Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mass Effect

760 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Mass Effect (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 3 8.916666 (11) 99:-
Mass Effect - Limited Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser

Postad 15 August 2008 - 13:31

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Strunta i att försöka köra det optimerade sättet så man får se allt på 3 spel, utan plockade fram en Soldier som jag går och rensar med.

Riktigt skoj, även om gärna hade fått en liten bättre tutorial i spelet.

Postad bild

Laddningssekvenserna är riktigt irriterande, tror nog att efter genomspelningen med min soldier så jag låser upp lite vapen blir detta spelet liggandes på hyllan tills i höst när man kan installera det på HDn.

Men ändå, det är rätt skoj att springa runt och inte fatta ett dugg. Orkar inte läsa codexarna heller, utan håller mig till journal för att fatta vart jag ska springa. :)

Postad 15 August 2008 - 14:31

Unregisteredcda6a4d1
  • Unregisteredcda6a4d1
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Har precis lånat Mass effect av en jobbkompis. Dessvärre har jag precis fått en nytändning på WoW igen:/
24h per dygn räcker ju inte. Vilka problem man har :)

Inlägg nr:1 går nog förmodligen inte till historien som det mest betydelserika :D

Postad 15 August 2008 - 15:48

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
meh joho sluta jobba då... du gör ju inget ändå :)

Postad 15 August 2008 - 17:26

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Hummig: Länge sen jag spelade, men jag körde på allt avstängt så man kan använda när man själv vill. Försök inte spela som en shooter utan pausa typ varje gång du skall göra något. Tänk heller inte på gubbarna som individuellt fungerande lagkamrater som i rainbow six där de i princip kan döda det mesta på egen hand, tänk mer att de i princip inte gör något vettigt förrän du säger åt dem, som i ett turbaserat rpg.

Det går knappt att göra någon slags taktik eller liknande som går ut på att separera laget eller få de andra gubbarna
att lyckas med något på egen hand förrän de får upp grymma skills. Sen när du får upp immunity på Ashley och Wrex
så kan du bara skicka in dem framför dig så äger de allt, men även då blir ditt team mycket effektivare om du styr allt själv.

På tal om first aid, du måste alltid trycka igång den själv, men den helar alla i teamet och det går efter dens skill
som har högst first aid. Eller om den lägger ihop alla karaktärers first aid? Jag kommer inte ihåg riktigt. Men du behöve iaf inte slösa din gubbes skillpoints på first aid.

Redigerat av Unregistered6116c5cb, 15 August 2008 - 17:29.

Postad 18 August 2008 - 09:22

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Fegar som fasen numera. Insåg att man kan spara närsomhelst det inte är några fiender i närheten. Tror jag är på sparpunkt 100 nu. Sparar varje gång jag skjuter en fiende / öppnar ett skåp / sett en cutscene / tar ett steg. *hatar att spela om samma sak*.

Insåg hur jäkla bra storyn är igår kväll. Annars har flexibiliteten mest varit att nån då och då har tagit upp min bakgrund 'men vi minns minsann när du slaktade en bunke människor i XYZ konflikten för flera år sen' och tänkte; "jaja, inte någon vidare flexibel story när de har möjlighet att välja mellan 3 repliker angående min bakgrund...".
Men igår gjorde jag det andra av de tre möjliga huvuduppdragen man kan välja mellan och cutscenen efter den andra spelade helt på att jag valde att göra dem i just den ordningen. Det var verkligen så man undrade hur det skulle sett ut om man hade gjort dem i en annan ordning. Man tycker liksom att'det helt enkelt inte skulle gått att göra dem på något annat sätt. Riktigt imponerande.

Riktigt bra spel än så länge. Synd bara att de inte förklarar mer i någon sorts tutorial. Fast man lär sig snabbt. :(
Dessutom så ligger 'jag skiter väl i ditt uppdrag' på samma plats som Renegade-poängen, så det känns ibland som man missar sidouppdrag bara för att man vill plocka Renegade poäng.

Redigerat av Unregistered6810b893, 18 August 2008 - 09:23.

Postad 14 September 2008 - 14:15

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Tänkte att jag skulle köra DLC-uppdraget, men hur bär jag mig åt för att göra det? Detta händer (delvis storyspoiler om hur spelet slutar):
Spoiler

Skit samma, jag startar om igenändå.

Redigerat av bananplanta, 14 September 2008 - 14:33.

