vänta nu, COD2 är väl ganska bra med 1000p i? Det är trots allt inte alla som fixar veteran ändå. Så jag skulle nog säga King Kong eller Avatar som lågvattenmärke för att få fram budskapet tydligare :)

Mjo iofs var COD2 en utmaning på Veteran (lättare än COD4 dock), men det räcker ju med att spela på Veteran så får man alla... Om alla vore så skulle jag nog ha dubbelt så många poäng.

Postad 06 November 2008 - 21:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Mjo iofs var COD2 en utmaning på Veteran (lättare än COD4 dock), men det räcker ju med att spela på Veteran så får man alla...

Mjo, fast man måste ju varva det på veteran också. Finns en del som inte klarar det trots allt.

Humming och Lk drog sig ur diskussionen =/.

Postad 06 November 2008 - 22:07

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Mjo, fast man måste ju varva det på veteran också. Finns en del som inte klarar det trots allt.

Humming och Lk drog sig ur diskussionen =/.

Självfallet. Jag klarar inte ens Shrek på nått annat än Casual.

Postad 06 November 2008 - 22:35

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Har en drös spel jag vill bättra på min poäng i (GTA4, Bioshock, COD4, Oblivion, Mass Effect, Orange Box, Darkness, Gears of War, m.fl.), men det är ingen nåd vad tidskrävande det skulle vara att göra det. Får bita i det sura äpplet och inse att jag får finna mig i att inte ta alla achievements jag vill.

Postad 28 November 2008 - 10:23

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Tog 10k i GS igår. Rätt kul att boxen låste sig i ögonblicket den poppade upp och jag fick starta om... :P

Postad 28 November 2008 - 10:30

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Tog 10k i GS igår. Rätt kul att boxen låste sig i ögonblicket den poppade upp och jag fick starta om... :P

Oj, finanskrisen har säkert satt sina spår i presenterna MS ger ut när man när de olika 10.000 nivåerna.

-lk

Postad 28 November 2008 - 10:54

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Det var inget problem. Mejlade MS direkt och de sa att de manuellt var tvungen att kolla alla som går över 10k för de behövde spara pengar precis som du sa (mycket svinn tydligen när de körde automatiskt system). Så de skulle skicka presenten nästa vecka.

Redigerat av Unregistered4352927d, 28 November 2008 - 10:54.

Postad 11 December 2008 - 21:46

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Aaaahhh... Sweet 15k.

Jag skulle vilja tacka GH.Aerosmith för 25 GS i 'Sick as a dog'.

Förresten; eftersom detta ändå är en allmän diverse tråd... Skulle behöva lite input på vilket spel jag ska öppna...

Jag har följande spel fortfarande i plasten:
* Strangehold
* Saints Row
* Saints Row 2
* GRAW 2

Jag tror jag har tid att spela ett av dem fram till i jul då det är dags att öppna julklappen i form av Fallout 3. Parallellt spelar jag Conan (i små mängder pga blodtrycket) och GH:A (små mängder pga att jag varken gillar Aerosmith eller kramp i vänster hand). Så det finns plats för ett 'casual' spel till... Helst något man kan lägga på hyllan i ett par månader och ändå snabbt komma in i igen när andan faller på...

Postad 11 December 2008 - 23:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Menar du achievmentsmässigt, eller spelmässigt?

Edit: När du tränat upp dig i GH så får du inte kramp längre :rolleyes:

Redigerat av Zoiler, 12 December 2008 - 00:00.

Postad 12 December 2008 - 00:18

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Saints Row 2 så ska fan du och jag spela igenom alla uppdrag i Coop ;) Då får man en massa GS plus när man gör alla sidoaktiviteter :rolleyes:

Postad 12 December 2008 - 09:49

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Menar du achievmentsmässigt, eller spelmässigt?

Helst som komplement. Men eftersom inget av de nämnda spelen är varken rytm eller hack'n'slash så fungerar vilket som helst.
Så gärna ett spel där man snabbt får grönt på mygamercard. :D

Edit: När du tränat upp dig i GH så får du inte kramp längre :D

Nä, jag har märkt det. Precis börjat på medium. De andra fingrarna vill inte riktigt koordinera med lill-fingret. Kör man en sekvens med ring- och lill-finger och sen får antingen pekfinger eller långfinger så missar jag garanterat den noten.

