Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Final Fantasy XIII (PS3)

518 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Final Fantasy XIII (40 medlem(mar) har röstat)

Ditt betyg

1. 5 (15 röster [37.50%])

Procent av omröstning: 37.50%

2. 4 (13 röster [32.50%])

Procent av omröstning: 32.50%

3. 3 (4 röster [10.00%])

Procent av omröstning: 10.00%

4. 2 (7 röster [17.50%])

Procent av omröstning: 17.50%

5. 1 (1 röster [2.50%])

Procent av omröstning: 2.50%

Rösta Gäster kan inte rösta
Final Fantasy XIII (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 5.461538 (12) 289:-
Final Fantasy XIII - Collector's Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 7 (2) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 06 June 2010 - 17:11

Unregistered27bc6270
  • Unregistered27bc6270
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Jag måste även jag erkänna att jag är lite konfunderad över dina svar "Biljetten163". Det framgår inte riktigt varför du slutade tycka om spelet.

Jag själv gillar spelet något enormt och är nu intresserad varför du tycker att det är "skittråkigt". Var det något speciellt som ändrades från det mellan inlägget där du tyckte om spelet tills dess att din uppfattning ändrades? Och i så fall, vad var det som ändrades?

Också, Zoiler gör inga påhopp, han vill bara veta varför du ändrade dig angående spelet. Du behöver inte ta illa upp när någon frågar saker :)

Postad 06 June 2010 - 17:38

Unregistered1497
  • Unregistered1497
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Om att du sa "helt plötstligt" inte har någonting alls med "åtta timmar" att göra, varför påpekar du då tidigare att 8 timmar är "ganska mycket" för att försöka förklara att tråkigheten inte var spontan?

För att du sa "helt plötsligt":

Nyss skrev du att det var sketakul efter 37 timmar och sen är det helt plötsligt skittråkigt när du tänkte efter lite.

----

Så här framstod det för mig: Helt plötsligt efter att du tänkt efter lite, så tyckte du det var skittråkigt. Då frågar jag mig.. vadå tänkt efter lite, har han inte tänkt på hur spelet fungerar under de 40 timmar han spelade innan. För det är knappast som att spelet förändras mycket från början till slut. Och hur kan ett spel han älskat under 40 timmar helt plötsligt bli tråkigt utan någon som helst märkbar förklaring. Jag kan bara tala för mig själv, men jag brukar själv veta vad som är problemet.

Så ursäkta mig så hemskt mycket om jag tycker det är ologiskt och försöker fiska fram en förklaring. Jag frågar inte alls samma sak, det är ledande frågor, men man kan inte anklaga dig för att ge detaljerade svar. Säg då hellre från början att du inte själv vet varför eller svara inte alls så slipper du.

Och, återigen, jag tror inte du är schizofren. In med taggarna lite plz.

Höna av en fjäder detta. Det är svårt på ett forum när allt inte går fram i text att veta vilka man kan driva med lite och inte, men nu vet jag precis var jag har dig iaf så misstaget kommer inte göras om eftersom jag inte kommer inleda konversationer med dig :). Tacken man får för att man försöker hjälpa till med strategier innan och bryr sig efteråt B)

Jag har inte tackat dig på något sätt. Varför skulle jag bry mig om jag inte ens känner dig i verkligheten?

----

Jag måste även jag erkänna att jag är lite konfunderad över dina svar "Biljetten163". Det framgår inte riktigt varför du slutade tycka om spelet.

Jag själv gillar spelet något enormt och är nu intresserad varför du tycker att det är "skittråkigt". Var det något speciellt som ändrades från det mellan inlägget där du tyckte om spelet tills dess att din uppfattning ändrades? Och i så fall, vad var det som ändrades?

Också, Zoiler gör inga påhopp, han vill bara veta varför du ändrade dig angående spelet. Du behöver inte ta illa upp när någon frågar saker :wacko:

Makten en Super-Mod med 16 000 inlägg har vs. en användare med ca 80. Hade det varit någon annan jag hade haft den här diskussionen med hade du antagligen inte brytt dig alls.

Jag förklarar nu att jag helt enkelt tröttnade. Jag kanske borde sagt det tidigare att det bara vart långtråkigt till slut. Men jag trodde att det var underförstått.

