Gears of War 2 (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
3
|
(20)
|
99:- | |
Gears of War 2 - Limited Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(5)
|
Inga priser |
Gears of War 2 Multiplayer (45 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 22 November 2008 - 13:59
Postad 22 November 2008 - 14:11
Tror det funkar så att efter att man klarat ett chapter så bockar spelet för det chaptret.
Själv körde jag coop i den här ordningen Act 1, Act 3-4, Act 2, slutet på Act 5 och fick achivementen när vi väl hade kört klart början på Act 5.
Därimot behövs inte Train the Rook för att få svårighetsgrads-achivementen. Min Act 1 är markerad som insane utan att vi körde train the rook.
Postad 22 November 2008 - 15:05
Postad 22 November 2008 - 19:38
Själv skulle jag vilja ha 'hjälp' med:
* 5 crossed swords
* Crowd control
Misstänker jag kommer få en del av dem när jag kör igenom kampanjen igen, men vafan, vem vill vänta med achivements?
Edit: Bockade av 4 achievements mot bots igår. Hyfsat tråkigt.
Redigerat av Unregistered6810b893, 24 November 2008 - 07:20.
Postad 24 November 2008 - 15:12
HAha, ja kan hjälpa mig med resterande.. typ nu?
Skaffa dig ett jobb, samhällssnyltare!
Ikväll kanske?
Postad 24 November 2008 - 20:39
Men jag kör gärna Wingman och de andra public grejerna med er
Postad 25 November 2008 - 12:15
Postad 25 November 2008 - 12:50
Får se om jag orkar ta Hardcore/Insane achivementsen. Insane kändes ju bara störig.
Redigerat av Unregistered6810b893, 25 November 2008 - 13:02.
Postad 25 November 2008 - 13:22
Jag letar efter en ny insane partner ! Min förra var inte av det rätta virket :/ En riktig fegis. Sprang hem till mamma. Kissa ner sig. On the locust payroll.
Postad 25 November 2008 - 13:32
Vilka achievements är det man kan ta själv ? Hur får man till crossed swords tex, känns ju ganska sporadisk om en locust battlar mig eller inte.
De jag har kvar är:
* Flamerthrowern på 30 fiender (använde den aldrig i kampanjen)
* Crowd Control
* Dual Swords
Dual Swords borde jag snart ha. Varit en del dueller. Crowd control lär man väl också lyckas med förr eller senare. Flamern är lätt.
Jag letar efter en ny insane partner ! Min förra var inte av det rätta virket :/ En riktig fegis. Sprang hem till mamma. Kissa ner sig. On the locust payroll.
Mmm.... Jag med! Min förra slamrar mest på plast-trummor innan mamma släcker ljuset så han måste gå och lägga sig.
Postad 25 November 2008 - 14:27
Flamer är lätt att ta själv väl? Bara att starta en match med bara flamers och bottar?De jag har kvar är:
* Flamerthrowern på 30 fiender (använde den aldrig i kampanjen)
* Crowd Control
* Dual Swords
Dual Swords borde jag snart ha. Varit en del dueller. Crowd control lär man väl också lyckas med förr eller senare. Flamern är lätt.
Skall kika lite på dem där achievementsen sen efter jobbet. Vissa borde man kunna frammana i en privatematch eller? Som Dual Swords (det är den med motorsågduell va?) Jag skall kolla med morsan hur länge jag får spela ikväll, om jag får sitta uppe efter Boilibompa kanske vi kan köra lite?
Postad 25 November 2008 - 14:41
* Parting gift (dra en granat när de kommer för att curb-stompa dig)
* Said the Spider to the Fly (granatmina)
* Pound of Flesh (meatshield)
* Kick 'em while they're down (11 olika executions)
* Around the World (vinn på alla banor)
Bara att välja vilka vapen man vill ha. Oftast bytte jag alla vapen mot boomshield (AI:n plockar aldrig upp dem) förutom revolvern som jag bytte mot det vapen jag skulle använda i en execution. Valde Blood Drive som bana, då ligger 'rätt' vapen framme så fort man springer ut genom dörren.
Postad 25 November 2008 - 17:05
Fick du några fler cheevs igårkväll humming?
Jag behöver en vinst till på King-OTH, sen även fånga köttflaggan 9ggr till. och de med wingman och guardian också.
Postad 25 November 2008 - 17:39
Postad 25 November 2008 - 18:29
Fick du några fler cheevs igårkväll humming?
Nä. KoH bara. Du missade när vi rockade alla vi mötte gång på gång. Sen tyckte matchmakingen att det gått FÖR bra, så vi fick ett gäng som alla hade rank 2-3 och hade samma klan-namn... De rankade typ 2000-3000 och hade K/R på över 3.
