Eller hur, du får sätta miken i näven på frugan och ungarna vid trummorna så slår du två flugor i en smällsant....familj, vänster vågskål, Rockband, höger vågskål, arghhh denna angst!!!!
Rock Band (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(6)
|
Inga priser | |
Rock Band (inkl. Instrument) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(8)
|
Inga priser |
Postad 27 May 2008 - 09:50
Postad 27 May 2008 - 09:54
ta ett försök på Muse - hystera expert bas och sen köper du metallica - blackened och kör den gura på expert
Ska göra det ikväll, men GH är ju så mycket roligare än Rockband.
Rockbands låtar till GH3 hade varit mer min smak.
Iofs är det väl inte meningen att man ska sitta och lira själv med Rockband, blir
väl mycket roligare om man har alla instrument och kör som ett helt band.
Finns det något sätt att få hyperspeed i rockband förresten?
Postad 27 May 2008 - 10:07
TOTALT: 1857.54:- (549.85:- för spelet och 1308.19:- för boxen inkl frakt och VAT)!
Redigerat av PrOoF, 27 May 2008 - 10:21.
Postad 27 May 2008 - 10:22
Finns det något sätt att få hyperspeed i rockband förresten?
Hittat här http://www.rockband....mp;postcount=12GF: Will players have access to the Hyperspeed cheat, or something similar?
HMX: No, we will not be including Hyperspeed. We are trying to stay as true to the feeling of playing real music, and thus do not feel the need to include this option.
Trist.. Jag behövde hyperspeed för att klara dom svåraste låtarna i GH3
Postad 27 May 2008 - 10:46
Jag var ju tyvärr bara offer för Mikkok80s rena och skära elakhet igår, när han valde att packa upp sina instrument hos oss....så jag är tyvärr ingen fkkr rkkr ännu....men en dag när farbror lotto kommer med kappsäcken på ryggen så.....
Köp bara spelet FFS! Du har ju en GH3-gura att lira med! Och en trådlös sådan...lite halvdåligt att RB:s gura är med kabel tycker jag...men ändå ett så underbart ###### skitbra spel!
Postad 27 May 2008 - 11:11
Gitarrspelandet är som GH-spelen (mest likt GH2 = lite enklare än GH3).
Menar du inte tvärtom, lite svårare än GH3, det är ju snorenkelt att träffa frets i GH3.
Postad 27 May 2008 - 11:22
Notechartsen är nog mer likt gh2 kanske, då dessa är svårare i gh3. Men däremot är ju hitwindow mycket mindre i gh2 och därmed svårare.Menar du inte tvärtom, lite svårare än GH3, det är ju snorenkelt att träffa frets i GH3.
Postad 27 May 2008 - 11:43
ta ett försök på Muse - hystera expert bas och sen köper du metallica - blackened och kör den gura på expert
Klarade av Metallica - Blackened på expert gitarr igår.. det enda svåra i den låten är mainriffet tycker jag.
Postad 27 May 2008 - 11:55
Tog mitt förnuft till fånga och beställde även jag från Amazon!
TOTALT: 1857.54:- (549.85:- för spelet och 1308.19:- för boxen inkl frakt och VAT)!
Vilken frakt tog du ?
Postad 27 May 2008 - 12:03
ett plus med att inte ha trådlös, är att du slipper byta batterie hela tiden.
![]()
Köp bara spelet FFS! Du har ju en GH3-gura att lira med! Och en trådlös sådan...lite halvdåligt att RB:s gura är med kabel tycker jag...men ändå ett så underbart ###### skitbra spel!
jag får mitt spel......nu... troligen med tanke på att jag såg brevbäraren från fönstret på jobb
oxå beställt från amazon. verkar som många har gjort det. mycket vettigt, med tanke på att det kommer kosta runt 2500-3000:- här i sverige.