Jag försökte vara trevlig i början med smileysar, jag var inte ute efter en fight på något sätt. Men sen tröttnade jag på det också.

Kan folk som bryr sig om spelet forstätta diskutera spelet nu? Jag har annat att göra.

Redigerat av Unregistered1497, 06 June 2010 - 17:38.

Postad 06 June 2010 - 18:02

Unregistered27bc6270
  • Unregistered27bc6270
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Jag kan ju säga att mitt svar har inget med zoiler att göra, om någon annan hade sagt samma saker hade jag tyckt diskussionen varit intressant också. Och lagt min kommentar på exakt samma sätt.

Okej, fair enough. Jag förstod inte det genom dina tidigare inlägg. Men nu så :)

Får man fråga om du tröttnade av någon speciell anledning eller bara helt enkelt att intressespannet rann ut och du hittade något annat som var roligare?

Haha, "en fight". Förlåt men jag kan inte riktigt säga att någon av er har haft en fight.
Välkommen till internet, en plats där allt kan tolkas på 100 olika sätt och att argumentera med någon på allvar oftast inte leder någon vart annat än att folk börjar spamma trådar/användare med svordomar och vulgära uttryck.
Det är bara ta det hela med en nypa salt och ha lite humor :wacko:

On topic. Har fixat alla trophies utom treasure hunter. Någon som har något tips för att farma trapehezedron? Jag grindar adamantoises men det känns som att dropraten är sjukt låg :/

Postad 06 June 2010 - 18:34

Unregistered1497
  • Unregistered1497
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Får man fråga om du tröttnade av någon speciell anledning eller bara helt enkelt att intressespannet rann ut och du hittade något annat som var roligare?

Typ så, ja.

Postad 07 June 2010 - 22:58

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Nä, nu får det bli en liten paus i FF-spelandet. Har klarat storyn och 87% av alla missions (5 stjärnor) men känner att jag behöver ett litet break. Ska spela igenom Prince of Persia och sen är jag nog redo för att ta resterande missions och trophys :)

Postad 07 June 2010 - 23:28

-danjel-
  • -danjel-
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0
Hehe, 248:- fraktfritt från spelbutiken! Snart gratis ju!

Postad 08 June 2010 - 07:11

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Hehe, 248:- fraktfritt från spelbutiken! Snart gratis ju!

Jag som var så nöjd över att få det för 338 kr från samma butik för två veckor sen! Jag gillar verkligen hur spelpriserna nuförtiden sjunker i allt snabbare takt från datumet spelet släppts.

Postad 09 June 2010 - 19:00

Anti Turmoil
  • Anti Turmoil
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
jag har tyvärr inte ens orkat spela igenom spelet, men jag tyckte det var bra men med småbarn här hemma och max en timme i stöten i spelande så blir det lite rumphugget detta spel, skulle gärna spelat det till slutet men nu blir det Red Dead Redemption istället, iofs bara en timme per gång då också...

Postad 12 July 2010 - 23:25

Unregisterededb47b38
  • Unregisterededb47b38
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Låter kanske lite konstigt men..om någon har en "produkt kod" till FF13 till PS3 och inte behöver den så tar jag den gärna.

Tydligen så kan man få nån ingame item till FF XIV som är online om man registrerar den

Tack på förhand :)

Postad 17 July 2010 - 12:13

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Sitter och går igenom excel-arket med alla vapen och accessorys och kom att tänka på en sak som kan vara bra att veta innan man börjar bocka av och sälja accessorys; Vapen kan ju uppgraderas till ett nytt vapen, men det finns inga accessorys som fungerar på det sättet va? Även om man levlar en accessory så byter den aldrig namn till ngt annat?

Postad 17 July 2010 - 12:15

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Sitter och går igenom excel-arket med alla vapen och accessorys och kom att tänka på en sak som kan vara bra att veta innan man börjar bocka av och sälja accessorys; Vapen kan ju uppgraderas till ett nytt vapen, men det finns inga accessorys som fungerar på det sättet va? Även om man levlar en accessory så byter den aldrig namn till ngt annat?

Jo det gör dom.