Gick inte SÅ dåligt, men pisk fick vi.
Postad 25 November 2008 - 18:52
Postad 25 November 2008 - 18:59
Försökte lägga till dig via xo:n igår Olliebox, men du hade tydligen för mycket vänner. Nu testade jag via xbox.com
och det verkade gå.
Postad 25 November 2008 - 20:13
Men jag kommer in vid 9-10 ikväll. Jag har er på Recent Players om inte annat, så kan jag lägga till er därifrån.
Postad 25 November 2008 - 20:45
Nä. KoH bara. Du missade när vi rockade alla vi mötte gång på gång. Sen tyckte matchmakingen att det gått FÖR bra, så vi fick ett gäng som alla hade rank 2-3 och hade samma klan-namn... De rankade typ 2000-3000 och hade K/R på över 3.
Gick inte SÅ dåligt, men pisk fick vi.
Hehe, asså det gick ju SJUKT bra igår
Tror tammefan vi vann 8 av 9 eller nått sånt.. Var ju inte så där fruktansvärt långt ifrån å få en round annex mot den där usa-lagg-klanen
Får se om de blir nått ikväll också,.. hade varit skoj!
Postad 25 November 2008 - 20:57
Kollade mina stats på Gears hemsida. Visade sig att jag har en K/D ratio på 1,68 totalt
Undrar bara vad som krävs för att man ska ranka upp, spekulationer säger ju att man ska ha vinstratio på typ 1,00 eller 1,50 med ett visst antal matcher spelade totalt. Väldigt oklart från Epic måste jag säga.
Postad 25 November 2008 - 21:13
EDIT:
Om ni vill ha lite å gå på iallfall.. Jag har 3 guld "pluppar" som rank..
89 spelade matcher
K/D ratio: 1.75
W/L ratio: 1.17
kills: 978
time played: 20:31:06
EDIT2:
Haha, chansade på att vi vann 8 av 9 igår kväll.. å tammefan
Redigerat av maiky, 25 November 2008 - 21:19.
Postad 25 November 2008 - 21:14
Deras ranking bygger väl på samma system som xbox TrueRank?
Elo med andra ord.
Edit: Statistiken på gears hemsida är ju underbar!
Redigerat av Unregistered6810b893, 25 November 2008 - 21:19.
Postad 26 November 2008 - 09:15
* Kick 'em while they're down (11 olika executions)
Någon som har en lista på alla executions? tycker jag provat allt men inte fått den.
Postad 26 November 2008 - 09:21
Någon som har en lista på alla executions? tycker jag provat allt men inte fått den.
1. Rude Awakening
Lancer (or other weapons) + B
2. Meatsnap
A, then X
3. Curbstomp
Any weapon + X
4. Triple Punch C-C-Combo
Any non-execution weapon (shotgun) + Y
5. Snixecution
Sniper Rifle + Y
6. Torque Nudge
Torque Bow + B
7. Pistolwhip Deluxe
Boltok Pistol + Y
8. Boomshield Headache
Boomshield + Y
9. Shotgun Golf
Shotgun + B
10. Torquapitation
Torque Bow + Y
11. Sniper Head Thunk
Sniper Rifle + B
Observera att vissa vapen (snipern / bowen) har flera olika executions.
Postad 26 November 2008 - 09:30
Postad 26 November 2008 - 14:21
Tycker det är riktigt segt att komma in någonstans för att köra Multiplayer. Finns ju en del att välja på och kanske går jag in i fel meny? Går in i multiplayer-Public Xbox Live-Horde, men det händer inte så mycket mer efter detta. Står bara och tuggar och försöker hitta andra spelare. Har kommit in nån gång då jag valt "elimination" istället för horde.
Vad är det för skillnad på att välja HORDE i första menyn från att gå in i multiplayer och välja HORDE???
Postad 26 November 2008 - 16:34
Postad 26 November 2008 - 19:05
Postad 26 November 2008 - 21:15
INGEN vill spela?!?
Postad 27 November 2008 - 15:45
Har kört några gånger nu men på 10-15 matcher kanske jag har 1 "kill"!! Alla andra speinger iväg och vet vad alla vapen är, även om jag vet var dom är så kommer jag aldrig först. Sedan får man springa runt med sin ärt-bössan och försöka döda vilket aldrig går. Har man tur stöter man på nån ensam med ryggen emot en, som man kan ta med motorsågen.