Postad 27 May 2008 - 12:10
ett plus med att inte ha trådlös, är att du slipper byta batterie hela tiden.
jag får mitt spel......nu... troligen med tanke på att jag såg brevbäraren från fönstret på jobb
oxå beställt från amazon. verkar som många har gjort det. mycket vettigt, med tanke på att det kommer kosta runt 2500-3000:- här i sverige.
Nja, nu tog du i lite väl bra va?
https://www.prisjakt...kt.php?p=208855
Notechartsen är nog mer likt gh2 kanske, då dessa är svårare i gh3. Men däremot är ju hitwindow mycket mindre i gh2 och därmed svårare.
Men det är bra mkt mindre dubbla / trippla noter i RB, i alla fall om man jämför GH3 på Hard och RB på Hard.
Postad 27 May 2008 - 12:11
Nja, nu tog du i lite väl bra va?
https://www.prisjakt...kt.php?p=208855
Men det är bra mkt mindre dubbla / trippla noter i RB, i alla fall om man jämför GH3 på Hard och RB på Hard.
dom priserna är prel. inget är bestämt än. däremot så jobbar en kompis till mig på game, o har sagt att 2500-3000:- är ett troligare pris.
vi får se. time will tell..
jag är ivf nöjd med att jag beställde från amazon ivf
Postad 27 May 2008 - 12:17
dom priserna är prel. inget är bestämt än. däremot så jobbar en kompis till mig på game, o har sagt att 2500-3000:- är ett troligare pris.
vi får se. time will tell..
jag är ivf nöjd med att jag beställde från amazon ivf
Dito!
En annan fråga - nån mer än jag som har problem med att länka gamertag till sitt konto på www.rockband.com?
Får bara felmeddelande om att
"This gamertag does not have any Rock Band data associated with it. Please try again. If you continue to have problems, please read the detailed instructions on the Link to Game page.”
Jag har också mailat Harmonix angående detta, får se när de svarar.
Postad 27 May 2008 - 12:26
skall prova senDito!
En annan fråga - nån mer än jag som har problem med att länka gamertag till sitt konto på www.rockband.com?
Postad 27 May 2008 - 13:04
Jag läste igenom manualen och drog sedan till jobbet igen, det var hårt...men ju snabbare jag gör klart här desto snabbare kommer man hem och rockar
Expert på RB brukar väl liknas mot Hard på GH säger folk. Jag hoppas dock det finns lite svårare låtar också.
Surt att det verkar krångligt att linka sitt konto till communityn, min plan är ju att det är det första jag ska göra, så verkligen man är med från början. Får väl se hur det går ikväll. Vilka är på att prova köra fullt band ikväll vid 7 eller nåt? Jag börjar med en lista så kan ni väl fylla på, vore kul om vi kunde få ihop ett helt band, alla kan ju välja olika svårighetsgrad så den behöver vi ju egentligen inte bry oss om.
Visbit - Gitarr el Bas - Expert
Postad 27 May 2008 - 13:19
Ikväll smäller det folks, var hemma på lunchen idag bara för att kolla posten
och på dörrmattan ligger ju DET!
Jag läste igenom manualen och drog sedan till jobbet igen, det var hårt.
Fick du det levererat fram till dörren ?
Postad 27 May 2008 - 13:32
Jupp, fast jag hade ju bara beställt speletFick du det levererat fram till dörren ?
Men de som har beställt alla instrument har ju fått det levererat till dörren (DHL) så det ska man nog få.
Redigerat av Luzer, 27 May 2008 - 13:32.
Postad 27 May 2008 - 13:50
Jupp, fast jag hade ju bara beställt spelet
Inga instrument än så länge, får se om suget blir större när de finns i sverige.
Men de som har beställt alla instrument har ju fått det levererat till dörren (DHL) så det ska man nog få.
Härligt !
Postad 27 May 2008 - 13:53
Jag tror det kvittar, men de som har fått instrumenten levererade redan får nästan svara på det då jag själv inte är helt hundra.Härligt !