Postad 17 July 2010 - 12:39

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Där ser man. Tur att man inte gjort sig av med ngt då :)

Postad 17 July 2010 - 12:53

kei009
  • kei009
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
När får man börja levla vapen och accessorys? Jag är på Chapter 4.

Edit: lol, fick det på nästa checkpoint.

Redigerat av kei009, 17 July 2010 - 16:36.

Postad 18 August 2010 - 11:13

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Xbox advert criticised by advertising watchdog for using Playstation images to promote game
An advertisement for an Xbox 360 video game has been criticised by the advertising watchdog for showing images from the rival Playstation version of the game.

The Advertising Standards Authority found that Square-Enix, the makers of the sci-fi role-playing game Final Fantasy XIII, had misled video-gamers by not using images from the Xbox 360 but from its rival, the Playstation 3 (PS3).

The ASA acted after one viewer complained that the sequence of images from the game released in March this year in the UK were from the Sony PS3, which he said had better quality images than the Microsoft-produced Xbox.

Xbox currently has worldwide sales of more than 42 million (4 million in UK), compared to 38 million (3 million in UK) for the PS3.

ASA officials were sent both consoles and games by the makers and found that the PS3 screen quality was 'sharper' than the Xbox images and ordered the advertisement not to be shown again.

A spokesman for the ASA said the viewer's objections had been upheld, adding: "The ASA noted that the viewer, who saw the ad in HD, was concerned that the images from the PS3 version of the game were sharper than those on the XBOX 360.
"We tested the two games, on screens with an identical set up, and ran them alongside one another.

"We noted that there was a discernible difference in the picture quality of the two - the PS3 image in video sequences appeared sharper and colours were more vivid than those of the XBOX 360.

"We considered that, because the ad promoted the game on the XBOX 360 platform, it should have featured footage derived from that console.

"Because it did not, and because we considered that the use of PS3 footage in the ad exaggerated the quality of the footage available on the XBOX 360, albeit marginally, we concluded the ad was misleading."

Square-Enix said the advert used images that did not contain 'actual gameplay', but had been taken from full motion video (FMV).

They admitted, however, that the images used were 'played back' on the PS3 as it 'allowed advertisers to capture the FMV footage for the advert'.

They said that there were 'hardware differences' between the two consoles which meant the software 'could be compressed onto one disc on the PS3', but three for the Xbox 360.
They said there was 'no substantive difference' in the output of the game, except in High Definition (HD), and said that most viewers would not notice the 'slight difference'.

Square-Enix told the ASA that they 'did not believe any average viewer, or indeed avid gamer, would perceive any difference in the output unless reviewing the materially forensically'.

Hahaha

Postad 19 August 2010 - 05:55

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
men shit orka klaga på något sådant, ungefär som att klaga på norsk ost reklam där smaken sitter i hålen :(

Postad 21 August 2010 - 08:37

FireSpirit
  • FireSpirit
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Tänkte klara FFXIII och laddade min save och ser nu varför jag slutade förra gången, jag sitter fast, klarar inte "bossen" jag är på. För att inte avslöja för mycket så säger jag bara att det är på Chapter 11 och lägger resten som spoiler.

Spoiler

Postad 12 December 2010 - 15:45

footpro
  • footpro
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Köpte Final Fantasy 13 från webhallen för 199.- men nu när jag ska starta spelet så stnnar det upp vid Square Enix-loggan. Har googlat en massa men hittar ingen lösning på problemet. Någon som vet vad som kan vara fel? Har den gamla PS3 40 GB.

Postad 20 December 2010 - 03:24

FinalFantasy
  • FinalFantasy
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har inte haft pengar över att köpa detta spel men nu efter julafton blir det av. Ska också köpa Final Fantasy versus XIII. Nån som vet när det kommer ut? :)

Postad 20 December 2010 - 08:15

FireSpirit
  • FireSpirit
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Har inte haft pengar över att köpa detta spel men nu efter julafton blir det av. Ska också köpa Final Fantasy versus XIII. Nån som vet när det kommer ut? :)

2011 är det väl bara sagt, men om det är officiellt vet jag inte.

Grymt kul spel är det, ska lira klart det när jag får tid, fastnade på en gubbe och sedan kom massa andra spel emellan :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.