Oftast när man är i närstrid så står man och pepprar med ärt-bössan varpå dom bara vänder sig om och drar iväg ett skott (med en boomer eller liknande) och man är finito
Har försökt hitta lite info om spelet och framförallt multiplayer-delen. Funkar det som tex COD4, där man tex får bättre sikte, springer fortare ju mer "poäng" man får? Var ser man vad man skall göra för att tex få en högre rang mm?
Spelade igår ocg kom upp tiull 4/10 på "King of the hill" (tror jag det heter). Vart ser man denna statistiken? Kollade i "War book" men hittade inget!
Som ni märker är jag nybörjare på detta lir, därav nybörjar frågor
Postad 27 November 2008 - 19:26
enda kravet är att du/ni är lagspelare,inge ###### springa runt och jaga sågdueller eller att inte hjälpa upp medspelare som är "downade"... förutom de så är alla mycket välkomna.
Vi hade tänkt spela ca kl 21
glömde skriva med mitt gamertag =ERIKANDERSSON83
/ Erik!
Redigerat av erik_83, 27 November 2008 - 19:29.
Postad 27 November 2008 - 20:25
Du brukar inte spela med folk på det här forumet, va?
hur kunde du veta de
har inte spelat med några andra än mina två kompisar,men eftersom de är lika många fiender oavsett om man spelar en eller fem så tänkte vi att de skulle va lättare .
Postad 27 November 2008 - 21:03
Kanske det inte tar EVIGHETER innan man hittar nån att spela med?
Postad 27 November 2008 - 21:07
MSN: [email protected]
Ta gärna kontakt med mig så vi kan organisera horde spel. Köpte dock spelet igår och inte ens dragit av plasten än så förvänta er inga stordåd.
Postad 27 November 2008 - 21:18
Gamertag: wickedkman
MSN: [email protected]
Ta gärna kontakt med mig så vi kan organisera horde spel. Köpte dock spelet igår och inte ens dragit av plasten än så förvänta er inga stordåd.
Du har PM
Postad 27 November 2008 - 21:27
Kort och enkelt svar: Nej.Har försökt hitta lite info om spelet och framförallt multiplayer-delen. Funkar det som tex COD4, där man tex får bättre sikte, springer fortare ju mer "poäng" man får? Var ser man vad man skall göra för att tex få en högre rang mm?
Kolla på www.gearsofwar.comSpelade igår ocg kom upp tiull 4/10 på "King of the hill" (tror jag det heter). Vart ser man denna statistiken? Kollade i "War book" men hittade inget!
Postad 28 November 2008 - 01:58
Ny patch som fixar matchmakingen är släppt nu.
Kanske det inte tar EVIGHETER innan man hittar nån att spela med?
Yeess. vi spelade ikväll/natt
Postad 28 November 2008 - 07:43
Postad 28 November 2008 - 09:51
Postad 29 November 2008 - 20:47
Postad 30 November 2008 - 11:08
Yeess. vi spelade ikväll/natt
var 2-3 i ett party.. gick BETYDLIGT fortare å hitta games!
Provade igår innan jag skulle gå och lägga mig. Var själv. Servern startade om sökningen två ggr sen gav jag upp...
Hade förväntningar på att det skulle gå nästan direkt, men det verkar snarare som de fått ner det från 5 minuter till 4 minuter.
Postad 30 November 2008 - 12:03
De andra spelen tog bara max 30 sek att hitta nya spel
Postad 04 December 2008 - 08:20
Jag saknar ju denna kod och undrar helt sonika om man kommer kunna ladda ner dessa banor om ett litet tag ändå?
Har bara två vänner på min lista, så oftast spelar jag själv när jag kör på nätet, men jag har inte upplevt några direkta problem med att hitta matcher att vara med i fast man är ensam i sitt "party".
Riktigt kul spel det här
Postad 04 December 2008 - 16:28
Postad 04 December 2008 - 16:30
Jag köpte nyligen min 360 och köpte samtidigt ett begagnat ex av gears 2. Nu har det kommit till min kännedom efter ett tags spelande att de som köpte nya spel/förhandsbokade fick med en kod så man kunde ladda ner några extra banor.
Jag saknar ju denna kod och undrar helt sonika om man kommer kunna ladda ner dessa banor om ett litet tag ändå?
Har bara två vänner på min lista, så oftast spelar jag själv när jag kör på nätet, men jag har inte upplevt några direkta problem med att hitta matcher att vara med i fast man är ensam i sitt "party".
Riktigt kul spel det här
Här har du fler GoW2 spelare!
https://www.minhembi...p;#entry2171714
Postad 04 December 2008 - 18:28
Jag har submission, guardian, 1999 och Seriously kvar nu på Cheevs-listan
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Gears of War 2 Multiplayer
45 bilder