Postad 14 September 2008 - 14:35

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Tänkte att jag skulle köra DLC-uppdraget, men hur bär jag mig åt för att göra det? Detta händer (delvis storyspoiler om hur spelet slutar):

Spoiler

yes man, bara att starta om... Du måste ha tillgång till Normandy å Galaxy map...
Sen drar du till Asgard System i Exodus Clustern, sen landar du på Asteroid X57.

Postad 14 September 2008 - 14:38

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Sagt och gjort.
Har man kvar alla vapen, armor osv? Glömde kolla det.

Postad 14 September 2008 - 15:00

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
ja det har man, det är ju därför det är så roligt å spela om det igen, man har kvar allt samt att att det bara blir bättre, dvs att man hittar mkt bättre vapen å skydd där man hittade dem sämre första gången man spela,... Funderar på å spela om den en tredje gång nu faktiskt.

Postad 15 September 2008 - 21:38

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Har spelat i ca 6 timmar nu och den känns som KOTOR i HD. Det gör ingenting dock för KOTOR var skitbra och det är julafton att ha allt det här framför mig. Först blir det renegade och sedan paragon. Vad nu det är för något (fortfarande i citadellet)?

Postad 15 September 2008 - 22:00

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Har spelat i ca 6 timmar nu och den känns som KOTOR i HD. Det gör ingenting dock för KOTOR var skitbra och det är julafton att ha allt det här framför mig. Först blir det renegade och sedan paragon. Vad nu det är för något (fortfarande i citadellet)?

Ett av dem bästa spelen jag spelat, och bättre blir det=) När du kör renegade så måste du begå onda gärningar, dvs döda oskyldiga å å svara negativt, å paragon e d motsatta... du kommer fatta. Jag tyckte att d va mkt roligare att spela när man hade varvat den..

Postad 15 September 2008 - 22:50

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Pga av snabba achivements så snabbkörde jag bara igenom spelet; brydde mig aldrig om backstoryn eller att snacka med mina kamrater eller dylikt.
Men ändå lyckades man fastna för storyn. Helt klart bästa story-drivna spel jag spelat hittintills. Får bioshock/ GTA IV att kännas som Gears of War story-mässigt. Ens beslut påverkade verkligen världen omkring en, och inte bara i 'cutscene B istället för cutscene A vid nästa hörn'. Jag körde som renegade, och ######r vilka bad-ass beslut man tog. Det var rätt ofta man tänkte '********, det var elakt'. :)

Edit: Renegade är väl egentligen inte att man är ond. Bara att man tycker man står över lagen och får göra precis hur man vill. Inga samvetskval att stiga över lik för att kunna vara Judge, Jury och Executioner. :blink:

Redigerat av Unregistered6810b893, 15 September 2008 - 22:52.

Postad 16 September 2008 - 12:42

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Renegade=ond
Paragon=god

Inte ordens rätta betydelse, men enkelt förklarat hur det fungerar i spelet.
Svaren som står överst är väl "snälla" svar och de undre är "onda"? På samma sätt som de till höger gör att man avslutar samtalet fortare och de till vänster är mer undersökande frågor.

Redigerat av bananplanta, 16 September 2008 - 12:43.

Postad 16 September 2008 - 14:02

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Kanske inte god och ond, de uppnår ju samma mål i slutändan. Snarare paragon=altruist och laglydig, renegade=hänsynslös och målet helgar medlen lite som Vic i tv-serien the Shield.

Lite synd att man ibland måste gör onödigt dumma saker som renegade bara för att man vill få sina renegade-poäng, men det har varit ett inslag i alla moderna Bioware spel, man tjänar aldrig på att ta alternativet man tycker vid just ett tillfälle utan man är mer eller mindre tvungen att ta bara paragon eller bara renegade igenom hela spelet för att få ut så mycket som möjligt av det.

Postad 17 September 2008 - 05:26

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Först blir det renegade och sedan paragon. Vad nu det är för något (fortfarande i citadellet)?

Du vet inte vad det är, men du vet att du vill vara det och vilken ordning du vill vara det ;)

Postad 17 September 2008 - 06:54

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Du vet inte vad det är, men du vet att du vill vara det och vilken ordning du vill vara det :blink:

Jag vet att Renegade är "ond". Sen vad det är har jag ännu ingen aning om. ;)
Ex. Dark Jedi i KOTOR visste jag vad det var för något. Förutom ond alltså.

Postad 17 September 2008 - 15:57

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Det "är" vad jag vet inget förutom ett annat ord för god, ond, laglydig, osv osv. Det finns iaf ingen grupp med renegades eller nåt sånt.

Postad 17 September 2008 - 16:54

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Det "är" vad jag vet inget förutom ett annat ord för god, ond, laglydig, osv osv. Det finns iaf ingen grupp med renegades eller nåt sånt.