Lite rädd för vad som kommer att hända när man måste använda den oranga knappen. Kommer inte sluta bra. ;)

Saints Row 2 så ska fan du och jag spela igenom alla uppdrag i Coop ;)

Visst. Fick SR2 igår efter ett erbjudande hos play.com, vågade inte börja spela det eftersom jag tror att det kommer att blir rätt svårt att gå ettan efter spelat tvåan. Fast jag orkar ju inte spela tvåan direkt efter jag spelat ettan så... Blir nog SR2 i helgen. :rolleyes:

Om nu inte LillKille vaknar upp ur sin PC-dvala och vill köra lite insane GoW2...

Postad 12 December 2008 - 10:16

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Om nu inte LillKille vaknar upp ur sin PC-dvala och vill köra lite insane GoW2...

YOOO !!!! Jag e så på för lite GoW2!!!! PC:n vart avstängd för längesen; Gemma var inte så "het" som jag trott, och inte var spelet så himla roligt det heller. Just nu är jag mest inne i en finanskris-ångest-period och ägnat mig åt att sitta i ett hörn och skaka. Lite GoW2 låter bra som omväxling. Ikväll?

Postad 12 December 2008 - 16:12

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Donpidgeon jag är gärna på för en hel del SR2-ande på lördagskvällen. Jag och min polare ska spela multiplayer på det sen framåt natten också så kan vi plocka lite achievements där också :rolleyes:

Postad 12 December 2008 - 16:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Så gärna ett spel där man snabbt får grönt på mygamercard. ;)

Ok, då ska du inte köra GRAW2 för det är inte jättelätta achs där. Men spelet är RIKTIGT bra å andra sidan så..

Skulle tippa att Stranglehold är lättast att få mest i snabbast. Men det är rätt mediokert. Och kör inte på hard, det fixar du inte =P.

Hmm, iom att Stranglehold går rätt snabbt så hinner du nog fixa båda innan Falla Ut 3 iofs.

Lite rädd för vad som kommer att hända när man måste använda den oranga knappen. Kommer inte sluta bra. :rolleyes:

Ja det är en inlärningskurva fo sure. Nu fixar jag hard på 5 stjärnor och expert ligger jag runt höga 85-90% på första försöket i de flesta låtarna. Men jag är en mes jmft med många andra. Kommer antagligen inte längre dock då jag inte fixar när det kommer snabba noter på samma not. Trist, men fusk =).

Fast jag var samma som dig innan, precis som de flesta andra. Det är sjukt vad man lär sig egentligen. Såg för övrigt han som spelar Bucket Head på Youtube - det är stört hur bra man kan vara.

Btw, hon hottien i din avatar är ju hon från RA3 Allied HQ? Är det hon "Gemma" som Lillkille håller på och dreglar/yrar om konstant nu?

Postad 12 December 2008 - 16:18

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Btw, hon hottien i din avatar är ju hon från RA3 Allied HQ? Är det hon "Gemma" som Lillkille håller på och dreglar/yrar om konstant nu?

15k-avataren är Gemma, ja. Google Image Search är din vän.

Postad 12 December 2008 - 16:53

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Jag har vild teori att humming aka DonPidgeon aka Lt Eva McKenna ÄR Gemma Atkinson och har därför ansträngt mig så i GoW2 uppvaktningen. Men ärligt så känns inte Gemma lika skarp som ryssarnas Intelligence Officer i Red Alert 3. Undra hur kinesernas variant kommer se ut? Hoppas bara de inte slösat med tyget till hennes uniform. Hahaha, va jag garva första gången Gemma reste sig ur stolen i RA3 och hennes reglementsenliga mundering tog slut någon centimeter nedanför höftbenet.

Postad 12 December 2008 - 18:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
"15k-avataren" .. :blink:

Postad 12 December 2008 - 18:32

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Undra hur kinesernas variant kommer se ut?

Det är väl Kelly Hu?

Postad 12 December 2008 - 19:56

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0

15k-avataren är Gemma, ja. Google Image Search är din vän.

*dreggel*

Postad 18 December 2008 - 11:18

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Grattis! Och det enda du behöver göra för att underhålla detta är att alla andra inte höjer snittet på spelen

det enda spelet jag är orolig för är GoW, där ligger jag bara någon procent ovanför medelsnittet. Men det är rätt mycket poäng som måste in i det spelet för att det ska höjas, det är väl snittet på 1.5 miljon spelare om jag minns rätt.