. Måste det va någon speciell Leverans ( Air mail eller Priority Express ) för att få det hem framför dörren eller det är vilken som ?
Postad 27 May 2008 - 14:00
Härligt !
. Måste det va någon speciell Leverans ( Air mail eller Priority Express ) för att få det hem framför dörren eller det är vilken som ?
Instrumenten skickades som nämnts tidigare med DHL, inte Airmail eller nåt annat.
Spelet däremot skickades med Airmail till mig, landade i postlådan medans DHL kom hem och knackade dörr med denna underbara låda i famnen! )
Postad 27 May 2008 - 14:15
Instrumenten skickades som nämnts tidigare med DHL, inte Airmail eller nåt annat.
Spelet däremot skickades med Airmail till mig, landade i postlådan medans DHL kom hem och knackade dörr med denna underbara låda i famnen! )
Ahaa så om jag beställer Instrument och spel ( Spelet ingår ju inte i paketet med instrument ) och väljer t.ex Air mail . Så är det för spelet jag väljer ?. Instrumenten kommer med DHL vilket som
Postad 27 May 2008 - 14:28
Ahaa så om jag beställer Instrument och spel ( Spelet ingår ju inte i paketet med instrument ) och väljer t.ex Air mail . Så är det för spelet jag väljer ?. Instrumenten kommer med DHL vilket som
Tror det ja, jag själv valde inget va jag minns och det blev med airmail och dhl i två separata sändningar.
Postad 27 May 2008 - 14:39
hur lång tid to det för er att få grejorna efter att de skickats från Amazon?
Mina skickades idag, både spelet och instrumenten, men som separata försändelser ju.
Instrumenten står att de skall komma imorgon (28) och spelet på fredag (30).
Stämde det för er eller kom de snabbare?
//TheHenk
Postad 27 May 2008 - 14:39
Notechartsen är nog mer likt gh2 kanske, då dessa är svårare i gh3. Men däremot är ju hitwindow mycket mindre i gh2 och därmed svårare.
Precis vad jag menade...
Postad 27 May 2008 - 14:49
Hej,
Mina skickades idag, både spelet och instrumenten, men som separata försändelser ju.
//TheHenk
Mitt spel skickades i Lördags och kom fram på Måndagen.
Jag fick det med DHL och jag valde det vanliga (billigaste) fraksättet.
Redigerat av derpious, 27 May 2008 - 14:51.
Postad 27 May 2008 - 15:29
Mitt skickades i fredags och kom fram idag. Stod dock att de skulle komma på torsdag. Så räkna med 2 dagar som troligast och snabbast.Hej,
//TheHenk
Postad 27 May 2008 - 15:31
/D
Postad 27 May 2008 - 16:08
Ok mikkok hann före
Redigerat av Luzer, 27 May 2008 - 16:14.
Postad 27 May 2008 - 17:12
Är Air mail den billiga och Priority Express den dyra ?
Korrekt.
La min besällning på instrumenten (air mail) igår. Nyss fick jag beskedet på epost
Items dispatched on 27 May 2008:
Delivery estimate: 28 May 2008
1 package via DHL
Date Time Location Event Details
27 May 2008 03:24:00 PM Newport GB Departure Scan
Låter nästan lite för bra för att vara sant, första beskedet var 30maj-5juni
Postad 27 May 2008 - 18:05
Jag förstår inte riktigt multiplayerläget än, man kan lixom inte välja vad jag förstått att hosta eller joina, utan man kör och sedan väljer "find players" så letar man upp fler spelare, vad som bestämmer vem som är ledare har jag ingen aning om. Och jag fick nån randombrud att köra med, alltså inte den rockern jag skapat själv
Ska prova att koppla in min egna sunkiga mik via en skum usb dongel och se om den funkar också, hade ju varit grymt att prova å sjunga lite också
Postad 27 May 2008 - 20:08
Har kört ett par set på solokarriären nu och kanske 10 låtar online i fullt band
Och man märker ju att det verkligen är tanken att köra med flera, mycket roligare när man är fullt band och måste vara apkul när man kör lokalt
Jag förstår inte riktigt multiplayerläget än, man kan lixom inte välja vad jag förstått att hosta eller joina, utan man kör och sedan väljer "find players" så letar man upp fler spelare, vad som bestämmer vem som är ledare har jag ingen aning om. Och jag fick nån randombrud att köra med, alltså inte den rockern jag skapat själv
Ska prova att koppla in min egna sunkiga mik via en skum usb dongel och se om den funkar också, hade ju varit grymt att prova å sjunga lite också
Local multiplayer is da shit! Hur skoj som helst! Låst upp lite nya låtar nu med, bland annat Black hole sun med Soundgarden...oh my God, vart ska detta sluta?! Man kan spela hur många timmar i sträck som helst just nu...