Ah, där ser man. Tyckte jag borde fått reda på vad det är för något vid det här laget.
Spoiler

Postad 17 September 2008 - 17:40

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Tyckte jag borde fått reda på vad det är för något vid det här laget.

Välkommen till Mass Effect. ;)

Postad 17 September 2008 - 20:44

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Välkommen till Mass Effect. :)

Märker det. ;)
Mest odugliga manual jag någonsin läst tror jag, finns faktiskt ingenting värt att veta i den som man inte enkelt kan lista ut bara genom att prova sig fram med kontrollen. Nåja, Codexfliken innehåller en hel del förklaringar annars gällande spelvärlden. Bara inget om Paragon och Renegade...

paragon Definition

para·gon (par′ə gän′, -gən)

noun

1. a model or pattern of perfection or excellence
2. a perfect diamond weighing a hundred carats or more
3. a large, perfectly round pearl

renegade Definition

ren·egade (ren′ə gād′)

noun

1. a person who abandons one religion for another; apostate
2. a person who abandons a party, movement, etc. and goes over to the other side; traitor; turncoat

Tja, Paragon verkar ju stämma in bra på beteendet man måste ha för att få sådana poäng, men renegade?
Spoiler

Redigerat av Unregisterede32cf070, 17 September 2008 - 20:51.

Postad 17 September 2008 - 21:36

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Ingen spoiler då detta dyker upp bland de första samtalen man har redan på Eden Prime:

Den enda 'riktiga' nyttan med Renegade / Paragon poängen, förutom variation på storyn, är som Paragon kunna charma sig till saker och som Renegade kunna hota sig fram till andra saker. Ibland i konversationerna så dyker det upp alternativ i övre vänstra och nedre vänstra hörnet som ibland är utgråade eller har en annan färg än resten av konversationsalternativen. Då använder man sin Paragon/Renegade skill för att övertyga den man pratar med till olika saker. För vissa saker krävs en rejäl dos Paragon/Renegade skill, så det är dumt att försöka balansera Paragon och Renegade. Man bör bara satsa på ett av de båda alternativen.

Postad 18 September 2008 - 05:10

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Renegade betyder snarare oberäknelig, att man gör saker på sitt eget vis, inte följer dom riktlinjer som finns, nått sånt snarare än den betydelsen du hade hittat för ordet.

Postad 18 September 2008 - 06:32

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
finns ju en charm skill också, som kan göra grå konversationsgrejor icke grå :>

Postad 18 September 2008 - 06:39

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

finns ju en charm skill också, som kan göra grå konversationsgrejor icke grå :>

Just det... Så hette de. Charm == Paragon, Intimidate == Renegade.

Postad 18 September 2008 - 07:13

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Renegade betyder snarare oberäknelig, att man gör saker på sitt eget vis, inte följer dom riktlinjer som finns, nått sånt snarare än den betydelsen du hade hittat för ordet.

Jag tänker på Reno Raines a.k.a. Vincent Black. Lorenzo i sitt esse. ;)
Hur använder man alla pryttlar man plockar på sig, har massor med ammo upgrades m.m. som jag inte vet hur man använder?

Redigerat av Unregisterede32cf070, 18 September 2008 - 21:40.

Postad 19 September 2008 - 10:03

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
I equipment skärmen (överst efter man trycker 'start' om jag inte minns fel) kan man välja utrustning för ens folk man har med sig. Dels vilken shotgun de ska släpa med sig, dels vilken extra utrustning den shotgunen ska ha.

Tror det är typ 'x' eller nått sånt man trycker på för att komma till den sidan i equipment. Det står på skärmen om man orkar läsa all info. :)

Ofta kan man ha två equips per vapen. Den ena modiferar själva vapnet (mindre kickback, bättre accuracy, bättre cooldown, etc) den andra själva ammon (splitter, tyngre, radioaktiva, giftiga, etc, etc).

Kommer att krävas när du träffar på vissa av de tyngre fienderna. :P

Postad 19 September 2008 - 22:34

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
På tal om ammo, var det någon som märkte någon skillnad med det ammot som ska putta bak/omkull fienderna och vanlig ammo?
Märkte ingen skillnad så jag körde bara anti-personnel eller armour piercing.

Postad 20 September 2008 - 18:08

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

I equipment skärmen (överst efter man trycker 'start' om jag inte minns fel) kan man välja utrustning för ens folk man har med sig. Dels vilken shotgun de ska släpa med sig, dels vilken extra utrustning den shotgunen ska ha.