Men vafan?

Alla har MEGA-höjt sig i alla spelen....

Jag hade nästan 100% lead på Shrek 3; nu helt plötsligt har jag bara 4%.
Både GoW och DoA4 ligger jag nu UNDER genomsnittet.
DoA:X2 har gått från en genomsnitt på 2GS till 107GS!!!!

Misstänker att mygamercard har rensat alla med 0 i GS vilket gör att spel som DoA:X2 värdelöst i jämförelsen. Orkar du ta en achievement i det spelet orkar du nog fan ta de första 180 enkla GSen.

Jaja... Ingen mening att sträva mot grönt i alla dessa spel igen...

:huh:

Postad 18 December 2008 - 12:00

Rasken
  • Rasken
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Jag sålde min själ till GS-guden igår. För besväret fick jag 500 GS för cirka 2 timmars arbetsinsats. Spelet var Bilar, Bärgarns internationella race och svårighetsnivån jag valde var nybörjare. Detta är definitivt ett nytt lågvattenmärke i mitt GS-whorande.

Jag hade köpt spelet som en present till min systerson. Nu kommer han att få en öppnad present som jag har kladdat på. Jag känner mig faktiskt lite smutsig. Men inte tillräckligt smutsig för att ens överväga att låta bli att ta 450 enkla GS till idag.

Spelet var faktisk ganska kul. Fast nybörjarnivån var ju, surprise, anpassad för typ en treåring.

Postad 18 December 2008 - 12:49

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Misstänker att mygamercard har rensat alla med 0 i GS vilket gör att spel som DoA:X2 värdelöst i jämförelsen. Orkar du ta en achievement i det spelet orkar du nog fan ta de första 180 enkla GSen.

Stämmer, jag är lite kluven till det. Själv utnyttjade jag faktumet och rensade bort ett 3-4 spel, spel jag inte orkar lira ändå och höjde mitt total snitt. Samtidigt som min överprestation har sjunkit i många spel som bara riktiga whores har orkat sig genom; Blazing Angels tex.

Men men, i grund och botten så är väl siffrorna mer rättvisande nu när man tagit bort alla 0 GS:are som jag antar är till stor del folk som laddat ner >300 spel, provat spelet 3 minuter, tröttnat, tagit nästa ...

Postad 18 December 2008 - 12:53

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Detta är definitivt ett nytt lågvattenmärke i mitt GS-whorande.

Hej, jag heter LillKille och jag är achievement whore. Här är vi inte dömande på något sätt. Det är lugnt!

Spelet var faktisk ganska kul. Fast nybörjarnivån var ju, surprise, anpassad för typ en treåring.

Det första Cars är faktiskt snäppet bättre (dock tar det lite längre tid att spela igenom) om du vill ha fler enkla GS.

Postad 18 December 2008 - 13:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jag spelade också Cars på tiden det begav sig :huh:

Det var ju lite synd Humming... känns som du måste varva Conan för att trösta dig?

Postad 18 December 2008 - 14:03

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Det var ju lite synd Humming... känns som du måste varva Conan för att trösta dig?

Du vill verkligen tvinga mig att spela mot Graven?!? Tycker du så illa om mig? :huh:

Postad 18 December 2008 - 14:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jag vill bara att du ska känna dig nöjd med dig själv och trancendera dina gränser. Det är alltså för ditt eget bästa :huh:

Postad 18 December 2008 - 14:08

Rasken
  • Rasken
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Hej, jag heter LillKille och jag är achievement whore. Här är vi inte dömande på något sätt. Det är lugnt!

Nä, egentligen rykte min oskuld när jag körde igenom Kung Fu Panda på rookie-nivå. Men där blev jag helt klart blåst, fick bara dryga 300 pinnar för besväret.

Cars, Kung fu Panda och Lego-Indy är de enda utpräglade barnspel jag kört till 360 och alla har faktiskt varit riktigt bra. Lego-Indy är ju grymt, men att Kung Fu Panda och Cars skulle vara så genomarbetade och roliga kom som en överraskning.

Men för att väga upp min fäbless för infantila dagisspel ska jag börja spela Dead Space på Hard imorgon. Då är jag officiellt mr. Macho igen.