Postad 27 May 2008 - 20:10
Men det kanske blir att man väntar tills GH trummorna kommer sen
Postad 27 May 2008 - 21:55
Postad 27 May 2008 - 21:59
Jag provade att starta ett eget lokalt band och körde sång på medium med headsetet och gitarren på expert he he, var ju lättare sagt än gjort, svårt att titta på två ställen samtidigt. Man måste lära sig något utantill och sången är väl den enklaste biten i såfall. Hade varit kul att övan in nån eller ett par sånger som man kan köra riktigt bra med två instrument själv
Haha har också tänkt på det, hur många gånger har man inte kommit på sig själv att stå och sjunga(läs skråla) när man spelar GH
/Wahlstrom
Postad 28 May 2008 - 06:44
Jag vill också ha trummorna
Men det kanske blir att man väntar tills GH trummorna kommer senVerkar mycket coolare.
Fungerar de till RB då?
Coolare vet jag inte om jag tycker, bara tre pukor att slå på ju, och två cymbaler. Själv gillar jag RB:s upplägg med fyra pukor...men det är ju bara jag
PS: Jag tycker nog att det är lite för lätt att sjunga - har nån något tips på en svår låt? Jag trodde Wanted dead or alive med Bon Jovi skulle vara en utmaning, men satte 92% på hard *skryter* på första försöket...
Postad 28 May 2008 - 07:44
Fasen vad ni frestas, nu har jag också beställt ett ex från amazon.co.uk
/D
Jag beställde mitt från amazon.co.uk igår också....
Tog Priorty Mail...leverens 29-30:e..
Nu ska det manglas
Postad 28 May 2008 - 07:50
Fungerar de till RB då?
Antagligen inte eftersom det är en extra "trumma".
OBS. Jag vet inte om det är jag som är dum eftersom ingen annan verkar ha haft detta problem, men jag vill bara tipsa alla om att man måste sätta igång den trådlösa handkontrollen för att micen ska fungera, jag letade i 30 minuter som en idiot efter något sätt att sätta på micen och försökte olika uttag, sen skulle jag utav en annan anledning sätta igång handkontrollen och märkte att den då fungerade, bara så fler slipper detta problemet.
Och sen undrar jag vart man kopplar in headsetet om man vill sjunga i det, hittade inget uttag på gitarren eller trummorna.
Postad 28 May 2008 - 08:09
Och sen undrar jag vart man kopplar in headsetet om man vill sjunga i det, hittade inget uttag på gitarren eller trummorna.
Igår hade min sambo kört solosång, men det gick inte att byta till trummor eller gura utan att starta om hela boxen. Intrumenten lyste inte, bara micken med HK fungerade.
Och det inträffar lite då och då. Märkte sedan att det hjälper att dra ur usb-hubben och koppla in den igen. Skumt.