Tror det är typ 'x' eller nått sånt man trycker på för att komma till den sidan i equipment. Det står på skärmen om man orkar läsa all info. :)

Ofta kan man ha två equips per vapen. Den ena modiferar själva vapnet (mindre kickback, bättre accuracy, bättre cooldown, etc) den andra själva ammon (splitter, tyngre, radioaktiva, giftiga, etc, etc).

Kommer att krävas när du träffar på vissa av de tyngre fienderna. ;)

Tack. Jo, det hjälpte :D
Förstår inte varför det är 18+ rekommendation på det här spelet? Det är inte mer våld än vanligt och jag kan inte påstå att de exotiska dansarna i Ward var tillräckligt utmanande för att spelet skulle förtjäna 18-årsgräns.
Spoiler

*edit*
En sak till. Det var inte nådigt vad frameraten skulle droppa när det blir större eldstrider inomhus. WTF!? Jag tycker att Bioware gott och väl kan optimera sin motor till nästa iteration. Som det är nu är det på gränsen till att jag lägger ner spelet. Hade det här varit Halo 3 eller Gears of War hade det aldrig varit accepterat.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 20 September 2008 - 18:24.

Postad 20 September 2008 - 21:37

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Naket, lesbiskt sex med utomjordingar? Klart det blir 18+. :)

Eller som Fox news uttrycker det 'Luke Skywalker meets Debbie Does Dallas '.

Postad 21 September 2008 - 08:35

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Naket, lesbiskt sex med utomjordingar? Klart det blir 18+. ;)

Eller som Fox news uttrycker det 'Luke Skywalker meets Debbie Does Dallas '.

Spoiler
? Jag hade mina misstankar, men jag trodde det var något utomjordiskt kosmiskt mumbo jumbo...

Fox-länken visar bara hur mycket dumma människor det finns. Debbie does Dallas... :)

*edit*
Klarade precis spelet som renegade. Ska spela om som Paragon, men väntar nog tills höstuppdateringen så jag kan installera spelet och förhoppningsvis få lite mer flyt i frameraten.
I övrigt tyckte jag att spelet höll en ganska ojämn nivå. När den var låg var spelet "meh", medan vid sina toppar var det minst lika bra som (om inte bättre än) KOTOR. Slutet är jag väldigt nöjd med, fick gåshud till och från. :D
Ett bra spel, men det finns gott om plats för förbättringar. Jag kommer utan tvekan att köpa uppföljaren.
Mitt betyg: 7 / 10

*edit*
Är det meningen att man ska spela med sin gamla karaktär under hardcore och insane eller går det bra med en ny karaktär? Vill prova en kvinnlig paragon soldier istället för min manliga renegade adept. Då måste jag dock börja om från level 1 verkar det som. Det är OK om hardcore inte visar sig vara menat för en karaktär som redan tagit sig igenom ett varv.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 23 September 2008 - 05:53.

Postad 23 September 2008 - 07:15

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Jag körde svårighetsgraderna med samma karaktär och hardcore borde inte vara några problem med en helt färsk.

Den efter däremot kan ju bli lite knölig. Inte omöjlig, men knölig.

Postad 23 September 2008 - 08:35

perma
  • perma
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Vet inte om ni redan sett det, men bok nr 2 i Mass Effect serien kom i mitten av augusti : Mass effect : Ascension . Den tar vid där spelet slutade så spelet ME2 verkar inte följa direkt efter handlingen i ME1.

Sen skall ju ME bli film också, mer info här .

Postad 23 September 2008 - 09:13

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Fattar inte hur ME2 ska kunna följa ME1. Det är ju tre helt olika slut beroende på hur man handlar som man tycker borde ha rejäla konsekvenser för det politiska klimatet i nästa del.

Postad 23 September 2008 - 12:48

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Fattar inte hur ME2 ska kunna följa ME1. Det är ju tre helt olika slut beroende på hur man handlar som man tycker borde ha rejäla konsekvenser för det politiska klimatet i nästa del.

Utgår från att det finns ett slut som anses vara "det riktiga slutet". Misstänker att dom spinner vidare på:

Spoiler

Postad 23 September 2008 - 16:41

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Öhh? nu spelade jag ganska länge sedan men där fanns ju bara 2 slut?

Spoiler

Postad 23 September 2008 - 18:27

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
3 slut (iofs bara variationer)

Spoiler

Postad 23 September 2008 - 20:51

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Ah ok, kom inte ihåg att man kunde välja mellan 2-3.