Postad 08 January 2009 - 15:25

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0
Hej pojkar (och flickor),

tagit några achievements på sista? Själv är jag väldigt nöjd med min "All Execution Styles" i Gudfadern som jag tog igår. Det var "kul" att ägna 1,5 timme till att leta gangsters att slänga framför bilar. Förutom Gudfadern har jag varit extremt xboxlive- och minhembioforum-osocial hela vinterlovet och lovar bättra mig from nu. Vill ta challenges i Lips och fortsätta på GoW2. humming ?

-lk

Postad 08 January 2009 - 15:47

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Tidigare i veckan spelade jag klart PoP och tog hem 630 poäng på fyra kvällar. Nu skall jag ladda en gammal sparning och plocka några till. Ett kul som där det gick lätt att få poäng helt klart i min smak :)

Postad 08 January 2009 - 16:04

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Vill ta challenges i Lips och fortsätta på GoW2. humming ?

Men fru frågar dagligen om du svarat på challengen vi skickade... Jag täcker upp för dig och säger att du inte har varit online på länge medan jag uppenbarligen ser att du sitter och spelar TETRIS utan att ens svara på mina meddelanden. :(

Men jag är alltid på för lite GoW2 och Lips challenges. :)

Postad 08 January 2009 - 16:20

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Men fru frågar dagligen om du svarat på challengen vi skickade... Jag täcker upp för dig och säger att du inte har varit online på länge medan jag uppenbarligen ser att du sitter och spelar TETRIS utan att ens svara på mina meddelanden. :(

Men jag är alltid på för lite GoW2 och Lips challenges. :)

Missade faktiskt meddelandet när det kom ... Måste blinkat eller knökat eller nåt. Blev inte av att jag svara på det sen ... föjlåt ! Men jag är på för lite Lips, bättre hälften (som i princip står som ansvarig för alla mina achievemnts i Lips) har också frågat om en challenge vi skickade till n ågon annan för ett bra tag sen. Står ju inget i manualen hur d funkar heller. Jämför spelet bara poängen mellan 2 låtar eller hur funkar det ?

Är inte en achievement att man skall vinna 20 challenges också? Hur går man tillväga för att ta den lättast? Resten är väl egentligen bara att grinda spelet.

Redigerat av LillKille, 08 January 2009 - 16:32.

Postad 08 January 2009 - 16:30

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Hehe jaså PoP är så pass lätt allstå?

Jag är klar med det jag siktat på i både Saints Row 2 och i GH:WT, möjligt att jag försöker på någon mer..

Annars tänkte jag väl börja med Rock Band 2 nu, verkar inte vara jättesvåra achievements, även om man spelar det för att det är roligt. Även Left 4 Dead är på väg så jag kommer nog köra en del coop/multiplayer online på det :)

Postad 08 January 2009 - 16:51

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Är inte en achievement att man skall vinna 20 challenges också? Hur går man tillväga för att ta den lättast? Resten är väl egentligen bara att grinda spelet.

MMmmm... Det bästa är väl att bussa våra respektiva på varandra tills de förlorat/vunnit 20 ggr. :)

Jag har annars ingen aning om hur det fungerar med challenges. Trodde vi skulle få sjunga en bit och sen skulle poängen presenteras för utmanaren. Men det enda som hände var att det stod 'challenge skickat' i My Lips...
Kanske ska vara online samtidigt?

Annars har frugan grindat Lips rätt bra. Brukar sjunga med brevid, men när hon tar alla 6 medaljerna gång på gång är jag nöjd om jag får ihop 2. Finns en achievement som kräver att båda tar alla 6. Behöver ta sånglektioner på medborgarskolan för att klara av det...

Själv tog jag TimeBomb och Cowbell. :(

Och att lägga till 300 låtar externt. Det var inte direkt smidigt med tanke på att nätverkslåtar inte lades till automatiskt. Fick manuellt lägga till (och sen ta bort) 300 låtar. Tog en kväll. Men man har ju gjort galnare saker för 20 GS...

Postad 08 January 2009 - 21:38

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

MMmmm... Det bästa är väl att bussa våra respektiva på varandra tills de förlorat/vunnit 20 ggr. :)

föreslog det till henne precis. hon e på :wub:

Jag har annars ingen aning om hur det fungerar med challenges. Trodde vi skulle få sjunga en bit och sen skulle poängen presenteras för utmanaren. Men det enda som hände var att det stod 'challenge skickat' i My Lips...
Kanske ska vara online samtidigt?