Postad 28 May 2008 - 08:44
Spelet känner ju av vilket typ av instrument du har inkopplat när du väljer solokarriären, så kopplar du in en mik så kan du bara välja detta när du väljer solo-world tour tex, har du ingen "rocker" (bandmedlem) som har valt sång så måste du skapa en ny, har du en kan du bara välja denna. Därför är det lite meckigt när man ska byta också, du kan inte köra sång och gitarr tex med samma "rocker" utan måste gå ut till menyn och välja en ny rocker. Ska ni köra både sång och ett instrument måste ni köra multiplayer, local band, skapa ett band och signa in 2 pers och låtsas alltså att ni är två stycken som spelar fast du kör båda själv.
Så här har jag fattat det som i allafall
Postad 28 May 2008 - 09:47
Igår hade min sambo kört solosång, men det gick inte att byta till trummor eller gura utan att starta om hela boxen. Intrumenten lyste inte, bara micken med HK fungerade.
Och det inträffar lite då och då. Märkte sedan att det hjälper att dra ur usb-hubben och koppla in den igen. Skumt.
Vad har det med det du citerade att göra?
Postad 28 May 2008 - 09:51
Vad har det med det du citerade att göra?
Haha fundera på det du
Jag undrade också vart man pluggar headsetet...
Postad 28 May 2008 - 09:54
Ni som har RB gitarren, är det lättare att spela solon på de små knapparna än de stora?
Postad 28 May 2008 - 10:02
derpious -> Du kopplar in headsetet precis på likadant sätt som om du skulle chatta med någon, har du tråd (det som följer med) kopplar du in det i handkontrollen och somsagt du måste ha igång handkontrollen.
Ok, jag trodde det skulle kopplas till gitarren eller trummorna om man kollar i den lilla bruksanvisningen som följer med till headset omkopplaren, men den kanske inte behövs då.
Postad 28 May 2008 - 10:10
Nej det är bara om du ska använda det "som vanligt" och chatta med de andra bandmedlemmarna, men ska du använda det till sång så kopplar du in det i handkontrollen. Men det hade ju varit käckt om man kunde ställa om det mjukvarumässigt och att det fanns ett val i solokarriären att både sjunga och spela gitarr / basOk, jag trodde det skulle kopplas till gitarren eller trummorna om man kollar i den lilla bruksanvisningen som följer med till headset omkopplaren, men den kanske inte behövs då.
För att chatta med de andra när man sjunger så håller man ju in Lb eller Rb så snackar man i miken bara.
Edit: Läser ni inte manualen pöjkar
Redigerat av Luzer, 28 May 2008 - 10:10.
Postad 28 May 2008 - 10:23
Äh, jag drog iväg en beställning på instrumenten också... blev så jäkla sugen på trummorna.
Ni som har RB gitarren, är det lättare att spela solon på de små knapparna än de stora?
Både ja och nej, fördelen är ju att man inte behöver slå på "strängen" utan man kan "tappa" solona om man vill.
Själv tycker jag knapparna är för tätt men smaken är ju som...ja ni vet.
Redigerat av MrSpokk, 28 May 2008 - 10:23.
Postad 28 May 2008 - 10:24
På DHLs hemsida stod det igår 15.30 att paketet var i bristol. Amazon tror att jag får paketet idag enligt deras sida. Nån som vet om det är möjligt att jag får det idag?
Postad 28 May 2008 - 10:50
Insturmenten har ju alltid dykt upp innan spelet för de flesta, så med lite flax hinner du ju få dom idagNån som beställt instrumenten från amazon som kan tipsa mig? Jag köpte spelet i måndags å det kliar fan i fingrarna.
På DHLs hemsida stod det igår 15.30 att paketet var i bristol. Amazon tror att jag får paketet idag enligt deras sida. Nån som vet om det är möjligt att jag får det idag?
Postad 28 May 2008 - 10:55
Dito!
Fortfarande ingen som lyckats? Läste på forumet på rockband.com att det är mååånga som har detta problem och tydligen ska det ta 4 dagars spelande innan det funakr för vissa. Bara att vänta på svar från Harmonix.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
10 bilder
106 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?