Postad 24 September 2008 - 21:49

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Enligt Sci vs. Fi : Mass Effect (finns att ladda ner på XBOX live) så ska historien i del två präglas av de val man gjorde med sin karaktär i det första spelet. Jag antar att det betyder att man måste (?) ha spelat igenom första spelet för att kunna (?) spela det andra. Det låter lite väl konstigt (iofs skulle jag välkomna en sådan lösning, då blir det ännu mer interaktiv fiktion som hänger ihop hela vägen), jag gissar att det finns en default version om man vill börja med en ny karaktär i tvåan.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 24 September 2008 - 21:50.

Postad 05 October 2008 - 20:04

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Varit sugen på detta ett tag nu (och behöver ett brejk från COD4) så jag beställde precis från blahdvd för £17.01 med frakt = 216,36 SEK. :)

Postad 05 October 2008 - 22:04

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
^^ Eller så skapar de bakgrundshistoria med frågor eller liknande som i kotor 2.

Postad 06 October 2008 - 17:51

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

^^ Eller så skapar de bakgrundshistoria med frågor eller liknande som i kotor 2.

Det vore faktiskt enklast och smidigast. Bakgrundsfrågorna kan kompletteras med frågor om
Spoiler

Postad 08 October 2008 - 15:03

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Mass Effect 2 rykten.

5 player co-op låter ju bra. :D

Postad 08 October 2008 - 19:38

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
-There will be Boss Battles in the game

bästa ryktet någonsin.. :)

-Planet Eden Prime can now be visited, explored and the player can now build his own house on the planet, same with many other planets.

Hoppas inte, vill ha story och inte en massa inrednings-missions som i oblivion.

Redigerat av Unregistered6116c5cb, 08 October 2008 - 19:40.

Postad 22 October 2008 - 23:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Börjat om ett andra varv med samma gubbe..Lvl 46 var ja vist..Slaktar på bra :-)

För djäkla snyggt..Har glömt bort hur snyggt det igentligen var..
Står sig lätt fortfarande... ;)

Om nu inte bara 360 lät som en stenkross vore allt bra ;)

Postad 06 December 2008 - 11:22

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
En fråga - hur fan slåss man / använder skjutvapnena på rätt sätt? Jag har knappt börjat spela och har redan fastnat i en löjlig fight med två assasins som INTE går att döda med de ärtrören tillvapen som jag har.
Vad ska jag göra?
Jag säljer snart spelet. :blink:
Betyg från mig är nere på väldigt låga siffror just nu.

Postad 06 December 2008 - 11:39

TobbePower
  • TobbePower
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Vad är du för klass? Vanguard? Tech? Biotic?

Olika klasser kan inte använda vissa vapen. Givetvis så kan man inte använda vapen där det står untrained, jo det går men det är väldigt svårt

Postad 25 May 2009 - 21:27

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Plockade upp detta igen för att träna upp en ordentlig Shepard lagom till tvåan...

Jäklar vad bra det är... Ska prova lite olika klasser, redan spelat igenom det med en soldier men nu vill jag göra 'rätt'. :D

Postad 25 May 2009 - 21:40

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Det är verkligen grymt. Synd bara att side questen (sticka iväg till nån planet, döda allt och åka hem igen) var så enformiga.

Postad 01 June 2009 - 10:28

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Fasen alltså... Detta är andra gången jag spelar igenom det nu. Första gången sprang jag igenom det och tyckte spelet var bra, men den här gången bryr jag mig faktiskt om att göra alla sido-uppdrag och läsa codexen. Jäklar vad mycket bättre spelet blir. Att stå på en måne och kolla på planeten ovanför och se hur för många miljoner år sen den planeten blev träffad av en mass-driver känns riktigt maffigt. Allting har ett sånt djup och historia.

Det är nästan så man förlåter att
a) byggnader ser ut på samma sätt
:) alla quick-time-events
c) enformigheten att åka hiss

Postad 01 June 2009 - 10:33

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Fasen alltså... Detta är andra gången jag spelar igenom det nu. Första gången sprang jag igenom det och tyckte spelet var bra, men den här gången bryr jag mig faktiskt om att göra alla sido-uppdrag och läsa codexen. Jäklar vad mycket bättre spelet blir. Att stå på en måne och kolla på planeten ovanför och se hur för många miljoner år sen den planeten blev träffad av en mass-driver känns riktigt maffigt. Allting har ett sånt djup och historia.

Det är nästan så man förlåter att
a) byggnader ser ut på samma sätt
:) alla quick-time-events
c) enformigheten att åka hiss

Är det någon skillnad i prestanda nu när man kan installera spelet på hårddisken?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.