Kollade i Lips nu i eftermiddag men det fanns inget från dig i spelet. Så jag provade att skicka en challenge till dig och då stod det att challengen gäller bara i 7 dagar. Kollade mailen från dig och det var precis 7 dagar sen du skickade den så jag kanske missade chansen att ta emot den. Eller så är det som du säger att man måste vara online samtidigt.

Annars har frugan grindat Lips rätt bra. Brukar sjunga med brevid, men när hon tar alla 6 medaljerna gång på gång är jag nöjd om jag får ihop 2. Finns en achievement som kräver att båda tar alla 6. Behöver ta sånglektioner på medborgarskolan för att klara av det...

Tjejen här hemma kan inte spela, bara sjunga så att ta 6 medaljer för henne går inte. Samma gäller Kiss andra moment där man måste även göra annat än sjunga. Själv är jag som dig, glad om jag tar 2 medaljer. Men kommer naturligtvis ta sånglektioner för att 100%:a spelet.

Och att lägga till 300 låtar externt. Det var inte direkt smidigt med tanke på att nätverkslåtar inte lades till automatiskt. Fick manuellt lägga till (och sen ta bort) 300 låtar. Tog en kväll. Men man har ju gjort galnare saker för 20 GS...

Jepp, himla osmidigt sätt att lägga/ta bort låtar. Dum som man var la man ju inte till låtar som kunde varit kul att ha i sin spelista (tog på måfå från lan:et) så man var ju tvungen att ta bort skiten. Suck, men som du säger det var ju ändå 20gs.

Hoppa nu in så kan vi iaf ta challenge !

Postad 09 January 2009 - 06:37

Dragonage
  • Dragonage
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
hej. man behöver inte vara online samtidigt på challenge. jag körde challenge med min fru på samma xbox. loggade in på min profil o skickade ansökan om challene. sjöng mina 2 ggr sen loggade in på henes profil o hon sjöng sina 2 ggr. så det går så med.

fattas 20 challenge achivement och 50k och 100k stjärnor. ja o själcklart 300 låtar.

en fråga. när man kommer upp till ranken som har grenar. så väljer den en gren till en. där har jag maxat på den grenen. kan man få/välja ny gren sen?

klarade 12 medaljer på en sång med frugan. tog sin lilla tid. men det gick.

Postad 09 January 2009 - 06:41

Dragonage
  • Dragonage
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
svarar i ny sån här på en fråga till. när A skickar en challenge till B. Så får B ingen notis om detta. utan B måste gå in på my lips o titta där. där ser han då bakom namnet på en av sina vänner om han eller hon har fått en challenge. jag personligen tycker det är ganska dåligt. för kör man ett annat spel eller man e inte online så ofta på lips. så märker man inget fören det e försent. och vem orkar sätta i lips lite då o då bara för o se om man fått en challenge.

hoppas detta hjälpte.

Postad 09 January 2009 - 07:22

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Japp. När man väl fick en challenge så kunde man förstå hur det fungerade. Lite konstigt att man inte kan skicka en challenge som redan är 'sjungd' så att säga.

Sjunger man båda sina försök samtidigt? Ja, eller på raken utan att motståndaren behöver sjunga sina. :)

För övrigt, LillKille... Frugan ville inte sjunga 'Himlen runt hörnet'; hon tyckte du kunde valt en bättre låt. Så antingen får jag övertala henne eller så får jag sjunga den och så får hon välja låt när vi skickar en challenge till er.
Tips; 'bleeding love' är en av hennes poäng-favvisar. :wub:

Postad 09 January 2009 - 09:57

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1475 inlägg
  • 0
Hm, förstår inte varför jag inte kommer med på listan. Jag har ju lagt upp mig på mygamertag och i den listan vi har häroch hela köret, undrar om jag missat någon inställning?

GT: The Bloomster

Postad 10 January 2009 - 17:28

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0

Hm, förstår inte varför jag inte kommer med på listan. Jag har ju lagt upp mig på mygamertag och i den listan vi har häroch hela köret, undrar om jag missat någon inställning?

GT: The Bloomster

Har du kollat så du inte är i B divisionen ? ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.